Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Referendum o poloze nádraží v Brně má nové podpisy. Ale chybí mu čas

Aktivisté z občanské aliance Referendum 2014 dodali v pondělí archy, ve kterých jsou podle nich už bez chyb doplněné zbývající podpisy v petici za referendum o poloze brněnského nádraží. Není však jisté, že ho magistrát stihne uspořádat při říjnových volbách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P58a28v80e92l 47O66d29r32a36z25i63l 6684869137550

Někteří diskutující mají zvlášní vztah k ohýbání faktů dle potřeby.

8-o

"Já třeba žiju v Brně deset let, ale v občance mám trvalý pobyt v rodném městečku 100 km odsud." http://brno.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A140801_143444_brno-zpravy_mich&vlakno=67325344

X

"Trvalý pobyt v Brně mám už deset let" http://brno.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A140902_2095721_brno-zpravy_daj&vlakno=67898854

8-o

Je možné takovým lidem vůbec něco věřit? Ne, není!!;-O

0/0
4.9.2014 11:35

J35a25r87o66s10l71a38v 93J50a54n57e83c75e92k

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
3.9.2014 13:37

P37a81v61e86l 68O90d24r85a51z55i96l 6324909897240

K tomu není nutné přesunovat nádraží tam, kde ho nikdo nepotřebuje.

0/0
4.9.2014 11:21

T96o52m80a19s 37N49o58v56o86t89n97y 3301346408479

Ti aktivisti jsou jako umanuté malé děti na písku, já chci, já chci, já chci a běda, když nebude po jejich, tak budou ještě drze vyhrožovat žalobami. Místo aby přiznali, že prostě vlastní hloupostí si to potentovali sami, že jim nepůjde na ruku magistrát, který jen kritizují, je snad jasné. Morální povinnost tu žádná není, aktivisti sami žádnou morálku nemají, pak by neblokovali aspoň ty nejdůležitější stavby, kdy umírají lidé kvůli nevyhovující silnici, např. R43 nebo R52...:-P

+6/−1
2.9.2014 19:51

P88a82v52e39l 98O43d11r81a28z22i40l 6484729427690

Lidé na R43 umírají v 99% proto, že někdo jel jak prase.

0/−2
3.9.2014 11:59

J76a79n 48L78a53p12e75š 5735470529

...co to je patočka?...

+4/0
2.9.2014 17:58

M77i34c74h95a69e69l 89M55e14n65s24i79k 8611906800942

Někdo by se mohl otázat,

co to je lapeš?

To si nevybereš :-)

0/0
2.9.2014 21:29

P70a62v96e96l 11M85a24r27e23š 2279813542

Jeden takovej pražskej cajzl, co se s...e do věci které vůbec nerozumí a má to jako smysl života.

Něco jako Štěpaník a Patrik.

Parazit a prudič.

Tihle tři mají kliku, že holt máme tu ochlokracii. Za soudruhů by jim to vysvětlili po bolševicku, v Jáchymově by rubali uran...

+3/0
2.9.2014 23:30

T85o45m22a18s 14N85o30v18o36t84n57y 3511506928689

Na jednu stranu bych si i přál, aby se tahle zelená sebranka s Hollanem v čele na ten magistrát dostala, ono by jim pak rychle sklaplo a dostáli by svému heslu, že "hůř už to nejde" a jejich potrefení voliči by se možná pak probrali...Můžou si přibrat i piráty a další alternativce a nastane ráj na zemi teda v Brně ;-)  Je to ode zdi ke zdi - buď ta sebranka co je tam teď a myslí si, že to má na věčné časy (i když zrovna v tom přesunu nádraží jim fandím) nebo zelení pomatenci se svými mimoňskými představami světa a plány všem řídit život, protože oni ví, co my chceme... nic mezi tím prakticky na výběr není (ANO se odepsalo už dávno)

+3/0
2.9.2014 23:35

P75a54v95e28l 56M97a57r41e23š 2769503512

tak ANO ještě pořád trochu věřím, hlavně teda kvůli Babišovi ten chlap mi přijde, že má rozum a celkem se mu daří mlátit Bohuše přes ty jeho zlodějský komunistický pracky.

je fakt, že to co ted předvedli za taneček okolo spotřební daně z paliv, tím mě dost vytočili...

