Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chlapce s autismem bych nepřijala ani nyní, řekla ředitelka školy

Dvojí přístup. V jedné škole chlapci s autismem nedali šanci a rovnou ho odmítli, ve druhé ho bez problémů přijali a nelitují toho. Paradoxní je, že i po soudním rozhodnutí, které označilo počínání první školy za diskriminační, si na svém postoji i nadále trvá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65a42r56o47m54í36r82a 78H98o58s45t33i54n70s38k12á 7861814463766

Vážený pane redaktore,

po návratu z dovolené jsem si přečetla Váš článek o diskriminaci autisty ve škole a rozhodnutí soudu, aby škola uhradila rodině odškodné ve výši 50 tis. a náklady spojené se soudem. Docela mne to rozčílilo, i když vím, že vy jste to nesoudil. Zajímalo by mne, kdo uhradí odškodné učitelce, která se po dvouletém vyučování autisty ve třídě zhroutila, 3/4 roku byla v pracovní neschopnosti a po té není schopna už učit, protože to psychicky nezvládá. To se stalo učitelce, kterou známe, po 27 letech poctivého vyučování na 1. stupni základní školy. Každý měsíc nemoci přišla o dost peněz, navíc nemůže ze zdravotních důvodů pracovat v oboru, který vystudovala, takže každý měsíc ztráty narůstají (nehledě na to, že z malého platu bude mít i malý důchod). Kam se mají obracet učitelé o pomoc, když jsou diskriminováni matkami postižených dětí, jen proto, že si usmyslí, že je jejich dítě normální a vzdělatelné? Lépe by i jim bylo v zařízeních, kde se jim mohou plně věnovat specializovaní pracovníci k tomu vzdělaní.

Jedno odpoledne jsem se jen náhodou dívala na ČT 1, kde byl pořad Klíč, který je natáčen v Domovech pro postižené osoby. Já jsem zrovna viděla reportáž z Domova PETRA Mačkov, kde klienti vyráběli umělecké předměty pod vedením zkušených pracovníků, hráli divadlo a prezentovali se i dalšími dovednostmi. Byla jsem překvapená, jak se jim pracovníci Domova věnovali, jak byli všichni šťastní.

Vím, že vy, jako redaktor, nemůžete měnit zákony a dění v politice, ale měli byste i o tom psát, jak namahavé je to pro učitele mít ve třídě duševně postižené dítě, se kterým musí spolupracovat asistent, takže nejen ostatní děti to ruší, ale ničí to hlavně nervy učitelům. Ten, kdo vymyslel sociální inkluzi, nepracoval nikdy ve školství a ubližuje hlavně duševně postiženým dětem.

Vaše věrná čtenářka Jaromíra Hostinská

+2/0
21.3.2016 23:19

L86u86d37m37i81l65a 21Š35i40n70d65e11l52á59ř34o92v93á 7882166672591

Mně přijde hlavně úsměvné, jak si všichni myslí, že máme kvalitní vzdělávání a že těch pár dětí s asistenty by jej úplně rozvrátilo. Já tedy vidím úplně jiné než kvalitní vzdělávání - vidím přeplněné třídy, biflování pro biflování bez pochopení souvislostí, demotivované a znuděné žáky, vyhořelé hysterické učitelky a absenci chlapů-učitelů, učení jazyků způsobem, že děti ani neumí mluvit ani nerozumí, jen umí vyplňovat nějaké nesmyslné testy a doplňovačky... Prostě současný systém školství stojí za h.... (až na výjimky, což je například zmíněná škola v Šaraticích, kde evidentně paní ředitelka dělá všechno možné i nemožné pro své žáky).

+2/−8
18.3.2016 13:28

J32a42r91o98s50l64a96v90a 84K23a89n72i66o22k78o15v29á 7642879252567

Všechny hadicapy jsou případ od případu rozdílné, takže možnost začlenění je vždycky nutno předem zvážit. Jestliže ředitelka první školy tušila, že v její škole nemá kvalitní podmínky pro učení nějak "postiženého", to může posoudit jen ona na té konkrétní škole. Známá má syna autistu, měla ho zpočátku dokonce na waldorfské škole, a byla hodně zklamaná. Podařilo se jí najít normální běžnou školu, kde byli někteří učitelé schopni a ochotní jejího syna přijmout, a respektovat jeho potřeby, určité výjimky.. A bylo to perfektní. Takže dnes už studuje, nevím přesně, ale snad by to měla být VŠ nějakého specifického oboru..

