Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči Brnem ani letos neprojedou hladce, čekají na ně další opravy

Skřípění zubů, nadávky a rezignace. Také letos čekají řidiče projíždějící Brnem ucpané a rozkopané ulice. Po rekonstrukci Horovy a Minské ulice se dělníci přemístí na Žabovřeskou. V květnu navíc rozkopou Poříčí. V červnu sice skončí oprava ulic Minská a Horova v Žabovřeskách, ale hned na podzim jen o kus dál zahájí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) práce pod Wilsonovým lesem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M96i60l85a84n 33Š63e24l30i58g92a 7631334753473

No na zavrenou Veveri se fakt tesim, dopravni tepna MHD na fakulty/koleje VUT a do technologickeho parku, kde maji ve spicce saliny interval 3 minuty...

0/0
20.1.2016 23:16

A48d40a40m 96K14o57p45e91č12n30ý 2623295487

Inu ˇSalingrad, město plné šalin a rozkopané jako za války.

0/0
20.1.2016 22:35

A22l50e86š 39S98l46a36v34í48k 9378230966419

Je lepší jet šalinou

0/0
20.1.2016 17:31

P27a40t57r25i62k 88K62o74u71b67a 3302932240735

To jsou opravy co nic neresi krome te Zvonarky, je potreba severni obchvat a hlavne konecne uz odstranit pisarecky spunt co nejdrive a ne zas nekdy za pet let.

Kdybych ja spocital co sem se tam uz nastal, tak z toho budou mesice.

+3/0
20.1.2016 16:41

K61a68r82e64l 69H44r75u18b18ý 2165338347384

EU se rozklizi (predevsim na imigrantech, ale I na dalsich rozdilech), nebudou prachy a spousta techle smelych planu pujde do kytek.

+1/0
20.1.2016 14:34

P21a92v10e12l 26B10o72u39c14n43í85k 4662731653725

Opravy jsou samozřejmě potřeba, ale chybí mi zásadní investice do

nové silniční infrastruktury. Z nových staveb v Brně je zmíněna jen mnohokrát oddalovaná rekonstrukce Dornychu s přeložením šaliny na ul. Plotní, a rozšíření Žabovřeské s tunelem pro šalinu.

Do r. 2020 není řešen dopravní svízel u Vaňkovky - ul. Úzká, Uhelná, Opuštěná. Že by nakonec došlo k oživení projektu Bratislavské radiály, který by odvedla dopravu z ul. Hladíkové rovnou na jih na dálniční křižovatku?

Bohužel řešení celé jižní části městského okruhu (MO) stojí na výstavbě nového nádraží. Tím by se výrazně zjednodušila železniční síť v Brně, která se na několika místech kříží s plánovanými silnicemi MO. Pokud by zvítězila poloha nového nádraží Pod Petrovem nebo, nedej bože, Nulová varianta, je nutno přistoupit k výstavbě mimo-úrovňových křížení železnice & silnic MO.

PS: tento článek si schovám a podívám se na něj za 5 let, jak to dopadlo :)

+4/0
20.1.2016 12:29

K49a81r65e44l 83F72a73j65t 5648722531623

No budeš o 5 let starší a možná to číst s brýlema ...

+3/0
20.1.2016 12:44

R65a19d32o51v91a38n 59P51o81k71o64r13n93y 7517436575344

No pokud to teda dospěje k opravě a ne k přesunu tak by to před nádražím měli stáhnout všecko pod zem a nahoře nechat jen pěší zónu a cyklisty a samozřejmě výtahy a eksalátory které tam chybí nejvíc teď.

0/−1
20.1.2016 12:25

K96a96r95e77l 13F67a35j49t 5878492651463

To stahování pod zem má jednu vadu ... v málokterém městě (alespoň mě žádné nenapadá) se dá udržet podzemní pěší )průchozí) část dlouhodobě "kulturní" ... i tím je nutno se zabývat.

