Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mimořádná stavba. Nová železnice spojí přímo Boskovice s Brnem

Lidé z Boskovic se dočkali, budou mít přímé železniční spojení s Brnem. Po devíti letech příprav ministerstvo dopravy posvětilo stavbu takzvané Boskovické spojky, díky které už cestující nebudou muset zajíždět do Skalice nad Svitavou a tam přestupovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R54o79m40a53n 16J31e87s16c50h12k69e 9338105177325

Napadá mne, jestli není lepší dát peníze na zaměstnanost do Boskovic. Aby nemuseli nikam dojíždět. Všechno tam je - nemocnice, obchody co člověk potřebuje více ?

Raději ať se dodělá " Dolfova" dálnice místo prokleté R 43.

+4/0
22.3.2015 7:20

I63v90a52n 20H36o18l89a63s 5687847518697

> nemocnice, obchody co člověk potřebuje více ?

No někteří lidé potřebují například divadla, koncerty, sport ...

0/0
22.3.2015 7:48

J41o13s90e35f 47M27i48k62i24n 5793404375644

Ale na ně musí mít peníze. Do divadla, na sport a koncerty nechodím každý den jak do práce. Tam mě jednou za čas ž minut navíc nezabije

+3/0
22.3.2015 8:29

H13o82n12z77a 82K78a90r15á10s61e26k 1665531672118

Je paradoxní, že Boskovická spojka by za určitých okolností mohla mít zajímavý přínos ve zlepšení cestování DO Boskovic (zdůrazňuji: nikoliv Z Boskovic do Brna - tam bude vždy nejvýhodnější jet "čímkoliv - např. autobusem - do Skalice a dál rychlíkem do Brna"; ale z okolních obcí a městeček DO Boskovic). Těmi "určitými okolnostmi" ale je, že by nesměly Os vlaky jedoucí od Brna končit v Boskovicích, ale pokračovat odtud právě do Letovic. Takto: http://www.mapy.cz/s/gETi. Předpokladem k realizaci je (kromě výstavby té elektrizované spojky) i elektrizace celé stávající trati Skalice - Boskovice. Jenže jak vyplývá z materiálů k této věci, tak elektrizace tratě od Skalice směrem na Boskovice (po odbočku trati vedoucí ze spojky) se nepředpokládá...

+3/0
22.3.2015 12:11

J64o26s71e68f 64M61i56k12i58n 5753314165604

Kdysi existoval okres Boskovice, který se potom z politickémoci transformoval na okres Blansko. Tato stavba je úplně zbytečná a jedná se opolitické rozhodnutí. Lidé na celé Jižní Moravě musí používat IDSJMK, který jezaložen právě na přestupování. Ano lidé se dostanou všude, ale musí i několikrátza cestu přestupovat.

Tady se bude stavět třetí trať v údolí LhotyRapotiny, dojde ke zhoršení odtoku řeky Svitavy při povodnich a to vše kvůlicca 6 minutám. Dojde ke zhoršení dopravní obslužnosti regionu od Skalice dál,protože do Skalice pojede méně vlaků (doposud do Skalice jezdil vlak v půlhodinovýchintervalech ve špičkách). Místo jednoho motoráčku (s obsluhou) pendlujíícíhomezi Boskovicemi a Skalicí bude muset být k dispozici více souprav pro traťBoskovice Brno, které budou dieselové, tudíž krok zpět  aa několikanásobné náklady.

Bylo by dobré dát ekonomická data a marketing akce lidem k dispozicia ne postavit zbytečnou trať se slovy“ uvidíme, jaká bude poptávka, až se traťpostaví.“ To je vrchol arogance, nekompetentnosti , rozhazování peněz.

Ony o něčem svědčí i cilklostezky z Boskovic doMladkova a paralelně s nimi postavené cesty pro zemědělce.

+9/−1
21.3.2015 8:11

H54o17n82z59a 25K54a33r35á86s85e84k 1165591632418

Ta spojka je (nebo doposud se to vždy tvrdilo) projektována jako elektrizovaná (včetně elektrizace až odo Boskovic), tzn. nepůjde o dieselové soupravy.

Ve všech ostatních bodech ovšem souhlas.