+2/0
18.3.2016 12:35

L48u38d91m44i79l94a 45Š44i18n97d75e77l27á63ř53o44v37á 7402106232441

Jenže kdyby ředitelka mohla posuzovat, zda má "podmínky", tak by většina z nich prostě řekla, že nemá a chlapec by měl smůlu. A pak by měl cestovat každý den kvůli neochotě ředitelky do školy, kde ho vezmou? Třeba desítky kilometrů? Ředitelka a učitelé jsou placeni z našich daní, proto není o jejich "ochotě", zda budou dělat svoji práci nebo ne. Je to jejich povinnost a mají zajistit takové podmínky, aby se mohl vzdělávat i žák s postižením. Pokud ne, tak mají být vyhozeni, mohou si založit soukromou školu a přijímat si koho chtějí.

+1/−6
18.3.2016 13:22

S55t57a75n37i85s46l55a87v 73K34o27z51d12e83r14k98a 8646697688605

Nevím, proč se z tohoto dělá zase příklad špatného chování jedné školy (ředitelky) a násldně se z přijetí na jinou školu odvozuje, že inkluze funguje a je prospěšná (absolutně a vždy).

Pokud se rozhoduje o přijetí nějakého specifického žáka tak předpokládám, že dotyčná rozhodující osoba zvažuje nejen schopnosti takového žáka se začlenit, ale přihlíží i ke schopnostem třídy, kam má být tento žák začleněn. Proto taky má taková osoba právo říci ne, pokud to není ku prospěchu oběma stranám.

A argument matky "„Proč má být někdo diskriminován, jen kvůli tomu, že se narodil nemocný?“ je totálně mimo. Když s eněkdo narodí bez nohou, tak bude taky diskriminován - budou ho odmítak v klubech atletiky mezi běžci, budou ho odmítat hokejové kluby atd. Prostě každý má nějaké dispozice a ač s eto některým nemusí líbit, vše má své hranice, dané nikoliv něčími sympatiemi či antipatiemi, ale prostým rozumem. Slepce do formule jedna na post pilota taky vezmou těžko...

+5/0
18.3.2016 10:08

I55v75a25n 23H93o49l58a34s 5697907338867

> Když s eněkdo narodí bez nohou, tak bude taky diskriminován - budou ho odmítak v klubech atletiky mezi běžci, budou ho odmítat hokejové kluby atd

A dřív ho odmítali (na základě "prostého rozumu" ve stylu "sem se po schodech nedostane, ať se celá rodina přestěhuje třeba do Hrabyně, tam jsou na takové připraveni) i v základních a středních školách, dnes už ne.

A "o tom" do určité míry je i tento konkrétní případ. Je podstatný rozdíl mezi "nejde to" (beznohý v běžném atletickém klubu) a "nechce se" (beznohý bez bezbariérového přístupu).

+5/0
18.3.2016 10:17

J11a22r92o79s26l16a93v57a 89K56a43n72i58o36k24o79v49á 7452729702417

Mezi fyzickým a mentálním "postižením" je hodně velký rozdíl.. hlavně na schopnost vyučujících ty mentální zvláštnosti "zvládnout". Já bych to nezvládla nikdy, a to mám mentálně postiženou dceru. Stačily mi "návštěvy" v její třídě na zvláštní škole. Obdivuji každého profesionála, který se této profesi věnuje a zvládá ji dobře..

+1/0
18.3.2016 12:39

H62o87a78n42g 61A43n46h 87B31i28n81h 8105390502889

Protože multikulti, korektnost a mainstream.

+3/−2
18.3.2016 10:35

B89e33d82ř57i75c21h 70S98m41e51t64a67n34a 9777838338284

Nahodou v TV Onion byl i prvni skokan do vody v komatu a dokonce jeden basketbalista co trpel judaismem :-)

+2/−2
18.3.2016 10:44

J62a55r48o34s23l47a64v72a 56K68a67n38i60o72k28o85v34á 7882269622247

Co to je - trpel judaismem ? Asi ironie, ne ?

+2/0
18.3.2016 12:41

B93e30d90ř88i46c89h 95S74m22e19t47a93n63a 9467828118644

http://www.csfd.cz/film/189979-zpravy-tv-onion/prehled/

0/0
20.3.2016 21:05

R75o84b27b83e28r51t 12B69e80r77g45e81r 2985884669

Pokus potřebuje žák či student asistenta, tak se pro něj musí zpravidla upravit osnovy a pokud se musí upravit osnovy neměl by být na klasické škole.

