Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič na cestě přehlédl neosvětlený traktůrek, překlopil ho i se šoférem

Neobvyklou nehodou se zabývají jihomoravští policisté. U Řícmanic na Brněnsku za tmy narazil řidič octavie do neosvětleného malého traktoru, který se po havárii překlopil na bok. Šestapadesátiletý šofér traktůrku putoval do nemocnice, stroj museli s jeřábem odklízet hasiči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I50v28a 37V75a50l80č15í32k89o31v32á 1389678741721

„Řidič osobního auta nepřizpůsobil rychlost a kvůli neopatrné jízdě si nevšiml na silnici neosvětleného traktoru,“

To je nějaký sarkastický výrok opilého policejního mluvčího? 8-o

+1/0
22.3.2015 11:42

P38e56t16r 34B43á58č89a 8535146195405

Dedek s neosvetlenym "traktorem" a odnese to ridic, to by jeden blil tady z toho bananistanu.

+5/0
19.3.2015 13:14

B87o91h43u34s83l12a83v 54K74r83á80l23í54k 2331410539796

Odnesli to oba řidiči, to tak u nehod bývá, ať už si "vinu" přehazují jakkoliv.

0/−1
19.3.2015 13:52

J95i24n92d41ř43i86c12h 55H33r26a47d52e46c19k96ý 6865579462792

"to je dost, že jsi nás taky jednou vyvez!"

0/0
19.3.2015 12:56

S48t87a46n77i62s82l93a58v 83C32h73y80t62r62a 3754593727759

řidič nepřizpůsobil rychlost? Krásná fráze, co se pravidelně používá.

Podle fotek vidím, že ten traktor nesplňoval technické předpisy pro provoz na veřejné komunikaci. Nikde nevidím světla, odrazky, blatníky atp. Kdo ví, zda měl vůbec rz a platnou stk (což dost pochybuji).

Takže i kdyby ten řidič octavie překročil rychlost, je jednoznačně viník řidič traktoru. Bez světel a neopovídajícím schváleném tech. stavu na silnici nemá prostě co dělat!

+7/−1
19.3.2015 11:59

I52v84a46n 20O18š46m58e47r45a 3775963327750

Řidič nepřizpůsobil rychlost tzn. že nepřekročil maximálně povolenou rychlost, nicméně povinností každého řidiče je přizpůsobit rychlost podminkám na komunikaci, tak aby řidič mohl předvídat jakoukoliv překážku či událost, která se může stát. Jinými slovy, řidič je vždy vinen. Bez ohledu na to jestli druhá strana porušila předpiny nebo ne, protože nehodou řidič porušuje vždy předpisy. Možná se Vám to nelíbí, ale při této situaci je opravdu lepší z  místa odjet a jako v pokru hodit All-in, protože pojišťvna nic nezaplatí a ještě dostane podmínku a uhradí soudní výlohy.

+2/−1
19.3.2015 12:45

I73v84a 52V16a12l42č40í98k81o59v63á 1379738691631

Nemáte pravdu.

0/0
22.3.2015 11:43

B71o91h73u43s53l11a21v 36K71r11á39l98í41k 2841850719826

Ministerstvo dopravy by vám vysvětlilo, že takový trakorista je vlastně chodec. Stejně jako to tvrdilo u segwayů.

0/0
19.3.2015 13:36

P19e46t31r 73J59a29n44s60a 8898254884575

Podle reakcí mnohých tady, je vždy vinen ten, kdo má lepší vozidlo a z nehody vyvázne bez větší újmy. Ach ten úpadek v logickém myšlení v českém národě je vskutku katastrofální.8-o

+1/−1
19.3.2015 11:11

I71v49a 54V73a66l73č11í33k94o20v48á 1119828231171

8-o Kdo si bere do úst národ a zevšeobecňuje, nezaslouží nic než lítost a lékaře.