+1/−3
2.9.2014 23:41

T91o20m56a81s 51N87o45v68o67t53n16y 3751756708729

U mě mají v komunálkách stop za schvalování rezidentního parkování, bohužel.

+1/0
3.9.2014 9:28

P68a84v15e54l 56M17a26r48e71š 2279983342

Tohle se mne nastesti netyka, jedna z výhod bydleni na malém sídlišti.

Parkujeme tu, mozna ne vždy uplne košer, ale Mestapo nebuzeruje...

Ale parkovaní je v centru taky velký prusvih, bohuzel nevidím finančně ani technicky prijatelne reseni a chápu ze retidenti potřebuji nekde parkovat.Potom zase v centru nezaparkuje nikdo jiný :-(.A dostavet pod pod historickými domy podzemní parkoviště je nerealne...

0/0
3.9.2014 9:45

P55a38v14e98l 40M62a43r37e96š 2789133152

Jo jo, ty kyselý xichty lidí po pár letech vlády téhle sebranky bych viděl celkem rád.

Pořád říkám, že čím dřív tahle země padne na držku, tím dřív budeme mít možnost začít znova. Že na to doplatí jen a pouze plebs, to už si dotyční neuvědomují...

0/0
3.9.2014 12:54

P62a15v33l11i32n48a 30O52r84z35e88c55h17o32w93s43k75i 1708834641

Co tak se mrknout do Vídně :-)). Tam prostě Südbanhof zbourali, postavili nádraží nové, resp. spojili s jiným tak, aby vyhovovalo současným požadavkům na dopravu ... nemyslím, že by zrovna v Rakousku byli Zelení bez vlivu nebo že by zanedbávali ochranu památek a prostředí. Ale ono už je to skoro jedno - Brno tuším prokaučovalo řadu příležitostí čerpat na rekonstrukci/přestavbu nádraží evropské zdroje a tuším už není zahrnuto do klíčových evropských dopravních uzlů....  když si člověk vybaví jak vypadá nádraží ve druhém největším městě ČR - Balkán hadra, to každé druhé menší město má hlavní stanici komfortnější. O dálnici na Vídeň nebo slušné silnici na sever ani nemluvím .... to je taky výsledek v tomto případě naprosto stupidního aktivismu.

+7/0
2.9.2014 17:57

M52i62r88e40k 63Z53á74v22o41d43n74ý 7882807980908

To, že současné nádraží je tragické není chybou ani tohoto nádraží, ani polohy a už vůbec ne těchto aktivistů. Opravdu neznám šílence, kteří by podporovali jižní polohu :o)

+3/−8
2.9.2014 18:08

T51o83m25a26s 33N96o56v49o29t49n57y 3911186688109

Nádraží v centru vůbec nemusí být, to jen tvrdí pár aktivistů, kteří mají vlastní zájmy na nádraží v centru.

+7/−2
2.9.2014 19:52

P60a35v93e48l 62O98d25r91a46z77i73l 6174209517600

To tvrdí každý člověk, který ví, kdo a proč to nádraží využívá. To vy nejste, takže do toho nekafrejte.

0/−1
3.9.2014 12:00

T98o74m18a40s 52N58o60v54o60t67n94y 3231686908159

Fuj, to se přece neříká, že je možné postavit nové nádraží za 4 roky a prakticky bez protestů aktivistů.

+3/−2
2.9.2014 19:52

P61a65v53e41l 81M48a94r42e46š 2909353912

Ono vůbec jsem nepostrehl ze by v Rakousku a Svycarsku byly podobné spory s aktivisty.Přitom obe země jsou dost proekologicky orientované a v obou je dost lidi co se angazuji v různých občanských iniciativach.

Ze by tam měli Zeleni víc rozumu?

Nebo to je germanskou mentalitou uvyklou na pořádek a disciplínu?

+1/0
3.9.2014 9:51

P77a47v58e88l 45O97d68r49a82z83i76l 6264509107800

Nebo prostě nečtete místní tisk.

0/0
3.9.2014 12:01

P43i79v66o85ň56k10a 41M26i17r63o78s68l21a14v 8412702491262

To je sice pravda.Ale Vídeň má x nádraží,ale bohužel všechna koncová.Tudíž se s tím muselo něco udělat.Vídeňáci totiž museli na každý směr jezdit na jiné nádraží.

