Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šalinkarta za polovic nebude. Volební slib v Brně zůstává slibem

Ani rok od voleb v Brně není jasné, kdy a jestli koalice vedená ANO splní slib zelených, že „předplacenky“ zlevní. Město pošle brněnskému dopravnímu podniku 200 milionů navíc, ale na nové tramvaje a zkrácení intervalů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K82r77i75s20t28ý37n54a 79F20o73j83t93l50o24v42á 4968267414171

Ja jezdim zasadne na cerno a kdyby se ta salinkarta na rok dala koupit pod tri tisice, tak bych do toho sla, verim, ze takovych je nas mnoho, takze by dopravni podnik urcite tolik neprodelal, toto jsou naproste zaklady ekonomie...

0/−2
9.10.2015 0:04

M50a56r74t24i59n 63Z91l37a87t90u34š89k67a 8187504200711

Kdyby lidi nejezdili načerno, nemusel by zbytek platit za ně, mohlo by být levnější jízdné. Základy ekonomie

Takže děkujeme.

+3/0
9.10.2015 1:01

M93a50r71t10i31n 89Z62l18a76t89u14š34k68a 8487614610571

Ach ty sliby. Bylo hned jasné, že to nedopadne. Osobně si myslím, že by to narazilo na problém s tarifem IDS JMK. Ale kdyby se chtělo udělat něco pro lidi, šlo by to udělat i jinak. Nechat šalinkartu za současnou cenu a k roční šalinkartě tisknout pátej kupón na popelnice v Brně. Dostali by to všichni (žádná diskriminace), ale město by to dotovalo jen Brňákům (mimobrněnským by slevovej kupón byl k ničemu, tudíž by to město nic nestálo).

+1/−1
8.10.2015 21:17

P34a27v35e12l 61M59a63r45e27š 8905280487925

Aukro zavede novou kategorii 

Prodám nepoužitý kupón na popelnice ;-D;-D

0/0
8.10.2015 21:35

M35a42r72t31i34n 31Z89l44a49t35u83š60k51a 8867124320631

Vzhledem k tomu, že na šalinkartě je jméno a na kupónu datum narození,nebál bych se toho. Navíc jméno jde určitě vytisknout i na kupón.

0/0
9.10.2015 0:03

P32a85v38e15l 59M25a91r45e90š 8885220457855

Levnější šalinkarta POUZE pro lidi s trvalým pobytem, to je fakt geniální nápad.Zaprvé to je diskriminace jak vyšitá, to neprojde přes Ústavní soud

A za druhé, já myslel, že vymýšlejí jak lidi dostat do MHD, ne je z ní vyhnat...( podstatnou část kaštanů tvoří venkovani dojíždějící za prací a studentů,obě skupiny málokdy budou mít TP v Brně).

To je stejně skvělý nápad, jako ten, že rezidentské parkování bude pouze pro lidi s trvalým pobytem v dané lokalitě....

+4/0
8.10.2015 17:57

M71a70r89t37i95n 77Z90l94a26t36u39š67k88a 8777104280101

Proč diskriminace? Někdo někomu brání bydlet v Brně? Možná je to nemorální, ale určitě ne protizákonné.

+1/−1
8.10.2015 21:19

P18a76v42e94l 37M95a62r63e30š 8815570387885

Tak někdo z mnoha důvodů nechce mít v Brně trvalé bydliště, někdo nemůže. Ono v pronbajatých bytech je dost často problém mít trvalé bydliště. 

Samozřejmě vím, že podle NOZu vám to majitel zakázat nemůže, ale může vám za rok neprodloužit smlouvu, když si přes jeho nesouhlas do jeho bytu bydliště napíšete.

To že někdo nemá v brně trvalku ještě není důvodem aby si nemohl koupit roční kupon na MHD nebo zaparkovat před bytem.

0/0
8.10.2015 21:39

M40a11r32t13i48n 22Z89l61a59t15u54š71k36a 8687124750911

A on někdo někomu zakazuje si koupit šalinkartu?

Parkování je trošku jiná věc. Tam je spíš problém v tom, že je hezké, že můžu parkovat v místě A, ale většinou potřebuju parkovat i v místě B. A dokud není dostatek parkovišť a parkovacích domů, tak je to docela problém.