0/0
22.3.2015 11:44

S69t57a54n36d98a 49C27h16v10o20s43t 1362418

Vozovka na fotkach se mi zda sucha a rovna. Pokud jela oktavka na tlumeny a mel osvetleno cca 50m pred sebe, mohl to ubrzdit cca z rychlosti 75km/h. Pokud jel na dalky, musel videt daleko dal a klidne mohl jet povolenych 90 km/h. Pokud jel rychleji (pripadne nevenoval se rizeni), asi bude mit ridic problem nehlede na trestuhodnost jednani "traktoristy".

0/0
19.3.2015 10:49

K82a27t64e53ř48i86n27a 36H72a34l40a60š89k60o43v18á 1625185653887

ve vesnici je povolenych 50kmh.

0/0
19.3.2015 11:15

S70t89a33n90d75a 70C50h71v39o20s47t 1342898

To jsem prehledl, ze to bylo v obci. Tim spis to mel ridic oktavie ubrzdit. Pri 50 km/h se udava draha zastaveni 28m (14 reakcni doba + 14 brzdna draha).

+1/0
19.3.2015 11:19

I83v68a51n 71O61š83m55e50r81a 3395963637750

Podle fotek to moc nevypadá, že by to bylo v obci, ale pravda policie doporučuje jet s tlumenými max. 50 a s dálkovými 75.

0/0
19.3.2015 12:48

K64a41t63e97ř43i30n71a 46H17a90l50a92š12k76o57v16á 1885475433557

dnes jsme pres to misto jeli, je to kousek os naseho bydliste. jsou tam vesnicky obestavene kolem cesty, jedna navazuje na druhou. takze bohuzel padesatka, ale je mi jasne, ze obcas se nekdo zapomene, zvlast pokud nema pocit, ze je ve vesnici.

0/0
19.3.2015 15:45

M91i47r88o80s33l16a66v 83V59y73k35o57u35p44i17l 3520376193475

Neviditelnost na silnici se stává standardem.

U lidi na kole je to 8 z 10 co nesvítí a ještě jsou oblečeni do tmavého a kličkují mezi auty a šalinama.

Stále více lidí nesvití ani za mlhy na dálnici, mají jen denní svícení a že nejsou vidět je nazajímá. Za to by policajti měli dávat mastné pokuty. Tito lidé nejsou schopni pochopit na co  je určeno tzv.  denní svícení a nebo šetří halířky na spotřebě za cenu hromadné nehody;-€

+1/0
19.3.2015 10:44

V11á26c98l42a74v 49G93a14j77e66r 5129470833159

Dělal jsem autoškolu v 70. letech a instruktor říkal: "Můžete jet maximálně takovou rychlostí, abyste byli schopni zastavit na vzdálenost, na kterou vidíte". A je to logické, jedu do zatáčky, může za ní být přes cestu strom nebo nepojízdné auto nebo chodec s kolem a já musím bezpečně auto ubrzdit. A platí to pořád, viz: http://www.ceskatelevize.cz/porady/10396155713-besipky/213563230400014-dohledna-vzdalenost/

Pak nám ještě tloukli do hlavy, že musíme myslet pokud možno za všechny účastníky provozu, které vidíme nebo tušíme do vzdálenosti 100m. Těmito dvěma základními pravidly se řídím, jezdím už 38 roků a nejen žádná nehoda, ale ani pokuta ani stržený bod. Tyto pravidla asi řidič octávie nedodržel.

Nyní k malotraktoru. Téměř jistě spoluviník, neosvětlený, určitě bez schválení pro provoz na pozemních komunikacích, bez STK, bez pojištění odpovědnosti. Prostě hospodský "geroj" na samodomo sestaveném klumpru. Smutné je, že kdyby alespoň jeden z účastníků nehody dodržel své povinnosti, tak by se nic takového nemuselo stát. Tak alespoň, že nikdo nezemřel.

+9/0
19.3.2015 10:20

V26á86c83l18a56v 40G59a70j97e20r 5599650163859

Zajímalo mne, zda toto výše uvedené pravidlo je v zákonu a ono je !!! Cituji

Zákon o silničním provozu (zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích)

§ 18

Rychlost jízdy

(1) Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.

.....

