Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič na cestě přehlédl neosvětlený traktůrek, překlopil ho i se šoférem

Neobvyklou nehodou se zabývají jihomoravští policisté. U Řícmanic na Brněnsku za tmy narazil řidič octavie do neosvětleného malého traktoru, který se po havárii překlopil na bok. Šestapadesátiletý šofér traktůrku putoval do nemocnice, stroj museli s jeřábem odklízet hasiči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I14v70a 23V78a58l34č58í96k77o50v31á 1729318291211

„Řidič osobního auta nepřizpůsobil rychlost a kvůli neopatrné jízdě si nevšiml na silnici neosvětleného traktoru,“

To je nějaký sarkastický výrok opilého policejního mluvčího? 8-o

+1/0
22.3.2015 11:42

P58e84t49r 98B70á98č33a 8565596785955

Dedek s neosvetlenym "traktorem" a odnese to ridic, to by jeden blil tady z toho bananistanu.

+5/0
19.3.2015 13:14

B87o33h83u12s91l47a45v 11K44r89á15l52í84k 2481530909316

Odnesli to oba řidiči, to tak u nehod bývá, ať už si "vinu" přehazují jakkoliv.

0/−1
19.3.2015 13:52

J89i57n63d25ř84i24c98h 22H19r95a76d38e57c20k44ý 6825709102742

"to je dost, že jsi nás taky jednou vyvez!"

0/0
19.3.2015 12:56

S94t84a12n85i70s85l38a16v 16C98h11y54t79r77a 3434983957629

řidič nepřizpůsobil rychlost? Krásná fráze, co se pravidelně používá.

Podle fotek vidím, že ten traktor nesplňoval technické předpisy pro provoz na veřejné komunikaci. Nikde nevidím světla, odrazky, blatníky atp. Kdo ví, zda měl vůbec rz a platnou stk (což dost pochybuji).

Takže i kdyby ten řidič octavie překročil rychlost, je jednoznačně viník řidič traktoru. Bez světel a neopovídajícím schváleném tech. stavu na silnici nemá prostě co dělat!

+7/−1
19.3.2015 11:59

I20v73a34n 71O91š95m70e16r53a 3345553327800

Řidič nepřizpůsobil rychlost tzn. že nepřekročil maximálně povolenou rychlost, nicméně povinností každého řidiče je přizpůsobit rychlost podminkám na komunikaci, tak aby řidič mohl předvídat jakoukoliv překážku či událost, která se může stát. Jinými slovy, řidič je vždy vinen. Bez ohledu na to jestli druhá strana porušila předpiny nebo ne, protože nehodou řidič porušuje vždy předpisy. Možná se Vám to nelíbí, ale při této situaci je opravdu lepší z  místa odjet a jako v pokru hodit All-in, protože pojišťvna nic nezaplatí a ještě dostane podmínku a uhradí soudní výlohy.

+2/−1
19.3.2015 12:45

I84v73a 58V15a29l13č85í76k86o78v18á 1989218631261

Nemáte pravdu.

0/0
22.3.2015 11:43

B98o94h57u23s80l72a95v 75K12r12á88l40í78k 2271610819836

Ministerstvo dopravy by vám vysvětlilo, že takový trakorista je vlastně chodec. Stejně jako to tvrdilo u segwayů.

0/0
19.3.2015 13:36

P34e24t36r 95J73a58n39s22a 8288754404655

Podle reakcí mnohých tady, je vždy vinen ten, kdo má lepší vozidlo a z nehody vyvázne bez větší újmy. Ach ten úpadek v logickém myšlení v českém národě je vskutku katastrofální.8-o

+1/−1
19.3.2015 11:11

I34v59a 38V78a71l20č94í20k74o58v83á 1189708551261

8-o Kdo si bere do úst národ a zevšeobecňuje, nezaslouží nic než lítost a lékaře.

