Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nástupiště brněnského nádraží čekají opravy, budou mimo provoz

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chystá letos od 11. června do 11. září opravy brněnského hlavního nádraží za 90 milionů korun. V tu dobu budou některá nástupiště vyřazená z provozu. I proto se počítá s tím, že některé mezinárodní vlaky budou opět jezdit na nákladové Dolní nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R55a92d49o60m38í34r 51M87i60k49e33s60k98a 3920833570172

Rozum zvítězil.

+2/0
5.2.2016 2:15

P48e66t23r 92S13o91u45k90u14p 6519579135539

Mě se nádraží líbí tak jak je, stačilo by jen nově natřít ty přístřešky. Vyhozených 90 miliónů oknem. A o tom to celé je.

+1/−4
4.2.2016 22:33

Z75d51e14ň76k24a 43V25e43s86e66l76á 8779795477820

Současné nádraží je v příšerném stavu, těm 90 milionům se ani nedivím, zejména když se mají nějaké prvky dělat ručně. Na první pohled to asi vidět není, ale ty přístřešky asi budou prolezlé rzí, to nějaký nátěr "spraví" na pár měsíců. Jsem zvědavá, jak to bude po rekonstrukci vypadat... :-)

+10/−1
4.2.2016 22:48

P53a46v59e53l 96B38o83u48c95n44í20k 4112451193795

Že by ze 2.nástupiště konečně zmizel ten stánek s levnými knihami? A také ten nádražácký mini-domeček na konci nástupiště, co brání ve výhledu? A budou mít nástupiště výšku 55 cm od temene koleje, aby se do nízkopodlažních vlaků nastupovalo přímo bez schůdků, když už jsme ty vlaky pořídili? PS: dvě nástupiště, každé 45 dní, to máme 3 měsíce výluk. Skvělé. Děkuji. A také gratuluji, podařilo zapamátkovat zastřešení nástupišť. Tím asi padá varianta nádraží Pod Petrovem, která počítala s tím, že právě na místě současného nádraží, současných nástupišť, budou první výhybky nového větvení kolejí pro nádraží V Centru - Pod Petrovem.

+1/−3
4.2.2016 22:32

Š30t97e21f19a44n 56F46r64i76č49a 7702498713886

Pro venkovany je důležité nádraží v centru. Oni totiž těmi vlaky dojíždí denně do škol a do zaměstnání. Pokud vlak bude jezdit někam jinam, než potřebují, přestanou s ním jezdit. Většině Brňanů je to samozřejmě jedno, protože jen minimum dojíždí vlakem do zaměstnání.

+11/−4
4.2.2016 20:09

R42o54b29e47r98t 40M59o54t28k29a 4146787169935

Venkovanům je jedno kde nádraží je, oni chtějí aby u něj byla MHD. Což nemají cestující na Zvonařku, ti musí šlapat šourem až na nádr. Ale aspoň má Vaňkovka kšeft.

+7/−2
4.2.2016 20:32

T74o77m34a44s 22N87o54v66o42t33n10y 1281754956885

O kousek dál od řeky se do práce a do škol nedostanou? Zvlášť když tam vlaky budou o něco rychleji?

+1/−7
4.2.2016 20:59

Z13d34e49ň50k92a 75V96e21s70e84l64á 8609115927420

A čím asi, když tam má zajíždět jenom minimum linek? (někde jsem četla o jedné, někde mi někdo tvrdil, že dokonce dvě... Ve srovnání se současnými sedmi je to nic...)

+3/0
4.2.2016 22:46

I12v49o 80P68e40r41n36i82c93a 8146553198540

Ono se nejedná jen o samotný přesun hlavního nádraží. Součástí je i změna struktury přestupů přijíždějících do Brna, tak aby vystoupili o stanici dříve či později podle toho do které části jedou. Jedná se zejména o využití nádraží Židenice a Královo pole. Židenice takto částečně fungují již teď. Je jedno kolik od nového nádraží pojede linek rozhodující je spíš počet a kapacita spojů. Nicméně pokud vím, tak by se mělo jednat o dvě tratě z jedné a z druhé strany nádraží.

