Diskuse k článku

Brno plánuje lanovku za miliony, spojí kampus a nový dopravní terminál

Brno má v Bohunicích supermoderní univerzitní kampus. A hned vedle obří fakultní nemocnici. Vědci a studenti se ovšem za špičkovými přístroji a pacienti za svými lékaři kodrcají z centra dlouho a přeplněnými trolejbusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R47a54d83e81k 37P46e26t61r 4729607668835

Jen stručně shrnu přesné poznámky diskutérů:

– lanovku nahradí pár spojů navíc (tři trolejbusy, nebo dvě šaliny)

– časový rozdíl je zanedbatelný, navíc tento rozdíl lze kompenzovat časnějším vstáváním (cca o 4 minuty)

– na lanovku musíte přestupovat (další ztráta)

– výhoda jistě je ekologičnost, nižší pořizovací náklady, dotace a turistická atraktivita (jen si nedokážu představit japonce co budou dělat na Kampusu...hádám sednou na trajf a pojedou na Špilas...)

a vlastní názor: Nechápu proč kluci ušatí z A plus při stavbě Kampusu neposunuli stavby při pravé straně ulice Kamenice o deset metrů dál. Mohli krásně od tunelu šaliny pod Jihlavskou vést novou trať podél ulice Kamenice (až na teréní úpravy, jeden tunel a smyčku lze vést vše povrchově). časově by to bylo na Kampus 10-12minut z Hlavního nádraží a při intervalu 1 šalina za 10minut by se sem za hodinu dopravilo na 1200 lidí. Pohodlně.

17.12.2015 13:01

M75a75r98t71i14n 53K80r87e59b77s 4189109110480

Brno plánuje lanovku za MILIONY? A není to málo, Antone Pavloviči?

16.12.2015 17:40

P77e38t68r 90D17o25h67n95a81l 6202409955159

Jeden trolejbus 25Tr má kapacitu 159 osob. To znamená, že stačí přidat 3 trolejbusy za hodinu (jeden za 20 minut), aby byla kapacita lanovky přibližně vyrovnána. Na rozdíl od lanovky mimo špičku lze spoje ubrat.

Lanovka jede jen čtyři minuty (kolik trvá nástup a výstup, se nedozvídáme), trolejbus to jede osm minut (Pisárky - kampus).

Lanovka skončí na úpatí Červeného kopce, odkud je to k hlavnímu vstupu do kampusu (LF) 360 metrů. Ze současné zastávky trolejbusu je to 100 metrů. 260 metrů je přibližně 3 minuty svižné chůze (rychlostí 5 km/h)

Dotažení tramvajové tratě (odbočka ze Starého Lískovce) je naplánované, jde jen o peníze a politickou vůli. Jedna tramvaj KT8D5N (jezdí dnes na lince 8 do Starého Lískovce) má kapacitu 231 osob. To jsou dvě tramvaje za hodinu vyrovnávající kapacitu lanovky.

Pokud by tato linka byla zavedena s intervaly ve špičce 6 minut, za hodinu může být přepraveno 2310 osob. Pokud by se ubralo deset trolejbusů z Pisárek (což už by přetíženému tahu Pisárky - Rybnická pomohlo), pořád bude zvýšena přepravní kapacita o 720 osob / hod. (= méně přecpané spoje).

Prodloužení tramvaje do kampusu je finančně nachystáno na 100 mil. Kč

Takže si to řekneme upřímně - kluci z A+ už postavili ledacos, ale lanovku ještě nedali. Tak jim pořídíme hračku, což?

16.12.2015 13:53

M23a22r22i90e 83V76e69r66n96e36r68o47v90a 5938196685

Vždyť říkám, že to je krávovina.

17.12.2015 3:38

J69i46ř82í 80J87a67n87d92a 2818520501264

Stačí jedna věta: EU chce v projektu vidět „doplňkové druhy dopravy“.

No a miliony se sypou. Vaše výpočty jsou zcela irelevatní a nemají s podstatou projetu nic společného. Zapamatujte si VŮBEC NIC SPOLEČNÉHO!

R^

18.12.2015 6:52

J79i92ř88í 40J18a47n66d75a 2478850331334

Máte tam nějak moc čísel. Stačí jedna věta: ...EU jen chce v projektu vidět „doplňkové druhy dopravy“.

Vaše čísla jsou zcela irelevantní a netýkají se podstaty problému. ;-)

18.12.2015 6:55

M41a81r80t12i98n 53K26u30ř58í37t22k72a 6577256278545

Lanovka z Pisárek mi přijde jako utopie. Spíš bych tam zavedl normální šaliny, kterými se bez přestupu v Pisárkách dostanete až k nádraží.

16.12.2015 13:27

J33a29n 19M41a35r53t86i14n 6472370399

jednotka nejazdi na nadrazi?