+1/0
2.9.2014 21:17

T66o81m17a11s 77N58o25v98o51t32n77y 3871366898819

Ani ne že koncová, ale spíš že samotný Süd nebyl průjezdný v těch dvou směrech odkud přijížděli vlaky, tak bylo nejlepší řešení to propojit (což znamenalo prakticky výstavbu nového, když už, tak už pořádně). Jinak vzhledem k tomu že většina nádraží je připojená na metro, tak to ani problém nebyl, že se na každý směr jezdí odjinud /snad to je nevýhodné pro lidi, co jen ve Vídni přestupují, že tam mají cestu na další nádraží navíc/. Ale když jedu do Vídně, je mi prakticky jedno, kam ten vlak jede, stejně musím dojet metrem snad s výjimkou Pratersternu, tam když je čas. tak to dojdu do centra.

0/0
3.9.2014 9:32

P67a60v62e78l 15M78a90r46e30š 2519353662

Systém vice nadrazi do různých směru mi spíše prijde vyhodny.

Proč bych mel mít jedno velké nadrazi uprostřed města, kdyz muzu mit menší nadrazi na okrajích tam pohodlne prijedu MHD .Dopravni zstez se alespon nekoncentruje v jednom miste.

V pripade Brna si dovedu představit Královo Pole -směr Praha, a vlaky do Cech krome dalkovych rychliku) v budoucnu VRT

Zidenice - Blansko, Ceska Trebova, Tišnov +regionální linky směr sever.

Dolní nadrazi- Ostrava, vlaky na Slovensko a Polsko + statut hlavni městské železniční stanice pro mezinárodní expresy a dalkove vlaky

0/0
3.9.2014 10:02

P38a57v45e51l 22O37d98r82a27z72i41l 6124189697560

To je teda pěkná pitomost, aby lidi, kteří jedou z Tišnova do Modřic drkotali MHD přes celý město, to může vymyslet někdo jako vy, kdo  zřejmě do Brna vlakem v životě nejel.

0/0
3.9.2014 12:03

P58a19v48e29l 36M87a86r53e52š 2789913432

Já ale neříkal, že by měli být ta nádraží koncová. Mluvil jsem ve většině o dálkových vlacích.

Mimochodem, proč by jste nutil lidi z Tišnova jezdit do Modřic přes Brno?

0/0
3.9.2014 12:14

P47a74v45e85l 59O51d91r85a51z15i80l 6644599377170

To byl váš nápad.

0/0
4.9.2014 11:22

P63i93v29o59ň70k44a 31M42i36r81o32s98l77a51v 8132922711302

R^R^R^

0/0
2.9.2014 14:45

B93r61o18n80i86s81l59a26v 83Š14i52m38o83n68í98k 5802325582327

O poloze nádraží by měl rozhodovat v první řadě vlastník, tedy ČD, dále dopravní odborníci, developeři a taky zvolení zastupitelé.

Vidíte někdo v tom výčtu nějaké pitomé pomatence s komunistickými sklony, které vede ochránce pedofilů Patočka ?

+10/−4
2.9.2014 14:36

P28a31v98e25l 41M18o14r37a51v23e44c 3472229182448

Patočka o poloze nerozhoduje. Tečka.

Zastupitelé mají rozhodovat dle vůle občanů, jenž zastupují. Pokud tomu tak není, existuje zde institut místního referenda které může rozhodnutí změnit. A právě o to se referendum2014 snaží. Demokratickou cestou docílit vůle lidu. Co se vám na tom nelíbí?

+6/−1
2.9.2014 14:41

T65o74m97á81š 16T47a10t53í60č26e88k 5970962620108

Málo koncentráku se mu nelíbí. :-P

0/0
2.9.2014 15:07

P96a28v54e69l 53M98a93r45e75š 2719823532

Až na to, že investorem nádraží je stát a státní SŽDC. ;-D

Takže nějaké referendum, i pokud by se konalo je pro stavitele nepředmětné.

Takže Patočka a jeho ovečky můžou třeba skákat po hlavě po cyklostezce a odrážet se ušima:-P.

