Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kvůli poruše nejezdily vlaky u Brna, 14 cestujících vezl do Vídně autobus

Mezi Hrušovany u Brna a Vranovicemi nejezdily od rána několik hodin vlaky kvůli poruše trakčního vedení. Místo některých vyjely autobusy, dálkové spoje jezdily odklonem přes Olomouc. Cestující se museli smířit se zpožděním a častějšími přestupy. V jednom případě České dráhy vypravily i autobus do Vídně. Provoz byl obnoven v 15 hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78a22k88u23b 71N21o60v24á48k 7480769942907

Ze nesmyslne odklani spoje mezi mesty... no dejme tomu. Ale ze zenska na infu vi ze uplne zrusi vlak ktery vyjizdi z brna a baba u listku na neho ve stejnou dobu vesele prodava jizdenky i s ujistenim ze nahradni doprava je zajistena, tak to uz je k zamysleni....

+1/−2
16.11.2014 12:44

T43o77m38á82š 83K38n49a79i45f57l 6893390717290

Mala technická... Lístky se neprodávají na konkrétní vlak, ale do cíle... Tak proč by ho neprodavali?

+5/0
16.11.2014 16:23

J53a70k13u97b 10N16o70v83á21k 7150659572167

Protoze kdyz je pruser na trati brno breclav a ja si koupim trasu brno hodonin pres breclav a nikdo nehne ani brvou tak je nekde error...

+1/0
16.11.2014 19:17

J77a29k73u52b 52N28o60v21á95k 7310279592777

A dotaz byl vznesen na konkretni spoj o kterem jsem na jednom nadrazi dostal dvoji informace. Proste jako by vam u pokladny v kine prodali listek a uvadec rekl ze se nehraje...

+1/0
16.11.2014 19:19

M49i52l43o64š 97K83o10l91m17a53n 6456503757872

Kolik vagónů vezlo 14 - čtrnáct cestujících a kolik zaměstnanců drah tuto službu zajišťoval ?  A takových "rentabilních" tratí na dráze jsou stovky. Když napíši, že vidím na přejezdech projíždět vlak, jehož vagóny jsou plné vzduchu, tak se ozve pár těch, kteří jezdí na "režijku" skoro zadarmo, je jich podle posledních informací 100000. Kolik je těch, kteří platí plné jízdné ?

+1/−10
16.11.2014 12:28
Foto

S30t59a65n33i27s36l32a71v 59M71í15č47e20k 3208175565496

Jelikož se jednalo o první vlak do Vídně a jelikož těch 14 lidí bylo pouze do Vídně, nelámal bych si tím hlavu. :-)

+4/0
16.11.2014 12:41

K84a48r31e66l 27M50i56š16k81a 2566232702759

Tenhle jezdí skoro poloprázdný, takže žádná velká komplikace.

0/0
17.11.2014 9:10
Foto

J38i11ř75í 40Š39r61á40m96e10k 3338557779911

Já jsem ten blb, který platí plné jízdné.

+2/0
16.11.2014 13:13

M70í59l59a 72P88i83š60t13ě59l12á54k 7313127183

To nikdo nikomu nebude vyvracet, ale když se k tomu hlásíte...:-)

0/0
16.11.2014 17:33
Foto

J18i27ř45í 78Š18r11á83m43e13k 3718797809551

Ne zrovna hrdě.

0/0
16.11.2014 17:36
Foto

B25r52o84n24i74s87l35a78v 96G55a18b66r39y19š 2712779981

Kolikrát jste jel vlakem?

+2/0
16.11.2014 15:14

T30o18m37á52š 31K78n63a53i47f76l 6173370557870

Proc vetejne ukazujes svou hloupost?

+3/−1
16.11.2014 16:24

I92v18o 37P44r59o74c86h78á42z75k39a 4211702364212

v neděli ráno nejezdí ani moc aut ani autobusů lidi jsou většinou doma.

+1/0
16.11.2014 19:10

I77v90o 21P64r13o50c70h52á13z93k72a 4301692374212

V neděli ráno nejezdí nikde moc lidí

+1/0
16.11.2014 19:12

J27o50s50e67f 25T57r12ö73g21l 8139222516746

V tom zpoždění ale bude i nějaká režie ČD (=nikdo nerozhodl a tak se stálo a čekalo). Česká Třebová - Brno - Břeclav jezdí EC za cca 1:36. Česká Třebová - Olomouc se dá jet za 45 minut, do Přerova dalších 15 a do Břeclavi cca 50, suma 2 hodiny i s rezervou. Trasa je sice delší, ale zato rychlejší a ke zpoždění skoro 2 hodiny je proto důvod jinde.