0/0
22.3.2015 11:44

S87t34a67n25d14a 94C82h83v83o66s51t 1502658

Vozovka na fotkach se mi zda sucha a rovna. Pokud jela oktavka na tlumeny a mel osvetleno cca 50m pred sebe, mohl to ubrzdit cca z rychlosti 75km/h. Pokud jel na dalky, musel videt daleko dal a klidne mohl jet povolenych 90 km/h. Pokud jel rychleji (pripadne nevenoval se rizeni), asi bude mit ridic problem nehlede na trestuhodnost jednani "traktoristy".

0/0
19.3.2015 10:49

K44a94t14e41ř40i51n51a 73H19a68l68a32š51k17o34v49á 1165655503577

ve vesnici je povolenych 50kmh.

0/0
19.3.2015 11:15

S69t15a54n13d71a 45C81h50v75o70s37t 1312548

To jsem prehledl, ze to bylo v obci. Tim spis to mel ridic oktavie ubrzdit. Pri 50 km/h se udava draha zastaveni 28m (14 reakcni doba + 14 brzdna draha).

+1/0
19.3.2015 11:19

I59v25a69n 27O53š66m28e80r16a 3295643457730

Podle fotek to moc nevypadá, že by to bylo v obci, ale pravda policie doporučuje jet s tlumenými max. 50 a s dálkovými 75.

0/0
19.3.2015 12:48

K96a69t43e77ř28i26n93a 79H59a89l90a42š95k57o10v75á 1135815473237

dnes jsme pres to misto jeli, je to kousek os naseho bydliste. jsou tam vesnicky obestavene kolem cesty, jedna navazuje na druhou. takze bohuzel padesatka, ale je mi jasne, ze obcas se nekdo zapomene, zvlast pokud nema pocit, ze je ve vesnici.

0/0
19.3.2015 15:45

M71i35r46o16s94l48a46v 69V50y50k49o18u39p74i74l 3480716563545

Neviditelnost na silnici se stává standardem.

U lidi na kole je to 8 z 10 co nesvítí a ještě jsou oblečeni do tmavého a kličkují mezi auty a šalinama.

Stále více lidí nesvití ani za mlhy na dálnici, mají jen denní svícení a že nejsou vidět je nazajímá. Za to by policajti měli dávat mastné pokuty. Tito lidé nejsou schopni pochopit na co  je určeno tzv.  denní svícení a nebo šetří halířky na spotřebě za cenu hromadné nehody;-€

+1/0
19.3.2015 10:44

V43á50c93l68a33v 37G31a94j65e51r 5779340813519

Dělal jsem autoškolu v 70. letech a instruktor říkal: "Můžete jet maximálně takovou rychlostí, abyste byli schopni zastavit na vzdálenost, na kterou vidíte". A je to logické, jedu do zatáčky, může za ní být přes cestu strom nebo nepojízdné auto nebo chodec s kolem a já musím bezpečně auto ubrzdit. A platí to pořád, viz: http://www.ceskatelevize.cz/porady/10396155713-besipky/213563230400014-dohledna-vzdalenost/

Pak nám ještě tloukli do hlavy, že musíme myslet pokud možno za všechny účastníky provozu, které vidíme nebo tušíme do vzdálenosti 100m. Těmito dvěma základními pravidly se řídím, jezdím už 38 roků a nejen žádná nehoda, ale ani pokuta ani stržený bod. Tyto pravidla asi řidič octávie nedodržel.

Nyní k malotraktoru. Téměř jistě spoluviník, neosvětlený, určitě bez schválení pro provoz na pozemních komunikacích, bez STK, bez pojištění odpovědnosti. Prostě hospodský "geroj" na samodomo sestaveném klumpru. Smutné je, že kdyby alespoň jeden z účastníků nehody dodržel své povinnosti, tak by se nic takového nemuselo stát. Tak alespoň, že nikdo nezemřel.

+9/0
19.3.2015 10:20

V73á47c59l62a47v 38G81a56j52e39r 5209810613669

Zajímalo mne, zda toto výše uvedené pravidlo je v zákonu a ono je !!! Cituji

Zákon o silničním provozu (zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích)

§ 18

Rychlost jízdy

(1) Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.

.....