Město rozhodne maximálně o vedení nových tramvajových tratí k nádraží a o ostatní výstavbě kolem tj o Jižním centru.g

+5/−2
2.9.2014 15:54

P17a13v48e66l 40M29o48r12a33v81e49c 3512849282768

Aha.. A proč tedy o poloze nádraží rozhodují brněnští politici? Hmmm?

Jinak SŽDC je jedno jestli nádraží bude pod Petrovem nebo u Zvonařky. Cenově i provozně jsou obě varianty dosti podobné.

+1/−2
2.9.2014 16:01

P48a97v52e20l 16M73a51r25e25š 2929523632

Víte, že ani nevím? Ale netvrďte mi, že těch 15 miliard bude platit město.

maximálně přispěje na stavbu nádraží.

Brno se ve věci může angažovat maximálně pozemky, a máte pravdu v tom, že investorovi je jedno, kde nádraží postaví, pokud to místo bude vyhovovat jeho záměru. 

Ovšem jestli jste si všiml, kousek od Zvonařky je velká zanedbaná plocha země, kde kromě provizorních staveb a ruin nic není. 

Možná proto, že právě tady se už pár ( desítek ) let počítá se stavbou nádraží?

cena obou variant prý je stejná, to se ovšem bavíme o ceně  za VÝSTAVBU SAMOTNÉHO NÁDRAŽÍ. Ne další nutně navazující infrastruktury a trati samotné.

A sám dobře víte, že varianta Petrov NEŘEŠÍ  přestavbu samotného železničního uzlu Brno( tj. přeložky tratí), v tom místě to totiž ( pokud pominu tu šílenost s tunely) není technicky možné!

+9/0
2.9.2014 16:18

P45a71v38e32l 19M33o92r91a50v21e59c 3582779582598

No právěže ta studie říká, že celkové náklady na žel.infrastrukturu (nejen nádraží ale i koleje a tunely kolem) pro VRT a normální tratě je v obou variantách stejná. A obě jsou podobně proveditelné.

Máte pravdu že studie nezahrnuje dostavbu MHD k nádraží. Ta by byla minimální pro Nové Sady a zhruba miliarda dvě pro Zvonařku.

Když k tomu připočteme že pro nádraží u Zvonařky by kapacitně nestíhala křižovatka u N.Sadů a že u této varianty se prodlouží dojezdová vzdálenost spousty lidí, která varianta je lepší?

+1/−5
2.9.2014 18:21

P76a24v78e12l 83M34a31r55e46š 2339613752

Tunel pod Petrovem  a nástupiště pro VTR pod křižovatkou Husova/Nádražní nezvýší cenu o miliardy oproti výstavbě na zelené louce, kde takovéto nákladné stavby budovat nemusíte?

Jako vtip dobrý.

Dobrovského tunely stály kolik,  7 miliard? Schválně kolik by stála tahle sranda, pro kterou tu tak lobujete?

Ono u každé studie záleží kdo ji platí, že.

Ta vaše mantra s nestíhající křižovatkou, už je obehraný a vlastně jediný argument odpůrců přesunu nádraží, ovšem nějaká relevantní data která by to potvrzovala samozřejmě nemáte. Ani nemůžete, když vedení tratí k novému nádraží je pouze ve návrhu. Ono k tomu novému nádraží se dá dostat taky jinudy než od Petrova...

+5/−1
2.9.2014 22:54

P78a65v86e33l 72M87o65r13a40v93e59c 3392289912368

Hele četl jste tu studii nebo ne? Já ano. Data čerpám z ní. Pokud o problematice víte kulový tak se tu neztrapňujte.

Argumentů proti přesunu je více, mimo nestíhající křižovatku ještě horší dojezdová vzdálenost, vyšší cena přesunu MHD. A v nefaktické rovině i to že si na odsunu nahrabou miliony lidi z místní politické galerky - což je jediný důvod proč oni chtějí odsun.

Nejdřív si laskavě zjistěte fakta a pak argumentujte, ano?

+1/−2
3.9.2014 7:59

P35a36v48e93l 41M57a24r74e11š 2469893672

Tu studii jsem četl.I stránky projektu nadrazi pod Petrovem.

Ze neresi základní požadavek Rekonstrukce ŽUB, to vidí i laik, na to nemusíte byt dopravní inzenyr jako ja.

