Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlak musí být sexy, zatím je to ruská ruleta, říká Radim Jančura

Radim Jančura je jedna z nejvýraznějších postav brněnského podnikání. Vybudoval firmu Student Agency, jejíž žluté autobusy dnes nepozná jen málokdo. Loni jimi přepravil 6,7 milionu lidí. Podnikatel řídí společnost z Brna a bydlí v Bílovících nad Svitavou. Teď se chce věnovat hlavně vlakům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M19i59r20o71s76l47a80v 13B24o87l35e51r67a23d30s42k72y 2779941236434

Nedavno jsem v naivni predstave psal z Nemecka, kde ziji jiz celou vecnost, panu Jancurovi. Naivni v tom smyslu, ze to snad dostane nejakym zpusobem na vedomost.

Jednalo se o spoj Brno-Mnichov. Drive tento spoj fungoval primo, dnes s prestupem, vzdy dost zmatenym, v Praze.

Zajimalo mne, proc to neni dodnes jako driv. Odpovedela nejaka pani, ktera se veci celkem nedotkla, naopak, ziskal jsem dojem ze je to vse v poradku.

Odpovedel jsem ve stejnem smyslu opet, no, jiste, odpoved uz nedosla zadna...zato ted jsem nekde ulozen a dostavam reklamy o levnych autobusovych spojich pana Jancury.

Ja zde prosim vidim pana Jancuru neutralne, neco dokazal a jako rodily Brnak jsem rad, ze podnika, navic se neboji klidne rict co si mysli o panu Haskovi. Jiste, ma s jistou pozici...

Jinak ano, jak nize v diskuzi casto uvadeno, lze hodne veci,co nejsou urcite korektne ze strany pana Jancury prezentovany videt jinak jako on, jen tak dal...

0/0
24.5.2015 16:32

R28o40m46a79n 34J73e54s47c80h27k47e 9608905897635

Pokud se dopředu nerezervujete u Jančury, tak ČD Vás odveze. Jančura si vybere rozinky a je vysmátý. Jet na blint Jančurou je loterie. Tolik vlaků ČD jako dnes nikdy nejezdilo. Uvažuji o zrušení auta, když jede vlak od nás každou hodinu a ve špičce po půl hodině. To Jančura nenabízí. Papír na záchodech ČD je, uklizeno také.

Pouze SŽDC v Brně Židenicích zapomíná vysypávat koše několik dní.

0/0
8.5.2015 8:02

A68l30a47n 30Ř14e49p77k11a 4225786

Dokud se plně nevyřeší uznávání jízdenek ČD, vč.i těch z e-shopu které se nemusí tisknout a stačí nadiktovat kód/ukázat in-kartu, síťových jízdenek čd net, sone+, in-karet ... atd. tak ať si konkurence trhne. Znamenalo by to jen znepříjemnění situace pro cestující, opravdu si nehodlám kupovat do každého vlaku jinou jízdenku a to ještě kdo ví, jestli by všichni dopravci akceptovali platbu kartou (hotovost sebou většinou nosím jen minimální) a přesně z tohoto důvodu nemám rád autobusy (kartou se u řidiče zaplatit nedá, do každého busu lístek je samostatný.. nemyslím pravidelné cesty).

0/0
5.5.2015 12:56

J98o27s65e55f 57V78o75l26f23í84k 4848645339953

Vy jste jeden z těch, kteří by se nejraději přepravovali chytrým mobilem, a to, u sebe nenosíte hotovost je váš problém. Klidně si choďte pěšky, navigaci v mobilu jistě máte.