+4/0
18.3.2016 8:32
Foto

L70u13c68i35e 56E45d76m56o67n96d44s58o30n 3449961363445

Není autista jako autista a inkuze jako inkluze- můj bratr (50% autista/50% mentální retardace) bez problému vychodil za socialismu zvláštní školu a učiliště, bohužel do běžného života už se nikdy nezařadil, mě (dyslektik , dysgrafik, dysortografik) - se čeští učitelé (od ZŠ po univerzitu) chodili naopak omlouvat, že mě musí učit mezi takovými "brzdami" - co pořád vyrušují, případně demolují školní inventář, že by si přáli mít více času jen na mě. Z těch brzd jsou mimochodem dnes úspěšní a šikovní zdrav. sestry, prodavačky, IT, svářeči, marketingoví specialisté, atd. . :-)

Co je skutečná inkluze/integrace jsem okusila až při vzdělávání v zahraničí, kde jsem měla třeba vozíčkáře, těžce koktavého a lehkého autistu v jedné třídě. Tahle zkušenost mě nejen naučila obrovské trpělivosti a pokoře, ale hlavně i poznání, že svět se netočí jen kolem mě, a že když se obě strany snaží, tak je možný kompromis.

+7/0
18.3.2016 7:35

H83o68a22n40g 44A40n75h 77B87i28n65h 8225590922229

Tím, že se obě strany snaží něco potlačit, udělat jinak než normálně omezují jedna druhou.

+4/−2
18.3.2016 9:33

I30v79a32n 59H77o57l53a29s 5987377598857

Jenže takhle to v životě funguje ve všem - vždy je potřeba se přizpůsobit, otázkou je pouze důvod a míra toho přizpůsobení.

+2/0
18.3.2016 9:47

H82o91a81n35g 82A50n11h 96B39i75n36h 8365720922569

Takže jsi mi dal za pravdu a k tomu minus )))) schíza? )) ........... jinak ano je to míře přizpůsobení a někdo chce více, někdo méně a to by se mělo nechat na každém a ne přikazovat někomu co správné je a co není a vynucovat to.

+2/−2
18.3.2016 9:58

I68v26a20n 44H18o14l32a38s 5497217468587

Zkus se zamyslet a snad to pochopíš, ty Schízo!! Zapravdu jsem ti dal pouze v tom, že se obě strany musí přizpůsobit, s čím ale zásadně nesouhlasím, je ten implicitní názor, že přizpůsobení je z principu špatné.

0/0
18.3.2016 10:20

H86o40a49n23g 12A84n53h 91B85i16n91h 8815700582959

Nic takového jsem nepsal, pouze jsem konstatoval jak to v realu je, at se to někomu líbí nebo ne.....

0/0
18.3.2016 10:34

I81v53a53n 94H86o83l11a84s 5127877928507

> Nic takového jsem nepsal,

Co asi znamená "implicitní"?

0/0
18.3.2016 10:40

H81o60a62n41g 23A45n91h 23B66i89n62h 8335510282109

Jak ti mám jinak vysvětlit, že to bylo suché konstatování? Ale vnucovači morálky přece vždy vědí lépe než ten dotyčný jak o myslel že?

0/0
18.3.2016 10:46

R69o61m34a38n 73D58o17m49u83r95a26d 5595735851543

Co to je? Pani Krajcovic? Snad Krajcovicova ne? Jak by bylo napsano primeni kdyby pani NEBYLA obcanko CR?

+2/0
18.3.2016 7:24

A46l34e19n43a 70N41o32s73k78o46v78á 7447383915909

ja mam z diskuze dojem, ze mnoho lidi si plete pojmy integrace a inkluze... inkluze je ted velice modni pojem, ale to, co chtela maminka tohoto kluka, je integrace... rozdil je jednoduchy, pri integraci se zak podrizuje rezimu skoly, pricemz muze mit individualni plan, zatimco inlkuzivni vzdelavani znamena, ze se skola prizpusobuje zakum....

+4/−1
18.3.2016 1:22

K29a53m67i82l 40S32c77h59w29a91g73e20r 3783456965856

Zajímavý je i 3.odstavec z "Mnoho odmítnutí" ze staršího článku tady http://www.denik.cz/jihomoravsky-kraj/neuspesna-integrace-pripad-autisty-jenika-lezi-u-soudu-ve-strasburku-20150420-ya21.html.

A pak že dospělí mají víc rozumu než děti.