+2/−1
3.9.2014 8:18

P39a23v25e91l 97M57o56r23a35v63e87c 3862699222548

A tím vaším "základním požadavkem na rekonstrukci ŽUB" je co?

Že si toho požadavku nevšiml ani mega-zastánce odsunu Kotzian..

+1/−1
3.9.2014 8:24

P29a81v63e48l 83M91a97r95e28š 2979393302

Narovnání tratě, rozsmodrchani gordickeho uzlu koleji a naspu, aby vlak na Ostravu nejel vyhlídkovou jízdu dvacitkou okolo celého Brna naprikad.Narovnání samotného kolejiste nadrazi a zkapacitneni+technická a prostorova peiprava na VRT.

S tím souvisí uplna rekonstrukce současného prednadrazi, jine reseni prostoru sevreneho dnes budovou nadrazi a ulicni čarou a který ma dnes malou kapacitu ( ve spickach lidi padají z refyze, provoz tramvají a aut permanentně prostor ucpava, je tam toho moc ba malem prostoru).

Po odsunu nadrazi se bude moci vyuzit i prostor dnešního kolejiste, jeden z návrhu je přeložit sem tramvajové nástupiště a historickou budovu vyutit jako nadrazi MHD po vzoru Liberecké Fugnerovi.

+2/0
3.9.2014 8:40

P28a64v90e84l 86O81d29r35a88z24i12l 6604819707770

Já nevím, jak dokážete neustále dokola omílat zcela evidentní lži, studii jste nečetl, jako zánovní náplava Brnu vůbec nerozumíte, trvalý pobyt tu nemáte, tak co do toho vůbec strkáte svůj nos?

Jste zaangažován na veletočích s pozemky?

Samé lži, abyste mohli levně skoupit pozemky pod současnými tratěmi a pak je výhodně rozprodat na nákupní centra, že?

0/−2
3.9.2014 12:06

P10a70v48e61l 33M28a12r93e91š 2479963162

Podruhé vám píšu, že ten aktivistický blábol o nádraží pod Petrovem jsem četl.

Neříkám, že je to úplně špatný návrh, jenže NEŘEŠÍ problém ŽUB jako takový. Je opravdu jen o nové nádražní budově, prodloužení a rozšíření kolejiště. To ovšem stále zůstává v oblouku, a bez velkých dodatečných investic nevyhovuje pro VRT.

V tom prostoru jaký je k dispozici tam není ani dost místa na kapacitní parkoviště.

trat je v původní stopě, což opět neřeší problém Viadukt Křenová a velké množství oblouků na trati, tudíž nutnost pomalé jízdy přes město zbytečnými oklikami.

Pokud se má investovat cca miliarda euro za nové nádraží tak ho snad postavíme v místě, kde je prostor na případný další rozvoj , k němuž lze přivést koleje které nebudou obcházet celé centrum dokola a budou s ohledem na rychlost jízdy co nejpřímější .

Součástí nádraží by měl být i nový autobusový terminál,( Zvonařka je taky v otřesném stavu ) a snad se s tím stále počítá.

Pokud vám jde o kšefty s pozemky, řekněte to alespoň přímo a bojujte proti spekulacím s pozemky. Ne proti nádraží

Trvalý pobyt v Brně mám už deset let a v obchodě s dotčenými pozemky nijak angažován nejsem ( bohužel ;-(). Taky byste chtěl, kdybyste měla love a kontakty , co? 

A jestli tematice rozumím nebo ne se nebudu hádat s nějakým joudou z ulice, vás se také neptám na vaše vzdělání, ovšem jestli umíte číst, tak výše v diskuzi píšu, že jsem dopravní inženýr se specializací na drážní dopravu ( že se tím neživím je jiná věc)

+1/0
3.9.2014 12:42

P75a40v27e96l 92O68d37r38a58z44i78l 6104149507860

- čím nevyhovuje pro VRT?

- pomalá jízda vlaku vám vadí, pomalá jízda MHD ne?

