Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pokud selžeme, Onderkova parta nás zkritizuje, vzkázal Hollan ze Žít Brno

Matěj Hollan byl ještě donedávna aktivista a zakladatel satirického webu Žít Brno. Po komunálních volbách se však dostal na opačnou stranu - je z něj politik. „Pokud selžeme, bude nás Onderkova parta kritizovat po právu,“ přiznal lídr úspěšného hnutí v on-line rozhovoru se čtenáři iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M74i91l30a83n 13P63i36k22o33l69a 2309517210352

HOLA, HOLA! 

VOLME STOLA!

DO SENATU ve Znojme a okoli

nic nas to nestoji

PRECI

pomuzeme dobre veci !!!

0/0
16.10.2014 5:38

P27a30v50e13l 43O47d21r33a41z59i64l 6774699457810

Snad se tedy podaří sestřelit Romana, Libor by měl být úplně jasnej R^

Jinak stručně moje názory, i když já nic nevyhrál: kdo chce parkovat kupu aut, nemůže bydlet v centru, kdo bydlí v centru, nemůže mít kupu aut, taky k čemu, že. V Mnichově nepostavíte bytovku, aniž by měla podzemní garáže, u nás bytovka parkování na pozemku mít nemusí. Aby taky nějaké zóny neznamenaly, že bude centrum přes den prázdné, protože místní odjeli do jiné čtvrti za prací, ale nebude tam smět nikdo zaparkovat, protože zóna.

Sociální bydlení budiž, ale bez ghettizace. Jedna rodina na ulici je ažaž.

Privatizace městských bytů jen dražbou, není důvod vyprodávat majetek všech pod cenou.

Na nádraží se zeptejte těch, kdo ho používají, ne jen Brňáků, ostatně to mají financovat všichni, určitou logiku má nádraží tam, kde ho lidé potřebují a ne šoupnout nádraží do pole a pak tam kolem stavět čtvrť jakože aby se využilo.

Emisní zóny ano, ale podle stavu a spotřeby vozidla, ne podle papírů. Dvouletá dýmovnice dehtová je horší, než dvacetiletej udržovanej benzín a kromě toho je hodně prachu z aut z brzd, gum atd.

+1/−6
15.10.2014 21:49

M70a94r56t82i37n 37K16r78č93i88l 6970228668679

Tak už to vypadá definitivní.Onderka doOnderkoval.R^V

+2/−3
15.10.2014 21:01

P58e43t39r 20V47o35p41i82č12k96a 5232517507596

neco jineho je kricet hesla na mitingu a skutecne konat. Do druhe je nesrovnatelne tezsi, verim tomu ze 99,9 procent aktivistu si to neuvedomuje. Ted teprve pan Hollan pozna jake je bahno politiky. Nejsem jeho priznivce, ale i tak mu drzim pesti.

+3/−5
15.10.2014 20:36

M69a28r34t93i89n 40K61r73č72i67l 6830978218519

Si nepamatuji,že by Hollan a spol.někde něco vyřvávali na mítincích

+4/−3
15.10.2014 21:02

T56o23m45a35s 54N65o82v26o34t67n31y 3201496878929

Rozhovorem prokázal, že kromě toho svého aktivismu je úplně mimo. Když může někdo považovat za zajímavé řešení situace se znečištěním ovzduší názory pěti matek po laktační psychóze z Dejchej Brno, tak to asi mluví za vše. Ale tak hlavně že to ten dánskej odborník změřil, tak to přece musí být pravda ;-D

0/−4
15.10.2014 22:50

M58a68r85t85i55n 19N74o64v14o31t36n16ý 3836696701364

Možná jsou po laktační psychóze, ale mají v otázce znečištění ovzduší rozumnější názory a řešení než ty.

+2/0
16.10.2014 0:12

P48a24v89e35l 87M61o87r95a84v76e53c 3932659712798

Jenže zrovna Hollan je ten aktivista, co i maká..

