Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančura si stěžuje v Bruselu. Úředníci nepustili žluté vlaky na jih Moravy

Ještě na podzim to vypadalo, že se žluté vlaky společnosti RegioJet do dvou let mohou ukázat na jihomoravských tratích. Majitel firmy Radim Jančura se totiž chtěl ucházet o možnost provozovat linku R13 z Brna do Břeclavi a z Břeclavi do Olomouce. Trať plánoval převzít od roku 2017 po Českých drahách. Dnes je vše jinak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63a69r93o18m32í59r 53N48e19s59v11a87d38b63a 5596290

Ani se nedivím, že ho tam nepustili.

Kdyby tu jel RJ, cestující, kteří přestupují, by si musel kupovat lístek zvlášť jak pro vlak ČD, tak pro RJ A ten kdo by tu RegioJet na Brno chtěl, vzpomeňte si, jak se na RJ všichni těší a pak na něj nadáváte-viz. léto: nefunkní klimatizace, v zimě nefunkční dveře...atd.

ČD EC/Ex/IC a railjet tu stačí. Sice ČD nerozdávají kafe a koláček zdarma - ale kam chcete, tam Vás dovezou. ;-)

0/0
5.3.2016 23:28

J80a83n 26K84o44b32ě41r73s72k28ý 1940946961263

Dokud není vyřešený celonárodní tarif na železnici je zadat to ČD nejlepším řešením. Většina lidí z těchto rychlíků přestupuje a jede na tarif ČD. S předáním vlaků Jančurovi by pravděpodobně tarif ČD neplatil a cestujícím by se zhoršilo cestování. Tím se nechci zastávat ČD jen není všechno tak jednoduché jak se zdá.

+5/0
4.3.2016 19:52

J35a53n 45J22e68m43e56l61k76a 1355410

Podle mě špatně, špatně, špatně. Chyba dát rozhodování o železnici krajům a toto pro soutěže nevratně zafixovat. Špatně, aby kraje měly své soupravy. Špatně virtuální vlakoví operátoři (nevlastnící ani vlaky ani infrastrukturu). Špatně soutěžení na cenu - navíc na straně dotace. Špatně opouštění státního tarifu. Špatně soutěžení na dlouhou dobu 15 let (bez arbitráží, náhrad škod s tím pak nikdo nepohne 15 let.). Místo centrálního nákupu, centrálních servisních smluv si každý kraj bude sám nakupovat, uzavírat své servisní smlouvy (předpokládám neveřejné, neprůhledné). Budou muset restrukturalizovat servisní pracovníky, úředníky a spol pod kraje - restrukturalizační náklady. Navíc tomu nebudou rozumět pořádně, umět. Kráje jsou obtížně veřejností kontrolovatelné. Dopravci nebudou mít zájem se starat o soupravy, které nejsou jejich. Jejich přidaná hodnota bude malá, protože soupravu neovlivní, vlastně nic moc neovlivní. Jediné co možná ovlivní cenu jízdného. A ještě to povede k rozpadu státního integrovaného systému a jízdného. Odpadne flexibilita souprav - přemísťování do míst, kde je pro ně uplatnění (protože budou navázány na trasu a kraj) Změna poptávky a spol - problém. Daňový poplatník opět ve výsledku vyhodí peníze oknem, protože ne všechny soupravy je třeba inovovat jen protože jsou tady nějaké evropské peníze a že si usmyslí kraj, že chce nové. Nepůjde o postupnou rozumnou inovaci souprav v životním cyklu.

Celá tahle šaškárna se soutěžema je v tomto provedení špatná a bude mít nevratné důsledky. Lepší řešení by bylo, kdyby to koupily ČD, nemít banánistán, průhledné smlouvy, dobrý management ČD, dobrý úklid a vytyčit přesně, které tratě se budou soutěžit (ale za uznání TR 10, státní sítě, a pouze 30%)

+5/0
4.3.2016 19:33

R51o77m81a84n 74J46e46s85c90h18k20e 9778585647415

Za kraje můžeme poděkovat křišťálově čístému Stanislavu Grossovi. Také mne vadí přestupování v Letovicích. I poslacům můžeme poděkovat za rozdělení ČD.

