Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ulice v centru Brna je pěší zónou. Jezdí tudy ale stovky tramvají i aut

Masarykova ulice a náměstí Svobody v centru Brna tvoří dlouhou pěší zónu. Ovšem na chodce se v ní trochu zapomnělo, myslí si Brňané. Jezdí tudy totiž tramvaje, taxíky, dodávky a od listopadu mají vjezd povolený také cyklisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P34a60v83e56l 21O46d28r79a12z87i24l 6554299707820

Kdo chce "víc pěší" pěší zónu, musí holt po Josefské. Pro některé asi děsnej problém.

0/0
25.11.2015 23:28

P18a64v84e62l 48O12d75r13a48z72i59l 6254119517770

Jedinej problém jsou blbě zaparkovaný dodávky a auta brněnské vekslhonorace, které stojí na "chodníku" a chodci je musejí obcházet, nejlépe v kombinaci se zahrádkami.

Projíždějící vozidla pro mě žádný problém nepředstavují. V běžné brněnské ulici je navíc aut řádově více. Provoz v pěší zóně celkem jednoznačně definuje ZPPK.

Redakce hledá problém, kde není. Bielko je poněkud zmatený, který taxikář se jen tak projíždí po městě?

0/0
25.11.2015 23:26

A57n34n23a 27Č87e56r47n78á 1417944549414

Šaliny mi nevadí. Krom toho, že jezdí v prostoru vyhrazeném kolejemi, jsou při jízdě i slyšet, navíc zvoní. R^

Ale cyklisti jsou problém! Kdy jste naposledy slyšeli cyklistu zazvonit, když se "řítí" zezadu? Asi je nějakej papaláš cyklista, že je pustili do pěší zóny. ;-€

+1/0
24.11.2015 15:08

P84a61v70e38l 17M58a98r15e32š 8965530157525

Šaliny tam jezdí krokem. Pokud není člověk hluchý a slepý, tak dvouvozový dvacet metrů dlouhý vlak fakt nepřehlídne.

Ta frekvence šalin, není ( pokud není mimořádnost a   jede tudy jen pravidelná linka) kdovíjak častá, čtyřka má interval 5 minut. Lidé už si na šaliny zvykli a chodí buď při krajích nebo, jako já, v protisměrné koleji, takže vidíte tramvaj přijíždět.

Tramvaj přes historické jádro města je významný městotvorný prvek oživující centrum a to je přece to, o co se spousta aktivistů a radnic dnes snaží. A navíc je jeho přirozenou součástí už více než 110 let.

Co by stálo zato omezit jsou naopak taxíky a někdy zbytečně moc zásobovacích aut , je fakt že většina provozoven se dá zásobovat brzo ráno, nebo v brzkých odpoledních hodinách, kdy už lidé zaměstnaní v okolí nechodí na obědy a jsou už zase  v práci.

Mimochodem, technické služby Brno, městapo a  jejich auta mají zvyk zajíždět do pěší zóny v době největšího pěsího provozu

+6/0
24.11.2015 12:47

J58a56n 44O82n61d31r27o38u33š39e89k 5416119826358

Problémem nejsou cyklisti, ale šaliny a mraky aut. Zásobování může probíhat mimo špičku a taxík vůbec nemusí po Masarykové jezdit.

+7/−7
24.11.2015 9:16

E69d85u53a67r92d 69V89o51l77n44ý 8513654113458

Šaliny nemají na Masarykové ul. co dělat, zcela to ztrácí smysl pěší zóny.

A že tam jezdí i o Vánočních trzích je strašný!!

Nechal bych je tam jezdit v případě poruchy nebo nehody na Husove ul. nebo Roosweltove.

+9/−7
24.11.2015 7:23

P54a59v79e18l 73M38a98r13e94š 8785730377135

Šaliny na pěší zónu patří. na rozdíl od cyklistů a taxíků.

Zásobování nevyřešíte jinak, pokud tam ty obchody chcete zachovat

+8/−1
24.11.2015 9:50

Z60d31e79ň95k16a 74V73e45s46e53l85á 8229825687150

Pokud vím, tak při nějakých větších akcích se šaliny odklánějí. To bude platit i teďka cca měsíc, že každé odpoledne budou šaliny jezdit Husovou.

