Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ulice v centru Brna je pěší zónou. Jezdí tudy ale stovky tramvají i aut

Masarykova ulice a náměstí Svobody v centru Brna tvoří dlouhou pěší zónu. Ovšem na chodce se v ní trochu zapomnělo, myslí si Brňané. Jezdí tudy totiž tramvaje, taxíky, dodávky a od listopadu mají vjezd povolený také cyklisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P56a68v34e29l 51O94d93r14a26z57i80l 6144359577410

Kdo chce "víc pěší" pěší zónu, musí holt po Josefské. Pro některé asi děsnej problém.

0/0
25.11.2015 23:28

P25a87v74e35l 28O77d95r67a45z36i84l 6324779417670

Jedinej problém jsou blbě zaparkovaný dodávky a auta brněnské vekslhonorace, které stojí na "chodníku" a chodci je musejí obcházet, nejlépe v kombinaci se zahrádkami.

Projíždějící vozidla pro mě žádný problém nepředstavují. V běžné brněnské ulici je navíc aut řádově více. Provoz v pěší zóně celkem jednoznačně definuje ZPPK.

Redakce hledá problém, kde není. Bielko je poněkud zmatený, který taxikář se jen tak projíždí po městě?

0/0
25.11.2015 23:26

A96n21n43a 33Č58e91r58n11á 1897924159404

Šaliny mi nevadí. Krom toho, že jezdí v prostoru vyhrazeném kolejemi, jsou při jízdě i slyšet, navíc zvoní. R^

Ale cyklisti jsou problém! Kdy jste naposledy slyšeli cyklistu zazvonit, když se "řítí" zezadu? Asi je nějakej papaláš cyklista, že je pustili do pěší zóny. ;-€

+1/0
24.11.2015 15:08

P18a87v43e83l 87M20a73r63e81š 8655710677705

Šaliny tam jezdí krokem. Pokud není člověk hluchý a slepý, tak dvouvozový dvacet metrů dlouhý vlak fakt nepřehlídne.

Ta frekvence šalin, není ( pokud není mimořádnost a   jede tudy jen pravidelná linka) kdovíjak častá, čtyřka má interval 5 minut. Lidé už si na šaliny zvykli a chodí buď při krajích nebo, jako já, v protisměrné koleji, takže vidíte tramvaj přijíždět.

Tramvaj přes historické jádro města je významný městotvorný prvek oživující centrum a to je přece to, o co se spousta aktivistů a radnic dnes snaží. A navíc je jeho přirozenou součástí už více než 110 let.

Co by stálo zato omezit jsou naopak taxíky a někdy zbytečně moc zásobovacích aut , je fakt že většina provozoven se dá zásobovat brzo ráno, nebo v brzkých odpoledních hodinách, kdy už lidé zaměstnaní v okolí nechodí na obědy a jsou už zase  v práci.

Mimochodem, technické služby Brno, městapo a  jejich auta mají zvyk zajíždět do pěší zóny v době největšího pěsího provozu

+6/0
24.11.2015 12:47

J77a72n 65O82n25d19r71o35u83š88e82k 5926919346828

Problémem nejsou cyklisti, ale šaliny a mraky aut. Zásobování může probíhat mimo špičku a taxík vůbec nemusí po Masarykové jezdit.

+7/−7
24.11.2015 9:16

E33d38u72a45r34d 72V64o59l57n92ý 8113444673678

Šaliny nemají na Masarykové ul. co dělat, zcela to ztrácí smysl pěší zóny.

A že tam jezdí i o Vánočních trzích je strašný!!

Nechal bych je tam jezdit v případě poruchy nebo nehody na Husove ul. nebo Roosweltove.

+9/−7
24.11.2015 7:23

P13a25v54e70l 64M86a24r84e44š 8165760947685

Šaliny na pěší zónu patří. na rozdíl od cyklistů a taxíků.

Zásobování nevyřešíte jinak, pokud tam ty obchody chcete zachovat

+8/−1
24.11.2015 9:50

Z81d13e53ň10k94a 27V49e79s58e36l97á 8329455147180

Pokud vím, tak při nějakých větších akcích se šaliny odklánějí. To bude platit i teďka cca měsíc, že každé odpoledne budou šaliny jezdit Husovou.