16.12.2015 14:52

M52a37r42t30i82n 23K59u48ř16í86t84k92a 6377366298675

Jezdí, ale nejezdí do Kampusu. A vůbec bych tam netahal trať z Pisárek, ale odbočkou z Bohunické větve, potom třeba po ulici Kamenice, pokud je to reálné.

16.12.2015 18:40

P52e79t25r82a 92V30a22ň51k28o76v91á 4964874936762

VMO se je totálně ucpaný každý den na dvou místech, v Židenících se nedá dýchat ale Brno bude řešit lanovku pro pár stovek lidí ...:-/

16.12.2015 13:17

M64o70j24m72í92r 25S16k39á59l97a 2750202666

No tak jdi příkladem a nejezdi autem...:-P

16.12.2015 17:36

P47e35t80r14a 15V84a44ň33k31o54v45á 4324244896122

a čím mám jako jezdit? smradlavou, pomalou a zaplivanou MHD? .....na kole jezdím jenom do lesa

17.12.2015 13:22

T15o30m61a60s 21N20o30v31o23t63n36y 1511454506645

Pán je militantní pumpička, od něj nic inteligentního nečekejte, je tu známá figurka

17.12.2015 20:19

J84a26n 19J54e13m91e94l86k90a 1125590

To je kouzelné, co ti politici nevymyslí. Nejdřív si přesunou kampus někam do.. A pak co s tím, že. V asijských městech fungují naprosto vychytané automatické vlaky. Kuala Lumpur, Singapore, Dubai. Naprosto vychytaný dopravní systém včetně "oupnkárd". Na letištích mají opět malé automatizované "vlaky" mezi terminály atd, které mohou jezdit velmi často. Singapůr měl automatické malé dráhy již před 15 lety.

http://www.arabianbusiness.com/serco-signs-573m-extension-dubai-metro-deal-524297.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Automated_guideway_transit atd.

16.12.2015 13:14

J52a42n 26J77e50m78e34l13k33a 1385460

Ps: a ty automatizované vlaky v Dubai pěkně fičí.. cca 80 - 100.. ne jako tramvaj..

16.12.2015 13:16

O24n98d56ř27e13j 67M50u78s43i97l 2815660698287

Hovadina.

16.12.2015 13:11

P22e68t85r 20Ž19á43č69e58k 3615661869

A vedle horní stanice rozhlednu. Souběžně cyklostezku. U obou stanic dětská hřiště. A to jsem na spoustu dalších věcí určitě ani nepomyslel... .

16.12.2015 13:07

J15i45n22d57ř27i42c27h 35H48r12a20d97e85c87k37ý 6465229682602

myslím, že bez aquaparku s tobogánem ten projekt nemá nejmenší šanci...

16.12.2015 13:17

O70n75d55ř58e38j 19C47i91g23á94n75e65k 1467880398975

A nebo udělat tobogán dolů, z kampusu do města. To bych tam jezdil každej den! :-)

16.12.2015 13:40

J32i37n31d25ř65i64c40h 31H26r11a70d10e32c81k95ý 6575899102952

skvělý a konstruktivní nápad! je vidět, že vám ten problém není lhostejný!

16.12.2015 14:14

A21l59e85š 83Z47e78l49i13n39k71a 1464722196

Je to hloupost, spousta studentů jezdí 25' už z jiných částí, ne z Mendláku a budou 25' jezdit pořád. Taky hodně lidí přijede na Mendlák jinými spoji než 1' a logicky raději udělají jeden přestup na 25' než přestup na 1' do Pisoárek a tam přecházet a čekat na lanovku.

Obslužnost Nemocnice z centra je dostatečně zajištěna autobusy 60' a 61' z Úzké.

Jediné pozitivum bude vyšší návštěvnost kampusu pro tamní obchody, protože si lidi udělají výlet lanovkou.:-)

A pak taky revizorovi z kabinky nikdo neuteče ;-D

16.12.2015 12:54

P56e89t15r19a 89N52o94v15á44k34o41v37á 7478476694418

Obslužnost nemocnice z centra...no já tedy nevím, ale Úzká není centrum. Z centra se jede na Mendlák a pokračuje trolejbusy. A trolejbusy jsou narvané, ale argumentuje se tím, že busy 60 a 61 jezdí poloprázdné.

16.12.2015 15:47

B98o28h75u46s92l27a48v 45K52r82á46l25í60k 2101590799376

Kde jste okoukal ty minutové značky za číslem linky? ;-D

16.12.2015 18:19

M51a69r65t16i16n 78N54o44v74o61t98n85ý 3936376651224

Pro Onderkovy fans - Onderkův nápad to není. Jak jsem se teď dočetl (via Jiří Zlatuška), tak:

"Lanovka z Pisárek do kampusu byla součástí celkové dispozice řešení již v době architektonické soutěže na kampus začátkem minulého desetiletí. Argumenty se již tehdy týkaly ekonomické výhodnosti takového řešení ve srovnání s jiným druhem MHD se stejnou dopravní funkcí.

