Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mimořádná stavba. Nová železnice spojí přímo Boskovice s Brnem

Lidé z Boskovic se dočkali, budou mít přímé železniční spojení s Brnem. Po devíti letech příprav ministerstvo dopravy posvětilo stavbu takzvané Boskovické spojky, díky které už cestující nebudou muset zajíždět do Skalice nad Svitavou a tam přestupovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R14o24m36a27n 11J61e52s63c95h69k13e 9988685707385

Napadá mne, jestli není lepší dát peníze na zaměstnanost do Boskovic. Aby nemuseli nikam dojíždět. Všechno tam je - nemocnice, obchody co člověk potřebuje více ?

Raději ať se dodělá " Dolfova" dálnice místo prokleté R 43.

+4/0
22.3.2015 7:20

I27v25a51n 86H81o74l40a92s 5227857868987

> nemocnice, obchody co člověk potřebuje více ?

No někteří lidé potřebují například divadla, koncerty, sport ...

0/0
22.3.2015 7:48

J53o10s52e72f 44M51i47k62i64n 5323674615164

Ale na ně musí mít peníze. Do divadla, na sport a koncerty nechodím každý den jak do práce. Tam mě jednou za čas ž minut navíc nezabije

+3/0
22.3.2015 8:29

H58o17n74z33a 40K23a90r27á44s61e29k 1305391272978

Je paradoxní, že Boskovická spojka by za určitých okolností mohla mít zajímavý přínos ve zlepšení cestování DO Boskovic (zdůrazňuji: nikoliv Z Boskovic do Brna - tam bude vždy nejvýhodnější jet "čímkoliv - např. autobusem - do Skalice a dál rychlíkem do Brna"; ale z okolních obcí a městeček DO Boskovic). Těmi "určitými okolnostmi" ale je, že by nesměly Os vlaky jedoucí od Brna končit v Boskovicích, ale pokračovat odtud právě do Letovic. Takto: http://www.mapy.cz/s/gETi. Předpokladem k realizaci je (kromě výstavby té elektrizované spojky) i elektrizace celé stávající trati Skalice - Boskovice. Jenže jak vyplývá z materiálů k této věci, tak elektrizace tratě od Skalice směrem na Boskovice (po odbočku trati vedoucí ze spojky) se nepředpokládá...

+3/0
22.3.2015 12:11

J73o30s24e40f 23M62i97k63i53n 5963674575304

Kdysi existoval okres Boskovice, který se potom z politickémoci transformoval na okres Blansko. Tato stavba je úplně zbytečná a jedná se opolitické rozhodnutí. Lidé na celé Jižní Moravě musí používat IDSJMK, který jezaložen právě na přestupování. Ano lidé se dostanou všude, ale musí i několikrátza cestu přestupovat.

Tady se bude stavět třetí trať v údolí LhotyRapotiny, dojde ke zhoršení odtoku řeky Svitavy při povodnich a to vše kvůlicca 6 minutám. Dojde ke zhoršení dopravní obslužnosti regionu od Skalice dál,protože do Skalice pojede méně vlaků (doposud do Skalice jezdil vlak v půlhodinovýchintervalech ve špičkách). Místo jednoho motoráčku (s obsluhou) pendlujíícíhomezi Boskovicemi a Skalicí bude muset být k dispozici více souprav pro traťBoskovice Brno, které budou dieselové, tudíž krok zpět  aa několikanásobné náklady.

Bylo by dobré dát ekonomická data a marketing akce lidem k dispozicia ne postavit zbytečnou trať se slovy“ uvidíme, jaká bude poptávka, až se traťpostaví.“ To je vrchol arogance, nekompetentnosti , rozhazování peněz.

Ony o něčem svědčí i cilklostezky z Boskovic doMladkova a paralelně s nimi postavené cesty pro zemědělce.

+9/−1
21.3.2015 8:11

H18o72n93z56a 88K80a33r67á64s68e80k 1715941802198

Ta spojka je (nebo doposud se to vždy tvrdilo) projektována jako elektrizovaná (včetně elektrizace až odo Boskovic), tzn. nepůjde o dieselové soupravy.

Ve všech ostatních bodech ovšem souhlas.

