Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ulice v centru Brna je pěší zónou. Jezdí tudy ale stovky tramvají i aut

Masarykova ulice a náměstí Svobody v centru Brna tvoří dlouhou pěší zónu. Ovšem na chodce se v ní trochu zapomnělo, myslí si Brňané. Jezdí tudy totiž tramvaje, taxíky, dodávky a od listopadu mají vjezd povolený také cyklisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P20a23v70e73l 16O86d72r94a34z52i79l 6924629457200

Kdo chce "víc pěší" pěší zónu, musí holt po Josefské. Pro některé asi děsnej problém.

0/0
25.11.2015 23:28

P49a53v31e85l 86O53d66r54a93z28i47l 6704439207510

Jedinej problém jsou blbě zaparkovaný dodávky a auta brněnské vekslhonorace, které stojí na "chodníku" a chodci je musejí obcházet, nejlépe v kombinaci se zahrádkami.

Projíždějící vozidla pro mě žádný problém nepředstavují. V běžné brněnské ulici je navíc aut řádově více. Provoz v pěší zóně celkem jednoznačně definuje ZPPK.

Redakce hledá problém, kde není. Bielko je poněkud zmatený, který taxikář se jen tak projíždí po městě?

0/0
25.11.2015 23:26

A71n36n78a 78Č40e89r49n51á 1257364609234

Šaliny mi nevadí. Krom toho, že jezdí v prostoru vyhrazeném kolejemi, jsou při jízdě i slyšet, navíc zvoní. R^

Ale cyklisti jsou problém! Kdy jste naposledy slyšeli cyklistu zazvonit, když se "řítí" zezadu? Asi je nějakej papaláš cyklista, že je pustili do pěší zóny. ;-€

+1/0
24.11.2015 15:08

P69a70v12e86l 73M97a39r30e64š 8455420467285

Šaliny tam jezdí krokem. Pokud není člověk hluchý a slepý, tak dvouvozový dvacet metrů dlouhý vlak fakt nepřehlídne.

Ta frekvence šalin, není ( pokud není mimořádnost a   jede tudy jen pravidelná linka) kdovíjak častá, čtyřka má interval 5 minut. Lidé už si na šaliny zvykli a chodí buď při krajích nebo, jako já, v protisměrné koleji, takže vidíte tramvaj přijíždět.

Tramvaj přes historické jádro města je významný městotvorný prvek oživující centrum a to je přece to, o co se spousta aktivistů a radnic dnes snaží. A navíc je jeho přirozenou součástí už více než 110 let.

Co by stálo zato omezit jsou naopak taxíky a někdy zbytečně moc zásobovacích aut , je fakt že většina provozoven se dá zásobovat brzo ráno, nebo v brzkých odpoledních hodinách, kdy už lidé zaměstnaní v okolí nechodí na obědy a jsou už zase  v práci.

Mimochodem, technické služby Brno, městapo a  jejich auta mají zvyk zajíždět do pěší zóny v době největšího pěsího provozu

+6/0
24.11.2015 12:47

J53a67n 75O55n68d26r38o83u81š80e52k 5236829146298

Problémem nejsou cyklisti, ale šaliny a mraky aut. Zásobování může probíhat mimo špičku a taxík vůbec nemusí po Masarykové jezdit.

+7/−7
24.11.2015 9:16

E10d11u15a59r35d 40V96o83l90n41ý 8723714143888

Šaliny nemají na Masarykové ul. co dělat, zcela to ztrácí smysl pěší zóny.

A že tam jezdí i o Vánočních trzích je strašný!!

Nechal bych je tam jezdit v případě poruchy nebo nehody na Husove ul. nebo Roosweltove.

+9/−7
24.11.2015 7:23

P86a36v92e42l 60M86a31r72e95š 8565190327395

Šaliny na pěší zónu patří. na rozdíl od cyklistů a taxíků.

Zásobování nevyřešíte jinak, pokud tam ty obchody chcete zachovat

+8/−1
24.11.2015 9:50

Z86d89e58ň72k89a 93V19e30s62e39l82á 8209875567830

Pokud vím, tak při nějakých větších akcích se šaliny odklánějí. To bude platit i teďka cca měsíc, že každé odpoledne budou šaliny jezdit Husovou.