+1/0
20.1.2016 12:46

T37o45m39a72s 47N16o30v81o90t93n38y 1231244906775

No jsem zvědav jak stáhnete pod zem třeba vyústění z Masarykovy pro zásobování a hlavně šaliny nebo se vypořádáte s tím, co už dneska pod tou zemí je. Uděláte další patro níž?

+1/0
20.1.2016 14:14

R27a61d50o42v38a26n 40P67o74k56o83r61n50y 7957116135874

No právě takže jediné logické řešení je přesun... jinak to tam kapacitně prostě nejde... leda že by se znemožnil průjez autům a podobně.

0/−1
20.1.2016 15:29

J93a14n 53M36a35r40t56i44n 6232750429

dufam, ze vyhodia tu uplne zbytocnu kolaj na Porici. a najma snad opravia idiotsky vyriesene kanalove poklopy. Medzi svetlami a autosalonom ROS je asi 30 kanalovovych poklopov, to je vzdy zazitok vymetat jamy v pravom pruhu. Je to uzke, rozbite = katastrofa

+1/−4
20.1.2016 11:55

M12a67r81t62i21n 89N18o86v47o17t36n30ý 3966766631254

Ta "zbytečná" kolej je vlečka na výstaviště a je při veletrzích využívána. Tu rozhodně vyhodit nemůžou.

+6/−1
20.1.2016 12:08

T62o54m78a84s 88N89o50v29o20t46n51y 1901314926965

Jistě že můžou, využívá se tak 3x do roka. Kvůli tomu nemusím mít zbytečnou kolej uprostřed městského okruhu.

+1/−3
20.1.2016 14:15

T25o50m96a64s 17N73o31v49o60t87n24y 1651804666835

Alešku Veselý, tak kolikrát ročně tam jede vlak na výstaviště, povídej.

0/−3
20.1.2016 14:26

M56a58r71t24i93n 89N43o89v53o22t27n62ý 3526736471274

Naštěstí to, jestli tam bude nebo ne, nezáleží na tobě, experte.

+2/0
20.1.2016 19:08

K64a53m19i20l 78D98o22l56e51z40e14l 6282966744342

to co se deji v Brne, kdyz Brno ridi pochybne existence budizknicemu z Ano, zit Brno a dalsi tragedi je otresne. Naprosto nekoncepcne vzniklo v Brne mnoho semaforu, ktere slouzi pouze jako zakazka pro spratelenou firmu. Silnice se rozpadaji po nekvalitne provedenych opravach.

+2/−4
20.1.2016 11:45

T69o61m35a89s 92N29o17v98o17t81n59y 1531524886215

Asi nejinteligentnější nový semafor je ten na Hradecké, na průtahu městem kvůli pár autům co potřebují zatočit vlevo z Banskobystrické. Podobně u Billy o kus dál.

+2/0
20.1.2016 14:16

P78a74v22e70l 58M21o70r55a14v56e45c 3242729622858

Prosím, o jaké spřátelené firmě mluvíte? Té která instalovala ty semafory..

Nebo jen sprostě lžete?

+2/0
20.1.2016 18:54

P24e92t77r 86V56o10p26i83č54k96a 5572547127386

dělníci se přemístí na Žabovřeskou??? No kéž by už konečně!!!

0/0
20.1.2016 11:31

J29i55ř69í 66D39o61l38e16ž36e26l 9229985161310

no to budeme mít v Brně krásný nový silnice :-)

0/0
20.1.2016 10:05

K43a56r14e44l 45F30a66j66t 5758642421213

Já se bohužel obávám, že nezvítězí zdravý rozum a nádraží (i díky tomu, koho máme na radnici) zůstane na původním místě ... i když se způsob života i samotné Brno změnilo k nepoznání. Teď to ještě vylepší tím, že udělají rekonstrukci na které potom vznikne druhá stavba :-/.

V místě současného nádraží prostě není a už nikdy nebude prostor jak pro současnou a hlavně budoucí dopravu, není místo pro potřebný dopravní uzel navazující na vlak, není místo na klidovou zónu a hlavně není tam žádné parkovací místo či rozumné stanoviště taxi. To vše by posunutí nádraží vyřešilo a navíc by se po dokončení výstavby jednoduše přehodila výhybka ...