0/−1
7.5.2015 11:31

A29l43a51n 32Ř97e70p81k47a 4755106

To je teda zase rada:-P Jsme v 21.století, platit kartou je jak moderní, tak i rychlé a pohodlné, opravdu nevím proč bych měl platit jinak!Rv

0/0
7.5.2015 13:14

M37a33r98i93e 11B63u28r22i79a33n76o93v78á 5309667424615

Když tak čtu komentáře níže tak mám dojem že si všichni přejí jezdit dál vlaky českých drah. Těmi smradlavými vagony, kde uklízečka jedním hadrem a kyblem vody umyje celý vagon včetně WC i stolečků - pokud tam jsou. Veškeré opravy se dělají tak že se přes "postižené " místo přišroubuje umakart a že je jiné barvy? Komu to vadí?  Ale hlavně at se nikdo nenapakuje.

+2/−6
4.5.2015 11:38

R94a67d92e43k 35J78a25n31a42t66a 9405346214502

A z vás mám zase dojem, že jse vlakem ČD dlouho nejela, jen opakujete pár starých "mouder".

+10/−2
4.5.2015 12:01

P75a28v71e54l 92R60e62z46n89i18c89e85k 3125384854812

Ani ne, staci jet oblibenym rychlikem Brno - Olomouc - Sumperk - nejhorsi rychlikova trat propojujici 2 krajska mesta v cele zemi

0/0
4.5.2015 19:07

P56e64t15r 37N56e67c59h77a94n65i67c68k88ý 7223516938180

Nejhorší tratí je zaručeně Praha - Liberec, případně Praha - Karlovy Vary pokud to vemete nejkratší cestou a sám jste na problém narazil. Protože tam jsou tratě v hrozném stavu, tak tam není potenciál cestujících a ČD bojují s novými vozy tam, kde mají šanci a tady provoz udržují. Ale na Brno -  Olomouc brzy nějaké nové vozy přijdou :-)

0/0
4.5.2015 21:17

V78l82a43d25i83m76í34r 70F19i64b64i57g53e32r 5604261151204

Takový rychlík Hradec Králové - Praha taky stojí za zmínku.:-/

0/0
5.5.2015 7:08

V72l74a43d55i19m59í12r 64F80i18b67i37g20e35r 5564691281604

Na stránkách regiojetu vábí na restaurační vůz a internetovou kavárnu ale když kouknu na řazení vozů tak to tam není jen sedadla a kupéčka

+1/0
4.5.2015 7:56

P61e20t46r 98N50e79c12h45a98n60i89c55k94ý 7933556668410

V té kavárně jsem jel a to nechcete. Normální židle a stoly nulový úložný prostor, ve špičce to tam vypadá jak vagon s Rumunskými běženci, protože bágly a kufry se tam válí všude po podlaze

+1/0
4.5.2015 21:19

V43l16a24s12t34i56m56i66l 98H23a48l46b13i94c42h 8843605756348

Pořád to říkám.Každý dálkový rychlík by měl míti bordelvůz.

+1/−1
4.5.2015 7:32

R17a36d75i81m 64P63o64l18á18š23e76k 9346303959329

Hlavně by se nemělo dovolit, aby soukromníci jako Jančura vyšachovali ČD i jinou konkurenci úplně. Potom to totiž dopadne tak, že soukromník si z trati udělá rýžoviště.

Investice do nových vlaků, obsluhy a kvality jízdy maximálně uškrtá, zatímco ceny jízdeněk maximálně zvedne.

Potom po nějakých pár letech se bude jezdit starými opotřebovanými křápy, které nakonec budou ještě horší než ty socialistické, protože ty socialistické měly předimenzované podvozky a další podstatné díly konstrukce a snesly tak přetěžování a provoz za dobou předpokládané životnosti, ty dnešní ne. A za násobně vyšší cenu než se jezdí dnes.;-D;-D;-D

Dovedu si představit, že kdyby Jančura ten konkurenční boj vyhrál, budou za 20 let na jeho železnici jezdit stále ty Regiojety, jaké jezdí dnes, možná i natřené tutéž barvou, jakou jsou natřené dnes, se stejnýma sedačkama, jako mají dnes a se stejnýma lidma se stejnými platy, jako mají dnes. Tudíž budou oprýskané, orezlé, špinavé, obsluiha naštvaná a neschopná, protože za ten plat za 20 let jiné lidi nesežene. Jen ceny jízdenek budou světové. ;-D;-D;-D