- já jsem pro to stavět nádraží tam, kde je potřeba, ne uprostřed polí a pak tam násilně budovat nějakou nepotřebnou novou čtvrť

- zvonařka je v pohodě

- ano, kšefty s pozemky mi vadí a úporné prosazování nádraží uprostřed ničeho je signálem poměrně jasným

- v diskusi jste psal, že trvalý pobyt v Brně nemáte, takže jste lhal buď tehdy, nebo nyní - http://brno.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A140801_143444_brno-zpravy_mich&vlakno=67325344

- jistěže se tím neživíte, když tomu nerozumíte

0/0
4.9.2014 11:28

I65v14a79n 12H65o23l24a96s 5347787468157

Bych vřele doporučoval si zhjistit, jak to bylo s tím rozhodováním státu a města v roce 2002.

0/0
2.9.2014 18:41

P11a26v69e97l 47M88a75r53e93š 2719273182

A vůli občanů reprezentuje kdo? 

Těch pár pomatenců, nebo 4000.000 obyvatel Brna, kteří k tématu mlčí, protože buďto s přesunem souhlasí a nemají tudíž potřebu se k němu vyjadřovat, nebo přesun nádraží o nějakých půl kilometru pro ně nepředstavuje tak velký problém aby se jím vůbec zabývali.?

Protože dneska už nemusíme chodit na vlak pěšky, je většině lidí poloha nádraží ukradená, pokud to zůstane v širším centru. Navíc přesun nádraží vyřeší i pár dalších problémů současného prostoru přednádraží. 

Ostatně referendum je každé 4 roky, říká se tomu komunální volby. Máme totiž zastupitelskou demokracii. Já se raději nechám zastupovat hejtmanem a svým senátorem, než nějakým pomateným cajzlem Patočkou

+5/−2
2.9.2014 16:10

P90a54v41e28l 65M91o47r56a82v41e45c 3892229442418

Zkuste si přečíst co píšu o významu lokálního referenda jinde, ano?;-)

0/−2
2.9.2014 16:15

P92a60v43e92l 27M55a63r35e21š 2879453402

Lokální referendum se jmenuje Komunální volby.

Mimochodem umístění dopravní stavby NENÍ věc o níž by měli rozhodovat občané. (Stejně jako otázka stavby přehrady, jaderné elektrárny, skladu jaderného paliva a jiné podobné investice).

To nechte dopravním odborníkům a MAJITELI.

Naštěstí v době, kdy se u  nás stavěli železnice o umístění nádraží nerozhodoval každý jouda z ulice ale pouze stavitel a jeho inženýři. Jinak dodnes jezdíme na konských povozech...

+6/−2
2.9.2014 16:25

P21a38v95e91l 93M86o70r20a21v80e94c 3412419412898

Lool, vaše pojetí o zastupitelské demokracii je fakt vtipné :)

+1/−2
2.9.2014 18:21

P32a69v79e79l 84M12a57r81e92š 2609773982

Abych řekl pravdu, už před lety jsem přišel o ideály, že všelidová demokracie je ideální společenské zřízení.

Dobře nastavená diktatura, kde má jednotlivec vysokou míru osobní svobody ale i zodpovědnosti za svůj život ( tj. nulový sociální stát) je z hlediska řízení státu ideálem pro většinu lidstva. Protože jen velmi málo národů je natolik mentálně a společensky vyspělých aby zvládli demokracii. Vlastně mně napadá jen Švýcarsko.

A mimochodem, ani v tom starověkém Řecko - prý prvnímu demokratickému státu planety - nebyla zastupitelská demokracie chápána tak široce jako dnes. Dnes máme spíše ochlokracii, vládu lůzy...

+1/−1
2.9.2014 23:04

P62a37v28e29l 39O29d60r36a27z85i49l 6514129517340

Tak se odstěhujte do Švýcarska a přestaňte zamořovat Brno, přistěhovalče bůhvíodkud.

0/−2
3.9.2014 12:07

P29a21v64e11l 60M85a65r40e65š 2419183592

Švýcarsko mi nevyhovuje, kdo se v tom jazykovém bordelu má vyznat.

Uvažuju o Švédsku, to má ovšem jednu zásadní vadu - Švédy :-/.

Poslední jakž takž normální země je Nový Zéland.

Pokud se někam odstěhuju, bude po paradoxně Slovensko nebo  Maroko. tak jsou sice Burnusy, ale pás mezi Atlasem a Atlantikem je relativně civilizovaný a především tam mají monarchii, což mně jak zjištuju vyhovuje

0/0
3.9.2014 12:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.