Onderka jen vytáhl koncept v té době již nejméně deset let existující."

16.12.2015 12:42

M60a38r41e12k 51S23e90i95d82l 2143464885690

Stačilo by vytvořit novou linku autobusu se zastávkami Mendlovo náměstí, Lipová, Nemocnice Bohunice s tím, že by bus jezdil tunelem. Na trase by teoreticky mohlo stačit cca 6 busů. Dejme tomu 50-60 mega i s platy řidičů a opravami na 10let.

16.12.2015 12:40

J16a19n 11M44a24r89t16i30n 6602400359

dal som sice plus, ale pocitat s tak srandovnymi nakladmi - no neviem, neviem :-)

16.12.2015 13:04

M45a41r59t91i56n 22K47y50p15r 2282915414934

Vy jste z laciného kraje:-)

Když budu počítat provoz od 6:00 do 22:00, tedy 16 hodin denně 7 dní v týdnu je to 112 hodin týdně na autobus. Na to potřebujete 3 řidiče (40 hodin týdně x 3 = 120 hodin). Hrubá mzda řekněme 25 000, mzdový náklad 34 000. Měsíčně tedy 34 000 x 3 x 6 = 612 000. Ročně 612 000 x 12 = 7 344 000. Za deset let 73 440 000. Tedy jen mzdové náklady na řidiče váš odhad výrazně překonávají. Dále těch šest autobusů - běžný městský autobus SOR NB 12 stojí kolem 4,5 milionu, za těch deset let ho odepíšete. Takže 27 milionů. A už jsme na sto milionech a to tam pořád ještě nemám naftu a údržbu. Takže to vaše dejme tomu 50-60 mega v klidu vynásobte třemi.;-D

16.12.2015 14:10

M23a86r37e77k 68S32e11i42d64l 2733684515970

Jó já vím, to nebyl odhad, střelil jsem to od boku.;-D

Ale i na té lanovce by museli být stejně alespoň 4 lidi, ne-li víc.

Jinak myslím, že víkendový provoz a provoz po 20-té hodině není nutný, nejhorší je opravdu ta špička.

Navíc když už DPMB jednou dostalo dotaci na CNG autobusy tak proč ne podruhé?

16.12.2015 16:59

J51i78n47d58ř90i98c96h 16H66r19a63d98e48c70k66ý 6945829502232

a nebylo by levnější získat dotace na výstavbu brněnského metra?

16.12.2015 12:33

I76v16a31n37a 61L38o60t38o39c91k80á 4669908

Brno má komplikovanou a do dnešního dne neprozkoumanou síť podzemních chodeb. Začnete kopat tunel a spadne vám půlka města.

16.12.2015 12:43

J49i58n70d68ř13i56c36h 91H44r86a55d77e73c77k30ý 6615449462802

pár tunelů už se v Brně vykopalo a nic nespadlo, proč by s metrem mělo?

tak bude holt metro o pár desítek metrů hlouběji, abychom se vyhnuli těm chodbám.

16.12.2015 12:59
Foto

M33a54t73ě90j 29V51o84z30d39e70k 3666240853

Je vidět, že nevíte o čem mluvíte pane Hradecký, Brno opravdu nemá vhodné podloží pro metro, velká spleť podzemních chodeb, je jen jednou z dalších, byť významných komplikacích. Pár desítek metrů hloubky v tomto případě nic moc neřeší a i kdyby řešilo, dostalo by finanční náročnost projektu na takovou úroveň, že by ji Brno nemělo absolutně sanci ufinancovat.

16.12.2015 13:41

M51a72r58t89i98n 96Š91p36á24d 4312429291756

Příspěvky, na které tak vážně reagujete, jsem pochopil jako vtipnou nadsázku. ;-)

16.12.2015 13:53

P59e87t59r40a 76N93o55v98á43k45o74v67á 7518276284358

To sice byla, ale otázka je, jestli i tak dotyčný ví, o čem vtipkuje.

16.12.2015 15:49

I96v31a76n72a 68L35o11t29o40c61k46á 4539538

Mně se to náhodou líbí ;-) Sice jsem MHD využila za posledních 5 let snad 10x, ale lanovky jsou ve velkoměstech (i když Brno je taková větší vesnice) celkem vítané zpestření. Jen doufám, že tam zase někde nebude zakomponovaný penis ;-D

16.12.2015 12:27

J18i33n41d70ř53i90c95h 70H98r93a72d67e85c17k36ý 6825329562792

vjezd do stanice jako modifikovaná vagína by vám vyhovoval?