0/0
16.10.2014 8:50

M89i73r80o23s98l96a21v 64V41y81k58o40u13p27i59l 3970556623415

Vyhrát je báječné, ale musí následovat zodpovědná práce. Nejen Brno, ale celá republika je právě díky amatérskému stranickému řízení, kde se odbornost nahrazovala příslušností ke straně a "kluky co spolu mluví", ve stavu v jakém je. Tím myslím národní majetek v širším slova smyslu a také národní finance.  Jsem příznivcem toho, že stát se má řídit jako firma v tom nejlepším slova smyslu, to jest odpovědně k majitelům státu, tedy občanům platícím daně. Zde se ovšem někteří volení zástupci "lidu" po čase domnívají, že lidé jsou jejich poddaní a že stát je jejich vlastnictví, se kterým mohou nakládat dle svých představ a zájmů, a to zejména ekonomických. Z toho pramenila právě ta arogance s jakou mnohdy tito lidoví zástupci jednali s voliči po volbách. Takže doufejme, že se z nových tváří nestanou po čase podobní arogantní šmejdi, tak jako to bylo u mnoha jejich předchůdců, kteří se považují za polobohy, přesto, že by neuřídili ani mateřskou školu, natož město, kraj nebo stát. A pozor na šmejdy, protože ti se vzájemně přitahují, takže budou dělat vše možné, aby lidem co nejrychleji vzali naději na něco lepšího a dokázali, že jejich nástupci se po čase zapojí do neplech. Takže držím palce ať se slušní, pracovití a odborně zdatní domluví.R^

+13/−1
15.10.2014 14:09

J81a94n 58Š61e14s96t80á88k 3118789659804

No tak být lepší než Onderka musí být prostě každý, na tom totiž nic není, to by ovšem bylo málo...

+5/−2
15.10.2014 17:12

T97o42m50a46s 41N13o55v71o38t36n58y 3571526398309

Bohužel to řízení státu jako firmy zatím nějak nefunguje a to už je to rok... asi je problém dát ten modro-oranžovej bordel do pořádku, ale zatím toho ANO moc nepředvedlo. No snad se mu bude dařit na komunální úrovni líp a Hollanovce bude trošku brzdit v jejich praštěných ideích.

0/0
15.10.2014 22:52

P83a78v35e78l 96O40d34r88a84z40i21l 6754269277170

Jo aha, ono "už je to roků ;-D;-D;-D

Je vidět, že jste řízení větší firmy neviděl ani na pohlednici ;-)

0/0
16.10.2014 7:59

P20a85v75e11l 59O97d61r80a27z94i98l 6904129557460

errata "rok" - blbne shift

0/0
16.10.2014 8:00

R11a18d74e75k 95H20o74d10a67ň 9496737531653

Pro mě ale není podstatné, zda pana Hollana bude kritizovat Onderka. Pro mě je podstatné, jaký postoj k tomu co předvede budu mít já. Argumentace podporou mládeže atd. je vždycky pěkná a účinná, ale pro spoustu z nás to současně znamená, že nejen že podporujeme ze 100 % děti vlastní, ale ještě musíme skrze daně dotovat děti cizí, co dělají ten právě "protěžovaný" sport.

Na stranu druhou, pan Hollan projevuje značnou nekonzistenci názorů co se týče pohledu auto vs kolo. Zatím co u aut navrhuje, že máme pěkně všichni platit za parkování (protože jak k tomu přijdou ti co auto nemají), cyklostezky zjevně rád má, žádné zpoplatnění nenavrhuje, a fakt že to budou platit i ti co kolo nemají, nechtějí nebo na něm nejezdí mu nijak nevadí.

+11/−4
15.10.2014 14:03

M15a30r36t39i53n 30D25u71f81e51k 3782327318964

Ti co mají auto a kolo by platili dvakrát?

+3/0
15.10.2014 14:14

R17a82d96e49k 31H43o47d39a12ň 9116497301963

Oni ale přece již dávno platí. To je taková ta klasická situace, kdy za určité množství peněz (daně) dostanete určité množství služeb. A pak přijde někdo, a začne tvrdit že "no ale tohle v tom balíčku není, to musíte platit solo". Takže daně se vám nesníží, ale najednou platíte navíc.

+1/0
15.10.2014 14:43

V45i85k17t60o85r 53Z95á74b96r68a69n46s80k39ý 3730288664953

Pokud přijmete fakt, že cyklistika je ekologičtější a zdravější než jízda autem, pak asi můžete pochopit, že je ji třeba podporovat. Zpoplatněním cyklostezek toho nedosáhnete.

Přidávám, že cyklistika nepotřebuje velké dopravní stavby (komunikace, světelnou regulaci, parkoviště atd.), tedy je jako doprava též ekonomičtější.

