Diskuze

Nepřesunujte brněnské nádraží, píšou špičkoví architekti vládě

Současná poloha, pod Petrovem, u řeky. Tři možnosti, kde by mohlo být brněnské vlakové nádraží. O nich budou za rok rozhodovat Brňané v referendu. Jeho výsledek však bude závazný jen pro vedení města. O brněnském nádraží se totiž ve skutečnosti rozhoduje v Praze.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Chápu to dobře, že milí páni architekti něchtějí ani jednu novou variantu, ale na současný stav se podle nich jednoduše nemá sahat? Máme se zříct mezinárodního uzlu a možnosti dojet za hodinu do Prahy jen proto, aby to měli architekti o pět minut blíže do svého studia???

3 5
možnosti

Pokud někdy náhodou nějaké nové nádraží bude, tak se obávám, že to bude "kompromis" mezi všemi variantami, který si vybral vždycky to horší:

- zůstane na stejném místě, jenom zatáčky budou prudší nebo budou místo dvou tři (je stanoveno, že zatáčka nevadí, protože ve Švýcarsku existuje nádraží, které je v zatáčce)

- napojení na MHD bude příšerné podobně jako teď (všude se diskutuje o tom, jestli se na Svoboďák pěšky půjde 4 nebo 5 minut, ale nikdo nevidí, že nesmyslně umístěný podchod může znamenat zdržení třeba 3 minuty). Stávající uzel není dobře vyřešen - něco zastavuje před nádražím, něco za nádražím, něco ještě kousek vedle (trolejbusy). Správně má být nádraží v jednom patře (nebo několika), MHD v jiném pod (nebo nad) ním. Pak může být všude blízko.

- nepřibude ani jedno nástupiště, protože nikdo nepotřebuje, aby vlak setrvával v nádraží dlouhou dobu (zato každý potřebuje, aby průjezd posledního kilometru na příjezdu na hlavák trval 15 minut, protože v nádraží není místo)

- přestavba stávajícího nádraží bude mít fatální vliv na jeho použitelnost. A to po dobu několika (tedy aspoň 4 nebo 5) let. Spousta spojů bude muset být zrušena, nebo odkloněna. Stačí se podívat, jak to vypadá teď, když chybí pár kolejí v Maloměřicích. To je (bohužel) docela jasný argument pro rekonstrukci za provozu.

1 0
možnosti

Bude to zase jen samá komerční firma, obchod y a mekáče ;-€ A kdesi daleko od centra :-(

0 0
možnosti

Hlavní slovo by měli mít ti, kteří nádraží nejvíce využívají, tedy ti venkované, kteří jezdí do Brna denně za prací!! A ti jsou většinou proti přesunu!!

11 4
možnosti

Jsem z městyse 50km od Brna a již jako tejdne, někdy i deně! (při praxi), dojíždějící student, jsem ocenil zejména, že dojedu téměř do centra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! R^

 Nádraží někde za městem je pro mě nepřijatelná, navíc, kdy se mi blíží s vyšším věkem vyhlídky, že přijdu o řidičák a možnost zajet do skvostného Brna jen vlakem, to budu v důchodu pajdat kilometry pěšky do centra???... A zase budu procházet komerčníma firmama jako Vaňkovka?... Prej mělo být až 80% plochy nové budovy na jihu samá "chudinka" komerční renomovaná firma ;-€

1 0
možnosti

Stačí se jet podívat do Švýcarska, kde si nádraží v centru, památkových budov i související infrastruktury cení nade vše. Kdykoli tam přijedu, vždy žasnu nad tou krásou, nablýskané mosazné prvky, včas obnovované barevné fasády, repliky dobového mobiliáře, všude čisto, prostě nádhera. Brněnské nádraží má všechny předpoklady být takovým malým Švýcarskem. Stavební firmy by ale rády přesouvaly, a i politici z toho tuší nějaké příležitosti.