A celkově ale nevím, v čem je problém. Jezdí se tam sníženou rychlostí a lidi si holt musejí uvědomit, že není možné lítat bezhlavě od jednoho stánku k druhému, ale že součástí každého normálního města je i jeho dopravní obslužnost.

+2/0
24.11.2015 11:49

K16a34r32e18l 37V67a26c84h67u47t 9313692949193

Orloj neukáže čas, pěší zóně je radno se pěšky raději vyhnout, policisté kteří vás obejdou, místo aby vám pomohli... Co bude následovat? Školy bez učitelů (bez žáků?), ordinace bez doktorů (bez pacientů?)... tramvaje bez elektřiny(?) ... Co všechno se může stát? Kdo to ví? ;-)

+2/−1
24.11.2015 6:40

M53o38j39m57í76r 94S76k54á48l10a 2490492276

Vítej v [>-]!!R^;-D

0/0
24.11.2015 11:17

J32a66r27o71m41í51r 19N75a37v80a54r86a 7410249856673

Masaryčka je v pohodě, s šalinama to člověk zvládne a tu a tam s autem by to taky zvládl, ale těch aut je tam moc.. A co je nejhorší, tak taxikáři, klasika... Pokud vím, tak v pěší zóně se jezdí max 20km/h no a taxikáři to asi blbě pochopili a berou to číslo jako min... Ale hlavně, že se pořád dělají restrikce vůči obyčejným autům... Posunutí parkovacích hodin atd...

+11/0
24.11.2015 6:28

L42i56b95o79r 84S48k82ý69p92a87l36a 7238383792820

Zakažte úplně všechno. To bude nejlepší. Bude klid, žejo.. ;-)

+1/−3
24.11.2015 2:05

J17i87ř27í 97D62o10l29e58ž37e53l 3109765106577

Ve světě je běžné, že cyklisti můžou do centra města. Salzburg, Vídeň, Drážďany atd.

U nás je problém ten, že cyklista vjede na cykloztezku (cyklopruh) a myslí si, že je to pro něho závodní dráha. Stejné to bude na Masarykově ulici.

Jezdím přes Brno na kole do práce celoročně. Největší problém je průjezd z Nových sadů přes hlavní nádr. a dále po Cejlu nebu Křenové.

Na Masaryčku bych na kole nevjel.

+8/−1
23.11.2015 18:36

Z12d89e62ň62k67a 80V66e91s53e47l47á 8279445127480

Tramvaje obsluhující centrum města: R^

Taxíky: Rv

U cyklistů se uvidí.

+10/−2
23.11.2015 17:40

J63a81n 62O97n10d70r78o53u95š87e15k 5416369476518

Tramvaje Rv, taxíky Rv, kola se uvidí

0/−7
24.11.2015 9:28

Z40d48e16ň68k44a 84V46e59s75e22l12á 8499945737600

Jsem mladá, s chůzí zrovna moc potíže nemám, ale stejně jsem ráda, když sem tam můžu třeba na hlaváku skočit na šalinu a svézt se jednu zastávku na Zelňák. Zvlášť, když je zima a dá se čekat, že v ulicích se časem objeví místo sněhu břečka. Nemluvě o tom, že v centru bydlí spousta starších lidí, kteří s pohybem potíže mají. Jak ti se mají dostat domů nebo naopak z domu?

+4/0
24.11.2015 11:46

K24a82r84e56l 87H89y28n23e11k 9560417216195

Proboha, víte jak daleko to mají od zastávky lidé na venkově? Městští lidé jsou příliš pohodlní Rv.

0/−1
24.11.2015 14:01

Z66d79e75ň35k64a 16V94e17s78e37l42á 8139775447130

Je nezbytné nezapomínat na zásadní rozdíl mezi MHD a linkovou meziměstskou dopravou.

0/0
24.11.2015 14:09

K32a87r68e38l 57H32y36n90e58k 9510897636505

Můžete mi, prosím, vysvětlit, v čem ten zásadní rozdíl spočívá? Snad v tom, že v Mikulově nejezdí tramvaje a v Dolních Bojanovicích trolejbusy?

