Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trolejbus v Brně přivřel ruku seniorovi. Ze země mu pomohla kolemjdoucí

Řidič trolejbusu skřípl při odjíždění ze zastávky na brněnském Mendlově náměstí ruku seniorovi, který z vozu nestihl vystoupit. Muž upadl na zem a zranil se. Policie nyní hledá svědky, kteří mohli incident vidět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M60i21l41a88n 19M22i29k75o85j88a15n 2385231269269

Někteří důchodci se pohybují jako zpomalený film. Řidič není povinen čekat na každého loudu, má svůj jízdní řád. To si musí důchodci uvědomit a hodit sebou. A podotýkám: jsem taky důchodce, jenomže se snažím nedělat problémy jiným.

+2/−8
8.10.2014 20:55

P15a75t75r65i35k 62S71v14o87b98o65d68a 3349461336815

Možná máte to štěstí, že máte v pořádku pohybový aparát. Zase můžete být slabší přes úvahu, napíšete-li toto.

+5/−1
9.10.2014 9:40

M56i78l40a67n 83M81i17k66o30j82a36n 2465411319949

Mně je to jedno.

0/−3
9.10.2014 20:53

J75a61n 52J25u26r67n46í81č54e88k 7177520884534

Co není v hlavě, musí být v nohách.

+1/0
28.11.2014 13:13

J53a93r39o61s16l57a58v 82K57a42d33l68e19c 5441529362341

Jasná chyba řidiče. Z vlastní zkušenosti vím, že když řidič chce vidět, tak vidí.

0/−1
8.10.2014 13:35

M71i65l14a88n 16M81i30k17o24j20a95n 2855781769389

Žádná chyba řidiče to není, je to chyba toho důchodce, že se loudá a nedává pozor.

+1/−5
8.10.2014 20:56

P27a22t76r87i96k 83S34v73o45b92o13d20a 3919571576115

Není řidič jako řidič. Mám tam i kamaráda, kterej se chová naprosto profesionálně. Ale co už jsem taky s některými řidiči zažil a viděl- je docela horor. Projíždění dlouhé soupravy na naprosto jasnou červenou, v 25 nebo 26 je typickej jeden řidič, kterej když se blbě vyspí tak jezdí po kotlářské a lužánky stylem plyn brzda. A jeden šalinář čtyřky si libuje v tom, že tě nechá dojít nebo dojet na kole k zastávce a pak rychle před tebou zavře dveře. Minule jsem nad tím mávl rukou, dojel to na kole, koneckonců je to pro mé dobro. Ale když to viděl jeden z řidičů čekajících za šalinou, dojel ho navrchu a prohlásil - "ty budeš vždycky řídit šalinu..." - podotýkám stejný řidič, další zastávka byla konečná, neměl kam spěchat. Na druhou stranu i na/vystupující se někdy chovají jako prasata... jsem vcelku zvědavej, kdo byl na vině....

+5/0
8.10.2014 11:03

P39a27v64e44l 86F84o63l46t21á18n 4540912474

"když se blbě vyspí" – zajímavé jak detailní informace máte, vy spáváte s ním?

I vy šotku…

0/0
11.10.2014 21:50

M61a95r78t64i93n 51K96r67č63i39l 6490478918679

Co na to Onderka?

0/−2
7.10.2014 19:00

L95u13k71a38s 59N66e18m66e67c 7249410512414

No nic, on salinou nejezdí.

+1/−1
8.10.2014 10:04

I58r39e75n87a 39M42a35c83h95a34i54n96o16v60á 8429744

Také spousta řidičů dává signál k opuštění dveří sotva je otevře, když ještě cestující ani nevystoupili, snaží se tak cestující "popohánět". Proto spousta cestujících tohoto znamení nedbá.

