Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O parkoviště v centru Brna méně. Vytížené místo obsadí archeologové

Velká dopravní omezení čekají šoféry, kteří si to zamíří přímo do centra Brna. Od pondělka budou mnohem hůře hledat místo na odstavení auta. Oblíbené parkoviště za hotelem Slavia, mezi Besední a Veselou ulicí, zaberou dělníci, aby tu postavili podzemní garáže. Ty budou hotové za více než dva roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65a49v93e16l 76V77a78v23ř75í13n 6354881182522

Úředníci si jenom v centru vyhradili několik stovek parkovacích míst pro sebe, na občany pak logicky nezbude. Jen namátkou 

Magistrát:

- Dominikánské nám. – cca 24 míst

- ul. Panenská – cca 25 míst

- ul. Husova – mezi budovami magistrátu aUměleckoprůmyslového muzea – 34 míst

- ul. Husova – mezi budovami magistrátu aStřední školy umění a designu – 37 míst

Brno-střed - Šilingrovo náměstí - 6 míst

- Kounicova 67 (Odbor dopravněsprávníchčinností) – 51 míst

- Malinovského nám. 3 (Živnostenský úřad) -nejméně 26 míst

Krajský úřad JMK (Žerotínovo nám.) – 22 místna nedaleké ul. Brandlova

Ústavní soud - 20 na ul. Joštova  + 20 na ul. Brandlova Katastrální úřad (Moravském náměstí) - cca 15míst Nejvyšší správní soud - Moravském náměstí + další desítky míst, která jsou vyhrazena pronejrůznější „drobné“ úřady, soudy etc. (Český statistický úřad, Krajské státnízastupitelství, Česká televize, Český rozhlas).   Výčet není ani zdaleka úplný + řadajmenovaných institucí má navíc parkování ve dvorech svých budov (min. desítkymíst).

0/0
4.2.2015 10:03
Foto

P12a42v66e85l 90P39o97d85e68š25v30a 5109147919

Jsem moc rád, že město postaví za peníze z daní další předraženou stavbu, za jejíž užívání budou chtít tolik, že tam nikdo normální nevleze. Pak budou neobsazenost řešit dalšími PR články a zákazy parkování...

+1/−1
3.2.2015 8:07

T75o35m64a35s 84N54o23v60o27t44n62y 3931666148519

Tak oni tam hlavně budou  mít docela dost vyhrazených stání pro úředníky, to je pravý účel toho parkovacího domu ;-)

+1/0
3.2.2015 10:14
Foto

P98a58v44e31l 78P85o69d17e12š66v12a 5569667639

Tak to mě moc těší, že z toho bude užitek.

0/0
3.2.2015 10:16

M35i90r55o76s74l31a98v 76V69y62k32o97u87p81i49l 3510376453405

Potvrzuji co píše dole pan Drbohlav. Kdysi jsem tam vjel (tenkrát s Fábií = délka vozu jen cca 4,2 m) a úplně jsem zkoprněl, jak to je malé. V místě, kde se mělo obracet do dalšího patra stálo navíc auto (na legálním místě k parkování) takže nešlo ani udělat manévr (otočku) na vyjetí do dalšího patra. Byl to děsný zážitek. 

Hned jsem prchal pryč s tím, že sem už nepáchnu.

Bohužel projektant (s "ekonomem šetřílkem a maximalistou výtěžnosti") to propočítali tak "chytře", aby tam bylo co nejvíce *parkovacích stání, ale už nemysleli na komfort příjezdu a odjezdu, jenže ten je pro 95% řidičů veledůležitý, protože nikdo si nechce odřít auto. Ta pověst tohoto domu je opravdu děsná a díky těmto úsporám* na vjezdu a výjezdu ten barák nemá dostatek zájemců a nevydělává. To je jasné. I já jedu raději do Vaňkovky. Projektant by se měl zamyslet nad tím, že auta neustále rostou a původní rozměry dávno neplatí. A každý není excelentní řidič co se otočí na pětníku.

