Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Brna do Vídně povede čtyřproudá silnice, řeklo ministerstvo

Dva pruhy nebo čtyři? Nejasnosti okolo výstavby rychlostní silnice vedoucí z Brna do Vídně mají další pokračování. Centrální komise ministerstva dopravy potvrdila, že spojení mezi hlavním městem Rakouska a jihomoravskou metropolí bude připravovat jako čtyřproudou komunikaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L51a21d19i60s11l82a97v 33P72o19l11á77k 7944435115174

Konečně se v Praze probudili?

+1/0
4.11.2014 11:49

O38l64d74ř44i58c89h 92J34a16n48e73č29e38k 8259486373171

Kocourkov.

V rakouských projektech se jasně píše, že se čtyřpruh ZATÍM postaví do Poysbrunnu, zbytek na hranici PROVIZORNĚ v polovičním profilu (tedy dvojpruh) a rozšíření na čtyřpruh v budoucnu v závislosti na výstavbě na české straně. To si kdokoliv může na Asfinagu přečíst (pokud rozumí německy ;-))

+6/0
17.10.2014 11:38

T81o20m25á33š 15T38a96t58í74č52e33k 5890682880148

Nojo, ale než začnou usilovně plánovat, projektovat a stavět čtyřpruh, tak by si asi měli nejprve zajistit, aby nevedl jen k hranicím..., pokud Rakušáci dálicu nechcó, ne? 8-o

0/−4
17.10.2014 11:16

O37l90d52ř45i49c74h 17J61a27n84e54č61e18k 8779946563701

To je pořád ta samá písnička: Rakušani dálnici chtějí a Češi ji s nimi už asi před 5 lety vyjednali. 

V Rakousku za 3 roky bude dálnice do Poysbrunnu - tedy asi 8 km před hranici - zbytek v dvoupruhu, protože Rakušani přeci nebudou dálnici až na hranici stavět, dokud se kocourkovští budou stále jen dohadovat. Ale jakmile se český čtyřpruh bude stavět, Rakušani ten svůj zbytek dostaví. Najděte si to na Asfinagu (=rakouská obdoba ŘSD).

+5/0
17.10.2014 11:44

T73o70m22á33š 85T82a32t36í76č85e83k 5460692440468

Tak to je jiná. Já jsem z toho všeho jaksi vyčetl, že k hranici stavět nechcou (což by u Ekošáků nebyl žádný zázrak).

0/−2
17.10.2014 12:11

O58l69d90ř47i72c12h 86J42a73n58e96č48e60k 8759886793791

Někdy se po té stávající silnici projeďte a uvidíte, že problém je opravdu hlavně na rakouské straně - je to samá vesnice a zatáčka, ve špičkách (denních i týdenních) hodně silný provoz. Takže Rakušani dálnicí řeší hlavně svůj vlastní problém, tranzit je tam pro ně druhořadý.

Naopak na české straně je i ten stávající dvoupruh celkem slušně sjízdný - až na Mikulov žádné obce, jen hromada úrovňových křižovatek se sníženou rychlostí.

+1/0
17.10.2014 20:07

J94o62s26e97f 76T80r51ö17g29l 8199722886336

Přeshraniční tranzit je relativně malý na většině dálničních přechodů. I na páteřní D8 je to sotva 10 000 aut/den, což by samo o sobě nebylo na stavbu čtyřpruhu. Podobně se nepředpokládá víc než 10 000 na budoucí R3 nebo R11. Intenzity za Mikulovem jsou tak poloviční (i když samozřejmě s potenciálem přitáhnout po dostavbě více).

+1/0
17.10.2014 20:36

R24o56m50a18n 12L48i86p56s83k67ý 2859373479

Ano, celkem slušně sjízdný, co se stavu vozovky týče. A pokud tudy projíždíš na nedělní výlet a chceš se v klidu "kochat", je to ideální. Ne však, když jedeš do Rakouska za prací nebo spěcháš na letiště a podobně. Jeden zpomalený kamion, či dokonce traktor nebo kombajn a hned budeš vzývat boha dálnic.