+9/−1
7.10.2014 17:17
Foto

B87r24o96n94i26s67l43a49v 78G94a35b38r94y38š 2632329521

Tady bude těžké rozhodování. Záleží na tom, jaký to byl trolejbus, které to byly dveře, jestli řidič viděl dobře ven, co dělali cestující. Protože na Mendelově náměstí se na tom úzkém ostrůvku zdržuje spousta lidí a řidič v některých případech nemá šanci vidět ven na poslední dveře. A cestující jsou někdy taky dobří pašáci. Vždy, když vystupuju, jsem se cestujícími musel prodírat, protože nejsou schopní uvolnit prostor a nechat je, aby vystoupili. Někteří vystupující se těsně po výstupu zastaví a přemýšlí, kudy půjdou dál a zase blokují ty, kteří ještě nevystoupili.

+14/−1
7.10.2014 13:16

M19a47r38t86i50n 20S15e65d83l98á77č26e40k 9539158751902

No, hádám že o půl osmé večer tam nebyla zrovna hlava na hlavě.

+2/−1
7.10.2014 14:35

P79a98v44e55l 24O89d94r36a18z44i16l 6964879677690

To bude bžunda, až se do současné trolejbusové smyčky nacpou ještě tramvaje, aby si kamarádíčci magistrátníků mohli dostavět ten hnusnej barák uprostřed.

0/−1
7.10.2014 15:01
Foto

P31a53v95e22l 14F87r47u14m90e38r42t 5687654327488

A to buďte rádi, že v Brně máte většinou tlačítka pro otevírání dveří umístěná mimo dveře. Takže to dav na zastávce trochu usměrní, že si stoupne ke kraji dveřím (kde je tlačítko) .

To v Praze máme většinou tlačítka přímo na dveřích a to ještě "chytře" veprostřed, takže se vždycky najde nějaký člověk, co se venku sune doprostředka dveří a zavazí těm, co vystupují, i na frekventovaných zastávkách, kde je jasné, že bude vystupovat hodně lidí.

+3/0
7.10.2014 15:17

J50a29n 62S13a58l64o86m95o93n 4569430601415

Hm, vsadím se o co chcete, že ten trolejbus měl překlemované koncáky na dveřích. Ať už tím skrytým tlačítkem pro dojetí, nebo rovnou z údržby.

0/−5
7.10.2014 13:06

A75n97d68r94e41j 17S93y85p56a91l 9719138421948

Jo, tak schválně, o co se vsadíme? Takový chytrý řeči fakt miluju... Rv

Řeknu vám jedno malé, sladké tajemství. Všechny trolejbusy DPMB mají kartu tachografu, tzv. černou skříňku, kam se zaznamenává spousta údajů (svícení, rychlost, jestli se brzdilo - jak moc a v jaké vzdálenosti, jestli bylo našlápnuto na jízdu, jestli řidič neotevřel dveře ještě před zastavením (u vozů, u který to jde), jestli jsou zapnutý blinkry a spousta dalších), takže jakákoliv (ne)oprávněná manipulace s koncákama na dveřích by se hned projevila.

+1/0
7.10.2014 13:14

J53a26n 81S31a39l13o69m92o86n 4439840191155

VŠECHNY trolejbusy od roku 1995 mají paměťový zaznamenávací systém :-). Vím to, protože jsem ho tam projektoval ;-). Koncáky dveří tam jsou zaznamenané, ale my jaksi nemáme v ruce onen záznam z tachografu. Když jsme v Ostrově ten systém koncových spínačů na dveřích zkoušeli, tak to ruku opravdu dovedlo zaznamenat a trolejbus se nerozjel. Čili pokud se rozjede, tak je chyba právě v tomto a nikde jinde. Já jen píšu co přesně se s tím v provozu děje. Třeba řidiče do dost často štve, tak mají ve zvyku prostě natvrdo zapnout to skryté tlačítko pro dojetí a jezdit s tím standardně s překlenovanými koncáky. Tedy přesněji: Zde se nejedná o provozní koncáky, které standardně ukončují zavíraní dveří (dorazové, které vypnou ventil), ale o bezpečnostní "koncáky" řízené zvýšeným tlakem v dveřním válci. To bývá často špatně nastaveno, nebo překlenuto, případně vypnuto. Kdyby trolejbus neměl tento systém, nebyl by povolen jeho provoz, protože toto zařízení předepisuje drážní předpis.

