Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O parkoviště v centru Brna méně. Vytížené místo obsadí archeologové

Velká dopravní omezení čekají šoféry, kteří si to zamíří přímo do centra Brna. Od pondělka budou mnohem hůře hledat místo na odstavení auta. Oblíbené parkoviště za hotelem Slavia, mezi Besední a Veselou ulicí, zaberou dělníci, aby tu postavili podzemní garáže. Ty budou hotové za více než dva roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P51a88v63e63l 39V39a48v89ř65í94n 6574551202502

Úředníci si jenom v centru vyhradili několik stovek parkovacích míst pro sebe, na občany pak logicky nezbude. Jen namátkou 

Magistrát:

- Dominikánské nám. – cca 24 míst

- ul. Panenská – cca 25 míst

- ul. Husova – mezi budovami magistrátu aUměleckoprůmyslového muzea – 34 míst

- ul. Husova – mezi budovami magistrátu aStřední školy umění a designu – 37 míst

Brno-střed - Šilingrovo náměstí - 6 míst

- Kounicova 67 (Odbor dopravněsprávníchčinností) – 51 míst

- Malinovského nám. 3 (Živnostenský úřad) -nejméně 26 míst

Krajský úřad JMK (Žerotínovo nám.) – 22 místna nedaleké ul. Brandlova

Ústavní soud - 20 na ul. Joštova  + 20 na ul. Brandlova Katastrální úřad (Moravském náměstí) - cca 15míst Nejvyšší správní soud - Moravském náměstí + další desítky míst, která jsou vyhrazena pronejrůznější „drobné“ úřady, soudy etc. (Český statistický úřad, Krajské státnízastupitelství, Česká televize, Český rozhlas).   Výčet není ani zdaleka úplný + řadajmenovaných institucí má navíc parkování ve dvorech svých budov (min. desítkymíst).

0/0
4.2.2015 10:03
Foto

P34a72v84e75l 39P63o52d29e92š44v41a 5489707119

Jsem moc rád, že město postaví za peníze z daní další předraženou stavbu, za jejíž užívání budou chtít tolik, že tam nikdo normální nevleze. Pak budou neobsazenost řešit dalšími PR články a zákazy parkování...

+1/−1
3.2.2015 8:07

T96o30m72a58s 95N37o26v23o51t98n88y 3631856388129

Tak oni tam hlavně budou  mít docela dost vyhrazených stání pro úředníky, to je pravý účel toho parkovacího domu ;-)

+1/0
3.2.2015 10:14
Foto

P71a44v60e73l 10P36o95d24e73š94v68a 5329947289

Tak to mě moc těší, že z toho bude užitek.

0/0
3.2.2015 10:16

M31i90r68o46s46l67a74v 84V95y23k22o17u59p43i75l 3500986653895

Potvrzuji co píše dole pan Drbohlav. Kdysi jsem tam vjel (tenkrát s Fábií = délka vozu jen cca 4,2 m) a úplně jsem zkoprněl, jak to je malé. V místě, kde se mělo obracet do dalšího patra stálo navíc auto (na legálním místě k parkování) takže nešlo ani udělat manévr (otočku) na vyjetí do dalšího patra. Byl to děsný zážitek. 

Hned jsem prchal pryč s tím, že sem už nepáchnu.

Bohužel projektant (s "ekonomem šetřílkem a maximalistou výtěžnosti") to propočítali tak "chytře", aby tam bylo co nejvíce *parkovacích stání, ale už nemysleli na komfort příjezdu a odjezdu, jenže ten je pro 95% řidičů veledůležitý, protože nikdo si nechce odřít auto. Ta pověst tohoto domu je opravdu děsná a díky těmto úsporám* na vjezdu a výjezdu ten barák nemá dostatek zájemců a nevydělává. To je jasné. I já jedu raději do Vaňkovky. Projektant by se měl zamyslet nad tím, že auta neustále rostou a původní rozměry dávno neplatí. A každý není excelentní řidič co se otočí na pětníku.