A celkově ale nevím, v čem je problém. Jezdí se tam sníženou rychlostí a lidi si holt musejí uvědomit, že není možné lítat bezhlavě od jednoho stánku k druhému, ale že součástí každého normálního města je i jeho dopravní obslužnost.

+2/0
24.11.2015 11:49

K83a24r94e53l 34V93a93c54h59u80t 9323262969363

Orloj neukáže čas, pěší zóně je radno se pěšky raději vyhnout, policisté kteří vás obejdou, místo aby vám pomohli... Co bude následovat? Školy bez učitelů (bez žáků?), ordinace bez doktorů (bez pacientů?)... tramvaje bez elektřiny(?) ... Co všechno se může stát? Kdo to ví? ;-)

+2/−1
24.11.2015 6:40

M14o58j49m13í10r 19S92k42á67l81a 2760932676

Vítej v [>-]!!R^;-D

0/0
24.11.2015 11:17

J33a95r19o31m71í40r 47N87a81v60a65r96a 7440929446983

Masaryčka je v pohodě, s šalinama to člověk zvládne a tu a tam s autem by to taky zvládl, ale těch aut je tam moc.. A co je nejhorší, tak taxikáři, klasika... Pokud vím, tak v pěší zóně se jezdí max 20km/h no a taxikáři to asi blbě pochopili a berou to číslo jako min... Ale hlavně, že se pořád dělají restrikce vůči obyčejným autům... Posunutí parkovacích hodin atd...

+11/0
24.11.2015 6:28

L90i67b76o22r 93S58k80ý43p17a86l46a 7898513552220

Zakažte úplně všechno. To bude nejlepší. Bude klid, žejo.. ;-)

+1/−3
24.11.2015 2:05

J75i40ř35í 69D57o49l59e59ž85e59l 3479325966827

Ve světě je běžné, že cyklisti můžou do centra města. Salzburg, Vídeň, Drážďany atd.

U nás je problém ten, že cyklista vjede na cykloztezku (cyklopruh) a myslí si, že je to pro něho závodní dráha. Stejné to bude na Masarykově ulici.

Jezdím přes Brno na kole do práce celoročně. Největší problém je průjezd z Nových sadů přes hlavní nádr. a dále po Cejlu nebu Křenové.

Na Masaryčku bych na kole nevjel.

+8/−1
23.11.2015 18:36

Z16d65e26ň58k42a 75V24e10s80e73l74á 8259745237830

Tramvaje obsluhující centrum města: R^

Taxíky: Rv

U cyklistů se uvidí.

+10/−2
23.11.2015 17:40

J92a56n 45O35n48d88r65o19u32š86e58k 5416179906628

Tramvaje Rv, taxíky Rv, kola se uvidí

0/−7
24.11.2015 9:28

Z55d35e83ň60k11a 31V30e41s19e78l97á 8759585617940

Jsem mladá, s chůzí zrovna moc potíže nemám, ale stejně jsem ráda, když sem tam můžu třeba na hlaváku skočit na šalinu a svézt se jednu zastávku na Zelňák. Zvlášť, když je zima a dá se čekat, že v ulicích se časem objeví místo sněhu břečka. Nemluvě o tom, že v centru bydlí spousta starších lidí, kteří s pohybem potíže mají. Jak ti se mají dostat domů nebo naopak z domu?

+4/0
24.11.2015 11:46

K42a74r45e74l 91H12y11n95e58k 9930497556925

Proboha, víte jak daleko to mají od zastávky lidé na venkově? Městští lidé jsou příliš pohodlní Rv.

0/−1
24.11.2015 14:01

Z70d82e44ň16k18a 28V27e49s40e24l22á 8629725257360

Je nezbytné nezapomínat na zásadní rozdíl mezi MHD a linkovou meziměstskou dopravou.

0/0
24.11.2015 14:09

K56a49r22e16l 56H37y53n83e94k 9410977606535

Můžete mi, prosím, vysvětlit, v čem ten zásadní rozdíl spočívá? Snad v tom, že v Mikulově nejezdí tramvaje a v Dolních Bojanovicích trolejbusy?

