Diskuse k článku

Protahovaná R55 je blíž. Ptáky ochrání zastřešení, nastínil premiér

Nejdřív v roce 2030, ale spíš až po roce 2035. Tuto větu až dosud slýchali starostové obcí na Hodonínsku, když se ptali vládních úředníků na možnost vybudování rychlostní silnice R55 mezi Starým Městem a Hodonínem. V pondělí se ale termín výrazně a nečekaně posunul vpřed.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D96a65n61i53e43l 23D82r61n28e70c 6791429786522

Jak již bylo zmiňováno, silnice je v plánech už 52 let (!), ptačí oblast je tam 11 let. Vedle navíc vede železniční koridor s Vmax 160 km/h, který kupodivu nevadí (zatím).

Zúžení na 2-pruh je blbost z hlediska dopravního i ekologického. Ptáčkové sice budou v klidu, ale trpět bude všechno okolo. I když, do ekofašistické "logiky" to zapadá.

V původní variantě měla být silnice vedena mnoho kilometrů v něčem, co se podobá protihlukovému tunelu (podobná stavba je v Hradci Králové právě proti hluku), aby nedocházelo ke střetům vzácných ptáků s vozidly (jak "často" se to asi stává...).

V EIA (2005) BYLY HODNOCENY 3 VARIANTY - NULOVÁ, ZAKRYTOVANÁ, NEZAKRYTOVANÁ, PŘIČEMŽ JEDNOZNAČNĚ NEJHORŠÍ Z HLEDISKA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ BYLO NESTAVĚT NIC.

Nejlepší bude preventivně nezakládat žádná nová chráněná přírodní území, neboť se tím zablokuje stavba čehokoliv významného. Alespoň do doby, kdy se změní legislativa, aby bylo možné něco stavět i přes nesoouhlas aktivistů a jiných rádoby prospěšných lidí, oragnizací, apod., stavět v CHKO, i když tam byla CHKO dříve než dálnice/eRko (ohleduplně, ale to neznamená "všechno do tunelu nebo nic"), vyjímečně i v NP (v případě prodloužení R4 do Německa), v tom případě ale pokud možno tunel. Jinak doporučuji si projet na mapě trasu R43, je zajímavé, koik je na nedodělaném tělese přírodních památek apod.

Ekoaktivisté se nechovají ekologicky, ani ekonomicky. Budou-li ve svém tažení pokračovat, budou se ve finále chráněná území rušit, protože jinak se nepohneme z místa (obrazně i doslovně). Také se utápíme v normách, které mají zajistit lepší život (třeba hlukové limity), jejich důsledky jsou ale někdy poněkud opačného rázu (třeba Pražský okruh).

0/−1
4.3.2015 22:56

R24o15m63a34n 36Š89e75n69k55e47ř58í66k 1602615504919

Porad nejak nechapu zakladni status quo, jak uz tu bylo napsano... Velmi vytizeny zeleznicni koridor je OK pro ptacky a skoro soubezne vedouci Rko (a kousek vedle 1/55 a rada jinych komunikaci) je velky problem?

+2/−1
3.3.2015 21:26

P75e10t41r 23B84á33č69a 8805346325605

Postavte uz konecne Brno Hradec a pak reste nejakej Hodonin ;-O!!

+2/−3
3.3.2015 17:51

A56n56t65o11n19i16n 21K82a91d86l45c21e28k 9982379201236

Jde o spojeni Brno - Viden.

0/−1
3.3.2015 18:33

T94o76m62á31š 21Z36e93m79a10n 3655668894445

R55 otrokovice bohumín..

0/0
3.3.2015 20:31

A81n10t14o38n28i22n 88K46a48d59l48c78e58k 9142409871236

Mate pravdu, to Brno me rozhodilo.  Mel jsem na mysli R55 Uherske Hradiste a spojeni na Viden pres Breclav.  Ale to nez bude...

0/−1
3.3.2015 22:51

P24e56t23r 55R85u56m69p39l45i30k 4709317189503

otrokovice- břeclav

0/0
4.3.2015 19:29

P54e91t56r 14B44á16č88a 8795246305765

Nejde.