+4/0
21.3.2015 11:56

M48i33l52a15n 33P48o87l44á18č36e47k 3527597522315

naopak, násep spojky je projektován současně jako protipovodńový val..

0/0
21.3.2015 15:11

J36o72s64e69f 19M70i66k71i40n 5573934405194

Protipovodňový val  to ano, ale pro Rájec potažmo Blansko nikoli Skalici či Svitávku atd

+1/0
21.3.2015 18:21

I61v43a68n 28H81o88l25a30s 5537617348817

> . Lidé na celé Jižní Moravě musí používat IDSJMK, který jezaložen právě na přestupován

Takže díky odstranění zbytečných souběhů zbude spousta peněz na další spoje. Za garantovaný minimální počet spojů do každé "Horní Dolní" (včetně víkendů) by lidé v jiných krajích byli hodně vděční.

Holt peníze nerostou na stromech, takže buď budu mít bezpřestupové spojení skoro odkudkoliv kamkoliv, ale pak jen vždy v úterý 29. února, nebo za cenu určitého nepohodlí při přestupu dostanu plně funkční dopravní systém, který je dlouhodobě hodnocen jako nejlepší v republice.

+2/0
22.3.2015 7:44

J38i85ř30í 50K37o72c24u43r42e18k 6175344705478

Smysl by to mělo. A to pro ty soupravy, které dneska končí v Rájci-Jestřebí nebo ve Skalici. Ono je dobré si vzít jízdní řád: http://www.idsjmk.cz/jrady/S2.pdf

Sice jich není co půl hodiny kus, ale pořád něco. A pak je otázka, kde ukončit vlak. V obci s 6 stovkami obyvatel nebo městě o 11 tisíc větším?

Přičemž si vlak zajede 2x3 minuty, po které stejně toho fíru a provůdčího platíme, protože souprava stojí a čeká na vlak zpátky. Případně lokomotiva objíždí soupravu - v roce 2015  není dostatek řidících vozů.

+2/0
21.3.2015 1:29

H80o61n21z56a 39K18a78r81á74s67e29k 1705701372108

Ta úvaha s "ukončit vlaky ve městě o 11 tis. větším" je pravdivá jen ve chvíli, kdy do toho města (tedy Boskovic) budete vést jen ty "dosud v Rájci/Skalici končící vlaky". Tedy 1 pár Os vlaků za hodinu v pracovní dny; o víkendech pak vůbec nic !!

0/−1
21.3.2015 2:22

H81o20n40z87a 89K42a80r50á89s29e30k 1255751282348

... a jestli je "využití soupravy, která by jinak dlouho stála" tak výhodné, tak proč to dnes v pracovních dnech dopoledne bývá tak, že posilové osobáky končí už v Rájci-Jestřebí, kde prostojí 33 minut? Proč nedojedou (stejně jako odpoledne) do Skalice, kde by měly prostoj jen 17minutový? Stejně tak by potom mohly "boskovické" Regionovy učinit jeden obrat do Boskovic (aspoň by neprostály 42 minut z každé hodiny ve Skalici tak, jak tomu dnes dopoledne bývá) navíc a tím zajistit i dopoledne 30minutový interval spojení Boskovic s Blanskem/Brnem.

Proč tomu tak není? Tady něco nehraje...

+3/−1
21.3.2015 2:36

J60a93n 20Z50ř43í68d42k15a94v72e50s55e21l61ý 5316662117

Sice nejsem místní, ale podle mě zbytečnost a vyhozené peníze. Radši by měli co nejdřív zrychlit a zkrátit koridor Břeclav-Brno-Praha (Z Břeclavi do Prahy to tvá věčnost) než řešit vedlejší trať o délce 1km...8-o ;-O !!

+5/−4
20.3.2015 23:02

R86a42d60e97k 75J45a80n15a10t20a 9315366184922

Srovnáváte nesrovnatelné.

Je nepochybné, že VRT Praha-Brno by pomohla železnici v ČR mnohem více, než krátká spojka a rekonstrukce lokálky u Boskovic.

Ale nestálo by to v nákladech 1 mld. ale podle různých odhadů 140-200 mld.

