Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čtyři pruhy jsou plýtvání, řekl ministr. Na trase Brno - Vídeň budou dva

Spojení Brna a Vídně se bude podle ministra dopravy Antonína Prachaře (ANO) nadále připravovat jako rychlostní silnice. Podmínkou výstavby čtyřproudé komunikace je, aby na ni v Rakousku navazoval stejný typ silnice, což zatím sousední země nechystá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K47a37r52e36l 87O46n68d61r19o62u89š90e58k 4435975209455

Hašek je vyčůraný a prolhaný skřet. Proč tedy zrušil " Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje" a tím vlastně zablokoval přípravy a 4proudou rychlostní komunikaci. A nyní bude kvákat o tlaku na dopravu a přetížaní z Polska do Rakouska. Na vidle s ním a poslat ho zpět do Drásova a tam by mu tu zadel již natrhli. Mají ho rádi jak osinu v zadku.

+1/0
16.10.2014 16:57

Z45u75z18a57n20a 70V49o20l69n31a 1649144532336

Ono se to az moc podoba výroku jednoho (díky bohu) nestatniho funkcionáře ohledně mostu kolem Ostravy "Ale paní Jílková, kdo dneska jezdí do Ostravy??"

Pokud ma pan ministr pochyby o intenzitě provozu, at se zeptá Slováků kolik lidi jezdí do Vídně pres Bratislavu... Pak mu možná cvakne ze současná nevyuzitost trasy Brno Vídeň se změní...

0/0
30.9.2014 8:37

Z26d60e92n94ě25k 61O83r14š66u49l58í59k 1185840567852

prachař kdy už opravíte tu lochnesku u ovy a necháte opravit mosty směrem na bohumín.za co platíme známky?abychom tam jezdili šedesát?dělej něco prachař.řekl bych že jseš totálně mimo ve všech směrech

0/0
26.9.2014 7:39

J20a68n 75M60a67l84e70n63k76a 6873425653

No Moravě se už prostavělo dost nesmyslných km, viz prázdná dálnice kamsi do polí ke Kroměříži... Důležité jsou teď dálnice na Budějice, na Teplice, a hlavně prodloužení za Hradec na Olomouc.

0/−4
25.9.2014 20:23

Z66d81e63n18ě84k 46O39r97š62u28l45í36k 1405780357582

jasně, asi jsi nikdy nejel na mikulov chytrolíne.jakmile chytíš někd ebuds něbo tiráka tak se plazíš tak 50 km max padesátkou...než něco napiš ověř fakta.

+3/0
26.9.2014 7:32

P96a11v85e92l 33O58d61r87a52z84i47l 6544959257170

Letošní rok je rokem svérázných politických sebevražedných prohlášení.

Nevěřím tomu, že by pan ministr byl tak hloupý, že by nevěděl, jak to na I/52 vypadá.

0/0
25.9.2014 20:00

J82a94n 27M32a13l41e72n22k78a 6863925673

tak pokud rakušáci nehodlají pohnout kostrou , tak to skutečně nemá smysl... k čemu bude super česká dálnice, když se pak budu kroutit v těch rakouských zpustlých dědinách.

+1/−6
25.9.2014 20:19

Z74d42e44n81ě42k 36O72r62š90u93l18í17k 1145920207322

rakušáci to budou mít postavený raz dva na rozdíl od českých amatérů a hloupejch ministrů...koukni na stránky asfignacu jak jsou daleko a pak něco blábol

+4/0
26.9.2014 7:31

O47l91d43ř81i55c44h 50J19a18n75e92č84e83k 8329976983641

I v tomto článku stojí, že v Rakousku bude dálnice až skoro k hranici za 2 až 3 roky, pokud chcete znát detaily, najděte si to na Asfinagu.

Poysbrunn je předposlední ves před hranicí, pak už je jen cca. 8 km přes Drasenhofen, a ten dostane dvoupruhý obchvat a to na tak dlouho, než kocourkovští pohnou kostrou.

Čili je to přesně opačně, než tady blábolíte.