0/0
9.10.2015 0:08

K35a24r45e72l 87Z14a68c53e76k 7421929731417

Rozumná řešení, která by dostaly více lidí z aut do MHD, od politiků očekávat nemůžeme. Asi by z toho nic nekáplo. Přitom jsem této koalici celkem věřil, konečně jsme se zbavili Onderky a jeho kumpánů a nadšení pomalu vyšumí...:-/

+1/0
8.10.2015 15:48

P57a19v47e86l 47O98d65r66a73z60i16l 6194559267360

No a když už jsme u toho, jak je na tom s předvolebními sliby takový Matýsek Hollanů?

+7/0
8.10.2015 15:28

P49a64v68e92l 61B53o88u31c24n52í66k 4222281433945

Zmiňované město Vídeň má skvěle napojenou pří-městskou vlakovou dopravu na MHD, a hlavně páteřní metro s potřebnou volnou kapacitou pro další cestující.

Nejsem si proto jistý, jestli by takové 20% navýšení počtu cestujících ve špičce v Brně bylo to pravé ořechové. Zvláště, když musí Dopravní podnik dále zkracovat intervaly, aby byl schopen odvést to množství stávajících cestující, a kdy další zkracování intervalů na některých linkách šalin už není ve špičce organizačeně a technicky možné.

A když si vzpomenu na ten přecpaný přestupní uzel u hlavního nádraží....

Řešením je posilování okružních linek MHD a pří-městské železnice, ale to je vskutku dlouhodobý úkol (městský okruh, nové hl.nádraží, nové Židenické nádraží nad ulici Bubeníčková, přestupní uzel Tržní-Černovice ...)

+5/0
8.10.2015 13:00

P44a57v67e84l 72O95d62r88a81z64i76l 6364689507830

Uzel u nádru se ucpal ve chvíli, kdy překopali nádr, vymysleli zastávky na Nových sadech tam, kde dnes jsou a celej plac před poštou nechali ladem.

0/−1
8.10.2015 15:21

V66o78j57t52a 26P36r76o34s79e79c13k29y 6258720935419

Jezdim zásadně na černo asi 35 let a pohoda

+1/−13
8.10.2015 11:51

M52i48r40o65s70l61a87v 40V62y53k12o78u21p95i76l 3620626723675

Šalinkarta mi nepříjde až tak drahá. (Jezdím autem což je nesrovnatelně dražší)

Spíše bych přivítal kulturu cestování, když te troleják jednou za čas použiji !!!

Do Slatiny jezdí totiž  trolejbusy č. 131, které působí dojmem dobytčáku = pozvracené, páchnoucí vykopávky.

Asi je to pomsta Města Brna a DPMB,  že tato linka má cíl ve Šlapanicích =  "rebelských" Šlapanic, které nechtějí být součástí Brna.

Jenže za to obyvatelé Slatiny (staré Slatiny, ne Slatinského sídliště kam jezdí linky častěji a v lepším stavu). nemohou. 

Navíc jezdí č. 131 velmi sporadicky = je to "linka naděje" a večer končí 22:18, což je neúnosné.

Slatina je vůbec hnojník Brna, je to největší smetiště, kam jezdí parkovat kamiony, do tzv. Zeleného města. Nyní jsem zvědav, zda oprava vozovky na Řípské ulici nebyla jen oprava pro stání kamionů ??

+2/0
8.10.2015 11:28

L10u43k70a90s 77N18e79m43e15c 7919920422734

;-D;-D;-D  131  ;-D;-D;-D

+5/0
8.10.2015 11:31

P19a70v44e82l 30M20a28r95e26š 8685210627825

tak se sekl v čísle linky (ona to ještě nedávno ta 131čka byla) ale jinak má pravdu

0/0
8.10.2015 11:48

M74i54r68o83s36l66a61v 98V35y41k19o76u48p86i62l 3810546353695

Díky :-) To už se tolikrát měnilo, že se asi vrací čísla z mého dětství před 45ti lety.

