Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Centrum Brna by se mohlo otevřít cyklistům. Policisté jsou proti

Do teď se každý cyklista musel pěší zóně v centru Brna vyhnout obloukem. Nebo alespoň z kola slézt a vést si je vedle sebe. Zákaz ježdění na kole přes centrum platí už více než čtvrt století. To se ale s novým vedením města velmi pravděpodobně změní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D90a37g95m48a73r 82S12i96t20a49ř19o15v14á 4198437908240

Já tento návrh vítám a doufám, že projde. Věřím, že Brno je na tuto změnu už připraveno.

Moje zkušenost z ročního pobytu v Grazu, které je velikostně i uspořádáním srovnatelné s Brnem. Hlavní náměstí s navazující obchodní třídou je zastávka několika tramvajových linek, prostor pro pěší i cyklisty. Za celou dobu jsem nezaznamenala, že by byl někde problém a přijde mi to jako skvělý příklad, potvrzený osobní zkušeností (chodila jsem pěšky i jezdila na kole), že to fungovat může. Človek ale musí pamatovat na to, kdo v tom prostoru má před kým "přednost" a na koho je třeba brát ohledy. Na vzájemné toleranci to celé stojí a padá...

0/0
9.12.2014 9:16

J37a52n 48F15i68a69l43a 7124787225319

Policie k tomuto dává pouze doporučení, které není třeba akceptovat.

0/0
9.12.2014 8:18

L54i10b47o93r 48F39o23l14t14ý78n89e92k 2706485777814

Já bych souhlasil s policií, ale v okamžiku, kdy po Masaryčce jezdí dokonce tramvaje, je to celé špatně :(

0/0
9.12.2014 7:25

J35i85ř96í 23E65u36l35e47r 5418249856326

Nejvyšší čas začít reálně uvažovat po podzemním průtahu přes centrum. Ale po tyjátru s nádražím se toho dočkají naši potomci snad už počátkem roku 2 100.

0/0
2.12.2014 9:54

P67a61v45e93l 70O80d51r20a11z25i65l 6734949397860

Je to samozřejmě logické. Tedy jak snaha pustit cyklisty do centra, tak výmluvy policajtů. Ti by nejraději jen stáli a kasírovali. Cyklisté do centra patří už jenom proto, že zabírají oproti chodcům minimum místa navíc a je to další motivace k výměně auta za kolo - já bych na kole na úřad nejel, protože vím, že tam nikde nemůžu kolo nechat, na rozdíl od auta.

Na druhou stranu samozřejmě odsuzuji postižené cyklisty, kteří nechápou smysl pěší zóny a prohánějí se tam vysokou rychlosti, ti by měli být pokutováni za nebezpečnou jízdu.

+2/0
1.12.2014 11:17

R45o47m59a77n 66K89o86n17e26č81n97ý 4644288733

At pekne jezdi,ale ja jim uhybat nebudu,a kdyz do me najede tak ho z toho kola zhodim a je to

0/−2
30.11.2014 12:07

P10a62v33e52l 90O45d51r42a94z31i89l 6954679797200

Jo, proč ne. V centru mohou chodci a cyklisté bez potíží koexistovat, vyjma osob rozumu mdlého na obou stranách.

+3/0
1.12.2014 11:02
Foto

P29e32t28r 36F48o88u98l80d 1469295411806

Že by i zdejší buranský magistrát konečně vstoupil do Evropy? Neuvěřím, dokud to nenastane. Mentálně zpožděných kloťáků je tam pořád jako much. Volbami se na jejich etážích nic nezměnilo. Nakonec stejně jako v těchle diskuzích. To, co je ve světě normality, je ve zdejší bolševické gubernii scifi a nedovzdělaní troolvé to ještě podporují. Lítostivý odkaz na ODS a ČSSD je už na uzavřené oddělení. Pamatuji dobu, kdy v Brně byly personálem slovně (někdy dokonce fyzicky - noha pod kolečkem, nebo protitlak směrem ven na chodník) napadány i matky, které chtěly vjet s kočárem do obchodu. Totální pakárna. Zahraničním hostů absolutně nevysvětlitelné. Z ostudy kabát celých 24 let. Blbákov. 8-o

+3/−1
29.11.2014 12:52

V53o29j21t72a 25P33r45o11s62e41c30k14y 6928450135529

jezdim na kole ale toto je totalni hovadina EUVR^

+3/−4
28.11.2014 22:55

P38a86v70e32l 16O96d95r59a78z37i78l 6844119807860

Proč?

0/0
1.12.2014 11:17

P33a58v64e96l 22K82a57m73e71n32í78k 3574877112240

Cyklisti tam jezdit nemůžou, auta ano - jde jen o prachy.

