Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nepřesunujte brněnské nádraží, píšou špičkoví architekti vládě

Současná poloha, pod Petrovem, u řeky. Tři možnosti, kde by mohlo být brněnské vlakové nádraží. O nich budou za rok rozhodovat Brňané v referendu. Jeho výsledek však bude závazný jen pro vedení města. O brněnském nádraží se totiž ve skutečnosti rozhoduje v Praze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P31a12v96e29l 34H61o65u49s62k29a 3281295130818

Chápu to dobře, že milí páni architekti něchtějí ani jednu novou variantu, ale na současný stav se podle nich jednoduše nemá sahat? Máme se zříct mezinárodního uzlu a možnosti dojet za hodinu do Prahy jen proto, aby to měli architekti o pět minut blíže do svého studia???

+3/−5
16.9.2015 20:14

O97n71d34ř61e56j 93H70o32l94u96b 1499327588796

Pokud někdy náhodou nějaké nové nádraží bude, tak se obávám, že to bude "kompromis" mezi všemi variantami, který si vybral vždycky to horší:

- zůstane na stejném místě, jenom zatáčky budou prudší nebo budou místo dvou tři (je stanoveno, že zatáčka nevadí, protože ve Švýcarsku existuje nádraží, které je v zatáčce)

- napojení na MHD bude příšerné podobně jako teď (všude se diskutuje o tom, jestli se na Svoboďák pěšky půjde 4 nebo 5 minut, ale nikdo nevidí, že nesmyslně umístěný podchod může znamenat zdržení třeba 3 minuty). Stávající uzel není dobře vyřešen - něco zastavuje před nádražím, něco za nádražím, něco ještě kousek vedle (trolejbusy). Správně má být nádraží v jednom patře (nebo několika), MHD v jiném pod (nebo nad) ním. Pak může být všude blízko.

- nepřibude ani jedno nástupiště, protože nikdo nepotřebuje, aby vlak setrvával v nádraží dlouhou dobu (zato každý potřebuje, aby průjezd posledního kilometru na příjezdu na hlavák trval 15 minut, protože v nádraží není místo)

- přestavba stávajícího nádraží bude mít fatální vliv na jeho použitelnost. A to po dobu několika (tedy aspoň 4 nebo 5) let. Spousta spojů bude muset být zrušena, nebo odkloněna. Stačí se podívat, jak to vypadá teď, když chybí pár kolejí v Maloměřicích. To je (bohužel) docela jasný argument pro rekonstrukci za provozu.

+1/0
16.9.2015 18:03

E43d74u37a92r14d 30B78l12a73z94e36k 1133850535585

Bude to zase jen samá komerční firma, obchod y a mekáče ;-€ A kdesi daleko od centra :-(

0/0
17.9.2015 19:37

P44e24t41r 15G18a59b11r38i31e61l 13S92t97. 3536279852586

Hlavní slovo by měli mít ti, kteří nádraží nejvíce využívají, tedy ti venkované, kteří jezdí do Brna denně za prací!! A ti jsou většinou proti přesunu!!

+11/−4
16.9.2015 14:42

E34d71u45a42r50d 25B54l17a55z93e84k 1793120215795

Jsem z městyse 50km od Brna a již jako tejdne, někdy i deně! (při praxi), dojíždějící student, jsem ocenil zejména, že dojedu téměř do centra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! R^

 Nádraží někde za městem je pro mě nepřijatelná, navíc, kdy se mi blíží s vyšším věkem vyhlídky, že přijdu o řidičák a možnost zajet do skvostného Brna jen vlakem, to budu v důchodu pajdat kilometry pěšky do centra???... A zase budu procházet komerčníma firmama jako Vaňkovka?... Prej mělo být až 80% plochy nové budovy na jihu samá "chudinka" komerční renomovaná firma ;-€

+1/0
17.9.2015 19:36

R38o26m85a46n 47J93e36s27c39h80k39e 9498865437295

V Innsbrucku posunuli nové nádraží asi o 400 metrů směrem na západ. To je zanedbatelné. Nádraží v Brně je špatné. Předělat je nutnost. Kvůli 6 minutám při posunutí nádraží směrem k řece od 5.nástupiště k řece problém nevidím. Rozdíl jedné šalinové zastávky. Já také dojíždím do Brna.