Stačí se podívat do Anglie, tam jsou s privatizací vlakové osobné dopravy zhruba o 20 let před námi.....

http://zahranicni.ihned.cz/evropa-slovensko/c1-63949960-britove-nadavaji-na-predrazene-vlaky-politici-se-pred-volbami-predhaneji-kdo-drahy-zkroti

+4/−2
4.5.2015 7:32

P32e22t71r 93N61e95c96h62a46n83i68c60k47ý 7843646478680

Z dnešních 40 minut Regiojetem:

Vagón stejný jako u ČD Ex. To není nic špatného, je to dobrý vagón, ale není to nic lepšího jak by to někteří vnímali podle žlutého laku.

Povinná rezervace mne umístila doprostřed florbalového týmu dorostenek. Aspoň byla uvolněná atmosféra, ale rozhodně ne klid. Ukázalo to značnou nevýhodu povinných rezervací, u kupé vagónu, u ČD Ex bych jim tam nelezl.

Před výstupem se stevardka musela procpat uličkou stojících vystupujících, aby jim pak u dveří venku řekla nashledanou, přijde mi to komické a dost to otravuje ty v uličce (měli většinou zavazadla). Jinak normální cesta vlakem.

+5/−1
3.5.2015 23:36

A28l72a11n 77Ř77e97p15k87a 4575326

A chudák stewardka, kdyby se tou uličkou neprocpala a někdo by si pak stěžoval, že mu Nashledanou neřekla.. hned by měla tisíce z platu dolů Rv

0/0
4.5.2015 20:45

P35e69t75r 90N35e73c18h43a45n86i97c38k50ý 7473746378960

Asi jo, někdo by asi měl pocit, že nedostal ty top služby ke své akční jízdence. Pro mě vlak prostě bude prostředek k tomu dostat se z bodu A do bodu B a vyberu si ten, který je časově zrovna nejvýhodnější a ne ten, který má víc stevardů na nástupišti nebo mi dá větší kafe.

0/0
4.5.2015 21:50

A98l25a95n 89Ř45e21p97k55a 4325906

Bacha, za tohle budete mít nejvíc mínusek z celé diskuze R^:-)

0/0
4.5.2015 22:13

P44e73t89r 45N34e85c15h71a87n38i50c32k73ý 7493556238980

To už tu stejně skoro nikdo číst nebude :-)

0/0
4.5.2015 22:14

J92i89ř74í 11E61r81b17e68n 1753584766127

No, chtělo by to některé výroky pana Jančury poopravit...

"Železnice je oproti autobusu až šestkrát dražší. Jinak řečeno – starostové mohou mít do některých obcí šestkrát více spojení než dnes. Kraj by za to přitom zaplatil stejné peníze." --- Nevím o jediném případu, kdy došlo ke zrušení osobních vlaků a jejich nahrazení autobusovou dopravou alespoň 1:1, natož 6:1, a to za stejné peníze. Autobusy, až na výjimky, ani nejezdí o víkendech. Na rozdíl od vlaků.

"Hejtmani by měli mít odvahu a některé tratě zrušit. Autobusy budou ekologičtější a často rychlejší a zastaví u každé hospody." --- Hejtmani neruší tratě, nanejvýš na nich neobjednají osobní dopravu, což je slušný významový rozdíl. Kdekoliv se však o to pokusili (ústecko například), výrazně poklesl počet lidí cestujících hromadnou dopravou. On ten autobus na rozdíl od vlaku je závislý na počasí a když je sníh a led, tak občas ani nepřijede. Autobus nezaručí jízdní dobu, proto se taky kašle na návazné spoje. Autobus nedokáže zařídit síťovost, takže na každý spoj máte sólo jízdenku a v součtu zaplatíte klidně dvojnásobek toho, co vlakem. A těmi zajížďkami ke každé hospodě se navíc dál prodlužuje jízdní čas.

