Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Protahovaná R55 je blíž. Ptáky ochrání zastřešení, nastínil premiér

Nejdřív v roce 2030, ale spíš až po roce 2035. Tuto větu až dosud slýchali starostové obcí na Hodonínsku, když se ptali vládních úředníků na možnost vybudování rychlostní silnice R55 mezi Starým Městem a Hodonínem. V pondělí se ale termín výrazně a nečekaně posunul vpřed.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D44a45n18i70e56l 21D24r83n51e56c 6451539426622

Jak již bylo zmiňováno, silnice je v plánech už 52 let (!), ptačí oblast je tam 11 let. Vedle navíc vede železniční koridor s Vmax 160 km/h, který kupodivu nevadí (zatím).

Zúžení na 2-pruh je blbost z hlediska dopravního i ekologického. Ptáčkové sice budou v klidu, ale trpět bude všechno okolo. I když, do ekofašistické "logiky" to zapadá.

V původní variantě měla být silnice vedena mnoho kilometrů v něčem, co se podobá protihlukovému tunelu (podobná stavba je v Hradci Králové právě proti hluku), aby nedocházelo ke střetům vzácných ptáků s vozidly (jak "často" se to asi stává...).

V EIA (2005) BYLY HODNOCENY 3 VARIANTY - NULOVÁ, ZAKRYTOVANÁ, NEZAKRYTOVANÁ, PŘIČEMŽ JEDNOZNAČNĚ NEJHORŠÍ Z HLEDISKA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ BYLO NESTAVĚT NIC.

Nejlepší bude preventivně nezakládat žádná nová chráněná přírodní území, neboť se tím zablokuje stavba čehokoliv významného. Alespoň do doby, kdy se změní legislativa, aby bylo možné něco stavět i přes nesoouhlas aktivistů a jiných rádoby prospěšných lidí, oragnizací, apod., stavět v CHKO, i když tam byla CHKO dříve než dálnice/eRko (ohleduplně, ale to neznamená "všechno do tunelu nebo nic"), vyjímečně i v NP (v případě prodloužení R4 do Německa), v tom případě ale pokud možno tunel. Jinak doporučuji si projet na mapě trasu R43, je zajímavé, koik je na nedodělaném tělese přírodních památek apod.

Ekoaktivisté se nechovají ekologicky, ani ekonomicky. Budou-li ve svém tažení pokračovat, budou se ve finále chráněná území rušit, protože jinak se nepohneme z místa (obrazně i doslovně). Také se utápíme v normách, které mají zajistit lepší život (třeba hlukové limity), jejich důsledky jsou ale někdy poněkud opačného rázu (třeba Pražský okruh).

0/−1
4.3.2015 22:56

R90o37m50a57n 35Š41e61n17k97e80ř95í22k 1792215534909

Porad nejak nechapu zakladni status quo, jak uz tu bylo napsano... Velmi vytizeny zeleznicni koridor je OK pro ptacky a skoro soubezne vedouci Rko (a kousek vedle 1/55 a rada jinych komunikaci) je velky problem?

+2/−1
3.3.2015 21:26

P83e67t46r 60B23á71č64a 8485766725605

Postavte uz konecne Brno Hradec a pak reste nejakej Hodonin ;-O!!

+2/−3
3.3.2015 17:51

A96n90t13o21n95i69n 54K74a66d77l38c46e22k 9242819371206

Jde o spojeni Brno - Viden.

0/−1
3.3.2015 18:33

T88o60m97á43š 72Z96e64m60a85n 3945128774645

R55 otrokovice bohumín..

0/0
3.3.2015 20:31

A84n18t57o68n11i20n 17K77a83d25l20c65e78k 9342169381106

Mate pravdu, to Brno me rozhodilo.  Mel jsem na mysli R55 Uherske Hradiste a spojeni na Viden pres Breclav.  Ale to nez bude...

0/−1
3.3.2015 22:51

P47e97t88r 36R38u87m22p61l62i28k 4159567459823

otrokovice- břeclav

0/0
4.3.2015 19:29

P59e72t87r 22B52á37č63a 8555806275135

Nejde.