16.12.2015 12:31

I73v10a26n98a 64L56o16t33o85c39k10á 4249578

Ani ne. Jsem heterosexuál ;-D

16.12.2015 12:41

B12o55h34u22s43l95a96v 35K31r64á97l37í14k 2141820279746

Já myslel, že heterosexuálům se vaginy líbí.

16.12.2015 18:23

M45a17r14i65e 78V52e91r33n76e24r47o67v19a 5408976785

Každá žena je ve své podstatě bisexuál.

17.12.2015 3:41

T24o65m40a82s 23N49o35v59o54t52n45y 1281714596515

Já měl za to, že přece veškeré dopravní problémy vyřeší šindelářův bike sharing a cyklodoprava vůbec a najednou ne? To jsou věci. Jinak ta lanovka je samozřejmě totální nesmysl a nebýt toho, že někteří zase vidí dotace, tak by se o tom vůbec neuvažovalo.

16.12.2015 12:15

P33a16v21e93l 91M19o90r32a13v42e88c 3652809592678

Kdo kde prosím říkal, že kola vyřeší vše? I nejzarytější cyklofanatik nemá nic proti MHD.

Ad dotace: ty se berou bohužel na cokoliv. Jsme na dotacích závislí. Ať už jde o lanovku, nákup vozů DPMB anebo postavení dálnice. Toto o lanovce není..

16.12.2015 12:20

M21o33j98m57í88r 48S51k44á60l94a 2800542206

Klid - já bych TO fakt nekrmil...:-P

16.12.2015 17:40

T36o16m72a61s 26N72o24v60o97t45n15y 1691324436375

Řekla militantní pumpička.;-D

17.12.2015 20:22

J49a34k82u54b 98K86o41r21e29c 6234700121803

proti systému veřejné dopravy nejsou ani cyklisti

16.12.2015 12:37

J70i60ř98í 20Š63v79e94h95l69a 1374494182456

A jak se budou kodrcat do Pisárek? Já bych udělal z České a Hlaváku do Pisárek metro.

16.12.2015 12:11

V16í22t 86J92ů87z66a 8152246941358

Určitým doplněním ta lanovka může být, je ale potřeba počítat nejen s řadou diskutujících zmiňovanou omezenou kapacitou a vhodností použití jen z některých směrů, ale i s její větší náchylností na plánované i neplánované výluky z důvodu počasí, kontrol, údržby, poruch a oprav.

16.12.2015 12:02

J21a36r55o33s93l93a53v 47P55o69s43p89í46š46i94l 2161529475416

Nemyslím si, že by lanovka měla výrazně víc odstávek než ostatní druhy dopravy.

16.12.2015 12:06

B79o96h43u45s62l80a28v 34K35r35á13l96í65k 2751340869826

Obvykle lanovky mívají delší odstávku (v řádu týdnů) dvakrát ročně. U tramvají nebo trolejbusů se podobné pravidelné prohlídky zvládnou obvykle za půl dne, často i za plného provozu.

16.12.2015 18:27

K17a56r10e11l 26F88a93j48t 5128252741503

Co to je zase za kravinu ... aha "dotace" :-/:-/:-/. Takže šalina "zabrala" kdysi frekventovanou Renneskou aby se zrychlila doprava do Bohunic (a to se přitom nesmyslně ani neudělala odbočka směr na Modřice, kde dneska udělali slavně první záchytné parkoviště). Místo aby se ten rychlý spoj využil, tak necháme lidi motat se "jedničkou" přes staré Brno, aby přestoupili na ve špičce nedostatečně kapacitní lanovku (která naopak mimo špičku bude jezdit prázdná), která má jen samé nedostatky - komfort, zavazadla, přestup, ztížený nástup a výstup špatně pohyblivých pacientů (byť v místě samotného nástupu bezbariérový). Krom toho by to vyřešilo možná kampus a částečně špitál, ale určitě se nepočítá s tím, že by byla protažena až k bohunické tramvaji a tak umožnila dopravu i obyvatelům sídliště.

Prostě udělat za hřbitovem odbočku šaliny je pro dopravu extrémně výhodnější ... a tohle si můžou nechat jako "poloturistický bonus" až nebudou vědět co s prachama, i když to už radši tu lanovku na Špilas ...

16.12.2015 11:58

B97o80h23u67s82l25a38v 77K90r92á52l75í69k 2281210519716

Pokud to bude kabinková lanovka s odpojitelnými kabinkami, tak tam bude výstup a nástup komfortnější než do nízkopodlažních tramvají. Sedačkovou lanovkou, kde se naskakuje za jízdy, tam fakt nikdo neplánuje.

16.12.2015 18:29

Najdete na iDNES.cz