Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vzduch je v Brně stále špatný. Dánský expert radí nízkoemisní zóny

Dánský odborník na životní prostředí Kaare Press-Kristensen po půl roce v Brně opět měřil znečištění ovzduší ultrajemným prachem. Přijel na pozvání iniciativy Dejchej Brno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M39a14r85t97i41n 21K38r18č78i40l 6430658148489

V Brně je smradu jako v Cařihradu;-D

0/0
13.9.2014 12:03

J61a51n 98S90m38í47t77k63o 8614412304275

Myšlenkový úlet stran srovnání cykloprovozu v Kodani a Brně nekomentuju, ale cyklisti to taky nemají jednoduché. Už jen nemožnost projet centrem ze severu na jih, přitom by stačilo umožnit průjezd 200m zónou kolem divadla.

Emisní, parkovací a jiné zóny nebrat, příčina leží úplně jinde.

+1/0
13.9.2014 11:57

T35o13m38a43s 90N50o67v83o33t40n61y 3581676238589

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014091001

0/0
12.9.2014 23:17

V48l10a92d14i32m93í53r 94L91í73s72k54a 3941886742514

Vzduch v Brně je špatný a přitom při úklidu chodníků a parkovišť se smetí nezametá ani nevysává ale odfukuje.

+1/0
12.9.2014 20:28

T54o76m23a84s 34N78o45v49o92t96n30y 3251316898499

To je ten expert, co při měření čeká na Úvoze na to, až jednou za dopoledne pojede vysloužilá Avie a pak jí skočí pod kola a strká k výfuku měřící přístroj?

Možná by si mohl něco načíst o nízkoemisních zónách v Německu, kde už se od nich začíná ustupovat, protože v reálu žádné zlepšení nepřinesli.

A pokud si město s dopravním podnikem na Úvoze vyrobí vyhrazený pruh pro MHD a uměle tam nechává auta stát v kolonách místo plynulého průjezdu po 2-pruhu jako před rekonstrukcí povrchu, tak ať se pak to šílené stádo biomatek zvoucích si aktivisti nediví, že tam je více prachu a emisí...:-P

+3/0
12.9.2014 16:39

P32a24v87e39l 63K67o36l97á33č81e17k 9464684282951

Proč pan expert nejezdí radit do Prahy?

„Za celý den jsem v Brně neviděl ani tolik cyklistů, kolik jich v Kodani projede jednou křižovatkou během jedné zelené na semaforu,“ uzavřel."

To je objev, Kodaň je placka , Brno kopcovité.

+3/0
12.9.2014 14:39

O71n93d58ř87e17j 81M54u37s34i68l 2645530218347

Ty vole, už je tady zas a my tu ještě pořád jezdíme málo na kolech. Jak dlouho sem ještě bude jezdit, radit pořád dokola kola a holedbat se jak to u nich v Dánsku funguje, tak proč sme tak blbí. To je expert opravdu na úrovni.

+4/−1
12.9.2014 10:17

R73e38n73a12t33a 49H39a17v59l21í83č27k77o89v13á 3269426753315

Dánsko je placka-tam se jim to jezdí na kolech do práce!

+2/0
12.9.2014 10:48

M96i34c36h65a42l 81V67r77b86a 5639694971248

hlavne ze jizni morava jsou hory :)

0/−4
12.9.2014 11:17

R25e73n59a53t43a 43H45a78v65l64í43č46k14o89v13á 3639346173365

Brno je poměrně kopcovité město, přejet ho celé na kole, to chce hodně odvahy a hlavně dobrou kondici.

+1/0
12.9.2014 11:29

O87n32d23ř98e47j 71M41u30s64i70l 2525530898227

Mám pocit, že se bavíme o Brně.

0/0
12.9.2014 16:39

M68i11c14h40a58l 82V97r40b52a 5409694911288

ono to funguje prekvapive i v Nemecku, Holandsku, Rakousku, Finsku... atd., staci se nekam zajet podivat...

0/0
12.9.2014 11:23

R37o91m64a24n 61V56a43v20ř91í11č74e22k 7816115238794

Nedávno jsem narazil na hodnocení přínosu nizkoemisních zón v Berlíně. A ono se zjistilo, že i se zónami to může být horší. No a tím zlým viníkem je počasí. Takže nelze říct, že zavedení zón vede automaticky k zlepšení ovzduší.