U Janáčkovy opery je to parkoviště luxusní = to doporučuji = tam někdo přemlýšlel a navrhoval to člověk co jezdí autem a ví co je potřeba.

+7/−1
2.2.2015 12:28

P90a71v96e86l 95H10o25u11s15k97a 3631375150308

Taky se přidávám, od té doby co jsem tam odřel auto, jsem tam už nevlezl.

0/0
2.2.2015 12:43

7935298187292

Máte pravdu, není to pro každého řidiče, ale s tím už se teď nedá nic moc dělat. Zažil jsem i horší třeba Praze nebo v Bratislavě. Kvalita služby se aspoň trochu řeší cenou: Rozmarýn na Kounicové stojí 25Kč/hod., Janáčkovo 30Kč/hod.

Osobně to považuji spíš za výhodu, aspoň tam nejezdí tolik lidí a zaparkuji s jistotou a už ve čtvrtém nebo pátém patře:-) Kounicova, Veveří a přilehlé ulice občas bývají přes den parkovacím peklem, a na místa kam jdu je blíž než z garáží Janáčkova.

+1/0
2.2.2015 12:51

T27o48m69a36s 86N48o46v60o92t76n61y 3471336948129

No on ten Rozmarýn byl dřív dražší ;-)

0/0
2.2.2015 13:50

T41o14m56a34s 13N71o45v31o66t68n85y 3421856168859

Ještě se dá (pokud to už není daleko) většinou zaparkovat u Alberta na Veveří, myslím taky kolem 30 Kč na hodinu, většinou tam místo je. Případně pokud si koupíte svačinu a stihnete odjet myslím do 30 minut, ta se po ukázání účtenky neplatilo. Pak jsou ještě garáže hned vedle Rozmarýnu v podzemí hotelu Continental(?), ale nevím cenu ani jak je tam obsazeno, podobně se dalo parkovat v Hotelu Slovan na Lidické, příjezd z Mezírky, cenu ale taky nevim.

0/0
2.2.2015 13:58

P65a24v67e30l 81S27t29a63v83j58a50n45í17k 6478485667741

Parkovával jsem tam pravidelně s pětimetrovým autem (bez dvou milimetrů) a odpovídající šířky. Ono je to spíš o tom, jak se člověk naučí ovládat svoje auto. Jezdil jsem na kontrolní dny jednou týdně po dobu pár měsíců a nestalo se mi, že bych někde uvízl nebo dokonce škrtl o zeď nebo obrubník. Je to těsně (pro větší auto) nikoliv zoufalé. Nejsem žádný excelentní řidič, řídím pod tlakem okolností :-).

U Janáčkova divadla je zase pro větší auta nepříjemný výjezd do prudkého oblouku k závoře. To je v Rozmarýnu daleko pohodlnější.

+2/0
2.2.2015 16:39

R67a34d72i26m 46D93r15b56o80h27l13a66v 5111156593537

Rozmarýn - není tam problém spíš v tom, že je to špatně navržené a s větším autem než Mini mistra Beana se tam bez odření nárazníků nedá vjet a vyjet? Byl si to pan autor zkusit, tam zajet a vyjet třeba s oktávkou, nedejbože větším autem? Stěny příjezdových a výjezdových cest byly celé vodorovně odřené záhy po otevření. Kdo si tam jednou odře auto, je jasné, že už tam znovu nikdy nepojede. Nechápu, kdo to mohl povolit takto postavit.

A obrázek o vytíženosti si můžete udělat podle toho, že kvůli nízké vytíženosti se Rozmarýn bude předělávat na kanceláře. Parkování tam nebude vůbec nebo snad jen v jednom patře.