Asi jste tam už pěkně dlouho nebyl, když tu plácáte o zpustlých rakouských dědinách... zajeďte se podívat třeba do Jaroslavic nebo do Hevlína a pak něco povídejte Rv

+1/0
26.9.2014 9:37

O83n29d53ř70e52j 21M80u43s34i22l 2735870238387

Tak to je expert na svém místě, který fakt maká. Takovou hovadinu přece nemůže myslet vážně. V Rakousku to nebudou dostavovat hlavně kvůli tomu, že u nás zatím není ani náznak toho, že by to mělo v budoucnu na něco navazovat. Jestli by nebylo lepší kdyby trochu omezil to makání a taky trochu popřemýšlel.

+5/0
25.9.2014 15:14

Z91d19e35n30ě45k 15O46r33š33u32l36í16k 1485500887402

času měli habakuk na přemejšlení.vždyť je to děs táhnout se tam za busy či nákladáky...

0/0
26.9.2014 7:33

B91l94a52h32o83m49í49r 78S35k20o10u56p43ý 8697610958781

Přestože je pan ministr původem z jižní moravy, tak mám jiný názor.

Jestlipak není plýtváním - mít dálnice v okolí Prahy 3proudé v každém směru, když tam beztak každej vůl jezdí výhradně v levém pruhu...

+1/0
25.9.2014 13:33

L82u83k58á62š 85B92r61a41n59d95e26j64s 2143695911121

Plýtvání je jinde! R48 v kategorii R25,5/120 je toho zářným příkladem. Intenzity na to tam rozhodně nejsou a nebudou a na zvýšení bezpečnosti při provozu na Těšín a Slovensko  postačovalo ji přemalovat na dělený střídavý třípruh 2+1 s výhradně mimoúrovňovými kříženími (tuším chyběly dvě) - využití čistě stávajícího tělesa S15 - to by bylo ušetřených miliard! Totéž obchvat Znojma 24,5/100, upřímně řečeno totéž D3 v kategorii D27,5/120, protože s rezervou postačuje R25,5/120, nechť se na mne jihočeši nezobí. Běžný řidič to stejně skoro nepozná a 130 by tam měli.  Brno-Vídeň 6 měsíců v roce asi opravdu postačuje dvoupruh vedený ale výhradně mimo obce, 6 měsíců ovšem rozhodně ne a to je třeba zohlednit. Upřímně řečeno si právě na takových úsecích dokážu představit návrat S16,5/100 v provedení čtyřpruh sice bez odstavných pruhů, ale s lanovým svodidlem uprostřed + výhradně mimoúrovňová křížení. Kdo by se tady hroutil, tomu doporučuji se projet po rakouských S4, nebo S31. Tam nejsou ani ta lana a funguje to s max. 100 km/h. Holt ne každý čtyřpruh musí být dálnice a i tak je to lepší, než dvoupruh.

+3/0
25.9.2014 12:31

O41l26d31ř64i38c87h 52J39a10n20e45č57e13k 8629716363561

sice naprosto souhlasím, že stavět "něco mezi dvoupruhem a plnou dálnicí" by mnohdy asi bylo nejlepší řešení, ale spíš pro "okrajové úseky" dálnic - tedy jakýsi přechod mezi dálnicí a oblastí, kde už žádná rychlostní komunikace není a nebude - anebo pro hlavní tahy, které ale nejsou tak frekventované, aby měla smysl plná dálnice. rakouské S4, S5 a částečně i S16 jsou na to myslím dobrý příklad.

nemyslím ale, že je to dobré řešení pro úsek Poysbrunn - Pohořelice, kde by nešlo o nic jiného, než zúžené místo uprostřed komplexní dálniční sítě. tam je opravdu lepší postavit nyní dvoupruh (mimo vesnice) a rovnou počítat s tím, že se to časem rozšíří na plnou dálnici.

0/0
25.9.2014 16:15

P32a63v91e35l 53O98d42r21a72z87i32l 6834749647270

Časem? Na to zapomeňte. Podívejte se na D1 - akce za stovky miliard a výsledek je co? Úplně stejně blbá čtyřpruhová dálnice se širším odstavným. Přínos naprosto nulový.

