Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do práce jezdím na kole. Stejně jako primátor, říká propagátor cyklistiky

Ve středu vyjela do centra Brna cyklojízda k oslavě Týdne města. Celý květen se také koná kampaň Do práce na kole, do níž se v Brně zapojilo přes 1 300 lidí ze 160 firem. Obojí pořádá 29letý předseda sdružení Brno na kole Michal Šindelář.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A38l40e53n65a 94R39i85s65o27v50á 4346450349835

Hlavně jestli se cyklisti mají kde osprchovat a převléct když dojedou do práce. Máme tu jeden takový nemytý exemplář, který se prsí jaký je sportovec a ekolog, ale setrvávat s ním v jedné místnosti je očistec a kdykoliv projde po chodbě, tak se ví, že prošel:-/

+2/0
25.5.2015 8:26

R73e29n50a14t58a 82H85a15v84l65í95č32k98o73v84á 3619656293195

...a to máme teprve květen! Co v červenci a srpnu, až budou opravdu vedra? Nejspíš by bylo dobré si s dotyčným tchořem na rovinu promluvit.

0/0
25.5.2015 9:48

J88a51n 55P93r20o54s63t36ě28j64o26v52s68k22ý 8480943981607

Ano máte pravdu, leto v brněnském mhd, v rozpáleném buse, který popojíždí nebo stojí v kolonách, je opravdu ta pravá cesta jak se nespotit :) a vychutnat si cestu do práce. Jsem rád, že jsem od jara šalinkartu vysadil a sedl na kolo. A ano, sprchu používám 2x denně.

+2/0
25.5.2015 11:02

P18a98v94e57l 52O34d68r10a98z16i85l 6904429877670

Já tedy v práci sprchu mám, ale kdybych neměl, tak se základní hygienou nemohu po jednom zpocení nějak kor smrdět, když si tedy vezmu čisté hadry. Spousta sportovců má všelijaké magické textilie se stříbrem a kdovícoještě, a tvrdí, jak se v tom pot nerozkládá, přestože to páchne jako doupě bezdomovců.

0/0
25.5.2015 17:32

R26e25n94a31t73a 55H93a13v28l58í86č29k48o52v62á 3869356893625

Cyklisti na cyklostezky!

+3/0
24.5.2015 16:22

M15o20j20m93í93r 12S68k50á54l64a 2300412726

;-D co bych tam dělal? nejsem sebevrah...;-)

0/−2
24.5.2015 16:39

P83a63v11e95l 33M98o77r86a61v15e91c 3382939472488

Jo to bych rád. To by ty cyklostezky ale nejdřív musely být.. (takové ty nesmysly jako vede podél Botanické za cyklostezky nepovažuju, tam je bezpečnější a rychlejší silnice).

+1/−1
24.5.2015 20:14

R60e55n52a98t65a 51H35a61v15l14í11č37k70o86v52á 3579636373545

Když chcete mermomocí jezdit "eko", tak používejte MHD! Kolo si nechte na víkend do přírody. Jezdím po Brně služebním autem denně a trnu, kdy mi nějaký blázen na kole vyletí přímo před auto. Spousta cyklistů zná jen svoje práva, dodržování pravidel silničního provozu jim činí značné potíže. Jízdu v protisměru v jednosměrkách povolili zastupitelé v NĚKOLIKA ulicích, ve skutečnosti v žádné jednosměrce si nemůžete být jist, že se náhle vyřítí blázen na kole třeba mezi zaparkovanými auty nebo z průjezdu domu a bude se "dožadovat" absolutní přednosti. Cyklostezka na Botanické není sice ideální, ale je tam. Proto ji musí cyklisti používat! A ne, že mi zprava mezi keři náhle sjede před auto cykloš a já brzdím jak pes Filipes a modlím se, aby ten šofér za mnou stihl dobrzdit taky...

0/−1
25.5.2015 9:46

P56a64v87e61l 90M12o89r84a28v58e15c 3112649182308

Mně o žádné "eko" nejde. Já chci spojit příjemné s užitečným  -dostat se do práce a zasportovat si. O tom že kolo je nejlevnější prostředek, někde rychleší než MHD a místy i než auto, apod. o tom nemluvě.

Podobně jako vy nadáváte na cyklisty, já bych mohl nadávat na automobily. Kdy mne třeba srazil parkující řidič (uznal chybu), hodněkrát jsem viděl auto parkující na cyklostezce, chování z pozice síly (auto nedá přednost cyklistovi protože je silnější) apod. Vše je o toleranci k ostatním účastníkům silnič. provozu. A o rozumné infrastruktuře. Což stezka pro chodce a cyklisty na Botanické vážně není. Z praxe vím, že je bezpečnější a rychlejší pro mne, chodce i auta abych jezdil po silnici.