+4/0
2.2.2015 10:34

T16o21m47a79s 12N22o84v22o49t72n75y 3621366388829

Tak nějak. Ti co tam jezdili parkovat víceméně pravidelně, tak dneska jezdí do těch Janáčkových a v Rozmarýnu bude volněji do té doby, dokud bude volno u Janáčkova divadla. Je to prakticky kousek vedle sebe, tak proč jezdit někam, kde je to vyřešeno úplně tragicky. Myslím že horší parkovací dům / garáže jsem ještě nikde jinde nezažil. A když už byly nájezdy užší, tak to aspoň nebylo stavěné na x pater nahoru, ale maximálně 2-3 velká patra.

+2/0
2.2.2015 10:37

T27o11m20á73š 61V42e69s28e29l62ý 2728116987259

Přesně tak, byl jsem tam jednou, když ještě JD nefungovalo. Nikdy více. Parkoval jsem ve vyšším patře a po zaplacení jsem měl obavy, jestli to vůbec stihnu sjet dolů. Několikrát jsem musel couvat, abych se vůbec vytočil. Tohle opravdu navrhl idiot...

+2/0
2.2.2015 12:05

M95i82r52o89s90l11a36v 11V86y72k55o48u60p76i73l 3280516303525

to máte pravdu . to je ta ekonomka a úspora za každou cenu = i za cenu finální ztráty :-)

0/0
2.2.2015 12:31

T43o85m65a89s 41N97o21v46o91t28n27y 3381216848959

Ono je to i o zvyku, zeptejte se řidičů, zejména kteří nejsou místní, kolik z nich ví např. o garážích u Janáčkova divadla, tam je značení poměrně špatné, např. při cestě po Kolišti jsou prakticky neviditelné, kdybych nejezdil denně kolem při stavbě, taky o něm prakticky nevím - jeden vjezd a ještě skoro neviditelný. Zatímco na ulici prostě vidí, kde auta parkují. Mně osobně to nevadí, aspoň je tam dost místa, ale provozovat asi zatím nadšený není. A že se lidem nechce jezdit na Kounicovu a kvůli třeba půlhodině vyřizování ve městě tam točit volantem po těch úzkých nájezdech někam do 7. patra a výš (většinou níž místo moc nebývá), se vůbec nedivím. Ten parkovací dům je špatně vyřešený a hodně lidí se mu pokud může vyhne. Zvlášť s větším autem. A parkovací dům na Kopečné, to už je úplná parodie. To najde jen místní a navíc je na krátkodobé zastavení na špatném místě.

Ono stejně už do centra není prakticky proč jezdit, když tam chci jít někdy večer si něco dát, stejně autem nejedu a nákupy snad kromě 1-2 zajímavých obchůdků co jinde nejsou, tam nemá cenu řešit, v obchoďáku je to stejné a aspoň mě tam nesrazí zelení cyklouni.

+1/−1
2.2.2015 10:28

P52e88t32r 71B45á36č56a 8265246465285

To parkoviste u Janackovyho je vyborny, desetkrat lepsi a pohodlnejsi nez se motat u Slavie, ktery je popisovan v clanku a stejne je vecne plny. Kdyz uz jsem tam fakt potreboval nutne jet, tak jsem to rovnou pichnul vedle do Internationalu, nez tam pulhodiny cekat na misto.

+2/0
2.2.2015 10:45

T22o81m91a54s 10N20o52v57o65t39n40y 3911216908799

Míst k parkování je v Brně dostatek - ten kdo tohle řekl, buď dělá na magistrátu a má vyhrazené místo nebo je úplně mimo.

+3/−1
2.2.2015 10:16

P64a43v82e69l 44Ř43a63p63e33k 7832946799845

Budou-li parkovací místa k dispozici za cenu nižší, než je tržní cena, bude jich nedostatek vždy.

Já nejsem socka, která radši 10x krouží kolem bloku a hledá flek, kde bude se svým soukromým autem překážet, než abych si za odložení své popelnice zaplatil tržní cenu a měl jistotu, že vždy bez problému najdu místo.

