Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nástupiště brněnského nádraží čekají opravy, budou mimo provoz

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chystá letos od 11. června do 11. září opravy brněnského hlavního nádraží za 90 milionů korun. V tu dobu budou některá nástupiště vyřazená z provozu. I proto se počítá s tím, že některé mezinárodní vlaky budou opět jezdit na nákladové Dolní nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R35a40d93o16m57í83r 96M89i10k61e80s89k32a 3500783710882

Rozum zvítězil.

+2/0
5.2.2016 2:15

P98e91t92r 26S81o20u66k97u27p 6889569275439

Mě se nádraží líbí tak jak je, stačilo by jen nově natřít ty přístřešky. Vyhozených 90 miliónů oknem. A o tom to celé je.

+1/−4
4.2.2016 22:33

Z12d21e65ň19k80a 15V16e70s56e52l24á 8229255357470

Současné nádraží je v příšerném stavu, těm 90 milionům se ani nedivím, zejména když se mají nějaké prvky dělat ručně. Na první pohled to asi vidět není, ale ty přístřešky asi budou prolezlé rzí, to nějaký nátěr "spraví" na pár měsíců. Jsem zvědavá, jak to bude po rekonstrukci vypadat... :-)

+10/−1
4.2.2016 22:48

P36a12v63e74l 70B29o96u98c67n73í52k 4292371173395

Že by ze 2.nástupiště konečně zmizel ten stánek s levnými knihami? A také ten nádražácký mini-domeček na konci nástupiště, co brání ve výhledu? A budou mít nástupiště výšku 55 cm od temene koleje, aby se do nízkopodlažních vlaků nastupovalo přímo bez schůdků, když už jsme ty vlaky pořídili? PS: dvě nástupiště, každé 45 dní, to máme 3 měsíce výluk. Skvělé. Děkuji. A také gratuluji, podařilo zapamátkovat zastřešení nástupišť. Tím asi padá varianta nádraží Pod Petrovem, která počítala s tím, že právě na místě současného nádraží, současných nástupišť, budou první výhybky nového větvení kolejí pro nádraží V Centru - Pod Petrovem.

+1/−3
4.2.2016 22:32

Š93t50e71f66a58n 68F34r22i69č72a 7652278523486

Pro venkovany je důležité nádraží v centru. Oni totiž těmi vlaky dojíždí denně do škol a do zaměstnání. Pokud vlak bude jezdit někam jinam, než potřebují, přestanou s ním jezdit. Většině Brňanů je to samozřejmě jedno, protože jen minimum dojíždí vlakem do zaměstnání.

+11/−4
4.2.2016 20:09

R77o13b66e84r28t 71M24o34t80k55a 4246157219965

Venkovanům je jedno kde nádraží je, oni chtějí aby u něj byla MHD. Což nemají cestující na Zvonařku, ti musí šlapat šourem až na nádr. Ale aspoň má Vaňkovka kšeft.

+7/−2
4.2.2016 20:32

T45o38m85a78s 62N26o57v73o49t58n75y 1771124896935

O kousek dál od řeky se do práce a do škol nedostanou? Zvlášť když tam vlaky budou o něco rychleji?

+1/−7
4.2.2016 20:59

Z11d15e12ň53k59a 89V69e85s43e18l45á 8249685697260

A čím asi, když tam má zajíždět jenom minimum linek? (někde jsem četla o jedné, někde mi někdo tvrdil, že dokonce dvě... Ve srovnání se současnými sedmi je to nic...)

+3/0
4.2.2016 22:46

I15v77o 35P67e76r89n39i89c74a 8406913948290

Ono se nejedná jen o samotný přesun hlavního nádraží. Součástí je i změna struktury přestupů přijíždějících do Brna, tak aby vystoupili o stanici dříve či později podle toho do které části jedou. Jedná se zejména o využití nádraží Židenice a Královo pole. Židenice takto částečně fungují již teď. Je jedno kolik od nového nádraží pojede linek rozhodující je spíš počet a kapacita spojů. Nicméně pokud vím, tak by se mělo jednat o dvě tratě z jedné a z druhé strany nádraží.

