Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový územní plán nic neřeší, zlobí se starostové

Na webu kraje visí po třech letech návrh na nový „územní plán“. Někteří starostové se však zlobí, že ta nejproblematičtější místa stejně neřeší. Mezi nimi například spojnice dálnice D1 s R43 nebo R52, které mají mimo jiné odvést dopravu z Brna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P78a94v71e61l 53H74o78u57s33k57a 3521735120598

Opravdu není důvod vést rychlovlak přes hustě osídlené území, kde stejně nebude zastavovat, když je možnost jej vést přes oblasti s řídkým osídlením.

0/−3
9.4.2015 13:27

P86a32v78e77l 40M22o19r92a30v74e15c 3482849722428

A to je kudy?

Ukažte mi, kudy vést v Česku obecně rychlovlak dle vašich podmínek. Kde není hustě obydlené území. Leda tak někde na Šumavě..

+3/0
9.4.2015 16:26

P23a84v17e72l 75H93o88u67s96k28a 3641575450838

Tak snad zvítězí zdravý rozum a ani dálnice ani vlak nepovedou hustěji osídlenými oblastmi.

0/−8
8.4.2015 21:56

D67a36v33i98d 65K81r26e95j21č22í 9842510856744

Přesně tak. Přece nebudeme stavět železnici v místech, kde někdo bydlí a následně by hrozilo, že by tím vlakem i někdo jezdil.

+13/0
8.4.2015 23:13

P96a56v15e88l 15H24o20u71s45k11a 3351655960638

Rychlovlak že by zastavoval každých pět minut? :-P

0/−1
9.4.2015 13:04

P81a59v75e64l 73O18d62r48a80z48i28l 6894269267730

To nebude nádraží jen pro rychlovlak, ne?

+1/0
10.4.2015 10:11

Š94t86ě34p17á24n 70V49a22n74ě51k 3303739947897

Koukám, že přímý odkaz na mapu už byl nad síly redaktora.

+3/0
8.4.2015 21:55

D32a72n10i83e62l 24D61r46n30e77c 6761219576742

Vést R43 Boskovickou brázdou je dopravně nevýhodné, dopravní přínos by nevykompenzoval vzniklé škody na životním prostředí tak dobře jako varianta přes přehradu. Využilo by ji méně lidí, takže by byly více zatížené silnice v Brně, navíc je citelně delší, což v důsledku znamená i více emisí.

Co se týká Jihovýchodní tangenty, tak ta by se podle těch "rádoby za lepší svět bijců" neměla stavět asi vůbe.

Problém s emisemi ze současné D1 bych osobně řešil podobně, jako navrhuje ŘSD u MÚK u Běchovic na Pražském okruhu (tam se to ale týká hluku) - až 10 m vysoké valy a 50 m široký vegetační pás se stromy apod. V Běchovicích to místním "bojovníkům za lepší zítřky" nestačí, jestli by to stačilo tady nevím, ale dost možná budou chtít tunel nebo omezení provozu na D1...

Myslím, že by bylo vhodné vyvlastnění "postižených nemovitostí". Nejdříve bych jim předložil návrh opatření (např. PHS), kdyby se jim nelíbil, zlepšil bych opatření (třeba ty valy s vegetačním pásem), a pokud by i tak bránili dostavbě významné komunikace, tak vyvlastnit domy a odstěhovat je někam do pustiny, kde budou mít navždy klid. Kdoví, kolik lidí by se najednou rádo spokojilo s nabízeným řešením (valy). Ještě by to chtělo nějak pořešit, aby všechny možné rádoby ekospolky platili za ekonomické škody vzniklé zdržování staveb.

Kterou významnou stavbu někdo neblokuje nebo neblokoval?

Do zekologičtšní vozidel se investují obrovksé sumy peněz, auta jsou stále ekologičtější. Také jich přibývá, jezdit se bude stále více (alespoň v blízké době to tak vypadá), ať už auty, vlaky, autobusy nebo letadly. Musí se s tím počítat a nelze omezovat stvající nedostatečnou kapacitu komunikací. Podle těch spolků bychom se měli pomalu ale jistě stěhovat do jeskyní a na stromy, ale pozor na netopýry a ptáky, nesmí si nás všimnout a opovažte se někdo zašlápnou mravence!

+5/−2
8.4.2015 21:01

Š65t69ě25p97á92n 97V50a23n11ě57k 3823919417467

O to ani asi v tuto chvíli nejde. Na R43 nemá nikdo peníze a jsou důležitější komunikace, než je tato. Ale jinak s vámi souhlasím do puntíku.

0/−1
8.4.2015 21:56

R10o23m52a44n 67J57e58s75c27h15k63e 9128215587665

Pro je důležitá R 43 a je smutné, že se nestaví. Nikdo nevymyslel lepší trasu než "Skopčáci".

0/−1
10.4.2015 9:32

P55e40t13r 22B74á55č14a 8355326795955

Se te R43 nedoziju ;-(

To budou furt nejaci pomateni starostove a eko postizenci furt neco mlet, stat to necha tak jak to je a do smrti budeme jezdit do a z Svitav do Brna 60 km/h auto za autem.

+12/−1
8.4.2015 19:49

Š49t18ě71p52á11n 69V81a24n45ě17k 3353419527987

60km/h jsem tam nejel hodně dlouho. Stačí si cestu naplánovat ;-)

+1/−1
8.4.2015 21:43

P26e89t52r 19K43u90n85c 7912561551266

Ja jsem jel z Lipuvky do Svitav v sobotu pruměr 56 km/h. V tydnu to musí být vyrazně horší a o pátku se nemá cenu bavyt vubec. Na této cestě nemá význam něco plánovat;-(

+3/0
9.4.2015 6:56

P79a78v66e89l 94O86d29r64a71z18i49l 6144749147930

Tak si kupte auto místo mopeda.

0/0
10.4.2015 10:12

P29e96t22r 58B30á97č59a 8225586655615

Pokud nejedete ve dve rano, tak tech 60 km/h tam proste jedete chte nechte.

+1/0
9.4.2015 17:12

P26a88v88e19l 57O61d26r35a30z89i25l 6334509307150

Leda na kole.;-D

0/0
10.4.2015 10:12

P76a80v90e75l 85M76o15r49a70v88e78c 3962349272308

Hlavním viníkem zde ale nejsou ekoteroristi ani starostové dotčených obcí, ale kraj s Haškem v čele. První plán byl fakt zmetek (soud tomu dal za pravdu), za tři roky kraj zvládl udělat jednu klikací mapu s nezávaznými podklady. Trochu málo, ne???

Rozvoj kraje stojí, protože bez ÚP se nedá nic většího postavit. Ale Haška to zjevně nezajímá..RvRvRv

+4/0
9.4.2015 13:13

P66a18v34e42l 70O40d74r61a59z87i87l 6484829137140

Ten má jiný starosti, jako třeba jak si nechat těch 30 mega na GP.

+2/0
10.4.2015 10:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.