Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Brna je bašta vývoje elektromobilů. Vědci tu řeší projekty za miliardy

Nevytvářejí výfukové plyny, jejich motory ani nepípnou a řidiči si nemusejí lámat hlavu cenami pohonných hmot. Na většině dobíjecích stanic v Brně totiž „tankují“ elektřinu zadarmo. I to jsou důvody, proč chce být Brno významným centrem vývoje a používání elektromobilů v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F79r97a20n46t19i69š51e95k 78K29a21l64v52o51d17a 5367327683981

No možná se mělo říci i o provozních nákladech. Akumulátor se asi nevyplatí vyměnit, protože činí převážnou část ceny vozu. Když bych ho vyčlenil, pak počáteční náklady by měly být mnohem nižší, než je tomu u spalovacího motoru, protože konstrukce je mnohem jednodušší a pokud jsou náklady vyšší, zdá se, že někdo má překvapivě vysokou marži...

0/0
13.9.2015 15:13

E14d25u50a47r42d 26B41l52a89z95e87k 1653850115205

Rychlodobíječka je také za Bosonohama, na Pražské (výpadovka - stará státní, na Prahu)

0/0
13.9.2015 11:07

M82a65r76e13k 94S71e16i16d45l 2953204905460

Dokud nebude dostupná univerzální baterie do elektromobilů s volným přístupem, které by šla masově vyrábět, tak celá tahle šaškárna postrádá smysl. Přijedu na baterinku, hydraulické rameno vytáhne z auta baterii odloží ji bokem, vezme nabitou baterii a usadí do vozu. Otázka max 5 min. a ne dobíjení 1h a mnohem více.

0/0
11.9.2015 8:16

P87a33v22e98l 15F15o91l23t38á60n 4770292774

Hmm, nápad asi dobrý, výsledky nebyly dobré  :-(

Dejte na webu si vyhledat Better Place – už vás předběhli a zkrachovali.

0/0
14.9.2015 4:06

R27a60d98e90k 63H34o63d41a67ň 9516587291733

"Plán, jak přivést naprosto ekologickou dopravu do Brna, má vedení magistrátu."

Každý, kdo má mozkovou kapacitu dostačující k absolvování základní školy chápe, že přesunutí externalit na jiné místo z toho "naprosto ekologickou dopravu" nedělá. Dobře, nespálí se benzín v autě, ale spálí se uhlí v elektrárně (tepelné elektrárny u nás mají přes 60 % instalovaného výkonu).

0/−5
10.9.2015 23:48

J36i96ř18í 14D51o31l35e93ž63e65l 9839885601800

nicméně pro Brno to řešení je, protože tu žádnou uhelnou elektrárnu nemáme ;-D:-P

+2/0
11.9.2015 7:23

R18a96d53i15m 98D82r26b54o55h16l54a41v 5841366153297

Pořád lepší odfiltrované zplodiny z elektrárenského komínu než ten rakovinotvorný humus z výfuků dieselů.

Nehledě k tomu, že ohromné množství prachu ve vzduchu je z brzdění. V elektromobilu šlápnete na brzdu tak jednou za každých 10 šlápnutí v autě se spalovacím motorem.

+3/0
11.9.2015 8:49

R81a62d79e40k 77H93o14d34a18ň 9556937831623

Vy jste přestal pořízením elektromobilu brzdit? To jako že projíždíte na červenou? Nebo víc předvídáte? Předvídat s spalovacím motorem nelze?

0/−1
11.9.2015 16:19

R93a25d11i13m 53D54r44b23o46h59l45a56v 5811516123587

Ne, ale auto začne brzdit samo, když sundáte nohu z plynu. Vzniklou energií se nabíjí baterie (rekuperace).

0/0
11.9.2015 16:28

S19t45a97n88i43s83l31a19v 29R12o23s91e29c95k52ý 9885429901609

Koukám za jaké pitomosti se dají vyhodit miliardy.

0/−9
10.9.2015 20:22

P37a41v80l69a 16S45k12o43u82m94a52l12o74v98á 4209940930280

a u Prahy jsou tisícovky skladníků v poklusu, aby kost pro psa založili správně do regálu hned vedle plastového traktůrku ....

0/0
10.9.2015 19:41

M92a91r83e50k 41G52a93j50d17a 4563244906892

Je to jejich volba tam pracovat, nikdo je nenutí.

0/0
10.9.2015 22:08

M20a15r80e14k 27G28a37j48d28a 4753464176702

Držím palce. S rozumnou podporou to má smysl.

+2/0
10.9.2015 19:33

L88u53d95ě42k 93M47u71s50e96l60í53k 3896499

Proč?Protože Brno není Praha

+1/0
10.9.2015 19:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.