U Janáčkovy opery je to parkoviště luxusní = to doporučuji = tam někdo přemlýšlel a navrhoval to člověk co jezdí autem a ví co je potřeba.

+7/−1
2.2.2015 12:28

P80a27v25e71l 65H81o22u89s65k57a 3321285510658

Taky se přidávám, od té doby co jsem tam odřel auto, jsem tam už nevlezl.

0/0
2.2.2015 12:43

7925638197712

Máte pravdu, není to pro každého řidiče, ale s tím už se teď nedá nic moc dělat. Zažil jsem i horší třeba Praze nebo v Bratislavě. Kvalita služby se aspoň trochu řeší cenou: Rozmarýn na Kounicové stojí 25Kč/hod., Janáčkovo 30Kč/hod.

Osobně to považuji spíš za výhodu, aspoň tam nejezdí tolik lidí a zaparkuji s jistotou a už ve čtvrtém nebo pátém patře:-) Kounicova, Veveří a přilehlé ulice občas bývají přes den parkovacím peklem, a na místa kam jdu je blíž než z garáží Janáčkova.

+1/0
2.2.2015 12:51

T47o89m38a29s 98N81o73v67o55t87n80y 3341626248749

No on ten Rozmarýn byl dřív dražší ;-)

0/0
2.2.2015 13:50

T21o35m81a17s 74N83o21v91o18t19n21y 3211406148559

Ještě se dá (pokud to už není daleko) většinou zaparkovat u Alberta na Veveří, myslím taky kolem 30 Kč na hodinu, většinou tam místo je. Případně pokud si koupíte svačinu a stihnete odjet myslím do 30 minut, ta se po ukázání účtenky neplatilo. Pak jsou ještě garáže hned vedle Rozmarýnu v podzemí hotelu Continental(?), ale nevím cenu ani jak je tam obsazeno, podobně se dalo parkovat v Hotelu Slovan na Lidické, příjezd z Mezírky, cenu ale taky nevim.

0/0
2.2.2015 13:58

P31a87v85e41l 64S96t50a52v97j25a89n90í24k 6668115837331

Parkovával jsem tam pravidelně s pětimetrovým autem (bez dvou milimetrů) a odpovídající šířky. Ono je to spíš o tom, jak se člověk naučí ovládat svoje auto. Jezdil jsem na kontrolní dny jednou týdně po dobu pár měsíců a nestalo se mi, že bych někde uvízl nebo dokonce škrtl o zeď nebo obrubník. Je to těsně (pro větší auto) nikoliv zoufalé. Nejsem žádný excelentní řidič, řídím pod tlakem okolností :-).

U Janáčkova divadla je zase pro větší auta nepříjemný výjezd do prudkého oblouku k závoře. To je v Rozmarýnu daleko pohodlnější.

+2/0
2.2.2015 16:39

R69a13d76i54m 67D80r12b96o63h77l45a20v 5891706623367

Rozmarýn - není tam problém spíš v tom, že je to špatně navržené a s větším autem než Mini mistra Beana se tam bez odření nárazníků nedá vjet a vyjet? Byl si to pan autor zkusit, tam zajet a vyjet třeba s oktávkou, nedejbože větším autem? Stěny příjezdových a výjezdových cest byly celé vodorovně odřené záhy po otevření. Kdo si tam jednou odře auto, je jasné, že už tam znovu nikdy nepojede. Nechápu, kdo to mohl povolit takto postavit.

A obrázek o vytíženosti si můžete udělat podle toho, že kvůli nízké vytíženosti se Rozmarýn bude předělávat na kanceláře. Parkování tam nebude vůbec nebo snad jen v jednom patře.