+1/0
30.9.2014 14:08

P96e24t26r 48P95a66v90e40l 5531584522502

U mě ANO končí, stejně jako kdysi TOPka. Za ní se odkopal Hudeček: "Pražský primátor Hudeček: Podporou Brna se na evropskou úroveň nedostaneme."

+3/0
25.9.2014 10:17

T44o58m77a87s 69N69o41v49o77t66n58y 3421836208919

Když do Prachaře šije i Jančura, jinak velký podporovatel Babiše a ANO, tak je vidět, že Prachař je úplně mimo a neví co dělá.

+2/0
25.9.2014 10:36

J50a65n67a 64S44v91o48z43i85l24o74v68á 3655917203420

Baví se spolu 2 poslanci. Německý a český. Český přijede k tomu něměckému na návštěvu a dívá se. "Ježiš, ty máš barák, krásnej, obrovskej. A ten auťák, no to je bomba a kolik máš pozemek, 2000 metrů? No to je bomba, to je špica!! Jak jsi to dokázal německej poslanče?" německý poslanec říká "No, hm, podívej se, vidíš tamhle tu dálnici?" "No vidím." "No tak původně, měla bejt o metr širší. Teď je o metr užší a rozdíl je prostě tady no." Český poslanec říká "Seš borec no to je skvělý!" Za dva roky německý poslanec přijede k českému poslanci domů. A kouká a vidí. Čtyřpatrová vila, obrovská! Pozemek 5000 metrů! Před barákem 8 auťáků, ty nejluxusnější! Bazén 24 metrů! A ten německý poslanec říká. "Člověče, jak jsi tohle dokázal?" Český poslanec: "Támhle, podívej se, vidíš tu dálnici?" Říká "Nevidím." "No tak vidííš!"

+10/0
25.9.2014 9:55

J81i12n64d83ř42i83c28h 61H52r35d85l60i47č81k42a 4386134269344

Co je pro stavbu dálnic v celé ČR typické, jsou nekonečné průtahy, diskuse, blokády, schválnosti...

Kolik let například jen trvalo, než se prosadil obchvat Plzně. Než se dálnice konečně přiblížila Hradci Králové. O D8 na sever Čech darmo mluvit. Atd. atd. ..

Bylo by dobré tohle všechno si napřed připomenout, než se začnou konstruovat oblíbené spiklenecké teorie o protěžování či diskriminaci té které historické země či regionu.

0/0
25.9.2014 9:55

E71d88u23a59r12d 11B71l63a22z10e14k 1483390455835

mnozi lide neblokuji ani tak stavbu dalnic jako spise zpusob jednani s vlastniky a nediskusi s verejnosti a ekology a bezohledne planovani na vzacne biotopy ci obydli!!! A to je dobre!;-O

0/0
25.9.2014 11:06

M55a77r98t76i17n 32K13u24ř39í57t41k10a 6607536858705

Bohužel je to tak. Dostaly se ke mě informace z jednání s zemědělkyní Havránkovou pohledem z její strany. Zástupci státní strany, poté ministři (zřejmě trpí božským syndromem) s ní jednali jak s kusem hadru. Když už dospělo ke smírčí dohodě, tak padla vláda a situace se několikrát zopakovala.

0/0
25.9.2014 18:21
Foto

P51a40v29e30l 28M32a10k62o22v77e71c 8278575131

Mikulov již jeden obchvat má (jenom si ho znovu obstavěli...). Doporučuji raději obchvat Břeclavi s napojením D2 na Rakousko a Pálavě dejte pokoj (jako by nestačily Nové Mlýny, které tam zbudovali za starého režimu:-()...

0/−3
25.9.2014 9:27

O94l50d75ř91i14c43h 60J94a93n31e57č59e65k 8279126493281

a ta odbočka z D2 bude končit v Reinthalu na úzké rakouské silnici, na niž ani nesmí náklaďáky nad 3,5 tuny???