+3/−3
28.11.2014 22:02

J43a13n 85L56a52p58e58š 5195730569

...to jsem zvědavej,co nás všechno za těhle amáterů ještě čeká..to se brno bude ještě divit a vzpomínat na vlády ods a čssd,to bude parodie...

+4/−3
28.11.2014 18:31

L33u61k92a87s 53N59e10m80e54c 7969540372474

Ano, vzpominat budeme ... jak kradli a jeste u toho mlaskali ...

+6/−3
28.11.2014 19:46

T89o68m79a23s 97N10o36v48o17t57n64y 3921756978549

zato teď to bude ráj na zemi a všechno průhledné. Přitom ten z brno na kole už se třepe na dotace na cyklonesmysly. Akorát se peníze přelijou na druhou stranu.

+6/−2
28.11.2014 20:15

P38a37v73e49l 90M50o88r30a64v85e28c 3712789752438

Prosím, můžete mi vysvětlit jak "ten z brno na kole" bude pobírat dotace?

A prosím srovnejte to s Mackovou chatou, Onderkovou služební limuzínou /kterou jezdil do práce na vzdálenost pár set metrů), vlastnictvím Jižního centra politiky z ODS a ČSSD,..

Já za tunel veřejných rozpočtů považuji to druhé, a vy?

0/0
30.11.2014 8:52

R13o69m16a65n 95L86i72p45s60k18ý 2469173259

Nějaký Antošík říká: „Cyklostezky tam kompletně protínají celé centrum. Navíc mají široké chodníky, z nichž je část pro chodce a část pro cyklisty..." A jak by to asi chtěl ten chytrolín, "jenž ve Vídni jednu dobu žil", realizovat na Masarykově a Svoboďáku? Já jsem taky "jednu dobu žil" ve Vídni, v Linzi, Grazi nebo v Bonnu a nyní v Rosenheimu, ale srovnávat nesrovnatelné by mě ani nenapadlo. Když pominu zásadní architektonické rozdíly, je tady ještě obrovský rozdíl v chování cyklistů u nás a "tam" ( stejně jako u řidičů), kdy má chodec vždy přednost!

A další nesmysl: "Chtěli bychom to vyřešit jednoduše. Kam teď můžou auta, budou moci i cyklisti."  Dobrá tedy, cyklisti, co zásobují tamní provozovny (a jen v určené hodiny), Taxikola, kola České pošty, sanitní kola... a kola rezidentů s povolením magistrátu. Aby to tedy bylo spravedlivé.

+11/−5
28.11.2014 17:08

T14o38m93a77s 61N55o52v26o33t14n46y 3961106488259

Přesně tak, budete od zdejších hollanovců umínusován za pravdu ;-)

Ten vídeňský argument je taky zcela mimo, v samotném centru jsou pěší zóny v naprosto nezbytném minimu (Graben, Kohlmarkt) jinak se dá prakticky všude vjet autem čili i na kole. Ale samostatné cyklonesmysly tam nemají v samotném centru (což by odpovídalo zhruba centru Brna). Stezky začínají až okolo Ringu a dál od centra, takže cykloaktivisti lžou, když argumentují centrem Vídně. V Brně by se to dalo přirovnat asi k tomu, že kolem Koliště, Husovy, Nádraží by byla samostatná stezka podobně jako okolo vídeňského centra. Takže by aktivisti, pokud chtějí srovnávat Vídeň, měli říct, že vlastně ve Vídni je dáno více prostoru všem druhům dopravy v samotném centru a ne tupě preferovat jednu (nejmenší) skupinku dopravy - cyklisty.

+8/−2
28.11.2014 20:19

P78a38v57e72l 73O53d94r86a19z12i66l 6644909237410

Čím máte větší vztek, tím mám větší radost. Opravdu už bylo načase ten radniční a magistrátní Augiášův chlív vypláchnout.

+1/0
1.12.2014 11:18

P53e42t73r 26B35á91č50a 8195326325265

Uz je to tady, amateri ve vedeni mesta zacinaji uradovat.

Pitomost uplna ;-€;-O

+3/−5
28.11.2014 17:02

P79a64v68e68l 94M48o56r19a80v78e88c 3442509592438

Jasně, přece si sem importovat móresy ze Západu (kde to funguje normálně) nikdy nebudeme.

