Diskuse k článku

Do práce jezdím na kole. Stejně jako primátor, říká propagátor cyklistiky

Ve středu vyjela do centra Brna cyklojízda k oslavě Týdne města. Celý květen se také koná kampaň Do práce na kole, do níž se v Brně zapojilo přes 1 300 lidí ze 160 firem. Obojí pořádá 29letý předseda sdružení Brno na kole Michal Šindelář.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A40l34e17n13a 30R75i43s64o11v39á 4376780909325

Hlavně jestli se cyklisti mají kde osprchovat a převléct když dojedou do práce. Máme tu jeden takový nemytý exemplář, který se prsí jaký je sportovec a ekolog, ale setrvávat s ním v jedné místnosti je očistec a kdykoliv projde po chodbě, tak se ví, že prošel:-/

+2/0
25.5.2015 8:26

R50e14n34a72t56a 44H11a75v85l94í56č82k88o40v44á 3389816833255

...a to máme teprve květen! Co v červenci a srpnu, až budou opravdu vedra? Nejspíš by bylo dobré si s dotyčným tchořem na rovinu promluvit.

0/0
25.5.2015 9:48

J12a95n 75P75r27o88s60t23ě29j60o18v96s30k52ý 8660923271637

Ano máte pravdu, leto v brněnském mhd, v rozpáleném buse, který popojíždí nebo stojí v kolonách, je opravdu ta pravá cesta jak se nespotit :) a vychutnat si cestu do práce. Jsem rád, že jsem od jara šalinkartu vysadil a sedl na kolo. A ano, sprchu používám 2x denně.

+2/0
25.5.2015 11:02

P80a11v36e62l 64O47d21r55a47z85i13l 6304729577530

Já tedy v práci sprchu mám, ale kdybych neměl, tak se základní hygienou nemohu po jednom zpocení nějak kor smrdět, když si tedy vezmu čisté hadry. Spousta sportovců má všelijaké magické textilie se stříbrem a kdovícoještě, a tvrdí, jak se v tom pot nerozkládá, přestože to páchne jako doupě bezdomovců.

0/0
25.5.2015 17:32

R63e88n36a74t38a 17H83a95v31l81í24č77k97o36v39á 3329466263745

Cyklisti na cyklostezky!

+3/0
24.5.2015 16:22

M11o81j88m48í40r 37S63k71á51l73a 2190982876

;-D co bych tam dělal? nejsem sebevrah...;-)

0/−2
24.5.2015 16:39

P59a53v66e63l 40M27o88r56a95v15e14c 3802499692228

Jo to bych rád. To by ty cyklostezky ale nejdřív musely být.. (takové ty nesmysly jako vede podél Botanické za cyklostezky nepovažuju, tam je bezpečnější a rychlejší silnice).

+1/−1
24.5.2015 20:14

R28e17n63a65t13a 97H55a71v73l49í94č47k73o44v42á 3319226813365

Když chcete mermomocí jezdit "eko", tak používejte MHD! Kolo si nechte na víkend do přírody. Jezdím po Brně služebním autem denně a trnu, kdy mi nějaký blázen na kole vyletí přímo před auto. Spousta cyklistů zná jen svoje práva, dodržování pravidel silničního provozu jim činí značné potíže. Jízdu v protisměru v jednosměrkách povolili zastupitelé v NĚKOLIKA ulicích, ve skutečnosti v žádné jednosměrce si nemůžete být jist, že se náhle vyřítí blázen na kole třeba mezi zaparkovanými auty nebo z průjezdu domu a bude se "dožadovat" absolutní přednosti. Cyklostezka na Botanické není sice ideální, ale je tam. Proto ji musí cyklisti používat! A ne, že mi zprava mezi keři náhle sjede před auto cykloš a já brzdím jak pes Filipes a modlím se, aby ten šofér za mnou stihl dobrzdit taky...

0/−1
25.5.2015 9:46

P27a54v69e75l 91M29o36r27a14v75e84c 3672909662508

Mně o žádné "eko" nejde. Já chci spojit příjemné s užitečným  -dostat se do práce a zasportovat si. O tom že kolo je nejlevnější prostředek, někde rychleší než MHD a místy i než auto, apod. o tom nemluvě.

Podobně jako vy nadáváte na cyklisty, já bych mohl nadávat na automobily. Kdy mne třeba srazil parkující řidič (uznal chybu), hodněkrát jsem viděl auto parkující na cyklostezce, chování z pozice síly (auto nedá přednost cyklistovi protože je silnější) apod. Vše je o toleranci k ostatním účastníkům silnič. provozu. A o rozumné infrastruktuře. Což stezka pro chodce a cyklisty na Botanické vážně není. Z praxe vím, že je bezpečnější a rychlejší pro mne, chodce i auta abych jezdil po silnici.

