Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvajový tunel za pět let odstraní špunt z městského okruhu v Brně

Po letech průtahů začaly v Brně práce na další etapě velkého městského okruhu, nazvané Žabovřeská I. Pod úředním označením se skrývá rozšíření úzkého hrdla klíčové tepny v Pisárkách. Právě tady nyní vznikají dlouhé kolony a kolabuje doprava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19a12r74o20s45l93a44v 62D68v25o94ř48á90č52e12k 9282888422292

Předpokládám, že než začne stavba tak přiběhne nějaký potrhlý ekoterorista a stavba se zastaví kvůli kytičce, žabičce , stromečku. Každopádně jsme to viděli u stavby královopolských tunelů - stavba byla hotová a jeden důchodce to zastavil. Čekalo se než dostal pořádné výpalné. Takhle pracují skoro všichni "ochranáři".

+4/0
9.1.2015 12:43

P88e97t55r48a 20N97o63v16á35k79o30v55á 7378696714838

Ovšem kdyby všichni jezdili takovými vozili, kde jim stačí kapacita, stačily by i ty dva pruhy. Když člověk ráno jede a vidí, jak skoro každé auto je využité ze 4/5, příp. 3/4... Kola, mopedy, skútry, to by nám opravdu hodně ulevilo.

0/0
9.1.2015 8:20

P34e22t18r76a 16N20o11v27á75k26o81v82á 7448606654528

...takovými vozidly... chjo

0/0
9.1.2015 8:21

J86i25r21i 97J55o94n49á40š 2253479177911

Mila Petro, kdyz nekam potrebuju jet, mam tedy dat tyden dopredu inzerat a nabidnout 4 fleky v aute, pote se modlit, aby nekdo prisel a opet jsem nejel sam? Ovsem na to Vam docela prdim. Kdyz zavola zakaznik, sedam a jedu. Take kdyz si vzpomenu, ze potrebuju neco vyresit, tak sedam a jedu. Od jara do podzimu prevazne na skutru, ale na ten nedam moc veci, ktere potrebuju odvezt.

0/0
10.1.2015 12:07
Foto

K95a41m70i35l 81A75l94b17r86e25c52h71t 2265725144597

Varianta s posunem koryta řeky 800 mil. rok stavby.

Varianta s tunelem 3,5 miliardy a 6 let.

Zelení zablokovali stavbu naráží a prosadili tento TUNEL. Rv

+7/−3
8.1.2015 21:52

T42o20m29a20s 67N31o98v41o30t40n68y 3851146258799

Nebojte on už Patrik nebo nějakej kamarád něco najde, aby se neuskutečnilo vůbec nic, jak je jejich zvykem. Ale hlavně že týden po nástupu na radnici řeší cyklouny v pěší zoně... to je nejdůležitější věc v Brně k řešení. Cyklonesmysly. No nebo tak mě napadá, pak začnou řvát, že tam krom šaliny a silnice není cyklopruh a bude vymalováno...:-P

+7/0
8.1.2015 22:47

M74i49c74h45a10l 30B73r94ň29á17k 6924364237208

Varianty byly tuším tři. Vyhrála ta nejdražší. A kdopak ji prosadil? Klasicky opět zelená lobby.

+13/−2
8.1.2015 17:38

P61a65v44e75l 39M72o92r48a75v71e65c 3722839312658

Kde jste přišel na to, že šlo o zelenou lobby?8-o

+3/0
8.1.2015 20:58

P95e30t66r 21B79á52č51a 8515766835515

Pisou za pet, takze tak za deset let mozna v pisarkach bez kolon, uz se tesim :-)

+1/0
8.1.2015 15:46

K48a83r15e98l 16F65a64j65t 5908672751473

Ovšem do té doby, při stavbě, to bude masakr :-/

+1/0
8.1.2015 17:41

M38a53r24t11i65n 53T78e13p98l17a83n 9497640505833

Nepíšou za 5 let. Napsali to sice nešťastně, ale já to z popisu chápu jako někdy v letech 2020 až 2029 (nikoliv konkrétní rok 2020). Čili bych počítal spíš víc než těch 10 let.