"Vlak musí být vždy stejně rychlý nebo rychlejší než autobus a auto. Pokud není, nemá smysl." --- Myslíte teoretický čas, nebo i čekání v kolonách způsobených přesedláním lidí z kolejí do gumokolek? Lidem ve vlaku jde mimo jiné i o jízdní pohodlí, které je v průměrném motoráčku na lokálce stále vyšší, než v průměrném autobusu nebo průměrném autě na roztřískané silnici.

"I když se pořídí nové soupravy, kraj uspoří třetinu až čtvrtinu peněz. Jsou totiž daleko lehčí a jejich provoz je levnější. (...) ČD nakoupily nová vozidla. Nicméně rozhodily je po krajích, takže lidé, kteří každý den jezdí do práce, každý den hrají takovou ruskou ruletu. Pojede nový vlak, nebo starý bez klimatizace?" --- pokud vím, nové soupravy mají přesně definované trasy a kraje za ně Dráhám určitě neplatí třikrát méně, nebo ano?

+5/0
3.5.2015 21:31

P77e41t26r 45N38e83c57h40a25n19i10c10k24ý 7113876518840

To 6x dražší u motoracku by se mělo vyřešit, protože platit mýto 60kč/km (asi víc jen tipuju) za jízdu po rozvrzane lokalce, kde jen 2x ročně projde lojza trať a pilkou oreze větve je zlodějna

+2/−1
3.5.2015 21:55

J26a13n 98J69e19m46e73l24k31a 1675250

"Vlak musí být vždy stejně rychlý.. já si taky myslím, že tam jsou 2 cesty stejně rychlý nebo levnější. V některých případech s kupou zastávek v ČR asi nikdy nebude stejně rychlý jako auto, protože si nemyslím, že sždc neopraví příměstké trati na 160 jako v Německu - z bídou 100, úspěch bude 120. Ale je tu varianta b) že bude mít slušný čas a hlavně bude mnohem levnější než auto. Což se u TR10 s mhd neděje. Když auto jede 30 minut a příměstský vlak s mhd 1:30 a stojí s cenou mhd podobně jako auto (nafta nebo cng) asi není konkurenceschopný. A že je vlak 6 krát dražší, něco je divně. Za prvé si myslím, že koleje jsou mnohem levnější než silnice. 40 let na ně nikdo nesáhl, u silnic lepíme díry každou zimu za stamiliony. A pokud je použita efektivní souprava a nestojí se s diselem v každé díře - musí být vlak efektivnější.

+2/0
3.5.2015 22:51

L22e43n55k53a 87K35u59c53h92a91ř57o39v54á 7237830902119

Se Student Agency jsem jezdívala do Švýcarska,ale od té doby,kdy se z tohoto autobusu stal autobus především pro Pražáky a cikány už jezdím raději s ČSAD Tišnov.:-P

+3/0
3.5.2015 20:35

J33a26n 44N77o18v97á66k 7215134868567

čsad jezdí do švýcarska??

0/0
5.5.2015 14:40

K72r10y33š93t37o13f 51L88a58n55í17k 1329520575955

to je hezke, ze vnima mladou generaci pozitivne, ale jak vnima to, co jim predame? republiku zadluženou po usi, plnou nemakacenku a imigrantu a pokryteckých politiku. normalne nevim co je zavist, ale když se s pribuznymi z nemecka a známými z francie bavime o soucasne situaci a oni se steskem vzpominaji na sedesata a sedmdesata leta a rikaji, ze to byly nejlepší roky v jejich zivote (a není to mysleno vekem), opravdu jim zavidim. protože jen jsme se tu po revoluci trochu nadechli, jde to hned zase všechno sejdrem.