+2/−1
25.5.2015 9:59

J52a43n 20P53r94o89s14t81ě91j23o44v79s25k21ý 8630833911977

Nechci být eko, chci se dostat do práce a jízda v šalině s dvěma přestupy mě značně nebaví. Navíc chci udělat něco pro zdraví, nemám čas lozit po práci ještě někam do posilky. Na kole je to dobrodrůžo, fakt si to užívám, pokud nepotkám nějakého zamindrákovaného řidiče, který mě při předjíždění kolony zprava, schválně zkříží/zablokuje cestu, dokonce dvakrát!!!!, naštěstí trošku předvídám, takže k žádně škodě nedošlo. Žadný blinkr nedal a to ještě denně svítím silným předním světlem.

+1/−1
25.5.2015 10:58

M71i77c61h56a48e21l 16M49e90n92s69i76k 8241816930112

"Spousta cyklistů zná jen svoje práva,..."

... a Renata Havlíčková, koukám, nezná ani svoje povinnosti... Co třeba jezdit jen tak rychle, abyste na vzdálenosti, na kterou máte rozhled, dokázala zastavit? (Stezku na Botanické neznám, ale pochybuji, že by právě tam nebylo možné přizpůsobit jízdu místním podmínkám a pak nemuset "brzdit jak pes Filipes";-D)

Mimochodem, jestliže tu melete o tchořích a používání MHD, jezděte jí sama - a ne služebním autem.

+2/0
25.5.2015 12:38

R17e27n20a61t85a 13H42a40v10l92í29č65k73o33v20á 3779386953795

Tak si na Botanickou zajeďte! Tam prostě velmi často zprava vyjede mezi keři do té doby neviditelný cyklista, vyvyrbí se vám 2-3 metry před autem a ještě se rozčiluje, proč skřípou brzdy a troubí klaksony.

0/0
25.5.2015 15:11

J79a24n 96P65r72o11s14t95ě20j37o64v49s96k95ý 8700603681357

Přesně tak, ale to by je první musel někdo postavit.

0/0
25.5.2015 11:03

J60a85n 73P28r26o48s27t86ě83j27o68v59s98k84ý 8850243311347

Autisti do šalin!

+1/0
25.5.2015 11:04

R19a61d46e60k 81H17o31d12a45ň 9526327681123

No pán trochu kecá. Jednak statistiky policie rozhodně nehovoří tak jasně, že by v 3/5nách případů za nehodu mohl řidič motorového vozidla, a to dokonce i v situaci kdy pokud se srazí kolo a motorové vozidlo, automaticky se "straní" cyklistovi protože je "slabší".

Tím že navíc cyklisté v Brně jezdí za šera běžně neosvětlení, bez odrazek a často mají přes ty své dresy s reflexními prvky hozenou nějakou šedou mikinu/bundu která ty prvky nemá tomu navíc své bezpečnosti moc nepomáhají. Navíc není neobvyklé potkávat cyklisty v jednosměrkách v protisměru (nejen tam kde jsou dodatkové cedule co to povolují), v zákazech a podobně.

+14/−1
24.5.2015 11:22

P71a50v51e77l 19M15o60r97a58v47e85c 3272869362608

Máte nějaký odkaz na ty statistiky? Celkem by mne zajímaly..

+1/−1
24.5.2015 11:45

P37a78v62e81l 74M46o51r17a88v10e14c 3662969232138

Heh, dotaz na data podporující argument dostane pouze minus?

Asi jsem někomu šlápl na bábovičku, co?;-D

0/0
24.5.2015 20:15

M74i63c24h24a96e18l 56M17e76n18s69i36k 8591246590422

Mínus od Báči,

to je pro slušného a inteligentního člověka něco jako vyznamenání;-D

+1/0
25.5.2015 12:43

M93o80j70m73í65r 88S49k93á64l30a 2430622776

R^;-D;-D;-D

0/0
26.5.2015 7:27

M15i48c63h83a55l 71E32g12e71r 1386525800

No, zpracovaná ročenka je třeba za rok 2013, za loňský jsem ještě nenašel.

Odkaz zde:

http://www.policie.cz/clanek/statistika-nehodovosti-900835.aspx?q=Y2hudW09Mw%3d%3d

Nevím o těch třech pětinách, to je taková spíše asi dojmologie, nicméně lze z těch statistik vyčíst poměrně zajímavá fakta ...

Například že za rok 2013 bylo usmrceno 58 cyklistů.

Přičemž při nehodách s usmrcením osoby bylo 25 cyklistů viníky.

