Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Koupíme vlaky za 7 miliard, shodli se jihomoravští radní. Platit má EU

Jihomoravský kraj chce pronajímat vlaky dopravcům. Do roku 2019, kdy se otevře trh těm společnostem, které zvítězí v soutěži, hodlá pořídit soupravy za zhruba 7 miliard korun. Do té doby budou dle smlouvy převážet cestující na regionálních linkách České dráhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M35i56c57h93a77e50l 81C10h64a32r89v27á77t 9229568713302

Ééééééé..... Cokoliv, jenom ne staré žabotlamy.:-/

0/0
14.1.2016 17:31

D33a59v77i69d 49H46a53m68b10á89l29e33k 4582480880564

Na střídavinu do JM kraje? :D leda tak s přípřeží Brejlovce ;-D

+2/0
15.1.2016 14:31

J57o27s80e11f 66H31o36n20e49š 7231242830173

Co když nájemce zanedbá údžbu?

0/0
14.1.2016 11:09

N55i56k82o86l88a64j 83M17a63l84í20k 5144343760591

Na to bude smlouva. Jestli dobrá, tak to bude platit nájemce, jestli špatné, tak to bude platit kraj. Takže kraj :D

+3/0
14.1.2016 13:43

V61í75t 15J82ů10z70a 8292936751708

Zajišťování dopravní obslužnosti je především službou kraje poskytovanou lidem, a dobře, pokud i takto se kraj této služby chce zhostit co nejlépe.

Dle ilustračního snímku je ten nákup skutečně potřeba, ty půl století staré pantografové jednotky na stejnosměrný proud jsou v Jihomoravském kraji už opravdu k ničemu.

0/−5
14.1.2016 10:38

M62a11r33t67i29n 36N32o68v61o53t43n45ý 3456696831154

Proto je tam napsáno "ilustrační snímek". Tyto jednotky vůbec v jihomoravském kraji nejezdí.

+7/0
14.1.2016 10:47

J48i93ř41í 70K96o42c53u76r57e72k 6175414835468

Ony by v JMK byly naprosto k ničemu i v době, kdy byly nové. Právě proto, že jsou na stejnosměr. Zatímco na jihu republiky je střídavina.

+3/0
14.1.2016 10:57

R36o61m17a26n 35J62e60s48c43h58k86e 9448715337255

Víte, že rád jezdím starým pantografem řady 560 bývalé řady SM 488.0. Je tam teplo, hodně místa a netáhne tam na záda. Nové jednotky neznamená dobré.

Regiopantery jsou dobré pouze jako nízkopodlažní. Jinak tam táhne, interiér tvořili asi učni. Poličky, kam se nic nevleze. Záchod bez vysvětlivek, lidé neví, že se musí zamknout. Ani že musí po sobě spláchnout. Samé PIKTOGRAMY, kterým málokdo rozumí. Chybějí tam koše na více místech. U tříděného odpadu chybí obyčejný odpad. Kam hodit slupku od banánu ?

0/0
15.1.2016 18:31

M25i39c44h97a94l 31S34t62e15b72l30o 5569551194567

Co je to za totální hloupost8-o;-O?

Od kdy má Kraj podnikat na železnici či kdekoliv jinde8-o?Rv

Komedianti a bezmozci...neuvěřitelný...to 1.dubna?

To nemůžou myslet vážně...za chvíli budou stavět pekárny a pordejny kol???8-oRv

+3/−6
14.1.2016 10:20

M90a84r25t27i81n 38N29o43v30o53t98n60ý 3826826611694

A kde máte napsáno, že kraj bude podnikat na železnici? Kraj jenom pořídí jednotky, které bude následně pronajímat dopravcům.

+2/−1
14.1.2016 10:49

P30a61v42e42l 71M42o87r25a11v98e11c 3532159162148

A co když nějaký přepravce bude chtít jezdit s vlastními soupravami? Tak bude diskvalifikován?

