- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jak už tady zaznělo, už teď je doprava v Majlontu přetížená. Tímto se stane neúnosná. Majlont byl vždy venkovská čtvť s malými domky a tomu odpovídající infrastrukturou.
Naopak, nábřeží okolo Svitavy z Maloměřic přes Obřany a údolím do Bílovic, bývala to jedna z nejhezčích výletních částí města. Každý, kdo znal Cacovický mlýn (než bohužel vyhořel), Zlatníky s tenisovými kurty, fotbalové hřiště v Cacovicích, nádherné koupání na Cacovickém splavu (bohužel jen 50 let stará vzpomínka), stezku z Obřan do Bílovic. Stezky z Cacovic lesem do Lesné a do Soběšic nebo až do Řečkovic. Je to spíše o tom, že lidé jsou čuňata, házejí do vody střepy a další bordel. Dnes se pod splavem nevykoupe nikdo. I dnes ovšem na procházky je to parádní lokalita.
Ano každá záplava jednou pomine, jak pravil kdysi uznávaný klasik. Záplavové území má ale většinou i další problém, který spočívá v celoročních problémech. A tím je spodní voda, není stavebník jako stavebník a developer jako developer. A ne každý investor je znalcem v zakládání staveb ČVUT, Těch negativních příkladů z nedávné doby rozhodně není málo.
Ono to nebude tak horké, protože přeložit to vedení VVN, které jim se svým 12 metrovým ochranným pásmem vede přímo prostředkem, nebude tak jednoduché a hlavně hodně nákladné...
Jak se může stavět někde, kde není vybudovaná pořádná infrastruktura?? Kudy lidé budou jezdit z Maloměřic do města a kde budou parkovat??? Už dávno se nedá ve špičce projet z Maloměřic do centra, abyste nestáli ve frontě 20min. Koukám, že peníze jsou stále mocné a zodpovědní lidé zkorumpovatelní.
Tohle bylo to první, co mě napadlo. Čtyřka ve špičce věčně zasekaná ve štrůdlu aut, takže to pak vyjde úplně jedno, jestli člověk jede autem nebo MHD. A v dnešní přeautované době je na té studii nějak málo parkovacích míst. Podle mě by tam měl být na každý byt aspoň jedno parkovací místo (a i to by bylo pravděpodobně málo).
Stavět o 106, ale již nyní ne situace neúnosná s průjezdem aut od Bílovic, jediný obchod v okolí, a v přilehlé části ulice Franzova nemají lidé ani vodovod ani kanalizaci. Hlavně že zde bude stát věžák.
Co to je za stavební úřad, který neplní svou funkci. Co na to vodohospodáři a další městské části po toku? Husovice, Zábrdovice, Černovice, Komárov? V podstatě bude zastavěno záplavové území - tisíciletý přirozený poldr, který alespoň na pár desítek hodin dobu jímal velkou vodu a ochránil část Brna před záplavami. I pokud by postavili v titulku zmíněný val, takové opatření hladinu záplavové vody zvedne, voda ihned odteče a škody vzniknou o kus níže po toku, např. v okolí malých přítoků - Svitavské strouhy, Ponávky atd. V minulosti při velké vodě rozhodovaly centimetry, např. v Komárově se Svitava vylévala z koryta.
To je možná perspektivní možnost, jak ten záměr napadnout (a překazit ).
No jasně, zastavějte všechno. Dyť pěkně je na Seychelách, ne?
To víte, stavět se musí, když české matky rodí o 106 a populace ČR tak raketově roste.