Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České školy nejsou na cizince připravené. Stres plodí agresi, říká pedagog

Každá třída je schopná integrovat jistý počet dětí cizinců, ale když se překročí určitá mez, je to problém. Tvrdí to někdejší ředitel největší znojemské základní školy Miloslav Hubatka, který nyní jako nezávislý konzultant radí i v tom, jak vychovávat děti k úspěchu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95o54s79e88f 21P94í72s71e63c50k77ý 2618855157976

Potíže s integrací cizinců, obtížně začlenitelných čichcete-li menšinových obyvatel se snaží řešit všechny ekonomicky vyspělé státysvěta. S velmi chatrnými výsledky.

V USA, průkopnické zemi „lidských práv“ existuje  stále rasová segregace a projevuje sepředevším v bydlení, a pochopitelně následně i  ve školství. Střední  a vyšší  příjmové skupiny  bydlí  v lepších čtvrtích a hledají   kvalitnívzdělání  a školy pro své děti  To jim „smíšené“ školy nemohou zajistit. Stačíse podávat na složení dětí ve školním autobusu  v různých čtvrtích a na školníchvýletech.

Ve Francii na základní a střední škole v přistěhovaleckýchčtvrtích je složení žáků takové,  žerodiny se středními příjmy dávají své děti jinam, i za cenu zvýšených nároků načas při  převážení dětí a  na výdaje na školné v soukromých školách.Úrověň  žáků mezi  soukromým lyceem a státní školou je ve Franciipropastná.

Příliv imigrantů k nám  a s ním nástup jejich dětí doškol povede postupně ke stejné segragaci jako je to v případě romů. Děti imigrantů budou patřit  do  rodin nízké příjmové skupiny. Rodičese nikdy nenaučí dostatečně jazyk, aby mohli vykonávat lépe placená povolání aaby mohli svým dětem s učivem pomoci. Střední třída bude prchat ze čtvrtí, kde se imigranti  budou usazovat a dají své dětido „lepších“ škol. Míněno do škol s nepřevažujícím počtem dětíimigrantů.

V začarovaném kruhu frustrace a  neúspěchu ve druhé, třetí generaci dochází umladých k radikalizaci, k nenávisti k většinové společnosti a  nakonec i k terorismu.V žádné zemi, ať k tomu použila jakékoliv  finanční prostředky, teorii  i praxi začleňování, se intergrační proces s kulturněa nábožensky nekompatibilními přistěhovalci nezdařil.  Nověpříchozí jazykové, rasové a náboženské komunity mají  stále tendenci žit pospolu .A je topochopitelné,  na stejném  principu jazykové  a kulturní blízkostí se  přirozeně formovaly i moderní státy.

Multikulturní teorie a její tristní výsledky v praxi zadlouhá desetiletí prokazuje vlastní neudržitelnost.

0/0
17.9.2015 12:21
Foto

J77o78s12e26f 10K32o88ř61e92n96s42k93ý 5150152747811

Děkuji, po dlouhé době článek, který ukazuje na problémy školství. Tzv. odborníci od stolu , kterými se obklopují ministři školství zavádějí své názory, které jsou daleko vzdálené skutečnosti. Výsledkem je zmatek, kampaně, které nikam nevedou a vše se pohybuje v bludném kruhu. Snad nastane doba, kdy lidem, kteří si prošli školou od učitele po ředitele bude nasloucháno.[>-]

0/0
14.9.2015 10:25

M19i72r44o42s62l89a50v 25S20u51c12h25y 5460559640830

Pane Hubatko, moc se mi líbí vaše názory. Mělo by se o nich dozvědět co nejvíce lidí, hlavně těch, co s naším školstvím mohou něco udělat.R^

+1/0
14.9.2015 7:26

R62a90d75o41v58a85n 78K48r97h75o11v85s94k93ý 8507829121576

Kdyby 1 škola přijala 1 studenta, tak můžeme přijmout cca 8 000 uprchlíků, tak nechápu, co se tu v tomhle článku řeší, když se ČR cuká přijmout nějakých 3000 uprchlíků. V českých školách je rozhodně kapacita dostatečná, když si vezmu, že v každé škole bude tak minimálně. 16 tříd..... ;-)

0/0
14.9.2015 7:03

P80e28t91r10a 91N12o95v92á52k65o88v36á 7708516804328

Minimálně 16 tříd? A kde by se vzaly?