Prosím všechny, kteří zpochybňují nutnost jet maximálně takovou rychlostí, aby bylo možno zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou vidím, aby si tento paragraf několikrát přečetli a řídili se jím, vyhnou se mnoha nehodám a ubude lidské bolesti. Prosím.

+6/0
19.3.2015 10:35

P58e49t48r 67J87a30n44s23a 8268974934765

A ten "řidič" neosvětleného traktůrku snad nemá povinnost předvídat, že někdo pojede tak, že za neosvětleným traktůrkem někdo nestačí zastavit?????????

+1/−3
19.3.2015 11:04

P55e49t63r 45K75o68v18a70ř51í36k 1591213779477

Ne, zákon o žádné takové povinnosti nehovoří.

+1/−1
19.3.2015 11:35

D49u89š66a43n 35V88í89t54e65k 8195772817126

Pane Gajere.

Je dobře, že jste si to ověřil. Bylo by ovšem dobře, kdybyste si uvědomil, co by se stalo, kdyby se tím všichni řídili! Ono totiž zdaleka nejde jen o motajícího se opilce či strom. Jde i o výtluk v silnici nebo slizké napadané listí za zatáčkou. Tomu prostě nelze vyhovět, ale zákonodárce ví (my přece taky) proč to tam je.

+1/−2
19.3.2015 11:12

V87á28c91l16a61v 17G75a23j94e39r 5119870233799

Samozřejmě, toto pravidlo nezabrání všem nehodám, nečekaně Vám pod kola vlítne divočák nebo Vám tam vjede někdo z vedlejší a malér je na světě. Ale určitě to omezí nehody z Vaší viny.

Jinak pokud pojedete pořád 90km/h, jako byste za zatáčkou čekal pořád rovnou suchou silnici a vjedete do mokrého listí, tak zaručeně budete mít daleko větší problém než já, když bych jel jako bych za zatáčkou čekal stojící náklaďák a vjedu na mokré listí 50 km/h.

+1/0
19.3.2015 13:14

D35u47š70a10n 28V97í62t11e86k 8375172497206

Tož jestli takto skutečně jezdíte tak z Vás ostatní mají radost. Nehledě na to, že je nutíte svým loudáním předjíždět a tím pádem vytváříte nebezpečné situace (ale nikdo Vám nic nemůže). Kolik kilometrů ročně tímto stylem urazíte? 30 tisíc a víc to nejspíš nebude, že? Možná ani 10?

+1/0
19.3.2015 14:30

V45á70c81l42a15v 79G89a78j44e73r 5529440633529

To neznamená pomalu, ale bezpečně. Většinou se dá jet 90, ale musím vědět, kde to nejde. A tam jedu opatrněji. Ti, co si mysleli, že mohou 90 všude, tak už tam mají křížky.

0/0
19.3.2015 16:14

V20á87c77l29a55v 62G52a82j65e89r 5799280113829

Spíše mne děsí, že vy tak nejezdíte. Pak stačí sebemenší nečekaná překážka, neubrzdíte to, strhnete řízení vlevo a Pán Bůh s tím, kdo jede v protisměru. No hlavně že se neloudáte.

+1/0
19.3.2015 16:16

K60a20r51e94l 26P46o93d80h88o58r21s19k77y 3165823122175

Opravdu bych vas chtel videt, jak jedete v patek vecer za tmy trasu HK - Nachod timto zpusobem. Je to jen par kilaku, ale muj tip je 2 kamiony v prikope, 5 rozsekanych osobaku a rekneme 4 mrtvi na jednu vasi takovou jizdu. Skutecne si myslite, ze je to v realu bezpecny zpusob rizeni?

0/0
19.3.2015 15:09

V56á17c20l84a81v 41G73a64j65e54r 5549890623419

Špatné přirovnání, bez argumentů. Stejně bych mohl já napsat, že Váš styl jízdy znamená 7 kamionů a 16 osobáků rozsekaných a 9 mrtvých, to není relevantní argument.

Spíš to mám ověřeno, že to funguje. Ono není hrdinství riskovat a jet na "plný kotel" a pak se nestačit divit. Nijak se neloudám, jedu svižně, ale neriskuji a předvídám.