+4/0
2.2.2015 10:34

T50o41m58a46s 76N81o19v23o83t39n18y 3581926308769

Tak nějak. Ti co tam jezdili parkovat víceméně pravidelně, tak dneska jezdí do těch Janáčkových a v Rozmarýnu bude volněji do té doby, dokud bude volno u Janáčkova divadla. Je to prakticky kousek vedle sebe, tak proč jezdit někam, kde je to vyřešeno úplně tragicky. Myslím že horší parkovací dům / garáže jsem ještě nikde jinde nezažil. A když už byly nájezdy užší, tak to aspoň nebylo stavěné na x pater nahoru, ale maximálně 2-3 velká patra.

+2/0
2.2.2015 10:37

T51o17m36á87š 70V11e77s76e29l14ý 2398676437729

Přesně tak, byl jsem tam jednou, když ještě JD nefungovalo. Nikdy více. Parkoval jsem ve vyšším patře a po zaplacení jsem měl obavy, jestli to vůbec stihnu sjet dolů. Několikrát jsem musel couvat, abych se vůbec vytočil. Tohle opravdu navrhl idiot...

+2/0
2.2.2015 12:05

M16i86r35o29s38l87a25v 69V34y85k92o30u67p41i82l 3510926483695

to máte pravdu . to je ta ekonomka a úspora za každou cenu = i za cenu finální ztráty :-)

0/0
2.2.2015 12:31

T57o67m67a81s 43N73o65v49o62t81n26y 3711526508799

Ono je to i o zvyku, zeptejte se řidičů, zejména kteří nejsou místní, kolik z nich ví např. o garážích u Janáčkova divadla, tam je značení poměrně špatné, např. při cestě po Kolišti jsou prakticky neviditelné, kdybych nejezdil denně kolem při stavbě, taky o něm prakticky nevím - jeden vjezd a ještě skoro neviditelný. Zatímco na ulici prostě vidí, kde auta parkují. Mně osobně to nevadí, aspoň je tam dost místa, ale provozovat asi zatím nadšený není. A že se lidem nechce jezdit na Kounicovu a kvůli třeba půlhodině vyřizování ve městě tam točit volantem po těch úzkých nájezdech někam do 7. patra a výš (většinou níž místo moc nebývá), se vůbec nedivím. Ten parkovací dům je špatně vyřešený a hodně lidí se mu pokud může vyhne. Zvlášť s větším autem. A parkovací dům na Kopečné, to už je úplná parodie. To najde jen místní a navíc je na krátkodobé zastavení na špatném místě.

Ono stejně už do centra není prakticky proč jezdit, když tam chci jít někdy večer si něco dát, stejně autem nejedu a nákupy snad kromě 1-2 zajímavých obchůdků co jinde nejsou, tam nemá cenu řešit, v obchoďáku je to stejné a aspoň mě tam nesrazí zelení cyklouni.

+1/−1
2.2.2015 10:28

P20e32t30r 32B73á90č88a 8365476125125

To parkoviste u Janackovyho je vyborny, desetkrat lepsi a pohodlnejsi nez se motat u Slavie, ktery je popisovan v clanku a stejne je vecne plny. Kdyz uz jsem tam fakt potreboval nutne jet, tak jsem to rovnou pichnul vedle do Internationalu, nez tam pulhodiny cekat na misto.

+2/0
2.2.2015 10:45

T77o80m20a45s 45N61o46v29o72t25n47y 3291536848639

Míst k parkování je v Brně dostatek - ten kdo tohle řekl, buď dělá na magistrátu a má vyhrazené místo nebo je úplně mimo.

+3/−1
2.2.2015 10:16

P31a75v16e51l 68Ř30a76p26e60k 7722296719255

Budou-li parkovací místa k dispozici za cenu nižší, než je tržní cena, bude jich nedostatek vždy.

Já nejsem socka, která radši 10x krouží kolem bloku a hledá flek, kde bude se svým soukromým autem překážet, než abych si za odložení své popelnice zaplatil tržní cenu a měl jistotu, že vždy bez problému najdu místo.

