Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šalinkarta za polovic nebude. Volební slib v Brně zůstává slibem

Ani rok od voleb v Brně není jasné, kdy a jestli koalice vedená ANO splní slib zelených, že „předplacenky“ zlevní. Město pošle brněnskému dopravnímu podniku 200 milionů navíc, ale na nové tramvaje a zkrácení intervalů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K20r56i96s80t84ý57n36a 45F10o22j37t71l60o14v95á 4798437174631

Ja jezdim zasadne na cerno a kdyby se ta salinkarta na rok dala koupit pod tri tisice, tak bych do toho sla, verim, ze takovych je nas mnoho, takze by dopravni podnik urcite tolik neprodelal, toto jsou naproste zaklady ekonomie...

0/−2
9.10.2015 0:04

M68a24r29t28i98n 65Z74l15a76t20u51š58k54a 8207584910701

Kdyby lidi nejezdili načerno, nemusel by zbytek platit za ně, mohlo by být levnější jízdné. Základy ekonomie

Takže děkujeme.

+3/0
9.10.2015 1:01

M47a46r70t95i63n 38Z92l62a13t93u31š55k26a 8137744940841

Ach ty sliby. Bylo hned jasné, že to nedopadne. Osobně si myslím, že by to narazilo na problém s tarifem IDS JMK. Ale kdyby se chtělo udělat něco pro lidi, šlo by to udělat i jinak. Nechat šalinkartu za současnou cenu a k roční šalinkartě tisknout pátej kupón na popelnice v Brně. Dostali by to všichni (žádná diskriminace), ale město by to dotovalo jen Brňákům (mimobrněnským by slevovej kupón byl k ničemu, tudíž by to město nic nestálo).

+1/−1
8.10.2015 21:17

P17a44v89e38l 97M24a20r52e58š 8355580637815

Aukro zavede novou kategorii 

Prodám nepoužitý kupón na popelnice ;-D;-D

0/0
8.10.2015 21:35

M61a11r21t34i42n 95Z45l67a14t85u36š64k94a 8717524580591

Vzhledem k tomu, že na šalinkartě je jméno a na kupónu datum narození,nebál bych se toho. Navíc jméno jde určitě vytisknout i na kupón.

0/0
9.10.2015 0:03

P16a75v62e69l 13M24a11r42e49š 8315600527145

Levnější šalinkarta POUZE pro lidi s trvalým pobytem, to je fakt geniální nápad.Zaprvé to je diskriminace jak vyšitá, to neprojde přes Ústavní soud

A za druhé, já myslel, že vymýšlejí jak lidi dostat do MHD, ne je z ní vyhnat...( podstatnou část kaštanů tvoří venkovani dojíždějící za prací a studentů,obě skupiny málokdy budou mít TP v Brně).

To je stejně skvělý nápad, jako ten, že rezidentské parkování bude pouze pro lidi s trvalým pobytem v dané lokalitě....

+4/0
8.10.2015 17:57

M12a44r98t31i42n 30Z43l91a70t78u59š27k12a 8577634720131

Proč diskriminace? Někdo někomu brání bydlet v Brně? Možná je to nemorální, ale určitě ne protizákonné.

+1/−1
8.10.2015 21:19

P51a66v92e98l 28M81a10r21e57š 8865190917925

Tak někdo z mnoha důvodů nechce mít v Brně trvalé bydliště, někdo nemůže. Ono v pronbajatých bytech je dost často problém mít trvalé bydliště. 

Samozřejmě vím, že podle NOZu vám to majitel zakázat nemůže, ale může vám za rok neprodloužit smlouvu, když si přes jeho nesouhlas do jeho bytu bydliště napíšete.

To že někdo nemá v brně trvalku ještě není důvodem aby si nemohl koupit roční kupon na MHD nebo zaparkovat před bytem.

0/0
8.10.2015 21:39

M74a83r24t10i82n 90Z65l72a39t31u24š67k44a 8967134520101

A on někdo někomu zakazuje si koupit šalinkartu?

Parkování je trošku jiná věc. Tam je spíš problém v tom, že je hezké, že můžu parkovat v místě A, ale většinou potřebuju parkovat i v místě B. A dokud není dostatek parkovišť a parkovacích domů, tak je to docela problém.