Řešení kombinované dopravy tak zůstane tristní. Vlakové nádraží a dvě odjezdová místa autobusů jsou sice pro normální lidi v docházkové vzdálenosti, jenže pokud je to cestující se zavazadly nebo se sníženou pohyblivostí, je to tragické. Nahrává to jednoznačně tomu aby co nejvíce lidí hromadnou dopravu nevolilo. Dojezd se zavazadly (nebo s horší dostupností IDS) autem třeba na vlak do Prahy autem a pokračování po kolejích je tak scifi. Všude ve světě se z tohoto důvodu dělají parkoviště a to jak v malých městech kudy vede železniční trať, tak ve velkoměstech, ale u nás se na to vykašleme, hlavně, že Hollanova sebranka bude mít cyklostezku a držák na kola. To, že by z nového nádraží byla daleko lepší přístup i na letiště (vysunutí z centra a místo pro přestup) je přeci jen méně významné z pohledu denního života, pro rozvoj města však daleko více.

Btw. jako bonus by se i výrazně rozšířilo centrum města, tedy to o čem si může drtivá většina měst může jenom nechat zdát, protože ten prostor prostě nemají k dispozici.

+12/−4
20.1.2016 10:02

P61e90t66r 72K11o66v67a26ř84í11k 1751573429117

Laskavě neargumentujte zdravým rozumem. Je to váš názor. Ale není to názor většiny lidí, na to pozor. !! Jak jsem postřehl, je zde v diskuzi zvykem prohlásit svůj názor za jediný správný a oponenty nazvat pitomci, že?

Parkoviště u nádraží je (u Tesca), dost velké a nikdy jsem neměl problém na něm zaparkovat. Navazující spoje jsou hned vedle nádraží - desítky šalin z jedné strany a desítky busů z druhé strany. Jestli vám vadí nebezbariérový přístup, tak to se dá přeci řešit malou úpravou na stávajícím místě v řádech milionů, nikoli přesunem celého nádraží za desítky miliard. A ten váš bonus není bonusem, ale velkou nevýhodou, pokud by z nového nádraží nebylo dostupné centrum jednoduše tak, jak je to nyní.

+7/−3
20.1.2016 10:15

K57a18r65e61l 74F57a93j94t 5508972921223

No tak se omlouvám za zdravý rozum ... a o pitomcích se nikde nezmiňuji. Kdyby se dnes dělalo nové urbanistické řešení od čistého stolu - tzn. že by vlaky historicky nezajížděly na současné místo, nikdy by tato varianta nemohla projít. parkování za nádražím u Tesca (resp. za Tescem) je trošku výsměch, předně mělo sloužit jako parkování k obchodnímu domu a cesta z něj je na nádraží "poněkud komplikovaná". O tom, že se najde řada hrdinů, krom vás, co tam nechá auto třeba na víkend poněkud pochybuji. pár miliony argumentujete zbytečně, když se musí stejně celé nádraží rekonstruovat a to o žádných pár miliónech není (a ano, velký projekt prostě holt stojí peníze, zase t něj brno a region může žít spousty desítek let). Výhoda spojení s centrem je pofiderní, protože odpůrci přesunu tiše přešli už před pár roky studii, ze které plynulo, že přes 80% lidí co vlak použijí dál pokračuje MHD. Možný vznik (moderního) multidopravního terminálu jen na novém místě prostě fakt je, to s mým názorem nesouvisí. Bonus rozšíření centra je bonusem i kdyby někteří lidé volili cestu těch cca 600 metrů MHD a nebo by prošli, tak jako nyní na Zvonařku, ovšem revitalizovanou zónou ...