+1/0
17.10.2014 22:35

O74l87d43ř71i59c87h 16J14a50n17e28č47e81k 8879486393531

já vím. ale když se Vám totéž stane o pár kilometrů dál na rakouské straně, tak je to ještě mnohem horší.

+2/0
19.10.2014 23:26

J91i24ř52í 50K43u49c97h51t73a 6498915329217

Když spěchám, tak přece nepojedu přes Mikulov a ucpaný Poysdorf, ale vezmu to na Břeclav a odtamtud na A5. Silnice mnohem lepší a klidnější, žádné zácpy a blokující náklaďáky. Na kulometry to je minimální rozdíl.

0/0
4.11.2014 12:07

M93a39r69e38k 15M63a72r56t59i83n 8819294726490

Aha, ono se blíží druhé kolo senátních voleb (byť kandiduje v jiném obvodu), takže: co jsem řekl, jsem vlastně neřekl a proto říkám, že platí to, co jsem neřekl, i když jsem to vlastně chtěl říct hned napoprvé ;-D

0/0
17.10.2014 8:23

L31u70k29á59š 47B27r40a75n70d83e96j40s 2473455291841

Hmm, koukám profík z ANO se probral a metodou "odvolávám, co jsem odvolal, slibuji, co jsem slíbil", dospěl k tomu, že dvě takto velká města si zaslouží čtyřpruh. Bezva, souhlas.. Ale proboha proč rovnou R25,5?!? To je fakt předimenzované.  Když už jsme nesmyslně zrušili R/S 22,5, takže vyjma paskvilů typu S20,75 a R21,5 nemáme úspornější "nedálniční" varianty směrově dělených čtyřpruhů, pak alespoň 24,5/100. Krásná, luxusní, dělená komunikace, plně postačující pro daný účel a ušetřilo by se pěkných pár miliard. Ne každý čtyřpruh musí být dálnice, na to nemáme ani stavebně, ani z hlediska budoucí údržby...

+1/−1
17.10.2014 6:33

P47a23v81e39l 23O87d76r52a81z84i66l 6954429397700

Pravda, de facto stačí, aby se (teoreticky) dalo předjíždět bez čekání na volno v protisměru.

0/−1
17.10.2014 9:01

L31u69k10á75š 80B53r88a54n15d79e27j67s 2843415741261

Jistě, pak by ale stačila i ona S20,75, jenže já si myslím, že mezinárodní rychlostní silnice potřebuje jízdní pruhy alespoň 3,5 metru. A kategorie  S24,5/100 je třeba "Hradubická dálnice" -  pro představu. Luxusní profil, jen už tam dááávno mělo být povoleno 110km/h.

0/0
17.10.2014 9:28

A37l37e73x46a68n46d43r 35K43o92s76t77k62a 8592438426414

Unikátní most. Ano, zajímavé architektonické řešení.. Ale kdy už se proboha ŘSD zajede podívat třeba do Německa? Standartní most 15,20,30,40m,  opakující se prvky.. Jden z důvodů, proč stojí dálnice naprosto zbytečně mnohem víc. Ostatně, Pražské metro je absolutní ukázkou tohoto nesmyslného plýtvání.

+1/0
17.10.2014 0:35

M23a74r70t46i68n 47N41o57v67a75k 2580940297908

Si rikam, volby skoncily a porad ty sliby,, no jasne druhe kolo na senatora.... Nastesti od techto podbnych blbosti ted bude dva roky pokoj

0/0
16.10.2014 21:32

K17a67r38e68l 68S92t12r83ž36a73n42o87v76s21k91ý 1548455845

Jestliže Češi postaví dálnici až na hranici, budou ji využívat jako transitní silnici lidi z Polska, Německa a dál na sever. Rakouské vesnice za hranicí se pak tak zaplní auty, že donutí zodpovědné ke stavbě dálnice i u nich.

+3/−2
16.10.2014 21:31

T36o71m66a13s 78N68o88v41o87t10n69y 3831406238129

Rakušáci ale počítají s dostavbou a čekají pouze na nás. A ti lidi ze seberu jezdí dneska kudy? Po té samé trase, možná pár jich jede po D2 přes Bratislavu, ale to je minimum, je to delší.

