Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči Brnem ani letos neprojedou hladce, čekají na ně další opravy

Skřípění zubů, nadávky a rezignace. Také letos čekají řidiče projíždějící Brnem ucpané a rozkopané ulice. Po rekonstrukci Horovy a Minské ulice se dělníci přemístí na Žabovřeskou. V květnu navíc rozkopou Poříčí. V červnu sice skončí oprava ulic Minská a Horova v Žabovřeskách, ale hned na podzim jen o kus dál zahájí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) práce pod Wilsonovým lesem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M87i24l74a28n 94Š70e73l55i80g95a 7551934133473

No na zavrenou Veveri se fakt tesim, dopravni tepna MHD na fakulty/koleje VUT a do technologickeho parku, kde maji ve spicce saliny interval 3 minuty...

0/0
20.1.2016 23:16

A54d86a83m 52K69o57p67e19č87n72ý 2163975867

Inu ˇSalingrad, město plné šalin a rozkopané jako za války.

0/0
20.1.2016 22:35

A40l98e68š 44S68l89a65v13í38k 9888200276849

Je lepší jet šalinou

0/0
20.1.2016 17:31

P30a22t80r43i44k 92K56o62u56b16a 3442512950595

To jsou opravy co nic neresi krome te Zvonarky, je potreba severni obchvat a hlavne konecne uz odstranit pisarecky spunt co nejdrive a ne zas nekdy za pet let.

Kdybych ja spocital co sem se tam uz nastal, tak z toho budou mesice.

+3/0
20.1.2016 16:41

K20a30r14e86l 55H87r72u86b24ý 2815368207354

EU se rozklizi (predevsim na imigrantech, ale I na dalsich rozdilech), nebudou prachy a spousta techle smelych planu pujde do kytek.

+1/0
20.1.2016 14:34

P23a80v51e58l 93B41o52u72c46n95í16k 4382711143405

Opravy jsou samozřejmě potřeba, ale chybí mi zásadní investice do

nové silniční infrastruktury. Z nových staveb v Brně je zmíněna jen mnohokrát oddalovaná rekonstrukce Dornychu s přeložením šaliny na ul. Plotní, a rozšíření Žabovřeské s tunelem pro šalinu.

Do r. 2020 není řešen dopravní svízel u Vaňkovky - ul. Úzká, Uhelná, Opuštěná. Že by nakonec došlo k oživení projektu Bratislavské radiály, který by odvedla dopravu z ul. Hladíkové rovnou na jih na dálniční křižovatku?

Bohužel řešení celé jižní části městského okruhu (MO) stojí na výstavbě nového nádraží. Tím by se výrazně zjednodušila železniční síť v Brně, která se na několika místech kříží s plánovanými silnicemi MO. Pokud by zvítězila poloha nového nádraží Pod Petrovem nebo, nedej bože, Nulová varianta, je nutno přistoupit k výstavbě mimo-úrovňových křížení železnice & silnic MO.

PS: tento článek si schovám a podívám se na něj za 5 let, jak to dopadlo :)

+4/0
20.1.2016 12:29

K77a51r62e10l 27F92a16j91t 5178842331703

No budeš o 5 let starší a možná to číst s brýlema ...

+3/0
20.1.2016 12:44

R96a57d35o66v61a17n 81P30o48k74o63r84n56y 7637166475834

No pokud to teda dospěje k opravě a ne k přesunu tak by to před nádražím měli stáhnout všecko pod zem a nahoře nechat jen pěší zónu a cyklisty a samozřejmě výtahy a eksalátory které tam chybí nejvíc teď.

0/−1
20.1.2016 12:25

K18a79r27e26l 67F55a45j39t 5738202181303

To stahování pod zem má jednu vadu ... v málokterém městě (alespoň mě žádné nenapadá) se dá udržet podzemní pěší )průchozí) část dlouhodobě "kulturní" ... i tím je nutno se zabývat.