0/0
9.10.2015 0:08

K65a47r69e45l 78Z92a58c14e82k 7611979191837

Rozumná řešení, která by dostaly více lidí z aut do MHD, od politiků očekávat nemůžeme. Asi by z toho nic nekáplo. Přitom jsem této koalici celkem věřil, konečně jsme se zbavili Onderky a jeho kumpánů a nadšení pomalu vyšumí...:-/

+1/0
8.10.2015 15:48

P42a33v98e77l 13O74d13r12a73z71i17l 6394229447770

No a když už jsme u toho, jak je na tom s předvolebními sliby takový Matýsek Hollanů?

+7/0
8.10.2015 15:28

P41a83v84e95l 68B56o30u71c32n56í94k 4902641943105

Zmiňované město Vídeň má skvěle napojenou pří-městskou vlakovou dopravu na MHD, a hlavně páteřní metro s potřebnou volnou kapacitou pro další cestující.

Nejsem si proto jistý, jestli by takové 20% navýšení počtu cestujících ve špičce v Brně bylo to pravé ořechové. Zvláště, když musí Dopravní podnik dále zkracovat intervaly, aby byl schopen odvést to množství stávajících cestující, a kdy další zkracování intervalů na některých linkách šalin už není ve špičce organizačeně a technicky možné.

A když si vzpomenu na ten přecpaný přestupní uzel u hlavního nádraží....

Řešením je posilování okružních linek MHD a pří-městské železnice, ale to je vskutku dlouhodobý úkol (městský okruh, nové hl.nádraží, nové Židenické nádraží nad ulici Bubeníčková, přestupní uzel Tržní-Černovice ...)

+5/0
8.10.2015 13:00

P38a66v62e55l 88O89d67r66a92z38i49l 6974919747610

Uzel u nádru se ucpal ve chvíli, kdy překopali nádr, vymysleli zastávky na Nových sadech tam, kde dnes jsou a celej plac před poštou nechali ladem.

0/−1
8.10.2015 15:21

V16o66j57t79a 72P98r76o11s50e36c22k61y 6768310185839

Jezdim zásadně na černo asi 35 let a pohoda

+1/−13
8.10.2015 11:51

M16i73r43o49s75l65a55v 86V72y27k91o67u28p58i38l 3950696493375

Šalinkarta mi nepříjde až tak drahá. (Jezdím autem což je nesrovnatelně dražší)

Spíše bych přivítal kulturu cestování, když te troleják jednou za čas použiji !!!

Do Slatiny jezdí totiž  trolejbusy č. 131, které působí dojmem dobytčáku = pozvracené, páchnoucí vykopávky.

Asi je to pomsta Města Brna a DPMB,  že tato linka má cíl ve Šlapanicích =  "rebelských" Šlapanic, které nechtějí být součástí Brna.

Jenže za to obyvatelé Slatiny (staré Slatiny, ne Slatinského sídliště kam jezdí linky častěji a v lepším stavu). nemohou. 

Navíc jezdí č. 131 velmi sporadicky = je to "linka naděje" a večer končí 22:18, což je neúnosné.

Slatina je vůbec hnojník Brna, je to největší smetiště, kam jezdí parkovat kamiony, do tzv. Zeleného města. Nyní jsem zvědav, zda oprava vozovky na Řípské ulici nebyla jen oprava pro stání kamionů ??

+2/0
8.10.2015 11:28

L42u83k31a10s 61N65e22m28e75c 7389890442834

;-D;-D;-D  131  ;-D;-D;-D

+5/0
8.10.2015 11:31

P53a11v90e27l 41M22a40r10e12š 8925980817845

tak se sekl v čísle linky (ona to ještě nedávno ta 131čka byla) ale jinak má pravdu

0/0
8.10.2015 11:48

M42i31r76o82s65l17a81v 80V50y63k84o72u81p83i63l 3460786583825

Díky :-) To už se tolikrát měnilo, že se asi vrací čísla z mého dětství před 45ti lety.

