- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Někteří důchodci se pohybují jako zpomalený film. Řidič není povinen čekat na každého loudu, má svůj jízdní řád. To si musí důchodci uvědomit a hodit sebou. A podotýkám: jsem taky důchodce, jenomže se snažím nedělat problémy jiným.
Možná máte to štěstí, že máte v pořádku pohybový aparát. Zase můžete být slabší přes úvahu, napíšete-li toto.
Jasná chyba řidiče. Z vlastní zkušenosti vím, že když řidič chce vidět, tak vidí.
Žádná chyba řidiče to není, je to chyba toho důchodce, že se loudá a nedává pozor.
Není řidič jako řidič. Mám tam i kamaráda, kterej se chová naprosto profesionálně. Ale co už jsem taky s některými řidiči zažil a viděl- je docela horor. Projíždění dlouhé soupravy na naprosto jasnou červenou, v 25 nebo 26 je typickej jeden řidič, kterej když se blbě vyspí tak jezdí po kotlářské a lužánky stylem plyn brzda. A jeden šalinář čtyřky si libuje v tom, že tě nechá dojít nebo dojet na kole k zastávce a pak rychle před tebou zavře dveře. Minule jsem nad tím mávl rukou, dojel to na kole, koneckonců je to pro mé dobro. Ale když to viděl jeden z řidičů čekajících za šalinou, dojel ho navrchu a prohlásil - "ty budeš vždycky řídit šalinu..." - podotýkám stejný řidič, další zastávka byla konečná, neměl kam spěchat. Na druhou stranu i na/vystupující se někdy chovají jako prasata... jsem vcelku zvědavej, kdo byl na vině....
"když se blbě vyspí" – zajímavé jak detailní informace máte, vy spáváte s ním?
I vy šotku…
Také spousta řidičů dává signál k opuštění dveří sotva je otevře, když ještě cestující ani nevystoupili, snaží se tak cestující "popohánět". Proto spousta cestujících tohoto znamení nedbá.
Tady bude těžké rozhodování. Záleží na tom, jaký to byl trolejbus, které to byly dveře, jestli řidič viděl dobře ven, co dělali cestující. Protože na Mendelově náměstí se na tom úzkém ostrůvku zdržuje spousta lidí a řidič v některých případech nemá šanci vidět ven na poslední dveře. A cestující jsou někdy taky dobří pašáci. Vždy, když vystupuju, jsem se cestujícími musel prodírat, protože nejsou schopní uvolnit prostor a nechat je, aby vystoupili. Někteří vystupující se těsně po výstupu zastaví a přemýšlí, kudy půjdou dál a zase blokují ty, kteří ještě nevystoupili.
No, hádám že o půl osmé večer tam nebyla zrovna hlava na hlavě.
Hm, vsadím se o co chcete, že ten trolejbus měl překlemované koncáky na dveřích. Ať už tím skrytým tlačítkem pro dojetí, nebo rovnou z údržby.
Jo, tak schválně, o co se vsadíme? Takový chytrý řeči fakt miluju...
Řeknu vám jedno malé, sladké tajemství. Všechny trolejbusy DPMB mají kartu tachografu, tzv. černou skříňku, kam se zaznamenává spousta údajů (svícení, rychlost, jestli se brzdilo - jak moc a v jaké vzdálenosti, jestli bylo našlápnuto na jízdu, jestli řidič neotevřel dveře ještě před zastavením (u vozů, u který to jde), jestli jsou zapnutý blinkry a spousta dalších), takže jakákoliv (ne)oprávněná manipulace s koncákama na dveřích by se hned projevila.
Ja vim, ze to není vubec podstatné, ale proc jeli aż do urazovky, když přímo na miste he Sv. Anna??
Protože tady máme německý pořádek. Jdete tam kam máte podle rozpisu jít a ne do nejbližšího špitálu.
Nevím jak je to přesně v přepravním řádu, ale asi nějak takto: Cestující nesmí vstupovat do prostoru dveří když zní zvuková a světelná signalizace. Ono ty lidi si za to kolikrát mohou sami...
jenomze kolikrat taky ridic necha dvere otevreny cca 5 vterin, protoze treba specha, kdyz nikdo neleze, tak je zavre, jen ledabyle se podiva do zpetnyho zrcatka, ale v ten moment uz je na poslednim schodku treba onen duchodce, kterej sliza krucek po krucku proste pomaleji... byl sem uz nekolikrat svedkem uplne stejne situace, kdy byl duchodce nebo i matka s kocarkem zavreni mezi dvere a ridic se jal rozjizdet. Vzdycky ale pomohlo kdyz par lidi kolem zakricelo a nic se nestalo...
Teda na tý Moravě to je jedna katastrofa za druhou...nejdřív zapadnou popeláři, pak autobus srazí seniorku, teď trolejbus přivře ruku důchodci...