+4/0
21.3.2015 11:56

M51i73l68a92n 59P47o96l97á18č71e71k 3137557792525

naopak, násep spojky je projektován současně jako protipovodńový val..

0/0
21.3.2015 15:11

J12o60s71e39f 60M91i77k66i51n 5973434755764

Protipovodňový val  to ano, ale pro Rájec potažmo Blansko nikoli Skalici či Svitávku atd

+1/0
21.3.2015 18:21

I40v85a62n 14H96o25l60a83s 5167377568237

> . Lidé na celé Jižní Moravě musí používat IDSJMK, který jezaložen právě na přestupován

Takže díky odstranění zbytečných souběhů zbude spousta peněz na další spoje. Za garantovaný minimální počet spojů do každé "Horní Dolní" (včetně víkendů) by lidé v jiných krajích byli hodně vděční.

Holt peníze nerostou na stromech, takže buď budu mít bezpřestupové spojení skoro odkudkoliv kamkoliv, ale pak jen vždy v úterý 29. února, nebo za cenu určitého nepohodlí při přestupu dostanu plně funkční dopravní systém, který je dlouhodobě hodnocen jako nejlepší v republice.

+2/0
22.3.2015 7:44

J56i19ř74í 86K52o51c76u54r43e82k 6345434305138

Smysl by to mělo. A to pro ty soupravy, které dneska končí v Rájci-Jestřebí nebo ve Skalici. Ono je dobré si vzít jízdní řád: http://www.idsjmk.cz/jrady/S2.pdf

Sice jich není co půl hodiny kus, ale pořád něco. A pak je otázka, kde ukončit vlak. V obci s 6 stovkami obyvatel nebo městě o 11 tisíc větším?

Přičemž si vlak zajede 2x3 minuty, po které stejně toho fíru a provůdčího platíme, protože souprava stojí a čeká na vlak zpátky. Případně lokomotiva objíždí soupravu - v roce 2015  není dostatek řidících vozů.

+2/0
21.3.2015 1:29

H48o72n17z26a 94K25a71r30á66s32e19k 1665151402298

Ta úvaha s "ukončit vlaky ve městě o 11 tis. větším" je pravdivá jen ve chvíli, kdy do toho města (tedy Boskovic) budete vést jen ty "dosud v Rájci/Skalici končící vlaky". Tedy 1 pár Os vlaků za hodinu v pracovní dny; o víkendech pak vůbec nic !!

0/−1
21.3.2015 2:22

H68o94n32z25a 26K14a81r12á79s97e55k 1665311432568

... a jestli je "využití soupravy, která by jinak dlouho stála" tak výhodné, tak proč to dnes v pracovních dnech dopoledne bývá tak, že posilové osobáky končí už v Rájci-Jestřebí, kde prostojí 33 minut? Proč nedojedou (stejně jako odpoledne) do Skalice, kde by měly prostoj jen 17minutový? Stejně tak by potom mohly "boskovické" Regionovy učinit jeden obrat do Boskovic (aspoň by neprostály 42 minut z každé hodiny ve Skalici tak, jak tomu dnes dopoledne bývá) navíc a tím zajistit i dopoledne 30minutový interval spojení Boskovic s Blanskem/Brnem.

Proč tomu tak není? Tady něco nehraje...

+3/−1
21.3.2015 2:36

J60a28n 83Z93ř75í86d76k88a42v40e51s35e51l52ý 5776852467

Sice nejsem místní, ale podle mě zbytečnost a vyhozené peníze. Radši by měli co nejdřív zrychlit a zkrátit koridor Břeclav-Brno-Praha (Z Břeclavi do Prahy to tvá věčnost) než řešit vedlejší trať o délce 1km...8-o ;-O !!

+5/−4
20.3.2015 23:02

R45a34d74e87k 11J27a14n97a66t70a 9365276484572

Srovnáváte nesrovnatelné.

Je nepochybné, že VRT Praha-Brno by pomohla železnici v ČR mnohem více, než krátká spojka a rekonstrukce lokálky u Boskovic.

Ale nestálo by to v nákladech 1 mld. ale podle různých odhadů 140-200 mld.

