Diskuse k článku

Vlak musí být sexy, zatím je to ruská ruleta, říká Radim Jančura

Radim Jančura je jedna z nejvýraznějších postav brněnského podnikání. Vybudoval firmu Student Agency, jejíž žluté autobusy dnes nepozná jen málokdo. Loni jimi přepravil 6,7 milionu lidí. Podnikatel řídí společnost z Brna a bydlí v Bílovících nad Svitavou. Teď se chce věnovat hlavně vlakům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M81i43r52o53s75l62a74v 24B97o61l74e43r94a38d47s31k75y 2639341556144

Nedavno jsem v naivni predstave psal z Nemecka, kde ziji jiz celou vecnost, panu Jancurovi. Naivni v tom smyslu, ze to snad dostane nejakym zpusobem na vedomost.

Jednalo se o spoj Brno-Mnichov. Drive tento spoj fungoval primo, dnes s prestupem, vzdy dost zmatenym, v Praze.

Zajimalo mne, proc to neni dodnes jako driv. Odpovedela nejaka pani, ktera se veci celkem nedotkla, naopak, ziskal jsem dojem ze je to vse v poradku.

Odpovedel jsem ve stejnem smyslu opet, no, jiste, odpoved uz nedosla zadna...zato ted jsem nekde ulozen a dostavam reklamy o levnych autobusovych spojich pana Jancury.

Ja zde prosim vidim pana Jancuru neutralne, neco dokazal a jako rodily Brnak jsem rad, ze podnika, navic se neboji klidne rict co si mysli o panu Haskovi. Jiste, ma s jistou pozici...

Jinak ano, jak nize v diskuzi casto uvadeno, lze hodne veci,co nejsou urcite korektne ze strany pana Jancury prezentovany videt jinak jako on, jen tak dal...

0/0
24.5.2015 16:32

R98o30m34a24n 17J20e26s80c76h28k46e 9818225377385

Pokud se dopředu nerezervujete u Jančury, tak ČD Vás odveze. Jančura si vybere rozinky a je vysmátý. Jet na blint Jančurou je loterie. Tolik vlaků ČD jako dnes nikdy nejezdilo. Uvažuji o zrušení auta, když jede vlak od nás každou hodinu a ve špičce po půl hodině. To Jančura nenabízí. Papír na záchodech ČD je, uklizeno také.

Pouze SŽDC v Brně Židenicích zapomíná vysypávat koše několik dní.

0/0
8.5.2015 8:02

A10l32a66n 67Ř84e23p13k87a 4985586

Dokud se plně nevyřeší uznávání jízdenek ČD, vč.i těch z e-shopu které se nemusí tisknout a stačí nadiktovat kód/ukázat in-kartu, síťových jízdenek čd net, sone+, in-karet ... atd. tak ať si konkurence trhne. Znamenalo by to jen znepříjemnění situace pro cestující, opravdu si nehodlám kupovat do každého vlaku jinou jízdenku a to ještě kdo ví, jestli by všichni dopravci akceptovali platbu kartou (hotovost sebou většinou nosím jen minimální) a přesně z tohoto důvodu nemám rád autobusy (kartou se u řidiče zaplatit nedá, do každého busu lístek je samostatný.. nemyslím pravidelné cesty).

0/0
5.5.2015 12:56

J53o57s71e93f 56V44o55l40f91í76k 4448315299603

Vy jste jeden z těch, kteří by se nejraději přepravovali chytrým mobilem, a to, u sebe nenosíte hotovost je váš problém. Klidně si choďte pěšky, navigaci v mobilu jistě máte.