Samozřejmě může cyklista třeba zabít chodce nebo svým zaviněním nehody způsobit smrt řidiče motorového vozidla (nedá přednost, řidič vrazí do zdi a zemře), ale můj laický názor je, že tyto varianty budou pouze okrajové.

Zjednodušeně by se dalo říct, že zhruba polovina umrlších cyklistů se zkrátka eliminovala sama.

0/0
25.5.2015 2:16

P71a85v72e14l 20M90o92r38a66v19e85c 3352489462848

Díky za link, podívám se. Teď nemám čas na celou statistiku, ale pouhým dělením 25/58 mi vyjde cyklista jako viník jen v 43% případů, tedy automobilista je viník v 57%. Což v článku uvedené 3/5 je dost přesné číslo, nemyslíte?

+2/−1
25.5.2015 8:05

M23i30c59h76a74l 93E39g70e69r 1166515140

Mluvil jsem konkrétně jen o nehodách s úmrtím cyklisty, jak je to u zbytku, nemám absolutně tušení a taky to z toho teď nemůžu vyhledávat.

BTW - respondent v článku nehovoří o automobilistech, nýbrž o řidičích motorových vozidel, tzn. třeba včetně motocyklistů. Dále pak můžete mít ještě jiné viníky, chodce například, a dále pak všelijaké okrajové skupiny, jako kupříkladu jezdec na zvířeti ;-D

Nicméně prostudujte, případně počkejte na ročenku 2014, zajímavé to bývá.

0/0
25.5.2015 16:12

R51a37d39e32k 51H27o92d93a13ň 9756897531383

Pokud je cyklista viník v 43 % případů, znamená to že v 57 % případů viníkem nebyl cyklista, ne že v 57 % případů to byl řidič motorového vozidla.

0/0
26.5.2015 10:30

M50i34c20h95a61l 37S44i18n86d18e81l22a61r 2776861410

Zde jsou ty statistiky zpracovány http://www.brnonakole.cz/pouceni-z-nehod-jinych/ .

+1/0
25.5.2015 12:52

P25a13v96e67l 85M50o10r37a85v43e18c 3552529812468

Díky, ty víceméně potvrzují to co sesumarizovala "protistrana", tedy že máte pravdu.. :)

Hodně kilometrů bez nehod, Nakoleone ;-)

0/0
25.5.2015 13:02

M40i15c47h33a68l 28S73i17n77d17e94l63a29r 2576201880

Díky :)

0/0
25.5.2015 22:25

M49i16c61h86a72l 91S85i51n98d33e82l19a28r 2296881650

Vycházíme právě z policejních statistik, zde jsou zpracovány http://www.brnonakole.cz/pouceni-z-nehod-jinych/ .

V Brně jezdí lidé mnohem častěji na kole dobře osvětlení.

+1/0
25.5.2015 12:51

R15a70d51e16k 23H53o27d23a50ň 9946297601903

Jiné statistiky ovšem zpracoval třeba Besip který varuje, že cyklistů jako viníků nehody výrazně přibývá, a že přes čtvrtinu cyklistů co nehodu zavinili bylo pod vlivem.

Co se týče "dobře osvětlených", zhruba polovina cyklistů co potkávám na Kounicové, Úvoze či Poříčí (čili prakticky páteřních trasách v Brně) jezdí doslova a do písmene "na Batmana". Bez odrazek, světel, čehokoli reflexního, a v devět večer, tedy za šera.

0/0
26.5.2015 10:24

R86o80b79e74r53t 67M48o89t93k73a 4486297949345

Cyklisté by si měli v první řadě uvědomit, že to jak se oni cítí ohroženi motoristy, cítí se chodci ohroženi právě cyklisty, kteří jezdí silnice, přechod, chodník zcela nepředvídatelně a docela rychle.

+12/0
24.5.2015 10:55

M45i45c63h88a58l 28S38i58n57d16e13l75a95r 2886481460

To nevím, jak se lidé jdoucí pěšky cítí. Ale podle statistik je peší člověk v absolutní většině případů zraněn nebo usmrcen řidičem motorového vozidla, nikoli člověkem na kole.

0/0
26.5.2015 9:44

P76e72t34r 60B22á51č13a 8445736615495

Vic takovych cyklopostizencu, at mame volny silnice R^

+4/−2
24.5.2015 10:12

M75i20c95h12a86e28l 29M80e77n85s16i69k 8421616370322

... pro postižené duševně, viď? ;-D

+1/0
25.5.2015 12:44

J72a71r77o70s59l50a57v 95T75e93s43a21ř 1927417299258

Na kole ne po chodníku!;-€

+6/0
24.5.2015 9:44



Najdete na iDNES.cz