0/0
19.3.2015 16:27

K31a29r79e36l 49P57o16d50h82o62r60s76k67y 3515493782505

Ale to jsou docela jasny argumenty a zkusenost z praxe. Rikate, ze jedete na zastaveni na dohled. To znamena, ze do zatacky pojedete nejakych 70. Jak to bude vypadat, kdyz budete mit za sebou 3 kamiony a 10 osobaku (podotykam ze s nezanedbatelnym procentem polaku) a budete do kazde zatacky takhle zpomalovat?

Jeste priklad z polska - kdyz jsem jel pres obec 70 (maji 50 jako my), tak me bezne kamiony predjizdely a to za plneho provozu v obou smerech.

0/0
19.3.2015 17:32

V75á18c82l69a43v 29G51a85j55e85r 5509700553409

Já vím, ono to není jednoduché dodržovat, ale přeci nebudu porušovat maximální povolenou rychlost jen proto, že jí porušují jiní. Nebudu jezdit jak prase jen proto, že tak jezdí druzí.

Nemám auto jako fetiš a už mám za sebou věk, kdy jsem si musel něco dokazovat. Teď beru auto jen jako dopravní prostředek a nechci jím způsobovat starosti a bolest jiným.

0/0
19.3.2015 17:38

K48a67r39e41l 82P38o57d76h61o33r92s56k43y 3265393912945

Ale to neni o dokazovani a fetisi. Jde o to, ze kdyz nepojedete jako ostatni, tak vas ostatni zacnou predjizdet a k tem rizikovym situacim zacne dochazet asi 1000x casteji. Ne za kazdou zatackou je mokry listi nebo spadly strom, ale verte mi, ze za kazdou zatackou budete mit proti sobe kamion, pokud by vic ridicu jezdilo jako vy. Jen diky tomu, ze se ridici navzajem prizpusobuji, tak neni potreba tak predjizdet a doprava je relativne v klidu. Ve chvili, kdy zacnete pred kazdou zatackou zpomalovat na 70, to proste jen vyrazne zhorsite, jiny efekt to ve vysledku nema (ano s pravdepodobnosti 1:milion tam bude spadly strom a vy nedovedete zastavit pred nim a tuknete do nej).

0/0
19.3.2015 18:14

V23á89c45l71a30v 29G22a79j42e33r 5509970863599

Dodnes jsem si myslel, že jet tak, abych zastavil na vzdálenost, na kterou vidím, je základní pravidlo nejen silničního provozu, ale i slušnosti a opatrnosti. Nejde jen o spadlý strom, může mě překvapit naprosto cokoliv a není to s pravděpodobností 1:1000000, stane se to mnohem častěji. Proto je toto pravidlo uvedené i v zákonu. Bohužel jste mne přesvědčili, že je hodně řidičů, kteří ho nedodržují. Pak se opravdu nedivím, že to na našich silnicích vypadá tak jak to vypadá. Každý to valí, co to dá, a pak je jen nemile překvapen, co na něj čeká ...

Ne, odmítám věřit, že se to pravidlo nedodržuje. To by vůbec cyklisti nebo chodci za horizontem nebo za zatáčkou neměli šanci, když by dojíždělo auto a současně v protisměru se objevilo druhé auto. Jak by to vypadalo, když by to NIKDO NEDOBRZDIL ?

0/0
19.3.2015 18:55

K19a44r94e31l 44P84o22d90h12o88r52s25k35y 3365263882585

Muzete prosim sdelit, kdy jste naposledy jel po nejake bezne frekventovane statovce za tmy? Doporucuji se jit nekam podivat, do nejake hezke zatacky, at ziskate trochu predstavu. Muzete tam treba postavit na krajnici figurinu z krepaku, davam ji tak 15 minut.

Dam muj priklad z posledni doby. Jel jsem v noci trasu Zlicin - Most, coz je 80km za 48min. Shodou okolnosti to vychazi na prumer 100km/h. Za tu dobu jsem predjel 1 kamion, me predjelo asi 10 jinych aut. Dalkovy jsem za tu dobu dal jen parkrat, takze jsem vetsinu casu nevidel nijak zvlast daleko, o zatackach nemluve.