+2/−2
5.2.2016 0:10

T26o46m35á12š 10T39a11t85í28č93e22k 5750642310738

Jojo, to mně připomíná zavedení přestupních uzlů v 90. letech. Jezdil jsem tenkrát do štatlu většinou na Čáru busem z Karolíny Světlé. Na Čáře jsem vystupoval za čtvrt hodiny. Dnes odtam člověk za čtvrt hodiny není ani na Staré osadě, aby čekal na přestup, protože udělali taky ze tří autobusovéch linek jednu, takže to ještě vezme aji kus Nové Líšně a Julec.

Kdo to tenkrát zažil, musel být naprostý ekologický fanatik, aby nezačal do štatlu jezdit autem. A ta tvoja rola v Komecu bude mít ten samé dopad.

+1/0
5.2.2016 1:51

I42v92o 31P69e74r26n11i50c21a 8586223578740

Ono nejde vždy jen o čas. Jak by to na čáře vypadalo dneska, kdyby tam zůstaly zachovaný autobusový linky v dostatečné kapacitě. Ještě navíc, jak by to tomu autobusu trvalo v aktuálním provozu. Dneska nočním busem je to 25 min na čáru a to nijak moc nazajíždí jak je u nočních linek zvykem. U nás před IDS jezdily busy ke Grandu, v tehdejším provozu už to bylo prodloužený ze 40 minut na 50. Dneska to jedu s IDS za 35 min.

+1/−1
5.2.2016 2:19

T40o34m54á22š 75T77a12t11í91č65e83k 5750752480488

Autobusy samozřejmě směly při zácpě používat kolejový pás. Luxus.

A detail: tenkrát pro zrušení autobusů do štatlu byli aji zelenáči, v čele s Vlašínem. Pré že nebude v centru smrad z nafty. Ale dnes autobusů na zemní plyn má Brno hromady, ale musíš přestupovat jak k...t.

Jedu takhle jednou v létě z Říčan (to už se netýká přímo DP, ale IDS) a autobus mně vyhodí na konečné šaliny ve Starým Lískovcu. Tý vado! To, co by ten autobus dal za deset minut, bylo s dojitím na zastávku, čekáním a projížděním půl trasy šaliny pomalu hodina.

0/0
9.2.2016 2:30

T81o76m62a35s 53N66o58v12o97t39n22y 1291244956235

Nebude. Jednak do samotného centra (který tak rádi aktivisti argumentují, jede naprostá menšina lidí), takže z tohoto pohledu nemusí nádraží vůbec zůstat a jestli je 1-2 zastávky tím směrem nebo druhým je úplně jedno. Vždy to bude pro někoho lepší, pro někoho trošku horší, pro většinu se v globále nezmění nic. Raději budu mít moderní nádraží se vším všudy než tu současnou hrůzu v centru a autobusák půl kilometru daleko.

+2/−2
5.2.2016 13:08

T52o87m81á35š 54T92a48t98í10č85e28k 5710502360468

Promiň, žiješ mimo realitu. Jestli se pro pravidelně dojíždějícího prodlouží každodenní trmácení jen o 2x15 min, tak se ti na tu nabídku vytentuje a koupí si raději tu nejlevnější plečku v bazaru.

0/0
9.2.2016 2:34

Z93d97e76ň61k67a 43V95e86s14e18l81á 8329565817620

A z rychlíků budou taky vystupovat v Židenicích a podobně, když tam ty vlaky kolikrát vůbec nestaví? Třeba jako rychlíky od Ostravy, z Olomouce i od Břeclavi...

0/−1
5.2.2016 8:43

H58a87n15a 77U23l95r92y49c93h54o43v77á 9620493348948

To kdyby rychlíky stavěly v Židenicích, tak dám na modlení. :-P Dcera tam bydlí čtvrt hodinky pěšky od nádraží a když byla výluka a stavěly tam rychlíky i EC, tak to bylo fajn. Teď musím až na hlavní a je to dost opruz. No jednou za měsíc to vydržím, ale kdyby vyšší moc dala ;-D

+1/−1
5.2.2016 9:50

Z17d74e60ň45k24a 52V61e37s79e56l11á 8779275727700

Jsou lidi, co bydlí od nádraží i víc než půl hodiny MHD a jsou rádi, že aspoň nemusejí přestupovat (nebo mají max. 1 přestup)...

0/0
5.2.2016 13:49

T90o27m46a36s 40N65o71v23o50t10n57y 1811164346645

Je jedno kolik linek, navíc to nemusí být jen šaliny.