+1/0
8.10.2015 12:07

P81a17v23e27l 66O20d63r56a19z36i40l 6904319287750

Ještě nedávno před 12 lety ;-D no to jezdí fakt "občas".

+2/0
8.10.2015 15:24

P32a89v50e92l 71S81ý62k13o13r46a 1161547596380

Vážně není drahá?

Praha - 3650kč / rok

Brno - 4750kč / rok

Zajímalo by mě, jestli je v Brně opravdu o tolik lepší doprava ve větším rozsahu.

+4/0
8.10.2015 14:58

P76a62v32e43l 26M10a76r29e14š 8205720117605

V Brně není šalinkarta drahá, to v Praze je díky populistům velmi levná.

Jestli je v Brně neúměrně drahé jízdné, tak to platí o jednorázových jízdenkách (včetně universálních)

Lidi do MHD přitáhne spíše zlevnění tehlech jízdenek.

+2/−3
8.10.2015 16:22

P72i53v20o72ň62k54a 15M61i72r94o85s85l10a28v 8142202791602

Aha,takže my,co máme šalinkarty na tom proděláme jo?

0/0
8.10.2015 20:49

P65a14v28e41l 72M18a56r14e27š 8975120857405

vy nemáte na čem prodělat. Se současnou cenou vychází šalinkarta na cca 13 kč na den. To je půlka jedné hodinové jízdenky.

Pokud chcete dostat lidi do MHD, neřešte ty, co už šalinkartu mají. Protože ti už zřejmě MHD pravidelně jezdí ( jinak BY SI JI NEKUPOVALI)

Vy potřebujete k ježdění MHD přesvědčit lidi, co jezdí šalinou jen občas a to na jednorázové, SMS jízdenky, nebo na universálku. A pro ně je potom taková cesta šalinou  oproti autu  (nebo dokonce skůtru) drahá a ve většině případů i časově nevýhodná.

0/−1
8.10.2015 21:34

T29o70m31á89š 58T91a73t52í98č53e75k 5140672450568

No, já jsem se šlapanickým drajfem najezdil víc než dost a na zmiňované nedostatky si fakt nevzpomínám. :-/

+2/0
8.10.2015 15:04

M26i80r72o18s33l58a16v 96V42y40k80o12u25p57i36l 3160586853635

Vzhledem k tomu, že znám dlouhodobě i jiné trasy tak ten rozdíl v kvalitě vozů tam opravdu je. Do Slatiny přes Řípskou a dále do Šlapanic jezdí opravdu dost star= trolejáky

0/−1
8.10.2015 16:06

T65o25m78á38š 55T28a15t18í65č59e51k 5370152710108

To je fakt, starý tam jezdijó. Ale špinavý ne.

0/0
8.10.2015 16:08

P87a46v35e93l 61M81a23r73e88š 8595760887585

Na Šlapanické a Slatinské trati jezdí ty největší vraky, které DP ve vozovně vyhrabe.Než je úplně zrušili jezdili tady skoro výhradně Tr14/15.

0/0
8.10.2015 16:24

T93o71m47á27š 27T13a79t40í46č52e27k 5890272490498

Nojo, já jsem reagoval na to, že by byly poblitý.

0/0
8.10.2015 17:50

P46e89t12r 74B40e24z68s89t80a63r33o81s52t51i 2899786773381

A nebylo by místo zlevnění MHD rozumnější zpoplatnit vjezd do centra ohraničeného městským okruhem včetně rezidentu , například 500 Kč/den... Tímto nazeneme do MHD více osob jak zlevnenim...

+5/−8
8.10.2015 11:17

L56u23k93a22s 33N20e12m91e68c 7519930172144

Nema kazdy takovy zivot a zamestnani jako vy a opravdu potrebuje do centra jezdit autem a treba pravidelne. Jakakoliv castka za vjezd je v pripade Brna nesmyslna.

+4/−2
8.10.2015 11:29

P44e41t72r 36B97e56z12s58t43a34r81o65s63t92i 2309366883561

Ono je rozdíl, zda potřebuje nebo chce, více převažuje to chce a že doprava v Brně je až moc hustá... Jeden z řidičů říká, do Prahy si jezdim odpočinout, do Brna nasrxx... Je to tak, ulice úzké dopravy moc, chování řidičů jak na Balkáně tudíž každé omezení by bylo fajn...