0/0
14.9.2015 8:39
Foto

P52a13v89e37l 36Č53e87r80n51í86k 1578905380400

pokud mate devet trid zakladni skoly a mate "jen" dve tridy v rocniku (i v malem okresnim meste Zdar nad sazavou maji skoly 3 i 4 tridy v rocniku a to je tam skol nekolik) tak mate razem osmnact trid.

Stredni skoly jsou na tom stejne. Tam zase byva vic oboru, takze pri ctyrech rocnicich musi mit skola aspon 4 obory aby tech 16 trid dostala. Takove mnozstvi oboru ma snad kazda stredni skola.

Asi to takhle neni uplne ve vsech skolach, ale nezanedbatelne mnozstvi z nich tyto kapacity jiste ma.

0/0
14.9.2015 11:29

P13e13t48r45a 69N68o89v22á18k72o83v77á 7668866474158

Zapomeňte. Spousta menších škol 16 tříd rozhodně nemá. Nebo tedy má, ale jsou v to třídy jako učebny, tedy učebna pro výtvarku, pro fyziku a chemii, pro výuku počítačů apod.

Střední škola je i gymnázium, když je osmileté, tak má každý rok jeden ročník + čtyřleté tedy 4 ročníky k tomu, to máme 12.

Narvané školy jsou většinou jenom ve městech, ty vesnické to tak nemají.

0/0
15.9.2015 18:28

L73a14d91i51s37l60a56v 40K15u98d95l48a96c12e73k 8698480639849

Jedno nechapu. Proc se ma ceske skolstvi prizpusobovat pristehovalcum. Jako zakladni predpoklad integrace bezence do spolecnosti chapu jeho prizpusobeni mistnim pomerum. V pripade ze se integrovat do spolecnosti nechce tak tu nema co delat.

+1/0
14.9.2015 1:56

P47e49t23r59a 52N90o48v98á50k91o65v83á 7978686424238

Protože už teď se po nich chce, aby se přizpůsobovaly kde komu a kde čemu. Takže pán jen správně předpokládá, že pokud přijmeme imigranty a jejich děti půjdou do školy, bude trend pokračovat.

0/0
14.9.2015 8:40

A72l23e71x52a65n96d74r 41Š76ť27a61s60t61n42ý 6780788708471

"

České školy nejsou na cizince připravené. Stres plodí agresi, říká pedagog" takze dalsi obohaceni ceskych deti.. dekujeme Merkelova a slunicka :-/

0/0
13.9.2015 23:56

F50r13a98n43t53i87š52e23k 17K26o54p56e14c10k96ý 6605819140635

Je to jednoduché. Optimální počet cizinců ve třídě - a mluvím speciálně o těch muslimských je NULA. Moje děti už sice školní docházku dokončily, ale pokud bych byl v situaci že by je škola chtěla takto kulturně obohacovat, okamžitě bych je přehlásil jinam.

0/0
13.9.2015 23:53

J65i25ř14í 35L50i46n79h47a82r11t 3755594871666

Jeden Rom Cikánského původu, či Cikán Romského původu, zase netuším, co je dnes korektálnější©Já, dokáže učitelce zbourat celou vyučovací hodinu.. A když je jich víc.. A když přibudou další ne asi milovatelní©Já..

Naše učitelka bez asistentů je zralá na Bohnice (jsou i horší ústavy)..

+1/0
13.9.2015 23:39
Foto

L45a18d80i79s93l44a11v 15S24t93r74n96a33d 7394191464548

Obávám se, že opět objevujeme Ameriku. Ale dost pozdě. To co bylo jasné normálním "nevzdělaným" lidem, objevili "vzdělaní a vyštudovaní" odborníci dost pozdě! Jděte se bodnout. Teče vám do kalhot, tak začínáte myslet selským rozumem.