+1/0
20.1.2016 12:46

T74o58m50a19s 18N81o74v87o69t49n76y 1641314196395

No jsem zvědav jak stáhnete pod zem třeba vyústění z Masarykovy pro zásobování a hlavně šaliny nebo se vypořádáte s tím, co už dneska pod tou zemí je. Uděláte další patro níž?

+1/0
20.1.2016 14:14

R76a97d24o69v38a98n 53P33o75k52o53r79n89y 7797306315424

No právě takže jediné logické řešení je přesun... jinak to tam kapacitně prostě nejde... leda že by se znemožnil průjez autům a podobně.

0/−1
20.1.2016 15:29

J71a22n 28M10a15r44t46i54n 6342710959

dufam, ze vyhodia tu uplne zbytocnu kolaj na Porici. a najma snad opravia idiotsky vyriesene kanalove poklopy. Medzi svetlami a autosalonom ROS je asi 30 kanalovovych poklopov, to je vzdy zazitok vymetat jamy v pravom pruhu. Je to uzke, rozbite = katastrofa

+1/−4
20.1.2016 11:55

M47a40r49t60i45n 45N16o62v75o94t47n90ý 3746146271434

Ta "zbytečná" kolej je vlečka na výstaviště a je při veletrzích využívána. Tu rozhodně vyhodit nemůžou.

+6/−1
20.1.2016 12:08

T65o37m94a97s 89N28o54v31o59t96n20y 1751914796335

Jistě že můžou, využívá se tak 3x do roka. Kvůli tomu nemusím mít zbytečnou kolej uprostřed městského okruhu.

+1/−3
20.1.2016 14:15

T83o73m81a37s 37N22o13v29o53t43n23y 1681664756745

Alešku Veselý, tak kolikrát ročně tam jede vlak na výstaviště, povídej.

0/−3
20.1.2016 14:26

M37a34r10t27i12n 88N95o76v96o57t21n94ý 3396856481944

Naštěstí to, jestli tam bude nebo ne, nezáleží na tobě, experte.

+2/0
20.1.2016 19:08

K85a82m25i23l 17D11o32l89e15z52e34l 6752536564142

to co se deji v Brne, kdyz Brno ridi pochybne existence budizknicemu z Ano, zit Brno a dalsi tragedi je otresne. Naprosto nekoncepcne vzniklo v Brne mnoho semaforu, ktere slouzi pouze jako zakazka pro spratelenou firmu. Silnice se rozpadaji po nekvalitne provedenych opravach.

+2/−4
20.1.2016 11:45

T85o64m82a32s 82N51o90v62o30t93n76y 1141394796105

Asi nejinteligentnější nový semafor je ten na Hradecké, na průtahu městem kvůli pár autům co potřebují zatočit vlevo z Banskobystrické. Podobně u Billy o kus dál.

+2/0
20.1.2016 14:16

P18a88v66e93l 27M81o83r60a60v29e33c 3772369962458

Prosím, o jaké spřátelené firmě mluvíte? Té která instalovala ty semafory..

Nebo jen sprostě lžete?

+2/0
20.1.2016 18:54

P71e11t52r 11V16o18p73i13č25k22a 5442907627916

dělníci se přemístí na Žabovřeskou??? No kéž by už konečně!!!

0/0
20.1.2016 11:31

J23i33ř28í 59D35o52l26e85ž86e61l 9869135801310

no to budeme mít v Brně krásný nový silnice :-)

0/0
20.1.2016 10:05

K70a62r27e23l 35F33a57j15t 5128852771933

Já se bohužel obávám, že nezvítězí zdravý rozum a nádraží (i díky tomu, koho máme na radnici) zůstane na původním místě ... i když se způsob života i samotné Brno změnilo k nepoznání. Teď to ještě vylepší tím, že udělají rekonstrukci na které potom vznikne druhá stavba :-/.

V místě současného nádraží prostě není a už nikdy nebude prostor jak pro současnou a hlavně budoucí dopravu, není místo pro potřebný dopravní uzel navazující na vlak, není místo na klidovou zónu a hlavně není tam žádné parkovací místo či rozumné stanoviště taxi. To vše by posunutí nádraží vyřešilo a navíc by se po dokončení výstavby jednoduše přehodila výhybka ...