Vždy budou nějaké výjimky z celku, jako např. cyklisté a ti, kteří kolo nemají.

+11/−3
15.10.2014 14:20

R52o74b23e66r26t 70M10o51t20k27a 4756277359885

Ekologičtější určitě, ale ekonomičtější asi moc ne. Výroba vozidel, jejich prodej a provoz zaměstnává velké množství lidí. Z jejich prodeje je do rozpočtů DPH, daň se zisku spotřební daň a i podnikových vozidle silniční daň. Na kole nemůžete například jet na služební cestu z Brna do Prahy, nemůžete na kole rozvážet rohlíky (pochopitelně by to šlo, ale první republiku už máme za sebou).

A budování silnic je dobré i pro cyklisty. Až dojde ropa, tak tu bude spousta nádherných širokých cyklostezek ;-D.

Brno má bohužel nevýhodu, že zde není moc prostoru pro budování cyklostezek. To co se vybudovalo například na Kounicové je děs. Tam by jel na kole jen sebevrah. Nebo na Lesné udělat pruh na silnici je taky o život. To tam raději jedu pomalu po chodníku a riskuju konflikt s MP než aby mě někdo srazil.

+3/−2
15.10.2014 14:39

J33a33n 79Š84e73s89t91á78k 3358319209244

Ono i třeba výroba a provoz herních automatů zaměstnává dost lidí...;-D

+3/−2
15.10.2014 17:14

V37i12k49t13o72r 20Z44á14b96r55a83n77s69k46ý 3600448434773

Ano, vyjmenoval jste příklady špatných řešení, pane Motko. Tyto pruhy pro cyklisty jsou nevhodné jak pro ně tak i pro auta, kterým zhoršily dopravní situaci. Nejedná se však o cyklostezky. Je to polovičaté a nefunkční řešení Onderky a spol. aby splnil svůj volební slib o budování cyklostezek.

Váš ekonomický rozbor o přínosu výroby aut je zajímavý, ale zrovna tak se mohou vyrábět kola nebo budovat ony cyklostezky, což také zaměstná lidi :-). Samozřejmě, že auta jsou součástí našeho života a nikdo netvrdí, že nejsou potřeba. Jen není nezbytné, aby ráno a odpo seděli lidé po jednom v autech v kolonách a poskakovali po metru směrem z/do práce.

+4/0
15.10.2014 18:53

T98o79m43a79s 23N57o58v88o54t76n13y 3731496908569

A jak víte, že ten kdo jede sám, předtím nevezl manželku do práce, dítě do školky nebo nemá v kufru náklad, který na kole asi těžko odveze. Nebo možná jede do práce sám, co má asi tak dělat, když jede někam, kde není vhodné spojení veřejnou dopravou a na kole se nedá jezdit pořád. Oni ti aktivisti totiž znají jen cestu od fakulty na kolej, to se na kole zvládnout dá, svačinka se jim do baťůžku vleze. Ale až přijde rodina, tak 99% z nich si stejně pořídí auto.

+3/0
15.10.2014 23:06

T11o42m96a11s 16N54o64v81o30t91n76y 3491126258379

Ještě jsem neviděl městapáka pokutovat cyklistu za jízdu po chodníku. Ač by možná vybrali víc než za "špatné" parkování. Můžou třeba na Úvoz, tam mají cyklouni vyhrazený pruh a stejně ohrožují chodce na chodníku. Včetně cyklouny tolik oblíbených maminek s kočárky, které si tak rádi berou do huby, kdy nadávají na zaparkovaná auta.;-D

0/0
15.10.2014 22:59

P39a57v44e56l 32M40o80r57a88v91e54c 3832659672118

To si ale stěžujete na špatném místě..

Byl jste si stěžovat na městapu? Nebo na magistrátu (zřizovatel městapa)?

0/0
16.10.2014 8:53

R32a16d91e30k 67H13o62d43a37ň 9336437961233

Pod okny mám cyklostezku, a každé ráno vidím kolik lidí cestuje "na kole" do práce. Z pohledu "člověkokilometrů" to může být tak někde na úrovni jednoho promile, a i to patrně přestřeluji.

Argumentace ekonomickou stránkou věci je pak směšná: cyklista totiž neplatí 20 Kč z litru PHM na daních. A že nepotřebuje "velké stavby a komunikace"? No to nepotřebuje, ale přesto se aktuálně velmi mluví o stezce kolem přehrady za zhruba 100 milionů, a při nedávné opravě Úvozu se přidal vyhrazený pruh pro cyklisty i v horní části (nad Údolní).

