Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno plánuje lanovku za miliony, spojí kampus a nový dopravní terminál

Brno má v Bohunicích supermoderní univerzitní kampus. A hned vedle obří fakultní nemocnici. Vědci a studenti se ovšem za špičkovými přístroji a pacienti za svými lékaři kodrcají z centra dlouho a přeplněnými trolejbusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R55a69d52e17k 29P84e81t17r 4149847428795

Jen stručně shrnu přesné poznámky diskutérů:

– lanovku nahradí pár spojů navíc (tři trolejbusy, nebo dvě šaliny)

– časový rozdíl je zanedbatelný, navíc tento rozdíl lze kompenzovat časnějším vstáváním (cca o 4 minuty)

– na lanovku musíte přestupovat (další ztráta)

– výhoda jistě je ekologičnost, nižší pořizovací náklady, dotace a turistická atraktivita (jen si nedokážu představit japonce co budou dělat na Kampusu...hádám sednou na trajf a pojedou na Špilas...)

a vlastní názor: Nechápu proč kluci ušatí z A plus při stavbě Kampusu neposunuli stavby při pravé straně ulice Kamenice o deset metrů dál. Mohli krásně od tunelu šaliny pod Jihlavskou vést novou trať podél ulice Kamenice (až na teréní úpravy, jeden tunel a smyčku lze vést vše povrchově). časově by to bylo na Kampus 10-12minut z Hlavního nádraží a při intervalu 1 šalina za 10minut by se sem za hodinu dopravilo na 1200 lidí. Pohodlně.

+2/0
17.12.2015 13:01

M18a30r12t23i75n 45K97r78e13b16s 4819719350360

Brno plánuje lanovku za MILIONY? A není to málo, Antone Pavloviči?

+2/0
16.12.2015 17:40

P67e27t42r 87D21o90h34n23a15l 6812109285569

Jeden trolejbus 25Tr má kapacitu 159 osob. To znamená, že stačí přidat 3 trolejbusy za hodinu (jeden za 20 minut), aby byla kapacita lanovky přibližně vyrovnána. Na rozdíl od lanovky mimo špičku lze spoje ubrat.

Lanovka jede jen čtyři minuty (kolik trvá nástup a výstup, se nedozvídáme), trolejbus to jede osm minut (Pisárky - kampus).

Lanovka skončí na úpatí Červeného kopce, odkud je to k hlavnímu vstupu do kampusu (LF) 360 metrů. Ze současné zastávky trolejbusu je to 100 metrů. 260 metrů je přibližně 3 minuty svižné chůze (rychlostí 5 km/h)

Dotažení tramvajové tratě (odbočka ze Starého Lískovce) je naplánované, jde jen o peníze a politickou vůli. Jedna tramvaj KT8D5N (jezdí dnes na lince 8 do Starého Lískovce) má kapacitu 231 osob. To jsou dvě tramvaje za hodinu vyrovnávající kapacitu lanovky.

Pokud by tato linka byla zavedena s intervaly ve špičce 6 minut, za hodinu může být přepraveno 2310 osob. Pokud by se ubralo deset trolejbusů z Pisárek (což už by přetíženému tahu Pisárky - Rybnická pomohlo), pořád bude zvýšena přepravní kapacita o 720 osob / hod. (= méně přecpané spoje).

Prodloužení tramvaje do kampusu je finančně nachystáno na 100 mil. Kč

Takže si to řekneme upřímně - kluci z A+ už postavili ledacos, ale lanovku ještě nedali. Tak jim pořídíme hračku, což?

+19/0
16.12.2015 13:53

M85a67r19i67e 94V98e24r53n58e74r18o76v43a 5418416615

Vždyť říkám, že to je krávovina.

+1/0
17.12.2015 3:38

J48i86ř79í 80J92a27n64d73a 2258720511554

Stačí jedna věta: EU chce v projektu vidět „doplňkové druhy dopravy“.

