Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvajový tunel za pět let odstraní špunt z městského okruhu v Brně

Po letech průtahů začaly v Brně práce na další etapě velkého městského okruhu, nazvané Žabovřeská I. Pod úředním označením se skrývá rozšíření úzkého hrdla klíčové tepny v Pisárkách. Právě tady nyní vznikají dlouhé kolony a kolabuje doprava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61a24r40o39s32l15a91v 53D70v12o77ř52á26č17e14k 9422548782492

Předpokládám, že než začne stavba tak přiběhne nějaký potrhlý ekoterorista a stavba se zastaví kvůli kytičce, žabičce , stromečku. Každopádně jsme to viděli u stavby královopolských tunelů - stavba byla hotová a jeden důchodce to zastavil. Čekalo se než dostal pořádné výpalné. Takhle pracují skoro všichni "ochranáři".

+4/0
9.1.2015 12:43

P60e93t20r50a 52N93o87v22á23k71o56v40á 7718466754778

Ovšem kdyby všichni jezdili takovými vozili, kde jim stačí kapacita, stačily by i ty dva pruhy. Když člověk ráno jede a vidí, jak skoro každé auto je využité ze 4/5, příp. 3/4... Kola, mopedy, skútry, to by nám opravdu hodně ulevilo.

0/0
9.1.2015 8:20

P51e56t40r82a 24N39o27v38á55k59o50v90á 7638146834148

...takovými vozidly... chjo

0/0
9.1.2015 8:21

J65i61r25i 71J82o74n79á45š 2223639497581

Mila Petro, kdyz nekam potrebuju jet, mam tedy dat tyden dopredu inzerat a nabidnout 4 fleky v aute, pote se modlit, aby nekdo prisel a opet jsem nejel sam? Ovsem na to Vam docela prdim. Kdyz zavola zakaznik, sedam a jedu. Take kdyz si vzpomenu, ze potrebuju neco vyresit, tak sedam a jedu. Od jara do podzimu prevazne na skutru, ale na ten nedam moc veci, ktere potrebuju odvezt.

0/0
10.1.2015 12:07
Foto

K82a88m63i80l 69A76l41b94r78e10c96h13t 2635365364227

Varianta s posunem koryta řeky 800 mil. rok stavby.

Varianta s tunelem 3,5 miliardy a 6 let.

Zelení zablokovali stavbu naráží a prosadili tento TUNEL. Rv

+7/−3
8.1.2015 21:52

T76o58m66a63s 30N65o75v66o62t70n22y 3891416688989

Nebojte on už Patrik nebo nějakej kamarád něco najde, aby se neuskutečnilo vůbec nic, jak je jejich zvykem. Ale hlavně že týden po nástupu na radnici řeší cyklouny v pěší zoně... to je nejdůležitější věc v Brně k řešení. Cyklonesmysly. No nebo tak mě napadá, pak začnou řvát, že tam krom šaliny a silnice není cyklopruh a bude vymalováno...:-P

+7/0
8.1.2015 22:47

M49i59c81h26a91l 19B90r17ň74á50k 6134444887298

Varianty byly tuším tři. Vyhrála ta nejdražší. A kdopak ji prosadil? Klasicky opět zelená lobby.

+13/−2
8.1.2015 17:38

P29a91v82e77l 75M81o84r37a36v81e33c 3322109592148

Kde jste přišel na to, že šlo o zelenou lobby?8-o

+3/0
8.1.2015 20:58

P10e74t42r 17B87á16č71a 8945366855625

Pisou za pet, takze tak za deset let mozna v pisarkach bez kolon, uz se tesim :-)

+1/0
8.1.2015 15:46

K94a41r74e53l 39F57a11j26t 5588362321703

Ovšem do té doby, při stavbě, to bude masakr :-/

+1/0
8.1.2015 17:41

M22a75r26t71i82n 98T41e63p81l18a83n 9527500525403

Nepíšou za 5 let. Napsali to sice nešťastně, ale já to z popisu chápu jako někdy v letech 2020 až 2029 (nikoliv konkrétní rok 2020). Čili bych počítal spíš víc než těch 10 let.

