Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výluky v MHD zvedají Brňanům tlak. Cesta do práce se jim protáhne

Léto je doba výluk a změn v dopravě. Jen co se po roce minulou sobotu po ulici Milady Horákové rozjely první tramvaje, dalšími několika ulicemi jezdit přestaly. Letos je výluk tolik, že se Brňané museli v podstatě naučit nový jízdní řád. A ani po týdnu z něj nejsou moudří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T14o69m33á15š 66S29v88o69b52o61d32a 7416951567199

Nechci tvrdit, že v Brně jde vždy všechno super a bez problémů, ale za prvé buďme rádi, že se tady o město někdo stará a opravuje, co je třeba. Ve srovnání s jinými městy, kde je sice klid, ale taky hnusně a zatuchlo, je to dobrá zpráva. A za druhé, pravidelně se mi stává, že si známi stěžují na výluky stylem: No to je vrchol, po deváté mi nic nejede atdatd. Pak mrknu na jízdní řád a zjistím, že jim mhd jede až do 23.hod jako všem, ale místo 12ti minut pojedou 17min a musí jednou! přesedat. No to je vrchol..... :-/

+4/0
3.7.2015 18:38

T26o60m31á79š 19S42v16o36b52o31d46a 7586201887249

A ještě malá poznámka, brněnská doprava je jedna z nejlepších v celé ČR.  Co se týče běžného provozu i mimořádných událostí a rychlosti nasazení náhradní dopravy.

+4/0
3.7.2015 18:40

O21l14d55ř74i74c36h 70H87o57r52á87k 2914369151815

Na vedení dopravního podniku města Brna mají dokonce nový nápad, ještě o trochu zdražit roční jízdenku a zadarmo k ní na každý měsíc vydávat krabičku Diazepamu či Lexaurinu dle volby klienta.

+1/−5
3.7.2015 11:48

J46a12n 48V45a63l38o67u70c41h 6262607488850

Alespoň polointeligentní cestující vidí na čelním table, kde linka končí a začne se o věc zajímat. Pak vystoupí ze šaliny 3 na České a zhruba po 20 metrech nastoupí do trolejbusu x30. Anebo, pokud jedou až za opravovaný úsek, rovnou počkají na tram 11 (či do ní nastoupí už ve své výchozí zastávce, neboť 3 a 11 mají 90% trasy společné, a jedou bez přestupu). 

Ti, co jim "není shůry dáno" (vč. autorky článku) dorazí až k Táboru, kde indiáni vytrhali koleje, začnou panikařit a stěžovat si, že musí na ten trolejbus z České až do vedlejší ulice. 

Bohužel je trendem posledních let (zejména co mnozí nahradili "to kulaté na krku" mobilním internetem) je, že s jakýmkoli nenalajnovaným stavem si čím dál víc lidí neporadí.

+11/−3
3.7.2015 10:15

R55o56b39e73r57t 48M16o56t66k68a 4846317679175

S mobilama máte pravdu, ale vemte to z jiného pohledu. Někdo jezdí třicet let šalinou číslo 5 z Černých Polí na Českou, jezdí každý den. Myslíte, že se po těch třiceti letech dívá na to kam ta šalina jede? Mrkne na číslo 5 a víc nepotřebuje.

+2/−3
3.7.2015 10:42

P43e86t82r36a 34N89o50v81á11k94o80v31á 7528796864948

No a pak je překvapen, protože šalina číslo 5 už 12 let, co já pamatuju, nejezdí z Černých polí, ale za Štefánikovy čtvrti. A asi před 3 lety soudruzi udělali změnu, že přestala jezdit do Starého lískovce, ale jezdí ke hřbitovu.

A v létě se to každý rok z těch 12 mění kvůli výlukám tak, že koukat se jenom na číslo může jen zblblý turista nebo někdo, kdo tu bydlel naposledy před 30 lety.

+4/0
3.7.2015 10:47

P36a87v79e24l 57O83d94r48a85z78i48l 6224609797790

Máte pravdu oba.

Šalina 5 jezdí ze Štefánikovy (dočasně Fučíikovy) čtvrti od roku 1949.

Štefánikova čtvrť je ale neoficiální oblast v katastru Černých Polí.