+1/0
13.9.2015 23:24

P26e33t31r65a 47N52o52v27á39k88o31v36á 7198806744188

Jenže tohle nerozhodují "vyštudovaní", jak vy říkáte, ale politici. A normální lidi bych si taky nebrala jako modlu, protože normální lidi jsou čím dál víc právě ti, kteří nevědí, ale chtějí, a politici jim to přizpůsobují tak, aby je volili.

+1/0
14.9.2015 8:43

M84i31c25h95a29l 17H33i55r56k12a 4787426670173

České školy nejsou ani připraveny na děti s určitým omezením ....

+1/0
13.9.2015 23:19

H50a24n55a 97G30e56r66ž94o24v92á 5123283847341

Nejlepší ředitel na světě. A vím co říkám - resp.píšu. Již rok máme nástupkyni stejného příjmení (shoda jmen) a já již rok nevím kdo to je a jak vypadá, a mám pocit, že pravá ruka neví co dělá levá...Pana Hubatku jsme potkávali na rodičovskych schůzkách, na besidkach a nejen když se něco řeší, taky uměl říct svůj pocit ač nekdy negativní naplno, komunikoval....

+2/0
13.9.2015 22:58

K28a16r95e33l 57A87d83a68m60u67s 9918464978914

Sluníčkáři, tohle si přejetepro své potomky?? http://svobodnenoviny.eu/v-nemeckych-skolach-nuti-devcata-nenosit-kratke-sukne-aby-nepohorsovaly-muslimske-migranty/    

[>-]R^  EURv

+1/−1
13.9.2015 22:54

L84e88n43k75a 95A65b51r94a30h30á54m43o61v22á 6559661468450

Problém je (tedy jak se to vezme), že málokterý učitel má praxi ve vyučování žáků s jinou mateřštinou. Po přípravném roce by se děti měly začlenit do české třídy, ale s výukou mateřštiny nepřestávat. Čili je zapotřebí rodilých mluvčích, kteří mají znalosti češtiny, pedagogické vzdělání a kteří jsou schopni mateřštinu ve škole dál rozvíjet aspoň hodinu týdně. Proč? Protože si nedělám iluze, že spousta uprchlíků je negramotných, a tito absolutně nebudou stíhat, až se jejich potomci přehoupnou přes první dva tři roky v české škole. Děti se naučí jazyk rychleji a pak většinou rodičům dělají tlumočníky. A není neobyklé, že pak rodiče ztrácejí výchovnou roli (hádejte, kam to vede).

Další problém je, že ČR nemá tradici vzdělávání dospělých (kromě VŠ nebo večerních kurzů). Opravte mě, pokud je skutečnost jiná. Jak se rodiče budou učit češtinu a jak se pak budou připravovat na nová povolání? Schválně píšu nová, protože v těch svých bude pokračovat jen menšina, většinou ti, kteří mají VŠ vzdělání (odbornost) uplatnitelné i v zahraničí (lékaři) a zároveň se rychle naučí česky. Zbytek? No, jsem zvědavá. Taky jsem zvědavá, jak se tato studia nebo rekvalifikační kurzy budou financovat.

Takže ne jen děti, ale i dospělí budou mít potíže.

P.S.: Než se negramotný člověk naučí číst a psát v cizím jazyce, trvá to zhruba 5-8 let. Čili 5-8 let, než bude schopen začlenit se do pracovního procesu.

+1/0
13.9.2015 22:38

F24r83a61n52t51i15s62e51k 48M31i18k58e74s 8713687810362

S malymi detmi v totalne cizim prostredi jsou skutecne problemy. Muj kolega prisel do US a ctyrletym synkem, ktery jiz velmi dobre mluvil cesky. V US se tak zasekl, ze pul roku nepromluvil s nikym ani s rodici cesky ani anglicky. Byla to katastrofa, po pul roce se to zlomilo a nyni studuje prava na universite.