Prosím všechny, kteří zpochybňují nutnost jet maximálně takovou rychlostí, aby bylo možno zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou vidím, aby si tento paragraf několikrát přečetli a řídili se jím, vyhnou se mnoha nehodám a ubude lidské bolesti. Prosím.

+6/0
19.3.2015 10:35

P30e19t38r 28J58a47n95s29a 8138124184845

A ten "řidič" neosvětleného traktůrku snad nemá povinnost předvídat, že někdo pojede tak, že za neosvětleným traktůrkem někdo nestačí zastavit?????????

+1/−3
19.3.2015 11:04

P10e82t93r 91K26o67v97a44ř91í24k 1211103439747

Ne, zákon o žádné takové povinnosti nehovoří.

+1/−1
19.3.2015 11:35

D97u90š21a83n 86V71í69t10e84k 8375322287856

Pane Gajere.

Je dobře, že jste si to ověřil. Bylo by ovšem dobře, kdybyste si uvědomil, co by se stalo, kdyby se tím všichni řídili! Ono totiž zdaleka nejde jen o motajícího se opilce či strom. Jde i o výtluk v silnici nebo slizké napadané listí za zatáčkou. Tomu prostě nelze vyhovět, ale zákonodárce ví (my přece taky) proč to tam je.

+1/−2
19.3.2015 11:12

V84á32c69l44a50v 77G47a55j86e63r 5359700223479

Samozřejmě, toto pravidlo nezabrání všem nehodám, nečekaně Vám pod kola vlítne divočák nebo Vám tam vjede někdo z vedlejší a malér je na světě. Ale určitě to omezí nehody z Vaší viny.

Jinak pokud pojedete pořád 90km/h, jako byste za zatáčkou čekal pořád rovnou suchou silnici a vjedete do mokrého listí, tak zaručeně budete mít daleko větší problém než já, když bych jel jako bych za zatáčkou čekal stojící náklaďák a vjedu na mokré listí 50 km/h.

+1/0
19.3.2015 13:14

D69u52š19a19n 94V53í59t56e84k 8445262407476

Tož jestli takto skutečně jezdíte tak z Vás ostatní mají radost. Nehledě na to, že je nutíte svým loudáním předjíždět a tím pádem vytváříte nebezpečné situace (ale nikdo Vám nic nemůže). Kolik kilometrů ročně tímto stylem urazíte? 30 tisíc a víc to nejspíš nebude, že? Možná ani 10?

+1/0
19.3.2015 14:30

V84á25c55l70a72v 40G81a74j73e56r 5729430623869

To neznamená pomalu, ale bezpečně. Většinou se dá jet 90, ale musím vědět, kde to nejde. A tam jedu opatrněji. Ti, co si mysleli, že mohou 90 všude, tak už tam mají křížky.

0/0
19.3.2015 16:14

V86á43c64l49a71v 48G12a27j90e74r 5419780673389

Spíše mne děsí, že vy tak nejezdíte. Pak stačí sebemenší nečekaná překážka, neubrzdíte to, strhnete řízení vlevo a Pán Bůh s tím, kdo jede v protisměru. No hlavně že se neloudáte.

+1/0
19.3.2015 16:16

K10a86r53e14l 12P92o31d10h26o90r94s87k46y 3725223782745

Opravdu bych vas chtel videt, jak jedete v patek vecer za tmy trasu HK - Nachod timto zpusobem. Je to jen par kilaku, ale muj tip je 2 kamiony v prikope, 5 rozsekanych osobaku a rekneme 4 mrtvi na jednu vasi takovou jizdu. Skutecne si myslite, ze je to v realu bezpecny zpusob rizeni?

0/0
19.3.2015 15:09

V56á17c65l26a91v 44G72a76j37e30r 5929490233919

Špatné přirovnání, bez argumentů. Stejně bych mohl já napsat, že Váš styl jízdy znamená 7 kamionů a 16 osobáků rozsekaných a 9 mrtvých, to není relevantní argument.

Spíš to mám ověřeno, že to funguje. Ono není hrdinství riskovat a jet na "plný kotel" a pak se nestačit divit. Nijak se neloudám, jedu svižně, ale neriskuji a předvídám.