;-)

+4/0
3.7.2015 11:44

R37o30m50a84n 44L17i35p19s65k84ý 2609743189

A to jako v blekfíldu nemohu nastoupit?8-o

0/0
3.7.2015 15:14

L30i77b60o21r 30Z78a88v70ř72e83l 8229936111132

Napsal jste to dobře,alespoň polointeligentních lidí,ty ale v Brně hledat nemůžete,v poslední době samí neinteligenti a negramoti co neumí číst a pak dělají randál nad svojí blbostí!

0/−2
3.7.2015 12:00

R87o21m38a69n 12J72e74s39c45h18k72e 9608845707125

Pane - já vlastním blbý telefon. Měl jsem půl roku zkušebně ten chytrý a nechal jsem ho holce.  Pravda je taková, že Brno je dnes hodně přecpané. Já se z něj před 20 lety odstěhoval. A to jsem tam bydlel 31 let. Když vidím neschopnost řešit problémy - nádraží, vlakové zastávky a do pěší zóny jezdí auta, jsem rád pryč. V Brně pracuji. Naštěstí dojdu pěšky do hokny. DP není schopen nabídnout měsíční jízdenku na jednu linku. Nač kupovat celosíťovou. Před válkou takové šalinkarty v Brně byly.

Pamatuji si v Brně 22 linek a když zrušili 13, tak i Dolfa byl nepříčetný.

0/−3
3.7.2015 18:22

L29i48b49o62r 26Z87a74v57ř69e33l 8899176941242

Pane,taky pamatuji v Brně 22 linek ale věřte,že žádný DP v celé ČR neposkytuje měsíční jízdenku na jednu linku.Ale máte stále možnost to změnit-kontaktujte odbor dopravy JMK.

0/0
4.7.2015 1:38

R35o49m80a55n 94J96e48s62c21h85k44e 9718225147985

Dříve to šlo a dnes se úředníkům nechce. Pouze malé  děti neumí chodit.

Například v Adamově mají pouze jednu linku.

0/−1
4.7.2015 7:18

P35e59t75r 69F31o33j31t94a 2162351545270

Ať si změny nechachí udělat od firmy ROPID, která to dělá v Praze, to budou teprve překvapeni!

+3/0
3.7.2015 9:56

J87a48n 62L16u57k48á89š 7647613773632

Co se tyka rozkopanych silnic, tak v CR jde vse neuveritelne pomalu.

Chapu, ze pokud se tam stouraji archeologove, urychlit to nejde, ale narazim na beznou praxi vyfrezovana vozovka = omezeny provoz, takto to zustane nekolik tydnu, pote se polozi nova vozovka a jeste nekolik tydnu tam zustane 50, kterou nikdo nedodrzuje, nez tam nekdo natre pruhy.

Proc to nejde jako v zahranici, kde jsem videl, ze jela freza, za tim to par zamestnancu rucne zametalo a cosi na to patlalo a za nimi jel stroj, co pokladal novou vozovku?

V extremnim pripade se toto delo pres noc a rano ve spicce se jezdilo po novem, sice bez natrenych pruhu, ale fungovalo to normalne. V noci se takto opravil dalsi usek.

+8/0
3.7.2015 9:15

J45a17n 90H43l14a76d50k22ý 9878489977930

Tohle jsem zařil v Litvě. Jedeme jedním směre a v jednom pruhu frézují asi 30 mvozovky. Za cca 6 hodin jedem zpět a oni už mají skoro na polovině nový povrch. To by mě zajímalo, co u nás děláme špatně?

+2/0
3.7.2015 9:30

R63o67b82e73r29t 29M23o35t38k16a 4576847559625

Práce je málo, tak se musí šetřit

+1/0
3.7.2015 9:42

P46e54t16r59a 36N44o88v51á83k35o27v55á 7808826274868

Ve Švajcu totéž: jeden den díra, druhý den nový asfalt, třetí den zabroušený rozdíl mezi novým a starým asfaltem, že pokud jste tu díru neviděl, tak si toho ani nevšimnete.