+8/0
16.10.2014 22:14

P65a69v93e31l 74O73d47r21a89z44i71l 6354599647450

A musej si koupit slovenskou známku.

+1/−1
17.10.2014 8:44

J75i31ř22í 20Š92v29e53c 6143872695796

přesně tak, čeká se jen na čecháčky... :-D Opět

0/0
17.10.2014 8:48

J36i14ř11í 23K51u43c28h85t20a 6518975329707

Pokud se pokračuje dál na jih, tak je to sice o 50km delší, ale ve špičce při ucpané Vídni to může být za stejnou nebo kratší dobu. A rozhodně pohodlněji.

0/0
4.11.2014 12:11

O20l87d59ř75i68c16h 42J38a76n51e34č48e70k 8299306813211

Co by tam dělali Němci? 8-o (zvlášť když chybí dálnice přes České středohoří, obchvat Prahy a D1 je zoufalá - a to rozhodně není kvůli Rakušanům ;-D)

Rakouské vesnice na B7 jsou plné aut už teď. Jak rakouských každý všední den, tak polských vždy na začátku a konci víkendu. Proto je rakouská dálnice naplánovaná a do 3 let by i měla být hotová (ono postavit dálnici není jen tak ani když jsou peníze i vůle).

Vy jste tam evidentně nikdy nebyl a nemáte páru o čem mluvíte. Hlavně že si můžete rýpnout do Rakušáků, v tomto případě zcela neoprávněně Rv

+3/0
17.10.2014 11:52

R15o60b94e46r43t 19Š76i91m38e17č73e53k 6935761978518

škoda, že se nesejde skupina odborníků, kteří prostě vyhodnotí, jak a kdy se má dálniční síť postavit v rámci celé čr... takhle si každej Lojza lobuje za svůj region a chvíli se staví tam, pak zas támhle...

0/0
16.10.2014 21:10

P98e14t68r 77P44o80l36á50k 1587615766748

To vite, kdyz je v tom zmatek, lepe se krade...

+3/0
16.10.2014 21:14

K79a23r96e13l 98S84t91r70ž74a72n54o49v98s75k77ý 1348645335

Tohle už dávno existuje. Jen věčně nejsou peníze a když už náhodou jsou, staví se tu kousek, támhle kousek.

+4/0
16.10.2014 21:31

P57a56v49e29l 30K26o23l43á30č33e34k 9544874802421

Po celá staletí byly vazby Brna a Vídně zcela přirozené, takže myslím, že dostavět dálniční spojení mezi oběma metropolemi je zcela na místě. Netřeba tady spekulovat o nějakých jiných řešeních.

+7/0
16.10.2014 22:14

T11o22m24a20s 70N53o18v83o37t75n35y 3581286778689

Ono je celkem jasné, co se má postavit a kde... ale každej žabičkář si léčí svoje mindráky a pak to tak vypadá, když se Patrik cpe do všeho, jenom aby dostal všimné od investora, pak škodit jako zázrakem většinou přestává a přesune se na další plánovanou stavbu. K tomu nějaké ty kšeftíky politiků a jsme tam kde jsme.  R52 měla dávno být hotová, než přišli aktivisti a pár maloměšťáků z Mikulova a začala se vymýšlet nesmyslná varianta přes Břeclav.

+6/0
16.10.2014 22:16

K13a12m84i35l 14S30k35r60o92b79a88n64e64k 3687464307841

to jsou plány....ten kalousek snad ty prachy žral, že na nic nebylo

+2/−4
16.10.2014 20:56
Foto

V73l17a96d63a 62V24a93n78e48k 9713226524938

Mohlo být  "na dluh " ?8-o To  Sobotka umí ! ;-)

+3/0
16.10.2014 21:05

S66t93a64n61i30s31l68a62v 75M22a75r60t31i39n 1808886539259

Buďte v klidu, prosím.