0/0
4.3.2015 16:32

K21o75n81r33a16d 28K40o54r56z94e63n78i75o57w79s69k55i 1483561874

však Brno-Hradec je již dálnice, sice přes Prahu, ale dálnice

0/−1
3.3.2015 22:29

P71e37t79r 36B16á15č45a 8925846725835

Sice pres Prahu ;-D

Tak s podobnou logiku vlastne uz ani netreba zadny dalsi dalnice stavet.

+1/0
4.3.2015 16:31

J52a17n 19S35l75o45v79í39k 3229867260898

Zastřešení nad dvoupruhem je naopak neekonomické ještě víc. Stejně by se to v budoucnu rozšířilo na plný profil, takže by se pak musela stavět nová střecha nebo naopak druhá střecha, která však nemůže být těsně vedle té druhé, takže by to nakonec zabralo více místa. Ke všemu, sice to bude skleněné zastřešení (jako na D8), ale dlouhé, takže tam budou normy podobné (ne-li stejné) jako pro provoz v tunelu - včetně rychlosti a zabezpečení pro obousměrný provoz.

+1/0
3.3.2015 13:45

M36i64l19a19n 46B94a57r93o98ň 8421703245499

Tak zrovna tady by mohly stacit obchvaty s obcasnymi 3 pruhy jako vidam v Nemecku.

+1/−1
3.3.2015 12:21

M48a11r95e98k 22G93a60j70d31a 4783354676482

Z jedné strany CHKO Bílé Karpaty a z druhé přírodní rezervace Strážnické pomoraví, není lepší to trasovat vedle vysokorychlostního (160) železničního koridoru kde co 10 minut jede vlak?

+2/0
3.3.2015 13:22

J54o92s20e68f 27T75r84ö20g89l 8989512956366

To by byla samozřejmě logická varianta.

0/0
3.3.2015 21:04

J56o89s24e89f 53M74i48k20u36l95í77k 8424227736

6 tisíc aut může být jakkoli nepříjemných, ale jsou na tom kdejaké vesnice mnohem hůř.

+1/−1
3.3.2015 11:55

M31a38r65e42k 39G83a77j55d12a 4103884736522

6 tisíc? tak křížení 1/55 a 1/54 je tak 20-30tis/24 hod

0/0
3.3.2015 13:25

Z48d64e38n21e95k 57H25r67d13i79n16a 9880819923100

Problém je, že od Uh. Hradiště se cesta na jih rozděluje na dvě možné komunikace - jedna vede přes zmiňovaný Moravský Písek a druhá přes Veselí n. M., kde je 10 000 aut. A dohromady už je to velmi slušné číslo.

Dalším zásadním důvodem je to, že silnice od Otrokovic až po Strážnici vede neustále přes obce , takže to výrazně zhoršuje prostředí  obci a výrazně zpomaluje dopravu. Z Otrokovic do Strážnice je to 45 km a z toho je takových 25-30 km přes obce. Takže ten  nárůst rychlosti dopravy by tady byl zásadní.

0/0
4.3.2015 0:09

P43e66t23r 89R84u63m20p87l60i43k 4199667519783

ano, na slovácku jsou strašně dlouhý vesnice.

0/0
4.3.2015 19:31

V43í22t 88G63a11b94r71i71e67l 5664453636577

To zúžení je blbost.

+7/−1
3.3.2015 11:08

M63a35r84e35k 49G11a83j55d68a 4433744826672

To zastřešení je blbost. 1000t co 10 minut jedoucí 160 vlaky nevadí a pár aut bude vadit. Hlavně ta ptačí oblast byla vyhlášena 40let po vytyčení koridoru pro R55.

+2/−1
3.3.2015 13:24

P83e53t49r 60A62n48d58r25ý34s45e93k 9103271916147

Nebyl bych tak optimisticky... Optimistickych prohlaseni uz bylo, pamatuju si ze nekdy pred rokem 2010 jsem cetl ze cela R55 bude stat v roce 2017 a prd... To svadeni do jednoho pruhu je podle me blbost - pruroda v tom miste bude zatizenavuz tak jak tak a jestli to bude o 20 metru vic nebo min, to uz snad neni takovy rozdil, v pripade vetsiho provozu se v danem miste zuzeni budou akorat delat velke kolony a jednopruh ani nesplnuje kriterie rychlostni silnice, je ale jasne, ze deti zeme a podobni maji uz na stole nachystane 4 zaloby az se vyda stavebni rozhodnuti, i kdyz realne ram zadny problem nebude, stejne to napadnou, aby se to aspon o dva roky protahlo nez to soudy projednaji. Ja bych tady proti tem eko zakrocil tim zpusobem, xe pokud by jejich stiznost byla neopravnena, tak by museli uhradit urcitou financni castku (nastavenou vysoko) jako kompenzaci za vznikle ekonomicke potize...