Dispečeři ČD se stále nenaučili používat pravidlo, že při náznaku průšvihu je třeba zavést odklon okamžitě. Čekáním na podrobnosti o sjízdnosti trati se vyrobí zpoždění obvykle podstatně delší. V praxi už toto bylo mnohokrát ověřeno.

+8/−6
16.11.2014 10:57
Foto

B60r22o20n17i37s41l68a84v 94G72a52b46r31y65š 2332509861

Když už, tak SŽDC. Řízení provozu už nějaký ten pátek patří pod SŽDC. Je tomu tak od 1. 9. 2011 a jedná se o výpravčí, signalisty, hláskaře etc. Pokud chcete někoho urážet, ověřte si nejdříve fakta.

+11/−1
16.11.2014 11:09

J53o26s51e30f 58T87r69ö13g21l 8629752266986

Já jsem nikoho urážet nechtěl, já jsem jen vyjevil bohaté zkušenosti pravidelného cestovatele, které se tady celkem potvrzují (např. EC174 má v odklonovém Přerově 160 minut navrch, abych nekřivdil, tak EC 78 se blíží ku Praze se snesitelným zpožděním 33 minut, to do Prahy možná ještě stáhne). Vlaky jezdím rád, ale schopnost řešit mimořádnosti obecně ani ČD ani SŽDC zkrátka pořád neumí.

Samozřejmě řízení provozu je v kompetenci SŽDC. Nicméně o tom, zda vlak počká na zpožděý přípoj, zda pojede odklonem nebo zda bude nahražen autobusovou dopravou, sehnat si na ní autobusy apod. si musí rozhodnout dopravce sám, tj. ČD. Taky mají svoje dispečery.

+3/−2
16.11.2014 11:18

J61o89s98e95f 91Č90m82o64l92í38k 9674363318

Však vám nikdo nebrání aby jste toho dispečera šel dělat...Máte možnost nám ukázat jak se to dělat má,určitě pak vše bude jezdit včas :-)

+4/−1
16.11.2014 11:30

J77o97s30e93f 91T77r33ö34g58l 8959982536126

Jak se obsazují dispečerská místa si nechte vyprávět od někoho z ČD/SŽDC. Tam já se nedostanu a i proto tady kveruluju.

Včas to při mimořádnosti samozřejmě nepojede a nikdo to ani nečeká, ale hodina až dvě navíc kvůli rozhodování nebo jiné administrativní překážce jsou zkrátka zbytečné.

+1/−1
16.11.2014 11:36

K33a49r14e26l 77V91e67č95e20ř61a 8463356737426

Není tomu tak.O osudu vlaků,zda se odřeknou či pošlou odklonem,rozhoduje dopravce,čili ČD a jeho dispečeři.Jejich návrhy pak dispečerský aparát SŽDC schvaluje či zamítá(třeba když odklony jedou přes jednokolejné tratě a ty svou kapacitou nestačí):-/

0/0
16.11.2014 17:46

J66a31n 60P87r82i93c36h19y71s81t27a70l 8971928733

Vy si myslite, ze odklonova trasa je prazdna, ze tam zadne pravidelne vlaky nejezdi? Vlaky jedouci odklonem se musi vecpat mezi vlaky pravidelne, takze jim to pochopitelne trva ponekud dele nez kdyz to jede pravidelne EC.

+3/0
16.11.2014 12:17

J12o93s98e51f 88T66r43ö60g76l 8599742676356

Odklonová trasa je v tomto případě zmodernizovaný dvojkolejný koridor. Sice vytížený, ale nikoliv tak, aby se tam pár vlaků navíc nevešlo. Samozřejmě se musí proplést mezi pravidelnou dopravou, ale to zabere max. 10-15 minut, nikoliv hodinu až dvě navrch.

+1/−1
16.11.2014 13:09

P66e45t83r 68N28o44w65a13k 2977182260595

...a proto nepište Přerov-Břeclav 50 minut.