Řešení kombinované dopravy tak zůstane tristní. Vlakové nádraží a dvě odjezdová místa autobusů jsou sice pro normální lidi v docházkové vzdálenosti, jenže pokud je to cestující se zavazadly nebo se sníženou pohyblivostí, je to tragické. Nahrává to jednoznačně tomu aby co nejvíce lidí hromadnou dopravu nevolilo. Dojezd se zavazadly (nebo s horší dostupností IDS) autem třeba na vlak do Prahy autem a pokračování po kolejích je tak scifi. Všude ve světě se z tohoto důvodu dělají parkoviště a to jak v malých městech kudy vede železniční trať, tak ve velkoměstech, ale u nás se na to vykašleme, hlavně, že Hollanova sebranka bude mít cyklostezku a držák na kola. To, že by z nového nádraží byla daleko lepší přístup i na letiště (vysunutí z centra a místo pro přestup) je přeci jen méně významné z pohledu denního života, pro rozvoj města však daleko více.

Btw. jako bonus by se i výrazně rozšířilo centrum města, tedy to o čem si může drtivá většina měst může jenom nechat zdát, protože ten prostor prostě nemají k dispozici.

+12/−4
20.1.2016 10:02

P98e25t62r 78K15o47v92a97ř67í16k 1101593769707

Laskavě neargumentujte zdravým rozumem. Je to váš názor. Ale není to názor většiny lidí, na to pozor. !! Jak jsem postřehl, je zde v diskuzi zvykem prohlásit svůj názor za jediný správný a oponenty nazvat pitomci, že?

Parkoviště u nádraží je (u Tesca), dost velké a nikdy jsem neměl problém na něm zaparkovat. Navazující spoje jsou hned vedle nádraží - desítky šalin z jedné strany a desítky busů z druhé strany. Jestli vám vadí nebezbariérový přístup, tak to se dá přeci řešit malou úpravou na stávajícím místě v řádech milionů, nikoli přesunem celého nádraží za desítky miliard. A ten váš bonus není bonusem, ale velkou nevýhodou, pokud by z nového nádraží nebylo dostupné centrum jednoduše tak, jak je to nyní.

+7/−3
20.1.2016 10:15

K92a55r25e65l 49F29a15j92t 5808542581263

No tak se omlouvám za zdravý rozum ... a o pitomcích se nikde nezmiňuji. Kdyby se dnes dělalo nové urbanistické řešení od čistého stolu - tzn. že by vlaky historicky nezajížděly na současné místo, nikdy by tato varianta nemohla projít. parkování za nádražím u Tesca (resp. za Tescem) je trošku výsměch, předně mělo sloužit jako parkování k obchodnímu domu a cesta z něj je na nádraží "poněkud komplikovaná". O tom, že se najde řada hrdinů, krom vás, co tam nechá auto třeba na víkend poněkud pochybuji. pár miliony argumentujete zbytečně, když se musí stejně celé nádraží rekonstruovat a to o žádných pár miliónech není (a ano, velký projekt prostě holt stojí peníze, zase t něj brno a region může žít spousty desítek let). Výhoda spojení s centrem je pofiderní, protože odpůrci přesunu tiše přešli už před pár roky studii, ze které plynulo, že přes 80% lidí co vlak použijí dál pokračuje MHD. Možný vznik (moderního) multidopravního terminálu jen na novém místě prostě fakt je, to s mým názorem nesouvisí. Bonus rozšíření centra je bonusem i kdyby někteří lidé volili cestu těch cca 600 metrů MHD a nebo by prošli, tak jako nyní na Zvonařku, ovšem revitalizovanou zónou ...