+6/−3
15.10.2014 14:50

P86a45v18e55l 72O26d47r55a39z91i68l 6264309847180

Vy máte skutečně každé ráno čas koukat od 4 do 9 na to, kolik lidí projede a ptáte se jich, jestli jedou do práce či kam?8-o A nemohou ti lidé případně jet jinudy?

0/0
15.10.2014 21:36

T18o60m69a98s 23N28o69v70o56t81n56y 3331756248169

Podporovat se klidně může, ale ne na úkor automobilové dopravy, která samotná není zatím dořešena. A rozhodně ji nevyřeší modré zóny, emisní zóny a zákazy. To ji jen přelije jinam a v konečném důsledku na to doplatí ty lokality, kde to bude zavedeno.

0/0
15.10.2014 22:57

P33a87v42e67l 69O52d83r97a20z48i30l 6554929237330

Automobilová doprava nebude dořešena NIKDY, to je empirie.

0/0
16.10.2014 8:01

T14o47m28á53š 34H75o62l43i82č 5938274741608

A vy platíte za to,že chodíte autom po meste,teda využívate cesty?Alebo chodníky?Parkovacích miest a domov sa sa štátne a mestské doteraz nepostavilo kopa?Parkovanie predsa platíte za to,že blokujete verejný- mestský alebo súkromný pozemok po niaku dobu.

+3/0
15.10.2014 14:21

R73a26d92e70k 40H32o67d79a82ň 9616247651343

Ano, skrze daň z PHM a DPH zaplatím za jeden kilometr státu zhruba 3 Kč.

+1/−3
15.10.2014 14:58

R61a58d59e92k 71H75o56d32a77ň 9196157321883

Přepočítal jsem se, jezdím autem, ne tankem, je to "jen" zhruba 1,4 Kč za kilometr.

+3/−1
15.10.2014 15:09

P39a70v53e59l 72O52d76r32a34z93i55l 6584249707550

No to platíte státu a ne Brnu.

0/0
15.10.2014 21:37

J53á30n 84K13o86t10ú24č 2136824898316

Aj cyklista zaplatil DPH z nákupu bicykla a napr. e-kolo musí platiť DPH z elektriny, ktorú spotrebuje. Keď šlapem vlastnou silou, musím platiť DPH z jedla, ktoré zjem. To je všetko ekvivalentné. Pri autách sa nebavíme o spoplatnení ciest, ale parkovania na mestských pozemkoch. Takže ak chcete spoplatniť cyklostezky (ktoré mimochodom zhltnú len nepatrné peniaze oproti výstavbe a údržbe ciest pre autá), tak tomu ekvivalentné by bolo spoplatnenie ciest, teda mýto pre autá za každý meter každej cesty.

+1/−1
15.10.2014 15:47

R38a95d16e86k 48H50o91d96a35ň 9336887711873

Není to ekvivalentní, u PHM platíte krom DPH ještě daň z PHM která je cca 13 Kč z litru.

0/−3
15.10.2014 16:16

M11a37r64t14i43n 57N14o11v78o56t34n12ý 3446886251664

Jenže výnos spotřební daň z paliv není určen na výstavbu a údržbu silnic. Je to jen jeden z příjmů rozpočtu. Stejně tak třeba není spotřební daň z alkoholu určena na výstavbu nových pivovarů.

+1/0
15.10.2014 17:07

R68a51d11e58k 93H37o87d67a20ň 9726787581273

S touto "brilantní logikou" můžete úplně stejně říct, že nikdo nemá dostat důchod, protože sociální "pojištění" je příjem rozpočtu, protože samostatný důchodový účet byl přece sloučen s rozpočtem. Takže budeme všichni platit sociální pojištění, ale důchod nikdo nedostane, ten si musíme pořešit sami.

0/−1
15.10.2014 21:03

P95a95v40e97l 98O85d48r78a55z73i46l 6264589487810

Sociální daň ale na důchody určená je, spotřební daně na údržbu svého původu ne.

+1/0
15.10.2014 21:50

M84a14r61t75i39n 64N63o46v70o39t16n98ý 3756456331834

Píšete hlouposti, najděte si, k čemu jsou jednotlivé daně určeny a proč se vybírají.