+1/−1
3.5.2015 19:41

T71o41m21a97s 46A92u11g94u16s32t11y14n 6197556971790

vnímá ji pozitivně, protože je ochotna dělat za minimální mzdu v otřesných podmínkách

+3/0
3.5.2015 20:14

M86a12r64i25e 88B49u67r79i97a15n61o48v52á 5369537134665

za našich mladých let i ohně hořívaly lépe

0/0
4.5.2015 11:40

P19e61t72r 19V17i79n33t71r95l23í48k 3386324641

Jančura a Babiš... no to je dvojka...

+7/−3
3.5.2015 19:39

K86a93r39e27l 82N83o77v96o65t79n71ý 7549206499976

Neskutečné. Mafra PR žumpa s nesvéprávným cenzorem...

+7/0
3.5.2015 19:04

F38r95a70n37t93i11š75e74k 18S89k87u26p85l66í84k 7802852681862

Docela by mě zajímalo, co by Jančura dělal, kdyby mu k tomu úžasnému autobusu přijela parta cyklistů nebo se mu na dálnici porouchalo auto, když chce zrušit odstavné pruhy.

+6/0
3.5.2015 18:59

J78a63k74u38b 86Š33a93f64a50n33d21a 7785827621431

Vždyť ani dnes nejsou odstavné pruhy po celé délce D1.

0/0
3.5.2015 20:15

M12a21r72t63a 24D73o97u76b52r60a96v13o90v38á 4780114175787

Tak co, budou jezdit žluté vlaky i z Horní Dolní do Dolní Horní nebo si pan Jančura vyzobe opět (jako u autobusů) jen ty nejrentabilnější trasy a Horní Dolní přenechá velkoryse státním drahám? Rv

+7/−10
3.5.2015 18:43

J81i62ř73í 43K41v29ě14š 1813316912211

Trasy z Horní Dolní do Dolní Horní jsou ty nejrentabilnější, protože dopravce má svý jistý i kdyby vozil vzduch. Ostatně na to v rozhovoru narážel i Jančura.

+12/−2
3.5.2015 18:52

M73a87r75t53a 32D51o21u81b19r25a36v80o60v83á 4980184325857

nesmysl už ze samotné logiky věci. zeptejte se obyvatel Horní Dolní, kolik spojů jim postupně bylo zrušeno!

+6/−8
3.5.2015 19:01

P84e68t70r 47N45e51c42h38a30n89i79c51k49ý 7843326328300

Je to tak, kraje si objednavaji spoje a za ty platí. Jancura spíš vzkazuje Hornakum a Dolnakum ať si koupí Favorita za 5000

+5/0
3.5.2015 19:09

R18a85d30i80m 23Š51o29l56c 1945815535504

Neplatí se k tomu 10K za přepis veterána? ;-)

0/0
3.5.2015 19:11

P57e56t59r 43N44e85c50h78a44n67i85c72k79ý 7113356598850

U SA asi ne :D

+3/0
3.5.2015 19:28

T93o27m93á39š 12K85n65a12i39f88l 6863260957860

To, kolik spojů bylo zrušeno, nehraje žádnou roli.... Jezdit dopravní obsluznost je sen... Jezdis si a příjmy mas na deset let jiste.

+1/0
3.5.2015 19:19

J93a81k94u84b 13Š39a72f15a27n45d58a 7505167601701

Víte, kolik linek jezdí bez jakýchkoli peněz od kraje nebo obcí? Naprosté minimum. Takže ta vaše logika je nesmysl.

0/0
3.5.2015 20:18

R94o28m33a35n 26L92i95p86s48k28ý 2669723279

Jančuru jsem měl rád a ctil ho. Ale když začal podporovat Bureše, jako člověk u mě klesl hodně hluboko.:-/

+12/−3
3.5.2015 17:57

R48o97m55a95n 49K81r82a43t16o95c17h23v36í53l 6216427686164

? jak podporovat?