+7/−2
20.1.2016 11:08

P19e80t71r 61K78o14v34a28ř10í46k 1481633249557

Parkoviště u Tesca je normální parkoviště, kde je vždy místo, samozřejmě placené. Ale v kterém městě není parkoviště u nádraží placené? 8-o Mluvíte o "poněkud komplikovaném" přístupu z parkoviště na nádraží - tomu teda nerozumím, nikdy jsem problém neměl a neshledávám na něm nic komplikovaného. Těch pár milionů na bezbarierovost myslím pár milionů na bezbarierovost jako námitku na váš argument, že je kvůli tomu potřebný přesun za desítky miliard. O rekonstrukci tu nebyla řeč (a souhlasím, že je potřebná). A ano, souhlasím, že by bylo odsunuté nádraží lepší, nicméně za tu cenu, kterou by to znamenalo, pro mě argument lepší a přístupnější nepřevažuje nad variantou rekonstrukce stávajícího.

+2/−1
20.1.2016 12:08

K40a88r46e41l 80F55a11j43t 5728572101233

Já nemám nic proti placenému parkování. jen by mělo být parkovné diferencované délkou, hlídané a s možností platit něčím jiným než drobnýma. příchod na nádraží přes díru Nádraží - Tesco je chuťovka a na zmiňované tahání bagáže, kočárků a pro lidi se sníženou pohyblivostí se fakt nehodí. Mimochodem ta kapacita je na horní hraně už nyní kdy se pro tuto potřebu takřka nevyužívá ...

+2/0
20.1.2016 12:50

P89e83t26r 65K50o68v78a87ř57í86k 1541323319707

Ale to jsou všechno drobnosti, které se dají řešit a není nutno kvůli tomu odsouvat celé nádraží. ;-)

0/0
21.1.2016 9:35

T32o24m11a20s 69N12o46v28o27t15n58y 1181274466205

Zkus si nechat u toho Tesca auto přes noc když se ten den nevracíš zpátky do Brna. Nehledě na to, že se tam nedá zaplatit třeba přes sms, když se člověk zdrží a přijede později, tak jako bonus za to, že jede vlakem, ho ještě čeká pokuta nebo botička. Dopravní dostupnost toho parkoviště je téměř ze všech stran přes ucpané ulice.

Dostupné centrum je nesmysl, to jsou jen kecy aktivistů, většina lidí pokračuje na/z nádraží MHD a do cetra vůbec nechodí. Tudíž je zcela jedno, kde pro tyto lidi nádraží je, jestli o zastávku blíž nebo dál. Zase jiné skupině lidí se cestování výrazně zrychlí, když se konečně nádraží přesune.

A nejde ani tak o cestující, jako o to, že současné nádraží prostě nestačí kapacitně, technicky a navíc je v oblouku, takže dlouhé vlaky se tam skoro nevejdou. A za to, jak vypadá současné nádraží, můžou aktivisti, kteří roky zbytečně blokují přesun. Už to mohlo být dávno hotové, nové, pohodlné. Jako Hauptbanhof ve Vídni třeba. Jinak přesunovat se bude tak jako tak, buď po Petrov, což je totální nesmysl nebo "k řece", kde je na to místo a je to výhodnější řešení. A ne, žádné pozemky tam nevlastním. Jen jezdím často vlakem a okolo nádraží.

+7/−1
20.1.2016 11:08

K74a17r24e61l 65N24ě50m11e43c 2943794836368

Stoupněte si někdy na hlavas a pozorujte lidi, kteří pokračují do centra pěšky. Je jich hodně.

+3/−1
20.1.2016 13:12

K97a53r43e23l 19F19a32j86t 5428622871963

Jo, ale kolik jich je z vlakového nádraží a kolik z MHD nebo podchodu?