+7/−2
20.1.2016 11:08

P76e36t68r 64K28o25v73a56ř58í26k 1691333829807

Parkoviště u Tesca je normální parkoviště, kde je vždy místo, samozřejmě placené. Ale v kterém městě není parkoviště u nádraží placené? 8-o Mluvíte o "poněkud komplikovaném" přístupu z parkoviště na nádraží - tomu teda nerozumím, nikdy jsem problém neměl a neshledávám na něm nic komplikovaného. Těch pár milionů na bezbarierovost myslím pár milionů na bezbarierovost jako námitku na váš argument, že je kvůli tomu potřebný přesun za desítky miliard. O rekonstrukci tu nebyla řeč (a souhlasím, že je potřebná). A ano, souhlasím, že by bylo odsunuté nádraží lepší, nicméně za tu cenu, kterou by to znamenalo, pro mě argument lepší a přístupnější nepřevažuje nad variantou rekonstrukce stávajícího.

+2/−1
20.1.2016 12:08

K65a87r33e13l 56F27a62j58t 5618632581863

Já nemám nic proti placenému parkování. jen by mělo být parkovné diferencované délkou, hlídané a s možností platit něčím jiným než drobnýma. příchod na nádraží přes díru Nádraží - Tesco je chuťovka a na zmiňované tahání bagáže, kočárků a pro lidi se sníženou pohyblivostí se fakt nehodí. Mimochodem ta kapacita je na horní hraně už nyní kdy se pro tuto potřebu takřka nevyužívá ...

+2/0
20.1.2016 12:50

P29e38t73r 93K31o80v33a56ř31í25k 1701983519807

Ale to jsou všechno drobnosti, které se dají řešit a není nutno kvůli tomu odsouvat celé nádraží. ;-)

0/0
21.1.2016 9:35

T44o13m24a44s 38N54o41v66o48t48n15y 1571504126975

Zkus si nechat u toho Tesca auto přes noc když se ten den nevracíš zpátky do Brna. Nehledě na to, že se tam nedá zaplatit třeba přes sms, když se člověk zdrží a přijede později, tak jako bonus za to, že jede vlakem, ho ještě čeká pokuta nebo botička. Dopravní dostupnost toho parkoviště je téměř ze všech stran přes ucpané ulice.

Dostupné centrum je nesmysl, to jsou jen kecy aktivistů, většina lidí pokračuje na/z nádraží MHD a do cetra vůbec nechodí. Tudíž je zcela jedno, kde pro tyto lidi nádraží je, jestli o zastávku blíž nebo dál. Zase jiné skupině lidí se cestování výrazně zrychlí, když se konečně nádraží přesune.

A nejde ani tak o cestující, jako o to, že současné nádraží prostě nestačí kapacitně, technicky a navíc je v oblouku, takže dlouhé vlaky se tam skoro nevejdou. A za to, jak vypadá současné nádraží, můžou aktivisti, kteří roky zbytečně blokují přesun. Už to mohlo být dávno hotové, nové, pohodlné. Jako Hauptbanhof ve Vídni třeba. Jinak přesunovat se bude tak jako tak, buď po Petrov, což je totální nesmysl nebo "k řece", kde je na to místo a je to výhodnější řešení. A ne, žádné pozemky tam nevlastním. Jen jezdím často vlakem a okolo nádraží.

+7/−1
20.1.2016 11:08

K23a77r16e10l 68N38ě53m27e83c 2323474516588

Stoupněte si někdy na hlavas a pozorujte lidi, kteří pokračují do centra pěšky. Je jich hodně.

+3/−1
20.1.2016 13:12

K34a43r71e62l 13F15a45j28t 5558472291293

Jo, ale kolik jich je z vlakového nádraží a kolik z MHD nebo podchodu?