Není to jediné ministerstvo, které veřejně prezentuje vlastní blbost.

+4/0
16.10.2014 19:37

A89l55o50i84s 20B79l15a49ž86k90o 1551641573237

Ta cesta je blbost už od začátku, aby vedla souběžně s již existující o pouhých15km vzdálenou a navíc poloprázdnou D2!!!!!!

Jestli si Pražáci chtějí někde něco zkracovat, tak ať začnou plánovat trasu Jihlava - Znojmo a dále přes Hollabrunn do Vídně.

R52 by pak končila přímo ve ZnojměR^

R55 ze Zlína by přes Hodonín dále křižovala D2 u Břeclavi a napojila se po pár kilometrech na existující rakouskou A5 (což by číselně skrze číslice 5 dokonce i odpovídalo;-))

DOKONALE BY SE TAK REALIZOVAL KORIDOR SEVEROJIŽNÍHO TAHU spojujícího Skandinávii, Polsko, Česko a RakouskoR^EU

Ale cpát tu dálnici přes NOVÉ MLÝNY, vy jste blázniX

+8/−17
16.10.2014 19:31

P17e98t23r 93K98u12n47e25š 4607327970

tvrdim na chlup to same, takze souhlasim.R^

0/−6
16.10.2014 20:29

P94a31v12e41l 84K22o89l94á55č31e96k 9524814832841

Vy jste nepochopil, že Rakušané s tahem přes Reintal nepočítají.

+13/0
16.10.2014 20:42

R56o79b43e77r16t 20Š63i62m53e32č26e85k 6885511768748

no tohle se určitě staví kvůli pražákům... to už je obscese skoro jak s cikánama

+5/0
16.10.2014 21:04

J93o27s85e25f 58T12r18ö12g77l 8659692116906

Tohle je samozřejmě logická varianta, která by i odlehčila přetížené D1 v okolí Brna. Zádrhel je na Rakouské straně, kde by musela dálnice přes lužní oblasti, což Rakousko odmítá. Trasa kolem Mikulova je kompromis dohodnutý mezinárodní dohodou. Přechod Dyje přes Nové mlýny je z hlediska dopadu na ŽP logický, nádrž sama je už nenapravitelný ekologický zločin a je lepší vést silnici tudy než přes další lužní oblasti.

+9/0
16.10.2014 21:19

P20a55v40e20l 24K55o67l80á82č26e86k 9404684582181

Přesně tak.

+3/0
16.10.2014 22:18

R67a35d10e53k 77N56o12v35a94k 9674353539700

Ony Nové mlýny samy o sobě jsou ekologický zločin

+2/0
17.10.2014 8:50

O41l98d49ř50i61c70h 42J76a85n75e73č95e19k 8939216113981

Tohle jsem nějak nepochopil. Co je logická varianta? Znojmo nebo Břeclav? Lužní oblasti jsou u Břeclavi, ale pro přetíženou D1 v okolí Brna je myslím celkem jedno, jestli se z Vídně jede přes Mikulov nebo přes Břeclav.

Každopádně když už se jednou na mezinárodní úrovni něco dohodlo a druhá strana se tím řídí, tak by se tím snad mohli řídit i kocourkovští...

+1/0
17.10.2014 12:03

J84o89s53e98f 43T52r64ö26g32l 8439172306446

Logická varianta by byla od Břeclavi, protože navazuje na budoucí R55. Tím by se severojižní tranzit zcela vyhnul Brnu. Nicméně Rakušáci to tudy nechtějí, takže se dohodla pro ŽP přijatelnější varianta R52 přes Nové Mlýny okolo Mikulova, která ale více zatíží D1 okolo Brna.

Myslím, že je na místě přehodnotit rozhodnutí o zešestipruhování D1 u Brna a zařadit tuto stavbu mezi priority.

+1/0
17.10.2014 13:14

O52l87d11ř95i48c83h 75J46a77n96e25č41e81k 8599356573681

dík za objasnění. ano spolu s R55 by tah od Vídně přes Břeclav dával smysl.

ale za dané situace (že žádná dálnice přes Reinthal nebude) naopak R55 poněkud postrádá smysl.