0/0
24.11.2015 19:29

Z29d92e67ň87k53a 34V50e19s41e36l24á 8399665647170

V čem spočívá? Třeba v tom, že úkolem MHD je přepravit lidi v rámci jednoho města tak, aby se dostali ideálně co nejblíž svému cíli, zatímco u meziměstské linky se jedná pouze o přepravu z obce A do obce B?

0/0
24.11.2015 23:03

K13a56r23e84l 21H82y20n78e67k 9720817606445

Ne, není to žádný rozdíl. Vždy má doprava přemístit lidi z místa A do místa B. Je úplně jedno jestli v rámci města nebo mezi 2 městy. Jestliže se někdo z Králova Pole potřebuje dostat do Židenic (třeba k lékaři), je to stejné, jako když se někdo chce dostat z Dolních Bojanovic do Mikulova (třeba k lékaři). Jen tomu z Dolních Bojanovic to bude trvat půl dne, tomu z Králova Pole půl hodiny. Ten z Dolních Bojanovic navíc bude muset ujít 2 kilometry, ten z Králova Pole 200 metrů. Kdyby ten z Dolních Bojanovic měl jít Z KP do Židenic, šel by pěšky. Kdyby se ten z města měl dostat z DB do Mikulova, byl by to pro něj neřešitelný problém. Lidé ve městech jsou příliš pohodlní a rozmlsaní Rv

0/0
25.11.2015 6:23

Z52d84e75ň23k25a 41V65e58s44e74l25á 8349195617230

Pohodlní a rozmlsaní? 8-o  Hodně blbý vtip!

0/0
25.11.2015 21:58

P55a42v24e28l 64O71d82r54a93z76i78l 6394469817870

Rozdíl spočívá především v tom, že na rozdíl od venkova není možný, aby v Brně každej jel do centra autem.

0/0
25.11.2015 23:29

L29i79b52o89r 74V88a50l47í26č51e33k 5504548226482

Tak nevím, proč se všichni naváží do cyklistů.. podívejte se na modely aut a jejich SPZ od 9 ráno do 23 hod...A MHD by měla být zachována, byť určitým omezením..

+10/−3
23.11.2015 17:36

P68a85v72e57l 64M22a40r67e42š 8785800117305

ta auta jsou těch co v centru bydlí, nebo podnikají. Vzhledem k cenám nemovitostí v místě to nejsou socky s rezavou škodovkou. ;-D

+2/−4
24.11.2015 9:53

Š28t48e62f36a22n 61F85r95i53č66a 7712488663906

Tramvaje v centru mi vyhovují. Většina chodců si už zvykla a chodí mimo kolejiště. Pokud je někde srocení lidí, ohlédnou se (zda nejede tramvaj), a místo v kolejišti krátce využijí a předběhnou, oběhnou, obejdou, vyhnou se atd. S těmi cyklisty to ovšem magistrát přepískl. To nebude fungovat, protože někteří cyklisté budou jezdit jako hovada.

+12/−1
23.11.2015 17:09

M75i11c22h48a42l 10K81r37č19á52l 6728348336172

Nebudou, nebojte. Všichni aktivní cyklisti už poznali, že je kolo velmi nestabilní dopravní prostředek a stačí malé štrejchnutí o něco nebo někoho a následuje velmi bolestivý pád. Takže ti rozumní se tomu snaží vyhnout za každou cenu.

+5/−2
23.11.2015 17:49
Foto

J49i83ř56í 94B17i49l26í96k 4135692242414

Ano, to je pravda, a na víc, koleje taky nepotěší, Neviděl jsem moc cyklistů mimo pohádky a řeči, kteří by po městě jezdili jinak nez opatrně. Jó bezpečnost je jiná, zkuste jet na kole bezpečně po Úvoze, uvidíte, že to nejde :(

Většina cyklistů ví, kdo si to odnese při srážce s autem, a tak jezdí výrazně opatrněji a výrazně častěji a včasněji používají blinkry, než řidiči vozidel :)

+4/−1
23.11.2015 21:04

L59u62d72ě42k 15M85u26s54e48l91í40k 3666429

Průzkum byl zadán velmi špatně.Do 9.00 může vjet do pěší zony zásobování.Od 9.00 do 17.00 je zákaz vjezdu všech.Po 17.00 opět zásobování.Takže se nedovíte z průzkumu kolik aut vjede do pěší zony mezi 9.00 a 17.00.