+2/−1
25.5.2015 9:59

J11a93n 19P76r42o17s41t38ě48j90o28v97s49k25ý 8740623431747

Nechci být eko, chci se dostat do práce a jízda v šalině s dvěma přestupy mě značně nebaví. Navíc chci udělat něco pro zdraví, nemám čas lozit po práci ještě někam do posilky. Na kole je to dobrodrůžo, fakt si to užívám, pokud nepotkám nějakého zamindrákovaného řidiče, který mě při předjíždění kolony zprava, schválně zkříží/zablokuje cestu, dokonce dvakrát!!!!, naštěstí trošku předvídám, takže k žádně škodě nedošlo. Žadný blinkr nedal a to ještě denně svítím silným předním světlem.

+1/−1
25.5.2015 10:58

M65i92c91h95a66e90l 18M63e61n50s43i56k 8981986710612

"Spousta cyklistů zná jen svoje práva,..."

... a Renata Havlíčková, koukám, nezná ani svoje povinnosti... Co třeba jezdit jen tak rychle, abyste na vzdálenosti, na kterou máte rozhled, dokázala zastavit? (Stezku na Botanické neznám, ale pochybuji, že by právě tam nebylo možné přizpůsobit jízdu místním podmínkám a pak nemuset "brzdit jak pes Filipes";-D)

Mimochodem, jestliže tu melete o tchořích a používání MHD, jezděte jí sama - a ne služebním autem.

+2/0
25.5.2015 12:38

R65e50n62a53t60a 22H48a32v59l23í98č82k90o44v12á 3829516673895

Tak si na Botanickou zajeďte! Tam prostě velmi často zprava vyjede mezi keři do té doby neviditelný cyklista, vyvyrbí se vám 2-3 metry před autem a ještě se rozčiluje, proč skřípou brzdy a troubí klaksony.

0/0
25.5.2015 15:11

J51a37n 19P97r52o84s33t53ě79j87o14v44s29k98ý 8770633181217

Přesně tak, ale to by je první musel někdo postavit.

0/0
25.5.2015 11:03

J79a30n 14P80r53o72s17t77ě18j79o70v15s41k72ý 8560413801207

Autisti do šalin!

+1/0
25.5.2015 11:04

R38a41d64e11k 74H87o93d52a70ň 9186647621903

No pán trochu kecá. Jednak statistiky policie rozhodně nehovoří tak jasně, že by v 3/5nách případů za nehodu mohl řidič motorového vozidla, a to dokonce i v situaci kdy pokud se srazí kolo a motorové vozidlo, automaticky se "straní" cyklistovi protože je "slabší".

Tím že navíc cyklisté v Brně jezdí za šera běžně neosvětlení, bez odrazek a často mají přes ty své dresy s reflexními prvky hozenou nějakou šedou mikinu/bundu která ty prvky nemá tomu navíc své bezpečnosti moc nepomáhají. Navíc není neobvyklé potkávat cyklisty v jednosměrkách v protisměru (nejen tam kde jsou dodatkové cedule co to povolují), v zákazech a podobně.

+14/−1
24.5.2015 11:22

P65a48v74e40l 86M69o46r56a64v34e45c 3172259722198

Máte nějaký odkaz na ty statistiky? Celkem by mne zajímaly..

+1/−1
24.5.2015 11:45

P81a71v70e71l 67M95o53r78a79v25e28c 3382929582308

Heh, dotaz na data podporující argument dostane pouze minus?

Asi jsem někomu šlápl na bábovičku, co?;-D

0/0
24.5.2015 20:15

M45i68c52h27a78e49l 92M96e26n53s21i72k 8811756390652

Mínus od Báči,

to je pro slušného a inteligentního člověka něco jako vyznamenání;-D

+1/0
25.5.2015 12:43

M67o71j31m43í87r 45S92k90á33l69a 2940952596

R^;-D;-D;-D

0/0
26.5.2015 7:27

M50i17c62h16a14l 98E48g72e55r 1396425780

No, zpracovaná ročenka je třeba za rok 2013, za loňský jsem ještě nenašel.

Odkaz zde:

http://www.policie.cz/clanek/statistika-nehodovosti-900835.aspx?q=Y2hudW09Mw%3d%3d

Nevím o těch třech pětinách, to je taková spíše asi dojmologie, nicméně lze z těch statistik vyčíst poměrně zajímavá fakta ...

Například že za rok 2013 bylo usmrceno 58 cyklistů.

Přičemž při nehodách s usmrcením osoby bylo 25 cyklistů viníky.

