Diskuze

Petici o nádraží v Brně podepisovali mladí a přespolní, tvrdí magistrát

Petici, která volá po referendu o poloze vlakového nádraží v Brně, podepisovali i neplnoletí studenti a lidé s bydlištěm mimo město. Magistrát tak zdůvodnil iniciativě Referendum 2014, proč ji nemůže uznat. Podle zástupců občanské iniciativy jsou výhrady města šikanou a chtějí jeho postup žalovat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J95a68n 81J68e66m90e64l57k34a

22. 8. 2014 22:58

Být obyvatelem Brna, tak si velmi ve volbách pohlídám názory stran na odsun nádraží. Přece není možné takhle házet prachy do kanálu, jen pro to, že to někomu vyhovuje. A současné nádraží je geniální a hezké. Je v centru. Zajeďte se podívat někam, kde na nádraží je někde bokem. Je to hrozná otrava, ztráta času a zbytečné náklady na MHD. Například v Ostravě stejně nakonec vybudovali novou zastávku v centru. Navíc v Brně je perfektní přestupní uzel na tramvaje, který funguje. Nakopejte ty politiky do..

1 1
možnosti

V čem je geniální? V tom že má nedostatečnou kapacitu, vlaky se nevejdou k nástupištím? To že vypadá pořád jako před 40 lety krom prodejen uvnitř? V centru vůbec není potřeba, to je jen výmysl aktivistů.

1 0
možnosti

A proč bych nemohla petici podepsat i jako přespolní, když jepoužívám denně celý rok? Ať jde už Brno a její magstrát do pr...zadele

3 1
možnosti

Protože tu nemáš volební právo?

0 1
možnosti

J74i83ř84í 66E70u82l63e33r

22. 8. 2014 16:16

Tak za prvé - otázka nádraží je především ryze odborná a jako takovou ji mají řešit odborníci spolu s ekonomy. Za druhé - jediná rozumná varianta je odsun nádraží na Brno-jih, jinak se z Brna stane opravdu vesnice na půl cesty z Prahy do Vídně. 314

4 1
možnosti

J18a19n 29J11e87m36e29l91k43a

22. 8. 2014 23:02

Naopak, myslím že je to záležitost především lidí. Ovšem žádné pořádné argumenty pro přesun neviděl. Ať si klidně vybudují nějaké další nádraží, ale ať nechají to v centru. A ať se pak dopravci  a zákazníci rozhodnou s kým a kam pojedou.

0 0
možnosti

Představte si, kdyby obdobnou záležitost řešili v Praze. Pokud by zde byli zohledněni mimopražští, rázem bychom mohli vyhlásit celostátní referendum, neboť do Prahy jezdí pracovat prakticky celé střední Čechy a dobrá půlka Moravy.

Institut krajských referend dosud nebyl využit, nicméně v jistých věcech jako je např. otázka brněnského nádraží je problematický. Myslím si, že zohlednění požadavku na účast lidí žijících mimo Brno, co dojíždí do Brna za prací, zakládá určitou nerovnost, a to v tom, že je jistě absurdní  a nesmyslné aby obyvatel Brna měl právo se zúčastňovat místního referenda v Honích Kotěhůlkách avšak obyvatel Horních Kotěhůlek, protože dojíždí do Brna za prací, by toto právo měl. Taková nerovnost mi příjde nefér.

2 0
možnosti

J29o15s33e50f 97Š22l88o60u79f

11. 9. 2014 12:53

Pane Koláčku! Kolikrát si myslíte, že já jako Brňák použiji služeb hlavního nádraží v Brně. Mohu Vám to zcela přesně říct, za posledních 16 let jsem to využil jednou, a to proto, že jsem chtěl ukázat vnučce tunely na trase do Blanska.

S ohledem na Vaši logiku, a na frekvenci jízdy vlakem moji, a mé rodiny, klidně mohu tvrdit, že nádraží v Brně vůbec není potřeba, že může být klidně v těch Vašich Horních Kotěhůlkách. No a Brňáci, pokud by chtěli cestovat vlakem, by se mohli k nádraží do Kotěhůlek dopravit třeba na kole.