+1/0
3.7.2015 10:48

R56o33m34a80n 78L42i38p29s76k39ý 2339703169

Docela mě štvalo, když jsem byl doma a procházel rozdělanou ulicí M. Horákové. V pracovní dny v 16:00 padla, o sobotách a nedělích nikde ani noha, i když počasí bylo příznivé. Stejně D1.

Přijížděl jsem z Německa, kde se taky vesele opravuje, ale dělnící i stroje jedou doslova do "nevidím", t.j. teď i do 22 - 22:30.

+1/0
3.7.2015 15:20

M59a60r37e95k 59F70l89e84k52a58č 1567192370501

jezdím na skutru...

0/0
3.7.2015 8:29

T37o91m45á11š 36P78a14v81e75l16k22a 6346263763766

Ještě že bydlím ve městě, které má metro.

0/−3
3.7.2015 8:12

L35e65n38k38a 90M56a38l67á 5833896974743

Které bude mít také dlouhodobější výluku ;-D

+2/0
3.7.2015 8:21

J37a10n 23D96r40á50b50e92k 6278507608290

v jakém jiném metru jde si jít občas zaplavat?

0/0
3.7.2015 9:38

A88l39e53š 47V13o79d81i92č64k29a 4242293648628

Ktere jest placeno vsemi lidmi teto zeme. . . Metro po povodnich bylo opraveno nejrychleji, nektere obce po povodnich stale jeste nedostali penize na opravy skod. . . Tolik k Vasemu metru. . .

+2/0
3.7.2015 13:23

M97i81c52h11a47l 36C97h78a89l84u45p64a 6718400979363

Tak pořadí oprav záleží i na tom, jaké problémy to způsobuje, doprava bez metra byla katastrofální. A s tou rychlostí to taky nebyl takový zázrak, některé stanice otevřeli až na podzim.

0/0
3.7.2015 21:42

J26a16k76u97b 84Ř52í52h58a 4855909352771

Jak psal pan Chalupa jde o význam dané opravy. A nefunkční metro ovlivní když budu hodně mírný milion lidí. Spíš milion a půl. Do Prahy jich opravdu hodně dojíždí. A i když nejezdí metrem, pohybují se po městě. Tramvaje, ani autobusy nestíhaly, byly ucpané silnice, takže ani osobní doprava nebyla vhodná. proto dostala oprava metra absolutní přednost.

0/0
8.7.2015 23:05

L59u17d44ě60k 97Š57t97í48p54a90l 2519801383142

A když nepomůžou letáčky, nasadíme trička!!!

+1/0
3.7.2015 8:03

L93i88b75o71r 80F54o76l57t52ý26n44e22k 2196485957614

Jo, v autobuse 46 jsem po vystoupení na Štefánikově čtvrti při zavírání dveří zaslechl, že jede jinudy. Hlavně, že se tvářil jako normální linka. To je fakt dobrý okamžik, kdy ohlásit změnu... Všechny jízdní řády se tvářily normálně, jestli někde jinde je cedule, to nevím, ale čekal bych, že na 2 měsíce nebo kolik ta výluka bude trvat, se už vyplatí nalepit poznámku přímo k JŘ spoje, kterého se to týká.

Obecně, co MHD v Brně provádí poslední 3 roky, to nejde napsat, pokud jsou mi íčka drahá ;)

+1/−5
3.7.2015 7:48

P75e68t75r90a 43N38o85v87á65k32o84v17á 7848446764728

Já celkem pochopím, že starší lidi na ten internet nevlezou (ale oni zase mají dobrý zvyk si vzít a přečíst Šalinu), nicméně jako mladý a neblbý, který je schopný napsat do diskuse na idnes, byste neměl mít problém napsat třeba poslední červnový víkend do prohlížeče www.dpmb.cz a přečíst si, co se bude měnit.

+5/0
3.7.2015 10:50

R14o94m76a79n 77J40e23s76c35h43k71e 9328515587605

Několikrát se mne stalo , že nefungoval značkovač na jízdenky. V Šalině mne neráčili odpovědět a ani řidiči se nezvednou a nedají sám samolepku mimo provoz. Za to je nemohu pochválit. Jezdím v Brně 1-2 za měsíc MHD a bydlím na lontě.