+1/−4
2.2.2015 10:25

T25o86m69a50s 53N23o85v38o53t47n27y 3161846628299

Masový automobilisme, schválně jestli jsi už přišel na to, proč tolik lidí jezdí autem. Že by to bylo bylo tím, že nic lepšího pro dopravu ještě vymyšleno nebylo? Ono to není jen o velkých městech kde ta MHD ještě relativně funguje, víme?

+2/−1
2.2.2015 10:30

P66a21v96e21l 79Ř64a71p22e42k 7542126839585

Jen potvrzujete můj předpoklad omezenosti vašeho myšlení. Hledáte alternativu, jak se dopravovat, přitom vám vůbec nedochází, že je tu ještě jedna alternativa, a sice nedopravovat se. Strávit denně několik hodin cestováním a dalších několik hodin vyděláváním peněz na tento styl života je něco, co postrádá jakoukoli racionalitu. Promrhat třetinu života jen proto, že jsem si nebyl schopný uspořádat život nějakým důstojným způsobem, a ve vší sobeckosti tím ještě kazit život všem okolo, ať už jde o kravál, smrad, nebezpečí či překážení. Ale já to nedávám za vinu konkrétně vám, je to především následek státních zásahů do všech oblastí našeho života.

+1/−3
2.2.2015 10:52

P28e68t69r 15K40o67v42a78ř69í88k 1481963159507

To myslíte vážně? Tak nám tu zkuste v barvách vykreslit, jak by svět tedy měl fungovat, aby se lidi na vesnicích nemuseli nikam dopravovat a uživili se, aby lidi ve městech nepotřebovali dopravu, a uživili se. Já tu vidím jen prázdné plácání nesmylů, ale žádnou myšlenku, jak by to tedy správně mělo fungovat. Zkuste to dotáhnout do konce a něco navrhnout, hm?;-)

+1/−1
2.2.2015 12:11

T21o95m64a62s 59N80o43v95o21t85n82y 3981296538739

;-D;-D;-DR^

0/−1
2.2.2015 13:51

P36a95v50e39l 36Ř20a84p76e22k 7752276309495

Vlaky a MHD nejezdí? Smrdět ostatním pod nos, dělat kravál a překážet je holt asi výsada "lepší společnosti".

To neustálé žadonění řidičů o parkovací místa je k nerozeznání od poflakovačů nárokujících sociální dávky.  Bezplatná veřejná parkoviště by až na nepatrné výjimky měla být zcela zrušena. Jednou vlastníte nějaký majetek, v tomto případě automobil, tak se laskavě sami postarejte o to, kde ho budete skladovat. Stejným způsobem to funguje se vším ostatním soukromým majetkem. A když nemáte na to, abyste zaplatili tržní cenu, tak si to nekupujte!

Nelze zneužívat státní moc k tomu, aby se vám ostatní skládali na parkování pro vašeho smradlavého plechového miláčka. Když si koupím montovaný zahradní domek, také mi stát automaticky nevyhradí pozemek, kam si jej mohu postavit. Tenhle automobilový socialismus už mi leze krkem. Není divu, že je to potom všude samá popelnice, když náklady na přepravu vaší zadnice přenášíte na všechny okolo.

Automobilismus v dnešní podobě je typický socialistický systém, charakterizovaný nadužíváním, plýtváním, neefektivitou a neufinancovatelností.

+7/−9
2.2.2015 9:31

P95e31t57r 24B74á24č59a 8265776915525

Furt te bavi psat dokola to stejny? :-P

Jeste na psy si postezuj ;-D

+1/0
2.2.2015 9:38

P12e24t31r 56D82l31o41u47h87ý 3155431922968

MHD sice jezdí, ale nejsem tak bohatý, abych ho mohl využívat. Do zaměstnání denně dojíždím autem cca. 15 minut. S MHD to trvá cca.50-55 minut (10 minut na zastávku, přestup a dalších cca. 8 minut do práce). Tzn. ušetřím denně hodinu a čtvrt, které raději věnuji rodině nebo koníčkům. Čas strávený v MHD za rozumně využitý nepokládám. Pokud bydlíte a pracujete tak, že je pro vás MHD lepší volba, tak máte štěstí a přeji vám to.