+1/0
8.10.2015 12:07

P59a68v15e11l 35O41d79r42a62z49i14l 6274119787250

Ještě nedávno před 12 lety ;-D no to jezdí fakt "občas".

+2/0
8.10.2015 15:24

P34a14v87e45l 18S65ý75k21o19r44a 1131727526700

Vážně není drahá?

Praha - 3650kč / rok

Brno - 4750kč / rok

Zajímalo by mě, jestli je v Brně opravdu o tolik lepší doprava ve větším rozsahu.

+4/0
8.10.2015 14:58

P40a42v44e24l 85M91a32r15e49š 8665580937855

V Brně není šalinkarta drahá, to v Praze je díky populistům velmi levná.

Jestli je v Brně neúměrně drahé jízdné, tak to platí o jednorázových jízdenkách (včetně universálních)

Lidi do MHD přitáhne spíše zlevnění tehlech jízdenek.

+2/−3
8.10.2015 16:22

P29i46v85o36ň91k75a 69M71i37r76o65s89l61a93v 8912922911892

Aha,takže my,co máme šalinkarty na tom proděláme jo?

0/0
8.10.2015 20:49

P38a16v88e91l 19M70a82r85e91š 8325120977485

vy nemáte na čem prodělat. Se současnou cenou vychází šalinkarta na cca 13 kč na den. To je půlka jedné hodinové jízdenky.

Pokud chcete dostat lidi do MHD, neřešte ty, co už šalinkartu mají. Protože ti už zřejmě MHD pravidelně jezdí ( jinak BY SI JI NEKUPOVALI)

Vy potřebujete k ježdění MHD přesvědčit lidi, co jezdí šalinou jen občas a to na jednorázové, SMS jízdenky, nebo na universálku. A pro ně je potom taková cesta šalinou  oproti autu  (nebo dokonce skůtru) drahá a ve většině případů i časově nevýhodná.

0/−1
8.10.2015 21:34

T77o58m70á88š 91T72a58t75í80č76e10k 5680152660588

No, já jsem se šlapanickým drajfem najezdil víc než dost a na zmiňované nedostatky si fakt nevzpomínám. :-/

+2/0
8.10.2015 15:04

M95i40r38o23s55l74a67v 65V79y39k54o75u65p19i88l 3760496353775

Vzhledem k tomu, že znám dlouhodobě i jiné trasy tak ten rozdíl v kvalitě vozů tam opravdu je. Do Slatiny přes Řípskou a dále do Šlapanic jezdí opravdu dost star= trolejáky

0/−1
8.10.2015 16:06

T26o21m12á32š 12T10a28t41í62č34e22k 5900502640258

To je fakt, starý tam jezdijó. Ale špinavý ne.

0/0
8.10.2015 16:08

P37a95v90e72l 84M91a12r89e15š 8195620287815

Na Šlapanické a Slatinské trati jezdí ty největší vraky, které DP ve vozovně vyhrabe.Než je úplně zrušili jezdili tady skoro výhradně Tr14/15.

0/0
8.10.2015 16:24

T19o71m86á33š 28T79a87t41í83č38e15k 5200542550368

Nojo, já jsem reagoval na to, že by byly poblitý.

0/0
8.10.2015 17:50

P13e55t26r 62B35e10z92s61t79a57r61o92s34t18i 2219266923471

A nebylo by místo zlevnění MHD rozumnější zpoplatnit vjezd do centra ohraničeného městským okruhem včetně rezidentu , například 500 Kč/den... Tímto nazeneme do MHD více osob jak zlevnenim...

+5/−8
8.10.2015 11:17

L10u58k52a62s 35N67e31m84e36c 7959220622674

Nema kazdy takovy zivot a zamestnani jako vy a opravdu potrebuje do centra jezdit autem a treba pravidelne. Jakakoliv castka za vjezd je v pripade Brna nesmyslna.

+4/−2
8.10.2015 11:29

P73e47t55r 63B12e63z45s64t55a19r77o35s52t70i 2279946173741

Ono je rozdíl, zda potřebuje nebo chce, více převažuje to chce a že doprava v Brně je až moc hustá... Jeden z řidičů říká, do Prahy si jezdim odpočinout, do Brna nasrxx... Je to tak, ulice úzké dopravy moc, chování řidičů jak na Balkáně tudíž každé omezení by bylo fajn...