+1/−2
3.5.2015 18:31

M66a41r76e22k 95S90a38j56d68a 2375190766468

Vsak mejte pro nej pochopeni - vyrazne se zacal orientovat na business se statem, kde jde o dotace az na prvnim miste - tak si holt musi klicove politiky predchazet :-P

+7/−1
3.5.2015 18:37

T14o83m76a65s 45A62u25g43u20s53t57y67n 6737226911560

Andrej příliš velký demokrat? Po přečtení tohoto výroku už nevěřím ničemu, když může psát takové nesmysly. Andrej si hlídá hlavně svůj byznys, viz podpora biopaliv 1. generace, boj proti 2. generaci (kterou dělat neumí) atd

+9/−2
3.5.2015 17:49

M85a38r54e70k 15S70a80j87d90a 2395280856718

A Jancura si zas hlida svuj - proto to chvaleni :-P

0/0
3.5.2015 18:38

T45o77m59a39s 40A70u59g21u20s10t88y21n 6487916291830

Ten ať si ho klidně hlídá, je podnikatel a nemá žádnou politickou funkci

+1/0
3.5.2015 20:15

J65i19r61i 82G85a63z66d37a 8874553744654

A jak bojuje proto 2.generaci, když si ted členského státy v Bruselu právě odhlasovali další podporu 1 . generaci?

+1/0
3.5.2015 20:22

J89i92ř10í 84E65r13b79e81n 1963564636217

Logiku u antibabišovců nehledejme :-)

+1/0
3.5.2015 20:58

J12a45n 47K45o35b85ě49r60s29k15ý 1150746601583

Já teda nevím, ale poslední dobou mi jako ruská ruleta přijde celý Regiojet. Věčně něco nefunguje ať je to klimatizace, topení WC atd. WiFi nefunguje skoro nikdy. Regiojet se vymlouvá na signál, ale ostatním dopravcům funguje výrazně lépe. Jezdí věčné zpožděný běžně i 30 minut, zatímco konkurence má většinou do 10 minut. Ano, sice jsem dostal pokaždé kompenzaci, ale k čemu mi je když musím protrpět celou cestu v zimě/horku. Ze začátku byl Regiojet opravdu dobrý, ale zhoršení za poslední rok mělo za následek že jsem utekl k Pendolinu. A stěžovat si nemůžu: WiFi funkční, je nejrychlejší na trati, žádná zpoždění. Navíc když mám hlad můžu si dát svíčkovou nebo řízek i s nápojem za 139 Kč a ještě mi to přinesou na místo. Občas jezdím taky LE nebo Ex ČD a spokojenost. Prostě, Regiojet se zhoršil a nechápu, že jeho cestující trpí ty zpoždění a výpadky klimatizace atd. ale je to jejich volba. Třeba by se potom zase zlepšil. Dělá se z toho hrozně cool vlak, ale přitom to nic fascinujícího není.

+24/0
3.5.2015 17:35

P83e89t13r 93N49e46c70h74a54n17i30c17k23ý 7913386178810

Přesně tak, bohužel i nabídka občerstvení není v Regiojetu valná. Líbí se mi jeho politika, že jídlo má být prostředek k nalákaní lidí do vlaků a ne z něj rejžovat. Navíc ty roznasky do kupé. Stevard za cestu otevře kupé snad 20x, to má být klidná jízda?

+7/−1
3.5.2015 17:46

J29a71n 26K56o98b24ě15r18s82k49ý 1980146411193

Jj, já chci klid, takže pro mě je tichý oddíl Pendolina jasná volba. Jinak ta nabídka jídla mě nikdy moc neoslovila, nic pořádného k obědu si v Regiojetu nedám. Jinak se vždy směji mým vrstevníkům jak se tváří strašně cool jak nasedají do Regiojetu a dívají se na mě divně že nasedám do "zlých" ČD a pak do Olomouce dojezdu včas a na tabuli vidím, že Regiojet má 30 minut zpoždění ;-D

+12/−1
3.5.2015 17:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.