Diskuse k článku

Ovzduší v Brně se nelepší. Nové vedení města chce lidem radit na webu

Ani v roce 2014 Brno nedodrželo zákon, který zakazuje překročit limit prachu ve vzduchu po více než 35 dní v roce. Z pěti měřicích stanic v Brně hygienické normy překročily tři - ta na Zvonařce, v ulici Svatoplukova a rovněž v Bohunicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V22l85a57d20i81m31í61r 70L55í76s46k43a 3511516792254

Ovzduší v Brně se nelepší, ale úklidové firmy řízené úřady MČ prach (včetně psích exkrementů) z chodníků odfukují.

0/0
7.1.2015 23:15

P71e45t26r 22B71á53č55a 8405636435345

Jojo nazente vsechny lidi do MHD, at mam hladsi prujezd bez kolon ;-D

+1/0
7.1.2015 15:37

P54e56t90r 28K70u13n42c 7472611231756

Stači dostavět VMO a centru se uleví. Do té doby to lepši nebude.

0/0
7.1.2015 12:34

K44a15r63e38l 25N76ě55m71e10c 2843464886848

Jenže to paradoxně spíš dostane lidi z MHD do aut, bo to zlepší dopravu v Brně. Jenže snaha města by mělo být dostat lidi do MHD.

+2/0
7.1.2015 13:45

P97a27v69e68l 39M26o56r48a95v16e23c 3632579742408

Ta snaha města tu je. Budou levnější šalinkarty, plus na to navázána další opatření (většina věcí jak zefektivnit MHD se musí dělat v balíku opatření aby měla efekt, nestačí jedna věc).

Zrovna v tomto současné koalici věřím a fandím.R^

0/−1
7.1.2015 14:28

J19i13ř27í 11D94o11l20e57ž42e37l 9779845901420

myslíte, že se vážně dočkáme těch ročních šalinkaret za 2500? ;-D

0/0
7.1.2015 14:44

P49a18v67e15l 46M72o85r72a77v31e96c 3292949182568

Nevím jestli právě za 2500, ale ano.

Btw. ona se totiž diskutovala i varianta MHD zadarmo. Ale to by Brno neutáhlo.

0/0
7.1.2015 15:15

T24o60m29a79s 40N89o80v28o86t89n79y 3861686368409

Právě levnější roční šalinkarta nic neřeší kromě dalšího výpadku financí pro DPMB. Naopak by pomohlo zlevnit jednorázovky.

0/0
7.1.2015 19:25

P61a41v64e16l 56M97o55r58a21v12e54c 3462349952148

Levnější šalinkarta má být jen jedním krokem, sama toho fakt moc neřeší. Jen je krokem nejviditelnějším.

0/0
7.1.2015 19:49

T74o16m11a11s 28N76o58v15o59t51n67y 3881796258659

Snahou města by mělo být vytvoření ideálních podmínek pro všechny druhy dopravy a ne pro minoritní vybranou skupinku jen protože Hollan chlastá s kamarádama z řad agresivních cykloaktivistů. Tj. nejprve vybudovat infrastrukturu pro auta, aby se vůbec nemuselo jezdit přes centrum (VMO), vytvořit dostatek parkovacích míst tam kde to lze a ne jejich počet uměle snižovat, totéž se týká propustnosti ulic kvůli emisím, např. Úvoz, kde jsou zbytečné vyhrazené pruhy a kvůli tomu emise nad normou.

+1/0
7.1.2015 19:24
Foto

M84i26c45h47a69l 64H64r88u61b57a68n 2126170768859

Když je pěkně, tak i v zimě jezdím do práce na kole. Od areálu VUT FIT k SOCce to mám 7 km. Cesta do práce i s převlečením je 20-25 minut. Když není pěkně moje Felicie na LPG mě do práce doveze za 15-20 minut s pomocí aplikace Waze. Protože díky Waze málokdy stojím v kolonách, tak mě cesta stojí ±14 Kč. Když jedu s přítelkyní je úspora násobná.