+1/0
13.9.2015 21:39

K63a34r19e81l 86N42o42v26o62t57n60y 2311425739400

To je celkem jasny, jakmile budou cizinci schopny vytvorit nejakou komunitu (plati to i pro deti ve tride) tak je nic nebude motivovat k nejake integraci.

+11/0
13.9.2015 21:23

J47a47n12a 46B78o39u32l96o39v81á 7810886511781

Nejenom cizinci, že. ;-)

+1/−1
13.9.2015 21:26

K25a90r91e22l 90N47o18v70o72t54n11y 2351875269950

Jiste ;-)

+2/0
13.9.2015 21:29

J79i63ř16í 88F90o94g26e20l 2470491626332

Tak, tak, každá inkluze má své meze. I tuzemská..... Natož pak muslimská.

+5/0
13.9.2015 20:52

T85o70m79a50s 63F13e93j65f28a78r 6487528312619

jak ukazali treba Vietnamci - nejvetsi problem je motivace

proto Romove zustavaji mimo a Vietnamci nebo Ukrajinci jsou nad prumerem "slusnych Cechu"

+5/−1
13.9.2015 21:29

P32e56t20r 33V87r90c23h35o65v37s80k63ý 1632617286202

Já bych neřekl, že to je stres, co rodí agresi. Muslimové považují evropany (respektive evropské nemuslimy) zá méněcenné a jejich agrese není nic jiného než chování pána ke svému budoucímu otrokovi - káfirovi.  To prosím není žádný výmysl, to je základ Islámu.

+14/−1
13.9.2015 20:51
Foto

M37i16r12o56s22l54a61v 16S60t72e64i40n34e10r 4230512840956

Jen tak, bez přípravy, to nemůže fungovat. Nejdřív roční kurs jazyka, poté se musí vyhodnotit a podle získaných bodů doporučit tu vhodnou školu.

S Cikáňaty totéž, ovšem mohlo by se pro ně udělat na jejich problém zaměřenou předškolní třídu už od 5 roků. Podle výsledku této předškolní třídy pak rozhodnout, kam mají jít.

+2/−1
13.9.2015 20:21

P39a97v41e97l 96S41o71b62o23t68k26a 5750214

http://chcidoameriky.cz/chinatown-v-san-franciscu-nejvetsi-cinska-komunita-mimo-asii-nabizi-unikatni-atmosferu

0/0
13.9.2015 20:24

J80a39r61m50i67l88a 67P98í13c45h82o27v85á 5442117794133

Proč chcete cikáňata učit česky? To by snad měli jejich rodiče, ne? Když sem přišli Vietnamci, snažili se učit česky, ale dospělým už to tolik nejde, proto se jim taky pro jejich češtinu pořád posmíváme (čičapade apod.). Malí Vietnamci už ale česky umějí dokonale, dokonce vyhrávají olympiády z českého jazyka, což by pro nás mělo být pěknou ostudou a motivací. Cikáni se ale do této země nepřistěhovali, žijí tu už nějakých 5 století, proč je chcete učit česky? To se to za těch 5 století nedokázali naučit? Nebo spíš nechtějí a chtějí pro sebe kdejaké výhody? Přestaňme z nich dělat chudáky a peníze, čas a energii věnujme potřebnějším, těch, co se chtějí naučit a integrovat do této společnosti.

+1/0
14.9.2015 9:43
Foto

M31i29r89o97s30l93a19v 23S63t26e59i81n56e29r 4170632410926

Přes zimu bydlíme v Mnichově. Tam je už asi 26% neněmeckého obyvatelstva, mnoho z nich jsou muslimové.

Zaujala mně zpráva ze základní školy v Hasenbergu, to je na  turecké muslimy zvlášť bohatá čtvrť. Redaktorovi si stěžovali tři bavorští žáci, že jenom oni se doluví německy, ti ostatní se baví mezi sebou turecky. I když to bude asi přehnané, přesto však, více než dva- tři cizojazyčné žáky v jedné třídě nelze mít, protože pak výuka gramatiky nebo jazyka zkrátka nefunguje. Ostatně, když ty děti nerozumí místnímu jazyku, nemají nic ani z jiných předmětů a jenom vyrušují- známe to ze zkušenosti s částí indočeského etnika.