0/−1
7.5.2015 11:31

A55l63a97n 27Ř83e55p95k22a 4255206

To je teda zase rada:-P Jsme v 21.století, platit kartou je jak moderní, tak i rychlé a pohodlné, opravdu nevím proč bych měl platit jinak!Rv

0/0
7.5.2015 13:14

M92a75r40i66e 86B29u85r26i45a25n58o66v67á 5189817714125

Když tak čtu komentáře níže tak mám dojem že si všichni přejí jezdit dál vlaky českých drah. Těmi smradlavými vagony, kde uklízečka jedním hadrem a kyblem vody umyje celý vagon včetně WC i stolečků - pokud tam jsou. Veškeré opravy se dělají tak že se přes "postižené " místo přišroubuje umakart a že je jiné barvy? Komu to vadí?  Ale hlavně at se nikdo nenapakuje.

+2/−6
4.5.2015 11:38

R80a45d60e65k 11J46a16n38a58t15a 9705246124562

A z vás mám zase dojem, že jse vlakem ČD dlouho nejela, jen opakujete pár starých "mouder".

+10/−2
4.5.2015 12:01

P44a55v83e63l 67R24e72z14n57i57c14e82k 3455954964392

Ani ne, staci jet oblibenym rychlikem Brno - Olomouc - Sumperk - nejhorsi rychlikova trat propojujici 2 krajska mesta v cele zemi

0/0
4.5.2015 19:07

P19e11t83r 93N85e44c73h41a20n39i29c79k89ý 7363216748100

Nejhorší tratí je zaručeně Praha - Liberec, případně Praha - Karlovy Vary pokud to vemete nejkratší cestou a sám jste na problém narazil. Protože tam jsou tratě v hrozném stavu, tak tam není potenciál cestujících a ČD bojují s novými vozy tam, kde mají šanci a tady provoz udržují. Ale na Brno -  Olomouc brzy nějaké nové vozy přijdou :-)

0/0
4.5.2015 21:17

V55l19a33d61i97m18í43r 21F18i40b12i17g95e63r 5694421611744

Takový rychlík Hradec Králové - Praha taky stojí za zmínku.:-/

0/0
5.5.2015 7:08

V61l22a28d62i58m21í20r 31F57i83b52i33g67e31r 5924171451504

Na stránkách regiojetu vábí na restaurační vůz a internetovou kavárnu ale když kouknu na řazení vozů tak to tam není jen sedadla a kupéčka

+1/0
4.5.2015 7:56

P86e16t57r 13N74e59c73h36a42n38i12c42k65ý 7203566748450

V té kavárně jsem jel a to nechcete. Normální židle a stoly nulový úložný prostor, ve špičce to tam vypadá jak vagon s Rumunskými běženci, protože bágly a kufry se tam válí všude po podlaze

+1/0
4.5.2015 21:19

V23l86a36s56t74i49m87i85l 85H36a64l17b44i85c13h 8553345906738

Pořád to říkám.Každý dálkový rychlík by měl míti bordelvůz.

+1/−1
4.5.2015 7:32

R68a14d19i52m 12P83o84l76á92š54e51k 9866233209569

Hlavně by se nemělo dovolit, aby soukromníci jako Jančura vyšachovali ČD i jinou konkurenci úplně. Potom to totiž dopadne tak, že soukromník si z trati udělá rýžoviště.

Investice do nových vlaků, obsluhy a kvality jízdy maximálně uškrtá, zatímco ceny jízdeněk maximálně zvedne.

Potom po nějakých pár letech se bude jezdit starými opotřebovanými křápy, které nakonec budou ještě horší než ty socialistické, protože ty socialistické měly předimenzované podvozky a další podstatné díly konstrukce a snesly tak přetěžování a provoz za dobou předpokládané životnosti, ty dnešní ne. A za násobně vyšší cenu než se jezdí dnes.;-D;-D;-D

Dovedu si představit, že kdyby Jančura ten konkurenční boj vyhrál, budou za 20 let na jeho železnici jezdit stále ty Regiojety, jaké jezdí dnes, možná i natřené tutéž barvou, jakou jsou natřené dnes, se stejnýma sedačkama, jako mají dnes a se stejnýma lidma se stejnými platy, jako mají dnes. Tudíž budou oprýskané, orezlé, špinavé, obsluiha naštvaná a neschopná, protože za ten plat za 20 let jiné lidi nesežene. Jen ceny jízdenek budou světové. ;-D;-D;-D