No a miliony se sypou. Vaše výpočty jsou zcela irelevatní a nemají s podstatou projetu nic společného. Zapamatujte si VŮBEC NIC SPOLEČNÉHO!

R^

0/0
18.12.2015 6:52

J93i24ř29í 22J57a87n22d20a 2938470851714

Máte tam nějak moc čísel. Stačí jedna věta: ...EU jen chce v projektu vidět „doplňkové druhy dopravy“.

Vaše čísla jsou zcela irelevantní a netýkají se podstaty problému. ;-)

0/0
18.12.2015 6:55

M21a81r18t51i33n 20K77u58ř91í61t65k94a 6297466638685

Lanovka z Pisárek mi přijde jako utopie. Spíš bych tam zavedl normální šaliny, kterými se bez přestupu v Pisárkách dostanete až k nádraží.

+3/−2
16.12.2015 13:27

J13a44n 51M31a57r68t59i44n 6552950299

jednotka nejazdi na nadrazi?

+1/0
16.12.2015 14:52

M55a29r30t66i11n 10K18u69ř20í18t22k49a 6157946918625

Jezdí, ale nejezdí do Kampusu. A vůbec bych tam netahal trať z Pisárek, ale odbočkou z Bohunické větve, potom třeba po ulici Kamenice, pokud je to reálné.

+1/0
16.12.2015 18:40

P41e57t34r91a 20V33a52ň17k59o94v63á 4234514326732

VMO se je totálně ucpaný každý den na dvou místech, v Židenících se nedá dýchat ale Brno bude řešit lanovku pro pár stovek lidí ...:-/

+4/0
16.12.2015 13:17

M95o37j89m32í39r 70S93k64á93l21a 2760532596

No tak jdi příkladem a nejezdi autem...:-P

0/−4
16.12.2015 17:36

P89e93t46r36a 65V15a27ň85k30o13v18á 4314754236172

a čím mám jako jezdit? smradlavou, pomalou a zaplivanou MHD? .....na kole jezdím jenom do lesa

+1/0
17.12.2015 13:22

T15o45m93a27s 87N44o26v22o25t72n62y 1901474916405

Pán je militantní pumpička, od něj nic inteligentního nečekejte, je tu známá figurka

0/0
17.12.2015 20:19

J80a43n 79J92e27m65e58l37k57a 1455140

To je kouzelné, co ti politici nevymyslí. Nejdřív si přesunou kampus někam do.. A pak co s tím, že. V asijských městech fungují naprosto vychytané automatické vlaky. Kuala Lumpur, Singapore, Dubai. Naprosto vychytaný dopravní systém včetně "oupnkárd". Na letištích mají opět malé automatizované "vlaky" mezi terminály atd, které mohou jezdit velmi často. Singapůr měl automatické malé dráhy již před 15 lety.

http://www.arabianbusiness.com/serco-signs-573m-extension-dubai-metro-deal-524297.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Automated_guideway_transit atd.

0/0
16.12.2015 13:14

J86a75n 34J80e10m63e57l86k59a 1575260

Ps: a ty automatizované vlaky v Dubai pěkně fičí.. cca 80 - 100.. ne jako tramvaj..

0/0
16.12.2015 13:16

O58n65d25ř73e81j 31M62u13s24i78l 2925890328747

Hovadina.

+3/0
16.12.2015 13:11

P51e82t95r 51Ž55á18č46e80k 3825561509

A vedle horní stanice rozhlednu. Souběžně cyklostezku. U obou stanic dětská hřiště. A to jsem na spoustu dalších věcí určitě ani nepomyslel... .

+3/0
16.12.2015 13:07

J86i43n72d97ř43i60c42h 81H63r83a23d76e52c83k37ý 6735549312342

myslím, že bez aquaparku s tobogánem ten projekt nemá nejmenší šanci...