O čekárny se nikdo nestará a neřeší se. Tak trpíme v dešti a sněhu.

+1/0
5.3.2016 18:02

R37a30d45e14k 63J58a50n92a33t57a 9525256944252

"Úředníci nepustili žluté vlaky na jih Moravy"?

---------------------

Řekl bych to přesněji : úředníci odmítli dát Jančurovi státní zakázku, raději ji dali státní akciovce. Jinak mu tam nikdo jezdit nebrání.

+3/0
4.3.2016 17:40

K72a28r16e89l 53H91r53u59b87ý 2965808577194

Off Topic, ale uz zacinam byt alergicky na pojem "vysoutezene, vysoutezit ... neco" - v tomto pripade vysoutezeny dopravce.

To se kruci neda pouzit neco jako "vitez souteze" a podobne?

To jsme pojmy jako vypsat soutez, nebo zvitezit dosud nemeli?

Je nas jazyk malo pestry, aby se musely objevovat takove novotvary?

0/0
4.3.2016 11:39

P16e17t24r 74N85i57v37n16i36c26k72ý 3702814115847

Jazyk se vyvíjí prostě tíhne ke zkracování. Je efektivnější použíj jednoslovný popis než dvouslovný. No a když ten jednoslovný neexistuje, tak se prostě vytvoří. Samozřejmě, že to ze začátku zní divně. (Podobně, jako třeba před léty slovo Česko.)

Mně třeba vadí, že profesionální reportéři vůbec neznají komparativ a superlativ. I v případech, kdy čeština běžně používá správné tvary, oni tam vypouští "více ..." a "nejvíce ...". To je humus.

+2/0
4.3.2016 12:30

M57i37r31e30k 51Z69á28v89o14d86n15ý 7722867770428

No, snad se Brusel z potížisty nepodělá jako na Slovensku.

+1/−4
4.3.2016 11:28

P47e32t16r 49V44e85s19e81l66ý 8675675192456

Pro všechny Jančurovy fanoušky: přečtěte si, jak vydrbal se Slováky.

+5/0
4.3.2016 11:23

P12a42v29e70l 90M68o11r59a75v60e16c 3482879272208

Můžete to trochu přiblížit prosím? Link na summary článek apod.? Vím že provozuje jednu trať na jihu SVK..

0/0
4.3.2016 12:42

J87á79n 84K49o37t92ú77č 2496644428656

No ako vydrbal? Tým, že zaviedol dopravu na úrovni 21. storočia na linke BA - Komárno, ktorá bola roky v katastrofálnom stave, napriek tomu, že je blízko hlavného mesta?

Alebo tým, že začal s konkurenciou v diaľkovej doprave, ktorá viedla ku zníženiu cien a zvýšeniu kvality?

+2/−1
4.3.2016 13:13

M97a48r55e64k 61M82a60r81t86i70n 8679434806280

Třeba tím, že v obou případech nepobírá kapacitu cestujících. A s tou úrovní komfortu je to taky diskutabilní. Pokud nefunguje klima, záchody, apod., tak nic takového na zvýšení komfortu cestujícím nevidím. To, že mi dá cestou jeden rozpustný nápoj, fakt nepovažuju za zvýšení komfortu. Sorry.

+3/0
4.3.2016 13:42

T75o82m71a71s 98N10o56v68o97t93n85y 1821284806515

Jak nepobírá? Normálně si teď můžu zarezervovat lístek na BA-KOŠICE.

0/−2
4.3.2016 17:15

R33o91m63a38n 34J69e62s14c20h97k32e 9868155397485

Do vlaku ČD mohu kdykoliv nastoupit bez přemýšlení.