+3/0
25.9.2014 10:20

T77o50m57a73s 29N18o26v60o54t24n85y 3981456148559

R^ a rakouská silnice povede k Mikulovu, takže to bude značka ideál ;-)

+4/0
25.9.2014 10:39

O21l43d16ř64i17c56h 19J34a74n57e19č71e70k 8629146973231

já právě myslel, že už i Češi zavrhli tu alternativu, že Češi budou stavět přes Břeclav a Rakušani směr Poysbrunn ?

0/0
25.9.2014 16:17

T93o10m30a69s 82N83o85v34o24t46n88y 3561616598899

Asi ano, ale znáto to, jak vylezou aktivisti, začnou zase řvát a Břeclav bude zase "ve hře" ;-)

0/0
25.9.2014 18:18
Foto

P74a45v26e58l 61M93a91k18o52v74e10c 8648575471

Zajímavá "myšlenka"...to by mě nenapadlo:-).

0/−1
25.9.2014 13:41

O62l55d56ř10i91c97h 24J44a71n37e56č80e50k 8709666623721

tak mi tedy řekněte, jakou máte alternativu. s Rakouskem se dávno dohodlo, že dálnice Vídeň - Brno půjde přes Mikulov. Rakušani na nějaký kocourkov nejsou zvědaví a staví tímto směrem, jim nejde ani tak o nějaký mezinárodní tranzit jako o jejich vlastní občany v Poysdorfu a okolí. směr Reinthal nikdy žádná (rakouská) dálnice nepovede - tak co tu zase vytahujete odbočku z D2?

0/0
25.9.2014 16:20
Foto

P25a67v43e35l 53M14a52k14o30v84e57c 8558695281

Nic nevytahuji. Jen jsem někdy někde četl, že jsou dvě varianty (Mikulov nebo Břeclav nebo dokonce realizovat obě) a já se přikláním k variantě přes Břeclav. Určitě existuje i příslušná studie kudy by napojení od D2 vedlo a Rakušáci byli připraveni na obě varianty.

0/0
25.9.2014 16:49

Z36d47e71n67ě89k 88O63r62š44u54l13í18k 1685760217322

to je blábol.rakušáci budou stavět na poysdorf.žádná břeclav.krucinál proč mám ze severu jezdit ještě kdesi do břeclavi.

0/0
26.9.2014 7:36
Foto

P35a54v78e59l 41M30a31k92o58v13e51c 8798165501

No minimálně proto, že je tam hezky...a můžete navštívit Lednicko-Valtický areál (je na seznamu UNESCO !), případně jen zajít na víno...:-)

0/0
26.9.2014 8:22

O68l74d53ř11i18c19h 81J80a77n97e20č79e22k 8409266843361

ona ta zajížďka přes Břeclav sice zní strašně, ale není to o moc delší než přes Mikulov - myslím asi 8 km, nevím přesně. i když jsem to nikdy nezkoumal, myslím si, že za stávající situace (dokud se bude muset přes Poysdorf) může někdy být i rychlejší jet přes Břeclav než přes Mikulov

+1/0
26.9.2014 9:49

O40l80d94ř39i77c94h 37J96a14n54e23č64e47k 8189566213751

ano taky jsem o tom hodně slyšel a Rakušani určitě byli připraveni na obě varianty, ale toliko do doby, než se vlády dohodly, že to půjde přes Mikulov - a to už je pěkných pár let zpátky. řekl bych minimálně 5.

realizovat obě varianty je nesmysl, pro mezinárodní tranzit stačí bohatě dálnice jedna, navíc nedaleko vede dálnice na Bratislavu, přitom spojení Rakouska a Slovenska přes (řeku) Moravu se jistě dočká výrazného zlepšení.

nehledě na to, že Váš problém s "likvidací" Pálavy by to neřešilo

+1/0
26.9.2014 9:45

O58l17d59ř67i39c51h 56J56a67n79e28č89e14k 8189316713691

případně nemusí Češi stavět vůbec nic - stačí počkat, až Rakušani a Slováci postaví S8 z Vídně do Bratislavy přes Gänserndorf a pak uplatit Slováky, aby na své D2 uznávali české dálniční známky ;-D