 Také bych uvítal železniční zastávku u Hornbachu-Bauhasu. Jenomže to by politici museli jezdit vlakem a ne auty.

0/0
18.9.2015 21:18

Š76t12e59f92a62n 69F98r50i88č29a 7562358153486

Stačí se jet podívat do Švýcarska, kde si nádraží v centru, památkových budov i související infrastruktury cení nade vše. Kdykoli tam přijedu, vždy žasnu nad tou krásou, nablýskané mosazné prvky, včas obnovované barevné fasády, repliky dobového mobiliáře, všude čisto, prostě nádhera. Brněnské nádraží má všechny předpoklady být takovým malým Švýcarskem. Stavební firmy by ale rády přesouvaly, a i politici z toho tuší nějaké příležitosti.

+15/−2
16.9.2015 14:06

P31e98t15r 75G66a55b14r26i98e55l 77S94t31. 3576979302486

Bohužel ve vedení Brna nejsou Švýcaři, ale po léta mafiózní proutníci z ODS a ČSSD .;-DRv

+6/0
16.9.2015 14:43

P52e57t61r41a 24V79a60ň32k59o81v89á 4794974266942

"Rekonstrukce nynějšího nádraží tak, aby odpovídalo moderním podmínkám železniční dopravy, by podle něj vyšla asi o patnáct procent levněji než přesun. Obě varianty přitom odhaduje asi na 50 miliard korun."      aha...

+2/−3
16.9.2015 12:58

P30a51v72e35l 35B33o86u87c51n81í79k 4112941423315

Uvidíme, s jakými argumenty architekti přijdou. Ale věta "...bude to nákladné a mnohem složitější než jeho přesun..." mne moc o realizovatelnosti nepřesvědčila. Ostatně město Brno právě vyhlásilo architektonickou soutěž o Jižní Centrum s nádražím Pod Petrovem.

osobně, jako ten, kdo každý den přestupuje u nádraží, nevidím žádnou výhodu v přecpaném uzlu šalin u hlavního nádraží. Šaliny popojíždějí, čekají až se uvolní nástupiště a pak dávají bacha na přebíhající těsně před nosem šaliny. A my se prodíráme mezi dalšími čekajícími. A to chceme ještě více tento uzel MHD zahustit. Další koncentrace MHD na 4 kolejích v uzlu u nádraží není cesta vpřed. Si myslím.

Jen bych ještě poukázal na skutečnost, že i v případě přestavby současného nádraží nebo výstavby Nového nádraží Pod Petrovem (v Centru), je nutné navýšit kvůli malé kapacitě počet kolejí směrem na Židenice ze současných 2 alespoň na 4. A v případě severního napojení Vyškovské tratě, pak na šest. Také je nutné zvýšit nivelitu (výšku) celého kolejiště, tj. vyměnit všechny mosty a viadukty od ulice Bubeníčkova, přes Koliště, podjezd pro šaliny u nádraží, až po přechod řeky Svratky. Takže nejen nákladní průtah by musel projít kompletní obměnou.

Pro vysokorychlostní (VRT) železnici po uzlu Brno stačí běžná trať do 160 km/hodinu, jen je třeba počítat s dalším párem kolejí (a nástupišť) pro jednotlivé směry.

Ale pokud se podaří najít řešení o 12 průjezdních kolejích, nástupištích délky 450 metrů a šířky 6 metrů, resp. bočních pak 3,5 metrů...

+13/−4
16.9.2015 12:16

P56e92t36r87a 42V54a54ň25k70o26v24á 4944674396182

R^

+1/−1
16.9.2015 12:58

N95i56k82o51l69a97j 70M20a77l65í71k 5564663980911

No a co někdo, kdo přestupuje každý den z vlaku na nějakou šalinu u nádraží? Tj. ta skupina osob, které to nádraží slouží nejvíce.

Pochoopil jsem to tak, že vy nejste ten pravidelně dojíždějící vlakem...

+3/−1
16.9.2015 13:45

R33o67b94e71r49t 45M35o81t54k77a 4166557159955

Pokud se přesune nádraží, tak se pochopitelně přesunou i šaliny. Přesun šalin pak ocení i dojíždějící na Zvonařku.

+2/−1
16.9.2015 16:51

I26v37a39n 15H10o22l80a40s 5837637658837

Jak přesunou? U "nádraží u řeky" těžko vznikne přestupní uzel srovnatelný s tím současným, většině lidí cestujících na nádraží MHD tak přibude min. jeden přestup.