+1/−4
8.10.2015 11:37

P26a88v27e16l 55M77a60r92e90š 8945140247665

kdo d ocentra města nepotřebuje, opravdu se tam nejede jen tak pro radost projíždět

+2/−1
8.10.2015 11:48

P64e67t94r 93B28e85z61s57t24a39r12o44s12t43i 2839986243601

Hlavní problém Brna je v absenci P+R parkovišť... Ale i když budou, kolik lidí na tomto parkovišti presedne do MHD, minimum, proto je musíme více motivovat, například vysokým poplatkem... A když někdo v centru bydlí, nechával by auto také tam, popřípadě by si koupil, postavil garáž na předměstí a když by 2x,3x do roka kupoval lednici , televizi nebo skříň tak by si zaplatil a dojel až před barák... Obchody s potravinami ve městě jsou, takže místo plného kufru o víkendu by každý den cestou z práce koupil tašku nákupu... Úřady by pořad ve městě zůstali, kanceláře také, takže by město nevymrelo, jen by se sklidilo, ale za dnešní situace věc neřešitelná... Brno mi po dopravní stránce přijde bez koncepce, například Zvonařka, není to žádná sláva, ale nevím, proč až tam jezdí vesnické autobusy, kolik vesnických linek zajíždí až na Florenc? Grand , kdo proboha vydal licenci na linky jezdící sem, když máme velké ústřední nádraží o dvě ulice dál... Těch věci by dalo na román...

+3/−2
8.10.2015 12:34

P67a40v87e46l 45M78a56r40e10š 8845510707545

Tím že rezidenty donutíte parkovat v polích za městem dosáhnete jenom toho, že z toho centra odejdou ( o o bydlení v centru je spíš za trest už dnes).

Ono smysl auta jev tom, že ho mate k dispozici když VY chcete a potřebujete a jet půl hodiny pro auto někam na periferii jaksi s tím není kompatibilní.Tohle může praktikovat důchodce, co v patek jede na chalupu, ne někdo kdo auto normálně používá.

+1/−1
8.10.2015 12:53

P69e51t93r 21K69o83v75a33ř76í30k 1221683739867

Tomu se říká motivace používat MHD 8-o Většina lidí v Brně je dojíždějících, a vy navrhujete, aby platila za ostavení auta na parkovišti, která nejsou zrovna levná, a navíc si koupili na dojetí kousek do města drahou šalinkartu, jejíž zlevnění se navrhuje pouze pro brňáky. Hmm. A ještě vám nevoní, že autobusy z okolí zajíždějí na autobusové nádraží. Asi byste navrhoval, aby lidi vyklopil někde na předměstí a ti tam půl hodiny čekali na občasný předměstský spoj. To jsou úžasné nápady!

+2/0
8.10.2015 13:26

P14e20t74r 26B18e90z79s53t56a35r75o31s58t25i 2709556613711

Tímto je zároveň motivuju, aby to auto nechali úplně doma a přijeli vlakem, vždyť IDS JMK je snad nejlépe promyšlený dopravní systém v republice... A vesnické autobusy vozit vždy k nejbližšímu nádraží nebo tramvaji, nikoliv až na Zvonarku... V Praze to tak funguje, že vesnické autobusy končí u nádraží nebo u metra a z Florence jediný bus, který jede do vesnice je ten do Brna... A dálkové nahnat všechny na Zvonarku, mohou po cestě pro výstup někde zastavit, ale nenechat je v centru u Grandu, který kapacitou nestačí, nemá žádné zázemí a jednak překáží už jen tou cestou tam..

+2/0
8.10.2015 13:53

P71e68t57r 74K60o48v71a38ř40í83k 1441633679337

Fakt to myslíte vážně, že chcete Brno srovnávat s Prahou, kde mají na okraj přivedené metro, které bez problémů pobere všechny cestující? Toto řešit pomocí šaliny a busů, které na periférii jezdí 1x za 20-30minut není možné. A změnit frakvenci na 5 minut se nevyplatí, protože budou ve vlnách jezdit prázdné a přeplněné busy.