+1/0
5.3.2016 18:04

T29o46m13a30s 61N20o16v77o64t41n19y 1391494606785

Jak? Povídejte. Ceny ok, služby by někdy mohli být ještě lepší, ale pořád lepší než státní dopravce. Na to, že půlka cestujících jezdí vlakem na Slovensku zdarma, to drží Jančura dobře.

0/0
4.3.2016 17:14

T78o64m78á39š 62T77a13t15í56č58e23k 5770602730758

Je to krása, že od něj máme pokoj na dráze alespoň. :-P

+6/−12
4.3.2016 10:09

P22e50t38r 59S73u48c79h96ý 1298409274246

Tohle může říct jen bl**c, nebo ten kdo vlakem nejezdí. I ten kdo nenávidí Jančuru by na tom totiž vydělal - jakmile se objeví konkurence, tak ČD půjdou s cenou na polovinu. Podívejte se naříklad, kolik stála jízdenka u ČD na tzrase Praha-Ostrana před a po příchodu Jančury.

+4/−3
4.3.2016 15:03

T97o95m24á40š 23T52a41t29í67č17e75k 5760692250408

S tím urážením sis to mohl odpustit. Měl bych co odpovědět, proč, ale takhle ne. :-P

Kromě toho je to typické, že Jančurovi příznivci se cítí jako nějaká elita. Naprosto mylně.

+1/−2
4.3.2016 15:12

P56e71t47r 42S54u14c88h28ý 1688109884856

Je všeobecně známo, že kde není konkurence, tak je vysoká cena. Proč by chtěli mít zisk např. 5% z obratu, když můžou mít i 15% ?:)

+1/0
4.3.2016 15:17

P39e98t67r 59S97u45c63h14ý 1198419284986

No mě by docela zajímal důvod, proč jste to napsal, .... v čem konkrétně Vám vadí, když píšete "Je to krása, že od něj máme pokoj na dráze alespoň". Ono totiž pokud jezdíte vlakem, tak máte pořád na výběr i ČD, pokud vlakem nejezdíte, tak vás to nijak neovlivní ..... a dle mé zkušenosti Jančuru pomlouvají v 99% ti, kteří mu jeho úspěch závidí.

0/0
4.3.2016 15:23

T35o28m53a18s 15N74o61v88o57t18n32y 1341804976715

V diskuzích na idnes je plivání na žlutého takový sport nádražáků z k-reportu, s tím nic nenaděláte i když byste měl 100x pravdu a oni ne. Stejně bude vždy špatný Jančura. Holt nemůžou odpustit, že lze dopravu dělat i jinak a oni musí dneska makat a ne se jen vozit a kašlat na cestující.

0/0
4.3.2016 17:18

R20o19m76a55n 39J33e65s12c30h10k57e 9768415167215

Pokud si někdo bere pouze lukrativní linky, tak má velký úspěch. U ČD přes jejich nedostatky mají hustotu spojů a dostanu se do vlaku vždy. To u Jančuráka říci nelze. Jsem pro konkurenci ale také pro úroveň. Pokud se někdo plouží pomalým dieselem na elektrifikované trati a zdržuje, tak tam nemá co dělat. Po dálnici také nemůžete jet traktorem. Holt SŽDC je továrna na prachy a pustí každého. Ale aby postavili čekárny a pořádná nástupiště, tak nečiní.

0/0
6.3.2016 8:09

T31o25m53a47s 16N36o59v80o23t93n48y 1101374306755

I tam kde jeho vlaky nejezdí, se najednou ČD snaží, stačí aby do cílových měst jel žlutej autobus a u ČD hned jsou dolů ceny, jsou akční jízdenky a přednostně renovované vagony. To dřív nebylo. Na mnoha trasách není rychlejšího a pohodlnějšího dopravce. A většinou nestojí ani víc jak různá exČSAD.