0/−2
3.7.2015 18:27

L45i72b85o25r 59Z47a98v27ř16e32l 8529856731692

A Vám pane Jeschke doma nikdy nepraskla žárovka a musel ji vyměnit,že?? No,on i ten řidič vůz buď nechá na konečné opravit nebo ho vymění za jiný.Asi by se Vám nelíbilo,že by se třeba 10 min stálo u nádraží a opravoval se značkovač,že!A navíc ten značkovač nikdy není ve voze jedinný a Vaší povinností je v případě závady jednoho,dojít k dalšímu a tam jízdenku označit. Je to dokonce i v přepravním řádu IDS tedy i na lontě jak jste sám napsal!!

0/0
4.7.2015 1:46

R41o80m79a21n 48J44e38s70c65h47k97e 9438415287215

Zvednout se ze sedadla a dojít nalepit samolepku netrvá 10 minut. A když mne to vytiskne špatně čitelné a jdu to přerazit k jinému už je problém s revizorem, že jsem to tisknul dvakrát. A když je neprůchodné vozidlo co včil. Děkuji za Vaši radu.

0/0
4.7.2015 7:23

J86i37n36d30r59i98c90h 34P96a77c54h96t72a 8343921146695

Jezdim do prace na kole. 

Zmeny v MHD jsem zaregistroval, ale cesta do prace se mi nijak neprotahla.

+9/−1
3.7.2015 7:05

M81a95r55t31i32n 86T22e86s94a97ř 2749513823413

Specielně v Brně je to na kole o ústa. Kvůli výlukám jezdí auta skoro všude a cyklostezek je slovy pár.

+4/−3
3.7.2015 7:37

P35a21v89e79l 12M92o86r81a45v44e13c 3342239752208

Záleží kudy jezdíte. Na severozápadě Brna to je fajn :)

0/0
3.7.2015 7:56

L44i66d94k65a 11Z87e20l94i34n74k49o40v32á 2831570183924

no jo, ale tam každý nepracuje, že jo

0/0
3.7.2015 9:26

P70a65v64e27l 69M41o16r32a34v46e92c 3302179562768

Každý ne, někdo ano. Však jsem psal že záleží kde člověk bydlí a pracuje..

0/0
3.7.2015 10:36

P76a30v98e41l 72O63d72r45a11z46i49l 6484789187380

No, kdyby se před volbama místo malování nesmyslných cyklopruhů, které stejně nikdo nerespektuje, po nejrušnějších brněnských ulicích raději zamysleli nad propojením rozličných torz cyklostezek, bylo by to lepší ;-)

Tak třeba nyní.

Mimochodem, nějaký pan JUDr. Ivo Kasal píše:

Po desáté večer bude vyrážet Kašpaříkové komando kontrolující zatemnění, aby neunikalo škodlivé světelné znečištění a byly vidět hvězdy. To vše na přání Hollanova otce Jana. Na ulicích se bude moci pít jen mošt z prodejny  Nadace Veronica, tedy  z produkce, ze státního rozpočtu velmi dobře dotovaného,  Ekologického institutu Brno, který je po léta veden náměstkovou matkou.Prostě a  stručně:   pro někoho už je Brno ZLATÁ LOĎ!

--

WTF?8-o

+2/−2
3.7.2015 11:47

P72a51v72e46l 68M95o15r77a38v43e70c 3292189662128

Reagujete trochu off-topic, tahle diskuze o tragické síti cyklostezek moc nebyla, nciméně snad si jste vědom faktu, že až donedávna byla na magistrátu jen samá reprezentace štítící se kol, a proto ta cyklostezková síť je taková jaká je?

(a předpolkádám že teď ŽTB a SZ ukážou jak to s cyklodopravou po Brně skutečně myslí)

+1/0
3.7.2015 12:25
Foto

J57i97ř28í 40B89i20l92í45k 4575692292244

Kdo zná Brno, rozumnou cestu se najde. Jezdím z centra do kampusu a de to i bez dopravy. :) Nejhorší trasa je na Vídeňskou za dálnicí, ale taky se dá najít.

+1/0
3.7.2015 10:02
Foto

R78a90d32o76m58í81r 72M55i60k21e50s97k48a 3860383220642

Aby tomu rozuměli i přespolní: V Brně se vůbec nic neděje, je tady klid a mír, MHD jezdí perfektně, důchodci jsou ok, jen někteří kolabují z horka. Na Haška už není co dalšího vytáhnout. A tak se místní rezidentura snaží vymyslet nějaké téma za každou cenu.