+8/0
3.3.2015 11:06

D71a94v54i33d 48B98e61n33e35š 8578820269493

Bohoušek tráví čas ježděním po republice a všude označuje místní stavby za prioritu vlády. Naposled to byla R6, R35, spojení na ruzyňské letiště, pražský okruh atd. 

Dokud se skutečně nekopne, beru, že to říká jen proto, aby řeč nestála.

+17/0
3.3.2015 10:36

M93a87r52e55k 88G27a37j86d27a 4283154826242

Jenom slibuje, jako vždy.

+2/0
3.3.2015 13:26

P98e48t10r 49K40o49v83a91ř50í95k 1471293599287

Priorita? Myšleno jako propojení Břeclav - Ostrava? Nechápu proč, když po dálnici přes Brno to je o pouhých 24 km (10 minut) delší? Jako prioritu bych viděl spojení Brna s Hradcem, než tuto prkotinu.

+7/−4
3.3.2015 10:25

J84á91n 25K35o14t64ú42č 2746394578506

Lenže nie každý chce ísť až do Ostravy. Na cestu z Břeclavi do Zlína by bolo blbé použiť D2 a D1. Ale súhlasím, z hľadiska celej ČR sú aj vyššie priority, hlavne Hradec - Mohelnice a Praha - ČB.

+6/−1
3.3.2015 10:53

J53o38s73e76f 83T77r36ö27g65l 8849622846346

Nejde ani tajk o Břeclav - to je celkem "díra" (břeclavští prominou), ale o celé Slovácko a také o tranzit od Bratislavy.

0/0
3.3.2015 21:03

P18e52t75r 65K12o46v56a17ř68í67k 1191123349137

Ještě jednou - předpokládám, že hlavní problém je, že většina aut tudy projíždějících jede trasu Bratislava-Ostrava. Nevěřím, že ty desetitisíce aut jezdí denně pouze z Břeclavi a pouze do Otrokovic. A na to namítám, že přes Brno to je po dálnici - o 24km delší, nicméně díky dálnici dokonce rychlejší. Proč tedy neřešit primární problém, tj. jak vyhnat tranzit z těchto vesnic, než stavět novou dálnici?

0/0
4.3.2015 11:24

Z79d77e58n66e72k 70H90r88d94i55n28a 9730219693920

Protože tady je velká i místní doprava, tj. velké množství auto jezdí např. do Uh. Hradiště, do Zlína či Otrokovic nebo Hodonína. A hlavně v oblasti od Otrokovic po Strážnici by to byl jeden mega velký obchvat měst a vesnic na trase, Proto je tu také plánovaný poměrně velký počet sjezdů (9 sjezdů na 30 km mezi Otrokovicemi a Bzencem-přívozem).

Kvůli už dlouhodobě plánované dálnici (plánovala se už za komunistů) se tu obchvaty nestavěly, po převratu podobně.

+1/0
4.3.2015 15:59

J41a61n 98K39u39t10m95a22n 9654199370

Dokud se nezačne stavět, tak jsou to jen populistický kecy...A ani to neznamená, že se to někdy dostaví...

+9/0
3.3.2015 10:11

P20e93t46r 68N16e66c81h52a32n46i87c35k94ý 7213636268630

Jestli by se nejdřív nemělo udělat propojení D1 z Přerova a aspoň obchvaty mezi Přerovem a Olomoucí, jinak ta R55 svede dopravu jedoucí od Břeclavi (A/SK) na Ostravu (PL) a v Přerově a okolí to na silnicích bude ještě horší

+1/−1
3.3.2015 10:09

Z80d19e83n71e44k 46H75r35d56i12n94a 9720799803460

V roce 2019 by se v Přerově mělo stavět, podle aktuálního letáku ŘSD se počítá s výstavbou 2017-2021, z Lipníku do Přerova by se pak mělo začít stavět tento měsíc.

0/0
4.3.2015 0:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.