0/0
19.3.2015 16:27

K14a11r81e87l 29P51o69d50h40o86r70s51k69y 3615343742885

Ale to jsou docela jasny argumenty a zkusenost z praxe. Rikate, ze jedete na zastaveni na dohled. To znamena, ze do zatacky pojedete nejakych 70. Jak to bude vypadat, kdyz budete mit za sebou 3 kamiony a 10 osobaku (podotykam ze s nezanedbatelnym procentem polaku) a budete do kazde zatacky takhle zpomalovat?

Jeste priklad z polska - kdyz jsem jel pres obec 70 (maji 50 jako my), tak me bezne kamiony predjizdely a to za plneho provozu v obou smerech.

0/0
19.3.2015 17:32

V47á25c28l34a22v 51G46a65j23e76r 5759810983819

Já vím, ono to není jednoduché dodržovat, ale přeci nebudu porušovat maximální povolenou rychlost jen proto, že jí porušují jiní. Nebudu jezdit jak prase jen proto, že tak jezdí druzí.

Nemám auto jako fetiš a už mám za sebou věk, kdy jsem si musel něco dokazovat. Teď beru auto jen jako dopravní prostředek a nechci jím způsobovat starosti a bolest jiným.

0/0
19.3.2015 17:38

K86a34r86e93l 16P57o53d69h18o34r25s30k93y 3745323812475

Ale to neni o dokazovani a fetisi. Jde o to, ze kdyz nepojedete jako ostatni, tak vas ostatni zacnou predjizdet a k tem rizikovym situacim zacne dochazet asi 1000x casteji. Ne za kazdou zatackou je mokry listi nebo spadly strom, ale verte mi, ze za kazdou zatackou budete mit proti sobe kamion, pokud by vic ridicu jezdilo jako vy. Jen diky tomu, ze se ridici navzajem prizpusobuji, tak neni potreba tak predjizdet a doprava je relativne v klidu. Ve chvili, kdy zacnete pred kazdou zatackou zpomalovat na 70, to proste jen vyrazne zhorsite, jiny efekt to ve vysledku nema (ano s pravdepodobnosti 1:milion tam bude spadly strom a vy nedovedete zastavit pred nim a tuknete do nej).

0/0
19.3.2015 18:14

V11á48c81l76a30v 87G78a62j63e25r 5739520753879

Dodnes jsem si myslel, že jet tak, abych zastavil na vzdálenost, na kterou vidím, je základní pravidlo nejen silničního provozu, ale i slušnosti a opatrnosti. Nejde jen o spadlý strom, může mě překvapit naprosto cokoliv a není to s pravděpodobností 1:1000000, stane se to mnohem častěji. Proto je toto pravidlo uvedené i v zákonu. Bohužel jste mne přesvědčili, že je hodně řidičů, kteří ho nedodržují. Pak se opravdu nedivím, že to na našich silnicích vypadá tak jak to vypadá. Každý to valí, co to dá, a pak je jen nemile překvapen, co na něj čeká ...

Ne, odmítám věřit, že se to pravidlo nedodržuje. To by vůbec cyklisti nebo chodci za horizontem nebo za zatáčkou neměli šanci, když by dojíždělo auto a současně v protisměru se objevilo druhé auto. Jak by to vypadalo, když by to NIKDO NEDOBRZDIL ?

0/0
19.3.2015 18:55

K50a57r10e46l 64P75o55d76h31o28r38s90k13y 3135283762245

Muzete prosim sdelit, kdy jste naposledy jel po nejake bezne frekventovane statovce za tmy? Doporucuji se jit nekam podivat, do nejake hezke zatacky, at ziskate trochu predstavu. Muzete tam treba postavit na krajnici figurinu z krepaku, davam ji tak 15 minut.

Dam muj priklad z posledni doby. Jel jsem v noci trasu Zlicin - Most, coz je 80km za 48min. Shodou okolnosti to vychazi na prumer 100km/h. Za tu dobu jsem predjel 1 kamion, me predjelo asi 10 jinych aut. Dalkovy jsem za tu dobu dal jen parkrat, takze jsem vetsinu casu nevidel nijak zvlast daleko, o zatackach nemluve.