+1/0
16.11.2014 17:13

J74o23s77e31f 97T17r93ö74g31l 8189672466826

Však jsem k tomu také nakonec něco přidal. V dobách, kdy EC zastavovaly jen v Otrokovicích, se povedlo ujet Přerov-Břeclav i pod 50 minut. Tady uvažujeme jízdu bez zastávky, navíc od  té doby byly modernizovány uzly Břeclav i Přerov.

0/0
17.11.2014 1:00

T83o74m33á69š 83K37n18a35i10f52l 6353970587510

Jak hurvinek válku si to představujete...

0/0
16.11.2014 16:25

M62i36c70h14a85e82l 90G23o52t64z 5384778513

14 cestujicich veze autobus do Vidne. Uplne vidim ty cestujici, jak jedou v te modre Karose co netopi, sedi na kozenkovych sedackach, ktere jsou jen do puli zad a ridi to klasicky autobusak s rozeplou kosili a vysadi je u znacky Wien s tim, ze dal uz nepojede, nebot pro technickou, by ho zavrela mistni polizei.

0/−17
16.11.2014 10:34

P80e92t14r 58M76o46t84y44č68k42a 1434231793184

Tyhle vidiny máte často?

Realita je taková, že cestující mají to štěstí, že je pohodlný a vytopený autobus spolehlivě odveze až před terminál, zatímco vlaky - už zase - stojí. :-)

+5/−5
16.11.2014 10:42
Foto

B34r73o70n51i33s49l65a41v 47G60a14b81r62y90š 2692329671

Auta stojí mnohem častěji, protože jsou řidiči rozmazlení a nevědí, co chtějí.

+5/−2
16.11.2014 10:44

T85o36m41á95š 92V58r60b72a 1171920932369

"Dálkové spoje jezdí odklonem přes Českou Třebovou" co je to za nesmysl, ty vlaky jedou vždy přes Českou Třebovou. Odklon je přes Olomouc a Přerov, prosím opravte ten nesmysl ;-)

+14/0
16.11.2014 10:27

Z89d15e74ň66k48a 80V23e15s37e85l49á 8559535547940

Taky jsem si říkala, co to je za blbost...

+3/0
16.11.2014 10:32

J82a92n 73W46a73c12l17a93v 7804915777778

No jo, kdysi nás ve škole učili používat mapu. Ony by to zvládly i Google maps nebo mapy.cz, ale to by pan redaktor musel chtít a umět .. Objíždět výpadek na jih od Brna přes Českou Třebovou je fakt góóóól (vlastní;-€).

+1/0
16.11.2014 10:50

Z92d71e76ň58k47a 52V33e23s75e87l34á 8309505547350

I když - u ČD bych se nedivila snad ničemu... ;-D

P. S.: Pro případné rejpaly: vlakem jezdím poměrně často, takže už nějaké zkušenosti s ČD mám... ;-)

0/−4
16.11.2014 10:59
Foto

B78r98o86n85i52s48l62a76v 79G42a55b30r34y82š 2212939731

Trochu přeháníte, ne? Zrovna ČD tu technologii mají poměrně propracovanou. A prosím, nepleťte si provozovatele drážní dopravy (ČD, LE, RJ, JHMD) s provozovatelem dráhy (SŽDC, JHMD). Já taky jezdím vlakem dost často, takže jako Vy taky můžu mluvit o jistých zkušenostech. ;-)

+1/0
16.11.2014 11:16

Z70d13e29ň42k59a 37V11e12s29e40l28á 8949675537950

Máte pravdu, na SŽDC pořád nějak zapomínám...

Ale nemůžu zcela souhlasit s tím, že ČD mají technologii poměrně propracovanou - zejména co se komunikace s cestujícími během nejrůznějších mimořádností týká mají co dohánět. Spoustu lidí totiž nenaštve ani tak to samotné zpoždění, jako to, že se nikdo nedozví, co se vlastně stalo a co se bude dít dál...

0/0
16.11.2014 11:30
Foto

B28r76o38n93i92s16l34a38v 39G93a96b26r90y32š 2982409641

Jenže za to zase může SŽDC. Vlakvedoucí nebo průvodčí cestujícímu nemůže nic říct, když sám nic neví. A také se to nedozví, pokud mu pracovník SŽDC nezavolá. Pokud by ty informace měl průvodčí k dispozici, okamžitě by je předal.