+1/−4
2.2.2015 10:25

T94o65m78a41s 43N41o71v87o67t51n46y 3791206158319

Masový automobilisme, schválně jestli jsi už přišel na to, proč tolik lidí jezdí autem. Že by to bylo bylo tím, že nic lepšího pro dopravu ještě vymyšleno nebylo? Ono to není jen o velkých městech kde ta MHD ještě relativně funguje, víme?

+2/−1
2.2.2015 10:30

P16a94v84e11l 78Ř88a37p67e60k 7412596429565

Jen potvrzujete můj předpoklad omezenosti vašeho myšlení. Hledáte alternativu, jak se dopravovat, přitom vám vůbec nedochází, že je tu ještě jedna alternativa, a sice nedopravovat se. Strávit denně několik hodin cestováním a dalších několik hodin vyděláváním peněz na tento styl života je něco, co postrádá jakoukoli racionalitu. Promrhat třetinu života jen proto, že jsem si nebyl schopný uspořádat život nějakým důstojným způsobem, a ve vší sobeckosti tím ještě kazit život všem okolo, ať už jde o kravál, smrad, nebezpečí či překážení. Ale já to nedávám za vinu konkrétně vám, je to především následek státních zásahů do všech oblastí našeho života.

+1/−3
2.2.2015 10:52

P13e93t83r 72K42o73v13a77ř59í68k 1861193539917

To myslíte vážně? Tak nám tu zkuste v barvách vykreslit, jak by svět tedy měl fungovat, aby se lidi na vesnicích nemuseli nikam dopravovat a uživili se, aby lidi ve městech nepotřebovali dopravu, a uživili se. Já tu vidím jen prázdné plácání nesmylů, ale žádnou myšlenku, jak by to tedy správně mělo fungovat. Zkuste to dotáhnout do konce a něco navrhnout, hm?;-)

+1/−1
2.2.2015 12:11

T43o17m63a15s 88N20o70v93o54t76n43y 3701456168389

;-D;-D;-DR^

0/−1
2.2.2015 13:51

P20a79v12e80l 38Ř40a63p57e61k 7162766419275

Vlaky a MHD nejezdí? Smrdět ostatním pod nos, dělat kravál a překážet je holt asi výsada "lepší společnosti".

To neustálé žadonění řidičů o parkovací místa je k nerozeznání od poflakovačů nárokujících sociální dávky.  Bezplatná veřejná parkoviště by až na nepatrné výjimky měla být zcela zrušena. Jednou vlastníte nějaký majetek, v tomto případě automobil, tak se laskavě sami postarejte o to, kde ho budete skladovat. Stejným způsobem to funguje se vším ostatním soukromým majetkem. A když nemáte na to, abyste zaplatili tržní cenu, tak si to nekupujte!

Nelze zneužívat státní moc k tomu, aby se vám ostatní skládali na parkování pro vašeho smradlavého plechového miláčka. Když si koupím montovaný zahradní domek, také mi stát automaticky nevyhradí pozemek, kam si jej mohu postavit. Tenhle automobilový socialismus už mi leze krkem. Není divu, že je to potom všude samá popelnice, když náklady na přepravu vaší zadnice přenášíte na všechny okolo.

Automobilismus v dnešní podobě je typický socialistický systém, charakterizovaný nadužíváním, plýtváním, neefektivitou a neufinancovatelností.

+7/−9
2.2.2015 9:31

P38e45t25r 23B69á44č44a 8345526765545

Furt te bavi psat dokola to stejny? :-P

Jeste na psy si postezuj ;-D

+1/0
2.2.2015 9:38

P53e46t41r 10D39l95o97u13h66ý 3705311572168

MHD sice jezdí, ale nejsem tak bohatý, abych ho mohl využívat. Do zaměstnání denně dojíždím autem cca. 15 minut. S MHD to trvá cca.50-55 minut (10 minut na zastávku, přestup a dalších cca. 8 minut do práce). Tzn. ušetřím denně hodinu a čtvrt, které raději věnuji rodině nebo koníčkům. Čas strávený v MHD za rozumně využitý nepokládám. Pokud bydlíte a pracujete tak, že je pro vás MHD lepší volba, tak máte štěstí a přeji vám to.