Stačí se podívat do Anglie, tam jsou s privatizací vlakové osobné dopravy zhruba o 20 let před námi.....

http://zahranicni.ihned.cz/evropa-slovensko/c1-63949960-britove-nadavaji-na-predrazene-vlaky-politici-se-pred-volbami-predhaneji-kdo-drahy-zkroti

+4/−2
4.5.2015 7:32

P56e93t57r 23N40e40c17h25a88n73i46c70k35ý 7933266388190

Z dnešních 40 minut Regiojetem:

Vagón stejný jako u ČD Ex. To není nic špatného, je to dobrý vagón, ale není to nic lepšího jak by to někteří vnímali podle žlutého laku.

Povinná rezervace mne umístila doprostřed florbalového týmu dorostenek. Aspoň byla uvolněná atmosféra, ale rozhodně ne klid. Ukázalo to značnou nevýhodu povinných rezervací, u kupé vagónu, u ČD Ex bych jim tam nelezl.

Před výstupem se stevardka musela procpat uličkou stojících vystupujících, aby jim pak u dveří venku řekla nashledanou, přijde mi to komické a dost to otravuje ty v uličce (měli většinou zavazadla). Jinak normální cesta vlakem.

+5/−1
3.5.2015 23:36

A84l65a10n 76Ř19e77p82k54a 4895636

A chudák stewardka, kdyby se tou uličkou neprocpala a někdo by si pak stěžoval, že mu Nashledanou neřekla.. hned by měla tisíce z platu dolů Rv

0/0
4.5.2015 20:45

P20e91t41r 84N76e92c33h38a56n61i76c77k43ý 7373956928630

Asi jo, někdo by asi měl pocit, že nedostal ty top služby ke své akční jízdence. Pro mě vlak prostě bude prostředek k tomu dostat se z bodu A do bodu B a vyberu si ten, který je časově zrovna nejvýhodnější a ne ten, který má víc stevardů na nástupišti nebo mi dá větší kafe.

0/0
4.5.2015 21:50

A38l46a23n 51Ř97e37p22k76a 4385546

Bacha, za tohle budete mít nejvíc mínusek z celé diskuze R^:-)

0/0
4.5.2015 22:13

P55e78t83r 78N39e84c49h53a15n95i41c60k93ý 7413706878810

To už tu stejně skoro nikdo číst nebude :-)

0/0
4.5.2015 22:14

J56i17ř87í 66E48r23b84e29n 1253534496677

No, chtělo by to některé výroky pana Jančury poopravit...

"Železnice je oproti autobusu až šestkrát dražší. Jinak řečeno – starostové mohou mít do některých obcí šestkrát více spojení než dnes. Kraj by za to přitom zaplatil stejné peníze." --- Nevím o jediném případu, kdy došlo ke zrušení osobních vlaků a jejich nahrazení autobusovou dopravou alespoň 1:1, natož 6:1, a to za stejné peníze. Autobusy, až na výjimky, ani nejezdí o víkendech. Na rozdíl od vlaků.

"Hejtmani by měli mít odvahu a některé tratě zrušit. Autobusy budou ekologičtější a často rychlejší a zastaví u každé hospody." --- Hejtmani neruší tratě, nanejvýš na nich neobjednají osobní dopravu, což je slušný významový rozdíl. Kdekoliv se však o to pokusili (ústecko například), výrazně poklesl počet lidí cestujících hromadnou dopravou. On ten autobus na rozdíl od vlaku je závislý na počasí a když je sníh a led, tak občas ani nepřijede. Autobus nezaručí jízdní dobu, proto se taky kašle na návazné spoje. Autobus nedokáže zařídit síťovost, takže na každý spoj máte sólo jízdenku a v součtu zaplatíte klidně dvojnásobek toho, co vlakem. A těmi zajížďkami ke každé hospodě se navíc dál prodlužuje jízdní čas.