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-trat-praha-brno/

+5/0
20.3.2015 23:48

J50a85n 20Z70ř89í81d20k64a41v90e15s89e83l74ý 5776392597

No právě, že to stojí tolik,  proto nevyhazovat zbytečně prachy- jak se říká korunka ke korunce, tady miliarda k miliardě a šetříme na něco pořádného....;-D !!

+1/−1
21.3.2015 0:02

J12i22ř19í 31K95o67c67u58r11e79k 6945194265498

No jistě. Za 200 let budete mít našetřeno.

0/−1
21.3.2015 0:58

J70a92n 82Z10ř49í41d80k86a13v35e80s92e82l81ý 5216432397

Já určitě ne ani za 300 let, ale jak píše pan Janata peníze jsou, ale nikomu se nechce nic dělat...

+1/0
21.3.2015 11:30

R30a36d20e34k 15J38a36n53a28t51a 9215886124252

Vy máte ale dneska šetřivou náladu.

Důvod, proč se toho u nás na železnici staví tak málo, není nedostatek peněz (těch je ve fondech EU dost), ale neschopnost politiků dát připravit projekty. A taky obava politiků, že by pak byls jejich oblíbená limuzína pomalejší než "vlak pro socky"

0/0
21.3.2015 10:28

J55a24n 51Z43ř95í11d73k38a97v77e24s19e83l49ý 5136842857

Za vším hledej politiku, to je fakt. Peníze jsou, ale makat se nechce a nebo hodně pomalu..:-) Kdyby jen limuzína, často lítají i vrtulníky, zadarmo samozřejmně...

+1/0
21.3.2015 11:36

P47a67v50e74l 81M16a24r65e64š 2563558311881

je vidět že nejste nejen místní, ale ani z regionu.

Boskovice jsou poměrně velké město SZ od Brna, centrum regionu.

Silniční spojení na Brno za moc nestojí ( stará úzká a zatáčkovitá silnice podél Svitavy, nebo věčně ucpaná  taktéž pomalá Třiačtyřicítka s velmi silným provozem - nová rychlosní silnice ve stopě Hitlerovi dálnice je v nedohlednu).

Tahle krátká železniční spojka může dost významně zrychlit dopravu do Brna ( odpadá přestup), což je pro denně dojíždějící požehnáním.

+4/−6
21.3.2015 0:50

H68o97n10z20a 35K77a41r48á25s41e64k 1905381412208

"SZ" jako severozápadně? Aha. ;-D

No tím hůř - jestliže t-260 supluje roli chybějícího kapacitního silničního spojení, tak o to hůř to dopadne, až se zhorší spojení do Brna z Letovic nebo Skalice a okolí (kvůli tomu, že Os vlaky dosud jedoucí do Skalice/Letovic uhnou do Boskovic).

+1/−1
21.3.2015 2:21

R94o54m85a50n 42J65e73s31c61h49k72e 9188365767415

IDS se udělala právě s myšlenkou přestupů. Raději dát lidem práci v Boskovicích aby nemuseli dojíždět. Kde je cena nových souprav, které budou zapotřebí ?

+2/0
22.3.2015 7:32

R54o27m17a18n 18J25e19s73c24h34k52e 9468315357845

Ono moc míst na zkrácení na trati Praha - Břeclav není. Tunel Brno - Blansko.

Problém je úsek Praha - Kolín, kde jedou vlaky za sebou a to pomalu. Je tam rovina ale není kapacita. Tlačí se tam ČD, Jančurák a Paštikář.

0/0
22.3.2015 7:24

J83i52r73i 13J70o20n69á15š 2873329947761

6 minut 1,1 miliardy. a to za to stoji Rv

+6/−1
20.3.2015 21:57

R48a69d61e68k 15J70a83n86a47t83a 9295326944852

Za prvé, má to být až 10 minut (oprava trati, zkrácení trati, odstranění úvratě, odstranění přejezdů, výstavba vyšších nástupišť), zda druhé, silniční stavby, který by podobným způsobem zkrátily cestu, by byly mnohem dražší.

+1/−2
20.3.2015 22:14

J79i70r26i 89J29o51n94á75š 2653309447321

10 minut je jedno cigo. nechapu proc se tohle resi.