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-trat-praha-brno/

+5/0
20.3.2015 23:48

J13a63n 49Z16ř35í59d30k92a41v49e15s44e24l48ý 5866692887

No právě, že to stojí tolik,  proto nevyhazovat zbytečně prachy- jak se říká korunka ke korunce, tady miliarda k miliardě a šetříme na něco pořádného....;-D !!

+1/−1
21.3.2015 0:02

J67i62ř29í 38K43o66c36u83r57e38k 6455434575208

No jistě. Za 200 let budete mít našetřeno.

0/−1
21.3.2015 0:58

J77a85n 79Z46ř90í70d54k95a16v80e92s10e21l92ý 5406312417

Já určitě ne ani za 300 let, ale jak píše pan Janata peníze jsou, ale nikomu se nechce nic dělat...

+1/0
21.3.2015 11:30

R28a40d31e62k 73J88a64n69a95t22a 9325766314842

Vy máte ale dneska šetřivou náladu.

Důvod, proč se toho u nás na železnici staví tak málo, není nedostatek peněz (těch je ve fondech EU dost), ale neschopnost politiků dát připravit projekty. A taky obava politiků, že by pak byls jejich oblíbená limuzína pomalejší než "vlak pro socky"

0/0
21.3.2015 10:28

J59a82n 38Z36ř58í43d11k94a97v43e71s55e47l44ý 5426552437

Za vším hledej politiku, to je fakt. Peníze jsou, ale makat se nechce a nebo hodně pomalu..:-) Kdyby jen limuzína, často lítají i vrtulníky, zadarmo samozřejmně...

+1/0
21.3.2015 11:36

P52a36v95e26l 13M36a56r13e96š 2253768941571

je vidět že nejste nejen místní, ale ani z regionu.

Boskovice jsou poměrně velké město SZ od Brna, centrum regionu.

Silniční spojení na Brno za moc nestojí ( stará úzká a zatáčkovitá silnice podél Svitavy, nebo věčně ucpaná  taktéž pomalá Třiačtyřicítka s velmi silným provozem - nová rychlosní silnice ve stopě Hitlerovi dálnice je v nedohlednu).

Tahle krátká železniční spojka může dost významně zrychlit dopravu do Brna ( odpadá přestup), což je pro denně dojíždějící požehnáním.

+4/−6
21.3.2015 0:50

H32o28n84z94a 43K26a81r65á81s86e39k 1335411862908

"SZ" jako severozápadně? Aha. ;-D

No tím hůř - jestliže t-260 supluje roli chybějícího kapacitního silničního spojení, tak o to hůř to dopadne, až se zhorší spojení do Brna z Letovic nebo Skalice a okolí (kvůli tomu, že Os vlaky dosud jedoucí do Skalice/Letovic uhnou do Boskovic).

+1/−1
21.3.2015 2:21

R27o50m29a36n 49J78e78s50c34h67k55e 9558805327605

IDS se udělala právě s myšlenkou přestupů. Raději dát lidem práci v Boskovicích aby nemuseli dojíždět. Kde je cena nových souprav, které budou zapotřebí ?

+2/0
22.3.2015 7:32

R27o34m98a50n 21J53e70s51c11h25k73e 9768705497655

Ono moc míst na zkrácení na trati Praha - Břeclav není. Tunel Brno - Blansko.

Problém je úsek Praha - Kolín, kde jedou vlaky za sebou a to pomalu. Je tam rovina ale není kapacita. Tlačí se tam ČD, Jančurák a Paštikář.

0/0
22.3.2015 7:24

J92i71r49i 65J85o55n95á49š 2543779537771

6 minut 1,1 miliardy. a to za to stoji Rv

+6/−1
20.3.2015 21:57

R60a37d86e70k 10J42a31n68a15t33a 9905756474562

Za prvé, má to být až 10 minut (oprava trati, zkrácení trati, odstranění úvratě, odstranění přejezdů, výstavba vyšších nástupišť), zda druhé, silniční stavby, který by podobným způsobem zkrátily cestu, by byly mnohem dražší.

+1/−2
20.3.2015 22:14

J97i27r21i 75J11o17n11á67š 2733839167251

10 minut je jedno cigo. nechapu proc se tohle resi.