+1/−1
8.1.2015 21:01

P88e53t85r84a 93V70a14ň86k57o50v73á 4864914566552

kdyby se silnice rozšířila nad řeku, tak by to bylo asi desetkrát rychlejší a dvacetkrát levnější ....to je ale nepřípustné  Rv[>-]Rv

0/−3
8.1.2015 15:31

P30e55t97r 58K83u79n64c 7452581281206

Podle mého nazoru by se tato stavba měla radikalně urychlit. Čekat 5-6 let na dokončeni je nepřípustné!!!!!!

+6/0
8.1.2015 14:42

K24a79r94e10l 20N70ě30m73e58c 2753154956438

Pod, nebo nad, to je jedno. Ale každopádně dobrá myšlenka. R^

0/0
8.1.2015 13:58

K26a35r89e32l 10N77ě22m82e22c 2183314906948

Což měla být reakce na Viléma Baráka.

0/0
8.1.2015 13:58

M93i32r83o89s94l12a14v 39V34y54k67o47u36p92i91l 3900466833985

Za pět let měli Chorvati polovinu dálnic včetně tunelů. Za dalších 5 dokončili ty slavné 6ti km tunely. Zde se řeší snad 1kM celkem 20 let. Naše generace  se snad nedočká  normálně průjezdného Brna. A to věřím tomu, že se to opět zastaví nějakou změnou ve vedení ŘSD a nedej bože, jestli tam hnízdí na skále nějaký ptáček, nebo nějaký endemický druh žabovřeské žížaly jejíž "přesídlení" by se řešilo až v Bruselu.

+12/0
8.1.2015 13:46

P81e49t81r 77N83i30v29n33i38c86k23ý 3112814265967

Ale taky musíš uznat, že Chorvati to stavěli v jednoduchém geologickém terénu - vápenci.

+2/0
8.1.2015 13:58

M61i97r81o62s80l82a22v 53V30y33k85o91u75p33i54l 3450856253395

..to je pravda :-), ale zase poměr délky jejich dálnice a množství tunelů je přece jenom naprosto někdě jinde. Takže dle mého laického názoru to musí být za rok a den hotové při dnešních technologiích;-) Nechápu co tam kdo chce dělat 5 let ???, zejména s ohledem na to, že archeologický výzkum na Zelňáku měl být dle plánu a rozpočtu stavby hotov za 10 dnů !!! (Pokud tam není sídlo lovců mamutů, pod tou skálou) ;-(.

+5/0
8.1.2015 15:32

P10a58v20e32l 11O50d22r34a30z18i14l 6314399597220

Normálně průjezdné město je naprostý oxymoron. Jakmile poleví kolony, sednou do auta lidé, kteří by jinak jeli MHD.

+3/−4
8.1.2015 15:08

T91o19m74a48s 31N10o10v85o11t94n70y 3761986988529

Zase hloupě kecáš nebo to máš podloženo?

0/0
8.1.2015 22:48

J94á47n 77K37o80t21ú46č 2686814148706

Treba si uvedomiť ale aj to, že Chorváti si nabrali v zahraničných bankách astronomické úvery, ktoré splácajú z astronomicky vysokého mýta (v porovnaní s poplatkami v CZ, SK, A). A hlavne to pomáhajú splácať milióny turistov, ktorí sa tam každoročne nahrnú autami...

+4/0
8.1.2015 21:36

L59u21k12á17š 97N64o83v70á11k 4256846732323

proč má dopravní problém Brna platit stát (skrze ŘSD)?

pro příklad...přispívá stát Praze na okruh a radiály? Ne!

0/−15
8.1.2015 13:26

P29a34v19e87l 32O11d64r21a39z58i40l 6154319857640

Jde o dopravní stavby celostátního významu a v majetku státu, takže je platí a spravuje stát. To pochopitelně dělá i v Praze, nevím, čemu se tak divíte.

+7/−1
8.1.2015 15:06

P73a23v81e92l 36O83d41r27a80z39i44l 6594749907110

Praha má 43 km dálnic a rychlostních silnic, kdo je udržuje? Stát!