A celkově ale nevím, v čem je problém. Jezdí se tam sníženou rychlostí a lidi si holt musejí uvědomit, že není možné lítat bezhlavě od jednoho stánku k druhému, ale že součástí každého normálního města je i jeho dopravní obslužnost.

+2/0
24.11.2015 11:49

K48a20r64e26l 91V78a78c20h33u37t 9543352659893

Orloj neukáže čas, pěší zóně je radno se pěšky raději vyhnout, policisté kteří vás obejdou, místo aby vám pomohli... Co bude následovat? Školy bez učitelů (bez žáků?), ordinace bez doktorů (bez pacientů?)... tramvaje bez elektřiny(?) ... Co všechno se může stát? Kdo to ví? ;-)

+2/−1
24.11.2015 6:40

M73o92j64m66í38r 29S96k47á45l90a 2360102176

Vítej v [>-]!!R^;-D

0/0
24.11.2015 11:17

J16a93r94o90m68í93r 46N55a68v19a21r20a 7810529696723

Masaryčka je v pohodě, s šalinama to člověk zvládne a tu a tam s autem by to taky zvládl, ale těch aut je tam moc.. A co je nejhorší, tak taxikáři, klasika... Pokud vím, tak v pěší zóně se jezdí max 20km/h no a taxikáři to asi blbě pochopili a berou to číslo jako min... Ale hlavně, že se pořád dělají restrikce vůči obyčejným autům... Posunutí parkovacích hodin atd...

+11/0
24.11.2015 6:28

L78i30b47o78r 56S79k92ý56p26a40l85a 7678103742720

Zakažte úplně všechno. To bude nejlepší. Bude klid, žejo.. ;-)

+1/−3
24.11.2015 2:05

J88i90ř70í 72D25o37l45e84ž41e29l 3439155826537

Ve světě je běžné, že cyklisti můžou do centra města. Salzburg, Vídeň, Drážďany atd.

U nás je problém ten, že cyklista vjede na cykloztezku (cyklopruh) a myslí si, že je to pro něho závodní dráha. Stejné to bude na Masarykově ulici.

Jezdím přes Brno na kole do práce celoročně. Největší problém je průjezd z Nových sadů přes hlavní nádr. a dále po Cejlu nebu Křenové.

Na Masaryčku bych na kole nevjel.

+8/−1
23.11.2015 18:36

Z55d76e37ň74k66a 70V88e31s60e35l11á 8489735387170

Tramvaje obsluhující centrum města: R^

Taxíky: Rv

U cyklistů se uvidí.

+10/−2
23.11.2015 17:40

J77a55n 93O46n31d28r20o78u53š44e42k 5446169596228

Tramvaje Rv, taxíky Rv, kola se uvidí

0/−7
24.11.2015 9:28

Z73d19e13ň69k83a 18V40e35s17e11l10á 8699205467240

Jsem mladá, s chůzí zrovna moc potíže nemám, ale stejně jsem ráda, když sem tam můžu třeba na hlaváku skočit na šalinu a svézt se jednu zastávku na Zelňák. Zvlášť, když je zima a dá se čekat, že v ulicích se časem objeví místo sněhu břečka. Nemluvě o tom, že v centru bydlí spousta starších lidí, kteří s pohybem potíže mají. Jak ti se mají dostat domů nebo naopak z domu?

+4/0
24.11.2015 11:46

K88a71r55e33l 50H87y21n46e31k 9360457976825

Proboha, víte jak daleko to mají od zastávky lidé na venkově? Městští lidé jsou příliš pohodlní Rv.

0/−1
24.11.2015 14:01

Z39d33e35ň81k71a 48V61e90s44e13l54á 8979475307850

Je nezbytné nezapomínat na zásadní rozdíl mezi MHD a linkovou meziměstskou dopravou.

0/0
24.11.2015 14:09

K44a31r58e10l 41H39y55n70e88k 9810187336625

Můžete mi, prosím, vysvětlit, v čem ten zásadní rozdíl spočívá? Snad v tom, že v Mikulově nejezdí tramvaje a v Dolních Bojanovicích trolejbusy?