+1/−1
8.1.2015 21:01

P45e36t19r26a 59V69a39ň66k36o82v19á 4804964966462

kdyby se silnice rozšířila nad řeku, tak by to bylo asi desetkrát rychlejší a dvacetkrát levnější ....to je ale nepřípustné  Rv[>-]Rv

0/−3
8.1.2015 15:31

P92e22t81r 28K11u67n10c 7482521441926

Podle mého nazoru by se tato stavba měla radikalně urychlit. Čekat 5-6 let na dokončeni je nepřípustné!!!!!!

+6/0
8.1.2015 14:42

K44a86r96e98l 68N72ě95m49e14c 2943604116488

Pod, nebo nad, to je jedno. Ale každopádně dobrá myšlenka. R^

0/0
8.1.2015 13:58

K64a28r71e26l 14N28ě59m65e31c 2793154256488

Což měla být reakce na Viléma Baráka.

0/0
8.1.2015 13:58

M25i97r49o52s90l31a28v 60V11y66k69o85u77p24i29l 3950576813735

Za pět let měli Chorvati polovinu dálnic včetně tunelů. Za dalších 5 dokončili ty slavné 6ti km tunely. Zde se řeší snad 1kM celkem 20 let. Naše generace  se snad nedočká  normálně průjezdného Brna. A to věřím tomu, že se to opět zastaví nějakou změnou ve vedení ŘSD a nedej bože, jestli tam hnízdí na skále nějaký ptáček, nebo nějaký endemický druh žabovřeské žížaly jejíž "přesídlení" by se řešilo až v Bruselu.

+12/0
8.1.2015 13:46

P49e64t24r 81N17i44v27n71i39c76k95ý 3712984595267

Ale taky musíš uznat, že Chorvati to stavěli v jednoduchém geologickém terénu - vápenci.

+2/0
8.1.2015 13:58

M80i73r30o53s93l93a41v 62V85y14k52o30u56p46i85l 3250656653325

..to je pravda :-), ale zase poměr délky jejich dálnice a množství tunelů je přece jenom naprosto někdě jinde. Takže dle mého laického názoru to musí být za rok a den hotové při dnešních technologiích;-) Nechápu co tam kdo chce dělat 5 let ???, zejména s ohledem na to, že archeologický výzkum na Zelňáku měl být dle plánu a rozpočtu stavby hotov za 10 dnů !!! (Pokud tam není sídlo lovců mamutů, pod tou skálou) ;-(.

+5/0
8.1.2015 15:32

P17a13v97e35l 20O74d94r59a29z10i84l 6844949647330

Normálně průjezdné město je naprostý oxymoron. Jakmile poleví kolony, sednou do auta lidé, kteří by jinak jeli MHD.

+3/−4
8.1.2015 15:08

T29o34m63a94s 94N69o96v44o67t45n31y 3281606168169

Zase hloupě kecáš nebo to máš podloženo?

0/0
8.1.2015 22:48

J69á91n 72K72o49t50ú85č 2246114538196

Treba si uvedomiť ale aj to, že Chorváti si nabrali v zahraničných bankách astronomické úvery, ktoré splácajú z astronomicky vysokého mýta (v porovnaní s poplatkami v CZ, SK, A). A hlavne to pomáhajú splácať milióny turistov, ktorí sa tam každoročne nahrnú autami...

+4/0
8.1.2015 21:36

L19u45k96á62š 83N27o65v60á51k 4256286312963

proč má dopravní problém Brna platit stát (skrze ŘSD)?

pro příklad...přispívá stát Praze na okruh a radiály? Ne!

0/−15
8.1.2015 13:26

P86a85v84e46l 29O13d15r12a85z55i60l 6434979807630

Jde o dopravní stavby celostátního významu a v majetku státu, takže je platí a spravuje stát. To pochopitelně dělá i v Praze, nevím, čemu se tak divíte.

+7/−1
8.1.2015 15:06

P79a20v25e28l 97O42d84r79a78z16i92l 6164109397180

Praha má 43 km dálnic a rychlostních silnic, kdo je udržuje? Stát!