+2/−1
8.10.2015 14:21

P76e14t68r 35B89e20z34s61t62a88r97o46s85t92i 2629276173151

Nechci srovnávat s Prahou, ale například od severu vše vesnické, co přijede do Brna od severu ,končí v Krpoli u nádraží, tudíž jih vozit například do Modřic a pro vlastní cestu do města použít vlak... Absence metra není dle mého pro zatím žádný problém, bude nové nádraží , tam bych poslal dálkovou ,osobáky od Střelic a z Vlary a v místech současného nádraží nechat dvě koleje a s bahn s intervalem 10 špička, 15 sedlo,víkend se spoji Adamov-Sokolnice, Modřice - Kuřim, které již existují a zahustit to na 10 minut klidně jen pendl Kuřim Modřice a k této páteři nahnat vesnické autobusy...

+2/0
8.10.2015 14:47

P73e60t95r 11K28o56v44a24ř76í46k 1611493689227

Ok. Řešíte jen vesnické busy. Ve skutečnosti většina lidí z vesnic jezdí autem, protože doprava busem je z mnoha důvodů nevyhovující (cena, nevyhovující časy, řešení dětí, nákupů atd). Ve skutečnosti by vaše řešení znamenalo vybudovat ohromná parkoviště poblíž železnice (což by muselo být mimo Brno - poblíž zmíněných stanic žádná obecní volná plocha není). A znamenalo by to velké zahuštění vlakových spojů. Nedokážu posoudit, jak je oboje z toho realizovatelné, co by to obnášelo finančně (kdo by to platil - Brno? Takové akce vlastně jen pro mimobrněnské?) a co by toto vybudovat znamenalo časově (výkup pozemků, územní řízení, stavba, ... 10 - 20 let)? Byla by jistota, že by celé tyto proinvestované miliardy někdo využíval? Snad jedině silou (demotivace zákazem či nepřiměřeného zpoplatnění vjezdu do Brna) - a neznamenal by tento krok masové vylidnění centra Brna?

0/−1
8.10.2015 15:07

P71e18t96r 80B21e12z30s71t61a47r16o93s85t62i 2129856453761

Zkuste se jen tak podívat na nějakou Slinku ve špičce, plno, zahuštění intervalu brání jen jedna věc a to je hlavní nádraží, nové je kapacitně potřeba a na současném místě nerealizovatelné, protože Tesco nezbourame... Až bude nové nádraží, pokud někdo neprodá pozemky, bude kapacita na průjezdný Sbahn v současné trase, návazné autobusy jezdí... Je co zlepšovat, ale v současné době bych se nebál srovnávat JM kraj se Švýcarskem, jedno že dvou míst v republice, kde doprava funguje kvalitně a systematicky ve 4 ráno i v 10 večer i o víkendu, maximální stáří busů 10 let, tudíž auto vůbec není potřeba, jízda autem jen v tomto koutě republiky jen o vlastním pohodlí, protože krom přepravy více věci ho nepotrebuji, všude se dostanu a intervaly mimo město většinou 30/60 ,nabídka spojů dobrá, ceny přijatelné, tím máme vyřešené "cizince", po vlastním Brně, by šlo vyřešit úpravou zastávek, dnes máme povolené nejdelší soupravy tram 40 metrů , není problém stejný interval a soupravy 60 metrů,klidně 80... Pokud toto zajistim, nevidím problém ani s vystěhováním aut. Myslím si, že by to sice vadilo, každý by prskal, ale většina by si zvykla...

+1/0
8.10.2015 15:40

P66a36v57e92l 72M79a12r49e77š 8545940567245

Nádraží v centru je přece ta nejúžasnější věc, co tu máme :-).

Že je na hraně kapacity, brzdí kolejovou dopravu přes Brno a neni tam misto pro rozvoj nadrazi ani uzlu MHD pred nim, to prece nevadi...

Na nadrazi v centru Odrazilovi a aktivistum nešahejte, :-) :-)

+1/−3
8.10.2015 16:40

P10a48v38e34l 23M84a65r45e95š 8135530887445

Ta cesta vlakem přes Brno bude trvat výrazně déle než tramvají.

