Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ovzduší v Brně se nelepší. Nové vedení města chce lidem radit na webu

Ani v roce 2014 Brno nedodrželo zákon, který zakazuje překročit limit prachu ve vzduchu po více než 35 dní v roce. Z pěti měřicích stanic v Brně hygienické normy překročily tři - ta na Zvonařce, v ulici Svatoplukova a rovněž v Bohunicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V55l32a23d72i67m56í77r 25L62í35s61k41a 3101656252384

Ovzduší v Brně se nelepší, ale úklidové firmy řízené úřady MČ prach (včetně psích exkrementů) z chodníků odfukují.

0/0
7.1.2015 23:15

P64e80t62r 65B59á98č77a 8545366125375

Jojo nazente vsechny lidi do MHD, at mam hladsi prujezd bez kolon ;-D

+1/0
7.1.2015 15:37

P37e93t54r 45K65u35n93c 7632921101126

Stači dostavět VMO a centru se uleví. Do té doby to lepši nebude.

0/0
7.1.2015 12:34

K48a89r66e87l 44N29ě26m25e91c 2223984986878

Jenže to paradoxně spíš dostane lidi z MHD do aut, bo to zlepší dopravu v Brně. Jenže snaha města by mělo být dostat lidi do MHD.

+2/0
7.1.2015 13:45

P27a61v73e88l 56M54o67r45a65v28e49c 3302179892958

Ta snaha města tu je. Budou levnější šalinkarty, plus na to navázána další opatření (většina věcí jak zefektivnit MHD se musí dělat v balíku opatření aby měla efekt, nestačí jedna věc).

Zrovna v tomto současné koalici věřím a fandím.R^

0/−1
7.1.2015 14:28

J15i16ř12í 31D38o61l41e72ž98e71l 9639575381210

myslíte, že se vážně dočkáme těch ročních šalinkaret za 2500? ;-D

0/0
7.1.2015 14:44

P19a25v38e94l 65M27o13r61a14v17e48c 3422669812718

Nevím jestli právě za 2500, ale ano.

Btw. ona se totiž diskutovala i varianta MHD zadarmo. Ale to by Brno neutáhlo.

0/0
7.1.2015 15:15

T27o67m36a38s 29N19o84v19o76t70n36y 3841886748279

Právě levnější roční šalinkarta nic neřeší kromě dalšího výpadku financí pro DPMB. Naopak by pomohlo zlevnit jednorázovky.

0/0
7.1.2015 19:25

P91a95v39e34l 55M13o21r35a50v72e91c 3532119942828

Levnější šalinkarta má být jen jedním krokem, sama toho fakt moc neřeší. Jen je krokem nejviditelnějším.

0/0
7.1.2015 19:49

T94o94m58a10s 81N13o36v29o18t11n33y 3151616348399

Snahou města by mělo být vytvoření ideálních podmínek pro všechny druhy dopravy a ne pro minoritní vybranou skupinku jen protože Hollan chlastá s kamarádama z řad agresivních cykloaktivistů. Tj. nejprve vybudovat infrastrukturu pro auta, aby se vůbec nemuselo jezdit přes centrum (VMO), vytvořit dostatek parkovacích míst tam kde to lze a ne jejich počet uměle snižovat, totéž se týká propustnosti ulic kvůli emisím, např. Úvoz, kde jsou zbytečné vyhrazené pruhy a kvůli tomu emise nad normou.

+1/0
7.1.2015 19:24
Foto

M41i24c86h86a24l 51H13r42u36b67a15n 2416840658379

Když je pěkně, tak i v zimě jezdím do práce na kole. Od areálu VUT FIT k SOCce to mám 7 km. Cesta do práce i s převlečením je 20-25 minut. Když není pěkně moje Felicie na LPG mě do práce doveze za 15-20 minut s pomocí aplikace Waze. Protože díky Waze málokdy stojím v kolonách, tak mě cesta stojí ±14 Kč. Když jedu s přítelkyní je úspora násobná.