+16/0
13.9.2015 20:13

P76a20v41e95l 75S73o25b10o45t90k39a 5180724

Viz

https://cs.wikipedia.org/wiki/Spojen%C3%A9_st%C3%A1ty_americk%C3%A9

Rasy a etnika

Jazyky

Samozřejmě že by se Němci mohli uzavřít před světem jako to kdysi udělali Číňané, ale právě z toho je vidět proč to nedělat.

A z příkladu USA je vidět proč a jak to dělat - samozřejmě že to má i svá negativa, ale nic dokonalého neexistuje.

+1/−2
13.9.2015 20:23

T71o59m77a84s 98F89e75j79f58a58r 6287488972689

No zil jsem dlouho v Lucembursku, takze vase omezeni nesdilim.

Napr. ve skolce je "uredni" jazyk lucemburstina, a tu treba 2/3 rodicu ani neovlada - stejne tak deti pri nastupu do skolky. A dale je to podobne - zakladni skola je v nemcine, stredi ve francouzstine.

Problem je pouze prilis velky podil jednoho nedomaciho etnika (treba tech Turku)

+2/0
13.9.2015 21:33

F78r19a36n68t63i68s83e28k 33M82i23k65e58s 8153527820772

Muj spolupraconik v US ma syna, ktery zacal chodit do primary skoly v New Jersey. Behem doby se stale zvetsoval ve tride pocet spanelsky mluvicich zaku, takze ho musel syna dat do jine skoly.

+1/0
13.9.2015 21:44

J27o86s52e44f 81S21u38k 4765540670304

Velmi děkuji za tento článek, minimálně odvážný tím, že nepapouškuje názory rádoby moderních škol a varuje před zásadními riziky výchovy v rodinách i ve školách. Za zcela zásadní vidím doporučení nastavit dětem jasné mantinely. Samozřejmě, že s narůstajícím věkem dítěte rozumný rodič zvyšuje podíl dítěte v rozhodování až posléze s dosažením dospělosti již jen radí..Alibistické přenášení zodpovědnosti v rozhodování rodičů na malé děti považuji za škodlivé a pro děti stresující.

Níže uvedený názor p. Kšíra na samovzdělávání dětí považuji za úsměvný, zcela rezignující na řadu nezastupitelných rolí učitele..

+14/0
13.9.2015 20:11

M27i42c55h95o85n96ě45k 50P85e71t90r 2190140914492

Ten pan Kšír je nějaký komik či co:-),zodpovědnost za děti celého světa atd.:-( má trochu nějak popletené ,jak je nastaven přirozený sociální systém a hodnoty v tom daném lidském společenství,bohužel jedna rodina nejsme a nikdy nebudeme:-), a tak je to taky správné[>-]

0/0
13.9.2015 23:40

M50i26l45a30n 91W60e35l74s15e82r 5492638358351

A co školy v Saúdské Arábii, v Kazachstánu, v Číně, v Bulharsku.....České školy jsou placené z daní českých obyvatel. Tak si nemyslím, že by měly být 100% připravené na nějaké cizince.

+2/−5
13.9.2015 20:08
Foto

F57r50a75n26t49i45š22e54k 45K20š89í83r 2359496315

Pan pedagog vůbec nechápe co je to učení a jak důležitá je svobodná vůle při tomto procesu.

Měl by si přečíst publikaci Petera Graye - Svoboda učení

Jako dospělí máme určitou zodpovědnost vůči našim dětem a dětem na celém světě. Je naší zodpovědností vytvořit bezpečná, zdravá a uctivá prostředí, ve kterých se mohou děti vyvíjet. Je naší zodpovědností zajistit, aby děti měly správné jídlo, čerstvý vzduch, netoxická místa na hraní a mnoho příležitostí komunikovat s ostatními lidmi v celém věkovém spektru. Je naší zodpovědností být vzory slušného chování. Ale jediná věc, o kterou se nemusíme starat, je vzdělání našich dětí.