+5/−1
8.1.2015 15:09

T86o20m76a75s 21C95e47n23e48k 6567944810373

Výstavba Pražského okruhu je financována z prostředků Ministerstva dopravy ČR.  Co máte dál?

+2/0
8.1.2015 17:17

J20á47n 94K68o15t53ú64č 2796384298986

On asi myslel napr. tunel Blanka, ten je IMHO financovaný z rozpočtu Prahy...

0/0
8.1.2015 21:38

L19u47k41á81š 14N89o82v82á80k 4936986652243

pletete si silniční okruh a městský okruh!

a nejde zdaleka jen o Prahu...

0/0
9.1.2015 12:08

T30o98m54a96s 46C69e96n88e69k 6917704850573

Na výstavbě radiál se společně podílejí stát a hlavní město. Co tam máte dál?

+1/0
8.1.2015 17:18

L17u49k36á94š 41N80o65v21á95k 4826756472143

radiály stát neplatí, městký okruh už vůbec ne..

+1/0
9.1.2015 12:08

T11o24m22a77s 46C36e64n24e74k 6167874500583

Tak ještě jednou. Pražský okruh platí ministerstvo dopravy. Městský okruh platí Praha ze svého. Radiály platí ministerstvo dopravy a Praha společně.

0/0
9.1.2015 17:08

I39v74a12n 71H76o44l92a43s 5977217968337

Jestli vždy uvádíš tak nesmyslné (resp. lživé) příklady, jako je tento, tak snad raději nikde nediskutuj. Nebo si alespoň nejprve zjisti, jak je to doopravdy.

0/0
8.1.2015 22:30

V85i58l38é28m 88B27a87r84á49k 1868303508658

Vyzývám nějakého stavaře (odborníka), který je znalý situace, aby rozebral, zda nejde šalinu vést na estakádě, nad silnicí a jak by to vyšlo finančně. 

Vrtání  tunelu Wilsonovy skály se mi zdá blbost, resp. šachtování veřejných rozpočtů.

+3/−1
8.1.2015 13:17

L90u55k72á78š 70N22o71v80á65k 4746776702473

veřejný rozpočty ČR neslouží optimálním a levným řešením...:-/

+4/−1
8.1.2015 13:27

J52á10n 45K42o33t79ú29č 2446474248666

Zaujímavý nápad. Nie som odborník, ale myslím, že je to nereálne. Už teraz je súčasná cesta vedená v najužšom úseku na akýchsi konzolách uchytených do skaly, t.j. pruh smerom na juh je vlastne "vo vzduchu". Také niečo by zrejme neunieslo záťaž áut aj šaliny nad nimi. Treba to zasekať do skaly, aby vzniklo viac miesta, a tunel pre šaliny je zrejme najjednoduchšie riešenie. Ale rád si prečítam názor odborníka.

+2/0
8.1.2015 13:41

P89a88v56e59l 32B69o21u85c27n31í89k 4232511763175

Vedení šaliny nad silnici byla jedna z uvažovaných variant. Byla by sice trochu levnější, ale po celou dobu stavby estakády by musel být úsek silnice pod ní mimo provoz nebo výrazně omezen. Což by vyřadilo tento úsek městského okruhu na mnoho měsíců (roků) z provozu. Druhým problémem je hluk, který by se z mostu šířil do okolí.

+1/−1
8.1.2015 14:21

V65i33l54é24m 46B65a46r32á52k 1208233128438

Děkuji.

0/0
8.1.2015 14:25

R30a15d33e66k 74P53e44t32r 4969147908765

Nebyla ve hře ještě varianta zanechat šalinu tam kde je a to s tím, že by silnice vedle byla řešena jako otevřený tunel - tedy to co tam je by byl jeden směr a nad ni by se nastavělo patro po kterém by se jezdilo v opačném směru? Vím, že tady pak byl problém z ekologického hlediska...

0/0
8.1.2015 14:36

I28v28o 48P77r41o23c28h20á43z66k77a 4661402584432

Navrhováno byl jeden směr silnice dole a jeden nahoře a tramvaj posunout v některých místech asi o metr, ale to se zavrhlo

0/0
8.1.2015 23:40







Najdete na iDNES.cz