Nemůžu jezdit MHD, když jedna jízda mi bude trvat 30-35 minut a jízdenka bude stát 19,50 Kč, 20 Kč, nebo 25 Kč podle toho jaký zrovna seženu lístek.

Snažím se jak to jen jde se pohybovat tak, abych neomezoval své okolí, ať už vzduchem nebo svou přítomností. Jezdím bezpečně a podle předpisů jak na kole, tak autem. Přesto mám pocit, že mým spoluobčanům se nikdy nezavděčím a každý den mě umí někdo překvapit svou bezohledností.

Ale proč se tím trápit. Vyberu si nejlepší cestu a do cíle se vždycky dostanu. Život je jako jízda na kole, aby jste jej udrželi v rovnováze, je potřeba neustále jet dopředu.

+2/0
7.1.2015 12:15

P65a83v24e92l 74M41o36r87a92v23e64c 3762309322328

Ad cena lístku na MHD: a o šalinkartě jste už slyšel? ;-)

0/−1
7.1.2015 14:29
Foto

M97i58c11h21a40l 76H65r24u80b41a91n 2616320428759

Ano slyšel. Jak jsem psal výše, když je hezky, tak jezdím na kole. Většinu dní v roce je počasí kolu příznivé, alespoň z mého úhlu pohledu. Na těch pár dní, které navíc obvykle jsou rozloženy velmi náhodně v průběhu roku je nejvýhodnější univerzální jízdenka, neboli 8 jízd za 156 Kč.

Ovšem jsme dva a proto si za 9 500 Kč můžeme pořídit:

2 celoroční šalinkarty

121 dní cestování MHD do zaměstnání

±330 dní cestování autem na LPG do zaměstnání

Rok má ±250 pracovních dní. Co byste si vybral vy?

+2/0
7.1.2015 15:13

P71a50v62e80l 45M49o90r68a59v97e15c 3362939732588

Většinou je škaredě přes zimu, takže měsíční či čtvrtletní kupón by pomohl. Ale nepropočítával jsem to pro vás..

Je dost možné, že pro vás je MHD drahá. Nicméně nejste průměrný cestující. Většina lidí nejezdí na kole a nemá auto na LPG (které btw. má menší splodiny než benzinové, takže vy tak moc ani v tom autě "nevadíte"R^).

+1/0
7.1.2015 15:19
Foto

M73i81c19h13a69l 56H40r73u35b59a98n 2686420608819

Kdyby jenom drahá. Ve skutečnosti i pomalejší a s horší návazností a komfortem v lokalitách kam jezdím. Aby mohlo MHD nalákat nové cestující bude muset změnit sebe a ne čekat až se změní ostatní cestující. Alespoň některý z těchto parametrů.

Od roku 2009 počet vozo kilometrů každoročně klesá. Ve skutečnosti dochází k optimalizaci a ne k rozšiřování služeb širšímu spektru zákazníků. MHD se konzervuje na současný stav.

Jako daňového poplatníka mě těší, že se zbytečně neplýtvá veřejnými prostředky. Jako potenciální cestujícího mě nepotěší nižší počet spojů a rostoucí cena.

Zajímavé třeba ještě je rozdíl mezi roky 2006 a 2014. Nárůst ceny 60 minutové jízdenky o 1,66 z 15 na 25 Kč. Nafta 1,22; benzín 1,17; lpg o 1,15.

Cena MHD během období, co žiji v Brně, rostla nejrychleji.

0/0
7.1.2015 16:04

P78a13v55e26l 50M24o24r48a86v81e16c 3892519222348

Njn, co taky čekat od socialistického vedení města, v čele s neumětelem Onderkou, že..