+4/−4
28.11.2014 18:01

T16o67m58a87s 86N34o19v72o92t63n36y 3311886448389

Na západě ovšem tupě nikdo neomezuje jiné druhy dopravy jako brněnští zelení šašci. Kup si lístek a zajeď si do Vídně do samotného centra se podívat a pak tu argumentuj

+3/−1
28.11.2014 20:21

P34a49v56e72l 40M27o50r17a28v18e81c 3412619642968

Já ve Vídni byl tolikrát..;-)

Však já taky nechcu nikoho omezovat. Tak ať prosím nikdo neomezuje ani cyklisty;-)

+1/−1
28.11.2014 21:01

P32a65v91e84l 81K60o44l45á91č69e90k 9754144672261

"Však já taky nechcu nikoho omezovat. Tak ať prosím nikdo neomezuje ani cyklisty."

Problém je, že v pěší zóně se korzuje pěšky.  Je jasné, že pokud je ulice málo obsazená pěšími, jde to i na kole v pohodě ale jak chcete jet komfortně a bezpečně vzhledem k chodcům na kole v přecpané ulici? Rychlost pohodové chůze a rychlost pohodového tempa na kole aniž musíte začít balancovat řídítky, je rozdílná. A v tom je ten problém. Já osobně bych si připadal v přecpané ulici chodci jsa na kole, jako prudič.

+2/−1
28.11.2014 22:55

P67a73v51e60l 63M94o93r86a12v88e26c 3512689782518

Fajn, tak ať někdo vybuduje "malý městký cyklistický okruh". Nebo mi poradí jak se na kole rychle dostat z České na hlavák.

+1/0
29.11.2014 8:44

P77a21v38e65l 13K65o96l59á55č67e89k 9144644122481

Urbanistické rozdíly mezi Brnem a Vídní jsou v něčem značné, v něčem paradoxně malé. Vlastní historické jádro Vídně je co do velikosti a prostorové propustnosti velmi podobné tomu brněnskému, jen je o něco větší. Coby častý návštěvník  Vídně, jsem si opravdu nevšiml, že by tam cyklisté na kole jezdili. Naopak, Vídeň má velmi rozsáhlý vlastní hradební okruh, který je pro kombinovanou dopravu prostorově velmi komfortní a také cyklisty hojně využíván. Vídeň je s výjimkou okresů pod Wienerwaldem prakticky  placka a má rozsáhlé rezidenční čtvrti, kde se kola hojně užívají. Brno je však mnohem kopcovitější. Myslím, že bezhlavé pouštění cyklistů do města není moc šťastné řešení, zejména ne bezhlavé budování zcela samostatných pruhů.

+2/0
28.11.2014 22:49

P50a46v48e12l 49M17o88r11a11v12e38c 3782889952658

No já přes střed Vídně na kole jel (z jihu na sever), s výjimkou asi kilometrového úseku na pěší zóně. Mohli jsme to objet jak píšete, ale chtěli jsme se podívat na katedrálu.

Problém Brna je, že 1) přes střed je cyklistům vjezd zakázán na větší vzdálenost (poměrně než ve Vídni), a hlvně 2) centrum není možné nijak objet. Když se podívám na mapu, tak objet centrum po cyklostezce znamená absolvovat trasu Komín-Pisárky-Rondo. Což v případě že jsem na Kounicově ulici je celkem zajížďka.

Osobně by mi "malý cyklistický okruh" vedoucí plus minus kolem MMO stačil. Ale pokud bude průjezd přes centrum schůdnější varianta pro zastupitele i pro řešení celkové, tak nemám problém.

+1/0
29.11.2014 8:43

L18u74k65a49s 91N79e47m47e63c 7609700242954

A to jako proc? Protoze jste to rekl? Vy mate patent na rozum nebo na to co je spravne?

+1/−3
28.11.2014 18:13

P91e72t89r 39B83á63č47a 8795126665385

Budu hadat, jste jeden z tech otravnych cyklo nadsencu co?

+2/−1
28.11.2014 20:13

L44u87k20a36s 63N74e85m17e63c 7899580242474

Ne. Spatne.

0/0
28.11.2014 22:16

N24i19c68o13l97e 83N50o78v92o92t18n37á 21P98o93r35y57b84n16á 7185363157143

Proč by pan Koláček nemohl vyjádřit svůj názor???

0/0
30.11.2014 20:03

N68i20c83o88l73e 62N60o15v43o57t52n24á 73P93o44r80y28b25n58á 7515933127983

Chybička - patří to do vlákna Lukáše Němce (nebo Lukase Nemce?)

0/0
30.11.2014 20:09

R51e75n90á81t15a 15P52o16s20p19í15š98i91l24o94v76á 9262410872734

.. to bude masakr, davy, šaliny, auta a cyklisti... už teď se tam nedá ve špičce pořádně projít...8-o

+4/−1
28.11.2014 15:43

J79a68r83o30s40l23a14v 87T91e77s63a20ř 1667217419228

Auta a šaliny ne,cyklisté ano.