+4/0
16.12.2015 13:17

O92n84d11ř15e57j 80C61i45g14á49n78e77k 1827680338935

A nebo udělat tobogán dolů, z kampusu do města. To bych tam jezdil každej den! :-)

0/0
16.12.2015 13:40

J86i89n14d80ř28i60c18h 68H90r38a15d52e67c27k43ý 6915599572622

skvělý a konstruktivní nápad! je vidět, že vám ten problém není lhostejný!

+4/0
16.12.2015 14:14

A64l85e37š 24Z27e80l25i38n41k83a 1164402186

Je to hloupost, spousta studentů jezdí 25' už z jiných částí, ne z Mendláku a budou 25' jezdit pořád. Taky hodně lidí přijede na Mendlák jinými spoji než 1' a logicky raději udělají jeden přestup na 25' než přestup na 1' do Pisoárek a tam přecházet a čekat na lanovku.

Obslužnost Nemocnice z centra je dostatečně zajištěna autobusy 60' a 61' z Úzké.

Jediné pozitivum bude vyšší návštěvnost kampusu pro tamní obchody, protože si lidi udělají výlet lanovkou.:-)

A pak taky revizorovi z kabinky nikdo neuteče ;-D

+5/0
16.12.2015 12:54

P29e88t49r82a 49N50o16v42á76k42o24v29á 7748196774858

Obslužnost nemocnice z centra...no já tedy nevím, ale Úzká není centrum. Z centra se jede na Mendlák a pokračuje trolejbusy. A trolejbusy jsou narvané, ale argumentuje se tím, že busy 60 a 61 jezdí poloprázdné.

+1/−1
16.12.2015 15:47

B15o86h28u34s15l67a17v 59K75r85á98l13í32k 2751830849966

Kde jste okoukal ty minutové značky za číslem linky? ;-D

+2/−1
16.12.2015 18:19

M96a32r77t77i59n 51N18o51v30o87t53n22ý 3946526711474

Pro Onderkovy fans - Onderkův nápad to není. Jak jsem se teď dočetl (via Jiří Zlatuška), tak:

"Lanovka z Pisárek do kampusu byla součástí celkové dispozice řešení již v době architektonické soutěže na kampus začátkem minulého desetiletí. Argumenty se již tehdy týkaly ekonomické výhodnosti takového řešení ve srovnání s jiným druhem MHD se stejnou dopravní funkcí.

Onderka jen vytáhl koncept v té době již nejméně deset let existující."

+1/0
16.12.2015 12:42

M52a35r95e86k 15S12e61i81d89l 2173634505130

Stačilo by vytvořit novou linku autobusu se zastávkami Mendlovo náměstí, Lipová, Nemocnice Bohunice s tím, že by bus jezdil tunelem. Na trase by teoreticky mohlo stačit cca 6 busů. Dejme tomu 50-60 mega i s platy řidičů a opravami na 10let.

+3/−1
16.12.2015 12:40

J19a10n 57M39a31r76t85i98n 6182550449

dal som sice plus, ale pocitat s tak srandovnymi nakladmi - no neviem, neviem :-)

+3/0
16.12.2015 13:04

M19a82r83t79i63n 46K80y43p37r 2642795494864

Vy jste z laciného kraje:-)

Když budu počítat provoz od 6:00 do 22:00, tedy 16 hodin denně 7 dní v týdnu je to 112 hodin týdně na autobus. Na to potřebujete 3 řidiče (40 hodin týdně x 3 = 120 hodin). Hrubá mzda řekněme 25 000, mzdový náklad 34 000. Měsíčně tedy 34 000 x 3 x 6 = 612 000. Ročně 612 000 x 12 = 7 344 000. Za deset let 73 440 000. Tedy jen mzdové náklady na řidiče váš odhad výrazně překonávají. Dále těch šest autobusů - běžný městský autobus SOR NB 12 stojí kolem 4,5 milionu, za těch deset let ho odepíšete. Takže 27 milionů. A už jsme na sto milionech a to tam pořád ještě nemám naftu a údržbu. Takže to vaše dejme tomu 50-60 mega v klidu vynásobte třemi.;-D

+2/0
16.12.2015 14:10

M96a91r94e69k 94S86e52i87d67l 2473214865940

Jó já vím, to nebyl odhad, střelil jsem to od boku.;-D

Ale i na té lanovce by museli být stejně alespoň 4 lidi, ne-li víc.

