Diskuse k článku

Dohled z nebes. Drony ohlídají břeclavskou chemičku, chtějí je i hasiči

Stačí naprogramovat trasu a malý letoun s kamerou zkontroluje z ptačí perspektivy třeba průběh stáčení fosforu nebo stav zásobníků. V břeclavské chemičce Fosfa budou mít díky dronům pod kontrolou i místa, kam lidské oko nedohlédne, budou strážit rozlehlý areál od Dyje až po Poštornou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14i37n61d19ř83i45c47h 48J27i60r95o48t15k48a 4361853820267

Také jsem se s kolegou zajímel o možnosti získat "povolení" pro Letecké práce na ÚCL a je to opravdu nesmyslný byrokratický ořech. Ano jistá pravidla hry by měl mít stát po kontrolou to bez debat! Řidičák si také děláme a skládáme zkoušky ale toto je opravdu šílenost nevídaná. Nehledě na to že jsem dodnes nedohledal jak je možné(na základě čeho) že některé firmy běžně natáčejí pomocí dronů ve městech či přelétají budovy. Nemluvě o používání záběrů ve zpravodajských relacích kde je evidentní porušování vyhlášky jednoznačné. Mají tyto firmy nějaké vyjímky?? Pak jak je možné ji získat?

0/−1
6.2.2015 11:30

L46i50b79o79r 72N10o66v88o47b49i50l51s17k74ý 6308611351266

Přijde Vám v pořádku demonstrovat schopnosti dronu na hřbitově?

0/0
28.1.2015 19:55

P72a59v46e47l 26S72o36b65o67t92k19a 5920364

Ovšem pozor na platnou legislativu:

http://www.caa.cz/letadla-bez-pilota-na-palube

http://www.caa.cz/letadla-bez-pilota-na-palube/budu-chtit-provozovat-bezpilotni-letadlo-jak-postupovat

0/0
28.1.2015 17:23

P35a97v54e83l 86N33o64v60á51k 7941977979969

Zrovna vcera jsem si procital doplnek X :-) Jeste by me zajimalo, jak je to s letanim se strojem co ma GPS. Nejlepsi na GPS je, ze pokud se neco stane tak 1) umi zustat stat na miste i ve vetru a 2) umi se pri ztrate signalu (nejake chybe) dostat tam, kde to vzletlo. Jiste ze to musi byt spravne nastaveno, aby to fungovalo. Pokud budu mit takovy stroj a nebudu vyuzivat funkce automatickeho letani mimo moji viditelnost, je to poruseni ci ne? Tady v tom souhrnu pisi, ze nesmi mit moznosti letet sam na predem urcene misto, na druhou stranu cokoliv nad 0,91KG musi mit failsave mod (napriklad to navraceni na misto vzletu). Takze pokud to ma GPS, tak proste musim mit licenci i kdyz budu pouzivat jen drzeni na fleku a eventuelne pristani kde sem vzlitl? (Jeste to umoznuje nastavit prostor ze ktereho vas to nepusti, treba kruh 100m, vyska 10-50m a jinam vas to proste nepusti - tohle asi taky muzu pouzivat dle predpisu jen s licenci co?).

0/0
28.1.2015 17:52

P75a52v30e27l 53S22o19b57o20t65k10a 5120634

http://www.caa.cz/letadla-bez-pilota-na-palube

bod 1a a 1B, hlavně ale 1c

"c) nemá vlastní navigační a řídicí systémy, které by umožnily let na předem zvolené místo.

Tyto systémy (nejčastěji založené na bázi GPS a autopilota) jsou stále častěji nedílnou součástí bezpilotníchletadel, která se na trhu objevují s nesprávným označením model letadla. Dle definice se nicméně již jedná o bezpilotníletadlo, jehož pilot, provozovatel anebo vlastník je povinen respektovat provozní podmínky a omezenístanovené Doplňkem X, leteckého předpisu L2 - Pravidla létání v celém rozsahu."

0/0
28.1.2015 21:45

P17a45v43e98l 94N37o55v24á25k 7181307469739

Tohle jsem uz cetl a chapu ze cokoliv s gps bez licence je dle pedpisu spatne, ale nechapu motivaci. Mit gps pro vyseni na miste je ok, ale pokud ridici jednotka podporuje i RTL, uz to nemuzu pouzit. Treba let pomoci zprostredkovaneho obrazu kamerou je taky obecne zakazanej. Povolen je jen tehdy, pokud je stroj na dohled a nekdo jej porad sleduje a ma moznost zasahnout. Proto i to uzivani gps na bezny dohled s moznosti zasahnout by dle stejneho principu mohlo byt povoleno. Taky by me zajimalo, co znamena prezkouseni z teorie a praktickyh dovednosti pro ziskani licence. Teorii jeste chapu, ale prakticke dovednosti moc ne. Zadani souradnic letu neni tezke, kde letat a na co si davat pozor je teorie. No a pokud by slo o bezne ovladani letounu tak to by bylo zcestne uplne.

0/0
28.1.2015 22:20

P12a61v75e30l 64S48o49b28o95t82k45a 5500494

Tady už Vám nepomohu - asi by to chtělo kontaktovat přímo caa.

Živím se programováním aplikací pro mobily, a víceméně jsem se dostal do stejného místa jako Vy - jsou tam potřeba zkoušky, licence,...

Tak jsem to vzdal - ono pro osobní potřebu, dokud se nestane jakýkoli problém to asi nějak šedě projde, ale dovedu si představit že při autonomním návratu podle GPS vezme oktoptéra někoho po hlavě nebo se trefí do drátů.... a v tu ránu nejste pojištěn (nemáte zaplacené povinné letecké ručení,...), a porušil jste... a už vám naskakují náhrady a pokuty.. asi jako když bez povinného ručení někoho nabouráte autem.

0/0
29.1.2015 0:04

P96a83v77e25l 42N54o80v33á25k 7281277529989

Jenže úplně to samé se může stát s koptérou bez GPS. Další hloupost (možná i větší) je, že se nesmí lítat bez zkoušek s letadly nad 20Kg. Přitom všude ve s větě je to nad 25Kg a pořádají se i mezinárodní závody právě do 25Kg. Modelářská sdružení tento předpis připomínkovaly, ale stejnak to nepomohlo. Chápu nějaké omezení létání s GPS, ale 6 500 za zkoušky které jsou zatím dost nejasné + cesta do Prahy je docela drahé. A navíc jde asi víc o razítko než zkušenosti.

+1/0
29.1.2015 8:31



Najdete na iDNES.cz