"Vlak musí být vždy stejně rychlý nebo rychlejší než autobus a auto. Pokud není, nemá smysl." --- Myslíte teoretický čas, nebo i čekání v kolonách způsobených přesedláním lidí z kolejí do gumokolek? Lidem ve vlaku jde mimo jiné i o jízdní pohodlí, které je v průměrném motoráčku na lokálce stále vyšší, než v průměrném autobusu nebo průměrném autě na roztřískané silnici.

"I když se pořídí nové soupravy, kraj uspoří třetinu až čtvrtinu peněz. Jsou totiž daleko lehčí a jejich provoz je levnější. (...) ČD nakoupily nová vozidla. Nicméně rozhodily je po krajích, takže lidé, kteří každý den jezdí do práce, každý den hrají takovou ruskou ruletu. Pojede nový vlak, nebo starý bez klimatizace?" --- pokud vím, nové soupravy mají přesně definované trasy a kraje za ně Dráhám určitě neplatí třikrát méně, nebo ano?

+5/0
3.5.2015 21:31

P92e14t72r 98N64e77c82h76a77n97i47c57k86ý 7513876668950

To 6x dražší u motoracku by se mělo vyřešit, protože platit mýto 60kč/km (asi víc jen tipuju) za jízdu po rozvrzane lokalce, kde jen 2x ročně projde lojza trať a pilkou oreze větve je zlodějna

+2/−1
3.5.2015 21:55

J84a29n 20J37e49m40e29l30k66a 1885390

"Vlak musí být vždy stejně rychlý.. já si taky myslím, že tam jsou 2 cesty stejně rychlý nebo levnější. V některých případech s kupou zastávek v ČR asi nikdy nebude stejně rychlý jako auto, protože si nemyslím, že sždc neopraví příměstké trati na 160 jako v Německu - z bídou 100, úspěch bude 120. Ale je tu varianta b) že bude mít slušný čas a hlavně bude mnohem levnější než auto. Což se u TR10 s mhd neděje. Když auto jede 30 minut a příměstský vlak s mhd 1:30 a stojí s cenou mhd podobně jako auto (nafta nebo cng) asi není konkurenceschopný. A že je vlak 6 krát dražší, něco je divně. Za prvé si myslím, že koleje jsou mnohem levnější než silnice. 40 let na ně nikdo nesáhl, u silnic lepíme díry každou zimu za stamiliony. A pokud je použita efektivní souprava a nestojí se s diselem v každé díře - musí být vlak efektivnější.

+2/0
3.5.2015 22:51

L70e93n20k69a 95K14u46c12h37a87ř93o76v91á 7147140782199

Se Student Agency jsem jezdívala do Švýcarska,ale od té doby,kdy se z tohoto autobusu stal autobus především pro Pražáky a cikány už jezdím raději s ČSAD Tišnov.:-P

+3/0
3.5.2015 20:35

J49a18n 61N70o95v62á28k 7675294578657

čsad jezdí do švýcarska??

0/0
5.5.2015 14:40

K64r42y78š43t21o93f 47L17a14n37í87k 1899470515645

to je hezke, ze vnima mladou generaci pozitivne, ale jak vnima to, co jim predame? republiku zadluženou po usi, plnou nemakacenku a imigrantu a pokryteckých politiku. normalne nevim co je zavist, ale když se s pribuznymi z nemecka a známými z francie bavime o soucasne situaci a oni se steskem vzpominaji na sedesata a sedmdesata leta a rikaji, ze to byly nejlepší roky v jejich zivote (a není to mysleno vekem), opravdu jim zavidim. protože jen jsme se tu po revoluci trochu nadechli, jde to hned zase všechno sejdrem.