0 0
možnosti

Možná byste se, soudruzi aktivisti, mohli zeptat pánů Patriků a dalších, kdo celé Nádraží v centru mimojiné financuje... Asi byste se divili, za koho celou dobu kopou a kdo má největší zájem na udržení dnešního humus stavu... Kdopak to asi může být, komupak by skončil výnosný obchod, kdyby se ten bordel konečně uklidil... :-)

6 1
možnosti
Foto

Podle vzrušené diskuse se utvrzuji v názoru, že o této odborné otázce nemá rozhodovat každý Franta ze zaplivané putyky.

8 1
možnosti

jako ostatně o jakékoliv jiné odborné otázce. Když ale on Franta myslí, že je ve všem úplný odborník :)

1 0
možnosti

Včera jsem šel na České kolem stánku "žebráků podpisů" pro referendum. Stačilo mi slyšet: "Tady napíšete jméno, adresu a datum narození. Třeba Novák, Nováková 1,... Ale prakticky si tam můžete vymyslet cokoliv". 8-o

6 2
možnosti

Přesně tak a pak mají ještě odvahu řvát, že město pohrdá občany. Já současnému vedení města nefandím, ale všichni ti aktivisti jsou daleko horší.

8 0
možnosti

Prostě lidé z magistrátu již mají na pozemcích kolem nového nádraží své "zájmy" a rozhodně si nenechají ukrást rodící se slušný byznys, smiřte se s tím, bohužel. Jinak nechápu, proč by se k nové poloze nemohli vyjadřovat všichni včetně přespolních, kteří nádraží také využívají.

3 5
možnosti

Vzhledem k tomu, že referendum bude v Brně a stavba se týká Brna, těžko se můžou vyjadřovat ti, co nemají volební právo v Brně. Že "přespolní" používají nádraží asi více než místní je věc druhá.

A jestli si naivně myslíte, že okolo nádraží v centru nemá nikdo své zájmy, jste mírně řečeno naivní. Aktivisti bojují jen za jiné kapsy než u "odsunutého" nádraží a samozřejmě mají slíbenou podporu když to vyjde.

4 3
možnosti

S odhadem nákladů města (a nás daňových poplatníků) to bude svízel. V obou variantách se sice mluví o cca 41 & 51 mld Kč, ale to jsou jen náklady na přímou železniční infrastrukturu a nezahrnují výkup nemovitostí a pozemků. A zde je právě onen zakopaný pes. V případě varianty nádraží v centru (tedy pod Petrovem) je třeba vykoupit budovu malé Ameriky a přesunout ji (nebo zbourat), vykoupit domy a pozemky Brňanů nutné pro rozšíření tratě z Hlavního nádraží do Židenic, vykoupit domy od lidí, kterým budou vadit tunely pod centrem Brna, pod Kohoutovicemi, dále pozemky a domy nutné pro stavbu mostu přes řeku Svratku u Stránic atd. Plus náklady spojené s výlukou brněnského železničního uzlu na mnoho měsíců, atd.

Porovnání obou variant je zde http://www.nadraziureky.cz/aktuality/23/ a to včetně obrázků tunelů pod Zelným trhem nutných pro Nádraží v centru. Osobně si ale nedokáži dost dobře představit, jak se lze dohodnout se stovkami majitelů domů v samém centru Brna, pod jejichž domy se budou hloubit tunely a pak co chvíli projíždět vlaky. To je, myslím, nerealizovatelné. Ale třebas nám to iniciátoři petice za nádraží v centru, ještě prozradí.

Ale technicky řešitelné jsou obě varinaty.

7 0
možnosti

Vedou dnes k nádraží tunely pod Zelňákem? Nevedou, že. Proč by měly vést v budoucnu?

Kromě toho, k ražení tunelů souhlas nějakých majitelů domů nepotřebujete (viz tunely Dobrovského).

Zvýšené náklady pro stavbu? OK, a kolik bude každý rok stát pendlování šalin mezi hlavním nádražím MHD a hlavním železničním nádražím? Naprostá většina těch, kteří to využijí, má šalinkartu, takže nic navíc platit nebudou. Zvedne se už tak vysoké jízdné?

2 2
možnosti

jedno referendum už tu bylo, účast necelých 25%, z toho 86% pro modenizaci. Když se v Irsku opakovalo referendum o přístupu k EU, tak se tu spousta lidí podivovala, proč to opakují. Proč se teda má opakovat tohle referendum. Je to na počest desátého výročí prvního referenda? A když neprojde toto referendum, tak kolik jich ještě bude?

6 1
možnosti