A k tomu údajnému socialistickému systému. Buďte si jistý, že stát z automobilové dopravy těží (stačí si najít, kolik se vybere třeba na spotřební dani z PHM a kolik z toho jde do černé díry s názvem "státní rozpočet", dále mýto, dálniční známky, silniční daň). Naopak MHD je samozřejmě prodělečná a dotuje ji každý. Např. Plzeň se 170 tis. obyvateli dotuje MHD cca. 820 mil. Kč ročně (jen na provoz, nikoliv investice). Tyto peníze se někde musí vzít a jdou z daní všech, i když uvedenou službu ani nemají šanci rozumně využívat. Tolik k socializmu.

+7/0
2.2.2015 9:55

T67o77m40a36s 28N52o85v41o60t93n10y 3881386688349

To mu nevysvětlíte, on to nemá v hlavě v pořádku.

+3/−1
2.2.2015 10:19

P15a92v56e58l 14Ř97a36p22e88k 7372926899445

Automobilismus je dotován řádově více než MHD. Patrně největší dotace je dotace územní, státem řízené násilné vyčlenění prostoru pro automobilismus. Stát z automobilové dopravy netěží nic, protože automobilismus není zdrojem prostředků jako třeba důl, automobilismus prostředky spotřebovává. Zdaňován není automobilismus, ale jednotliví lidé, a prostředky, které se zdaňují, pocházejí z jiných odvětví. Vysoké zdanění je tudíž argumentem proti, nikoli pro. Máte ve znalostech základních ekonomických zákonitostí a vazeb dost velký guláš.

0/−3
2.2.2015 10:29

T78o41m44a62s 38N60o55v95o82t33n97y 3341156208519

Jak říkám, je to bavič. Nebo jen závidí, že na žádnou "plechovku" nemá ;-D;-D;-D

+3/0
2.2.2015 10:32

T30o31m66a54s 62N16o42v93o57t84n88y 3971416658519

(na Řapka)

0/0
2.2.2015 10:34

P97e34t61r 50B61á28č58a 8465606765225

Ma nakou plechovku na ktere natoci uctihodnych 1000km rocne, jak nekde taky psal :-)

0/0
2.2.2015 10:41

P37e31t68r 58D33l97o87u83h91ý 3665701472378

Automobilový průmysl u nás zaměstnává stovky tisíc lidí (přímo ve výrobě a nepřímo v souvisejících službách). Běžte jim vysvětlit, že bude lepší, když z nich budou nezaměstnaní, protože je to pro stát výhodnější. Moje základní ekonomické znalosti mi říkají, že zaměstnaný člověk odvádí do kasičky (daně, sociální, zdravotní), zatímco nezaměstnaný si z kasičky bere.

0/0
2.2.2015 10:48

P37a46v46e86l 77Ř49a61p24e40k 7412356729725

Jen dokladujete vaše ekonomické pomýlení. Naprosto zbytečně řešíte, co je výhodné pro stát. Jelikož tenhle stát většinu vybraných prostředků použije PROTI lidem, od kterých tyto prostředky vybral, nikoli v jejich prospěch, je mi blaho státu naprosto ukradené. Zajímá mě jen prospěch lidí.

Automobilismus a navazující odvětví představují už nejméně jednu třetinu naší ekonomiky, což je naprosto šílené číslo, když si uvědomíte, že automobilismus sám o sobě nic netvoří a musí být nutně živen z jiných odvětví. Automobilismus je mohutně přímo i nepřímo dotovaný, vysává celou naši ekonomiku. Ona to vůbec není náhoda, že dluhy tak narůstají, ruku v ruce s počtem aut a najetých km.