+1/0
7.1.2015 19:14

T50o71m49a31s 67N20o52v29o71t29n41y 3761376308459

Za to zelení s ano to vytrhnou ;-D

0/0
7.1.2015 19:28

T79o57m17a77s 29N12o80v76o32t44n59y 3421316308629

MHD má smysl využivat pouze v okolí centra, kde je relativně rychlá oproti autu a/nebo na páteřní trase, kde jezdí šalina. Jinak víceméně vůbec to nemá smysl, zvláště když člověk musí přestupovat. A ceny jízdenek jsou příšerné. Takže typicky jedu Střed - Řečkovice - Černá Pole - okolí Vaňkovky eventuelně nějaký nákup - Střed, takže MHD vůbec není řešení, o kole ani nemluvě (věci)

0/0
7.1.2015 19:28

O65n87d61ř10e19j 37M29u20s92i70l 2365830828967

Furt to samý, furt dokola a vedení města se furt diví proč, když vyrábí "cyklostezky" jednu za druhou. Že by ten problém neměl jen jedno řešení a bylo by potřeba trochu zapřemýšlet?

+1/−1
7.1.2015 12:14

P19a47v86e28l 51M12o58r82a73v91e32c 3692939262868

Město "nestaví furt dokola cyklostezky". V Brně neexistuje použitelná síť cyklostezek..

+1/0
7.1.2015 14:29

P17e76t30r 97B18á62č52a 8245366215175

Brno hlavne potrebuje funkcni severni cestu, funkcni prujezd pisarek apod. a ne pitomy cyklostezky.

+1/0
7.1.2015 15:38

P60a46v23e16l 92M28o96r78a23v96e71c 3242799282148

Jste trochu Off-topic ale celkem souhlas. Nicméně pisárecké úzké hrdlo je blokováno ŘSD (jde o silnici 1.třídy která spadá přímo pod ně). A ŘSD.. je ŘSD.

+1/0
7.1.2015 15:49

P81e24t68r 77M48a42r12e33š 8840936

Pro začátek by stačilo používat pravidelně kropící vozy (když nemrzne :-))

+1/−1
7.1.2015 11:41

M16i84c73h44a65l 32B59r16ň43á51k 6214684667988

Tak ted jsem napnutej teda. Bude nas soucasny zeleno-zhuleny establishment delat i neco jinyho, nez radit lidem po netu? Vim, ze by se meli drzet toho, co jedine umi, ale porad mi to prijde maly predpoklad k rizeni 400k mesta...

+1/0
7.1.2015 11:30

P13a71v25e13l 89M45o61r49a78v14e79c 3372559582718

Paní redaktorka opomněla na řadu dalších opatření. Třeba levnější šalinkartu.

0/0
7.1.2015 14:30

M74i57r23o38s21l86a42v 32V44y56k73o22u18p46i76l 3910236573685

Jak se dole píše...zajímalo by mne, kdo vymyslel tak drahé jednorázové jízdné, které opravdu nutí člověka jet všude autem, protože to vyjde levněji než jízdenka za 20,- se kterou nedojedu nikam?

Denně je zda plno jednorázových návštěvníků, kteří si nebudou kupovat šalinkartu.

A ty vyhrazené jízdní pruhy a cyklostezky to také spíše zhoršují.

Normální člověk přece nejezdí v zimě na kole a v létě přijet do práce zpocený nemůže také každy. Tady nejsme v Shangaji.

Ovšem vysvětlete to na MMB, když tam byl každý druhý Marťan.:-)

Věřme, že začně někdo přemýšlet a nebude nám nutit stavět další sklady uprostřed města, ke kterým se, (mimo jiné super zajímavé a hlavně pravdivé názory na ekonomku), velice trefně vyjádřila ve včereším Hyde Parku na ČT24, pí doc. Švihlíková.

+3/0
7.1.2015 11:14

M73i76c27h97a42l 49B41r65ň16á69k 6634384767118

Jsme moc rozmazleni. Vzdyt je uplne normalni sednout v Bohunicich na kolo a prijemne se v lete projet v obleku do kancelare, kterou mate kuprikladu na Zlutaku. Pekne kardio po tom Uvozu, kde je ten cisty vzduch...

0/0
7.1.2015 11:34

M44i68r92e97k 40Z54á22v70o49d79n56ý 7252327530138

Neměla být od letošního roku o polovinu levnější šalinkarta? Nové vedení města, staré přísloví - sliby, chyby.