+2/0
20.1.2016 13:30

T41o87m71a35s 54N26o33v82o54t32n11y 1911914506215

To je argument jako noha ;-D

+1/0
20.1.2016 14:18

M16i58c95h59a16l 17H89o18r23á15k 7429934469954

Zdravým rozumem bych neargumentoval, evidentně problém vidíme každý jinak. Velká světová města mají nádraží uprostřed města a považují to za velkou výhodu (typicky třeba Amsterdam) - je to prostě pro nejpraktičtějśí řešení. Jde o to, přizpůsobit okolí nádraží současným potřebám a pokud možno narovnat oblouky v trati před současným nádražím. Obojí je řešitelné v v částkách o dva řády nižších, než jsou současné odhady nákladů na přesun (o času nemluvě). Jinými slovy - za podstatně nižších nákladů, za čas nesrovnatelně kratśí může zůstat rekonstruované nádraží ve své soućasné poloze. A tomuto řeśení já držím palce.

+3/0
20.1.2016 10:52

T61o94m32a68s 80N49o95v65o55t58n77y 1311284756785

Nevím jestli vám to došlo, ale s nádražím současným se nepočítá tak jako tak. Že si to lidi myslí, je úspěch demagogie zelených aktivistů a současných radních. Petrov není současná poloha.

+1/−2
20.1.2016 11:10

M21a70r69t21i63n 34N22o95v51o68t23n34ý 3976636211494

Je to právě naopak. O té poloze pod Petrovem právě ti "zelení aktivisté" mluví.

0/0
20.1.2016 12:11

T83o38m45a57s 70N16o69v33o69t71n19y 1921494116385

Ano, ti zelení aktivisté, kteří řvou že nádraží musí zůstat kde je a přitom ho chtějí posunout pod Petrov (ale lidem vykládají, že bojují za současnou polohu, což Petrov NENÍ). Asi si pak koupíte v nádražní budově jízdenku a pojede šalinou na nástupiště jednu zastávku. To je jejich představa nádraží v centru.

+1/−2
20.1.2016 14:20

P85a70v41e43l 92M70o34r35a42v37e81c 3362269212358

Někteří praštění aktivisté chtějí i zachování současné polohy. Což je dlouhodobě snad nejhorší varianta.

0/0
20.1.2016 18:56

K71a66r91e46l 37F46a88j40t 5318502641103

Amsterdam je jiná situace - tam je nádraží přimáčknuto z jedné strany k vodě, tzn. ani by nebylo kam jej posunout a nic by se nezískalo. Já můžu naopak argumentovat (nám bližší) Vídní ...

+4/0
20.1.2016 11:14

T86o93m61a13s 12N11o67v84o48t36n31y 1761554226145

Teď vám nějakej expert napíše, že ve Vídni se posunovalo o míň než v Brně (asi o 400m). Ale že tamní nové nádraží je od centra asi 2-3 km, to už Vám neřekne ;-)

0/0
20.1.2016 11:21

M19a25r42t34i42n 17N57o45v46o35t57n63ý 3106486811114

Při velikosti Vídně jsou to pořád nádraží v centru, experte.

+3/−1
20.1.2016 12:15

T22o52m16a33s 48N47o75v77o33t24n52y 1501334406695

Demagogie by ti šla, stejně jako s tím že Petrov = nádraží v současné poloze (rekonstrukce). Jinak říct, že ve Vídni je to v centru, to chce hodně mít v hlavě vygumováno... tak si zkus jít do toho centra Vídně pěšky, když to furt srovnáváte s tím, že v Brně musí nádraží být tam kde je, protože je to na Svoboďák kousek pěšky.

0/−1
20.1.2016 14:22

P69e81t33r 83R30i16h17a40k 7661798458256

Je to takova pekna prochazka. Cca 30 minut, 2.5km.

0/0
21.1.2016 0:39

T65o75m53a14s 83N98o53v29o64t12n16y 1791704766665

R^

0/0
20.1.2016 11:03

T55o19m91a14s 94N23o93v86o92t28n24y 1961804156455

Víte co je zajímavé? Když Kordis začal v rámci IDS ukončovat autobusové linky někde na periferiích, tak aktivisti neřvali, že autobusy už do centra ani nejezdí. Ale u vlaků řvou jako pominutí. Na tom je vidět, že ve skutečnosti jim je to úplně jedno a chtějí jen škodit, protože u přesunu nádraží se můžou zviditelnit víc. Že lidi, kteří přestupují z těch autobusů, musí zbytečně přestupovat na MHD aby se pak dostali na jiný spoj třeba od Zvonařky, to těm pokrytcům zeleným nevadí. Ale že by při cestě z vlaku museli ujít do své sluníčkové kavárničky nebo neziskovky o pár metrů dál, to se můžou zbláznit....