Pravidelně dojizdejici asi o každodenní vyhludkovou hizdu po brnenskem kolejovém propletenci stát mi nebudou...

+2/0
8.10.2015 16:35

P63a22v61e58l 61M74a60r26e72š 8115840237245

Ono by to mnohde ani nešlo technicky, přidat spoje.

U šalin a trajfů jste limitovan kapacitou rozvoden a měníren.

Na 1čce a 8čce jste na maximu propustnosti už dnes, další vlaky už se na trať nevejdou.

A svazet lidi autobusy, kolik kloubů nemáme.

Oni si všichni tihle zklidňovači a omezovači neuvědomují, že pokud by se splnil jejich sen a většina presedla do MHD,budeme jezdit na střeše jako v Indii.

Kapacita některých tratí je už dnes na maximu, výrazn zvýšení poptávky by znamenalo nákup dalších vozů, stavbu nových měníren, miliardové investice.

0/−1
8.10.2015 16:33

P33e11t19r 61K51o27v65a89ř90í93k 1461333769717

Dále pak nosit každý den tašku s nákupem. Nj, ale ne každý pracuje od do ve fabrice a má takto pravidelný režim, aby si každý den našel hodinu navíc na pořešení nákupu. A pak se tahal s taškou i dětmi, které vyzvedne ze školky, přes celé město v MHD. S takovým režimem si můžete být jistý, že by se centrum Brna velice rychle vylidnilo.

0/−1
8.10.2015 13:31

P60e20t31r 40B54e48z83s44t47a37r25o94s43t81i 2639826753371

Hodinu na nákup, vím pro ve jdu a do 10 minut jsem z obchodu venku... Proč se tahat s nákupem MHD, když prodejny jsou všude...

+1/−2
8.10.2015 13:54

P49a10v69e41l 44M86a51r12e71š 8775730307675

Opravdový problém Brna je

Neexistující jižní část VMO, chybějící R43 , a malokapacitni a neúplný Vnitřní městský okruh.

Širším centrem Brna jezdí tam mnoho aut, které do centra vlastně nejedou, je to tranzit a pres centrum města jede kvůli neexistenci jiné trasy.

V centru chybí cenově přijatelné dlouhodobější parkování.Osobně klidně dojdu k Orloji od Vaňkovky, ale dlouhodobě tam nechat auto se nevyplatí.

Městský parkovací dům v Kopečné naprosto nesmyslně požaduje za parkování stejnou částku jako ostatní parkoviště, mnohem blíže jádra města.

Zanedbane pozemky u Zvonarky pripravene pro stavbu noveho nadrazi by nebyl vetdi problem upravit na dočasné velkokapacitní parkoviště rozumně blízko centra pro pěší dosah....

0/−1
8.10.2015 14:14

P22a37v96e87l 65O61d79r54a68z75i49l 6654709337350

To jsou problémy jen pro autíčkáře, ostatní to nezajímá.

+1/−1
8.10.2015 15:26

P31a32v18e37l 20M70a95r37e70š 8895780867535

A vy jste asi nepochopí, že tohle zajímá i neridice.Oni ty auta, co zmizí z centra tak nějak uvolní místo i MHD a cyklistům i

+1/0
8.10.2015 16:44

L13i46b22o66r 73F17o57l81t15ý83n75e27k 2236565937414

A nezapomenout vydat spoustu povolenek bokem, aby to pak vypadalo jako na Masarykově třídě, kde je sice pěší zóna, ale jezdí tam spousty aut a šaliny :D

A co je pro vás centrum? Kobližná? Tam je pěší zóna. Koliště, které je odpoledne totálně ucpané? Tam to asi nezpoplatníte...

+2/0
8.10.2015 11:41

P93e91t78r 25B27e75z49s55t64a91r56o51s41t69i 2269746813911

Když to vezmu tak buď území tarifní zóny 100 nebo silnicemi ohraničený vnitřek města Krpolsky tunel, pisarecky tunel, BVV , Zvonarka, Komárov ,husovicky tunel

0/−4
8.10.2015 11:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.