+3/−12
3.7.2015 5:43

J95i70ř95í 53K48o31n17r88á96d 8452373939

Jak souvisí Hašek s prokazatelnou skutečností, že v Brně probíhají naprosto nekoordinovaně výluky a opravy komunikací?8-o Normální lidi neřeší nějaký politický fanklub, ale to, jak se dostat MHD ale i autem normálně do práce. Proberte se! Včera Brno totálně neprůjezdné. Nehoda na D1 způsobila odpoledne šílené kolony aut v oblasti Slatina - Tuřany - Kaštanová. Výpadovka na Vídeň kvůli opravě neprůjezdná, okolí Staré osady neprůjezdné, ulice Merhautova, Minská zahájení prací, výluky a chaos. Drobného opravy vozovky, kolona. A bude hůř... V září při zahájení školního roku, až skončí dovolené a naběhne plný provoz.

+23/−2
3.7.2015 6:54

J12a27n 53D26r24á55b60e84k 6878557618150

jde to použít reklmu čd...

Auta stojí, kola/šaliny jedou. :-)

+1/0
3.7.2015 7:44

M89a96r58t58i41n 12T77e54s95a73ř 2609263803923

Celý problém Brna je dopravní bariéra mezi severem a jihem. Už se řeší desítky let a postup je pomalý (první vlaštovkou byly husovický a dobrovského tunel). Stará osada je zasekaná kvůli dosud neexistujícímu tunelu pod Vinohrady; pokud by byl, přesunula by se část zatížení z Pisárek a Minské na východ. Slatina je zasekaná (a zranitelná vůči nehodám na D1) kvůli neexistujícímu obchvatu a slabé propustnosti křižovatky Tuřanka-Řípská. Kraj asi čeká, až bude mít peníze nebo až to nějaký soukromník (měl to být Amazon) zaplatí.

+7/0
3.7.2015 7:50

P71a12v34e41l 31M87o70r38a16v94e36c 3522869122498

Obecně souhlas, ale pár připomínek: píšete že "celý problém je bariéra S-J" a pak píšete z poloviny o problémech nesouvisejících. Sice by dobudování VMO dost pomohlo a já jsem pro, sám situaci zdaleka nevyřeší. Protože každá nová silnice jen přitáhne novou dopravu. V USA s přetíženými desetiproudými dálnicemi přes město s tím mají mnohé zkušenosti..

+3/0
3.7.2015 7:59

P66a13v90e79l 97S93t88a89v14j20a51n48í62k 6438845467601

Něco přitáhne, někde zmizí. Novou silnicí se přece nevygeneruje dvojnásobek aut. To by je někdo musel rychle nakoupit, ne?

+2/−3
3.7.2015 8:16

P54a22v30e28l 62M10o84r32a97v94e70c 3162709382618

Nová silnice přesvědčí X lidí, aby jeli do práce autem a ne MHD jako dosud. Protože to je rychlejší.

Viz. jak je to v USA..

+5/−1
3.7.2015 8:30

Š21t51e15f93a61n 32F90r13i66č90a 7822928673536

Obecně máte pravdu. Hlavní příčinou jsou chybějící obchvaty. Tranzitní doprava ve městě nemá co pohledávat, měla by město míjet.  Učí se to na všech dopravních a stavebních fakultách, jen brněnští a krajští plánovači zrovna asi chyběli.

+3/0
3.7.2015 8:08

L84e90n55k49a 23M31a68l48á 5493816794913

Jo obchvaty :D postavte si také svoji "Blanku"

+1/−3
3.7.2015 8:24

J84a36n 86D27r60á51b98e10k 6428687808620

to bychom nebyli brňáci, asbychom vás netriumfli... i když latku jste nastavili dost vysoko. I Hašek bude mít problémy.:-P

0/0
3.7.2015 9:41

P54e57t87r30a 47N35o94v55á98k41o52v54á 7578836124898

Udělej tam tunel a spadnou nám nahoře paneláky :)

0/0
3.7.2015 10:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.