+3/0
18.3.2016 1:04

O27l37g21a 52S38t23o18j56a68n47o87s54k91a 1938246779571

No nevím. Kamarádka ma také syna autistu a je moc ráda ze chodí do speciální školy pro tyto děti kde mají jiný přístup a pomůcky prostě vše potřebné vc. Skoleneho personalu a díky tomu dělá velké pokroky. o to v běžné třídě přichází tak co je lepší pro dite. O diskriminaci to rozhodne neni. Samozřejmě výjimky můžou potvrzovat pravidlo

+17/0
18.3.2016 0:15

R92o75l71a90n89d55o 32A67r73i89a51s 7968319537380

Naprostý souhlas, inkluze je vhodná pouze pro menší až malou část autistů, ty by ale bylo chybou nechat ve speciálce.

+7/0
18.3.2016 0:17

R80o59l60a16n27d48o 61A16r45i20a24s 7928439327670

A samozřejmě stejnou chybou by bylo rušení dobře fungujících speciálních škol.

+6/0
18.3.2016 0:46

F34r76a94n61t84i68š34e93k 36M81a88t83ě63j33č65e59k 7473922593731

Klaus ml. doporučuje inkluzi i na střední školy! Má to něco do sebe, proč neumožnit maturitu i dětem, které potřebují asistenta! jak to bude na VŠ, zatím počkám.

+2/−4
18.3.2016 0:11

R41o43l17a60n18d40o 69A36r80i75a61s 7878459167640

Čekejte, pokud to bude prospěšné. Klaus ml. razí inkluzi tam kde je prospěšná pro dítě, nnavíc není asistent jako asistent, asi nemáte nic proti tomu , aby nevidomý,nebo pohybově postižený studoval a využíval pomoc asistenta. U autismu by se u středoškoláka muselo jednat o tzv. "vysoce funkčního autistu", takových je málo, ale jsou. Klaus nikdy netvrdil to co mu podsouváte - tj. plošnou inkluzi. Klaus razí právě opačný trend. BTW. prvky autismu, nebo dokonce i některé těžké projevy autismu trápily třeba lidi jako byl vynálzce a vizionář Howard Hughes, prvky autistického chování vykazoval i Albert Einstein. Prostě se dopouštíte plošného paušalizovaní, které je samozřejmě zavádějící.

+8/0
18.3.2016 0:23

R73o11b68e67r69t 55K65u33b34i38s63t97a 8810787599755

Mno, úplně kauzu nesleduji, ale věta "proč má být někdo diskriminován jen proto, že se narodil nemocný" je opravdu perla. Pokud totiž daná škola není náležitě vybavena, tak přijetím takového žáka jsou diskriminované všechny ostatní děti, protože kvalita výuky nebude valná při čekání na handicapovaného žáka.

Pokud tedy ten jeho handicap není jen na papíře, to je také otázka, jak na tom je. Moje známá má doma autistu a ten tedy do normální školy nemůže ani omylem. Tak nevím...

+11/−1
17.3.2016 23:52

K98a83m58i36l 89S69c44h52w54a97g97e23r 3603296105486

No já vám trochu poradím, abyste věděl. Autismus je jenom typ odlišnosti, ale vůbec nijak nevypovídá o míře nebo způsobu. Takž existují vysoce funkční autisté, na kterých byste jejich odchylku třeba ani nepoznal a je možné, že by ve spoustě věcí měli nad vámi "navrch". Pak jsou ale zas i opačné extrémy dětí, které mají záchvaty, není s nimi možné prakticky vůbec komunikovat... No a pak je ta většina, která je kdekoli mezi. Takže vaše známá je poněkud irelevantní.

K prvnímu odstavci: zas taková perla to nebude. Paní to sice označuje za nemoc i když se o nemoc nejedná. Nicméně zřejmě byla přesvědčená, že její syn je schopen docházky do běžné školy a ve výsledku se ukázalo, že má pravdu. No a navíc i soud potvrdil, že v té první škole chybovali.

+5/0
18.3.2016 0:07

R56o67l91a58n78d35o 88A27r75i19a81s 7318549417870

Souhlas, ale nejsem spokojený s výrokem soudu, který to posoudil jako "diskriminaci", pochopil bych, pokud by na základě znaleckého posudku rozhodl, tak jak rozhodl. Ale "Diskriminace" je všeobjímající pojem.

+4/−1
18.3.2016 0:10

K56a30m98i62l 14S85c79h73w13a65g25e23r 3713576515716

No je, ale zas těžko říct na základě čeho všeho soud rozhodoval, nějak si nedělám iluze o článcích zde.