0/0
4.3.2015 16:32

K55o26n23r51a62d 31K63o90r86z51e19n75i88o94w52s44k98i 1823901274

však Brno-Hradec je již dálnice, sice přes Prahu, ale dálnice

0/−1
3.3.2015 22:29

P25e39t19r 93B85á11č10a 8945806345435

Sice pres Prahu ;-D

Tak s podobnou logiku vlastne uz ani netreba zadny dalsi dalnice stavet.

+1/0
4.3.2015 16:31

J41a92n 78S40l39o55v86í81k 3979177390318

Zastřešení nad dvoupruhem je naopak neekonomické ještě víc. Stejně by se to v budoucnu rozšířilo na plný profil, takže by se pak musela stavět nová střecha nebo naopak druhá střecha, která však nemůže být těsně vedle té druhé, takže by to nakonec zabralo více místa. Ke všemu, sice to bude skleněné zastřešení (jako na D8), ale dlouhé, takže tam budou normy podobné (ne-li stejné) jako pro provoz v tunelu - včetně rychlosti a zabezpečení pro obousměrný provoz.

+1/0
3.3.2015 13:45

M97i44l25a66n 18B91a71r88o96ň 8331123615259

Tak zrovna tady by mohly stacit obchvaty s obcasnymi 3 pruhy jako vidam v Nemecku.

+1/−1
3.3.2015 12:21

M17a28r65e61k 31G68a19j62d18a 4763824206642

Z jedné strany CHKO Bílé Karpaty a z druhé přírodní rezervace Strážnické pomoraví, není lepší to trasovat vedle vysokorychlostního (160) železničního koridoru kde co 10 minut jede vlak?

+2/0
3.3.2015 13:22

J22o87s21e11f 92T20r84ö18g21l 8599692436906

To by byla samozřejmě logická varianta.

0/0
3.3.2015 21:04

J13o19s44e46f 18M89i26k24u32l37í31k 8304767486

6 tisíc aut může být jakkoli nepříjemných, ale jsou na tom kdejaké vesnice mnohem hůř.

+1/−1
3.3.2015 11:55

M30a68r89e66k 42G56a52j78d83a 4763944396902

6 tisíc? tak křížení 1/55 a 1/54 je tak 20-30tis/24 hod

0/0
3.3.2015 13:25

Z75d17e95n68e94k 27H40r64d98i27n70a 9670919923500

Problém je, že od Uh. Hradiště se cesta na jih rozděluje na dvě možné komunikace - jedna vede přes zmiňovaný Moravský Písek a druhá přes Veselí n. M., kde je 10 000 aut. A dohromady už je to velmi slušné číslo.

Dalším zásadním důvodem je to, že silnice od Otrokovic až po Strážnici vede neustále přes obce , takže to výrazně zhoršuje prostředí  obci a výrazně zpomaluje dopravu. Z Otrokovic do Strážnice je to 45 km a z toho je takových 25-30 km přes obce. Takže ten  nárůst rychlosti dopravy by tady byl zásadní.

0/0
4.3.2015 0:09

P89e60t89r 80R25u71m63p48l30i92k 4379867479343

ano, na slovácku jsou strašně dlouhý vesnice.

0/0
4.3.2015 19:31

V35í66t 50G78a98b50r16i35e67l 5354133466827

To zúžení je blbost.

+7/−1
3.3.2015 11:08

M30a50r28e97k 49G63a12j87d32a 4863244246282

To zastřešení je blbost. 1000t co 10 minut jedoucí 160 vlaky nevadí a pár aut bude vadit. Hlavně ta ptačí oblast byla vyhlášena 40let po vytyčení koridoru pro R55.

+2/−1
3.3.2015 13:24

P22e68t74r 75A67n39d91r40ý73s60e30k 9883921526437

Nebyl bych tak optimisticky... Optimistickych prohlaseni uz bylo, pamatuju si ze nekdy pred rokem 2010 jsem cetl ze cela R55 bude stat v roce 2017 a prd... To svadeni do jednoho pruhu je podle me blbost - pruroda v tom miste bude zatizenavuz tak jak tak a jestli to bude o 20 metru vic nebo min, to uz snad neni takovy rozdil, v pripade vetsiho provozu se v danem miste zuzeni budou akorat delat velke kolony a jednopruh ani nesplnuje kriterie rychlostni silnice, je ale jasne, ze deti zeme a podobni maji uz na stole nachystane 4 zaloby az se vyda stavebni rozhodnuti, i kdyz realne ram zadny problem nebude, stejne to napadnou, aby se to aspon o dva roky protahlo nez to soudy projednaji. Ja bych tady proti tem eko zakrocil tim zpusobem, xe pokud by jejich stiznost byla neopravnena, tak by museli uhradit urcitou financni castku (nastavenou vysoko) jako kompenzaci za vznikle ekonomicke potize...