Jinak myslím, že víkendový provoz a provoz po 20-té hodině není nutný, nejhorší je opravdu ta špička.

Navíc když už DPMB jednou dostalo dotaci na CNG autobusy tak proč ne podruhé?

0/0
16.12.2015 16:59

J82i72n74d84ř47i43c79h 61H77r31a28d81e27c53k36ý 6305239472392

a nebylo by levnější získat dotace na výstavbu brněnského metra?

+5/0
16.12.2015 12:33

I60v69a41n39a 81L25o14t30o12c55k51á 4449728

Brno má komplikovanou a do dnešního dne neprozkoumanou síť podzemních chodeb. Začnete kopat tunel a spadne vám půlka města.

+3/0
16.12.2015 12:43

J91i68n62d17ř67i51c27h 45H68r35a29d69e75c87k77ý 6425269672542

pár tunelů už se v Brně vykopalo a nic nespadlo, proč by s metrem mělo?

tak bude holt metro o pár desítek metrů hlouběji, abychom se vyhnuli těm chodbám.

+2/−1
16.12.2015 12:59
Foto

M10a80t35ě34j 51V43o92z68d43e23k 3776150363

Je vidět, že nevíte o čem mluvíte pane Hradecký, Brno opravdu nemá vhodné podloží pro metro, velká spleť podzemních chodeb, je jen jednou z dalších, byť významných komplikacích. Pár desítek metrů hloubky v tomto případě nic moc neřeší a i kdyby řešilo, dostalo by finanční náročnost projektu na takovou úroveň, že by ji Brno nemělo absolutně sanci ufinancovat.

+1/0
16.12.2015 13:41

M86a54r88t58i90n 28Š61p70á30d 4922909441226

Příspěvky, na které tak vážně reagujete, jsem pochopil jako vtipnou nadsázku. ;-)

+3/0
16.12.2015 13:53

P68e15t37r35a 86N85o87v95á44k90o65v43á 7218736734818

To sice byla, ale otázka je, jestli i tak dotyčný ví, o čem vtipkuje.

0/0
16.12.2015 15:49

I82v32a90n29a 91L82o31t98o29c51k96á 4159828

Mně se to náhodou líbí ;-) Sice jsem MHD využila za posledních 5 let snad 10x, ale lanovky jsou ve velkoměstech (i když Brno je taková větší vesnice) celkem vítané zpestření. Jen doufám, že tam zase někde nebude zakomponovaný penis ;-D

+4/−1
16.12.2015 12:27

J78i87n44d89ř38i73c86h 41H17r35a90d27e39c51k63ý 6325249782542

vjezd do stanice jako modifikovaná vagína by vám vyhovoval?

+3/−1
16.12.2015 12:31

I87v87a46n70a 10L24o29t85o83c37k16á 4459888

Ani ne. Jsem heterosexuál ;-D

0/0
16.12.2015 12:41

B81o22h64u13s31l53a81v 98K85r49á75l95í98k 2121610409676

Já myslel, že heterosexuálům se vaginy líbí.

0/0
16.12.2015 18:23

M75a14r71i51e 27V93e42r26n43e74r18o86v13a 5138116895

Každá žena je ve své podstatě bisexuál.

0/0
17.12.2015 3:41

T12o45m26a86s 59N10o69v96o55t11n48y 1701734116225

Já měl za to, že přece veškeré dopravní problémy vyřeší šindelářův bike sharing a cyklodoprava vůbec a najednou ne? To jsou věci. Jinak ta lanovka je samozřejmě totální nesmysl a nebýt toho, že někteří zase vidí dotace, tak by se o tom vůbec neuvažovalo.