+6/0
18.3.2016 0:12

R14o38l24a51n24d85o 11A96r73i93a40s 7608809867220

Předpokládal jsem , že článek popisuje realitu.. :-D

+1/0
18.3.2016 0:24

E97v22a 19S50e92h61n65a95l62o76v92á 2871921626218

Přecházel ze spec. školy /4.tř/ do běžné ZŠ, navíc dvojtřídky.Odmítnutí ve 14 školách! Žaluje ale vesnickou malotřídku - finance hl.role?!

Úroveň ZŠ, kam nyní dochází /podle samých kladů s hvězdičkou/,má asi nedostatek žáků. Má ale pedagogy s aprobací speciální pedagogiky./reklama/;-)

0/0
18.3.2016 11:56

R27o69l33a46n77d92o 39A89r73i69a29s 7118889197540

Souhlas, inkluze musí být přínosná a je vhodná hlavně pro děti s tělesným postižením, a jen velice limitovaně pro děti s mentálním postižením. Rozhodnutí soudu je čistě "lidskoprávní". A to je chyba. Ve finále je inkluze vhodná pro malou část autistických dětí a ideálně jen pro ty s lehkým, nebo žádným postižením intelektu. Problém je ale v tom, že se an autismus kašlalo a speciálních škol pro autisty příliš není, no a tak místo abychom podpořili speciální školy pro autisty a velice individuální inkluzi tam, kde je to vhodné poručíme ála "lidský práva" inkluzi kdykoli a kdekoli. Každý extrém je špatný.

+4/0
18.3.2016 0:08

K29a92m25i53l 27S11c61h16w58a20g47e41r 3613736305966

To ano. Mě jenom z článku (bez ohledu na realitu) vyplynulo, že nějakého specialistu na vzdělávání autistů v tomto případě nahradil hlas lidu (rodičů), což mě docela irituje. A lehce mi to připomíná moje jednání na zastupitelstvu jedné nejmenované obce, kde jsem řešil pro ně neznámou technologii a najednou jsem před sebou měl 10 expertů, kde většina z nich zastávala i názor (i když poněkud zkratovitý).

Ale osobně bych v tomto případě bych si dovolil tipnout, že hlavním problémem byla komunikace s maminkou. A neochota cokoli řešit. Protože s většinou lidí se dá rozumně domluvit, pokud jsou jim nabídnuta adekvátní možnosti a jsou dostatečně zainteresováni do situace. Z článku vyplývá, že paní dostala rozhodnutí dopisem. To sice nevylučuje osobní jednání a možná je to jen dramatizace článku. Ale pokud by to byla hlavní komunikace, tak mi to přijde jako nedostatečné.

+3/0
18.3.2016 0:33

R18o44l61a76n70d37o 43A19r28i68a31s 7458799737590

Cítím to podobně jako Vy

0/0
18.3.2016 0:44

K76a85m17i57l 98S71c48h44w20a65g63e73r 3363396615766

A ještě kdyby vás to zajímalo, tak docela zajímavé mi přišlo tohle https://youtu.be/M65yE3oRg7I

Samozřejmě člověk vidí, že se chovají "jinak", ale to podle mě není důvod k nějaké separaci, nakonec autismus není infekční. Samozřejmě to není vhodné pro každého, ale to si myslím, že každý pochopí, když na to mrkne.

+1/0
18.3.2016 0:11

D26a52n71a 21B65o36č42k83o90v59á 7169341586787

Jj, Dušek a jeho dva, tři oblíbení besední savanti, z nichž dva patrně ani autisti nejsou a nebyli. :-D Hezky se na to kouká, ale doporučuji vám udělat si spíš exkurzi do reálného světa do centra pro autisty nebo na dětskou psychiatrii, asi budete zklamán. ČT kdysi dávala moc hezký pořad o autismu ve spolupráci s APLA sdružením pro autisty http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10315080042-tep-24/211411058130007/

+3/0
18.3.2016 0:23

R26o35l84a59n70d54o 53A25r30i34a68s 7988519207160

Tentokrát s Vámi Dano souhlasím z 90%.