+1/0
25.9.2014 16:32

Z84d76e71n73ě46k 55O95r63š95u27l42í68k 1515980137412

no moc bych se tomu nedivil...hloupejch ministrůl na to máme více než dost

+1/0
26.9.2014 7:37

T80o19m34a67s 11N39o47v82o20t25n18y 3171986458909

Aneb přesně tuhle hloupost svého času protěžovali ekoteroristi, protože ví, že je úplně nereálná už kvůli Rakousku, nemluvě o lužních lesech. Pálavě ta dálnice neuškodí, jen pomůže, navíc půjde právě přes hráz na Nových mlýnech.

+3/0
25.9.2014 10:39
Foto

P91a77v33e79l 48M12a43k13o21v94e71c 8228195861

Tak to jste mě uklidnil, že dálnice Pálavě pomůže...Nemáte v záloze ještě nějaký další "dobrý" nápad jak Pálavě pomoci? Co třeba rozparcelovat na stavební parcely s podmínkou výstavby domů ve stylu "podnikatelské baroko"?:-)

0/0
25.9.2014 13:47

T14o68m75a85s 18N94o82v62o70t40n46y 3921616578379

Ona tam ta silnice už dneska není?8-o Jen se změní její parametry a u Mikulova pak uhne kousek okolo tam už stejně žádná "Pálava" není. A do Pohořelic už 4-pruh je. Nehledejte problém tam kde není.

0/0
25.9.2014 18:20
Foto

P48a95v28e14l 34M64a45k70o59v11e97c 8778975391

Já myslím, že tam je ( alespoň v létě, když jsem tam jel tak tam ještě byla)...:-). Nic nehledám, jen jsem si dovolil vyjádřit názor. Taky uvádím i variantu postavit obojí napojení (Mikulov i Břeclav). Za 10 let (a možná i dříve) zjistíme, že nám ta jedna stejně nestačí...:-(

0/0
25.9.2014 20:24

J95o88s29e59f 78T50r49ö31g97l 8149622376306

S Mikulovem souhlas, tohle nezvládli. Na druhou stranu to ukazuje fakt, že komunističtí plánovači neviděli tak dopředu a nenchali mezi městem a obchvatem prostor pro další rozvoj. Vidět to je i jinde, např. v Chomutově na silnici č. 13 nebo v Prostějově na R46 (těsně u sídliště). Budiž to bráno i jako odstrašující příklad pro Prahu, kde se severní částí okruhu počítá přímo přes Suchdol a pak v těsné blízkosti Bohnického sídliště (nemluvě o dvou přírodních parcích), když existuje návrh na severní variantu s dostatečnou rezervou (o 7 km delší, ale bez tunelů, časově prakticky srovnatelnou).

S Rakouskem je to ale jinak. Varianty spojení Brna s Vídní se uvažovaly v řadě tras. Česká strana chtěla trasu na Hevlín, kterou ale odmítla Rakouská strana. Podobně rakušané nechtěli trasu od Břeclavi, protože prochází přes lužní oblasti. Výsledkem je mezinárodní dohoda o tom, že trasa povede okolo Mikulova.

Z hlediska dopadu na ŽP je to asi nejlepší kompromis, trasa sice vede po okraji CHKO, nicméně její rozšíření niajk výrazně ŽP nepoškodí, fragmentaci už způsobuje současná silnice, zábor půdy bude nejmenší možný (dostaví se jen druhý pruh, u ostatních variant by se stavěla komplet čtyřproudovka) a hlavně nebudou narušeny cenné biotopy lužních oblastí, které už zničily komunisti výstavbou Novomlýnských nádrží (ostatní varianty by se jim nevyhnuly).