+8/0
3.3.2015 11:06

D63a91v64i76d 78B88e42n96e12š 8938860339453

Bohoušek tráví čas ježděním po republice a všude označuje místní stavby za prioritu vlády. Naposled to byla R6, R35, spojení na ruzyňské letiště, pražský okruh atd. 

Dokud se skutečně nekopne, beru, že to říká jen proto, aby řeč nestála.

+17/0
3.3.2015 10:36

M45a12r79e35k 63G79a37j47d59a 4913664726532

Jenom slibuje, jako vždy.

+2/0
3.3.2015 13:26

P51e55t89r 97K18o55v20a67ř34í40k 1311463449397

Priorita? Myšleno jako propojení Břeclav - Ostrava? Nechápu proč, když po dálnici přes Brno to je o pouhých 24 km (10 minut) delší? Jako prioritu bych viděl spojení Brna s Hradcem, než tuto prkotinu.

+7/−4
3.3.2015 10:25

J78á70n 72K80o80t16ú56č 2946714808936

Lenže nie každý chce ísť až do Ostravy. Na cestu z Břeclavi do Zlína by bolo blbé použiť D2 a D1. Ale súhlasím, z hľadiska celej ČR sú aj vyššie priority, hlavne Hradec - Mohelnice a Praha - ČB.

+6/−1
3.3.2015 10:53

J34o23s24e95f 13T98r97ö14g35l 8469852176146

Nejde ani tajk o Břeclav - to je celkem "díra" (břeclavští prominou), ale o celé Slovácko a také o tranzit od Bratislavy.

0/0
3.3.2015 21:03

P84e40t22r 76K21o71v58a88ř29í49k 1571753869217

Ještě jednou - předpokládám, že hlavní problém je, že většina aut tudy projíždějících jede trasu Bratislava-Ostrava. Nevěřím, že ty desetitisíce aut jezdí denně pouze z Břeclavi a pouze do Otrokovic. A na to namítám, že přes Brno to je po dálnici - o 24km delší, nicméně díky dálnici dokonce rychlejší. Proč tedy neřešit primární problém, tj. jak vyhnat tranzit z těchto vesnic, než stavět novou dálnici?

0/0
4.3.2015 11:24

Z84d65e95n56e83k 19H14r82d42i95n71a 9300409323420

Protože tady je velká i místní doprava, tj. velké množství auto jezdí např. do Uh. Hradiště, do Zlína či Otrokovic nebo Hodonína. A hlavně v oblasti od Otrokovic po Strážnici by to byl jeden mega velký obchvat měst a vesnic na trase, Proto je tu také plánovaný poměrně velký počet sjezdů (9 sjezdů na 30 km mezi Otrokovicemi a Bzencem-přívozem).

Kvůli už dlouhodobě plánované dálnici (plánovala se už za komunistů) se tu obchvaty nestavěly, po převratu podobně.

+1/0
4.3.2015 15:59

J18a91n 91K63u67t94m49a93n 9794839100

Dokud se nezačne stavět, tak jsou to jen populistický kecy...A ani to neznamená, že se to někdy dostaví...

+9/0
3.3.2015 10:11

P32e15t15r 72N65e30c25h87a22n47i39c89k12ý 7973106118960

Jestli by se nejdřív nemělo udělat propojení D1 z Přerova a aspoň obchvaty mezi Přerovem a Olomoucí, jinak ta R55 svede dopravu jedoucí od Břeclavi (A/SK) na Ostravu (PL) a v Přerově a okolí to na silnicích bude ještě horší

+1/−1
3.3.2015 10:09

Z25d15e89n40e35k 55H20r56d64i21n29a 9250459713250

V roce 2019 by se v Přerově mělo stavět, podle aktuálního letáku ŘSD se počítá s výstavbou 2017-2021, z Lipníku do Přerova by se pak mělo začít stavět tento měsíc.

0/0
4.3.2015 0:15

Najdete na iDNES.cz