Jiny priklad, Zamberk - HK, prumer 76km (je tam dost vesnic), jel jsem zhruba tak jak ostatni, v jedne obci me predjizdel kamion. Kdybych mel jet vasim stylem, tak jich mam za zadkem hned 10.

Vitejte do reality.

0/0
19.3.2015 20:01

M83a75r74t37i98n 31K61u97ř55í34t39k90a 6827106938305

Žádný samodomo sestavený klumpr. Toto byl Holder - sériová výroba asi jako Vari. To ovšem chlapa neomlouvá.

0/0
19.3.2015 11:34

V82á66c30l57a19v 55G36a70j78e29r 5539850263849

Tak to se omlouvám, nejsem znalec zahradní a malé zemědělské techniky, navíc bych to z té změti plechu a dílů ani nepoznal.

0/0
19.3.2015 13:31

M59i85c49h41a97l 76S47l87a29v95í11č90e40k 1459648922309

Co se předpisů týče, máte za jedna. :-) Ovšem skutečný provoz je o něčem jiném. Při dobrovolném doškolování řidičův 70tých (platilo to tehdy ROH) jsme měli skvělého instruktora. A ten neustále zdůrazňoval 3 "smrtící" paragrafy, které zůstaly dodnes. První z nich byl ten vámi citovaný. Druhý z nich byl o přizpůsobení rychlosti stavu a povaze vozovky a třetí notoricky známý "předvídací". A zároveň na rovinu řekl, že jsou v pravidlech proto, aby se vždy dala vina "přišít" řidiči, přestože jejich striktní dodržování v praxi  je v podstatě nemožné. Modelová situace: silnice druhé třídy a tma. Vjíždíte do ostré pravé. Světla vozidla tedy svítí v podstatě do protisměru, výhled před vozidlem je najednou nějakých 5-10 m. V tomto okamžiku byste musel jet rychlostí max. 5 km/h a můžete předvídat, že pokud za vámi jede další vozidlo, navštíví váš kufr.

V tomto konkrétním případě bych očekával vyjádření, že hlavním viníkem je řidič malotraktoru, jehož vozidlo fakticky představovalo překážku v provozu s tím, že podíl řidiče OA se vyšetřuje. A hned by to bylo o něčem jiném!

A zdůrazňoval ještě jednu věc, která se jakoby zcela vytratila. V jistých dopravních situacích můžete jiného účastníka provozu omezit, ale nikdy jej nesmíte ohrozit!

+1/0
19.3.2015 15:41

V34á18c17l46a82v 70G66a67j56e14r 5959170553449

Ano, souhlasím s Vámi a to se mi taky stává, vidím před sebou ostrou pravou a vzadu kufrolepič. Pak nastupuje to myšlení za ostatní (i za kufrolepiče) a rychlost snižuji pozvolna, když ve světlech vidím stromy tak už zdálky vidím, že bude ostrá pravá. No a pokud před zatáčkou přibrzdím a on to do mne práskne, já brzdil před zatáčkou (tedy mám důvod) a on nedodržel bezpečnou vzdálenost, vina bude na jeho straně. Snížení rychlosti při vjezdu do zatáčky není omezením jiného řidiče. Opravdu jedu tak, abych byl schopen zastavit, kdyby se za zatáčkou něco objevilo. U většiny zatáček nemusím jet 5km/h, ale stačí jen sundat nohu z plynu a z 90 snížit na 50. No a pokud, jak píšete, mám výhled 5-10m, tak opravdu klidně snížím na 5 km/h. Vy byste při výhledu 5-10m jel jakou rychlostí?