+2/−4
20.3.2015 22:17

R16a30d83e22k 29J84a23n47a70t13a 9615646474742

10 minut může být klidně jedna ušetřená souprava a dva pracovníci ve dvousměnném provozu. Navíc každá minuta znamená nějaké cestující navíc, což také zlepšuje ekonomiku provozu.

+5/−2
20.3.2015 22:53

H47o48n46z98a 32K50a18r84á39s98e87k 1965131522818

Souprava ušetřená oproti jakému stavu? Takovému, kdy do Boskovic žádné elektrické vlaky nejezdí? Oproti takovému stavu ušetříme po zavedení elektrického provozu jednu soupravu? Naprosto chybná úvaha. O nesmyslnosti oné "10minutové úspory" viz jiný můj komentář.

+1/−1
21.3.2015 2:19

J71i14ř41í 34H81o64v62o12r35k64a 8447186562255

10 minut x 225 dní (práce po odečtení dovolené) je tedy roční úspora 2250 minut, tedy 37,5 hod. Tedy v podstatě jedna směna. A to je úspora na jednoho člověka. Využije-li toho cca 1000 lidí a hodinu oceníme na 100 Kč, tak tato úspora činí 3,75 mil./ročně. K tomu úspory v autobusech, které nebudou do Skalice zajíždět tak často a máme další úspory

0/0
2.4.2015 15:25

L76a18d60i52s53l14a56v 39H65r96ů92z23a 8301906830336

Myslím, že vaše strefování do silničních staveb je dost mimo, vychází to zhruba stejně jak cenou (i když ta je v tuto dobu u silnic spíš nižší, 5 km čtyřpruhu by dnes miliardu nestálo), tak ušetřeným časem (ale třeba při výstavbě obchvatu bude často znatelnější u silnice). Zároveň je také potřeba vzít v úvahu, že intenzita cestujících bude spíš vyšší na dálnici, než na železnici.

Takže nějaké "silničářsko - železničářské války" mi přijdou trochu zbytečné, zejména, když se jinak snažíte působit seriózně.

0/−2
20.3.2015 22:45

R31a80d70e65k 97J97a30n40a64t20a 9845456214442

5 km čtyřpruhu, i kdyby se vám ho povedlo za miliardu postavit, vám nezkrátí jízdni dobu o 10 minut. Kromě toho, každou silniční radiálou jeden problém vyřešíte, ale druhý vyrobíte, budete muset řešit, co pak s těmi auty v Brně.

Jinak násep této trať má prý sloužit i jako protipovodňové opatření.

+2/0
20.3.2015 22:58

L87a41d61i69s62l89a36v 54H59r48ů35z42a 8481436400676

I kdyby se mi povedlo ho postavit? Aha... Zjistěte si prosím aktuální ceny. Poslední, co si pamatuji, je zrovna taky 5 km rychlostní silnice R4 za méně než 500 milionů, předpokládaná byla asi 800, takže ani ta nebyla přes miliardu. Ta železnice je přitom dokonce jednokolejná...

O deset minut ji za miliardu zkrátit může, pokud vede původní trasa alespoň částečně intravilánem, což je ale nejčastější důvod výstavby silnic. Při dnešních cenách se zkrátí o dvě minuty už jen díky zvýšení rychlosti z 90 na 130. Velmi důležité je i to, kolika lidem to těch 10 minut ušetří. Mluvím obecně, nikoliv o Brně - to neznám.

0/0
20.3.2015 23:27

P44a71v27e11l 43M62a47r89e26š 2773878301861

jenže rozumné silniční spojení s Brnem je kvůli aktivistům a zahrádkářům ve hvězdách ( myslím samozřejmě novou R43 ve stopě Hitlerovi transteritoriální dálnice). Takže alespoň ta železnice lidem z regionu dost pomůže

+1/−1
21.3.2015 0:54

J42o29s20e27f 31T19r61ö61g60l 8379932956756

Rozumné spojení (tj. R43) neexistuje hlavně kvůli neschopnosti rozdělit projekt na dva resp. tři podprojekty: úsek R35-cca Letovice, úsek Letovice-Kuřim včetně obchvatu a úsek Kuřim-D1.