+2/−4
20.3.2015 22:17

R46a14d31e83k 54J71a66n74a20t24a 9245546724442

10 minut může být klidně jedna ušetřená souprava a dva pracovníci ve dvousměnném provozu. Navíc každá minuta znamená nějaké cestující navíc, což také zlepšuje ekonomiku provozu.

+5/−2
20.3.2015 22:53

H48o79n60z69a 79K73a28r38á57s77e38k 1785761452758

Souprava ušetřená oproti jakému stavu? Takovému, kdy do Boskovic žádné elektrické vlaky nejezdí? Oproti takovému stavu ušetříme po zavedení elektrického provozu jednu soupravu? Naprosto chybná úvaha. O nesmyslnosti oné "10minutové úspory" viz jiný můj komentář.

+1/−1
21.3.2015 2:19

J91i62ř12í 63H84o95v26o46r30k78a 8297186712455

10 minut x 225 dní (práce po odečtení dovolené) je tedy roční úspora 2250 minut, tedy 37,5 hod. Tedy v podstatě jedna směna. A to je úspora na jednoho člověka. Využije-li toho cca 1000 lidí a hodinu oceníme na 100 Kč, tak tato úspora činí 3,75 mil./ročně. K tomu úspory v autobusech, které nebudou do Skalice zajíždět tak často a máme další úspory

0/0
2.4.2015 15:25

L83a13d65i12s66l68a30v 16H14r14ů42z96a 8171566530546

Myslím, že vaše strefování do silničních staveb je dost mimo, vychází to zhruba stejně jak cenou (i když ta je v tuto dobu u silnic spíš nižší, 5 km čtyřpruhu by dnes miliardu nestálo), tak ušetřeným časem (ale třeba při výstavbě obchvatu bude často znatelnější u silnice). Zároveň je také potřeba vzít v úvahu, že intenzita cestujících bude spíš vyšší na dálnici, než na železnici.

Takže nějaké "silničářsko - železničářské války" mi přijdou trochu zbytečné, zejména, když se jinak snažíte působit seriózně.

0/−2
20.3.2015 22:45

R74a94d31e98k 27J60a22n89a87t48a 9315436394902

5 km čtyřpruhu, i kdyby se vám ho povedlo za miliardu postavit, vám nezkrátí jízdni dobu o 10 minut. Kromě toho, každou silniční radiálou jeden problém vyřešíte, ale druhý vyrobíte, budete muset řešit, co pak s těmi auty v Brně.

Jinak násep této trať má prý sloužit i jako protipovodňové opatření.

+2/0
20.3.2015 22:58

L60a64d56i92s72l73a71v 75H19r76ů55z85a 8581976310876

I kdyby se mi povedlo ho postavit? Aha... Zjistěte si prosím aktuální ceny. Poslední, co si pamatuji, je zrovna taky 5 km rychlostní silnice R4 za méně než 500 milionů, předpokládaná byla asi 800, takže ani ta nebyla přes miliardu. Ta železnice je přitom dokonce jednokolejná...

O deset minut ji za miliardu zkrátit může, pokud vede původní trasa alespoň částečně intravilánem, což je ale nejčastější důvod výstavby silnic. Při dnešních cenách se zkrátí o dvě minuty už jen díky zvýšení rychlosti z 90 na 130. Velmi důležité je i to, kolika lidem to těch 10 minut ušetří. Mluvím obecně, nikoliv o Brně - to neznám.

0/0
20.3.2015 23:27

P87a69v92e74l 13M34a86r72e28š 2323908751231

jenže rozumné silniční spojení s Brnem je kvůli aktivistům a zahrádkářům ve hvězdách ( myslím samozřejmě novou R43 ve stopě Hitlerovi transteritoriální dálnice). Takže alespoň ta železnice lidem z regionu dost pomůže

+1/−1
21.3.2015 0:54

J28o46s86e76f 23T52r76ö49g24l 8829782826986

Rozumné spojení (tj. R43) neexistuje hlavně kvůli neschopnosti rozdělit projekt na dva resp. tři podprojekty: úsek R35-cca Letovice, úsek Letovice-Kuřim včetně obchvatu a úsek Kuřim-D1.