Samozřejmě může cyklista třeba zabít chodce nebo svým zaviněním nehody způsobit smrt řidiče motorového vozidla (nedá přednost, řidič vrazí do zdi a zemře), ale můj laický názor je, že tyto varianty budou pouze okrajové.

Zjednodušeně by se dalo říct, že zhruba polovina umrlších cyklistů se zkrátka eliminovala sama.

0/0
25.5.2015 2:16

P73a55v23e83l 79M95o14r84a62v70e30c 3362869572328

Díky za link, podívám se. Teď nemám čas na celou statistiku, ale pouhým dělením 25/58 mi vyjde cyklista jako viník jen v 43% případů, tedy automobilista je viník v 57%. Což v článku uvedené 3/5 je dost přesné číslo, nemyslíte?

+2/−1
25.5.2015 8:05

M58i35c54h79a97l 10E65g81e70r 1646285680

Mluvil jsem konkrétně jen o nehodách s úmrtím cyklisty, jak je to u zbytku, nemám absolutně tušení a taky to z toho teď nemůžu vyhledávat.

BTW - respondent v článku nehovoří o automobilistech, nýbrž o řidičích motorových vozidel, tzn. třeba včetně motocyklistů. Dále pak můžete mít ještě jiné viníky, chodce například, a dále pak všelijaké okrajové skupiny, jako kupříkladu jezdec na zvířeti ;-D

Nicméně prostudujte, případně počkejte na ročenku 2014, zajímavé to bývá.

0/0
25.5.2015 16:12

R35a65d29e98k 74H13o54d66a29ň 9446197841243

Pokud je cyklista viník v 43 % případů, znamená to že v 57 % případů viníkem nebyl cyklista, ne že v 57 % případů to byl řidič motorového vozidla.

0/0
26.5.2015 10:30

M98i55c85h86a46l 42S78i26n51d25e23l29a84r 2626801720

Zde jsou ty statistiky zpracovány http://www.brnonakole.cz/pouceni-z-nehod-jinych/ .

+1/0
25.5.2015 12:52

P88a40v23e25l 76M44o58r95a51v31e61c 3832129652398

Díky, ty víceméně potvrzují to co sesumarizovala "protistrana", tedy že máte pravdu.. :)

Hodně kilometrů bez nehod, Nakoleone ;-)

0/0
25.5.2015 13:02

M90i44c93h83a11l 20S95i82n27d85e88l19a24r 2146841540

Díky :)

0/0
25.5.2015 22:25

M28i91c85h55a55l 78S71i97n31d20e37l90a94r 2216271420

Vycházíme právě z policejních statistik, zde jsou zpracovány http://www.brnonakole.cz/pouceni-z-nehod-jinych/ .

V Brně jezdí lidé mnohem častěji na kole dobře osvětlení.

+1/0
25.5.2015 12:51

R49a59d83e38k 49H67o96d71a77ň 9446397971903

Jiné statistiky ovšem zpracoval třeba Besip který varuje, že cyklistů jako viníků nehody výrazně přibývá, a že přes čtvrtinu cyklistů co nehodu zavinili bylo pod vlivem.

Co se týče "dobře osvětlených", zhruba polovina cyklistů co potkávám na Kounicové, Úvoze či Poříčí (čili prakticky páteřních trasách v Brně) jezdí doslova a do písmene "na Batmana". Bez odrazek, světel, čehokoli reflexního, a v devět večer, tedy za šera.

0/0
26.5.2015 10:24

R55o48b81e46r45t 16M65o19t78k82a 4456657329845

Cyklisté by si měli v první řadě uvědomit, že to jak se oni cítí ohroženi motoristy, cítí se chodci ohroženi právě cyklisty, kteří jezdí silnice, přechod, chodník zcela nepředvídatelně a docela rychle.

+12/0
24.5.2015 10:55

M78i10c67h91a32l 74S71i76n73d53e11l26a77r 2346881830

To nevím, jak se lidé jdoucí pěšky cítí. Ale podle statistik je peší člověk v absolutní většině případů zraněn nebo usmrcen řidičem motorového vozidla, nikoli člověkem na kole.

0/0
26.5.2015 9:44

P76e43t41r 10B40á64č87a 8195576755215

Vic takovych cyklopostizencu, at mame volny silnice R^

+4/−2
24.5.2015 10:12

M76i39c79h10a92e82l 44M21e91n77s76i47k 8751266830712

... pro postižené duševně, viď? ;-D

+1/0
25.5.2015 12:44

J17a92r43o88s86l84a89v 98T67e32s89a84ř 1487457789818

Na kole ne po chodníku!;-€

+6/0
24.5.2015 9:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.