+1/0
17.10.2014 20:03

O62l90d33ř95i82c45h 10J70a96n55e84č33e39k 8379346563501

histrorii dohadování trasování neznám. nicméně že by Rakušani u Reinthalu argumentovali lužními lesy se mi nezdá - tam přeci žádné nejsou (na rakouské straně). z hlediska zásahu do krajiny mi na rakouské straně dokonce trasa kolem Reinthalu přijde méně drastická (v podstatě jen obyčejná pole) než kolem Poysdorfu (vinice).

spíš bych věřil, že se Rakušani báli, že když bude dálnice od Břeclavi, zůstane i nadále spousta dopravy v Poysdorfu.

0/0
17.10.2014 20:27

J33o84s93e22f 54T36r35ö61g16l 8919372666616

Lužní nejsou jen lesy. Doby, kdy se při stavbě D2 kolem Moravy nasypal násep bez ohledu na šíření vody, už jsou minulostí.

+1/0
17.10.2014 20:30

P91e39t68r 63B79á26č95a 8475686525105

Poloprazna D2 ;-D pan se vyzna

+2/0
16.10.2014 21:48

T34o51m37a89s 22N48o69v90o84t40n36y 3491626568189

Meleš totální hlouposti. Nemá ani smysl to poněkolikáté vysvětlovat. Rakušáci mohli mít dávno postaveno (k Mikulovu) ale nejsou blázni aby investovali do dálnice, když se u nás najdou šašci jako ty vytvářející problém tam kde není a vymýšlející trasy přes Břeclav a lužní lesy. Novým mlýnům to nijak neuškodí, tam už silnice je a provoz tam je už teď silný. D2 je nevyhovující a poloprázdná rozhodně není ono by to chtělo taky se pohybovat po venku a nevymýšlet kraviny od PC, že?

+5/0
16.10.2014 22:19

O63l96d44ř76i53c71h 13J45a62n55e64č74e56k 8189596133631

Trasa přes Znojmo by na české straně znamenala postavit přes 100km dálnice. Asi by to byla docela pitomost, když nedaleko vede D1/D2.

Přes Mikulov stačí postavit asi 20km, přes Břeclav by to bývalo bylo ještě méně. Jednou se s Rakouskem dohodla trasa přes Mikulov, tak se to prostě musí postavit přes Mikulov.

Dálnice mezi Vídní a Brnem je potřeba tak jako tak - kvůli spojení směr Polsko.

0/0
17.10.2014 12:00

L42a92d86i13s98l44a48v 66P32o46l81á30k 7654885155164

Co píšete za blbost? Pražáci přes Brno? Ti snad jezdí přes Č.-Budějovice, těm je Morava ukradená.

0/−1
4.11.2014 11:56

J71a61n 97S13l91o97v38í30k 3159737440578

Současný obchvat Mikulova byl vyprojektován už dávno a stavěl by se tak či tak. Dokonce i v případě, že by R52 už stála, aby se vozidla co nechtějí platit mýtné vyhnula městu. Mimochodem, původní trasa R52 měla vést naprosto jinudy a hranice překonat poblíž Hevlína, čímž by se vyhnula Pálavě a novomlýnským nádržím. Potom byla trasa změněna, tuším kvůli rakouské straně, která hodlala postavit svou dálnici výhradně k Mikulovu.

0/0
16.10.2014 19:27

J72a23n 82S35l37o71v16í68k 3689157640618

to patřilo pod příspěvek pana Blocha.

0/0
16.10.2014 19:29

L94u19k31á35š 31V25a96ň65u58r68a 1835554603983

Hlavně pokud možno mimo chráněná území.

+1/0
16.10.2014 19:22

J70i43ř64í 65H96o35r10á90k 8934186633550

Neberte ministry vážně, ty toho nakecají. Pamatujte "voliči nikdo vám nemůže tolik dát co vám já můžu před volbami slíbit". V sobotu jsou volby do senátu.

+6/0
16.10.2014 19:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.