Já jako řemeslník považuji tohle omezení za špatné.Nemohu se s nářadím a materiálem dostat na místo v jinou dobu než ráno a odpoledne.

Takže většinou práce v centru odmítám,bohužel.

+2/−1
23.11.2015 16:48

J68o30s46e21f 52V82y48m37a61z87a13l 9829242533585

A to je problém do 9 dojet na místo vše vyložit a hodit auto na parkoviště u Tesco? Dělá to tak hromada firem

+3/−3
23.11.2015 17:20

J50u58r13a19j 77R27i67č31á73n46y 4201678486167

Problem neni ze tam to auto stoji, ale ze tam jezdi... :/

0/−1
23.11.2015 18:31

P61a11v90e26l 38O74d80r95a60z91i26l 6404929327100

Problém samozřejmě je i to, že tam auto stojí.

0/0
25.11.2015 23:31

P83e38t32r 70N72o94v96á43č37e56k 4649501619245

Ano, problém to je, pokud máte víc vercajku než unesete (resp. náhradní díly, u kterých nevíte, který budete potřebovat) a víc než jednoho zákazníka za den...

+2/0
23.11.2015 22:42

L46u16d72ě80k 88M55u36s12e90l97í25k 3836699

Jasně si spočítejte když máte zakázku na třeba týden ,každý den jiný vercajk ,jiný materiál.Kolik času prochodíte a kolik necháte v parkovacích automatech,tohle ale zákazník nechce platit.Takže proto tam nedělám:-/

0/0
24.11.2015 17:26

P61a51v27e60l 85O74d98r73a61z80i44l 6764439657130

Někdo jiný to rád udělá za vás.

0/−1
25.11.2015 23:33

P57a87v80e19l 39O44d45r54a20z67i21l 6424549577360

https://www.brno.cz/sprava-mesta/magistrat-mesta-brna/usek-technicky/odbor-dopravy/oddeleni-verejne-a-individualni-dopravy-dopravni-urad-a-drazni-spravni-urad/organizace-dopravy-v-centralni-oblasti-historickeho-jadra-mesta-brna/

Poplatek je 20,-

0/0
25.11.2015 23:32

K41a72r56e20l 37H80y84n39e13k 9630857256725

Tramvaje neměly přes náměstí Svobody vůbec jezdit. Koleje zůstaly zachovány jen proto, aby tudy mohla být usměrněná doprava v případě, že se něco stane na Husově nebo na Rooseveltově ulici. Pár let po tomto slibu DPMB jezdí centrem tramvají stále více.

+5/−11
23.11.2015 15:59

P54a91v45e21l 21M69a97r42e19š 8435740397275

Koleje elektrické dráhy jsou na Ferdinandově (dnešní masarykově) třídě již od počátku tramvajového provozu v zemském městě Brně.

A představte si, že na náměstí Císaře Františka Josefa byla dokonce více než 40 let tramvajová křižovatka a vozy pouliční dráhy jezdili Adlergasse až na Ovocný trh k městskému divadlu.

Šalina přes historické centrum je nedílnou součástí historie a současnosti Brna a na Masarykovu třídu jeznoznačně patří

+3/0
24.11.2015 13:01

K16a71r50e28l 62H66y28n14e54k 9130147866555

Měl jsem tím na mysli dobu, kdy se rekonstruovalo náměstí Svobody. Tehdy se uvažovalo o tom, že se koleje zruší ale dopravní podnik argumentoval právě tím, že by mohly nastat problémy, kdyby se něco dělo na Rooseveltově nebo na Husově ulici. Přes Masarykovu tak měly sice koleje vést, ale neměly tudy tramvaje vůbec jezdit, jen v nouzových případech. Realita je ovšem dnes jiná.  Toto není vyjádření názoru, jestli tudy mají tramvaje jezdit či nikoli, ale pouze konstatování skutečnosti, minusy či plusy jsou k ničemu ;)

0/−2
24.11.2015 13:58

R75o75m13a50n 16J75e57s30c81h64k75e 9758305437865

Tramvaje mne nevadí. Ale desítky aut co potkám a městapo neřeší. Ulice je široká pro šalinu i chodce.