0/0
24.11.2015 19:29

Z39d34e65ň61k74a 36V69e35s43e91l66á 8409445547110

V čem spočívá? Třeba v tom, že úkolem MHD je přepravit lidi v rámci jednoho města tak, aby se dostali ideálně co nejblíž svému cíli, zatímco u meziměstské linky se jedná pouze o přepravu z obce A do obce B?

0/0
24.11.2015 23:03

K59a33r22e29l 86H74y49n18e80k 9420987656275

Ne, není to žádný rozdíl. Vždy má doprava přemístit lidi z místa A do místa B. Je úplně jedno jestli v rámci města nebo mezi 2 městy. Jestliže se někdo z Králova Pole potřebuje dostat do Židenic (třeba k lékaři), je to stejné, jako když se někdo chce dostat z Dolních Bojanovic do Mikulova (třeba k lékaři). Jen tomu z Dolních Bojanovic to bude trvat půl dne, tomu z Králova Pole půl hodiny. Ten z Dolních Bojanovic navíc bude muset ujít 2 kilometry, ten z Králova Pole 200 metrů. Kdyby ten z Dolních Bojanovic měl jít Z KP do Židenic, šel by pěšky. Kdyby se ten z města měl dostat z DB do Mikulova, byl by to pro něj neřešitelný problém. Lidé ve městech jsou příliš pohodlní a rozmlsaní Rv

0/0
25.11.2015 6:23

Z98d48e73ň20k67a 72V20e16s57e60l86á 8469545107220

Pohodlní a rozmlsaní? 8-o  Hodně blbý vtip!

0/0
25.11.2015 21:58

P57a55v75e22l 81O51d34r71a29z78i72l 6784899267840

Rozdíl spočívá především v tom, že na rozdíl od venkova není možný, aby v Brně každej jel do centra autem.

0/0
25.11.2015 23:29

L28i75b70o52r 36V94a27l56í72č70e44k 5944118716342

Tak nevím, proč se všichni naváží do cyklistů.. podívejte se na modely aut a jejich SPZ od 9 ráno do 23 hod...A MHD by měla být zachována, byť určitým omezením..

+10/−3
23.11.2015 17:36

P82a41v73e36l 60M35a65r85e82š 8755740757535

ta auta jsou těch co v centru bydlí, nebo podnikají. Vzhledem k cenám nemovitostí v místě to nejsou socky s rezavou škodovkou. ;-D

+2/−4
24.11.2015 9:53

Š41t93e92f30a88n 72F41r21i75č12a 7732278393976

Tramvaje v centru mi vyhovují. Většina chodců si už zvykla a chodí mimo kolejiště. Pokud je někde srocení lidí, ohlédnou se (zda nejede tramvaj), a místo v kolejišti krátce využijí a předběhnou, oběhnou, obejdou, vyhnou se atd. S těmi cyklisty to ovšem magistrát přepískl. To nebude fungovat, protože někteří cyklisté budou jezdit jako hovada.

+12/−1
23.11.2015 17:09

M13i50c46h55a32l 10K93r94č41á14l 6628648586612

Nebudou, nebojte. Všichni aktivní cyklisti už poznali, že je kolo velmi nestabilní dopravní prostředek a stačí malé štrejchnutí o něco nebo někoho a následuje velmi bolestivý pád. Takže ti rozumní se tomu snaží vyhnout za každou cenu.

+5/−2
23.11.2015 17:49
Foto

J88i86ř76í 61B28i72l24í77k 4765242152374

Ano, to je pravda, a na víc, koleje taky nepotěší, Neviděl jsem moc cyklistů mimo pohádky a řeči, kteří by po městě jezdili jinak nez opatrně. Jó bezpečnost je jiná, zkuste jet na kole bezpečně po Úvoze, uvidíte, že to nejde :(

Většina cyklistů ví, kdo si to odnese při srážce s autem, a tak jezdí výrazně opatrněji a výrazně častěji a včasněji používají blinkry, než řidiči vozidel :)

+4/−1
23.11.2015 21:04

L40u23d17ě39k 10M19u30s36e62l45í45k 3296519

Průzkum byl zadán velmi špatně.Do 9.00 může vjet do pěší zony zásobování.Od 9.00 do 17.00 je zákaz vjezdu všech.Po 17.00 opět zásobování.Takže se nedovíte z průzkumu kolik aut vjede do pěší zony mezi 9.00 a 17.00.