To je jakoby ČEZ objednávající si dovoz uhlí raději i nakoupil nákladní vagony a nutil dopravce je používat.

Kraj se zkrátka cpe někam kam nemá.

+2/−1
14.1.2016 17:28

M39a86r39t95i59n 56N16o42v85o20t10n76ý 3506316731784

Tak bude mít dopravce smůlu, protože to bude mít kraj jako podmínku. Ale pochybuji, že by nějakému dopravci vadilo, že mu kraj půjčí soupravy.

+1/−1
14.1.2016 17:31

P31a20v59e36l 93M76o23r55a57v95e98c 3252829372748

Komu by to mohlo vadit: komukoliv kdo již vozy má a třeba nevyhrál soutěž v jiném kraji.

Např. ČD, Jančura, Arriva,.. prakticky kdokoliv.

0/0
14.1.2016 17:33

M38a24r48t69i73n 53N85o12v23o23t28n55ý 3326716651474

Právě, že se Jančura a ostatní na to jenom třepou aby to bylo takto, protože sami žádné vozy nemají a museli by si je pořizovat. A ČD by to taky nevadilo, protože by současné nové soupravy klidně uplatnilo jinde.

+1/0
14.1.2016 19:33

R92o37m29a79n 42J55e78s20c62h73k82e 9488625567905

v Brně je 500 volných městských bytů. Protože jsou drahé. Kraj by se měl postarat o přestavbu nádraží v Brně. Také o stavbu dálnice R 43 a Pohořelice - Mikulov.

K těm jednotkám by také měl postavit pořádné nástupiště pro nástup kočárků a invalidů. Je to ostuda na nádraží Adamov, Blansko, Rájec - Jestřebí a Letovice. Ať se jede hejtman podívat na opravenou trať Merano - Mals v Itálii. Kraj opravil nástupiště a pořídil bezbariérové soupravy Stadler. Je to podobná trať jako Tišnov- Nové Město. Jednokolejka. Jenomže tam to řídí odborníci. U nás to řídí odporníci, co vlakem nejezdí.

0/0
15.1.2016 18:23

M59a58r44e71k 62K11o60s98t34e44l17e46c22k74ý 6303896838

A zase DOTACE z jůnyje!

Takže experiment jihomoravských politiků zaplatíme opět my všichni, daňoví poplatníci! I ti, kteří s jižní Moravou nemají vůbec nic společného a vlakem tam nikdy nepojedou.

Uvědomte si konečně, že všechny dotace jsou jen naše vlastní daně, přerozdělené socialistickou Bruselí! A při přerozdělování se hodně z těch peněz "ztratí" mezi zúčastněnými úředníky...

+2/−3
14.1.2016 10:19

M91a58r15t86i62n 56N41o82v45o38t17n10ý 3706476491654

To není žádný experiment. Vlaky se tímto způsobem pořizují běžně.

0/0
14.1.2016 10:50

P32a68v95e86l 98M12o45r42a37v94e45c 3352189652448

Proč sakra stát má suplovat roli soukromých přepravců?

Jakou levárnu zase Hašek šije?

+3/−2
14.1.2016 9:57

P41e82t97r 55N13i50v13n95i12c12k87ý 3272724535987

1. Bohužel z "cizího" krev neteče - podojí dotace EU.

2. V tak velké zakázce může něco slušně kápnout bokem. Kdyby si vlaky nakoupili dopravci, co by z toho měli krajští politici?

+6/0
14.1.2016 9:59

J62i95ř67í 79K89o16c34u13r83e88k 6235724585668

+ přesvědčení, že lidé a soukromé firmy mají sloužit státu a ne naopak. Že totiž soukromník má být vůči státu poddaným.

0/0
14.1.2016 10:59

T21o16m73á78š 92V74e27s72e90l45ý 2248286717939

A spousta lidí na to slyší, aniž by si uvědomovala, kolik ČR odvede do EU peněz na tohle přerozdělování. :-/

+1/0
14.1.2016 11:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.