0/0
19.3.2015 16:11

M44i22c94h48a88l 58S84l33a55v41í63č69e28k 1659788192719

Potíž je v tom, že do sebe nakonec bouchnete, resp. on do vás. Protože moc času nemáte, zejména za snížené viditelnosti a dotyčný se jistě bude hájit tím, že jste jej úmyslně vybržďoval. Schválně si to někdy večer zkuste tam, kde nehrozí nebezpečí. V ostřejší pravé máte dohled na pravou stranu vozovky skutečně jen pár metrů. A z 90ti na 5 máte intenzivní brzdnou dráhu cca 45 m za sucha. A tím omezením jsem neměl na mysli něco zcela jiného. Jinak myslím, že se v názorech dosti shodujeme, jen jsem chtěl poukázat na skutečnost, že v jistých situacích zákon dodržet nelze. Ono těch nesmyslných věcí je tam víc (viz třeba předjíždění stojící kolony cyklisty vpravo). A stačí otevřít dveře, zrovna když je v mrtvém úhlu.

0/0
19.3.2015 16:32

V77á57c94l45a78v 79G11a88j28e80r 5839930803409

Ono je rozdíl "brždění" (má důvod, zatáčka, přechod apod.) a "vybržďování" (omezování na rovné silnici). Vybržďovače nesnáším, zasluhují pár přes hubu. Když ale někdo přibrzdí před zatáčkou, tak je to OK a musím s tím počítat. Vždyť už jen proto, že on je té zatáčce blíž, vidí do ní a vidí třeba cyklistu, ale já ho ještě nevidím.

0/0
19.3.2015 16:39

M42i83c60h87a95l 90S56l15a18v96í77č75e53k 1759638142869

Ale samozřejmě. Jenže co myslíte, jak se dotyčný bude hájit? Určitě neřekne, jel jsem mu nalepený na zadku jak 4% ale bude tvrdit, že jste náhle prudce změnil rychlost jízdy. Léta jsem měl z práce výhled na 4-proudovou městskou komunikaci a přechod pro chodce. A nebyl snad týden, aby tam nebylo bum. Mrtvý naštěstí za celou dobu jen jeden, ale pomačkaných plechů spousta a vyšetřování na místě nehody vždy trvalo dlouho, ač bylo zdánlivě jednoduché.

0/0
19.3.2015 17:09

V57á83c36l47a22v 20G65a64j21e15r 5299180743909

A vsadil bych se, že ani jednomu z těch, co na té čtyřproudovce nabourali do toho, co zastavil před nimi před přechodem, policajti neuznali argument, že ten před nimi je bržděním před přechodem vybržďoval. Ono opravdu záleží na okolnostech. Kde není zjevný důvod k brždění (přechod, zatáčka, semafor) tam může jít o vybržďování.

0/0
19.3.2015 17:20

M52i25c98h78a19l 39S69l86a62v66í68č60e27k 1699348142479

Nevím, nebyl jsem účastníkem vyšetřování. Spíše než o "vybržďování" jde o pozornost. Již jsem mnohokrát viděl i zažil, že řidič jedoucí vpředu náhle dupnul na brzdy, zejména před přechody. A většinou proto, že "čuměl po výrech" a nesledoval situaci před sebou. A pak to bouchlo. Což je v městském provozu bohužel běžná věc. Ale zrovna tak by v tomto případě vpředu jedoucí řidič mohl být obviněn, že se zcela nevěnoval řízení vozidla. Další bolavou věcí je pak nesmyslné budování přechodů. Nevím, kterého osvícence napadlo, dělat v zastávkách trolejbusů přechody těsně před stanicí. Takže při jeho míjení vám vběhne chodec přímo před vozidlo. Tohle mají dobře ošetřeno Němci, kdy se prostě autobus či trolejbus v zastávce míjet ani předjíždět nesmí. Máme toho na hrbu jako řidiči dost, ale ohleduplnost, ba i prosté použití mozku jakoby se čím dál tím víc vytrácejí, místo aby se vzrůstajícím provozem narůstaly. Zajisté znáte notorické neblikače, šetřící žárovky, předjíždějící "závodníky", jedoucí o 5km/h rychleji, řidiče, pro které je i dvojitá plná čára nesmyslná malůvka a pod. Kdysi mne řízení bavilo, dnes to pro mne představuje otravnou činnost a kdybych k tomu nebyl okolnostmi nucen, auto prodám a vrátím řidičák.