+1/−1
3.5.2015 19:41

T68o96m35a42s 45A44u35g50u21s26t79y77n 6987966571500

vnímá ji pozitivně, protože je ochotna dělat za minimální mzdu v otřesných podmínkách

+3/0
3.5.2015 20:14

M38a83r87i46e 72B55u24r42i80a19n65o71v15á 5229307704335

za našich mladých let i ohně hořívaly lépe

0/0
4.5.2015 11:40

P54e96t58r 69V93i25n30t29r16l38í31k 3936244691

Jančura a Babiš... no to je dvojka...

+7/−3
3.5.2015 19:39

K18a16r79e46l 61N62o62v27o95t51n21ý 7989636349686

Neskutečné. Mafra PR žumpa s nesvéprávným cenzorem...

+7/0
3.5.2015 19:04

F16r14a58n16t74i51š59e90k 68S89k72u26p52l48í84k 7212862941952

Docela by mě zajímalo, co by Jančura dělal, kdyby mu k tomu úžasnému autobusu přijela parta cyklistů nebo se mu na dálnici porouchalo auto, když chce zrušit odstavné pruhy.

+6/0
3.5.2015 18:59

J63a97k42u82b 19Š70a90f79a62n28d82a 7255657931461

Vždyť ani dnes nejsou odstavné pruhy po celé délce D1.

0/0
3.5.2015 20:15
Foto

M59a25r88t64a 62D42o64u30b55r91a71v89o11v53á 4120354875767

Tak co, budou jezdit žluté vlaky i z Horní Dolní do Dolní Horní nebo si pan Jančura vyzobe opět (jako u autobusů) jen ty nejrentabilnější trasy a Horní Dolní přenechá velkoryse státním drahám? Rv

+7/−10
3.5.2015 18:43

J38i71ř25í 18K71v74ě96š 1133606782381

Trasy z Horní Dolní do Dolní Horní jsou ty nejrentabilnější, protože dopravce má svý jistý i kdyby vozil vzduch. Ostatně na to v rozhovoru narážel i Jančura.

+12/−2
3.5.2015 18:52
Foto

M49a17r56t60a 57D12o35u95b96r40a43v30o43v21á 4370264985117

nesmysl už ze samotné logiky věci. zeptejte se obyvatel Horní Dolní, kolik spojů jim postupně bylo zrušeno!

+6/−8
3.5.2015 19:01

P78e19t26r 56N36e87c64h73a44n17i27c88k64ý 7393136508260

Je to tak, kraje si objednavaji spoje a za ty platí. Jancura spíš vzkazuje Hornakum a Dolnakum ať si koupí Favorita za 5000

+5/0
3.5.2015 19:09

R52a63d42i50m 94Š98o98l91c 1795975375944

Neplatí se k tomu 10K za přepis veterána? ;-)

0/0
3.5.2015 19:11

P14e59t10r 29N32e59c29h71a92n37i90c87k78ý 7503776908390

U SA asi ne :D

+3/0
3.5.2015 19:28

T70o20m73á44š 67K37n23a26i57f44l 6183660457480

To, kolik spojů bylo zrušeno, nehraje žádnou roli.... Jezdit dopravní obsluznost je sen... Jezdis si a příjmy mas na deset let jiste.

+1/0
3.5.2015 19:19

J42a67k51u84b 34Š53a49f96a29n14d23a 7775117711171

Víte, kolik linek jezdí bez jakýchkoli peněz od kraje nebo obcí? Naprosté minimum. Takže ta vaše logika je nesmysl.

0/0
3.5.2015 20:18

R13o10m56a59n 14L44i87p36s16k69ý 2909713159

Jančuru jsem měl rád a ctil ho. Ale když začal podporovat Bureše, jako člověk u mě klesl hodně hluboko.:-/

+12/−3
3.5.2015 17:57

R16o12m84a63n 36K90r51a55t21o98c92h65v84í30l 6236537406544

? jak podporovat?