+1/−7
28.11.2014 14:39

T81o80m55a10s 90N50o41v15o68t94n51y 3661326488429

A co tam budou dělat? Jezdit sem a tam po mrtvém centru?

+3/−1
28.11.2014 20:21

M19a15r37t29i81n 90K70r50č90i11l 6640248428559

Když tam jezdí šaliny,proč by tam nemohli jezdit lidi na kole.Když se šalinám nelíbí,ať tama nejezdí.

+3/−9
28.11.2014 14:23

P93i41v79o81ň81k94a 44M85i87r82o38s37l78a61v 8452702461642

Před těmi kolaři snad nebude pokoj nikde.Koalice by měla spíš vyvinout úsilí aby do středu města,tudíž i na pěší zony smělo co nejméně aut.Teď na pěších zónách uskakujeme před auty a potom bychom navíc museli uskakovat i před kolaři.

Jinak na vjezd do pěších zon je tolik výjimek,že to de facto ani pěší zony nejsou.To už tam mohli klidně povolit vjezd všem a o moc horší by to nebylo.

Jak říkám,razantně snížit výjimky a kola ať zůstanou jak jsou.

+7/−7
28.11.2014 13:07

P53e44t53r 14B38á91č59a 8315206405635

Jo a zasobovani tam budou nosit od Vankovky. To mam nejradsi vzdycky tyhle kecy.

0/−1
28.11.2014 17:03

P98a36v36e97l 58M73o62r70a83v49e52c 3972339272548

Zásobování se dá dělat přes noc.

+1/−3
28.11.2014 18:02

L89u54k21a19s 15N30e63m98e69c 7979110892134

Fakt?

0/0
28.11.2014 18:15

P87a32v60e83l 14M32o87r55a11v38e29c 3862819982628

Fakt.

0/0
28.11.2014 18:16

L24u10k46a30s 85N83e11m14e19c 7119340432454

A doslo vam treba, ze zbozi privazi dodavatel odberateli ... a ze v noci vetsinou nepracuje ani jedna z techto stran? Nedoslo co...

+3/−1
28.11.2014 19:47

T36o65m10a57s 83N59o82v60o88t68n93y 3111386978879

To nevadí, říká to aktivista, tak je to tak správně. Přece ve dne se tam musí prohánět cyklouni a běda, aby jim nějaké zásobování, invalida nebo maminka s kočárkem chtěla překážet při jejich bohulibé činnosti.

+4/0
28.11.2014 20:23

P26a90v31e33l 30M10o83r68a60v80e13c 3282869282508

A víte že už teď tam popeláři vyváží odpadky právě v noci, a to ze stejného důvodu?

Když to může dělat jedna utilita, proč by to nemohli dělat i dodavatelé produktů?

+1/−2
28.11.2014 21:02

R81o78m88a52n 29L44i37p71s13k32ý 2269113349

No, myslím, že odpadkovým nádobám to noční vstávání nevadí a ani za to nežádají příplatky.;-D

0/−1
28.11.2014 21:13

P52a29v56e84l 22K87o28l79á11č22e44k 9514954482751

Pane Moravče, jste neuvěřitelný demagog. Svoz popelnic a dodávka zboží do obchodů, a vůbec organizace takového obchodu z hlediska logistiky, to je zcela o něčem jiném.

+2/−1
28.11.2014 22:59

P79a40v94e42l 48K86o24l22á85č78e52k 9874284272111

Ale někteří lidé zřejmě chtějí, aby v historickém jádru obchody a vůbec podnikání zcela skončilo, stalo se to tam mrtvou zónou, pouze s nalejvárnami pro študentíky a toť vše, že?

+1/−1
28.11.2014 23:03

P13e97t58r 38B18á61č55a 8435736395325

;-D To snad ani nemuzete myslet vazne tohleto.

0/0
28.11.2014 23:48

T11o76m75a17s 76N48o87v94o33t90n30y 3671856538379

;-D;-D;-D

0/0
28.11.2014 20:22

L17u70k15a68s 98N98e61m10e19c 7459910672404

A mne zase vadi chodci. Jsem durazne pro, aby meli do centra zakaz vstupu chodci....

+1/0
28.11.2014 18:15

N24i33c96o31l12e 26N84o46v45o77t12n14á 98P33o93r19y81b40n72á 7835803547833

Neříkám, že jsem nadšená z aut v centru, ale rozhodně jsem před žádným nemusela zatím uskakovat, ani moje děti. Ty auta tam jedou tak 30. Ale dovedu si představit, jak budu uskakovat před bezohledným cyklistou. Bydlím v Maloměřicích a cyklistů mám plné zuby. ;-€

0/0
30.11.2014 20:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.