+3/0
16.11.2014 11:55

Z92d59e59ň46k35a 91V28e71s85e83l32á 8189445817210

Konkrétní příklady:

1) v Brně se nám ještě v nádraží při rozjezdu utrhla lokomotiva. Za jak dlouho myslíte, že jsme se dozvěděli, co se stalo? Za 3/4 hodiny! Nechcete mi snad tvrdit, že je takový problém projít za 15 minut vlak (5 vagonů), když lidi ze SŽDC jsou přímo na místě a okamžitě tak můžou vlakvedoucímu/průvodčímu informaci předat (a zjistit, že se utrhlo spřáhlo, taky nemůže být záležitostí na půl hodiny, ne?)...

2) Mezi Olomoucí a Prostějovem srazil vlak člověka. Co myslíte - dozvěděli jsme se v PV na nádraží, proč naskakuje stále vyšší zpoždění? Ani omylem. A hlášení mají na starosti SŽDC, nebo se pletu?

+3/0
16.11.2014 12:05
Foto

B87r59o11n56i53s26l11a67v 45G74a88b47r62y21š 2202789301

Hlášení a vizuální informační systémy mají na starosti taky SŽDC. A o tom právě mluvím. Cestující nadávají nepravým lidem a vůbec nikoho to nezajímá. Průvodčí je už tak stresován vzniklou situací a vážení cestující jim ještě nadávají, což mi nepřijde zrovna košér. Takže ČD za to, že jsou lidi ze SŽDC neschopní, nemůžou.

Přál bych Vám vidět celý ten provoz z pohledu dispečera nebo vlakvedoucího. Ta dráha vážně není taková sranda, jak si myslíte. Tím je samozřejmě nechci omlouvat, ale nadávkami se taky nic nevyřeší.

+1/0
16.11.2014 12:12

Z98d63e12ň17k93a 58V92e83s20e32l17á 8329125297940

Ale já vím, že dráhy nejsou žádná sranda (a nikde taky ani nepíšu opak) a ani nikomu nenadávám (vím, že průvodčí jsou ti poslední, co za něco můžou). Jenom píšu, že vlakem jezdím často a už jsem taky ledacos zažila a že zkrátka komunikace s cestujícími je často na bodě nula (ať už se jedná o situaci, kdy člověk sedí ve vlaku a něco se stane, nebo čeká na nádraží).

Zásadní problém vidím nejen v tom, že ČD i SŽDC jsou firmy, kde vládne docela solidní b**del, ale především v tom, že na jízdence i na vagonech je logo ČD a obecně jsou kompetence ČD a SŽDC pro běžného cestujícího naprosto nepřehledné. Takže si poměrně logicky stěžují u/na toho, kdo nosí logo dopravce.

0/0
16.11.2014 13:19

P22e84t37r 40F30r51a85n47c 9907911238718

On taky dispecer od CD je schopen nepodat zadnou informaci pripadne podanou informaci behem 10 minut 4x zmenit. Potom jaksi neni co hlasit pripadne hlasite a menite a jste za trotla.

Dispecer od CD je ten, kdo musi urcit kudy soupravy pojedou, urcit pripadny odklon. On je ten, kdo zna kdy maji cety (strojvedouci a vlakvedouci) konec smeny (strojvedouci muze byt na trati na vykonu urcity pocet hodin) a kam maji poznani. Atd.

Takze odealni je, pokud didpecer od CD a SZDC spolupracuji na urcite vysi. Jinak to dopada bidne.

0/0
16.11.2014 15:06

M45a53r64i60e 75M14a11l18u80š78k13o93v11á 2189718433

Já myslím, že řízení provozu selhává. Vybavuje se mi cesta, kdy někde u Přelouče vlak zabil člověka. Skoro hodinu jsme stáli v Pardubicích, než se vyjednala odklonová cesta přes Chlumec nad Cidlinou do Prahy. Ještě, než jsme vyjeli, byl provoz přes Přelouč obnoven, my jsme jeli odklonem, protože, jak řekla vlakvedoucí: "už to bylo domluvené a storno odklonu a návrat na původní trasu by trval déle, než ta jízda okolo".