15 2
možnosti

Bohužel ve vedení Brna nejsou Švýcaři, ale po léta mafiózní proutníci z ODS a ČSSD .;-DRv

6 0
možnosti

"Rekonstrukce nynějšího nádraží tak, aby odpovídalo moderním podmínkám železniční dopravy, by podle něj vyšla asi o patnáct procent levněji než přesun. Obě varianty přitom odhaduje asi na 50 miliard korun."      aha...

2 3
možnosti

Uvidíme, s jakými argumenty architekti přijdou. Ale věta "...bude to nákladné a mnohem složitější než jeho přesun..." mne moc o realizovatelnosti nepřesvědčila. Ostatně město Brno právě vyhlásilo architektonickou soutěž o Jižní Centrum s nádražím Pod Petrovem.

osobně, jako ten, kdo každý den přestupuje u nádraží, nevidím žádnou výhodu v přecpaném uzlu šalin u hlavního nádraží. Šaliny popojíždějí, čekají až se uvolní nástupiště a pak dávají bacha na přebíhající těsně před nosem šaliny. A my se prodíráme mezi dalšími čekajícími. A to chceme ještě více tento uzel MHD zahustit. Další koncentrace MHD na 4 kolejích v uzlu u nádraží není cesta vpřed. Si myslím.

Jen bych ještě poukázal na skutečnost, že i v případě přestavby současného nádraží nebo výstavby Nového nádraží Pod Petrovem (v Centru), je nutné navýšit kvůli malé kapacitě počet kolejí směrem na Židenice ze současných 2 alespoň na 4. A v případě severního napojení Vyškovské tratě, pak na šest. Také je nutné zvýšit nivelitu (výšku) celého kolejiště, tj. vyměnit všechny mosty a viadukty od ulice Bubeníčkova, přes Koliště, podjezd pro šaliny u nádraží, až po přechod řeky Svratky. Takže nejen nákladní průtah by musel projít kompletní obměnou.

Pro vysokorychlostní (VRT) železnici po uzlu Brno stačí běžná trať do 160 km/hodinu, jen je třeba počítat s dalším párem kolejí (a nástupišť) pro jednotlivé směry.

Ale pokud se podaří najít řešení o 12 průjezdních kolejích, nástupištích délky 450 metrů a šířky 6 metrů, resp. bočních pak 3,5 metrů...

13 4
možnosti
Foto

Jak chcete objektivní soutěž, když zastupitelé, minulí i dnešní, vlastní pozemky pod budoucím odsunutým nádražím. Proto se nádraží ve stávající poloze nazývá "nulová varianta". Přeloženo, když my  z toho budeme mít prd, tak vy taky.

4 0
možnosti

B35o36h46u34š 89H20a62v47e72l

16. 9. 2015 12:00

Architekti to só ptáci - jeli po rekonstrukci povrchu chodníků před nádražím vlakem a s kufrem? Malé kostky jsou pro kufry s kolečky ideál! Od detailů to začíná.

Nejhorší, že se kecá o obslužnosti, ale detaily nikoho (arch) nezajímají. Pokud tam pojede šalina, není nutná tlačenice na hlavním nádraží, lze to rozředit. Ty viadukty u nádru na rychlodráhu nepředěláte. Proč je pod nádražím tržnice, protože na autobudák není slušné spojení, když bude vyřešeno spojení, tržnice se nevyplatí.

Přesun!

7 3
možnosti

Úspěšný člověk nevláčí kufry s kolečky ani tašku RVHP – úspěšný člověk vezme do kapsy pas a kreditky a letí létadlem.

Póvl ať se klidně drncá.  :-)

1 7
možnosti

Ač militantní ateista, mám chuť poděkovat za Sapákova slova pánubohu. R^

2 7
možnosti

nadrazi se presune

jde o miliardovou zakazku, kde se ledasco ztrati

i kdyz se rozhodne 30z ze ne, tak jednou referendum nebo rozhodnuti radnich bude znit ano, a bude hotovo

jde jen o to kdy

0 0
možnosti

30x ze ne ..... tak jednou ano

0 1
možnosti