Nemusíme se starat o školní osnovy, o plány výuky, o motivování dětí k učení, o testování a o všechno ostatní, co zahrnuje pedagogika. Pojďme místo toho nasměrovat tuto energii na vytvoření slušných prostředí, ve kterých si děti mohou hrát. Vzdělání je jejich zodpovědností, ne naší. Jen ony to dokáží. Jsou k tomu naprogramovány. Naší úlohou je pouze ustoupit a nechat tomu volný průběh. Čím více se to snažíme kontrolovat, tím více to narušujeme.

http://www.mises.cz/literatura/svoboda-uceni-49-kapitola-2-deti-se-vzdelavaji-samy-i-nastin-nekterych-dukazu-230.aspx

+1/−12
13.9.2015 19:44

P30a10v55e98l 41S34o65b85o45t63k37a 5760904

Hlavní je děti nestresovat - stejně naprostá většina z nich bude vykonávat jen jednoduché manuální činnosti v německých fabrikách, takže proč jim ničit život matematikou nebo je nutit do učení nějaké chemie.

+6/−1
13.9.2015 19:48
Foto

F39r60a65n14t83i25š21e66k 17K69š50í66r 2239926745

Svoboda učení děti nestresuje.  Vy máte věšteckou kouli, že víte čím se bude většina lidí za pár let živit?   Domýšlivost sociálních stratégů je bezrozměrná.

0/−6
13.9.2015 19:53
Foto

D68a14l52i25b23o30r 68B72a59r78t10o84š 5364300757699

Takže je nebudeme učit NIC A PROSTĚ JEN POČKÁME, JESTLI SE TO ONY DĚTI SAMY DOKÁŽÍ DOUČIT DLE POTŘEBY  až jim bude třeba 45???  no tak to nevíte moc o tom, jak funguje mozek....přesně tak jak říkáte vy...nefunguje...mozek potřebuje trénink...musí se něco učit.....je to na dlouhou debatu. jen nestresové prostředí nestačí...i když jsem také příznivcem nestresové výuky.....v klidném prostředí se naučí žák, student, člověk více, než když je ve stresu....ale učit se musí...a učení je kooperace učícího a žáka.....žák se nikdy neučí od píky sám...potřebuje vysvětlení a pomoc a i zadávání problémů, které sám ani nevidí, protože na to nemá vzdělání....

+5/0
13.9.2015 20:06
Foto

F49r13a86n87t59i73š36e55k 57K58š91í69r 2449506255

Netvrdím, že násilím nedosáhnete určitých výsledků.  Nakonec to vidíme na příkladu státních škol, které jsou na násilném vzdělávání a indoktrinaci lidí založené.   Hovořím o svobodném přístupu ke vzdělání, které je potvzené přinejměnším 40 lety praxe škol typu Sudbury Valey, nebo 90ti lety škoy Summerhill  http://www.svobodauceni.cz/clanek/skola-summerhill

Každý z nás ví, když se zastavíme a zamyslíme se nad tím, že ty nejdůležitější životní lekce, které jsme se naučili, nejsou ty, které jsme se „naučili ve školce“, ani ty, které jsme se naučili později ve školních lavicích. Namísto toho jsou to ty, které jsme se naučili, když jsme si dopřáli luxus následovat své vlastní zájmy.

+1/−4
13.9.2015 20:45
Foto

D26a23l97i77b75o22r 70B62a97r63t91o60š 5614670127899

Vidíte, to je náš neustálý problém, vy NIKDY nereagujete na téma debaty. Nikdo nemluvil o násilí...násilí při výuce používá islám. A jestli je vysvětlení Pythagorovy věty indoktrinace, tak se už nemusíme bavit vůbec.

Ale máte pravdu, ohledně socializační funkce školy, jenže, jak chcete udělat, aby s ekludi neprali, a nedělali spousty jiných věcí, které velmi obvykle dělají???

