Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pětina kolejí není bezpečně upevněných, upozornili obžalovaní železničáři

Okresní soud ve Vyškově začal řešit případ vykolejených vagonů u Topolan v roce 2011. Pětice obžalovaných mužů tvrdí, že krátce před nehodou trať řádně zkontrolovala. Za havárii podle nich mohou nespolehlivé svěrky, závada na jednom z vagonů a vysoká teplota vzduchu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M57a84r46e66k 25Š23i63m61o33n 2144817538698

V roce 1986 byly nějaké "tehdejší České dráhy?" Proč nenapsali Československé státní dráhy?

+5/−1
2.7.2015 2:30

P93a67v32e89l 24O84d14r80a76z34i51l 6524689667170

Abyste mohl prokázat svou bystrost.

+4/−3
2.7.2015 9:35

J42a64r24o30s79l40a81v 28N94o67v37á98k 9326294352707

Bohužel j to tak, že páni v Praze kteří rozhodují o penězích za nic nezodpovídají. Zodpovídají ti dole. Když tratmistr podepíše, že kolej je nesjízdná, tak se rovná vyhazovu. A v tom je hlavní problém!!

+6/−1
1.7.2015 19:52

E59v15ž73e36n 92P13o78l11á85k 3918138801603

Na jejich místě bych upevňoval spíše kolejnice a pražce, než koleje.

+6/0
1.7.2015 17:35

B93o23h56u55s55l28a68v 89K60r72á38l21í48k 2361310859846

Ono je celkem praktické, pokud ty kolejnice a pražce dohromady tvoří koleje. Jinak se po nich totiž nedá moc jezdit, jak jsme viděli.

+5/0
1.7.2015 18:20

L81u60b50o62š 90T47i94c39h24ý 3397848224443

Bývali u dráhy zaměstnanci, kteří kontrolovali a dotahovali matky, upevňující kolejnice.

Pravda, bylo to za císaře pána a za první republiky, ale nemusíme všechno staré zavrhovat.

+1/−2
1.7.2015 16:59

J87o37s10e67f 10V53o80s52i75c11k65y 4803987416443

Za Rakouska byvala kolejnice upevnena 6 srouby na kazdem prazci ! Dnes pouzivame americky system s jednim sroubem a pruzinou. Tohle nas zatim nezradilo !

+1/0
1.7.2015 18:18

L25u53b75o57š 25T10i20c51h39ý 3967138754603

No když to teď máte tak zjednodušené, stačí už jenom dotahovat. :-P

0/0
1.7.2015 22:00

J26i41ř88í 82K76o25c84u10r20e80k 6365764145428

Ale povídali že mu hráli, je to tam i s obrázkama.

http://www.szdc.cz/o-nas/zeleznice-cr/historie-zeleznice/zeleznicni-svrsek/bezna-kolej-2.html

Na dřevěných mostech a ve výhybkách se již začaly používat kolejnice širokopatní (nebo též kolejnice Vignolovy), které se k pražcům přibíjely hákovými hřeby. Část litinových stoliček na této dráze pocházela ze železáren tehdejšího rakouského státního kancléře Klemense Wenzela knížete Metternicha v Plasích u Plzně.

0/0
2.7.2015 22:33

R15o59m84a81n 91J16e59s24c70h63k37e 9968445767845

Vy pamatujete hodně.  Za Rakouska se na vedlejších tratích pužívaly také hřeby. A nosnost byla mnohdy pouze 10 - 14 tun. Mašinky i vagóny byly lehké. Také bylo mnoho nehod a vykolejení. Jsou stovky fotografií.

0/0
3.7.2015 17:31

M70i70r96o77s29l36a43v 21Z81i13k82m55u43n14d 7729483794203

To to je pitomosti.

Jaký průvodní list ? K vagonu existuje maximálně tzv. nákladní list obsahující údaje o zásilce (přepravovaném substrátu), který je s ostatní vlakovou dokumentací na lokomotivě u strojvedoucího a odevzdává se v konečné stanici vlaku nebo tam, kde se s vozy "manipuluje" .... Na nákladním listu je napsáno číslo vozu a to je tak asi vše ...

Na vagoně může být akorát "nálepka" se směrováním vozu, pokud jde o ucelený vlak, tak ani ta. Veškeré technické údaje, včetně termínů pravidelných prohlídek jsou napsány přímo na tom voze.

I kdyby se nakrásně nákladní list "ztratil", tak existuje v několika papírových výtiscích, pokud se bude dělat elektronicky, tak je "někde" v počítači ....

Čili jinak řečeno, ztrátou nějakých papírů si nikdo nepomůže ...

+13/0
1.7.2015 16:51

J66i14ř91í 54K24u21č69e11r11a 9705351558

Tak to tak vidím, že mají systémovou chybu a odpovědnost shodí na řadové zaměstnance, to musí být radost pracovat pro ČDEU

+11/−3
1.7.2015 16:43

B78o79h17u25s49l19a38v 98K83r16á70l47í12k 2781180599256

Pokud odpovědnost padne na toho pána, podle kterého je zbytečné uvolněné svěrky dotahovat, protože by se třeba někdy mohla některá z nich znovu uvolnit, tak ho litovat ani nebudu.

+3/−1
1.7.2015 18:23

M20i96r24o57s86l77a72v 92Z26i55k85m18u28n34d 7729853364343

Co je ČD do kolejí ? Máte-li auto, tak taky neodpovídáte za technický stav silnice ...

Žalobu podával státní zástupce na základě šetření policie ČR ...

Za nehodovou událost jsou vrcholově odpovědní politici, kterým se zdá, že se do železniční infrastruktury dává mnoho peněz ... za více jak 20 let se nepodařilo dokončit modernizaci koridoru z Prahy směr Morava, cca 380 km, za mnohem méně času postavili v Číně za výrazně obtížnějších technických podmínek vysokohorskou trať do Tibetu v délce přes 1 000 km (cca 12 % délky železniční sítě ČR) ...

+8/0
1.7.2015 18:24

I13v47a28n 63H62o19l79a36s 5607427538527

A politici můžou za to, že traťmistrovství nedělalo ani to, co dělat mohlo a mělo?

+1/0
1.7.2015 23:06

M45i13r19o85s89l72a20v 96P91a12v44l32í32č63e52k 7903650805974

Ale ti tratmistri to preci tesne pred tim opravovali.

0/0
2.7.2015 9:46

R61o74m53a14n 22J95e55s44c14h76k59e 9268395487735

Před válkou byly odbory udržování dráhy.

Ve Vyškově bylo v roce 1921 bylo 4 úředníci, 7 traťmistrů, 12 úpravčích, 77 strážníků trati a 85 stálých dělníků. Přes léto nabírali další. Kolik je jich tam dneska ??

0/0
3.7.2015 17:39

T19o82m 97J41u43r10e75č38k41a 6105122955415

Článek ale vůbec není o ČD... autobusoví dopravci si taky nespravují cesty. ;-)

+5/0
1.7.2015 18:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.