+2/−2
5.2.2016 0:10

T11o70m12á51š 56T29a78t78í20č13e19k 5820142910688

Jojo, to mně připomíná zavedení přestupních uzlů v 90. letech. Jezdil jsem tenkrát do štatlu většinou na Čáru busem z Karolíny Světlé. Na Čáře jsem vystupoval za čtvrt hodiny. Dnes odtam člověk za čtvrt hodiny není ani na Staré osadě, aby čekal na přestup, protože udělali taky ze tří autobusovéch linek jednu, takže to ještě vezme aji kus Nové Líšně a Julec.

Kdo to tenkrát zažil, musel být naprostý ekologický fanatik, aby nezačal do štatlu jezdit autem. A ta tvoja rola v Komecu bude mít ten samé dopad.

+1/0
5.2.2016 1:51

I82v20o 93P22e64r91n52i41c86a 8446683158180

Ono nejde vždy jen o čas. Jak by to na čáře vypadalo dneska, kdyby tam zůstaly zachovaný autobusový linky v dostatečné kapacitě. Ještě navíc, jak by to tomu autobusu trvalo v aktuálním provozu. Dneska nočním busem je to 25 min na čáru a to nijak moc nazajíždí jak je u nočních linek zvykem. U nás před IDS jezdily busy ke Grandu, v tehdejším provozu už to bylo prodloužený ze 40 minut na 50. Dneska to jedu s IDS za 35 min.

+1/−1
5.2.2016 2:19

T29o93m40á48š 73T35a18t28í38č44e81k 5320822390918

Autobusy samozřejmě směly při zácpě používat kolejový pás. Luxus.

A detail: tenkrát pro zrušení autobusů do štatlu byli aji zelenáči, v čele s Vlašínem. Pré že nebude v centru smrad z nafty. Ale dnes autobusů na zemní plyn má Brno hromady, ale musíš přestupovat jak k...t.

Jedu takhle jednou v létě z Říčan (to už se netýká přímo DP, ale IDS) a autobus mně vyhodí na konečné šaliny ve Starým Lískovcu. Tý vado! To, co by ten autobus dal za deset minut, bylo s dojitím na zastávku, čekáním a projížděním půl trasy šaliny pomalu hodina.

0/0
9.2.2016 2:30

T66o75m75a70s 57N26o87v81o49t62n65y 1221244366425

Nebude. Jednak do samotného centra (který tak rádi aktivisti argumentují, jede naprostá menšina lidí), takže z tohoto pohledu nemusí nádraží vůbec zůstat a jestli je 1-2 zastávky tím směrem nebo druhým je úplně jedno. Vždy to bude pro někoho lepší, pro někoho trošku horší, pro většinu se v globále nezmění nic. Raději budu mít moderní nádraží se vším všudy než tu současnou hrůzu v centru a autobusák půl kilometru daleko.

+2/−2
5.2.2016 13:08

T45o47m98á83š 47T71a38t82í73č84e62k 5340112870218

Promiň, žiješ mimo realitu. Jestli se pro pravidelně dojíždějícího prodlouží každodenní trmácení jen o 2x15 min, tak se ti na tu nabídku vytentuje a koupí si raději tu nejlevnější plečku v bazaru.

0/0
9.2.2016 2:34

Z82d71e35ň75k64a 25V85e52s27e36l79á 8409745357590

A z rychlíků budou taky vystupovat v Židenicích a podobně, když tam ty vlaky kolikrát vůbec nestaví? Třeba jako rychlíky od Ostravy, z Olomouce i od Břeclavi...

0/−1
5.2.2016 8:43

H98a74n82a 90U45l96r84y20c10h19o91v90á 9220463568378

To kdyby rychlíky stavěly v Židenicích, tak dám na modlení. :-P Dcera tam bydlí čtvrt hodinky pěšky od nádraží a když byla výluka a stavěly tam rychlíky i EC, tak to bylo fajn. Teď musím až na hlavní a je to dost opruz. No jednou za měsíc to vydržím, ale kdyby vyšší moc dala ;-D

+1/−1
5.2.2016 9:50

Z76d97e77ň37k89a 56V97e49s89e27l20á 8299535717450

Jsou lidi, co bydlí od nádraží i víc než půl hodiny MHD a jsou rádi, že aspoň nemusejí přestupovat (nebo mají max. 1 přestup)...

0/0
5.2.2016 13:49

T77o83m98a12s 71N87o13v12o10t81n62y 1421844526785

Je jedno kolik linek, navíc to nemusí být jen šaliny.