Nejhorší situace na I/43 je před Kuřimí, kde začíná čtyřproudovka. Provoz je tu téměř 20 000 aut za den, což je dvojnásobek rozumné únosnosti dvouproudovky a dělá to z I/43 jednu z nejvytíženějších dvouproudovek u nás, ne nadarmo přezdívanou silnice smrti. Nutně je potřeba čtyřproudovku prodloužit, tj. postavit čtyřproudový jižní obchvat Kuřimi (severní má být jen dvouproudový) a pak pokračovat severně v plánované trase R43 cca k Letovicím. Odtud už je provoz na I/43 akceptovatelný na pouhý dvoupruh a další pokračování není priotirní minimálně do doby, než tu bude stát R35, na kterou se R43 připojí.

Většina dopravy po I/43 ze severu dle statistik končí v Brně, tranzit je malý (cca. 10% dopravy, v budoucnu po dostavění R35 a D11 do Polska to bude asi více, ale to bude za mnoho let). Z tohoto pohledu je pokračování R43 okolo Brna v současné době v podstatě zbytečná investice, provoz tu těžko překročí těch 10 000 aut/den. Tento úsek je ale nejkontroverznější, má nejvíc diskutovaných variant a díky němu vázne realizace daleko důležitějšího (už skoro nezbytného) středního úseku.

Odpovědní si toto ale neuvědomují a místo tohoto rozdělení navrhují přednostní realizaci nejsevernější části (tam nejsou rozpory a lze stavět téměř okamžitě), které sama o sobě ale nic nevyřeší a situaci u Brna nakonec spíše zhorší.

0/0
3.4.2015 11:43

P30a32v40e65l 58M85a98r95e75š 2233278201111

právě tu střední část včetně obchvatu Kuřimi nelze stavět, aniž bychom věděli, kudy povede jižní část. těžko postavíte dnes severní obchvat Kuřimi abyste za pár let zjistil, že jižní část R43 povede jižně od města...

A co se týče jihu, ty uvažované varianty mám prostudované všechny.

jediný smysluplný protinávrh je komínská varianta.Tedy místo po hrázi přehrady silnici stočit prudce na SV, podejít tunelem Kohoutoické sídliště a protáhnout silnici úzkým hrdlem mezi Komínským síldištěm a bystrcí a řadou zářezů a estakád podél Z okraje Řečkovic, Ivanovic  a České připojit JV od Kuřimi na stávající I/43.

Náklady kvůli tunelu pod Kohoutovicem a potřebné dálniční křižovatce v úzkém koridoru řeky Svratky a u České ohromné, o tom, že místo pár zahrádkářů v Kníničkách začnou řvát desetitisíce obyvatel zmíněných sídliš´t nemluvě. navíc technicky velmi složité a neřešící obchvat Kuřimi.

Varianty s posunutím trasy R43 východně a řešení s dlouhým mostem přes přehradu, nebo až kolem Bytíšky ( a likvidaci doposud civilizací moc nezasažených lesů na Západním okraji Brna ) s nutnou křižovatkou s D1 někde u Troubska, pokládám jen za špatný vtip. celková délka trasy by byla tak dlouhá, že by všichni stejně jeli po VMO.

A teoreticky ideální varianta s dlouhým městským tunelem od severního konce dálnice D2 až do prostoru portálů královopolských tunelů a pokračování po stávající I/43 je technicky  a finančně absolutně mimo možnosti. Ten tunel by byl  delší než Blanka, v nestabilním podloží. Náklady astronomické, délka výstavby tak jednu generaci....

0/0
3.4.2015 16:12

J34o92s71e53f 83T12r16ö67g26l 8299242246276

Stejně jako jsou varianty trasy, tak by se mohly udělat i varianty napojení.

Severní obchvat Kuřimi je ptákovna, protože se nevejde ve čtyřpruhu. Kapacitní problém by se tak nevyřešil a vzniklo by úzké hrdlo.

Některé varianty R43 okolo Brna nejsou úplně nesmyslné (třeba Boskovická brázda), ale vyžadovaly by jinou konfiguraci zbytku sítě (zejména trasu do Vídně přes Břeclav, což je neprůchodné kvůli zásahům do lužních oblastí v Rakousku). Stará trasa hitlerovské dálnice, navíc už vlastně částečně postavená, je asi nejvhodnější kompromis.