0/0
19.3.2015 17:54

F84r41a32n98t66i42š27e31k 28S95o76k90o71l 7485404261546

Traktůrek měl být v noci osvětlen. Navíc tenhle vypadá amatérsky, tudíž "traktor" vysoce pravděpodobně bez RZ. Na silnici neměl co pohledávat. Traktorista si tu svoji nehodu zavinil víceméně sám.

+3/0
19.3.2015 10:10
Foto

P61a75v74e65l 33H44e98j94n27ý 1664865942509

člověk nemá reflexy stavěné na to aby v osmdesáti stačil zareagovat na nenadálou překážku,to by si měli někteří"závodníci"uvědomit.

0/−2
19.3.2015 10:03

F40r59a72n29t87i84š74e33k 19S96o76k59o22l 7615784251246

O reflexy tady nejde, ale pokud už traktůrek nesplňoval podmínky k provozu na veřejných komunikcích, měl být alespoň osvětlen. Jezdit v noci po silnici na neosvětleném vozidle (jakémkoliv) je dohromady sebevražda a vražda.

+7/0
19.3.2015 10:13

B36o51h16u64s92l59a47v 23K50r41á37l81í98k 2551320809866

Ano - když se sejdou dva nezodpovědní řidiči, často z toho bývá nehoda.

0/0
19.3.2015 13:43

L46u13m70i83r 62N64o92v44a63k 8971243536708

podle slov mluvčího policie musíme tedy všichni jezdit 40km/h a přizpůsobit tak rychlost případným neosvětleným traktůrkům a jiným věcem, které na silnici nemají co dělat...

+19/−1
19.3.2015 9:34

E65d83u79a90r24d 80B39l56a80z21e59k 1783560565915

Tak 40 zrovna né ale hledět! ;-O Chodci!!! jsou také neosvětlení! A vy nemáte na vozidle vepředu reflektory???8-o... Na silnici raději čekejte cokoliv! Ani strom není osvětlen, nemá tam, dle vás, co dělat, ale občas tam "dělá"! :-P

+5/−6
19.3.2015 9:38

A33l63b73e95r72t 74V58l17a41c60h 8706581708102

Uprostřed silnice se Vám občas vyskytne strom? 8-o

Člověče, nejezdíte náhodou "pod vlivem"?

+5/−4
19.3.2015 9:48

J94i45ř93í 51C83v56r57č90e84k 8740926330163

Tak může přes tu silnici spadnout, že ... Nicméně nesvětlený chodce rovnou střílet - to je prostě sebevražda. Jako celoroční cyklista můžu říct, že neosvětlenýho chodce bez reflexních prvků přehlídnete i na tom kole a jedete relativně pomalu vůči autu a ten chodec je ještě tak tupej, že se ani neuhne ani nezakřičí a přitom to kolo svítí jak "vánoční stromek" a on o vás ví, pak se k tomu ještě dozná že vás viděl už dlouho před kolizí.

A neosvětlenej malotraktor? Byl malotraktor způsobilej provozu na pozemní komunikaci ... bez světel těžko.

+2/−1
19.3.2015 9:53

E34d53u90a37r16d 71B68l79a89z12e50k 1773220575525

presne tak naposledy tuto zimu pri prednizdeni kamionu vecer  najednou predemnou vic jak do pulky silnice twdy pres cely levy jizdni pruh!, padly velky smrk. Kamionysta "profesional i kdyz jej musel videt drive a i kdyz jsem pobliknul na nej dke siln. zakona- to aby o me vedel, me nevaroval... Ja nedal driv daljovy abych jej neoslnil. I kdyz jsme jeli po ujetem snehu, diky pocitani s nahlou prekazkou , jsem stacil zpomalit a jen jsem zavadil o spicku stromu. Urazky vyse diskutujiciho o tom ze bych pil pred jizdou, nemijim komentovat... asi je mlad naivni a malo tiho zazil na cestach na rozdil o de me s najetymi vic jak 2.000.000km bez nehody moji vinou.

0/0
19.3.2015 13:09







Najdete na iDNES.cz