0/0
18.3.2016 0:31

R62o17l79a66n90d15o 91A18r62i92a49s 7538339657490

Nicméně na dětských psychiatriích je autistů jako šafránu..Nepočítáme li specializované centrum v Motole při oddělení dětské psychiatrie

+1/0
18.3.2016 0:54

K65a24m85i40l 49S38c87h75w68a16g32e10r 3313466515666

No myslím, že nebudu. Je jasné, že většina by v běžné škole byla naprosto zbytečně a bylo by to trápení pro všechny strany. Ale jde o to, aby to slovo nesloužilo místo diagnózy nebo speciálního posudku. Nezáleží přece kolik jich je. I kdyby jich jenom 0,1% bylo schopno navštěvovat běžné školy, tak mi přijde škoda je házet do jednoho pytle s 99,9% ostatních.

+4/0
18.3.2016 0:47

R84o31l76a38n52d36o 67A67r73i33a27s 7328669307110

Skvěle napsáno!

+1/0
18.3.2016 0:52

K30a59m80i68l 53S23c21h70w77a74g40e20r 3593676145706

:-) ehm,dík

0/0
18.3.2016 1:09

R70o20l36a64n32d55o 37A95r39i55a28s 7658259207640

Já myslím, že i zde platí "Noli nocere" - nikdy neškodˇ , u těžších a těžkých autistů je ideální speciálka, je jich podstatně méně ve třídě, mají své "únikové prostory", personál s nimi "umí" ale co je hlavní, je jim lépe, než ve škole , která toto vše postrádá. I speciálky mají málo personálu, vzhledem k počtu dětí, ideální je jeden pedagog na jedno -dvě děti, běžné jsou počty okolo 6 dětí. Osobně jsem přítelem (u autistů) integrace jen těch vysoce funkčních a těch, kteří mají intelekt tangovaný pouze málo, nebo vůbec. Jinak primárně trápíte hlavně je.

+4/0
18.3.2016 0:29

K19a48m15i11l 49S49c77h97w53a72g59e98r 3623216255176

No já se mezi nimi nijak moc nepohybuji (i když v každé větší IT firmě se nějaké to "autistické spektrum" občas objeví :D), ale i ti, kteří v těchto besedách (myslím, že natočili 3 nebo 4) vystupovali by mohli mát v běžné škole problém.

+2/0
18.3.2016 0:41

R98o69l61a56n22d39o 64A77r74i32a83s 7398969937540

Naprostý souhlas, většinou se jedná o aspergy. za bolševika často končili ve zvláštních školách a často u lopaty, třebaže byli často i intelektově nadprůměrní. je fajn, pokud se třeba této skupině postižených pomůže, jednak to co je limitovalo v dětství je už tolik nelimituje v dospělosti a mohou se živit hlavou, třebaže někteří z nich nikdy nemají (například) stejně vyvinutý sociální intelekt. Ale dokáží se adaptovat na konkrétní situace. Bohužel těchto autistů není mezi těmito lidmi většina.

+4/0
18.3.2016 0:51

V54l66a19d31a71n 54Č65e63r30n91í21č82e90k 8712566733840

Někteří mají sociální chování tak naučené, že, díky intelektu, dokáží, v nějaké situaci, reagovat sociálněji než běžné dítě.

+2/0
18.3.2016 1:09

Z23b48y29n95ě63k 63H51o78l82í36k 1367277645480

dokud budou "odborníci" definovat autistické poruchy, ADHD syndromy a podobné záležitosti takhle široce a vágně, tak prostě pedagogové budou mít problém rozlišit, co je ještě v pohodě, a co už omezuje nebo nedejbože ohrožuje většinu ve třídě. a v takových situacích vynášet plošné rozsudky je prostě prasárna soudu.

+4/−1
17.3.2016 23:07

R10o58l28a14n41d52o 88A52r62i42a15s 7418639107560

Nesouhlas, nesouhlas, nesouhlas, souhlas. Poruchy nejsou definované vágně o problematice netušíte ani zbla. Jinak souhlas že soud rozhodl jen podle pravidel politické korektnosti ála "diškriminácia", soud by mělo zajímat nikoli blábolení lidskoprávních aktivistů, ale fakt, zda škola pochybila, či nepochybila odmítnutím dítěte , vzhledem k jeho možnostem. BTW: Novinářům se moc věřit nedá, ale pokud by byla informace o tom, že se jiné škole dítě zapojilo bez problémů, pak jeho odmítnutí mohlo být chybou. Zvláště pokud by bylo jen na základě toho "ostaní si to nepřejí", dalo by se ale pochopit, pokud by na to škola, která odmítla prostě nebyla vybavená a dítě by například nemělo asistenta

+1/−1
17.3.2016 23:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.