A k tomu údajnému socialistickému systému. Buďte si jistý, že stát z automobilové dopravy těží (stačí si najít, kolik se vybere třeba na spotřební dani z PHM a kolik z toho jde do černé díry s názvem "státní rozpočet", dále mýto, dálniční známky, silniční daň). Naopak MHD je samozřejmě prodělečná a dotuje ji každý. Např. Plzeň se 170 tis. obyvateli dotuje MHD cca. 820 mil. Kč ročně (jen na provoz, nikoliv investice). Tyto peníze se někde musí vzít a jdou z daní všech, i když uvedenou službu ani nemají šanci rozumně využívat. Tolik k socializmu.

+7/0
2.2.2015 9:55

T16o72m63a12s 52N16o52v81o42t39n75y 3251416278569

To mu nevysvětlíte, on to nemá v hlavě v pořádku.

+3/−1
2.2.2015 10:19

P75a70v92e85l 37Ř35a36p84e93k 7322576329205

Automobilismus je dotován řádově více než MHD. Patrně největší dotace je dotace územní, státem řízené násilné vyčlenění prostoru pro automobilismus. Stát z automobilové dopravy netěží nic, protože automobilismus není zdrojem prostředků jako třeba důl, automobilismus prostředky spotřebovává. Zdaňován není automobilismus, ale jednotliví lidé, a prostředky, které se zdaňují, pocházejí z jiných odvětví. Vysoké zdanění je tudíž argumentem proti, nikoli pro. Máte ve znalostech základních ekonomických zákonitostí a vazeb dost velký guláš.

0/−3
2.2.2015 10:29

T78o38m60a66s 23N67o17v62o71t79n31y 3101706118709

Jak říkám, je to bavič. Nebo jen závidí, že na žádnou "plechovku" nemá ;-D;-D;-D

+3/0
2.2.2015 10:32

T13o12m33a23s 64N79o55v90o98t37n71y 3781806458779

(na Řapka)

0/0
2.2.2015 10:34

P17e30t58r 29B71á63č11a 8255576275595

Ma nakou plechovku na ktere natoci uctihodnych 1000km rocne, jak nekde taky psal :-)

0/0
2.2.2015 10:41

P49e22t98r 22D63l37o63u34h23ý 3905301332198

Automobilový průmysl u nás zaměstnává stovky tisíc lidí (přímo ve výrobě a nepřímo v souvisejících službách). Běžte jim vysvětlit, že bude lepší, když z nich budou nezaměstnaní, protože je to pro stát výhodnější. Moje základní ekonomické znalosti mi říkají, že zaměstnaný člověk odvádí do kasičky (daně, sociální, zdravotní), zatímco nezaměstnaný si z kasičky bere.

0/0
2.2.2015 10:48

P55a97v81e68l 67Ř85a95p37e81k 7352126239785

Jen dokladujete vaše ekonomické pomýlení. Naprosto zbytečně řešíte, co je výhodné pro stát. Jelikož tenhle stát většinu vybraných prostředků použije PROTI lidem, od kterých tyto prostředky vybral, nikoli v jejich prospěch, je mi blaho státu naprosto ukradené. Zajímá mě jen prospěch lidí.

Automobilismus a navazující odvětví představují už nejméně jednu třetinu naší ekonomiky, což je naprosto šílené číslo, když si uvědomíte, že automobilismus sám o sobě nic netvoří a musí být nutně živen z jiných odvětví. Automobilismus je mohutně přímo i nepřímo dotovaný, vysává celou naši ekonomiku. Ona to vůbec není náhoda, že dluhy tak narůstají, ruku v ruce s počtem aut a najetých km.