Jiny priklad, Zamberk - HK, prumer 76km (je tam dost vesnic), jel jsem zhruba tak jak ostatni, v jedne obci me predjizdel kamion. Kdybych mel jet vasim stylem, tak jich mam za zadkem hned 10.

Vitejte do reality.

0/0
19.3.2015 20:01

M90a41r94t14i97n 34K21u36ř86í96t17k42a 6397706268515

Žádný samodomo sestavený klumpr. Toto byl Holder - sériová výroba asi jako Vari. To ovšem chlapa neomlouvá.

0/0
19.3.2015 11:34

V88á96c34l97a41v 27G11a91j34e46r 5309450923139

Tak to se omlouvám, nejsem znalec zahradní a malé zemědělské techniky, navíc bych to z té změti plechu a dílů ani nepoznal.

0/0
19.3.2015 13:31

M33i30c50h90a54l 93S87l34a97v17í18č34e37k 1519828292849

Co se předpisů týče, máte za jedna. :-) Ovšem skutečný provoz je o něčem jiném. Při dobrovolném doškolování řidičův 70tých (platilo to tehdy ROH) jsme měli skvělého instruktora. A ten neustále zdůrazňoval 3 "smrtící" paragrafy, které zůstaly dodnes. První z nich byl ten vámi citovaný. Druhý z nich byl o přizpůsobení rychlosti stavu a povaze vozovky a třetí notoricky známý "předvídací". A zároveň na rovinu řekl, že jsou v pravidlech proto, aby se vždy dala vina "přišít" řidiči, přestože jejich striktní dodržování v praxi  je v podstatě nemožné. Modelová situace: silnice druhé třídy a tma. Vjíždíte do ostré pravé. Světla vozidla tedy svítí v podstatě do protisměru, výhled před vozidlem je najednou nějakých 5-10 m. V tomto okamžiku byste musel jet rychlostí max. 5 km/h a můžete předvídat, že pokud za vámi jede další vozidlo, navštíví váš kufr.

V tomto konkrétním případě bych očekával vyjádření, že hlavním viníkem je řidič malotraktoru, jehož vozidlo fakticky představovalo překážku v provozu s tím, že podíl řidiče OA se vyšetřuje. A hned by to bylo o něčem jiném!

A zdůrazňoval ještě jednu věc, která se jakoby zcela vytratila. V jistých dopravních situacích můžete jiného účastníka provozu omezit, ale nikdy jej nesmíte ohrozit!

+1/0
19.3.2015 15:41

V46á62c28l11a38v 84G70a57j97e17r 5579830613409

Ano, souhlasím s Vámi a to se mi taky stává, vidím před sebou ostrou pravou a vzadu kufrolepič. Pak nastupuje to myšlení za ostatní (i za kufrolepiče) a rychlost snižuji pozvolna, když ve světlech vidím stromy tak už zdálky vidím, že bude ostrá pravá. No a pokud před zatáčkou přibrzdím a on to do mne práskne, já brzdil před zatáčkou (tedy mám důvod) a on nedodržel bezpečnou vzdálenost, vina bude na jeho straně. Snížení rychlosti při vjezdu do zatáčky není omezením jiného řidiče. Opravdu jedu tak, abych byl schopen zastavit, kdyby se za zatáčkou něco objevilo. U většiny zatáček nemusím jet 5km/h, ale stačí jen sundat nohu z plynu a z 90 snížit na 50. No a pokud, jak píšete, mám výhled 5-10m, tak opravdu klidně snížím na 5 km/h. Vy byste při výhledu 5-10m jel jakou rychlostí?