0/−4
2.2.2015 11:00

P63e57t33r 70D83l16o77u49h78ý 3205351972608

Tak ještě jednou a naposledy, už mě to nebaví. Běžte vysvětlit lidem, kteří jsou zaměstnáni v automobilovém průmyslu, u subdodavatelů, v navazujících službách, atd., že je pro ně výhodnější být nezaměstnaný. Stejně nic "netvoří", jsou "nepřímo dotovaní" a "vysávají ekonomiku". Lepší je sedět na dávkách, brát peníze od státu. Tím nebudou "vysávat ekonomiku", nebudou "dotovaní" a budou "tvořit". Přitom stačí jen rychleji pustit rotačky a peněz bude dost.

+1/0
2.2.2015 11:13

P89a20v56e72l 83Ř36a85p33e23k 7252806709685

Asi jsem to nevysvětlil dostatečně, byť jsem se snažil. Pro lidi pracující v automobilovém průmyslu a navazujících oborech je bezpochyby výhodné, alespoň z krátkodobého pohledu, mít takový flek než nemít nic. Ale není to výhodné pro lidi v jiných oborech, kteří to nakonec (často krkolomnými cestami, ale přece) dotují. Dnešní přemíra automobilismu je výsledkem státních zásahů do ekonomiky, tedy zásahů, které už z principu jsou pro společnost nevýhodné, byť někomu zrovna v dané chvíli přináší profit. Tento profit je na úkor druhých. Pochopte, že není dlouhodobě možné, aby třetina ekonomicky aktivních lidí budovala automobilismus a točila volantem. Vzniká tím i značný dluh, neboť každé auto a každé státem vyhrazené a vybudované parkovací místo znamená více závazků do budoucna, protože auto a infrastruktura zdroje netvoří, ale spotřebovávají.

+1/−4
2.2.2015 11:40

P21a24v96e96l 89Ř42a84p59e44k 7392606319825

Nebo ještě jinak - automobilismus, aby byl racionální a ekonomicky smysluplný, je pouze podpůrná služba jiným odvětvím. Stát však z automobilismu udělal odvětví hlavní. A to se nám ekonomicky i morálně velice vymstí. Denně vycházejí zprávy, kolik popelnic která automobilka vyrobila, z toho se okamžitě usuzuje na výkon celé ekonomiky. Nikoho nezajímá, zda tolik plechovek má vůbec co převážet. Nikoho nezajímá, kolik celá ta Potěmkinova vesnice ve skutečnosti stojí.

+1/−2
2.2.2015 11:47

P64e69t86r 58K35o21v87a26ř59í51k 1671663579977

Automobilismus je naprosto nezbytné odvětví. Bez dopravy by se neobešlo vůbec nic, žádná služba, žádná výroba. Nežijeme ve středověku - na výrobu, zemědělství, služby už není nutno zaměstnávat miliony lidí, vše vyřeší automatizace a doprava. Jestli toužíte po tom zrušit silnice, zasít obilí, zklízet jej kosami (i když nevím, jak by se kosy bez dopravy vyrobily a dodaly) a koňmi je vozit do mlýna, je to vaše volba, ale nepředkádejte to tu jako ten správný směr.

0/0
2.2.2015 12:06

T86o49m50a42s 51N98o25v93o62t52n80y 3301916238109

Alternativa je tedy jaká oproti automobilovému a navazujícímu průmyslu?

0/0
2.2.2015 13:52

T55o79m94a51s 10N71o25v45o63t88n69y 3821516618729

Furt tě to baví? Až budeš platit za chodníky a cyklostezky, pak přijď s tvými moudry, ty masový automobilisme ;-D;-D;-D  Tu MHD ti dotují všichni i ti "zlí" automobilisti a za to mají co? Akorát neustálé omezování již tak neprůzjezdných ulic, ubírání parkovacích míst a nově také větší represi od městapa, které dostalo zjevně pokyn přehlížet všechno ostatní, zejména cyklisty, aby mohli do kolonky "přestupky v dopravě - motorová vozidla" dát místo 92% snad 100% jejich "zásahů" ve městě.

+6/−1
2.2.2015 10:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.