0/0
24.11.2015 19:29

Z80d43e48ň20k56a 94V82e74s27e96l71á 8849325537670

V čem spočívá? Třeba v tom, že úkolem MHD je přepravit lidi v rámci jednoho města tak, aby se dostali ideálně co nejblíž svému cíli, zatímco u meziměstské linky se jedná pouze o přepravu z obce A do obce B?

0/0
24.11.2015 23:03

K11a35r13e67l 35H11y98n76e44k 9650537836625

Ne, není to žádný rozdíl. Vždy má doprava přemístit lidi z místa A do místa B. Je úplně jedno jestli v rámci města nebo mezi 2 městy. Jestliže se někdo z Králova Pole potřebuje dostat do Židenic (třeba k lékaři), je to stejné, jako když se někdo chce dostat z Dolních Bojanovic do Mikulova (třeba k lékaři). Jen tomu z Dolních Bojanovic to bude trvat půl dne, tomu z Králova Pole půl hodiny. Ten z Dolních Bojanovic navíc bude muset ujít 2 kilometry, ten z Králova Pole 200 metrů. Kdyby ten z Dolních Bojanovic měl jít Z KP do Židenic, šel by pěšky. Kdyby se ten z města měl dostat z DB do Mikulova, byl by to pro něj neřešitelný problém. Lidé ve městech jsou příliš pohodlní a rozmlsaní Rv

0/0
25.11.2015 6:23

Z46d10e62ň24k97a 28V62e69s16e87l89á 8349125687140

Pohodlní a rozmlsaní? 8-o  Hodně blbý vtip!

0/0
25.11.2015 21:58

P60a38v55e16l 12O12d87r56a15z65i36l 6704819657130

Rozdíl spočívá především v tom, že na rozdíl od venkova není možný, aby v Brně každej jel do centra autem.

0/0
25.11.2015 23:29

L54i13b21o30r 38V26a44l56í85č14e89k 5964938466222

Tak nevím, proč se všichni naváží do cyklistů.. podívejte se na modely aut a jejich SPZ od 9 ráno do 23 hod...A MHD by měla být zachována, byť určitým omezením..

+10/−3
23.11.2015 17:36

P42a33v42e94l 26M16a19r46e80š 8595580537565

ta auta jsou těch co v centru bydlí, nebo podnikají. Vzhledem k cenám nemovitostí v místě to nejsou socky s rezavou škodovkou. ;-D

+2/−4
24.11.2015 9:53

Š58t71e56f80a14n 13F43r86i23č80a 7402868263806

Tramvaje v centru mi vyhovují. Většina chodců si už zvykla a chodí mimo kolejiště. Pokud je někde srocení lidí, ohlédnou se (zda nejede tramvaj), a místo v kolejišti krátce využijí a předběhnou, oběhnou, obejdou, vyhnou se atd. S těmi cyklisty to ovšem magistrát přepískl. To nebude fungovat, protože někteří cyklisté budou jezdit jako hovada.

+12/−1
23.11.2015 17:09

M68i12c21h15a92l 19K92r32č13á38l 6858498956442

Nebudou, nebojte. Všichni aktivní cyklisti už poznali, že je kolo velmi nestabilní dopravní prostředek a stačí malé štrejchnutí o něco nebo někoho a následuje velmi bolestivý pád. Takže ti rozumní se tomu snaží vyhnout za každou cenu.

+5/−2
23.11.2015 17:49
Foto

J65i39ř69í 78B71i87l97í24k 4565182922904

Ano, to je pravda, a na víc, koleje taky nepotěší, Neviděl jsem moc cyklistů mimo pohádky a řeči, kteří by po městě jezdili jinak nez opatrně. Jó bezpečnost je jiná, zkuste jet na kole bezpečně po Úvoze, uvidíte, že to nejde :(

Většina cyklistů ví, kdo si to odnese při srážce s autem, a tak jezdí výrazně opatrněji a výrazně častěji a včasněji používají blinkry, než řidiči vozidel :)

+4/−1
23.11.2015 21:04

L13u35d29ě51k 11M17u10s34e50l44í68k 3546659

Průzkum byl zadán velmi špatně.Do 9.00 může vjet do pěší zony zásobování.Od 9.00 do 17.00 je zákaz vjezdu všech.Po 17.00 opět zásobování.Takže se nedovíte z průzkumu kolik aut vjede do pěší zony mezi 9.00 a 17.00.