0/−4
2.2.2015 11:00

P22e81t98r 49D10l17o64u46h29ý 3165771102248

Tak ještě jednou a naposledy, už mě to nebaví. Běžte vysvětlit lidem, kteří jsou zaměstnáni v automobilovém průmyslu, u subdodavatelů, v navazujících službách, atd., že je pro ně výhodnější být nezaměstnaný. Stejně nic "netvoří", jsou "nepřímo dotovaní" a "vysávají ekonomiku". Lepší je sedět na dávkách, brát peníze od státu. Tím nebudou "vysávat ekonomiku", nebudou "dotovaní" a budou "tvořit". Přitom stačí jen rychleji pustit rotačky a peněz bude dost.

+1/0
2.2.2015 11:13

P17a51v26e21l 64Ř26a10p34e20k 7252646289555

Asi jsem to nevysvětlil dostatečně, byť jsem se snažil. Pro lidi pracující v automobilovém průmyslu a navazujících oborech je bezpochyby výhodné, alespoň z krátkodobého pohledu, mít takový flek než nemít nic. Ale není to výhodné pro lidi v jiných oborech, kteří to nakonec (často krkolomnými cestami, ale přece) dotují. Dnešní přemíra automobilismu je výsledkem státních zásahů do ekonomiky, tedy zásahů, které už z principu jsou pro společnost nevýhodné, byť někomu zrovna v dané chvíli přináší profit. Tento profit je na úkor druhých. Pochopte, že není dlouhodobě možné, aby třetina ekonomicky aktivních lidí budovala automobilismus a točila volantem. Vzniká tím i značný dluh, neboť každé auto a každé státem vyhrazené a vybudované parkovací místo znamená více závazků do budoucna, protože auto a infrastruktura zdroje netvoří, ale spotřebovávají.

+1/−4
2.2.2015 11:40

P89a41v63e21l 40Ř73a20p49e57k 7512526239505

Nebo ještě jinak - automobilismus, aby byl racionální a ekonomicky smysluplný, je pouze podpůrná služba jiným odvětvím. Stát však z automobilismu udělal odvětví hlavní. A to se nám ekonomicky i morálně velice vymstí. Denně vycházejí zprávy, kolik popelnic která automobilka vyrobila, z toho se okamžitě usuzuje na výkon celé ekonomiky. Nikoho nezajímá, zda tolik plechovek má vůbec co převážet. Nikoho nezajímá, kolik celá ta Potěmkinova vesnice ve skutečnosti stojí.

+1/−2
2.2.2015 11:47

P29e26t54r 18K78o74v90a66ř70í87k 1841653249467

Automobilismus je naprosto nezbytné odvětví. Bez dopravy by se neobešlo vůbec nic, žádná služba, žádná výroba. Nežijeme ve středověku - na výrobu, zemědělství, služby už není nutno zaměstnávat miliony lidí, vše vyřeší automatizace a doprava. Jestli toužíte po tom zrušit silnice, zasít obilí, zklízet jej kosami (i když nevím, jak by se kosy bez dopravy vyrobily a dodaly) a koňmi je vozit do mlýna, je to vaše volba, ale nepředkádejte to tu jako ten správný směr.

0/0
2.2.2015 12:06

T95o78m87a71s 82N83o81v61o73t15n65y 3931476368139

Alternativa je tedy jaká oproti automobilovému a navazujícímu průmyslu?

0/0
2.2.2015 13:52

T66o93m73a67s 51N74o80v18o64t17n85y 3521646328699

Furt tě to baví? Až budeš platit za chodníky a cyklostezky, pak přijď s tvými moudry, ty masový automobilisme ;-D;-D;-D  Tu MHD ti dotují všichni i ti "zlí" automobilisti a za to mají co? Akorát neustálé omezování již tak neprůzjezdných ulic, ubírání parkovacích míst a nově také větší represi od městapa, které dostalo zjevně pokyn přehlížet všechno ostatní, zejména cyklisty, aby mohli do kolonky "přestupky v dopravě - motorová vozidla" dát místo 92% snad 100% jejich "zásahů" ve městě.

+6/−1
2.2.2015 10:18







Najdete na iDNES.cz