+1/−1
7.10.2014 13:26

A44n57d12r64e70j 36S15y38p92a69l 9479378571388

A protoze se s takovymi vykuky, kteri by chteli blokovani dveri vypnout pocita, tak se toto zaznamenava na tachograf...

+1/0
7.10.2014 13:37

J61a93n 36S90a10l25o69m43o78n 4229350131575

Což zamená jen to, že řidič bude mít průšvih a ne to že nemám pravdu. ;-):-)

0/−1
7.10.2014 13:42

J70i81ř21í 34K20r31e12j59č38í54k 2377118754366

Což znamená jen to, že jste jen internetový kecal, co o problému nemá ani šajn...

+1/−2
7.10.2014 21:52

J65a59n 56S44a93l80o74m18o98n 4599520831925

Ano, já o problému nemám ani šajna. Jen jsem tři a půl roku ty trolejbusy konstruoval (a to zrovna jako pohonář) a nebýt toho že Škoda Ostrov snižovala stavy před svým uzavřením, pracoval bych tam dodnes. Jenže kdykoli napíšu takovouhle "nepěknou" pravdu, tak se najde někdo kdo mě hned takhle stírá třeba jen proto, že je přítel dotyčného a chce mu tak ulehčit. Bohužel, to co píšu je prostý fakt. :-)

+3/−1
8.10.2014 6:55

J45i10ř77í 88K39r66e78j44č55í81k 2447368154556

Vidim že o tom opravdu vůbec nic nevíte...

Dveře samozřejmě jištění zavření mají, ale rukáv, tašku, hůl nebo i slabší zápěstí nemají naprosto šanci zaznamenat. 

Žádné "skryté tlačítko pro dojetí" není, jedná se o "blok dveří", který přemostí zelenou linku a umožňuje nouzové dojetí. Dveře ale v takovém případě musí být fyzicky zamčené, pokud nejsou, jede se bez cestujících. ;-)

A neděkujte, rád jsem vás poučil...

+1/0
8.10.2014 19:49

J89a34n 88S13a82l32o77m40o31n 4829620821605

Tak zaprvé je to víc jak 15 let co jsem od toho pryč. Že si takové věci vůbec pamatuju je fajn, takže mi tu neslovíčkařte. Funkci znám velice dobře. To zápěstí a jiné tenké předměty jsme zkoušeli už tehdy a nechytalo to, ale zase to není problém vytáhnout z toho gumového těsnění, protože tam máte tam 10 cm mezeru. Prostě ruku nebo cokoli poměrně lehce vyškubnete. Zkoušeli jsme i dorazové lišty, ale neosvědčili se. A to skryté tlačítko, jinak také deblokace jízdy (jak se to tehdy správně jmenovalo) je u 14 a 15 Tr schované ve schránce po levé ruce řidiče a aby se k němu dostal musí sundat kryt co je na 4 šroubech. Chcete k tomu výkres? Ještě bych tu někde měl mít jeden co jsem dělal pro katalogový list. Palubní desky jsou nejspíš ještě taky moje práce a mám tu kopie výkresů palubní desky z 21TrAcI které jsem také dělal já.

Pokud jste v konstrukci v Plzni a dělá tam někdo kdo kdysi dělal v Ostrově, tak se ho klidně na mě zeptejte. Byl jsem v elektrokonstrukci a poměrně dost lidí by si mě mělo pamatovat.

0/−1
8.10.2014 20:09

L80u36c38i65e 59L60i64c96h43n95o91v20s77k21á 6179889357958

Ja vim, ze to není vubec podstatné, ale proc jeli aż do urazovky, když přímo na miste he Sv. Anna??