0/0
4.3.2016 17:17

T42o77m98á72š 53T94a41t84í87č75e68k 5250332170568

Ve zkratce: 1) Jsem proti politice povolení dálkových autobusů na trasách, kde jsou k dispozici vlaky. Ale to není Jančurova chyba, děje se to nově i v rajchu např. Nicméně se mně autobusy na dálnicích nelíbí. A jsou to prostě žluťáky. 2) Jančurovo vybírání rozinek včetně dumpingové politiky rozebírat snad nemusím. 3) Vůči Jančurovi mám osobní averzi, neb si pamatuju, čím si vydělal startovní kapitál. A když jako takový strká svůj obličej na veřejnost a vyjadřuje se velmi rád i k politice, nedostane mě do jeho prostředku nic na světě.

Jinak má konkurence asi zdravý dopad, ale taky si rád koupím v Zapadlé Lhotě jízdenku do Propadlého Úvozu, a můžu jet, aniž bych se musel starat, jestli mně ta jízdenka platí.

+2/−1
4.3.2016 17:32

R96o30m82a46n 86J17e80s42c91h45k59e 9388635617895

Ač nemám Jančury rád, mé heslo " Jen více Jančurů ". Alespoň se ČD více snaží. Také jsem byl naštvaný, když ho SŽDC pustilo před náš vlak. Dnes mne vadí systém SŽDC. Nestarají se o čekárny ani o nástupiště. Na koridoru utopené peróny. Jenže to pan ŤOK nereší. Ale přidali jim 2 %.

0/0
5.3.2016 18:09

T32o37m80á53š 67T78a76t67í61č25e88k 5390642710478

Tak jo, konkurence nutí ty ajznboňáky trochu zvednout falty - ale Jančuru prosím ne. To su spíš zvědavé, jak se prosadí ti Němci.

Co se týče SŽDC, tak jsem si před chvilkou přečetl článek, jak chcou rekonstruovat náhradní koridor přes HK - na rychlost 120. Hmm... :-/R^

+1/0
5.3.2016 20:06

J20a35n 72N66e95š28p26o90r 4436678606452

Proč by se měla SŽDC najednou začít starat o čekárny a nástupiště?

0/0
9.3.2016 20:57

R17o37m92a66n 77J33e97s52c41h44k79e 9498765307615

Lidé žijí nejen ve městech ale i na vesnicích. Nebo jsme snad druhá kategorie. Nebyl jsem to já, kdo rozbil a rozkouskoval dráhu. Za prohnilého Rakouska- Uherska byly čekárny.

0/0
9.3.2016 21:17

P30e31t96r 77N25i70v53n34i33c65k96ý 3642714165467

Klasický postup. Škoda Transportation se chce chce přisát na cecík evropských dotací a prodat vlaky. Proto tak tlačí na politiky, aby zakázku přiklepli ČD, kteřé "výhodně" nakupují u Škody už dlouho. Kdyby to dostali soukromí dopravci, dost pravděpodobně by nakoupili jinde.

+7/−1
4.3.2016 9:36

R47o85m16a43n 68P40o68l58á21č15e66k 5286169755

Taky to není úplně pravda. I ČD mají jiné vozy. Na severu jezdí Desira:-)

+3/−1
4.3.2016 10:48

P55e32t88r 74N66i95v68n46i88c45k73ý 3622124685107

CO není pravda? Já jsem snad psal, že ČD nakupují POUZE u Škody? Za kolik toho za poslední roky nakoupily ČD u Škody a za kolik jinde?

+2/0
4.3.2016 11:14

P80e67t36r 46S93u95c92h43ý 1438609304616

Jsem přesvědčen, že kdyby to vyhrál Jančura, tak si tady budete naopak stěžovatt, že nezapojí české výrobce ....