+5/−1
8.1.2015 15:09

T28o82m17a35s 53C45e45n82e37k 6547914740203

Výstavba Pražského okruhu je financována z prostředků Ministerstva dopravy ČR.  Co máte dál?

+2/0
8.1.2015 17:17

J64á42n 81K72o11t47ú62č 2196394478526

On asi myslel napr. tunel Blanka, ten je IMHO financovaný z rozpočtu Prahy...

0/0
8.1.2015 21:38

L89u92k79á83š 17N20o84v31á94k 4596126242973

pletete si silniční okruh a městský okruh!

a nejde zdaleka jen o Prahu...

0/0
9.1.2015 12:08

T24o52m18a86s 45C14e62n64e59k 6217784400533

Na výstavbě radiál se společně podílejí stát a hlavní město. Co tam máte dál?

+1/0
8.1.2015 17:18

L83u75k62á86š 27N34o13v32á28k 4436606232863

radiály stát neplatí, městký okruh už vůbec ne..

+1/0
9.1.2015 12:08

T76o52m77a76s 94C21e34n94e37k 6957834970583

Tak ještě jednou. Pražský okruh platí ministerstvo dopravy. Městský okruh platí Praha ze svého. Radiály platí ministerstvo dopravy a Praha společně.

0/0
9.1.2015 17:08

I28v68a21n 46H18o14l31a30s 5917597278727

Jestli vždy uvádíš tak nesmyslné (resp. lživé) příklady, jako je tento, tak snad raději nikde nediskutuj. Nebo si alespoň nejprve zjisti, jak je to doopravdy.

0/0
8.1.2015 22:30

V41i67l63é84m 37B75a64r19á67k 1198503398648

Vyzývám nějakého stavaře (odborníka), který je znalý situace, aby rozebral, zda nejde šalinu vést na estakádě, nad silnicí a jak by to vyšlo finančně. 

Vrtání  tunelu Wilsonovy skály se mi zdá blbost, resp. šachtování veřejných rozpočtů.

+3/−1
8.1.2015 13:17

L83u81k55á55š 35N56o92v74á80k 4256986102973

veřejný rozpočty ČR neslouží optimálním a levným řešením...:-/

+4/−1
8.1.2015 13:27

J51á10n 94K24o45t83ú23č 2916674458686

Zaujímavý nápad. Nie som odborník, ale myslím, že je to nereálne. Už teraz je súčasná cesta vedená v najužšom úseku na akýchsi konzolách uchytených do skaly, t.j. pruh smerom na juh je vlastne "vo vzduchu". Také niečo by zrejme neunieslo záťaž áut aj šaliny nad nimi. Treba to zasekať do skaly, aby vzniklo viac miesta, a tunel pre šaliny je zrejme najjednoduchšie riešenie. Ale rád si prečítam názor odborníka.

+2/0
8.1.2015 13:41

P84a68v86e42l 67B93o44u85c64n90í82k 4562381543205

Vedení šaliny nad silnici byla jedna z uvažovaných variant. Byla by sice trochu levnější, ale po celou dobu stavby estakády by musel být úsek silnice pod ní mimo provoz nebo výrazně omezen. Což by vyřadilo tento úsek městského okruhu na mnoho měsíců (roků) z provozu. Druhým problémem je hluk, který by se z mostu šířil do okolí.

+1/−1
8.1.2015 14:21

V43i28l72é43m 26B62a88r22á40k 1808953758508

Děkuji.

0/0
8.1.2015 14:25

R15a70d79e24k 94P23e87t41r 4229167208895

Nebyla ve hře ještě varianta zanechat šalinu tam kde je a to s tím, že by silnice vedle byla řešena jako otevřený tunel - tedy to co tam je by byl jeden směr a nad ni by se nastavělo patro po kterém by se jezdilo v opačném směru? Vím, že tady pak byl problém z ekologického hlediska...

0/0
8.1.2015 14:36

I42v52o 71P53r40o66c76h50á11z67k59a 4121542144872

Navrhováno byl jeden směr silnice dole a jeden nahoře a tramvaj posunout v některých místech asi o metr, ale to se zavrhlo

0/0
8.1.2015 23:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.