+2/0
12.9.2014 11:37

T17o23m21a53s 34N45o87v98o33t74n33y 3371576798829

A až tam budeš, třeba v té Vídni, nezapomeň se podívat, jak je tam vyřešená infrastruktura pro auta a pak můžeš říkat, že něco funguje, až vyřešíš podstatnější věci než kola. Včetně parkování v samotném centru, neomezování pěšími zónami tam kde to není nezbytně nutné. Jinak už tam začínají uvažovat o omezení cyklostezek, protože cyklisti jsou verbež, která se neumí chovat i když má infrastrukturu parádní. Takže na co to budovat, když stejně tam pak cyklouni nejezdí, stačí se podívat v Brně, kde už se na chodníku musí chodec bát, že ho každou chvíli nějakej brňoušnakole.cz sejme

+1/0
12.9.2014 16:46

M38i54c52h13a37l 10V56r89b95a 5559124761108

a to napriklad ve finsku jezdi ve mestech na kolech i v zime v mrazech a prezouvaji na zmini pneu s potrebnym vzorem ;) to sou veci co...

0/0
12.9.2014 11:26

T38o28m76a80s 84N59o44v27o58t47n93y 3911146658899

A on ti někdo brání jezdit i v zimě? Tak si jezdi, nevnucuj to ostatním co chtějí využívat jinou dopravu a neomezuj jiné způsoby dopravy včetně aut.

0/0
12.9.2014 16:48

T86o33m15a61s 22N28o45v66o38t96n84y 3781606338249

Normálně by po tom neštěkl ani pes, ale když oni kamarádky z pseudofakult jako FSS dělají v redakci a potřebují splnit kvótu článků, tak pak vznikají tyto články v podstatě o ničem. Místo aby napsali, že napřed je potřeba vybudovat kvalitní infrastrukturu pro automobily / MHD a až pak můžeme začít blbnout s cyklonesmyslama. A ne do nevyhovující a zastaralé infrastruktury chtít za rok naroubovat něco, co třeba v té Kodani vznikalo postupným vývojem desítky let. Jinak třeba dneska sem si na to úžasné kolo vzpomněl, v tomto krásném počasí, jak by se krásně ráno jelo na kole do školky a pak vyřizovat věci do centra ;-)

0/0
12.9.2014 16:44

J96a31n 67S86m69í15t97k51o 8524972444645

Kolo není dopravní prostředek pro každodenní použití - kvůli počasí, nemožnosti v centru ho bezpečně nechat (když městský policajt před DPMB vypisuje bloček, ani ho není ochotný dvě minuty pohlídat, než si člověk koupí šalinkartu...) nebo třeba tréninkovému plánu. Ale to neznamená, že by své místo nemělo mít vůbec. Pro mě to je třeba rychlejší varianta do práce než MHD a autem jezdím jen když potřebuju.

Souhlasím s tím, že cpát spoustu peněz do cykloinfrastruktury, když je potřeba budovat něco jiného, je nesmysl - po Brně se na kole jezdit dá. Není to ideální, občas to je trochu o držku, ale dá se.

0/0
13.9.2014 12:02

J79a16r58d21a 33C44h65o13v72a50n50e64c 6801915603489

Odborník z placaté země obklopené mořem radí ve vnitrozemském hornatém státě, jak lépe nakládat s ovzduším?

No to je ale tedy ptákovina!

+3/0
12.9.2014 10:06

P83e98t79r 82K92o43l49o71m33a26z94n84í88k 8804613630766

přijde mi to, jako když hledá proutkem vodu ...

+2/0
12.9.2014 9:40

V62i65k59t79o85r 61Š44v94u30b 7510565803137

Chybějící obchvat, chybějící záchytná parkoviště, drahá MHD, kopcovitý terén ... to pár autobusů na plyn nezachrání :-)

Je třeba vytvořit podmínky pro lidi, co do Brna ani jet nechtějí, ale musí = dokočit obchvat a vytvořit kolem Brna dostatek záchytných parkovišť.

+7/0
12.9.2014 9:36

P16a76v53e58l 67K53o27l61á71č46e65k 9854864172481

Ale my brněnské nevládky přece NECHCEME nějaké obchvaty, R/52, R/43! Vlastně nechceme ani to nové nádraží, my chceme jen to ve stávající poloze tak jak je. Zkrátka nechceme a basta! Když pak vše v Brně zkolabuje obviníme lidi, že jezdí auty a ne na kole, že dojíždí do Brna za prací, místo aby žili ekologicky soběstačným životem na venkově. ;-D