+1/0
17.9.2015 9:15

P45e69t88r 49G30a85b30r98i76e78l 68S84t83. 3396899112776

No přecpaný uzel, vážený pane budete mít tak či tak. Buď na Benešové, nebo za Zvonařkou. Nebo si umíte představit, že by se s vyplazeným jazykem fofrovalo od vlaku ze Zvonařky na šalinu na Benešovu?  A nástupiště? když připostíte lokální provoz ve stávajících, rekonstruovaných  prostorách a rychlostní vlaky posunete  na Malou Ameriku, je po problému. A zároveň by se v Praze mohli plácnout přes kapsu a dát love na dvě linky metra do Brna. (místo rozkrádaček typu Blanka a spol.) Že by se posnažili modrosoudruh Fiala, a oranžosoudruh Sobotka aby polepšili, co léta v Brně prznili jejich soukmenovci?

+4/−1
16.9.2015 14:54

I54v52a70n 40H15o76l52a89s 5267817448357

> nevidím žádnou výhodu v přecpaném uzlu šalin u hlavního nádraží. Šaliny popojíždějí, čekají až se uvolní nástupiště a pak dávají bacha na přebíhající těsně před nosem šaliny

Holt i ten tramvajový uzel se nijak nemění k lepšímu, protože se čeká, kde to nádraží vlastně bude (když v roce 1994 vykolejené tramvaj z Masaryčky smetla přístřešek na prostřední nástupišti, tak se nový postavil až za hezkých pár let). i u stávajícího nádraží, resp. nádraží pod Petrovem lze ten uzel MHD udělat mnohem komfortnější, než je teď.

+3/0
16.9.2015 14:58
Foto

L49i31b35o82r 98V24y49k61o54u11p36i85l 9296215859477

Jak chcete objektivní soutěž, když zastupitelé, minulí i dnešní, vlastní pozemky pod budoucím odsunutým nádražím. Proto se nádraží ve stávající poloze nazývá "nulová varianta". Přeloženo, když my  z toho budeme mít prd, tak vy taky.

+4/0
16.9.2015 12:00

B38o37h55u68š 20H10a78v86e22l 7920292877548

Architekti to só ptáci - jeli po rekonstrukci povrchu chodníků před nádražím vlakem a s kufrem? Malé kostky jsou pro kufry s kolečky ideál! Od detailů to začíná.

Nejhorší, že se kecá o obslužnosti, ale detaily nikoho (arch) nezajímají. Pokud tam pojede šalina, není nutná tlačenice na hlavním nádraží, lze to rozředit. Ty viadukty u nádru na rychlodráhu nepředěláte. Proč je pod nádražím tržnice, protože na autobudák není slušné spojení, když bude vyřešeno spojení, tržnice se nevyplatí.

Přesun!

+7/−3
16.9.2015 12:00

P24a80v63e93l 26F77o64l29t32á39n 4380622244

Úspěšný člověk nevláčí kufry s kolečky ani tašku RVHP – úspěšný člověk vezme do kapsy pas a kreditky a letí létadlem.

Póvl ať se klidně drncá.  :-)

+1/−7
16.9.2015 13:51

P57a42v66e33l 11R76e31z83n79i26c12e56k 3235564114472

Jste asi upad z Visne. Ukazte mi jedineho obchodnika, manazera, technika / technologa ktery na pracovni cestu delsi nez 2 dny nepotrebuje kufrik na koleckach...

+3/0
16.9.2015 14:42

P38a84v42e84l 67F38o32l70t66á95n 4810562834

a ironie vám, minusující bobánci, neříká nic?

proč myslíte že je tam ten smajlík?

0/0
16.9.2015 20:42

R24o78m22a12n 85J97e11s65c38h22k13e 9848965117345

Už jednou jsem byl na odborné přednášce. Architekt si namaloval domečky okolo nádraží. Projektanti z VUT navrhli kolejově nádraží. A když jsem se dotázal, kolik reálných nádraží v životě naprojektovali - žádné. To jsou odborníci.

Zeptejte se výpravčích a strojvůdců na provoz na brněnském nádraží. A také průvodčích co odbavují vlak.