Nejhorší situace na I/43 je před Kuřimí, kde začíná čtyřproudovka. Provoz je tu téměř 20 000 aut za den, což je dvojnásobek rozumné únosnosti dvouproudovky a dělá to z I/43 jednu z nejvytíženějších dvouproudovek u nás, ne nadarmo přezdívanou silnice smrti. Nutně je potřeba čtyřproudovku prodloužit, tj. postavit čtyřproudový jižní obchvat Kuřimi (severní má být jen dvouproudový) a pak pokračovat severně v plánované trase R43 cca k Letovicím. Odtud už je provoz na I/43 akceptovatelný na pouhý dvoupruh a další pokračování není priotirní minimálně do doby, než tu bude stát R35, na kterou se R43 připojí.

Většina dopravy po I/43 ze severu dle statistik končí v Brně, tranzit je malý (cca. 10% dopravy, v budoucnu po dostavění R35 a D11 do Polska to bude asi více, ale to bude za mnoho let). Z tohoto pohledu je pokračování R43 okolo Brna v současné době v podstatě zbytečná investice, provoz tu těžko překročí těch 10 000 aut/den. Tento úsek je ale nejkontroverznější, má nejvíc diskutovaných variant a díky němu vázne realizace daleko důležitějšího (už skoro nezbytného) středního úseku.

Odpovědní si toto ale neuvědomují a místo tohoto rozdělení navrhují přednostní realizaci nejsevernější části (tam nejsou rozpory a lze stavět téměř okamžitě), které sama o sobě ale nic nevyřeší a situaci u Brna nakonec spíše zhorší.

0/0
3.4.2015 11:43

P84a53v52e41l 11M24a67r10e59š 2603498631861

právě tu střední část včetně obchvatu Kuřimi nelze stavět, aniž bychom věděli, kudy povede jižní část. těžko postavíte dnes severní obchvat Kuřimi abyste za pár let zjistil, že jižní část R43 povede jižně od města...

A co se týče jihu, ty uvažované varianty mám prostudované všechny.

jediný smysluplný protinávrh je komínská varianta.Tedy místo po hrázi přehrady silnici stočit prudce na SV, podejít tunelem Kohoutoické sídliště a protáhnout silnici úzkým hrdlem mezi Komínským síldištěm a bystrcí a řadou zářezů a estakád podél Z okraje Řečkovic, Ivanovic  a České připojit JV od Kuřimi na stávající I/43.

Náklady kvůli tunelu pod Kohoutovicem a potřebné dálniční křižovatce v úzkém koridoru řeky Svratky a u České ohromné, o tom, že místo pár zahrádkářů v Kníničkách začnou řvát desetitisíce obyvatel zmíněných sídliš´t nemluvě. navíc technicky velmi složité a neřešící obchvat Kuřimi.

Varianty s posunutím trasy R43 východně a řešení s dlouhým mostem přes přehradu, nebo až kolem Bytíšky ( a likvidaci doposud civilizací moc nezasažených lesů na Západním okraji Brna ) s nutnou křižovatkou s D1 někde u Troubska, pokládám jen za špatný vtip. celková délka trasy by byla tak dlouhá, že by všichni stejně jeli po VMO.

A teoreticky ideální varianta s dlouhým městským tunelem od severního konce dálnice D2 až do prostoru portálů královopolských tunelů a pokračování po stávající I/43 je technicky  a finančně absolutně mimo možnosti. Ten tunel by byl  delší než Blanka, v nestabilním podloží. Náklady astronomické, délka výstavby tak jednu generaci....

0/0
3.4.2015 16:12

J36o76s83e73f 49T82r95ö61g89l 8399682186456

Stejně jako jsou varianty trasy, tak by se mohly udělat i varianty napojení.

Severní obchvat Kuřimi je ptákovna, protože se nevejde ve čtyřpruhu. Kapacitní problém by se tak nevyřešil a vzniklo by úzké hrdlo.

Některé varianty R43 okolo Brna nejsou úplně nesmyslné (třeba Boskovická brázda), ale vyžadovaly by jinou konfiguraci zbytku sítě (zejména trasu do Vídně přes Břeclav, což je neprůchodné kvůli zásahům do lužních oblastí v Rakousku). Stará trasa hitlerovské dálnice, navíc už vlastně částečně postavená, je asi nejvhodnější kompromis.