+10/−4
16.12.2015 12:15

P67a55v26e61l 12M72o46r63a28v32e85c 3872789722228

Kdo kde prosím říkal, že kola vyřeší vše? I nejzarytější cyklofanatik nemá nic proti MHD.

Ad dotace: ty se berou bohužel na cokoliv. Jsme na dotacích závislí. Ať už jde o lanovku, nákup vozů DPMB anebo postavení dálnice. Toto o lanovce není..

+2/0
16.12.2015 12:20

M82o45j74m16í95r 66S45k53á17l74a 2430742956

Klid - já bych TO fakt nekrmil...:-P

0/0
16.12.2015 17:40

T26o55m71a52s 42N62o50v40o86t51n97y 1271644806975

Řekla militantní pumpička.;-D

0/0
17.12.2015 20:22

J63a73k22u90b 33K42o28r12e95c 6664140551313

proti systému veřejné dopravy nejsou ani cyklisti

0/0
16.12.2015 12:37

J12i18ř85í 67Š96v50e47h71l60a 1434544252326

A jak se budou kodrcat do Pisárek? Já bych udělal z České a Hlaváku do Pisárek metro.

+1/−1
16.12.2015 12:11

V80í95t 93J75ů88z40a 8842466881438

Určitým doplněním ta lanovka může být, je ale potřeba počítat nejen s řadou diskutujících zmiňovanou omezenou kapacitou a vhodností použití jen z některých směrů, ale i s její větší náchylností na plánované i neplánované výluky z důvodu počasí, kontrol, údržby, poruch a oprav.

+2/−1
16.12.2015 12:02

J62a51r51o62s97l53a74v 84P38o17s28p38í77š64i40l 2291249435366

Nemyslím si, že by lanovka měla výrazně víc odstávek než ostatní druhy dopravy.

+2/−2
16.12.2015 12:06

B13o40h66u75s10l61a32v 18K29r77á72l69í84k 2231740339256

Obvykle lanovky mívají delší odstávku (v řádu týdnů) dvakrát ročně. U tramvají nebo trolejbusů se podobné pravidelné prohlídky zvládnou obvykle za půl dne, často i za plného provozu.

+1/0
16.12.2015 18:27

K55a87r49e27l 84F57a26j18t 5138512271383

Co to je zase za kravinu ... aha "dotace" :-/:-/:-/. Takže šalina "zabrala" kdysi frekventovanou Renneskou aby se zrychlila doprava do Bohunic (a to se přitom nesmyslně ani neudělala odbočka směr na Modřice, kde dneska udělali slavně první záchytné parkoviště). Místo aby se ten rychlý spoj využil, tak necháme lidi motat se "jedničkou" přes staré Brno, aby přestoupili na ve špičce nedostatečně kapacitní lanovku (která naopak mimo špičku bude jezdit prázdná), která má jen samé nedostatky - komfort, zavazadla, přestup, ztížený nástup a výstup špatně pohyblivých pacientů (byť v místě samotného nástupu bezbariérový). Krom toho by to vyřešilo možná kampus a částečně špitál, ale určitě se nepočítá s tím, že by byla protažena až k bohunické tramvaji a tak umožnila dopravu i obyvatelům sídliště.

Prostě udělat za hřbitovem odbočku šaliny je pro dopravu extrémně výhodnější ... a tohle si můžou nechat jako "poloturistický bonus" až nebudou vědět co s prachama, i když to už radši tu lanovku na Špilas ...

+10/−1
16.12.2015 11:58

B44o68h26u51s20l84a12v 94K75r50á10l75í45k 2541160649466

Pokud to bude kabinková lanovka s odpojitelnými kabinkami, tak tam bude výstup a nástup komfortnější než do nízkopodlažních tramvají. Sedačkovou lanovkou, kde se naskakuje za jízdy, tam fakt nikdo neplánuje.

0/0
16.12.2015 18:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.