+1/0
24.11.2015 16:52

P37a97v62e22l 45O96d63r78a67z62i45l 6334589537500

Obslužnost centra je velmi důležitá. Jenže, když to začalo, jezdila tam čtyřka s taktem 10 minut. Nyní tam jezdí d-4 s taktem 5 minut a d-9 s taktem 10 minut, takže  trojnásobek spojů.

0/0
25.11.2015 23:34

J46a42r17o34s24l32a66v 15Š92k67r63o69b84á88k 3840525868455

S tramvajemi v centru souhlasím - pro hodně starých lidí, kteří v centru bydlí, by vyloučení jakékoliv tramvajové dopravy jen na Maliňák, k nádraží nebo na Českou znamenalo bolestivou komplikaci, třeba jenom pro cestu na nákup nebo k lékaři - každý nemá na taxíka. Omezte (nebo vyžadujte dodržení omezení) dopravu od 9 ráno do 17 odpoledne a taxíky kromě objednaných vyhoďte, a hned bude líp.

+20/−3
23.11.2015 15:53

K26a27r14e51l 73H19y78n22e34k 9810527396345

Soucítím s lidmi, kteří jsou v pohybu omezeni. Ale přesto s Vaším názorem nesouhlasím. Ta vzdálenost i pro obyvatele centra není na Malinovského náměstí, nádraží nebo na Českou tak strašná. Představte si, jak to dělají lidé na venkově ;) Také nemají každých 100 metrů zastávku.

+9/−6
23.11.2015 16:01
Foto

J71i37ř24í 38B43i23l19í72k 4155412562294

Nerušil bych, ale 9 by tam strašit nemusela, 4 docela stačí.

+3/−2
23.11.2015 21:07

J76a42n 93O92n78d76r92o45u22š68e34k 5296379646608

Chápu horší pohyblivost starších lidí, ale myslím si, že na Českou, nádraží, Maliňák nebo Šilingrák dojde každej, je to maximálně 400 metrů

0/0
24.11.2015 9:27

Š14t53ě53p80á20n 25V34a44n23ě60k 3703239537317

Jo jo, v týdnu jsem viděl, jak to cyklistka málem zalomila pod tramvaj. Zajela do koleje, sekla s sebou do druhé koleje. Naštěstí šalina zastavila cca.10metrů před ní.

+3/0
23.11.2015 15:39

M74i52r22o72s93l53a41v 45V27y41k13o75u46p87i58l 3680896193155

Brno je čím dále více zajímavější a specifické.

Vezměte si třeba jenom umělecká díla, která jsou nenapodobitelná.

Ocelová káď na hašení vápna, která je ve skutečnosti fontánou...  

Orloj, který sice neukazuje čas, ale symbolizuje mužnost....

Pan hrabě v sedle zvířete, které jasně dokazuje, že i obyčejný kůň dokázal oplodnit daleko vyšší žirafu.....

A do toho, jako bonus pěší zóna, která je pojata velkoryse a nebrání  ani cyklistům, ani vozidlům ani vlakům průjezd...

Tomu se říká multifunkčnost dotažená do maxima (= i Baťa by čuměl a měl se co učit)

Takže zanechme nářků, protože dokud na "Masaryčce" nestartují raketoplány, tak je to docela tichá a bezpečná  ulice.

+25/−5
23.11.2015 15:01

L57i58b68o60r 86H75l18u61b18u58č79e27k 4160780917907

...Masarykova bezpečná tedy každopádně je... to ostatní beru jako pokus o rádobyvtipný popis Brna...jak říkal tuším pan Werich - "To je blbý, to se bude líbit"...:-)

+6/−1
23.11.2015 19:29

Š93t80ě17p63á70n 16P71o17s35t49r17á48n86e56c63k91ý 3793130471726

Stejně nechápu, co dělají šaliny v centru města.

+1/−19
23.11.2015 14:57

N26i83k60o84l27a44j 79M36a68l61í84k 5694663940671

Jezdí tudy od roku 1901.

+16/−1
23.11.2015 15:15



Najdete na iDNES.cz