0/0
3.4.2015 22:40

P34a78v16e82l 43M33a14r66e41š 2253588591281

varianty jsou v podstatě čtyři.

 Původní německá průsečná ( V Bystrci hluboký zakrytý zářez, dálniční most přes přehradu zavěšený v tubusu pod korunou hráze, při pohledu z hladiny nerušící panorama), kterž využívá stopu původní dálnice, v Kníničkách zřejmě krátký tunel

Východní varianta ( Komínská a její podvarianty),

Západní a superzápadní varianta ( dlouhý šikmý most cca v polovině přehradního jezera, nebo přes Žěbětínské lesy až kolem Bytíšky - technicky a funkčně pitomost. vyžaduje novou složitou dálniční křižovatku s D1 a R52, které kříží v nevhodném úhlu, zplanýrování velké plochy dosud téměř nedotčených žebětínských lesů, a navíc varianta s cca půl kilometru dlouhým visutým mostem přes přehradu je pitomost, to nikdo neschválí.

A nulová varianta - Jižní a střední část R43 nestavět, ukončit jí na severním okraji širšího centra na konci dnešní Svitavské radiály, napojení na jih přes VMO a D2.

O Boskovickou brázdu vůbec nejde, trasování od Kuřimi na sever je celkem jasné a z většiny se drží původní německé varianty..

0/0
3.4.2015 23:37

H11o31n89z66a 15K91a16r29á83s67e89k 1175531912898

Za třetí: při potenciální návaznosti vlaků na rychlíky (návaznost je nyní zajištěna autobusy, ale ať se to lépe srovnává:) - R z Brna do Skalice dojede za 32 minut; 4 minuty (záměrně uvažuji nepřestup hrana-hrana, ale nadchodem, abych si to "neulehčil") na přestup a 7 minut jízdní doba ze Skalice do Boskovic. Výsledek: cestovní doba 43 minut. No a pro srovnání přímý Os vlak: z Brna do Doubravice n. S. dojede za 42 minut (pokud není v Blansku či jinde předjížděn; je jasné že u některých Os vlaků to předjíždění vlakem EC bude muset být) a k tomu přičtěte jízdní dobu z Doubravice do Boskovic. I kdyby činila 8 minut, tak jste na 51 minutách. Tedy o 8 minut VÍCE než s přestupem ve Skalici.

+2/0
21.3.2015 2:17

R18o14m12a26n 50J41e61s29c89h91k78e 9938155437915

Škoda že ty vyšší nástupiště nepostavili v Rájci, Letovicích, Blansku, Adamově na hlavní trati. Na lokálce je to přínos. To je ten pokrok ?

+1/0
22.3.2015 7:27

I77v22a92n 65H10o83l76a58s 5237317188967

V Blansku přece jsou.

0/0
22.3.2015 7:32

R49o21m26a75n 89J41e23s58c37h22k42e 9188865497115

V Blansku 1 a 2 nástupiště jsou utopené, na městě je také jedna strana utopená.

+1/0
22.3.2015 7:35

L10a74d35i97s11l85a90v 88H76r23ů86z90a 8161406540886

Kolik byste si těch minut představoval, aby vám to za to stálo? By mě zajímal názor neznalého...

0/−1
20.3.2015 22:46

J93i42r44i 21J18o72n25á88š 2613909847641

nevedel jsem, ze se muzou vyjadrovat jen nadrazaci. Omlouvam se.

0/0
20.3.2015 23:56

L65a78d84i78s60l81a76v 83H86r32ů16z21a 8581316480626

Nejsem nádražák a pochybuji, že má průměrný nádražák o něco větší znalosti než Vy. :-)

Jako neznalého jsem vás označil kvůli tomu, že evidentně nemáte moc přehled v cenách takových staveb. A naopak, vyjadřujte se - já se vás přímo zeptal, ale nějak jste tu otázku, ke které se máte tu čest vyjádřit i jako nenádražák, asi přehlédl.