+1/−4
8.10.2015 11:37

P72a48v60e70l 35M55a33r66e91š 8725470547275

kdo d ocentra města nepotřebuje, opravdu se tam nejede jen tak pro radost projíždět

+2/−1
8.10.2015 11:48

P94e72t59r 88B49e79z24s91t31a75r78o23s88t22i 2559696263801

Hlavní problém Brna je v absenci P+R parkovišť... Ale i když budou, kolik lidí na tomto parkovišti presedne do MHD, minimum, proto je musíme více motivovat, například vysokým poplatkem... A když někdo v centru bydlí, nechával by auto také tam, popřípadě by si koupil, postavil garáž na předměstí a když by 2x,3x do roka kupoval lednici , televizi nebo skříň tak by si zaplatil a dojel až před barák... Obchody s potravinami ve městě jsou, takže místo plného kufru o víkendu by každý den cestou z práce koupil tašku nákupu... Úřady by pořad ve městě zůstali, kanceláře také, takže by město nevymrelo, jen by se sklidilo, ale za dnešní situace věc neřešitelná... Brno mi po dopravní stránce přijde bez koncepce, například Zvonařka, není to žádná sláva, ale nevím, proč až tam jezdí vesnické autobusy, kolik vesnických linek zajíždí až na Florenc? Grand , kdo proboha vydal licenci na linky jezdící sem, když máme velké ústřední nádraží o dvě ulice dál... Těch věci by dalo na román...

+3/−2
8.10.2015 12:34

P64a79v94e30l 68M53a73r15e26š 8125400637385

Tím že rezidenty donutíte parkovat v polích za městem dosáhnete jenom toho, že z toho centra odejdou ( o o bydlení v centru je spíš za trest už dnes).

Ono smysl auta jev tom, že ho mate k dispozici když VY chcete a potřebujete a jet půl hodiny pro auto někam na periferii jaksi s tím není kompatibilní.Tohle může praktikovat důchodce, co v patek jede na chalupu, ne někdo kdo auto normálně používá.

+1/−1
8.10.2015 12:53

P20e87t17r 85K92o14v14a80ř56í73k 1631513729807

Tomu se říká motivace používat MHD 8-o Většina lidí v Brně je dojíždějících, a vy navrhujete, aby platila za ostavení auta na parkovišti, která nejsou zrovna levná, a navíc si koupili na dojetí kousek do města drahou šalinkartu, jejíž zlevnění se navrhuje pouze pro brňáky. Hmm. A ještě vám nevoní, že autobusy z okolí zajíždějí na autobusové nádraží. Asi byste navrhoval, aby lidi vyklopil někde na předměstí a ti tam půl hodiny čekali na občasný předměstský spoj. To jsou úžasné nápady!

+2/0
8.10.2015 13:26

P57e46t43r 77B95e75z90s82t74a32r74o14s16t25i 2439626213601

Tímto je zároveň motivuju, aby to auto nechali úplně doma a přijeli vlakem, vždyť IDS JMK je snad nejlépe promyšlený dopravní systém v republice... A vesnické autobusy vozit vždy k nejbližšímu nádraží nebo tramvaji, nikoliv až na Zvonarku... V Praze to tak funguje, že vesnické autobusy končí u nádraží nebo u metra a z Florence jediný bus, který jede do vesnice je ten do Brna... A dálkové nahnat všechny na Zvonarku, mohou po cestě pro výstup někde zastavit, ale nenechat je v centru u Grandu, který kapacitou nestačí, nemá žádné zázemí a jednak překáží už jen tou cestou tam..

+2/0
8.10.2015 13:53

P66e46t67r 34K81o35v62a65ř22í10k 1181153409787

Fakt to myslíte vážně, že chcete Brno srovnávat s Prahou, kde mají na okraj přivedené metro, které bez problémů pobere všechny cestující? Toto řešit pomocí šaliny a busů, které na periférii jezdí 1x za 20-30minut není možné. A změnit frakvenci na 5 minut se nevyplatí, protože budou ve vlnách jezdit prázdné a přeplněné busy.