+1/0
7.10.2014 12:57

J59a60n 62F58r13o42l26í54k 6216970445954

Protože tady máme německý pořádek. Jdete tam kam máte podle rozpisu jít a ne do nejbližšího špitálu.

+1/−1
7.10.2014 15:21

L80i71b30o63r 10F76o88l28t71ý83n11e55k 2386965917144

Protože má rozum, k Anně ani s bolavým zubem...

0/−1
7.10.2014 19:02

L20e70n51k95a 85B76o33č98k28o76v34á 3333423158523

v článku píší, že se nehoda stala o půl osmé večer... u sv. Anny není pohotovost, máte na výběr buď úrazovku nebo Bohunice

0/−1
7.10.2014 22:14

J97a97k98u20b 47L57o57s16m22a45n 6774239751586

Nevím jak je to přesně v přepravním řádu, ale asi nějak takto: Cestující nesmí vstupovat do prostoru dveří když zní zvuková a světelná signalizace. Ono ty lidi si za to kolikrát mohou sami...

+6/−2
7.10.2014 12:55

M16i30c16h49a22l 44V50r56b48a 5209144481308

jenomze kolikrat taky ridic necha dvere otevreny cca 5 vterin, protoze treba specha, kdyz nikdo neleze, tak je zavre, jen ledabyle se podiva do zpetnyho zrcatka, ale v ten moment uz je na poslednim schodku treba onen duchodce, kterej sliza krucek po krucku proste pomaleji... byl sem uz nekolikrat svedkem uplne stejne situace, kdy byl duchodce nebo i matka s kocarkem zavreni mezi dvere a ridic se jal rozjizdet. Vzdycky ale pomohlo kdyz par lidi kolem zakricelo a nic se nestalo...

0/−1
7.10.2014 13:01

J44a33n 51S65a85l65o40m12o56n 4389860541565

Tak především by se trolejbus vůbec neměl rozjet, pokud dveře nejsou úplně zavřené. Je to dokonce tak i technicky udělané aby to nešlo. Jenže často údržba nezvládá správně nastavit koncáky na dveřích a tak se to prostě překlemuje a nebo si to řidič vypne skrytým tlačítkem a zapomene na to. Pak se tyhle věci stávají.

0/−1
7.10.2014 13:08

A62n63d38r59e18j 63S57y50p21a55l 9289828301708

Jasný, v tom máte pravdu, na druhou stranu osoba, která se hůře pohybuje a nevystupuje prvními dveřmi (tak aby na ni řidič viděl), má povinnost o svém úmyslu vystupovat informovat řidiče (buď ustně nebo pomocí dorozumívacího zařízení - 2x zmáčknout tlačítko, stejně jako při výstupu s kočárkem). Ono opravdu do zadních dveří vidět není, mnohdy ani do prostředních.

+1/0
7.10.2014 13:17

I12v51a58n 88H15o98l36a22s 5817697788917

>  2x zmáčknout tlačítko, stejně jako při výstupu s kočárkem

Tohle by sice bylo naprosto logické a správné, ale není to pravda - alespoň podle tvrzení samotného DPmB.

+1/−1
7.10.2014 14:53

P56e45t55r 59S91e28v94e64r80a 2850273884126

Muzete mi tohle tvrzeni dolozit ve Smluvnich prepravnich podminkach?

0/0
7.10.2014 23:41

A50n90d79r33e77j 32S82y64p94a37l 9609978491808

Článek 8, bod 1, pismeno j

0/0
8.10.2014 1:03

P54a30t49r81i68k 79S25v16o21b93o61d63a 3989861646885

tohle slyším poprvé, že by se smělo. Já myslím, že by to naopak řidiče zmátlo čekajíc kočárek nebo kolo

0/0
8.10.2014 11:07

P25a33t69r86i64k 17S55v88o14b46o94d36a 3619171946615

sorry, máte pravdu, měl by zmáčknout tlačítko, je to tam :)

