Diskuze

Den se aklimatizovala v bedně. Pak Madonu z Veveří ukázali novinářům

Odborníci v úterý v Diecézním muzeu v Brně vyjmuli obraz Madony z Veveří z přepravního obalu. Ve středu ho pověsí do bezpečnostní vitríny. Den byl v uzavřené dvojité přepravní bedně, aby se aklimatizoval na nové podmínky. Obraz je podle odborníků v pořádku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

K27a43r18e13l 65D46r72d82a

11. 3. 2016 0:43

Viděl jsem stejnou informaci na ČT. Marek Hlávka komentuje významy obrazu. Byla tam i jiná dvojice manipulující s obrazem. Byli tam věřící z Bítýšky...

Tak mi přijde, že jsem popuzen polovičatými informacemi iDNES, které vedou k dohadům a averzím. Patrně jde o způsob publikování na iDNES a je to dlouhodobá záležitost. iDNES tedy odvádí záměrně mizernou práci. Rv

0 0
možnosti

K95a84r93e69l 77D28r34d18a

10. 3. 2016 5:38

Smáznuto za 100 bodů? Že by na udání? Tak jinak.

Tento článek na iDNES zřetelně klame. Tedy, snaha lhát a manipulovat opět u tématu věnujícího se katolické církvi. To je zlé, hodně zlé. Místo toho, aby iDNES své chyby opravila, tak raději smázne kritiku...

Článek uvádí odborníky, co obraz vyndavají z bedny a prý tvrdí, že je v pořádku.

Na fotkách ale obraz drží Martin Motyčka, ředitel muzea a Marek Hlávka, farář z Bítýšky. Tedy žádní odborníci a znalci.

Bulvár k tomu popisuje, že farář z Bítýšky se nechal slyšet, že NG podmínky transportu a expozice přehnaně kontroluje. A ředitel muzea uvádí "obstrukce NG", které museli splnit, aby mohli obraz do Brna dostat. Odborníci na slovo vzatí...

Tak jestli to takto půjde dál, tak ať se u mně nějaký Brňák staví pro plechovku ředidla, fixu pro domalování poničených detailů a lepidlo na plakáty. ;-D

https://youtu.be/f8h0fY5LS5I

0 0
možnosti

Diecézní muzeum v Brně jsem nedávno navštívil a mnohé tamní exponáty byly pozoruhodné a líbila se mi i expozice jako celek. Obraz bude jistě jeho ozdobou, ale obecně jsem zastáncem toho, aby v podobných muzeích byly pouze zachráněné památky ze zaniklých církevních objektů. Pokud to je jen trochu možné, měly by se i vzácné originály vracet do původních farnosti, klášterů... I tam už je při dnešních možnostech zabezpečovacího zařízení památky účinně chránit. Větší problém vidím v zajištění stálých a ideálních klimatických podmínek.

Myslím, že po r. 1989 církev podcenila nebezpečí vykrádání kostelů, mnohé z nich byly vykradeny opakovaně. Právě z takovýchto málo zabezpečených objektů měly být církevní památky preventivně a třeba přechodně umístěné v podobných muzeích....

1 0
možnosti

Zní to hezky, ale není technicky ani finančně možné zabezpečit každý kostel, který má vzácné památky, zvláště když v místě často nejsou lidé, které by dotyčný kostel zajímal a brutalita zlodějů nezná mezí - vytrhávání mříží traktorem, vyřezávání dveří motorovou pilou, probourání zdi, atd.

1 0
možnosti