0/0
19.3.2015 16:11

M17i12c65h55a26l 87S45l81a90v53í80č87e10k 1699898442809

Potíž je v tom, že do sebe nakonec bouchnete, resp. on do vás. Protože moc času nemáte, zejména za snížené viditelnosti a dotyčný se jistě bude hájit tím, že jste jej úmyslně vybržďoval. Schválně si to někdy večer zkuste tam, kde nehrozí nebezpečí. V ostřejší pravé máte dohled na pravou stranu vozovky skutečně jen pár metrů. A z 90ti na 5 máte intenzivní brzdnou dráhu cca 45 m za sucha. A tím omezením jsem neměl na mysli něco zcela jiného. Jinak myslím, že se v názorech dosti shodujeme, jen jsem chtěl poukázat na skutečnost, že v jistých situacích zákon dodržet nelze. Ono těch nesmyslných věcí je tam víc (viz třeba předjíždění stojící kolony cyklisty vpravo). A stačí otevřít dveře, zrovna když je v mrtvém úhlu.

0/0
19.3.2015 16:32

V17á87c83l11a44v 64G28a61j72e52r 5839950203369

Ono je rozdíl "brždění" (má důvod, zatáčka, přechod apod.) a "vybržďování" (omezování na rovné silnici). Vybržďovače nesnáším, zasluhují pár přes hubu. Když ale někdo přibrzdí před zatáčkou, tak je to OK a musím s tím počítat. Vždyť už jen proto, že on je té zatáčce blíž, vidí do ní a vidí třeba cyklistu, ale já ho ještě nevidím.

0/0
19.3.2015 16:39

M92i89c14h52a78l 21S63l47a46v92í92č81e39k 1109678932369

Ale samozřejmě. Jenže co myslíte, jak se dotyčný bude hájit? Určitě neřekne, jel jsem mu nalepený na zadku jak 4% ale bude tvrdit, že jste náhle prudce změnil rychlost jízdy. Léta jsem měl z práce výhled na 4-proudovou městskou komunikaci a přechod pro chodce. A nebyl snad týden, aby tam nebylo bum. Mrtvý naštěstí za celou dobu jen jeden, ale pomačkaných plechů spousta a vyšetřování na místě nehody vždy trvalo dlouho, ač bylo zdánlivě jednoduché.

0/0
19.3.2015 17:09

V76á89c29l73a81v 26G75a88j50e92r 5129420903349

A vsadil bych se, že ani jednomu z těch, co na té čtyřproudovce nabourali do toho, co zastavil před nimi před přechodem, policajti neuznali argument, že ten před nimi je bržděním před přechodem vybržďoval. Ono opravdu záleží na okolnostech. Kde není zjevný důvod k brždění (přechod, zatáčka, semafor) tam může jít o vybržďování.

0/0
19.3.2015 17:20

M55i97c63h75a45l 31S58l35a95v43í24č93e11k 1719438962339

Nevím, nebyl jsem účastníkem vyšetřování. Spíše než o "vybržďování" jde o pozornost. Již jsem mnohokrát viděl i zažil, že řidič jedoucí vpředu náhle dupnul na brzdy, zejména před přechody. A většinou proto, že "čuměl po výrech" a nesledoval situaci před sebou. A pak to bouchlo. Což je v městském provozu bohužel běžná věc. Ale zrovna tak by v tomto případě vpředu jedoucí řidič mohl být obviněn, že se zcela nevěnoval řízení vozidla. Další bolavou věcí je pak nesmyslné budování přechodů. Nevím, kterého osvícence napadlo, dělat v zastávkách trolejbusů přechody těsně před stanicí. Takže při jeho míjení vám vběhne chodec přímo před vozidlo. Tohle mají dobře ošetřeno Němci, kdy se prostě autobus či trolejbus v zastávce míjet ani předjíždět nesmí. Máme toho na hrbu jako řidiči dost, ale ohleduplnost, ba i prosté použití mozku jakoby se čím dál tím víc vytrácejí, místo aby se vzrůstajícím provozem narůstaly. Zajisté znáte notorické neblikače, šetřící žárovky, předjíždějící "závodníky", jedoucí o 5km/h rychleji, řidiče, pro které je i dvojitá plná čára nesmyslná malůvka a pod. Kdysi mne řízení bavilo, dnes to pro mne představuje otravnou činnost a kdybych k tomu nebyl okolnostmi nucen, auto prodám a vrátím řidičák.