+3/0
12.9.2014 14:46

T79o24m90a87s 86N86o28v36o11t68n96y 3461456868729

R^ Krásně shrnuto

+1/0
12.9.2014 16:48

L91u92b89o30m20í28r 41P39ř23e18c45e25c90h28t92ě92l 9977532955251

Neni divu. Vysledek mereni je presne podle pozadavku zadavatele

+4/0
12.9.2014 9:34

Š16t59e67f93a25n 87F49r52i89č69a 7162818733976

No to je mi překvapení. Obyvatelé na poškozené ovzduší poukazují už několik desítek let. Brno nemá obchvaty. Dálnice D1 protíná Brno 11 městskými částmi, pouhé 3 km od centra. Ve městě, kde se mísí tranzitní s místní dopravou, nemůže být ovzduší v pořádku. Obchvatem ovšem jistě nebude ani R43, která by město protínala 5 místními částmi od Kníniček po Bosonohy. Jen by situaci dále zhoršila.Rv

+1/0
12.9.2014 8:54

T54o72m94a65s 96N30o47v83o76t79n50y 3711366188179

A kudy by ta D1 měla vést než krajem města? R43 by samozřejmě pomohla, ale aktivistům se to nehodí do argumentace.

0/0
12.9.2014 16:50

R74a98d92i48m 71D66r41b34o95h15l32a77v 5881486533127

No až bude Brno rovné jako placka, jako je Kodaň, tak taky bude více cyklistů.

A se zákazem dieselů v centru Brna bych neměl sebemenší problém.

+4/0
12.9.2014 8:42

R63e50n91a73t30a 96H41a56v74l77í31č81k87o53v52á 3609416443245

Jenže dodávky, co vozí zboží do obchodů, suroviny do restaurací, dokonce i sanitky a hasiči mají auta.diesely. Plošný zákaz s výjimkami je na houby. Lepší by bylo, kdyby byla levná MHD, pak určitě část lidí přesedne z aut do busů a tramvají.

0/0
12.9.2014 9:51

R70a23d42i11m 41D22r47b98o60h74l52a58v 5451336763857

Sanitky a hasiči toho moc nenajezdí, ti ať klidně diesely mají. Ale aby můj soused měl pocit, že ušetřil pár kaček, protože má diesel, a já kvůli tomu dostanu rakovinu, to se mi opravdu nelíbí. Pro osobní použití plošný zákaz dieselů, bez výjimek. Proč ne. Jenže když z toho konšelům nic nekápne, nikoho to nezajímá. Ti se zajímají jen o to, kde můžou něco nakrást, tj. stavby, opravy, stavby, opravy, stavby, opravy a furt dokola.

+1/−3
12.9.2014 10:06

L30u43b43o86m77í66r 45P72ř93e44c58e45c52h62t70ě45l 9537332825871

zakazeme autobusy!

0/0
12.9.2014 10:28

R31a49d60i60m 81D97r80b81o32h28l84a58v 5201666313277

Proč autobusy? Ty navíc v centru nejezdí.

0/−1
12.9.2014 10:39

L97u57b46o13m76í68r 17P95ř63e12c56e97c13h17t14ě21l 9507882645801

bo jezdi na naftu...a prekvapive v centru

+3/0
12.9.2014 10:44

R82a82d14i79m 85D63r50b74o58h10l34a84v 5401536463947

Ano, pár linek vlastně centrem projíždí, ale to je jen okrajová záležitost. Nicméně celou dobu se bavím o osobních autech, nevím, proč sem někteří taháte hasiče, zásobování a MHD.

0/−1
12.9.2014 10:56

R85o78m21a61n 41V63a96v79ř50í82č77e25k 7246735178314

proč? protože jste napsal, že se zákázem všech dieselů by jste neměl problém. asi jste si ještě nestihl všimnout, že né všechny diesely v centru jsou osobní auta.

+1/0
12.9.2014 11:03

T11o49m44a24s 53N66o27v23o28t41n46y 3621766708669

já taky projíždím centrem jen občas, tak proč bych měl mít zákaz já a jiný ne?

0/0
12.9.2014 16:53

R59e69n18a34t71a 77H13a48v28l84í33č38k12o84v34á 3599846913135

Znovu a pomalu: plošný zákaz není řešení! Levná veřejná doprava je částečné řešení.

Sousedův diesel vás ohrožuje asi tak 10 minut denně-než vyjede nebo zajede na svůj pozemek, do garáže či na parkoviště.