0/0
3.4.2015 22:40

P54a54v47e72l 86M24a91r14e48š 2423298861301

varianty jsou v podstatě čtyři.

 Původní německá průsečná ( V Bystrci hluboký zakrytý zářez, dálniční most přes přehradu zavěšený v tubusu pod korunou hráze, při pohledu z hladiny nerušící panorama), kterž využívá stopu původní dálnice, v Kníničkách zřejmě krátký tunel

Východní varianta ( Komínská a její podvarianty),

Západní a superzápadní varianta ( dlouhý šikmý most cca v polovině přehradního jezera, nebo přes Žěbětínské lesy až kolem Bytíšky - technicky a funkčně pitomost. vyžaduje novou složitou dálniční křižovatku s D1 a R52, které kříží v nevhodném úhlu, zplanýrování velké plochy dosud téměř nedotčených žebětínských lesů, a navíc varianta s cca půl kilometru dlouhým visutým mostem přes přehradu je pitomost, to nikdo neschválí.

A nulová varianta - Jižní a střední část R43 nestavět, ukončit jí na severním okraji širšího centra na konci dnešní Svitavské radiály, napojení na jih přes VMO a D2.

O Boskovickou brázdu vůbec nejde, trasování od Kuřimi na sever je celkem jasné a z většiny se drží původní německé varianty..

0/0
3.4.2015 23:37

H76o17n23z67a 84K46a22r35á26s98e65k 1505421942858

Za třetí: při potenciální návaznosti vlaků na rychlíky (návaznost je nyní zajištěna autobusy, ale ať se to lépe srovnává:) - R z Brna do Skalice dojede za 32 minut; 4 minuty (záměrně uvažuji nepřestup hrana-hrana, ale nadchodem, abych si to "neulehčil") na přestup a 7 minut jízdní doba ze Skalice do Boskovic. Výsledek: cestovní doba 43 minut. No a pro srovnání přímý Os vlak: z Brna do Doubravice n. S. dojede za 42 minut (pokud není v Blansku či jinde předjížděn; je jasné že u některých Os vlaků to předjíždění vlakem EC bude muset být) a k tomu přičtěte jízdní dobu z Doubravice do Boskovic. I kdyby činila 8 minut, tak jste na 51 minutách. Tedy o 8 minut VÍCE než s přestupem ve Skalici.

+2/0
21.3.2015 2:17

R46o93m23a82n 32J65e68s23c62h86k73e 9348705827865

Škoda že ty vyšší nástupiště nepostavili v Rájci, Letovicích, Blansku, Adamově na hlavní trati. Na lokálce je to přínos. To je ten pokrok ?

+1/0
22.3.2015 7:27

I43v63a86n 28H16o88l48a32s 5547317948207

V Blansku přece jsou.

0/0
22.3.2015 7:32

R38o54m80a32n 53J29e16s67c53h28k46e 9638645177925

V Blansku 1 a 2 nástupiště jsou utopené, na městě je také jedna strana utopená.

+1/0
22.3.2015 7:35

L59a80d20i21s51l52a38v 64H12r62ů23z87a 8951966710686

Kolik byste si těch minut představoval, aby vám to za to stálo? By mě zajímal názor neznalého...

0/−1
20.3.2015 22:46

J60i37r55i 40J67o80n63á29š 2153649257431

nevedel jsem, ze se muzou vyjadrovat jen nadrazaci. Omlouvam se.

0/0
20.3.2015 23:56

L24a27d33i63s98l95a87v 50H43r19ů53z66a 8101886780686

Nejsem nádražák a pochybuji, že má průměrný nádražák o něco větší znalosti než Vy. :-)

Jako neznalého jsem vás označil kvůli tomu, že evidentně nemáte moc přehled v cenách takových staveb. A naopak, vyjadřujte se - já se vás přímo zeptal, ale nějak jste tu otázku, ke které se máte tu čest vyjádřit i jako nenádražák, asi přehlédl.