0/0
19.3.2015 17:54

F94r61a63n31t37i19š27e10k 63S59o75k77o71l 7225904941396

Traktůrek měl být v noci osvětlen. Navíc tenhle vypadá amatérsky, tudíž "traktor" vysoce pravděpodobně bez RZ. Na silnici neměl co pohledávat. Traktorista si tu svoji nehodu zavinil víceméně sám.

+3/0
19.3.2015 10:10
Foto

P15a92v78e18l 68H40e42j75n34ý 1724205822779

člověk nemá reflexy stavěné na to aby v osmdesáti stačil zareagovat na nenadálou překážku,to by si měli někteří"závodníci"uvědomit.

0/−2
19.3.2015 10:03

F65r25a96n50t77i68š96e45k 79S62o22k85o54l 7795634831526

O reflexy tady nejde, ale pokud už traktůrek nesplňoval podmínky k provozu na veřejných komunikcích, měl být alespoň osvětlen. Jezdit v noci po silnici na neosvětleném vozidle (jakémkoliv) je dohromady sebevražda a vražda.

+7/0
19.3.2015 10:13

B28o64h95u77s63l87a64v 93K62r84á39l58í27k 2361480439476

Ano - když se sejdou dva nezodpovědní řidiči, často z toho bývá nehoda.

0/0
19.3.2015 13:43

L61u34m10i12r 24N54o25v75a92k 8171333376148

podle slov mluvčího policie musíme tedy všichni jezdit 40km/h a přizpůsobit tak rychlost případným neosvětleným traktůrkům a jiným věcem, které na silnici nemají co dělat...

+19/−1
19.3.2015 9:34

E55d88u57a68r75d 41B28l89a11z31e43k 1643480205795

Tak 40 zrovna né ale hledět! ;-O Chodci!!! jsou také neosvětlení! A vy nemáte na vozidle vepředu reflektory???8-o... Na silnici raději čekejte cokoliv! Ani strom není osvětlen, nemá tam, dle vás, co dělat, ale občas tam "dělá"! :-P

+5/−6
19.3.2015 9:38

A19l40b28e73r33t 29V79l60a68c96h 8136881138692

Uprostřed silnice se Vám občas vyskytne strom? 8-o

Člověče, nejezdíte náhodou "pod vlivem"?

+5/−4
19.3.2015 9:48

J39i60ř59í 48C72v37r69č81e84k 8170586420263

Tak může přes tu silnici spadnout, že ... Nicméně nesvětlený chodce rovnou střílet - to je prostě sebevražda. Jako celoroční cyklista můžu říct, že neosvětlenýho chodce bez reflexních prvků přehlídnete i na tom kole a jedete relativně pomalu vůči autu a ten chodec je ještě tak tupej, že se ani neuhne ani nezakřičí a přitom to kolo svítí jak "vánoční stromek" a on o vás ví, pak se k tomu ještě dozná že vás viděl už dlouho před kolizí.

A neosvětlenej malotraktor? Byl malotraktor způsobilej provozu na pozemní komunikaci ... bez světel těžko.

+2/−1
19.3.2015 9:53

E28d69u60a91r44d 45B83l57a28z83e14k 1563520855915

presne tak naposledy tuto zimu pri prednizdeni kamionu vecer  najednou predemnou vic jak do pulky silnice twdy pres cely levy jizdni pruh!, padly velky smrk. Kamionysta "profesional i kdyz jej musel videt drive a i kdyz jsem pobliknul na nej dke siln. zakona- to aby o me vedel, me nevaroval... Ja nedal driv daljovy abych jej neoslnil. I kdyz jsme jeli po ujetem snehu, diky pocitani s nahlou prekazkou , jsem stacil zpomalit a jen jsem zavadil o spicku stromu. Urazky vyse diskutujiciho o tom ze bych pil pred jizdou, nemijim komentovat... asi je mlad naivni a malo tiho zazil na cestach na rozdil o de me s najetymi vic jak 2.000.000km bez nehody moji vinou.

0/0
19.3.2015 13:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.