+1/−2
3.5.2015 18:31

M59a22r53e49k 41S17a19j85d44a 2965780246778

Vsak mejte pro nej pochopeni - vyrazne se zacal orientovat na business se statem, kde jde o dotace az na prvnim miste - tak si holt musi klicove politiky predchazet :-P

+7/−1
3.5.2015 18:37

T63o61m76a91s 23A11u37g24u74s80t65y56n 6877566651470

Andrej příliš velký demokrat? Po přečtení tohoto výroku už nevěřím ničemu, když může psát takové nesmysly. Andrej si hlídá hlavně svůj byznys, viz podpora biopaliv 1. generace, boj proti 2. generaci (kterou dělat neumí) atd

+9/−2
3.5.2015 17:49

M59a66r23e61k 39S46a22j92d61a 2615530556268

A Jancura si zas hlida svuj - proto to chvaleni :-P

0/0
3.5.2015 18:38

T14o16m58a42s 83A24u11g32u53s30t40y38n 6267446461720

Ten ať si ho klidně hlídá, je podnikatel a nemá žádnou politickou funkci

+1/0
3.5.2015 20:15

J83i83r28i 61G30a96z47d21a 8114263344244

A jak bojuje proto 2.generaci, když si ted členského státy v Bruselu právě odhlasovali další podporu 1 . generaci?

+1/0
3.5.2015 20:22

J64i98ř60í 48E83r68b58e76n 1583974556717

Logiku u antibabišovců nehledejme :-)

+1/0
3.5.2015 20:58

J50a45n 36K23o91b30ě11r30s77k55ý 1880776681363

Já teda nevím, ale poslední dobou mi jako ruská ruleta přijde celý Regiojet. Věčně něco nefunguje ať je to klimatizace, topení WC atd. WiFi nefunguje skoro nikdy. Regiojet se vymlouvá na signál, ale ostatním dopravcům funguje výrazně lépe. Jezdí věčné zpožděný běžně i 30 minut, zatímco konkurence má většinou do 10 minut. Ano, sice jsem dostal pokaždé kompenzaci, ale k čemu mi je když musím protrpět celou cestu v zimě/horku. Ze začátku byl Regiojet opravdu dobrý, ale zhoršení za poslední rok mělo za následek že jsem utekl k Pendolinu. A stěžovat si nemůžu: WiFi funkční, je nejrychlejší na trati, žádná zpoždění. Navíc když mám hlad můžu si dát svíčkovou nebo řízek i s nápojem za 139 Kč a ještě mi to přinesou na místo. Občas jezdím taky LE nebo Ex ČD a spokojenost. Prostě, Regiojet se zhoršil a nechápu, že jeho cestující trpí ty zpoždění a výpadky klimatizace atd. ale je to jejich volba. Třeba by se potom zase zlepšil. Dělá se z toho hrozně cool vlak, ale přitom to nic fascinujícího není.

+24/0
3.5.2015 17:35

P64e82t18r 20N30e82c97h76a17n88i31c79k88ý 7413756878950

Přesně tak, bohužel i nabídka občerstvení není v Regiojetu valná. Líbí se mi jeho politika, že jídlo má být prostředek k nalákaní lidí do vlaků a ne z něj rejžovat. Navíc ty roznasky do kupé. Stevard za cestu otevře kupé snad 20x, to má být klidná jízda?

+7/−1
3.5.2015 17:46

J34a84n 71K88o79b61ě21r97s18k94ý 1330936851523

Jj, já chci klid, takže pro mě je tichý oddíl Pendolina jasná volba. Jinak ta nabídka jídla mě nikdy moc neoslovila, nic pořádného k obědu si v Regiojetu nedám. Jinak se vždy směji mým vrstevníkům jak se tváří strašně cool jak nasedají do Regiojetu a dívají se na mě divně že nasedám do "zlých" ČD a pak do Olomouce dojezdu včas a na tabuli vidím, že Regiojet má 30 minut zpoždění ;-D

+12/−1
3.5.2015 17:53

Najdete na iDNES.cz