Já jako řemeslník považuji tohle omezení za špatné.Nemohu se s nářadím a materiálem dostat na místo v jinou dobu než ráno a odpoledne.

Takže většinou práce v centru odmítám,bohužel.

+2/−1
23.11.2015 16:48

J44o63s35e67f 27V94y64m16a98z30a83l 9219602243385

A to je problém do 9 dojet na místo vše vyložit a hodit auto na parkoviště u Tesco? Dělá to tak hromada firem

+3/−3
23.11.2015 17:20

J81u54r54a13j 21R11i15č66á13n61y 4361778486707

Problem neni ze tam to auto stoji, ale ze tam jezdi... :/

0/−1
23.11.2015 18:31

P92a30v69e24l 23O37d33r71a55z38i23l 6384849147140

Problém samozřejmě je i to, že tam auto stojí.

0/0
25.11.2015 23:31

P44e39t50r 92N71o52v95á89č65e42k 4639381959325

Ano, problém to je, pokud máte víc vercajku než unesete (resp. náhradní díly, u kterých nevíte, který budete potřebovat) a víc než jednoho zákazníka za den...

+2/0
23.11.2015 22:42

L16u90d26ě25k 44M15u98s24e96l47í86k 3146209

Jasně si spočítejte když máte zakázku na třeba týden ,každý den jiný vercajk ,jiný materiál.Kolik času prochodíte a kolik necháte v parkovacích automatech,tohle ale zákazník nechce platit.Takže proto tam nedělám:-/

0/0
24.11.2015 17:26

P97a25v89e82l 26O11d62r67a31z85i84l 6764289967400

Někdo jiný to rád udělá za vás.

0/−1
25.11.2015 23:33

P13a80v58e97l 37O49d49r47a95z23i50l 6984159307420

https://www.brno.cz/sprava-mesta/magistrat-mesta-brna/usek-technicky/odbor-dopravy/oddeleni-verejne-a-individualni-dopravy-dopravni-urad-a-drazni-spravni-urad/organizace-dopravy-v-centralni-oblasti-historickeho-jadra-mesta-brna/

Poplatek je 20,-

0/0
25.11.2015 23:32

K67a42r96e73l 75H59y47n37e43k 9630847146405

Tramvaje neměly přes náměstí Svobody vůbec jezdit. Koleje zůstaly zachovány jen proto, aby tudy mohla být usměrněná doprava v případě, že se něco stane na Husově nebo na Rooseveltově ulici. Pár let po tomto slibu DPMB jezdí centrem tramvají stále více.

+5/−11
23.11.2015 15:59

P47a25v17e67l 20M25a88r87e75š 8695580767925

Koleje elektrické dráhy jsou na Ferdinandově (dnešní masarykově) třídě již od počátku tramvajového provozu v zemském městě Brně.

A představte si, že na náměstí Císaře Františka Josefa byla dokonce více než 40 let tramvajová křižovatka a vozy pouliční dráhy jezdili Adlergasse až na Ovocný trh k městskému divadlu.

Šalina přes historické centrum je nedílnou součástí historie a současnosti Brna a na Masarykovu třídu jeznoznačně patří

+3/0
24.11.2015 13:01

K69a75r11e56l 46H88y83n78e19k 9850987656375

Měl jsem tím na mysli dobu, kdy se rekonstruovalo náměstí Svobody. Tehdy se uvažovalo o tom, že se koleje zruší ale dopravní podnik argumentoval právě tím, že by mohly nastat problémy, kdyby se něco dělo na Rooseveltově nebo na Husově ulici. Přes Masarykovu tak měly sice koleje vést, ale neměly tudy tramvaje vůbec jezdit, jen v nouzových případech. Realita je ovšem dnes jiná.  Toto není vyjádření názoru, jestli tudy mají tramvaje jezdit či nikoli, ale pouze konstatování skutečnosti, minusy či plusy jsou k ničemu ;)

0/−2
24.11.2015 13:58

R31o20m70a92n 84J63e42s64c74h34k90e 9468205267225

Tramvaje mne nevadí. Ale desítky aut co potkám a městapo neřeší. Ulice je široká pro šalinu i chodce.