Nemůžu jezdit MHD, když jedna jízda mi bude trvat 30-35 minut a jízdenka bude stát 19,50 Kč, 20 Kč, nebo 25 Kč podle toho jaký zrovna seženu lístek.

Snažím se jak to jen jde se pohybovat tak, abych neomezoval své okolí, ať už vzduchem nebo svou přítomností. Jezdím bezpečně a podle předpisů jak na kole, tak autem. Přesto mám pocit, že mým spoluobčanům se nikdy nezavděčím a každý den mě umí někdo překvapit svou bezohledností.

Ale proč se tím trápit. Vyberu si nejlepší cestu a do cíle se vždycky dostanu. Život je jako jízda na kole, aby jste jej udrželi v rovnováze, je potřeba neustále jet dopředu.

+2/0
7.1.2015 12:15

P53a56v32e82l 24M73o85r66a18v63e12c 3352149632888

Ad cena lístku na MHD: a o šalinkartě jste už slyšel? ;-)

0/−1
7.1.2015 14:29
Foto

M18i74c42h55a27l 37H10r86u35b48a20n 2276490538589

Ano slyšel. Jak jsem psal výše, když je hezky, tak jezdím na kole. Většinu dní v roce je počasí kolu příznivé, alespoň z mého úhlu pohledu. Na těch pár dní, které navíc obvykle jsou rozloženy velmi náhodně v průběhu roku je nejvýhodnější univerzální jízdenka, neboli 8 jízd za 156 Kč.

Ovšem jsme dva a proto si za 9 500 Kč můžeme pořídit:

2 celoroční šalinkarty

121 dní cestování MHD do zaměstnání

±330 dní cestování autem na LPG do zaměstnání

Rok má ±250 pracovních dní. Co byste si vybral vy?

+2/0
7.1.2015 15:13

P73a51v37e73l 97M21o66r96a11v91e98c 3592379822678

Většinou je škaredě přes zimu, takže měsíční či čtvrtletní kupón by pomohl. Ale nepropočítával jsem to pro vás..

Je dost možné, že pro vás je MHD drahá. Nicméně nejste průměrný cestující. Většina lidí nejezdí na kole a nemá auto na LPG (které btw. má menší splodiny než benzinové, takže vy tak moc ani v tom autě "nevadíte"R^).

+1/0
7.1.2015 15:19
Foto

M38i59c34h71a48l 93H68r61u58b58a52n 2686950438139

Kdyby jenom drahá. Ve skutečnosti i pomalejší a s horší návazností a komfortem v lokalitách kam jezdím. Aby mohlo MHD nalákat nové cestující bude muset změnit sebe a ne čekat až se změní ostatní cestující. Alespoň některý z těchto parametrů.

Od roku 2009 počet vozo kilometrů každoročně klesá. Ve skutečnosti dochází k optimalizaci a ne k rozšiřování služeb širšímu spektru zákazníků. MHD se konzervuje na současný stav.

Jako daňového poplatníka mě těší, že se zbytečně neplýtvá veřejnými prostředky. Jako potenciální cestujícího mě nepotěší nižší počet spojů a rostoucí cena.

Zajímavé třeba ještě je rozdíl mezi roky 2006 a 2014. Nárůst ceny 60 minutové jízdenky o 1,66 z 15 na 25 Kč. Nafta 1,22; benzín 1,17; lpg o 1,15.

Cena MHD během období, co žiji v Brně, rostla nejrychleji.

0/0
7.1.2015 16:04

P55a45v23e58l 88M60o97r40a65v77e51c 3772419622288

Njn, co taky čekat od socialistického vedení města, v čele s neumětelem Onderkou, že..