0/0
4.3.2016 15:05

T71o85m 71J58u52r47e58č77k42a 6175892145205

Jančura tak nějak zapomíná, že úplně stejným přímým zadáním bez soutěže získal dotovanou linku Bratislava - Komárno. Tam mu to ale zřejmě nevadí. ;-)

+12/−4
4.3.2016 9:34

P76e10t95r 70N68i15v38n98i57c39k46ý 3392804215787

A co konkrétně by mu na tom mělo vadit?

+2/−5
4.3.2016 11:15

M61i87r54e24k 45Z43á96v59o27d85n31ý 7252527900678

Tak jelikož je podnikatel, tak nic. Hlavní je vytřískat paníze bez ohledu na to, že kritizuje něco i když se stejným způsobem dostal jinde ke korytu :)

+2/−2
4.3.2016 11:34

P72e77t31r 36N27i94v96n72i73c55k91ý 3612234555347

Každý podnikatel podniká za účelem zisku. Když se dostane k zakázce, o kterou má zájem, tím lépe. Jestliže má někdo podezření, že to neprobíhalo podle zákona, jsou zde standardní úistituce, které to řeší. Máš na něco podezření?

Podnikatel má taky právo si na něco stěžovat.

Tak o co jde? Udělal něco proti zákonu?

+2/0
4.3.2016 12:24

M28a70r35e79k 25M53a62r74t68i75n 8789504786830

Stěžovat si klidně může. Problém je, že si stěžuje na všechno a na všechny, když není po jeho. Má smůlu. V tomto případě k porušení nedošlo a vztekat se může mediálně jak chce, ale je mu to k prdu platný. Na druhou stranu chápu - lepší ubrečené PR než žádné.

+2/0
4.3.2016 13:38

P47a89v84e18l 89M65o68r18a54v93e82c 3642259802688

Tam se měla ozvat ŽSR, ne?

0/0
4.3.2016 12:43

T53o81m82a13s 91N66o59v88o72t74n23y 1201124616605

Že se slovenské dráhy ani nepřihlásily není tak nějak jeho problém, zůsta v soutěži sám a dostal to pak logicky přiděleno.

0/0
4.3.2016 17:19

L47a54d28i87s35l64a16v 52K33ř88í65p20a26l 1411959600386

Stát a jejich poskoci si prostě musejí nahrabat kapse a soukromníka tam prostě nepustí. V tomto státě to bude pořád. A bohužel tady bude pořád jenom bordel.

+5/−6
4.3.2016 9:32

R80o16m25a92n 95P46o86l26á86č10e22k 5436759555

;-DA soukromník to bude jezdit pro jejich modré oči

+6/−1
4.3.2016 10:02
Foto

J65i55ř93í 56B37i45l36í54k 4135462382594

Pro modré oči ne, ale numusí tolik platit příživníkům a dávat všimné kamošům.

+2/−1
4.3.2016 10:42

R24o35m56a43n 57P75o23l84á38č94e46k 5666509185

Tot velká otázka. Jezdit s Košic s půlkou nefungujících vagonů proto, že depo je jenom v Praze není úplně košer ;-)

+6/0
4.3.2016 10:50

P41e71t48r 63N93i19v57n43i98c63k31ý 3832684255117

Když to zákazníci akceptují a jezdí i nadále, je vše OK.

0/0
4.3.2016 11:29

R36a13d77e64k 46J32a60n68a52t52a 9455296894262

Záleží, jaká je to závada. Některé mohou mít vliv i na bezpečnost (vadné dveře či (nouzové) osvětlení) či poškozovat trať ("obutý" vůz).

+1/0
4.3.2016 12:40

T70o18m37a15s 28N13o64v16o48t52n28y 1111794356925

NE, ale konečně se ukáže, jestli ČD jezdí za normální ceny nebo podrážejí ceny zásadně jen tam, kde jim hrozí konkurence, jak už několikrát zázračně snížily cenu

0/0
4.3.2016 17:21

J22a72n 17K97o83s12t91k68a 9114147859806

Je to prostě vzájemná masáž a boj mezi státním a soukromým.

+1/−1
4.3.2016 9:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.