Z hldiska dopravního je to také vhodný kompromis. Za pozitivní lze považovat krátkou vzdálenost mezi Brnem a Vídní (ostatní varianty by byly delší), za negativní naopak to, že v této variantě přivede R52 více tranzitu (z Polska a Ostravska a od Prahy) na už tak přetíženou D1 v okolí Brna. To spraví rozšíření na šestipruh, ale s ním se počítá nepochopitelně až výhledově (probíhající modernizace D1 tu má proběhnout ve dvoupruhu). R52 bude také výhodná pro budoucí spojení z Polska na jih Evropy po trase D11-R35-R43-R52, ale vzhledem ke stavu přípravy je to opravdu otázka vzdálené budoucnosti.

+1/0
25.9.2014 14:39
Foto

P46a85v86e86l 53M15a64k24o76v66e86c 8548515431

Děkuji za zasvěcený výklad.

0/0
25.9.2014 16:52

J19i73ř87í 40D96v53o66ř81á20č85e24k 7204186162491

"Plýtvání" je zaměstnávat takového ministra, jako je Prachař. Kdyby se jednalo o Prahu, nechal by udělat osmiproudovku.

+2/0
25.9.2014 9:08

R90a64d76i13m 27D58r83b71o56h92l22a82v 5611386113747

No, že by to pak třeba vypadalo jako na trase Brno-Svitavy.

Však on po té cestě jezdit nebude. Ale rozhodovat o ní umí. Rv

+4/0
25.9.2014 8:59

O18l44d41ř74i43c67h 17J19a70n48e36č98e72k 8769456983251

Super, takže Češi nepostaví čtyřpruh, protože ho Rakušani zatím nestaví, a Rakušani zatím postaví dvoupruh s tím, že "rozšíření na čtyřpruh bude záviset na postupu na české R52" - takže jsme v bludném kruhu a čtyřpruh nebude nikdy 8-o

Takže mi nezbývá, než po 150. zopakovat, že pro Rakušany je naštěští klíčové řešit situaci v obcích ležících na B7, tedy že staví bez ohledu na české handrkování. Rychlostní silnice na české straně by sice bodla, ale jelikož ta stávající krom Mikulova neprochází přes obce, je relativně sjízdná (na české poměry resp. ve srovnání s B7)

+2/0
25.9.2014 8:36

S32t22a89n82i37s91l59a46v 27S94r27b23a 4905374798444

nemusí být čtyřproudá, stačí, když bude stát stejně jako čtyřproudá. on pan ministr, když mluvil o plýtvání, tak měl na mysli, aby se zbytečně nepoštělo žilou stavebním a projekčním firmám. na čtyřproudé by museli samozřejmě víc pracovat.

+2/0
25.9.2014 8:04

M77i78c77h43a71l 80S83e55d15l64á89č58e20k 7943211924966

Je to prostě blbec.

+9/0
24.9.2014 22:13

A59n48t48o28n47i25n 84K93a57d48l49c92e27k 9432679901316

Samozrelme, ze Praha nechce podporit spadovost jihu Moravy na Viden. To uz je pisnicka stara 100 let. Nebylo by lepsi si o moravskych dalnicich rozhodovat z Brna nez z Prahy?

+22/−1
24.9.2014 20:10

J93i97n12d36ř43i48c65h 83H28r46d43l48i51č15k11a 4296634519874

Ministr dopravy je z Přerova. Dobré si zjistit, než se tady začne ventilovat obvyklá potřeba ublíženosti. Paranoia je holt svinstvo.

+2/−9
24.9.2014 21:15

A61n96t62o92n83i84n 33K41a89d38l71c95e98k 9372269961196

Jak uz jsem to napsal nekolikrat.  U politiku je na prvnim miste ideologie, pak nasleduje osobni prospech, moc a az nekde nakonec nejaky moravsky/zemsky patriotismus, jestli vubec nejaky ma.

+6/0
24.9.2014 23:25

J65i63n21d82ř63i98c11h 81H46r52d51l46i30č39k74a 4546164939674

Hezky jste to napsal. Takže ještě vysvětlete, jak jste teď přišel na oblíbené spiklenecké teorie, když sám uvádíte, že politikům jsou nějaké patriotismy šumafuk.

0/0
25.9.2014 9:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.