Já jako řemeslník považuji tohle omezení za špatné.Nemohu se s nářadím a materiálem dostat na místo v jinou dobu než ráno a odpoledne.

Takže většinou práce v centru odmítám,bohužel.

+2/−1
23.11.2015 16:48

J75o59s45e62f 88V66y33m23a78z32a87l 9359222973655

A to je problém do 9 dojet na místo vše vyložit a hodit auto na parkoviště u Tesco? Dělá to tak hromada firem

+3/−3
23.11.2015 17:20

J83u34r72a32j 49R93i69č80á87n11y 4131538446327

Problem neni ze tam to auto stoji, ale ze tam jezdi... :/

0/−1
23.11.2015 18:31

P97a53v50e56l 19O52d23r77a25z87i57l 6814239607890

Problém samozřejmě je i to, že tam auto stojí.

0/0
25.11.2015 23:31

P28e14t87r 21N63o52v38á71č23e78k 4569161779575

Ano, problém to je, pokud máte víc vercajku než unesete (resp. náhradní díly, u kterých nevíte, který budete potřebovat) a víc než jednoho zákazníka za den...

+2/0
23.11.2015 22:42

L60u84d23ě88k 90M80u78s47e77l12í54k 3516159

Jasně si spočítejte když máte zakázku na třeba týden ,každý den jiný vercajk ,jiný materiál.Kolik času prochodíte a kolik necháte v parkovacích automatech,tohle ale zákazník nechce platit.Takže proto tam nedělám:-/

0/0
24.11.2015 17:26

P18a84v74e67l 79O18d89r68a96z25i41l 6794799687800

Někdo jiný to rád udělá za vás.

0/−1
25.11.2015 23:33

P36a77v61e46l 45O30d63r12a43z91i32l 6794219807360

https://www.brno.cz/sprava-mesta/magistrat-mesta-brna/usek-technicky/odbor-dopravy/oddeleni-verejne-a-individualni-dopravy-dopravni-urad-a-drazni-spravni-urad/organizace-dopravy-v-centralni-oblasti-historickeho-jadra-mesta-brna/

Poplatek je 20,-

0/0
25.11.2015 23:32

K85a65r22e46l 30H86y48n20e75k 9960867876635

Tramvaje neměly přes náměstí Svobody vůbec jezdit. Koleje zůstaly zachovány jen proto, aby tudy mohla být usměrněná doprava v případě, že se něco stane na Husově nebo na Rooseveltově ulici. Pár let po tomto slibu DPMB jezdí centrem tramvají stále více.

+5/−11
23.11.2015 15:59

P69a80v19e21l 21M96a20r98e49š 8185160837535

Koleje elektrické dráhy jsou na Ferdinandově (dnešní masarykově) třídě již od počátku tramvajového provozu v zemském městě Brně.

A představte si, že na náměstí Císaře Františka Josefa byla dokonce více než 40 let tramvajová křižovatka a vozy pouliční dráhy jezdili Adlergasse až na Ovocný trh k městskému divadlu.

Šalina přes historické centrum je nedílnou součástí historie a současnosti Brna a na Masarykovu třídu jeznoznačně patří

+3/0
24.11.2015 13:01

K81a40r74e57l 38H78y87n70e38k 9750677426485

Měl jsem tím na mysli dobu, kdy se rekonstruovalo náměstí Svobody. Tehdy se uvažovalo o tom, že se koleje zruší ale dopravní podnik argumentoval právě tím, že by mohly nastat problémy, kdyby se něco dělo na Rooseveltově nebo na Husově ulici. Přes Masarykovu tak měly sice koleje vést, ale neměly tudy tramvaje vůbec jezdit, jen v nouzových případech. Realita je ovšem dnes jiná.  Toto není vyjádření názoru, jestli tudy mají tramvaje jezdit či nikoli, ale pouze konstatování skutečnosti, minusy či plusy jsou k ničemu ;)

0/−2
24.11.2015 13:58

R93o87m66a85n 48J58e41s10c42h62k82e 9218675247695

Tramvaje mne nevadí. Ale desítky aut co potkám a městapo neřeší. Ulice je široká pro šalinu i chodce.