+1/0
21.3.2015 0:07

J40i40ř19í 69J81o59z84a 3368183760341

Taky se mohlo v clanku uvest, ze koordinator KORID JMK zvazuje moznost nahradit vlaky v useku Boskovice - Velke Opatovice autobusovou dopravou :-(

+1/0
20.3.2015 20:29

J77i27ř89í 16J86o36z93a 3498843390591

Pro uplnost dodam, ze takovych tratovych useku, kde muze byt vlak nahrazen autobusem je vice a to Oslavany - Ivancice a Cejc - Hodonin. Zdroj: kniha 10 let IDS JMK, vydano:2014.

+2/0
20.3.2015 20:33

J88o10s18e30f 35M50i82k87i39n 5783124935884

Není něco špatně? Nejdříve postavit trať a potom řešit poptávku. Co když nebude?

+4/0
20.3.2015 20:10

H73o54n54z60a 64K42a95r54á31s70e19k 1335521132668

Výhrady k údajům v článku:

Lidi jedoucí z Boskovic do Brna nebudou muset přestupovat (pokud na Boskovické nádraží dojdou i z odlehlejších částí Boskovic pěšky, žeáno). A do Brna se budou kodrcat zastávkovým courákem (zatímco dnes lze jet busem z Boskovic do Skalice + pak rychlíkem ze Skalice do Brna).

Mluvčí SŽDC má poněkud velké oči. Tohle není nová trať, to je spíše kolejová spojka o délce odpovídající středně velké koridorové přeložce.

Regionova nebude moci jet 85 km/h, protože její maximální rychlost je 80 km/h.

"Vlaky spojkou projedou za 2,5 minuty, vynecháním přestupu ve Skalici se ale dosáhne úspora minimálně 6 minut" 1,1 km za 2,5 minuty? Pěkně pomalé. Úspora 6 minut (a to jen pokud jako dnešní stav považujeme přestup z Os-260 na Os-262) pro Boskovice, zato navýšení cestovní doby pro Skalici, Letovice a jejich okolí - ? Jo aha, to už se nám nehodí do krámu, psát o zhoršeních.

No podchod, ten strašně, strašně moc v Boskovicích chyběl. A samozřejmě že ty cca 2 minuty, které normy uvažují pro cestu podchodem, nikdo z těch údajně uspořených 6 minut jízdních dob neodečte, že. To už by pak zbyly jen 4 minuty úspory a nevypadalo by to tak pěkně.

"Uvidíme, jaká bude poptávka, až se trať postaví" - cože? Budoucí poptávka (ze které vyplývají uspořené "osobominuty" a z toho vyplývající společenské přínosy jako protiváha nákladům v cost-benefit analýze) není v tuto chvíli známa??

Nikde se nepíše, jaký že má být cílový stav. 30minutový interval Os vlaků ve špičce do Boskovic a zároveň 30minutový do Letovic, takže mezi Brnem a Lhotou Rapotinou 15minutový interval Os vlaků (+ k tomu navíc EC, R, Sp? To se tam všechno vejde; stejně jako se to vejde do brněnského uzlu?). A copak třeba o víkendech. Každou hodinu do Letovic jako dnes. A do Boskovic taky každou hodinu? (na méně časté spojení je málokdo zvědavý) Takže po celý víkend platit 30min. interval Os vlaků mezi Brnem a Lhotou Rapotinou?

Otázek je více než dost a odpovědí se v těch oslavných článcích poněkud nedostává...

+11/0
20.3.2015 19:19

J40o15s49e92f 39M80i50k19i60n 5603334435524

Naprostý souhlas. Ale víte odkud vítr fouká? Od Sivery http://www.nasipolitici.cz/cs/politik/302-frantisek-sivera

On totiž za realizaci tohoto svého nápadu dostane nemalé autorské poplatky.

Opravdu stavět v dnešní době trať pro cca 50-100 lidí je luxus.

+8/0
20.3.2015 19:44

R30o46m55a74n 32J10e41s42c81h43k84e 9518435147665

To je ten pan bývalý starosta co nebyl schopen označit ulice podle zákona ?

Ta jeho kancelář poslance na neoznačené křižovatce v Boskovicích. Na můj podnět nereagoval. Asi bych toho chtěl po zákonodárci moc. Dodržovat zákony.

0/0
22.3.2015 14:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.