+3/−2
20.1.2016 11:19

E75v65ž67e12n 59W22l56a70c48h 3659334857495

Brno je město z výrazným středem. Tento střed města kopíruje tramvajová síť s centrálním uzlem na hlavném nádraží. Přesun nádraží by znamenal překopat kompletně tramvajovou síť v brně a posunout tento uzel k novému nádraží (bez toho je nové nádraží odříznuté a nepoužitelné). Pokud se přesune tak to historické centrum umrtví (stačí se kouknout za hranice).

+4/0
20.1.2016 14:07

T14o78m27a14s 59N39o50v83o57t87n40y 1301524806655

Jejda, to tu ještě nebylo, že se umrtví střed města. Což je samozřejmě nesmysl, kdo tam chce jít, tak tam půjde. Nádraží v tom nehraje roli.

+1/−3
20.1.2016 14:23

M20i65r83o56s48l58a66v 40V24y12k73o16u43p61i31l 3650386893185

Vzhledem k tomu, že v našem městě (nejen) je obvyklé, že se udělá nový povrch silnice, který se za měsíc rozkope, aby se vyměnily sítě co jsou pod ní, bych se ani nedivil, kdyby se opravilo celé okolí nádraží a potom se rozhodlo o jeho demolici a přesunu, takže by prachy za opravy vyletěly komínem.

0/0
20.1.2016 9:58

T46o88m48a96s 92N31o75v94o90t17n79y 1701394686745

Tak ono nejde ve skutečnosti o to, nějak zkulturnit či zlepšit prostor před nádražím. Jde jen o to, nacpat tam za každou cenu cyklostezku a omezit auta, která můžou za všechno zlo okolo nádraží. Snad Jančura, který je na průjezdu okolo nádraží, se nedá a trošku provětrá radnici a pomůže tak i ostatním co tam musí jet. Hlavně že radnici nevadí, že se tam všude válí odstavená kola, překáží u zastávek a sloupků... ale auto které projede, vysadí někoho u nádraží či pošty a jede pryč, to je problém...:-P

+6/−1
20.1.2016 11:12

P14e37t10r 48R39i11h55a22k 7861888568646

Vim, ze je z druhe strany Tesco parkoviste, ale toho kdo zrusil tech par mist pred halou a nechal tam snad jedno bych povesil do pruvanu.

0/0
21.1.2016 0:41

T43o50m95a65s 74N90o61v72o28t31n27y 1861624276825

Takže ten přednádražní prostor bude ještě horší než teď, jak něco prosazuje současná radnice, můžeme si být jisti, že to nepomůže nikomu, jen pár desítkám městských cyklistů, kteří budou mít svůj "koridor" zcela k ničemu na úkor chodců a řidičů. Nádraží nevíme kde bude, ale rozkopeme to tam na x měsíců zcela zbytečně. Mimochodem, část chodníků se rekonstruovala loni a jsou rozhodně daleko horší místa, kde by si po letech lidé zasloužili konečně opravit chodník. Pokud chce radnice něco udělat s přednádražím, tak ať tam v první fázi udržuje s městapem pořádek a hlídá pochybné existence, kapsáře, bezdomovce. Zatím se zaměřuje pouze na hlídání parkoviště u pošty, protože tam to sype. O zbytku plánovaných oprav ani nemluvím, dopadne to stejně jako loni jih Brna, že se zase budou všichni vymlouvat vzájemně na sebe a koordinace bude úplně nulová.

+6/−2
20.1.2016 9:15

J70a48r16o32m13í75r 73C85e26n37e38k 1518776455432

Hlavně ať od té ostudy - tzn. nádraží - vyženou ty pochybné existence.

+4/0
20.1.2016 8:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.