0/0
16.10.2014 0:17

T35o52m60a60s 37N70o45v88o39t28n90y 3231776638419

Máš v té "úvaze" jako obvykle všechno špatně. Ty silnice neslouží pouze individuálnímu automobilismu, ale i veřejnému zájmu. Na rozdíl od cyklostezek - ty jsou jen pro cyklisty nebo snad cyklostezky používá MHD, zásobování, záchranáři, jezdí tam nákladní kola atd.?

0/0
15.10.2014 23:03

T45o88m15a82s 16N21o13v28o62t41n58y 3691686928869

Na kole ho taky blokuješ, tak taky budeš platit. Žádné výjimky.

0/0
15.10.2014 23:01

T71o42m32a88s 21N73o97v87o53t23n67y 3711466218729

On jen nechce nebo nemůže na plnou hubu říct, že by nejraději auta zakázal úplně a všichni budem povinně jezdit sluníčkově na kole. Je to alibista.

0/0
15.10.2014 22:55

P50a68v16e96l 70M20o70r62a27v72e32c 3332969282788

Prosím, oni copak automobilisté platí za používání sílnic? Nebo jak myslíte že by měli cyklisti platit za cyklostezky?

0/0
16.10.2014 8:51

P11a75v95e51l 55H58o90u87s52k66a 3461105610688

Taková hezká otázka, a zůstala bez odpovědi...: "Oháněli jste se pseudonázvem "Krno" – je to kvůli tomu, že chcete, aby Brno zakrnělo, aby se neopravovalo, nestavělo, nerozšiřovalo?"

+1/−1
15.10.2014 13:39

M47a48r65t17i88n 90N89o62v71o31t75n11ý 3786146261874

Hezká , ale nesmyslná. Název "Krno" vznikl úplně jinak. Pěkně je to vysvětleno v tomto článku:

http://cilichili.cz/clanky/brnime-krno-808.html

+3/0
15.10.2014 14:33

P50a10v68e74l 22H91o74u93s64k24a 3581805620398

Já myslel, že to používají jako přirovnání, že za Onderky Brno krní. Což by byl samozřejmě nesmysl, tak rychle se Brno vyvíjelo naposledy snad v 19. století.

+3/−1
15.10.2014 17:24

V33i20k18t93o78r 34Z65á26b18r37a87n47s14k73ý 3750548784853

Hollan vyhrál svůj soukromý boj s Onderkou. Myslím, že na práci na magistrátu ani nepomýšlel, leč jaksi to vyšlo. Vyšlo to proto, poněvadž lidé už měli těch nebetyčných skandálů Onderkovy party dost. I chytili se stébla.

Panu Hollanovi přeji hodně úspěchů v práci pro Brno, snad bude i prospěšná a nezbyde jen ta sranda.

A také doufám, že si ty svoje vehikly u kandelábrů uklidí. ;-)

+10/0
15.10.2014 13:33

M70a63r26t46i40n 86D56u55f72e71k 3512737418184

Které nebetycne skandaly Onderky máte v paměti?

+4/−4
15.10.2014 14:18

V98i41k97t65o91r 84Z34á91b32r34a91n41s85k73ý 3860118284193

Podloudně získaný titul MBA, klientelistická vazba na SNIP&Comp., srandovní výhry spolu s Haškem na městském plesu v tombole organizovaném SNIP&Comp...

A z jeho party, o níž jsem se původně zmínil? Stačí Mackova vila na Príglu, pane Dufku. A Macek je Onderkův podřízený, víte? :-)

+10/0
15.10.2014 14:25

M45a72r19t97i23n 85D78u31f46e33k 3602927738434

Vím, děkuji.

+1/0
15.10.2014 14:50

J94á79n 47K72o75t19ú61č 2926604778416

A ešte ten falický orloj. Čisté plytvanie verejnými peniazmi.

+3/−1
15.10.2014 15:49

V91i54k97t10o81r 67Z71á53b42r38a68n97s10k27ý 3210858704473

Nic bych proti tomu neměl, kdyby skutečně fungoval jako orloj, tedy ukazoval bez problémů čas. Mohla by to být skvělá atrakce. Takhle je to jen hlavolam, na který kolemjdoucí nemají čas. A tím se stal nepraktickou hloupostí.

+2/0
15.10.2014 16:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.