+2/0
20.1.2016 13:30

T76o70m65a21s 17N41o50v42o76t81n78y 1401694656565

To je argument jako noha ;-D

+1/0
20.1.2016 14:18

M81i23c66h24a88l 28H20o30r73á70k 7449984179234

Zdravým rozumem bych neargumentoval, evidentně problém vidíme každý jinak. Velká světová města mají nádraží uprostřed města a považují to za velkou výhodu (typicky třeba Amsterdam) - je to prostě pro nejpraktičtějśí řešení. Jde o to, přizpůsobit okolí nádraží současným potřebám a pokud možno narovnat oblouky v trati před současným nádražím. Obojí je řešitelné v v částkách o dva řády nižších, než jsou současné odhady nákladů na přesun (o času nemluvě). Jinými slovy - za podstatně nižších nákladů, za čas nesrovnatelně kratśí může zůstat rekonstruované nádraží ve své soućasné poloze. A tomuto řeśení já držím palce.

+3/0
20.1.2016 10:52

T33o41m54a35s 63N87o52v83o88t36n63y 1381514586255

Nevím jestli vám to došlo, ale s nádražím současným se nepočítá tak jako tak. Že si to lidi myslí, je úspěch demagogie zelených aktivistů a současných radních. Petrov není současná poloha.

+1/−2
20.1.2016 11:10

M61a50r73t74i47n 98N78o66v50o91t50n71ý 3426426281524

Je to právě naopak. O té poloze pod Petrovem právě ti "zelení aktivisté" mluví.

0/0
20.1.2016 12:11

T50o33m14a16s 76N13o97v33o40t60n59y 1761604146985

Ano, ti zelení aktivisté, kteří řvou že nádraží musí zůstat kde je a přitom ho chtějí posunout pod Petrov (ale lidem vykládají, že bojují za současnou polohu, což Petrov NENÍ). Asi si pak koupíte v nádražní budově jízdenku a pojede šalinou na nástupiště jednu zastávku. To je jejich představa nádraží v centru.

+1/−2
20.1.2016 14:20

P66a90v55e54l 72M59o65r17a36v83e31c 3122919482638

Někteří praštění aktivisté chtějí i zachování současné polohy. Což je dlouhodobě snad nejhorší varianta.

0/0
20.1.2016 18:56

K79a86r86e55l 92F83a26j77t 5318552111153

Amsterdam je jiná situace - tam je nádraží přimáčknuto z jedné strany k vodě, tzn. ani by nebylo kam jej posunout a nic by se nezískalo. Já můžu naopak argumentovat (nám bližší) Vídní ...

+4/0
20.1.2016 11:14

T76o39m63a53s 54N39o58v67o53t78n96y 1301194316305

Teď vám nějakej expert napíše, že ve Vídni se posunovalo o míň než v Brně (asi o 400m). Ale že tamní nové nádraží je od centra asi 2-3 km, to už Vám neřekne ;-)

0/0
20.1.2016 11:21

M86a81r26t65i98n 65N82o43v18o76t22n89ý 3346316251304

Při velikosti Vídně jsou to pořád nádraží v centru, experte.

+3/−1
20.1.2016 12:15

T56o46m65a66s 56N84o57v59o15t43n25y 1351174896345

Demagogie by ti šla, stejně jako s tím že Petrov = nádraží v současné poloze (rekonstrukce). Jinak říct, že ve Vídni je to v centru, to chce hodně mít v hlavě vygumováno... tak si zkus jít do toho centra Vídně pěšky, když to furt srovnáváte s tím, že v Brně musí nádraží být tam kde je, protože je to na Svoboďák kousek pěšky.

0/−1
20.1.2016 14:22

P82e61t94r 89R48i39h45a16k 7271928948556

Je to takova pekna prochazka. Cca 30 minut, 2.5km.

0/0
21.1.2016 0:39

T76o42m49a33s 45N38o58v49o83t52n64y 1721124346655

R^

0/0
20.1.2016 11:03

T60o65m50a56s 36N27o51v38o37t38n41y 1751904216395

Víte co je zajímavé? Když Kordis začal v rámci IDS ukončovat autobusové linky někde na periferiích, tak aktivisti neřvali, že autobusy už do centra ani nejezdí. Ale u vlaků řvou jako pominutí. Na tom je vidět, že ve skutečnosti jim je to úplně jedno a chtějí jen škodit, protože u přesunu nádraží se můžou zviditelnit víc. Že lidi, kteří přestupují z těch autobusů, musí zbytečně přestupovat na MHD aby se pak dostali na jiný spoj třeba od Zvonařky, to těm pokrytcům zeleným nevadí. Ale že by při cestě z vlaku museli ujít do své sluníčkové kavárničky nebo neziskovky o pár metrů dál, to se můžou zbláznit....