+2/−1
8.10.2015 14:21

P94e71t25r 68B82e34z43s87t47a37r23o83s21t87i 2969876463931

Nechci srovnávat s Prahou, ale například od severu vše vesnické, co přijede do Brna od severu ,končí v Krpoli u nádraží, tudíž jih vozit například do Modřic a pro vlastní cestu do města použít vlak... Absence metra není dle mého pro zatím žádný problém, bude nové nádraží , tam bych poslal dálkovou ,osobáky od Střelic a z Vlary a v místech současného nádraží nechat dvě koleje a s bahn s intervalem 10 špička, 15 sedlo,víkend se spoji Adamov-Sokolnice, Modřice - Kuřim, které již existují a zahustit to na 10 minut klidně jen pendl Kuřim Modřice a k této páteři nahnat vesnické autobusy...

+2/0
8.10.2015 14:47

P62e13t83r 36K23o32v64a17ř24í40k 1631903749687

Ok. Řešíte jen vesnické busy. Ve skutečnosti většina lidí z vesnic jezdí autem, protože doprava busem je z mnoha důvodů nevyhovující (cena, nevyhovující časy, řešení dětí, nákupů atd). Ve skutečnosti by vaše řešení znamenalo vybudovat ohromná parkoviště poblíž železnice (což by muselo být mimo Brno - poblíž zmíněných stanic žádná obecní volná plocha není). A znamenalo by to velké zahuštění vlakových spojů. Nedokážu posoudit, jak je oboje z toho realizovatelné, co by to obnášelo finančně (kdo by to platil - Brno? Takové akce vlastně jen pro mimobrněnské?) a co by toto vybudovat znamenalo časově (výkup pozemků, územní řízení, stavba, ... 10 - 20 let)? Byla by jistota, že by celé tyto proinvestované miliardy někdo využíval? Snad jedině silou (demotivace zákazem či nepřiměřeného zpoplatnění vjezdu do Brna) - a neznamenal by tento krok masové vylidnění centra Brna?

0/−1
8.10.2015 15:07

P90e94t19r 43B98e74z78s85t26a78r97o40s20t96i 2249736673331

Zkuste se jen tak podívat na nějakou Slinku ve špičce, plno, zahuštění intervalu brání jen jedna věc a to je hlavní nádraží, nové je kapacitně potřeba a na současném místě nerealizovatelné, protože Tesco nezbourame... Až bude nové nádraží, pokud někdo neprodá pozemky, bude kapacita na průjezdný Sbahn v současné trase, návazné autobusy jezdí... Je co zlepšovat, ale v současné době bych se nebál srovnávat JM kraj se Švýcarskem, jedno že dvou míst v republice, kde doprava funguje kvalitně a systematicky ve 4 ráno i v 10 večer i o víkendu, maximální stáří busů 10 let, tudíž auto vůbec není potřeba, jízda autem jen v tomto koutě republiky jen o vlastním pohodlí, protože krom přepravy více věci ho nepotrebuji, všude se dostanu a intervaly mimo město většinou 30/60 ,nabídka spojů dobrá, ceny přijatelné, tím máme vyřešené "cizince", po vlastním Brně, by šlo vyřešit úpravou zastávek, dnes máme povolené nejdelší soupravy tram 40 metrů , není problém stejný interval a soupravy 60 metrů,klidně 80... Pokud toto zajistim, nevidím problém ani s vystěhováním aut. Myslím si, že by to sice vadilo, každý by prskal, ale většina by si zvykla...

+1/0
8.10.2015 15:40

P63a24v52e36l 94M67a58r91e13š 8755200137345

Nádraží v centru je přece ta nejúžasnější věc, co tu máme :-).

Že je na hraně kapacity, brzdí kolejovou dopravu přes Brno a neni tam misto pro rozvoj nadrazi ani uzlu MHD pred nim, to prece nevadi...

Na nadrazi v centru Odrazilovi a aktivistum nešahejte, :-) :-)

+1/−3
8.10.2015 16:40

P56a62v54e91l 25M78a63r88e70š 8245750857155

Ta cesta vlakem přes Brno bude trvat výrazně déle než tramvají.