Vy vidíte jen jistý ideál, který ale snad možná by mohl fungovat, kdyby všichni lidé a děti bili -y stejní a velice uvědomělý a na vysoké vědomostní, kulturní , emoční a morální výši.....a to nefunguje  a asi ještě neuvěřitelně dlouho fungovat nebude....

Jenže peníze nevyděláte tím, že víte, co si myslí Franta, ale tím, že umíte tu Pythagorovu větu.....

A už mi nepište....nebudu na vás reagovat...nechci se s vámi bavit...řekl jsem to dost jasně???

0/0
13.9.2015 23:30
Foto

F96r44a19n70t66i37š65e54k 91K43š12í22r 2359416195

Debatu jste zahájil vy se svojí reakcí.  Mě je skutečně jedno, jestli na mne budete, nebo nebudete reagovat.  Jelikož jsou ale vaše argumenty velmi nekonzistentní a velmi plytké, není těžké se s nimi vypořádat.  Proto bude asi pro vás opravdu jednodušší, když na mne nebudete reagovat.  Já vám ale nic takového neslibuji.

0/0
14.9.2015 7:24

T97o32m32á51š 36Z43e59m41á29n34e86k 5730888806976

Princip školy spočívá v tom, jak dětem nalít do hlavy vědomosti přes jejich odpor. Teď se nebavím o pár talentovaných žácích, ale o většině.

+7/0
13.9.2015 20:11

O23l84i 93H59a37n77z82a87l 4568245322118

Dětský mozeček je jako lačná houba.Potřebuje nasávat vědomosti,vzorce chování a vůbec všechno co je k mání.Proto je ve článku zmíněn i termín od předškolního věku tak do čtvrté třídy.V tomto čase se učí relativně nejsnáze a nejefektivněji.Potom je to už jenom horší.Propást nejlepší čas k poznávání a učení se mi nezdá jako dobrá investice do dětí.Takže pane Kšíre...ustoupit a nechat volný průběh?Ne,ne né.Ale můj názor vlastně nemá valnou hodnotu,každý naloží s potomkem jak uzná za vhodné.Já děkuji za článekR^

+3/0
13.9.2015 20:28
Foto

F65r51a14n35t41i19š98e27k 59K55š75í58r 2879466865

Také jsem to nechápal, že by to mohlo fungovat, ale ono to opravdu funguje.

http://blog.tomashajzler.com/clanek/summerhill-svoboda-ve-skole

0/0
13.9.2015 20:49

P47e24t11r32a 93N60o24v77á35k61o51v37á 7108196474568

Možná by si naopak pan Gray měl přečíst knihu pana Hubatky.

Tu knihu, o které mluvíte, neznám, ale je nebezpečné si myslet, že když děti mají touhu se učit, tak není třeba jejich učení řídit.

0/0
14.9.2015 8:47

B75ě15l81a 57H40o76r71á50k87o48v41á 1718802689280

To je hezké, že maj být děti integrovány, to budou muset jít ti co to nařizujou příkladem, a ne že vlastní děti daj jinam!

+14/0
13.9.2015 19:19

P28e78t65r 38C11h47a73r22v95á78t 1131886339190

R^ted jste udeřila hřebík na hlavičku...Kecat na úkor ostatních umí každej

+2/0
13.9.2015 19:21

B24ě47l12a 81H29o24r17á60k45o76v10á 1668342269220

Také je dobré, jak nám západ nařizuje cikánskou směs, ale do takové třídy vlastní dítě nedaj a kdo u nás trochu může, tak už také

+6/0
13.9.2015 19:33

P12a82v10e62l 20S62o87b67o47t66k87a 5570864

I kdepak... podívejte kolik ministrů nebo poslanců dalo své děti na strojní průmyslovky nebo do učení.

BUDOUCNOST DĚLNICKÉ TŘÍDY JE V PRŮMYSLU - stejně jako je v inkluzi a integraci - ale to se týká jen dělnické třídy, ne vládnoucích elit.

+2/0
13.9.2015 19:28







Najdete na iDNES.cz