+3/−2
20.1.2016 11:19

E48v72ž61e39n 79W27l64a19c78h 3959584497505

Brno je město z výrazným středem. Tento střed města kopíruje tramvajová síť s centrálním uzlem na hlavném nádraží. Přesun nádraží by znamenal překopat kompletně tramvajovou síť v brně a posunout tento uzel k novému nádraží (bez toho je nové nádraží odříznuté a nepoužitelné). Pokud se přesune tak to historické centrum umrtví (stačí se kouknout za hranice).

+4/0
20.1.2016 14:07

T39o96m31a86s 24N72o83v50o76t45n68y 1371344136225

Jejda, to tu ještě nebylo, že se umrtví střed města. Což je samozřejmě nesmysl, kdo tam chce jít, tak tam půjde. Nádraží v tom nehraje roli.

+1/−3
20.1.2016 14:23

M94i14r62o67s38l53a14v 90V21y72k53o47u94p55i71l 3590766763105

Vzhledem k tomu, že v našem městě (nejen) je obvyklé, že se udělá nový povrch silnice, který se za měsíc rozkope, aby se vyměnily sítě co jsou pod ní, bych se ani nedivil, kdyby se opravilo celé okolí nádraží a potom se rozhodlo o jeho demolici a přesunu, takže by prachy za opravy vyletěly komínem.

0/0
20.1.2016 9:58

T98o40m16a53s 60N27o36v88o70t37n92y 1111554246525

Tak ono nejde ve skutečnosti o to, nějak zkulturnit či zlepšit prostor před nádražím. Jde jen o to, nacpat tam za každou cenu cyklostezku a omezit auta, která můžou za všechno zlo okolo nádraží. Snad Jančura, který je na průjezdu okolo nádraží, se nedá a trošku provětrá radnici a pomůže tak i ostatním co tam musí jet. Hlavně že radnici nevadí, že se tam všude válí odstavená kola, překáží u zastávek a sloupků... ale auto které projede, vysadí někoho u nádraží či pošty a jede pryč, to je problém...:-P

+6/−1
20.1.2016 11:12

P24e73t43r 90R21i96h35a15k 7201248698356

Vim, ze je z druhe strany Tesco parkoviste, ale toho kdo zrusil tech par mist pred halou a nechal tam snad jedno bych povesil do pruvanu.

0/0
21.1.2016 0:41

T88o93m14a84s 90N60o33v14o81t87n60y 1121494126635

Takže ten přednádražní prostor bude ještě horší než teď, jak něco prosazuje současná radnice, můžeme si být jisti, že to nepomůže nikomu, jen pár desítkám městských cyklistů, kteří budou mít svůj "koridor" zcela k ničemu na úkor chodců a řidičů. Nádraží nevíme kde bude, ale rozkopeme to tam na x měsíců zcela zbytečně. Mimochodem, část chodníků se rekonstruovala loni a jsou rozhodně daleko horší místa, kde by si po letech lidé zasloužili konečně opravit chodník. Pokud chce radnice něco udělat s přednádražím, tak ať tam v první fázi udržuje s městapem pořádek a hlídá pochybné existence, kapsáře, bezdomovce. Zatím se zaměřuje pouze na hlídání parkoviště u pošty, protože tam to sype. O zbytku plánovaných oprav ani nemluvím, dopadne to stejně jako loni jih Brna, že se zase budou všichni vymlouvat vzájemně na sebe a koordinace bude úplně nulová.

+6/−2
20.1.2016 9:15

J42a63r28o71m97í32r 51C41e97n26e85k 1658136725342

Hlavně ať od té ostudy - tzn. nádraží - vyženou ty pochybné existence.

+4/0
20.1.2016 8:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.