+1/0
5.2.2016 13:06

Z42d46e78ň23k73a 56V95e45s47e16l35á 8769965657940

Proč myslíte, že je to jedno?

Ono hodně záleží na tom, jestli by se v případě odsunu nádraží dělalo něco s tím současným uzlem MHD u stávajícího nádraží, nebo jak by vůbec byla doprava k odsunutému nádraží řešená. A to je těžko dohledatelné, max. jsem našla fakt info o jedné nebo dvou linkách, ale jak často by tam co jezdilo a kam by to jezdilo, tak o tom se nějak vůbec nepíše. Rv

Což mi ještě připomíná, že kromě těch 7 linek šalin, co v současné době jezdí kolem hlaváku, ještě nějaké další trolejbusové linky staví hnedka vedle + ještě kolem jezdí nějaký bus (minimálně č. 67).

Byla by takto bohatá dopravní obsluha i v případě odsunutého nádraží? Nebo by to jenom znamenalo pro spoustu lidí přestup navíc?

+1/0
5.2.2016 13:58

T25o32m30á83š 51T59a25t22í93č38e45k 5610202440668

Já nevím, co seš za Brňáka, ale pokud používáš po městě šalinu apod., tak se za město hýbeš přednostně vlakem. Záleží na tom aji Brňákům, jestli v sobotu ráno před nasednutím do vlaku za túristikou nebo houbama budou muset nejdřív absolvovat výlet do Komárova.

+4/0
5.2.2016 1:55

O69n54d13ř24e23j 63N97o14v98á23k 9947804979309

Klasika.

Protože se může stát, že se brňáci rozhodnou pro stěhování, tak je potřeba rychle rekonstruovat a utrácet peníze ... určitě tam je množství dotací ...

0/−14
4.2.2016 17:42

J15a87k73u56b 54Z84e35m61á32n81e15k 2264343841838

Jo, a proto se s tím několik let čekalo, jestli se náhodou nebudou stěhovat. To má logiku.

+11/0
4.2.2016 17:47

O38n94d85ř11e80j 46N79o73v82á52k 9417264289319

a pro to je takový problém ještě půl roku počkat ?

0/−11
4.2.2016 17:48

J70a55k78u27b 91Z87e49m70á14n64e59k 2414173321308

Jako na to referendum, které už jednou bylo (zbytečně), pak mělo být ale nebylo, pak se o něj soudilo, pak se chystalo znovu s tím, že je stejně k ničemu, pak se soudilo aby mohlo být k něčemu a teď bude s příslibem že by teoreticky mohlo být k něčemu, kvůli kterému se bude ještě dalších sto let soudit a napadat to či ono rozhodnutí...?

Tak to ať je to tam těch pár let, než se dojde k tomu že se zase k ničemu nedošlo, opravené.

+11/0
4.2.2016 18:17

T19o95m38á23š 29H70e27r19t79z 7265821342245

;-D;-D

0/0
4.2.2016 23:08

L90i13b22o67r 16V39e61s36e35l98ý 2419956442662

Než padne definitivní rozhodnutí, uplyne ještě hodně času. Nebude to půl roku, ani rok, ale daleko déle.

+13/0
4.2.2016 18:11

I89v30a50n 49H38o57l52a72s 5557127138987

> tak je potřeba rychle rekonstruovat a utrácet peníze .

Rychle??? I Kdyby se letos na podzim už rozhodlo skutečně definitivně, tak i výstavba nového nádraží (v libovolné poloze) bude trvat hezkých pár let.

0/0
5.2.2016 11:11

J60a52r46o97m10í18r 63C34e78n11e51k 1908346775702

Kdybyste z prostoru nádraží raději vyhnali tu smradlavou sebranku a odstranili všudypřítomný bordel..

+14/−1
4.2.2016 17:40

T93o82m96a96s 27N83o13v37o87t38n76y 1541754716285

Zelení tvrdí, že jediný problém jsou auta. Ne osazenstvo nádraží. Tak když to tvrdí zelení (s podržtaškama od Hollana) tak to asi bude pravda, stačí dát zákaz vjezdu a hned máme vyřešené okolí nádraží...:-/

+5/−1
4.2.2016 21:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.