Diskuse k článku

Pětina kolejí není bezpečně upevněných, upozornili obžalovaní železničáři

Okresní soud ve Vyškově začal řešit případ vykolejených vagonů u Topolan v roce 2011. Pětice obžalovaných mužů tvrdí, že krátce před nehodou trať řádně zkontrolovala. Za havárii podle nich mohou nespolehlivé svěrky, závada na jednom z vagonů a vysoká teplota vzduchu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M49a56r26e98k 20Š67i47m56o91n 2194417208408

V roce 1986 byly nějaké "tehdejší České dráhy?" Proč nenapsali Československé státní dráhy?

+5/−1
2.7.2015 2:30

P33a64v61e44l 51O54d10r77a16z38i22l 6704429927310

Abyste mohl prokázat svou bystrost.

+4/−3
2.7.2015 9:35

J21a52r34o57s97l45a42v 97N72o80v13á82k 9596424792637

Bohužel j to tak, že páni v Praze kteří rozhodují o penězích za nic nezodpovídají. Zodpovídají ti dole. Když tratmistr podepíše, že kolej je nesjízdná, tak se rovná vyhazovu. A v tom je hlavní problém!!

+6/−1
1.7.2015 19:52

E44v12ž24e45n 81P39o32l61á25k 3738848421273

Na jejich místě bych upevňoval spíše kolejnice a pražce, než koleje.

+6/0
1.7.2015 17:35

B14o37h76u74s26l45a49v 83K82r21á93l90í65k 2871620479706

Ono je celkem praktické, pokud ty kolejnice a pražce dohromady tvoří koleje. Jinak se po nich totiž nedá moc jezdit, jak jsme viděli.

+5/0
1.7.2015 18:20

L49u45b36o74š 76T67i27c56h49ý 3807308724423

Bývali u dráhy zaměstnanci, kteří kontrolovali a dotahovali matky, upevňující kolejnice.

Pravda, bylo to za císaře pána a za první republiky, ale nemusíme všechno staré zavrhovat.

+1/−2
1.7.2015 16:59

J33o59s98e80f 68V52o35s18i43c95k39y 4783617896303

Za Rakouska byvala kolejnice upevnena 6 srouby na kazdem prazci ! Dnes pouzivame americky system s jednim sroubem a pruzinou. Tohle nas zatim nezradilo !

+1/0
1.7.2015 18:18

L54u25b50o68š 23T53i33c49h16ý 3527378684593

No když to teď máte tak zjednodušené, stačí už jenom dotahovat. :-P

0/0
1.7.2015 22:00

J27i75ř63í 29K21o49c87u43r90e84k 6295204225628

Ale povídali že mu hráli, je to tam i s obrázkama.

http://www.szdc.cz/o-nas/zeleznice-cr/historie-zeleznice/zeleznicni-svrsek/bezna-kolej-2.html

Na dřevěných mostech a ve výhybkách se již začaly používat kolejnice širokopatní (nebo též kolejnice Vignolovy), které se k pražcům přibíjely hákovými hřeby. Část litinových stoliček na této dráze pocházela ze železáren tehdejšího rakouského státního kancléře Klemense Wenzela knížete Metternicha v Plasích u Plzně.

0/0
2.7.2015 22:33

R16o48m95a94n 24J77e95s12c34h40k61e 9588885107205

Vy pamatujete hodně.  Za Rakouska se na vedlejších tratích pužívaly také hřeby. A nosnost byla mnohdy pouze 10 - 14 tun. Mašinky i vagóny byly lehké. Také bylo mnoho nehod a vykolejení. Jsou stovky fotografií.

0/0
3.7.2015 17:31

M92i37r40o83s75l90a66v 41Z20i67k21m12u86n62d 7399303584113

To to je pitomosti.

Jaký průvodní list ? K vagonu existuje maximálně tzv. nákladní list obsahující údaje o zásilce (přepravovaném substrátu), který je s ostatní vlakovou dokumentací na lokomotivě u strojvedoucího a odevzdává se v konečné stanici vlaku nebo tam, kde se s vozy "manipuluje" .... Na nákladním listu je napsáno číslo vozu a to je tak asi vše ...

Na vagoně může být akorát "nálepka" se směrováním vozu, pokud jde o ucelený vlak, tak ani ta. Veškeré technické údaje, včetně termínů pravidelných prohlídek jsou napsány přímo na tom voze.

I kdyby se nakrásně nákladní list "ztratil", tak existuje v několika papírových výtiscích, pokud se bude dělat elektronicky, tak je "někde" v počítači ....

Čili jinak řečeno, ztrátou nějakých papírů si nikdo nepomůže ...

+13/0
1.7.2015 16:51

J89i26ř10í 20K57u22č90e62r24a 9515331678

Tak to tak vidím, že mají systémovou chybu a odpovědnost shodí na řadové zaměstnance, to musí být radost pracovat pro ČDEU

+11/−3
1.7.2015 16:43

B61o60h86u33s96l56a88v 35K46r71á49l17í84k 2361130749196

Pokud odpovědnost padne na toho pána, podle kterého je zbytečné uvolněné svěrky dotahovat, protože by se třeba někdy mohla některá z nich znovu uvolnit, tak ho litovat ani nebudu.

+3/−1
1.7.2015 18:23

M48i93r19o12s57l97a82v 19Z82i79k27m91u22n75d 7259183524163

Co je ČD do kolejí ? Máte-li auto, tak taky neodpovídáte za technický stav silnice ...

Žalobu podával státní zástupce na základě šetření policie ČR ...

Za nehodovou událost jsou vrcholově odpovědní politici, kterým se zdá, že se do železniční infrastruktury dává mnoho peněz ... za více jak 20 let se nepodařilo dokončit modernizaci koridoru z Prahy směr Morava, cca 380 km, za mnohem méně času postavili v Číně za výrazně obtížnějších technických podmínek vysokohorskou trať do Tibetu v délce přes 1 000 km (cca 12 % délky železniční sítě ČR) ...

+8/0
1.7.2015 18:24

I59v24a63n 64H81o41l32a64s 5287767928347

A politici můžou za to, že traťmistrovství nedělalo ani to, co dělat mohlo a mělo?

+1/0
1.7.2015 23:06

M30i19r25o53s74l56a23v 64P14a62v14l23í24č76e70k 7433340945334

Ale ti tratmistri to preci tesne pred tim opravovali.

0/0
2.7.2015 9:46

R98o42m29a52n 60J55e82s22c77h79k91e 9788155257585

Před válkou byly odbory udržování dráhy.

Ve Vyškově bylo v roce 1921 bylo 4 úředníci, 7 traťmistrů, 12 úpravčích, 77 strážníků trati a 85 stálých dělníků. Přes léto nabírali další. Kolik je jich tam dneska ??

0/0
3.7.2015 17:39

T59o17m 75J67u10r68e93č86k12a 6955192495505

Článek ale vůbec není o ČD... autobusoví dopravci si taky nespravují cesty. ;-)

+5/0
1.7.2015 18:36



Najdete na iDNES.cz