+1/0
24.11.2015 16:52

P36a45v56e15l 61O75d14r17a44z28i67l 6184989927400

Obslužnost centra je velmi důležitá. Jenže, když to začalo, jezdila tam čtyřka s taktem 10 minut. Nyní tam jezdí d-4 s taktem 5 minut a d-9 s taktem 10 minut, takže  trojnásobek spojů.

0/0
25.11.2015 23:34

J15a50r77o71s13l31a42v 63Š68k57r52o53b49á77k 3910465698635

S tramvajemi v centru souhlasím - pro hodně starých lidí, kteří v centru bydlí, by vyloučení jakékoliv tramvajové dopravy jen na Maliňák, k nádraží nebo na Českou znamenalo bolestivou komplikaci, třeba jenom pro cestu na nákup nebo k lékaři - každý nemá na taxíka. Omezte (nebo vyžadujte dodržení omezení) dopravu od 9 ráno do 17 odpoledne a taxíky kromě objednaných vyhoďte, a hned bude líp.

+20/−3
23.11.2015 15:53

K27a43r92e28l 61H79y71n88e79k 9310667806495

Soucítím s lidmi, kteří jsou v pohybu omezeni. Ale přesto s Vaším názorem nesouhlasím. Ta vzdálenost i pro obyvatele centra není na Malinovského náměstí, nádraží nebo na Českou tak strašná. Představte si, jak to dělají lidé na venkově ;) Také nemají každých 100 metrů zastávku.

+9/−6
23.11.2015 16:01
Foto

J41i16ř11í 57B41i42l94í21k 4475922812874

Nerušil bych, ale 9 by tam strašit nemusela, 4 docela stačí.

+3/−2
23.11.2015 21:07

J57a19n 32O64n39d52r81o96u53š81e58k 5476859886968

Chápu horší pohyblivost starších lidí, ale myslím si, že na Českou, nádraží, Maliňák nebo Šilingrák dojde každej, je to maximálně 400 metrů

0/0
24.11.2015 9:27

Š10t23ě51p20á95n 87V17a20n47ě47k 3303599137747

Jo jo, v týdnu jsem viděl, jak to cyklistka málem zalomila pod tramvaj. Zajela do koleje, sekla s sebou do druhé koleje. Naštěstí šalina zastavila cca.10metrů před ní.

+3/0
23.11.2015 15:39

M52i78r49o20s40l13a69v 49V33y50k78o84u82p95i59l 3560636703525

Brno je čím dále více zajímavější a specifické.

Vezměte si třeba jenom umělecká díla, která jsou nenapodobitelná.

Ocelová káď na hašení vápna, která je ve skutečnosti fontánou...  

Orloj, který sice neukazuje čas, ale symbolizuje mužnost....

Pan hrabě v sedle zvířete, které jasně dokazuje, že i obyčejný kůň dokázal oplodnit daleko vyšší žirafu.....

A do toho, jako bonus pěší zóna, která je pojata velkoryse a nebrání  ani cyklistům, ani vozidlům ani vlakům průjezd...

Tomu se říká multifunkčnost dotažená do maxima (= i Baťa by čuměl a měl se co učit)

Takže zanechme nářků, protože dokud na "Masaryčce" nestartují raketoplány, tak je to docela tichá a bezpečná  ulice.

+25/−5
23.11.2015 15:01

L44i94b96o95r 82H85l98u50b98u84č27e18k 4920770327117

...Masarykova bezpečná tedy každopádně je... to ostatní beru jako pokus o rádobyvtipný popis Brna...jak říkal tuším pan Werich - "To je blbý, to se bude líbit"...:-)

+6/−1
23.11.2015 19:29

Š12t19ě36p55á85n 36P60o89s10t41r20á14n20e59c89k83ý 3583170671786

Stejně nechápu, co dělají šaliny v centru města.

+1/−19
23.11.2015 14:57

N55i82k66o34l40a61j 70M64a16l42í84k 5164603940571

Jezdí tudy od roku 1901.

+16/−1
23.11.2015 15:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.