+1/0
24.11.2015 16:52

P27a90v71e48l 96O82d88r71a35z85i27l 6954309617380

Obslužnost centra je velmi důležitá. Jenže, když to začalo, jezdila tam čtyřka s taktem 10 minut. Nyní tam jezdí d-4 s taktem 5 minut a d-9 s taktem 10 minut, takže  trojnásobek spojů.

0/0
25.11.2015 23:34

J38a17r12o82s93l77a26v 82Š83k93r44o37b94á50k 3200205368715

S tramvajemi v centru souhlasím - pro hodně starých lidí, kteří v centru bydlí, by vyloučení jakékoliv tramvajové dopravy jen na Maliňák, k nádraží nebo na Českou znamenalo bolestivou komplikaci, třeba jenom pro cestu na nákup nebo k lékaři - každý nemá na taxíka. Omezte (nebo vyžadujte dodržení omezení) dopravu od 9 ráno do 17 odpoledne a taxíky kromě objednaných vyhoďte, a hned bude líp.

+20/−3
23.11.2015 15:53

K70a60r28e24l 59H68y53n41e48k 9440177676675

Soucítím s lidmi, kteří jsou v pohybu omezeni. Ale přesto s Vaším názorem nesouhlasím. Ta vzdálenost i pro obyvatele centra není na Malinovského náměstí, nádraží nebo na Českou tak strašná. Představte si, jak to dělají lidé na venkově ;) Také nemají každých 100 metrů zastávku.

+9/−6
23.11.2015 16:01
Foto

J22i13ř45í 94B82i44l36í32k 4445102172864

Nerušil bych, ale 9 by tam strašit nemusela, 4 docela stačí.

+3/−2
23.11.2015 21:07

J54a62n 55O93n30d25r74o89u33š59e10k 5196249576428

Chápu horší pohyblivost starších lidí, ale myslím si, že na Českou, nádraží, Maliňák nebo Šilingrák dojde každej, je to maximálně 400 metrů

0/0
24.11.2015 9:27

Š38t61ě39p81á74n 26V35a31n33ě58k 3553369757107

Jo jo, v týdnu jsem viděl, jak to cyklistka málem zalomila pod tramvaj. Zajela do koleje, sekla s sebou do druhé koleje. Naštěstí šalina zastavila cca.10metrů před ní.

+3/0
23.11.2015 15:39

M48i35r60o20s36l15a16v 97V46y27k28o41u77p43i61l 3130366793355

Brno je čím dále více zajímavější a specifické.

Vezměte si třeba jenom umělecká díla, která jsou nenapodobitelná.

Ocelová káď na hašení vápna, která je ve skutečnosti fontánou...  

Orloj, který sice neukazuje čas, ale symbolizuje mužnost....

Pan hrabě v sedle zvířete, které jasně dokazuje, že i obyčejný kůň dokázal oplodnit daleko vyšší žirafu.....

A do toho, jako bonus pěší zóna, která je pojata velkoryse a nebrání  ani cyklistům, ani vozidlům ani vlakům průjezd...

Tomu se říká multifunkčnost dotažená do maxima (= i Baťa by čuměl a měl se co učit)

Takže zanechme nářků, protože dokud na "Masaryčce" nestartují raketoplány, tak je to docela tichá a bezpečná  ulice.

+25/−5
23.11.2015 15:01

L12i96b70o15r 28H41l70u28b40u31č45e74k 4870980887837

...Masarykova bezpečná tedy každopádně je... to ostatní beru jako pokus o rádobyvtipný popis Brna...jak říkal tuším pan Werich - "To je blbý, to se bude líbit"...:-)

+6/−1
23.11.2015 19:29

Š33t49ě98p87á51n 35P40o24s21t62r43á47n90e69c30k32ý 3743110731126

Stejně nechápu, co dělají šaliny v centru města.

+1/−19
23.11.2015 14:57

N77i30k41o77l64a85j 75M75a11l52í39k 5414873580381

Jezdí tudy od roku 1901.

+16/−1
23.11.2015 15:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.