+1/0
21.3.2015 0:07

J12i50ř17í 27J82o32z48a 3748513380921

Taky se mohlo v clanku uvest, ze koordinator KORID JMK zvazuje moznost nahradit vlaky v useku Boskovice - Velke Opatovice autobusovou dopravou :-(

+1/0
20.3.2015 20:29

J36i59ř45í 46J19o10z36a 3338973370181

Pro uplnost dodam, ze takovych tratovych useku, kde muze byt vlak nahrazen autobusem je vice a to Oslavany - Ivancice a Cejc - Hodonin. Zdroj: kniha 10 let IDS JMK, vydano:2014.

+2/0
20.3.2015 20:33

J39o33s63e69f 12M70i35k32i61n 5863344615864

Není něco špatně? Nejdříve postavit trať a potom řešit poptávku. Co když nebude?

+4/0
20.3.2015 20:10

H21o83n67z80a 42K40a19r36á31s88e49k 1345501852968

Výhrady k údajům v článku:

Lidi jedoucí z Boskovic do Brna nebudou muset přestupovat (pokud na Boskovické nádraží dojdou i z odlehlejších částí Boskovic pěšky, žeáno). A do Brna se budou kodrcat zastávkovým courákem (zatímco dnes lze jet busem z Boskovic do Skalice + pak rychlíkem ze Skalice do Brna).

Mluvčí SŽDC má poněkud velké oči. Tohle není nová trať, to je spíše kolejová spojka o délce odpovídající středně velké koridorové přeložce.

Regionova nebude moci jet 85 km/h, protože její maximální rychlost je 80 km/h.

"Vlaky spojkou projedou za 2,5 minuty, vynecháním přestupu ve Skalici se ale dosáhne úspora minimálně 6 minut" 1,1 km za 2,5 minuty? Pěkně pomalé. Úspora 6 minut (a to jen pokud jako dnešní stav považujeme přestup z Os-260 na Os-262) pro Boskovice, zato navýšení cestovní doby pro Skalici, Letovice a jejich okolí - ? Jo aha, to už se nám nehodí do krámu, psát o zhoršeních.

No podchod, ten strašně, strašně moc v Boskovicích chyběl. A samozřejmě že ty cca 2 minuty, které normy uvažují pro cestu podchodem, nikdo z těch údajně uspořených 6 minut jízdních dob neodečte, že. To už by pak zbyly jen 4 minuty úspory a nevypadalo by to tak pěkně.

"Uvidíme, jaká bude poptávka, až se trať postaví" - cože? Budoucí poptávka (ze které vyplývají uspořené "osobominuty" a z toho vyplývající společenské přínosy jako protiváha nákladům v cost-benefit analýze) není v tuto chvíli známa??

Nikde se nepíše, jaký že má být cílový stav. 30minutový interval Os vlaků ve špičce do Boskovic a zároveň 30minutový do Letovic, takže mezi Brnem a Lhotou Rapotinou 15minutový interval Os vlaků (+ k tomu navíc EC, R, Sp? To se tam všechno vejde; stejně jako se to vejde do brněnského uzlu?). A copak třeba o víkendech. Každou hodinu do Letovic jako dnes. A do Boskovic taky každou hodinu? (na méně časté spojení je málokdo zvědavý) Takže po celý víkend platit 30min. interval Os vlaků mezi Brnem a Lhotou Rapotinou?

Otázek je více než dost a odpovědí se v těch oslavných článcích poněkud nedostává...

+11/0
20.3.2015 19:19

J20o31s96e50f 35M92i20k83i63n 5233304765484

Naprostý souhlas. Ale víte odkud vítr fouká? Od Sivery http://www.nasipolitici.cz/cs/politik/302-frantisek-sivera

On totiž za realizaci tohoto svého nápadu dostane nemalé autorské poplatky.

Opravdu stavět v dnešní době trať pro cca 50-100 lidí je luxus.

+8/0
20.3.2015 19:44

R28o75m15a12n 96J58e35s34c42h54k90e 9668275817185

To je ten pan bývalý starosta co nebyl schopen označit ulice podle zákona ?

Ta jeho kancelář poslance na neoznačené křižovatce v Boskovicích. Na můj podnět nereagoval. Asi bych toho chtěl po zákonodárci moc. Dodržovat zákony.

0/0
22.3.2015 14:30







Najdete na iDNES.cz