+1/−1
7.1.2015 11:07

P11a22v66e79l 85M83o94r57a59v79e87c 3792309362628

Od letošního ledna ne, na to jste přišel kde?8-o (teď se jede podle rozpočtu schváleného starým osazenstvem MMB)

0/0
7.1.2015 14:31

J80i28ř96í 20D72o76l83e92ž82e12l 9569135361460

místo nějakých rad na webu slevněte roční šalinkartu na 2500Kč jak slibovali před volbama zelení, dostat lidi z aut do MHD je jediná cesta jak snížit tady ten bordel ve vzduchu

+7/0
7.1.2015 10:21

T51o27m26a87s 62N14o57v96o57t89n26y 3481206428289

Možná by stačilo ty ulice čistit kropícími vozy, jak se ostatně dříve leckde dělalo, když je Ander tak chytrý a dokonce zjistil, že ten prach se víří, protože tam už leží. Nebo to můžou obyvatelé Bronxu zametat za dávky nebo na VPP.

Jinak za spoustu emisí můžou právě Zelení a spol. vytvářením horší průjezdnosti ulic, viz Úvoz. A hlavně ať si nezapomenou zase pozvat nějakého fanatika "experta" s kouzelnou krabičkou na "měření" emisí, jako "eko"matky z Úvozu a pak to vydávat jeho strkání krabičky k výfuku staré avie za "měření znečištění ovzduší".

+3/0
7.1.2015 10:30

O51n74d91ř44e85j 98Š37r27u22b79a35ř 1275281825776

myslite, ze lepsi prujezdnost zlepsi situaci?

0/0
7.1.2015 10:51

R39o80m67a21n 17V61a71v91ř67í31č15e83k 7696175938334

pokud auta projedou plynujeji v rychlosti 40 až 50 km/h, tak budou vypouštět míň škodlivin, než když se budou posouvat přískoky a většinu času prostojí.

+6/0
7.1.2015 11:05

T66o50m74a41s 36N63o68v49o46t23n98y 3141176368869

No jistě že ano. Nebo snad je lepší když auta se sunou na jedničku v koloně?

0/0
7.1.2015 19:31

M38a23r79t60i45n 80D98u34f65e78k 3822337228804

Nevim, co jste chtěl svým příspěvkem sdělit?

0/0
7.1.2015 11:33

T25o67m20a28s 56N68o75v53o51t50n74y 3221276738939

Jinak by ani nemuseli snižovat cenu roční šalinkarty, stačilo by snížit jednorázové jízdenky. Šalinkartu si stejně nekoupím na rok, když nejezdím MHD denně do práce, naopak při nižších cenách jednorázovek rád vyměním občas cestu do centra nebo blízského okolí za MHD, aspoň nebudu muset řešit parkování.

+8/0
7.1.2015 10:32

R62o67m83a40n 44V75a69v88ř55í57č52e67k 7256185618534

Přesně tak. Za ceny, které jsou dnes, mě nic nenutí použít při cestě do práce MHD, když cena spálené nafty je stejná jako cena jízdenky. Zvlášť když autem cestuji jen 15 minut, oproti 45 minutám stráveným v MHD. A to počítám jen čistý čas jízdy, bez cesty na zastávku a čekaní na přestupu.

+5/0
7.1.2015 10:38

J40i55ř68í 30D55o87l85e60ž67e20l 9849715391840

právěže pokud by šalinkarta stála zmiňovaných 2500, pak by se vyplatila snad každýmu, kdo alespoň 1x týdně jede MHD do práce, na úřady, nebo na pivo :-) potom, když už máte šalinkartu v kapse, se rozhodujete jinak jestli pojedete dneska ráno do práce MHD, než kdyby jste si musel shánět drahý jízdenky...

+5/0
7.1.2015 10:50

T32o62m34a40s 13N21o97v91o76t14n54y 3771636698139

Nevyplatila.

0/0
7.1.2015 19:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.