+1/0
7.1.2015 19:14

T77o72m14a67s 19N60o91v76o14t64n15y 3881786248549

Za to zelení s ano to vytrhnou ;-D

0/0
7.1.2015 19:28

T51o69m62a96s 45N62o45v77o92t16n40y 3291686938969

MHD má smysl využivat pouze v okolí centra, kde je relativně rychlá oproti autu a/nebo na páteřní trase, kde jezdí šalina. Jinak víceméně vůbec to nemá smysl, zvláště když člověk musí přestupovat. A ceny jízdenek jsou příšerné. Takže typicky jedu Střed - Řečkovice - Černá Pole - okolí Vaňkovky eventuelně nějaký nákup - Střed, takže MHD vůbec není řešení, o kole ani nemluvě (věci)

0/0
7.1.2015 19:28

O25n36d97ř40e80j 79M63u38s33i52l 2625670198937

Furt to samý, furt dokola a vedení města se furt diví proč, když vyrábí "cyklostezky" jednu za druhou. Že by ten problém neměl jen jedno řešení a bylo by potřeba trochu zapřemýšlet?

+1/−1
7.1.2015 12:14

P83a70v28e25l 20M35o80r24a43v26e64c 3412949212608

Město "nestaví furt dokola cyklostezky". V Brně neexistuje použitelná síť cyklostezek..

+1/0
7.1.2015 14:29

P78e41t33r 82B17á48č77a 8905476435745

Brno hlavne potrebuje funkcni severni cestu, funkcni prujezd pisarek apod. a ne pitomy cyklostezky.

+1/0
7.1.2015 15:38

P87a41v38e54l 82M94o36r83a19v44e21c 3132579682268

Jste trochu Off-topic ale celkem souhlas. Nicméně pisárecké úzké hrdlo je blokováno ŘSD (jde o silnici 1.třídy která spadá přímo pod ně). A ŘSD.. je ŘSD.

+1/0
7.1.2015 15:49

P11e91t80r 74M48a84r52e77š 8540216

Pro začátek by stačilo používat pravidelně kropící vozy (když nemrzne :-))

+1/−1
7.1.2015 11:41

M39i84c12h55a15l 79B80r81ň45á46k 6484854877438

Tak ted jsem napnutej teda. Bude nas soucasny zeleno-zhuleny establishment delat i neco jinyho, nez radit lidem po netu? Vim, ze by se meli drzet toho, co jedine umi, ale porad mi to prijde maly predpoklad k rizeni 400k mesta...

+1/0
7.1.2015 11:30

P69a15v21e11l 25M66o37r74a23v89e47c 3842199722938

Paní redaktorka opomněla na řadu dalších opatření. Třeba levnější šalinkartu.

0/0
7.1.2015 14:30

M89i44r62o82s43l52a20v 34V38y13k64o40u31p22i31l 3760246143475

Jak se dole píše...zajímalo by mne, kdo vymyslel tak drahé jednorázové jízdné, které opravdu nutí člověka jet všude autem, protože to vyjde levněji než jízdenka za 20,- se kterou nedojedu nikam?

Denně je zda plno jednorázových návštěvníků, kteří si nebudou kupovat šalinkartu.

A ty vyhrazené jízdní pruhy a cyklostezky to také spíše zhoršují.

Normální člověk přece nejezdí v zimě na kole a v létě přijet do práce zpocený nemůže také každy. Tady nejsme v Shangaji.

Ovšem vysvětlete to na MMB, když tam byl každý druhý Marťan.:-)

Věřme, že začně někdo přemýšlet a nebude nám nutit stavět další sklady uprostřed města, ke kterým se, (mimo jiné super zajímavé a hlavně pravdivé názory na ekonomku), velice trefně vyjádřila ve včereším Hyde Parku na ČT24, pí doc. Švihlíková.

+3/0
7.1.2015 11:14

M15i43c72h50a61l 87B82r64ň70á21k 6174294707178

Jsme moc rozmazleni. Vzdyt je uplne normalni sednout v Bohunicich na kolo a prijemne se v lete projet v obleku do kancelare, kterou mate kuprikladu na Zlutaku. Pekne kardio po tom Uvozu, kde je ten cisty vzduch...

0/0
7.1.2015 11:34

M86i55r12e84k 12Z54á90v59o80d82n97ý 7602357160628

Neměla být od letošního roku o polovinu levnější šalinkarta? Nové vedení města, staré přísloví - sliby, chyby.