0/0
8.10.2014 11:27

P52a47t49r44i40k 14S58v18o85b43o78d85a 3709231336955

nicméně mě potěšil i výklad, že i s kolem, mávnu-li na řidiče mám právo přednostně na vpuštění. Takže bude-li tam čekat dalších patnáct lidí, mohu je předběhnout :) nelogické, nicméně černé na bílém, budu-li byrokrat :)

0/0
8.10.2014 11:29

A10n15d22r37e37j 61S25y47p73a59l 9769318841888

no to teda nevim, prednost ma kocarek, vozik a rozmerne zavazadlo, kolo zminovano neni a vzhledem k tomu, ze v oststnich pripadech je jizdni kolo vzdy konkretne zminovano, tak asi pravdu mit nebudete ;-)

a jeste jedna vec: nastup s jizdnim kolem musite hlasit ridici a bez jeho souhlasu s kolem nastoupit nesmite, takze pokud se ridic spatne vyspi a rekne vam, ze do jinak prazdnyho vozu nesmite, tak nejedete

+1/0
8.10.2014 11:51

P54a14t98r10i21k 61S46v30o57b20o73d60a 3109311386695

...  poslední věta OK, nicméně zase dovozovat, že "je-li v ostatních případech kolo zmiňováno samostatně", nepatří tím pádem obecně mezi zavazadla nelze :)

0/0
8.10.2014 14:56

A28n89d23r98e36j 55S93y67p33a89l 9319128691808

praveze kolo mezi zavazadla obecne nepatri. podivejte se do prepravnich podminek jaky nejvetsi rozmer muze mit prepravovane zavazadlo, kolo je rozhodne vetsi, proto je vzdy zminovano samostatne.

+1/0
8.10.2014 15:25

P36a37t33r95i87k 74S85v70o12b71o58d78a 3569111626755

v podstatě máte pravdu, ale hlavně je to díky článku 6 odst. 2 pís. i, když to tak pročítám :) Tam je přeprava kola obecně zakázána s výjimkou dvou odstavců, za jakých podmínek ano. Jinak s rozměry zavazadel to tak jednoznačné není, protože ne každý předmět musí být deska, krychle nebo válec, u nichž jsou uvedeny maximální možné rozměry. Vejdu-li se do 50 kg (což se vejdu vždy) s koloběžkou, už mám přednost? Musím mít povolení řidiče? Dle mne ne. Nenacházím tam nic, co by mi to vyvrátilo.

0/0
8.10.2014 15:51

A60n93d19r13e41j 86S17y84p62a98l 9199408751308

Jasny, vsechno specifikovany byt nemuze..vzdy zalezi na konktretni situaci a na domluve...a taky na tom na koho narazite...

On totiz ridic si to vetsinou obhaji, proc vas s kolem/kolobezkou/zavazadlem nevezme - kouzelne souslovi: bezpecnost provozu a cestujících...

0/0
8.10.2014 16:28

P39a43t59r76i82k 46S37v14o42b63o82d56a 3869511496565

bohužel, ale kdyby chtěl, tak může dokonce vyžadovat zaplacení za koloběžku jako velkého zavazadla, protože šalinkarta na rok = zdarma kolo (koloběžka ne, i když je menší). Praha to má lépe specifikováno. Koloběžky všude, kola někde, někdy...

0/0
8.10.2014 16:51

R91u14d56a 38S37l92a65v48í49k 5303478436881

Teda na tý Moravě to je jedna katastrofa za druhou...nejdřív zapadnou popeláři, pak autobus srazí seniorku, teď trolejbus přivře ruku důchodci...;-D

+3/0
7.10.2014 12:38

J64a54k93u81b 41Z25a28c79h 3285266483560

regulace obyvatelstva :-P

0/0
7.10.2014 12:50
Foto

B60r55o29n83i98s64l45a16v 10G26a36b29r90y11š 2502939381

Ona Praha dneska taky exceluje. Dneska dvakrát přerušen provoz metra, na Smíchově tramvaj srazila chodce...

+4/0
7.10.2014 13:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.