+1/0
16.11.2014 15:57

M93i93l45a42n 54M92a35j76e82r78č58í78k 1220250204256

Zrovna obdoba Vašeho 1. příběhu se mi stala cca před 5-ti až 6-ti lety v Přerově při cestě z Prahy na východ Moravy - náš vlak měl již při zastavování v uvedené stanici znatelné problémy s brzdami a tyto se projevili i při nezdařeném odjezdu - cca po 15ti minutách následného stání a mého sledování, jak se většina vlakového i staničního personálu přítomná u toho vlaku vesele mezi sebou baví, tak jsem se rozhodl z vlaku vystoupit (věděl jsem, že plánovaný přípoj v Hranicích na Moravě nestíhám + již jsem měl z tabel ve stanici najitý přímí osobák do mého cíle) a zároveň jsem tam ten uvedený veškerý viditelně se flákající se personál doslova seřval na celé nádraží! Do pár minut bylo mimořádné staniční hlášení s odůvodněním zpoždění toho vlaku.

Když jsem jel několik let na to D1 expresem z Prahy do Brna, tak před Kolínem měl závadu na brzdách předposledního vagónu - ještě před zastavením vlakový personál "palubním" rozhlasem oznámil s omluvou skutečnost o mimořádném zastavení v Kolíně. Tam strojvedoucí s pomocí cca 2 dalších pracovníků (asi z depa Kolín) během max. 15-ti minut dokázaly závadu (asi provizorně) spravit a vlak pokračoval dál.

= KDYŽ JE DŮVOD ZPOŽDĚNÍ PŘÍMO NA TOM URČITÉM VLAKU NEVIDÍM JEDINÝ ROZUMNÝ DŮVOD, ABY O INFORMOVÁNÍ CESTUJÍCÍCH O TÉTO SKUTEČNOSTI ROZHODOVAL STANIČNÍ PERSONÁL (DNES ZAMĚSTNANCI SŽDC) - TO JE DLE MNE PRÁCE VLAKOVÉHO PERSONÁLU (= ZAMĚSTANCŮ DOPRAVCE, AŤ JE TO ČD, RJ, LE ČI KDOKOLIV JINÝ) A KDYŽ NEMAJÍ (TŘEBA JEN MOMENTÁLNĚ FUNKČNÍ) "PALUBNÍ" ROZHLAS, TAK TU INFORMACI MAJÍ PODAT OSOBNĚ!

Něco jiného je, když zpoždění způsobuje mimořádnost na trati před vlakem - tam prvotně musí být provozovatelem dráhy (SŽDC) informován vlakový personál!

+1/0
16.11.2014 22:29

Z79d86e56ň40k54a 70V40e28s10e20l24á 8429815427390

Ne každý má věk a povahu na to jít případné nicnedělající lidi seřvat... Lidi z prvního vagonu, který taky musel zůstat ve stanici, informace evidentně měli, vzhledem tomu, že se museli přesunout do zbylých vagonů. Problém byl ale fakt v tom, že zbylé asi 4 vagony nevěděly dlouho vůbec nic. (Rychlíky na trase, které se to týkalo, si o "palubních" rozhlasech můžou nechat leda tak zdát...) Upřímně - mně je skutečně jedno, KDO (jestli někdo od ČD nebo SŽDC) mi informaci, proč nejedeme, řekne, ale hlavní je, když mi ji NĚKDO řekne v nějakém rozumném časovém odstupu a ne až poté, co nás navíc odtáhnou (odstaví) k jinému nástupišti... (Mimochodem - další vlak jel až za 2 hodiny, takže na výběr, jak jinak se dostat do cíle, jsme zrovna neměli...)

Ale když se v tom vyznáte, tak byste mi mohl dát odpověď: stalo se nám, že v úseku Ivanovice n. Hané - Nezamyslice musela být zavedena NAD tuším kvůli poruše zabezpečení někde před Nezam.. Dotklo se to vlaků z Brna na Olomouc i na Bohumín - cestující z obou vlaků jsme zůstali trčet právě v Ivanovicích. Kdo z personálu tam podle Vás měl být, aby cestujícím řekl, že autobusy budou přijíždět postupně a všechny pojedou jenom do Nezam., kde jsou připravené náhradní soupravy? To, kdo nás má informovat, zřejmě nevěděl nikdo (ani z ČD, ani ze SŽDC), protože tam nikde NIKDO nebyl a mlčel i rozhlas...

0/0
16.11.2014 23:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.