   Já su dojíždějící. Pro mne 5-10 minut při posunutém nádraží od 5.nástupiště k řece je lepší varianta, než nádraží v oblouku u pošty mínus 3 minuty.

   V Rakousku posunou a postaví nové nádraží hned vedle bez řečí a keců. Rozdíl 300 - 400 metrů a život jde dál. V Brně zdechl pes. Já tam bydlel 30 roků

O přestavbě se mluví od roku 1928.

+1/0
17.9.2015 17:07

T61o56m87á91š 31T44a64t10í15č90e57k 5600592190498

Ač militantní ateista, mám chuť poděkovat za Sapákova slova pánubohu. R^

+2/−7
16.9.2015 11:35

R85a97d18e80k 92N27e10u90m83a43n97n 5612412828185

nadrazi se presune

jde o miliardovou zakazku, kde se ledasco ztrati

i kdyz se rozhodne 30z ze ne, tak jednou referendum nebo rozhodnuti radnich bude znit ano, a bude hotovo

jde jen o to kdy

0/0
16.9.2015 11:27

R32a20d50e39k 49N31e41u80m50a91n66n 5272612918465

30x ze ne ..... tak jednou ano

0/−1
16.9.2015 11:28

M22i13r56e57k 28Z85á83v15o26d90n63ý 7942567180238

Navíc pochybuji, že cena (výkup pozemků + stavba nové tratě + stavba nového nádraží + stavba dalších budov + stavba dopravní infrastruktury (tramvaje) + revitalizace okolí + revitalizace stávající budovy) = cena (úprava nádražní budovy + modernizace tratě)

+1/0
16.9.2015 11:24

J22i54ř59í 74H51l35a29v78á68č56e29k 6794556876566

Zrušte  tu ze všech stran občůranou odpočívárnu pro bezdomovce a vietnamský trh.

Ostuda Brna - ODSUN ANO!!!!!!

+12/−8
16.9.2015 11:14

I44v36a24n 21H76o35l66a27s 5677257938307

Až na tu "maličkost", že ostudou to není proto, že je to nádraží v centru města (kam logicky patří), ale protože skoro let je to bráno jen jako provizorium.

+5/0
16.9.2015 14:49

P36a18v85e30l 74R50a40c97e82k 6331890915337

Kolik se na tom živí lidí už 10 let !! Už by stálo nové i opravené nádraží.

+7/0
16.9.2015 10:58

M10i68r71e80k 87Z70á89v75o51d27n30ý 7512957530398

Hlavním důvodem pro přesun nádraží není napojení na vysokorychlostní trať (upřímně stejně žádná vysokorychlostní trať středem Brna nikdy vést nebude), ale potřeba zbavit se slibně nakoupených lukrativních pozemků a trochu pumpnout stát.

+21/−3
16.9.2015 10:49

P65a53v25e27l 42F57o92l15t87á81n 4720632664

Jsem pro zachování stávající polohy.

+23/−9
16.9.2015 10:42

R22o72m43a66n 51J40e88s64c75h50k26e 9968725787395

Už naší dědové byli chytřejší a v roce 1928 byla soutěž na přestavbu. Místo toho aby politici udělali něco pro lidi a nádraží přestavěli, vozí se v autech.

Juránek, Hašek ani Vokřál nedělají nic. Je mne líto schodů na hlavním nádraží i v Brně - Židenicích. Maminky s kočárky a invalidé by si to zasloužili.

0/0
17.9.2015 17:15

P64a56v64e30l 35M23i64l34i40č83k13a 1514378149151

Hejtman Šašek to rozsekne on rozumí všemu a budou volby..

+3/−2
16.9.2015 10:34

J67a24k36u33b 33Z20a37c64h 3755546373410

Pan Sapák je ten poslední, kdo by mohl říct, že je nezaujatý. Jeho postoj a omezené vidění pouze pro svou vl. pravdu je všeobecně mezi architekty známé a nic než jeho postoj není správný... i v tomto případě.

+3/−3
16.9.2015 10:32

R91a74d84e62k 85T92u71š79e74r 6264470332816

To je pořád keců a psaního. Stejně jde jenom o prachy pro pár jedinců, kteří si myslí, že na tom zbohatnou. Žádný přesun nebude ani teď ani potom, vždyť je to jasný.

+3/0
16.9.2015 10:25







Najdete na iDNES.cz