Pravidelně dojizdejici asi o každodenní vyhludkovou hizdu po brnenskem kolejovém propletenci stát mi nebudou...

+2/0
8.10.2015 16:35

P37a82v21e66l 91M49a72r40e37š 8605250637105

Ono by to mnohde ani nešlo technicky, přidat spoje.

U šalin a trajfů jste limitovan kapacitou rozvoden a měníren.

Na 1čce a 8čce jste na maximu propustnosti už dnes, další vlaky už se na trať nevejdou.

A svazet lidi autobusy, kolik kloubů nemáme.

Oni si všichni tihle zklidňovači a omezovači neuvědomují, že pokud by se splnil jejich sen a většina presedla do MHD,budeme jezdit na střeše jako v Indii.

Kapacita některých tratí je už dnes na maximu, výrazn zvýšení poptávky by znamenalo nákup dalších vozů, stavbu nových měníren, miliardové investice.

0/−1
8.10.2015 16:33

P50e84t16r 71K12o75v23a53ř51í76k 1651143989947

Dále pak nosit každý den tašku s nákupem. Nj, ale ne každý pracuje od do ve fabrice a má takto pravidelný režim, aby si každý den našel hodinu navíc na pořešení nákupu. A pak se tahal s taškou i dětmi, které vyzvedne ze školky, přes celé město v MHD. S takovým režimem si můžete být jistý, že by se centrum Brna velice rychle vylidnilo.

0/−1
8.10.2015 13:31

P14e43t91r 98B76e50z88s40t75a80r45o83s69t40i 2939296123381

Hodinu na nákup, vím pro ve jdu a do 10 minut jsem z obchodu venku... Proč se tahat s nákupem MHD, když prodejny jsou všude...

+1/−2
8.10.2015 13:54

P37a24v37e77l 81M98a21r98e72š 8605840157545

Opravdový problém Brna je

Neexistující jižní část VMO, chybějící R43 , a malokapacitni a neúplný Vnitřní městský okruh.

Širším centrem Brna jezdí tam mnoho aut, které do centra vlastně nejedou, je to tranzit a pres centrum města jede kvůli neexistenci jiné trasy.

V centru chybí cenově přijatelné dlouhodobější parkování.Osobně klidně dojdu k Orloji od Vaňkovky, ale dlouhodobě tam nechat auto se nevyplatí.

Městský parkovací dům v Kopečné naprosto nesmyslně požaduje za parkování stejnou částku jako ostatní parkoviště, mnohem blíže jádra města.

Zanedbane pozemky u Zvonarky pripravene pro stavbu noveho nadrazi by nebyl vetdi problem upravit na dočasné velkokapacitní parkoviště rozumně blízko centra pro pěší dosah....

0/−1
8.10.2015 14:14

P62a91v53e67l 95O44d60r47a23z20i20l 6194359357280

To jsou problémy jen pro autíčkáře, ostatní to nezajímá.

+1/−1
8.10.2015 15:26

P15a81v59e32l 73M37a76r84e66š 8355600917865

A vy jste asi nepochopí, že tohle zajímá i neridice.Oni ty auta, co zmizí z centra tak nějak uvolní místo i MHD a cyklistům i

+1/0
8.10.2015 16:44

L77i76b38o54r 69F35o82l91t25ý71n96e83k 2506895237134

A nezapomenout vydat spoustu povolenek bokem, aby to pak vypadalo jako na Masarykově třídě, kde je sice pěší zóna, ale jezdí tam spousty aut a šaliny :D

A co je pro vás centrum? Kobližná? Tam je pěší zóna. Koliště, které je odpoledne totálně ucpané? Tam to asi nezpoplatníte...

+2/0
8.10.2015 11:41

P27e67t56r 73B92e92z89s10t62a41r27o85s17t86i 2419446523731

Když to vezmu tak buď území tarifní zóny 100 nebo silnicemi ohraničený vnitřek města Krpolsky tunel, pisarecky tunel, BVV , Zvonarka, Komárov ,husovicky tunel

0/−4
8.10.2015 11:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.