+1/−1
7.1.2015 11:07

P91a23v32e80l 71M67o59r26a92v11e94c 3602879482228

Od letošního ledna ne, na to jste přišel kde?8-o (teď se jede podle rozpočtu schváleného starým osazenstvem MMB)

0/0
7.1.2015 14:31

J30i83ř92í 33D43o65l29e90ž22e59l 9559555621890

místo nějakých rad na webu slevněte roční šalinkartu na 2500Kč jak slibovali před volbama zelení, dostat lidi z aut do MHD je jediná cesta jak snížit tady ten bordel ve vzduchu

+7/0
7.1.2015 10:21

T52o11m61a76s 11N78o96v84o47t98n48y 3361396198839

Možná by stačilo ty ulice čistit kropícími vozy, jak se ostatně dříve leckde dělalo, když je Ander tak chytrý a dokonce zjistil, že ten prach se víří, protože tam už leží. Nebo to můžou obyvatelé Bronxu zametat za dávky nebo na VPP.

Jinak za spoustu emisí můžou právě Zelení a spol. vytvářením horší průjezdnosti ulic, viz Úvoz. A hlavně ať si nezapomenou zase pozvat nějakého fanatika "experta" s kouzelnou krabičkou na "měření" emisí, jako "eko"matky z Úvozu a pak to vydávat jeho strkání krabičky k výfuku staré avie za "měření znečištění ovzduší".

+3/0
7.1.2015 10:30

O17n92d12ř20e67j 61Š23r67u12b72a95ř 1725321195316

myslite, ze lepsi prujezdnost zlepsi situaci?

0/0
7.1.2015 10:51

R25o22m96a35n 49V10a42v83ř85í69č24e44k 7456935838164

pokud auta projedou plynujeji v rychlosti 40 až 50 km/h, tak budou vypouštět míň škodlivin, než když se budou posouvat přískoky a většinu času prostojí.

+6/0
7.1.2015 11:05

T36o19m16a15s 65N53o44v94o37t38n43y 3591146148169

No jistě že ano. Nebo snad je lepší když auta se sunou na jedničku v koloně?

0/0
7.1.2015 19:31

M74a74r25t82i36n 39D13u68f83e73k 3192257508524

Nevim, co jste chtěl svým příspěvkem sdělit?

0/0
7.1.2015 11:33

T27o77m72a28s 65N69o62v25o14t65n70y 3761126968219

Jinak by ani nemuseli snižovat cenu roční šalinkarty, stačilo by snížit jednorázové jízdenky. Šalinkartu si stejně nekoupím na rok, když nejezdím MHD denně do práce, naopak při nižších cenách jednorázovek rád vyměním občas cestu do centra nebo blízského okolí za MHD, aspoň nebudu muset řešit parkování.

+8/0
7.1.2015 10:32

R66o82m79a81n 62V48a69v29ř20í56č75e32k 7506325418554

Přesně tak. Za ceny, které jsou dnes, mě nic nenutí použít při cestě do práce MHD, když cena spálené nafty je stejná jako cena jízdenky. Zvlášť když autem cestuji jen 15 minut, oproti 45 minutám stráveným v MHD. A to počítám jen čistý čas jízdy, bez cesty na zastávku a čekaní na přestupu.

+5/0
7.1.2015 10:38

J37i93ř51í 20D60o69l41e47ž43e53l 9599695591220

právěže pokud by šalinkarta stála zmiňovaných 2500, pak by se vyplatila snad každýmu, kdo alespoň 1x týdně jede MHD do práce, na úřady, nebo na pivo :-) potom, když už máte šalinkartu v kapse, se rozhodujete jinak jestli pojedete dneska ráno do práce MHD, než kdyby jste si musel shánět drahý jízdenky...

+5/0
7.1.2015 10:50

T58o36m16a57s 27N89o39v43o86t13n56y 3571626708889

Nevyplatila.

0/0
7.1.2015 19:32

Najdete na iDNES.cz