+1/0
5.2.2016 13:06

Z38d24e50ň38k11a 13V83e77s60e58l84á 8649795267530

Proč myslíte, že je to jedno?

Ono hodně záleží na tom, jestli by se v případě odsunu nádraží dělalo něco s tím současným uzlem MHD u stávajícího nádraží, nebo jak by vůbec byla doprava k odsunutému nádraží řešená. A to je těžko dohledatelné, max. jsem našla fakt info o jedné nebo dvou linkách, ale jak často by tam co jezdilo a kam by to jezdilo, tak o tom se nějak vůbec nepíše. Rv

Což mi ještě připomíná, že kromě těch 7 linek šalin, co v současné době jezdí kolem hlaváku, ještě nějaké další trolejbusové linky staví hnedka vedle + ještě kolem jezdí nějaký bus (minimálně č. 67).

Byla by takto bohatá dopravní obsluha i v případě odsunutého nádraží? Nebo by to jenom znamenalo pro spoustu lidí přestup navíc?

+1/0
5.2.2016 13:58

T22o74m31á35š 91T87a49t57í53č35e75k 5250252930148

Já nevím, co seš za Brňáka, ale pokud používáš po městě šalinu apod., tak se za město hýbeš přednostně vlakem. Záleží na tom aji Brňákům, jestli v sobotu ráno před nasednutím do vlaku za túristikou nebo houbama budou muset nejdřív absolvovat výlet do Komárova.

+4/0
5.2.2016 1:55

O14n29d21ř74e76j 81N27o49v86á66k 9277344249479

Klasika.

Protože se může stát, že se brňáci rozhodnou pro stěhování, tak je potřeba rychle rekonstruovat a utrácet peníze ... určitě tam je množství dotací ...

0/−14
4.2.2016 17:42

J91a71k58u88b 35Z60e37m49á95n12e30k 2834883741228

Jo, a proto se s tím několik let čekalo, jestli se náhodou nebudou stěhovat. To má logiku.

+11/0
4.2.2016 17:47

O85n18d79ř73e41j 47N19o86v96á97k 9137344179149

a pro to je takový problém ještě půl roku počkat ?

0/−11
4.2.2016 17:48

J10a77k50u57b 84Z94e45m49á64n86e53k 2174113971368

Jako na to referendum, které už jednou bylo (zbytečně), pak mělo být ale nebylo, pak se o něj soudilo, pak se chystalo znovu s tím, že je stejně k ničemu, pak se soudilo aby mohlo být k něčemu a teď bude s příslibem že by teoreticky mohlo být k něčemu, kvůli kterému se bude ještě dalších sto let soudit a napadat to či ono rozhodnutí...?

Tak to ať je to tam těch pár let, než se dojde k tomu že se zase k ničemu nedošlo, opravené.

+11/0
4.2.2016 18:17

T85o12m69á40š 41H17e92r84t85z 7145591932735

;-D;-D

0/0
4.2.2016 23:08

L54i63b28o55r 36V71e55s53e44l88ý 2529346562972

Než padne definitivní rozhodnutí, uplyne ještě hodně času. Nebude to půl roku, ani rok, ale daleko déle.

+13/0
4.2.2016 18:11

I64v71a71n 42H21o33l84a37s 5677717278237

> tak je potřeba rychle rekonstruovat a utrácet peníze .

Rychle??? I Kdyby se letos na podzim už rozhodlo skutečně definitivně, tak i výstavba nového nádraží (v libovolné poloze) bude trvat hezkých pár let.

0/0
5.2.2016 11:11

J29a24r72o89m63í21r 49C80e31n19e60k 1818616575622

Kdybyste z prostoru nádraží raději vyhnali tu smradlavou sebranku a odstranili všudypřítomný bordel..

+14/−1
4.2.2016 17:40

T46o42m76a22s 41N75o45v30o51t73n80y 1741654156825

Zelení tvrdí, že jediný problém jsou auta. Ne osazenstvo nádraží. Tak když to tvrdí zelení (s podržtaškama od Hollana) tak to asi bude pravda, stačí dát zákaz vjezdu a hned máme vyřešené okolí nádraží...:-/

+5/−1
4.2.2016 21:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.