Brno na cyklistiku příliš vhodné není, protože je kopcovité. Přijet do práce uřícená po všech těch "vrchařských prémiích" a ještě nemět kde uskladnit kolo-šatnu nemáme, ke stolu si kolo dát nemůžu, protože by to působilo divně na klienty, navíc upocená a ve sportovním - NELZE! Máme "dress code".... Pro mě je řešením jedině zlevnění MHD. Kdyby se totiž těch 70 milionů, co ce nacpalo do třídenní GP, dalo na MHD, byl by to rozhodně větší přínos pro občany.

+2/0
12.9.2014 10:46

R82a90d19i31m 51D29r60b96o42h98l26a43v 5131796253277

Proč by to nebylo řešení? Vzduch by se výrazně zlepšil. Určitě více než po zlevnění MHD.

0/−1
12.9.2014 10:50

T55o16m48a45s 53N97o10v25o38t29n38y 3241376928819

Já bych zakázal cyklouše, plošně. A je po problému s cyklistikou. Logiku to má stejnou jako výkřik o zákazu dieselů.

(pro pomalejší z řad aktivistů - je to vtip)

0/0
12.9.2014 16:51

L61u69b73o87m75í50r 47P65ř15e20c79e69c48h11t51ě30l 9587862675781

v zadnem pripade. zakazeme Moto GP a auta a dieselove lokomotivy. A MHD pro jistotu taky... Tady neco vysvetlovat nema cenu

0/−1
12.9.2014 10:50

R53a46d55i58m 83D89r92b91o32h90l45a69v 5491276643727

Proč to hned všechno demagogicky ženete ad absurdum? Pojďme se bavit o osobních autech. Máte něco k tomuto tématu?

0/−1
12.9.2014 10:57

L39u91b49o76m17í49r 43P35ř72e38c60e23c86h97t79ě37l 9697242375251

ne. bud vsechno nebo nic

0/0
12.9.2014 11:20

T23o24m13a85s 56N54o43v24o73t20n30y 3311456778909

Já bych zakázal zákazy ;-)

0/0
12.9.2014 16:52

P66a46v89e71l 14K12o30l84á55č38e78k 9154334212171

Souhlas až na ten myšlenkový úlet s GP.

+1/0
12.9.2014 14:48

R98o35m89a49n 59V24a87v63ř29í62č15e29k 7606625188394

tak jset se tak nějak vypořádal s hasiči a záchrankami, ale na vozidla zásobování jste nějak zapomněl. takže čekáme na řešení tohoto problému.

+1/0
12.9.2014 10:58

R77a19d17i23m 89D78r52b32o22h92l38a56v 5571776493197

A že byste navrhl něco sám? Pindat a čekat umí každý. Zásobování ať si taky klidně jezdí. Celou dobu se bavím pouze o osobní dopravě.

0/0
12.9.2014 11:02

R13o66m20a93n 40V95a28v75ř77í82č70e18k 7976825698324

mě naftové motory nevadí, takže nevím proč bych měl navrhovat řešení něčeho, co mi nevadí. a pokud jsem dobře četl, tak jste pro úplný zákaz nafťáků v centru. a najednou už vám zásobování jezdící naftovými auty nevadí? tak tomu říkám posun.

+1/0
12.9.2014 11:06

R47e97n11a94t26a 97H27a30v82l66í37č65k84o41v16á 3519226943265

A představte si, že i v centru Brna bydlí lidé a někteří mají i auta a s dieselovými motory! To je vyženete parkovat na periferii? Opakuji: plošný zákaz dieselů není řešení! S výjimkami pro zásobování, IZS a lidi s trvalým bydlištěm... Někdo prostě autem MUSÍ, jiný je k tomu nucen okolnostmi(např. úspora času nebo třeba pohodlí...).

+1/0
12.9.2014 11:09

R93o51m23a98n 80V90a40v44ř17í18č43e34k 7386335168194

ještě bych možná doplnil vozidla řemeslníků a různých opravářů. Podle pana Drbohlava buď všichni prodají své dieselové dodávky a pickupy a nakoupí užitková vozidla na benzín. A nebo má jiný plán. Všichni co bydlí v centru se naučí všechno dělat svépomocí. Vždyť se říká, zlaté české ručičky, tak proč ne :-).

+2/0
12.9.2014 11:13

L58u75b53o92m15í49r 89P21ř72e67c61e89c46h76t29ě94l 9127662745791

reseni je plosny zakaz s vyjimkou pro vsechny

+1/0
12.9.2014 11:33

P33a98v29e14l 85K62o19l22á49č42e97k 9424784312561

Zakázat diesely nemohou, to pak chci odškodnění, za to, že nesmím používat automobil, který je jinak v dobrém technickém stavu. :-(

0/0
12.9.2014 14:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.