Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chlapce s autismem bych nepřijala ani nyní, řekla ředitelka školy

Dvojí přístup. V jedné škole chlapci s autismem nedali šanci a rovnou ho odmítli, ve druhé ho bez problémů přijali a nelitují toho. Paradoxní je, že i po soudním rozhodnutí, které označilo počínání první školy za diskriminační, si na svém postoji i nadále trvá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76a29r46o77m32í16r36a 98H88o58s10t98i50n55s64k29á 7941754243696

Vážený pane redaktore,

po návratu z dovolené jsem si přečetla Váš článek o diskriminaci autisty ve škole a rozhodnutí soudu, aby škola uhradila rodině odškodné ve výši 50 tis. a náklady spojené se soudem. Docela mne to rozčílilo, i když vím, že vy jste to nesoudil. Zajímalo by mne, kdo uhradí odškodné učitelce, která se po dvouletém vyučování autisty ve třídě zhroutila, 3/4 roku byla v pracovní neschopnosti a po té není schopna už učit, protože to psychicky nezvládá. To se stalo učitelce, kterou známe, po 27 letech poctivého vyučování na 1. stupni základní školy. Každý měsíc nemoci přišla o dost peněz, navíc nemůže ze zdravotních důvodů pracovat v oboru, který vystudovala, takže každý měsíc ztráty narůstají (nehledě na to, že z malého platu bude mít i malý důchod). Kam se mají obracet učitelé o pomoc, když jsou diskriminováni matkami postižených dětí, jen proto, že si usmyslí, že je jejich dítě normální a vzdělatelné? Lépe by i jim bylo v zařízeních, kde se jim mohou plně věnovat specializovaní pracovníci k tomu vzdělaní.

Jedno odpoledne jsem se jen náhodou dívala na ČT 1, kde byl pořad Klíč, který je natáčen v Domovech pro postižené osoby. Já jsem zrovna viděla reportáž z Domova PETRA Mačkov, kde klienti vyráběli umělecké předměty pod vedením zkušených pracovníků, hráli divadlo a prezentovali se i dalšími dovednostmi. Byla jsem překvapená, jak se jim pracovníci Domova věnovali, jak byli všichni šťastní.

Vím, že vy, jako redaktor, nemůžete měnit zákony a dění v politice, ale měli byste i o tom psát, jak namahavé je to pro učitele mít ve třídě duševně postižené dítě, se kterým musí spolupracovat asistent, takže nejen ostatní děti to ruší, ale ničí to hlavně nervy učitelům. Ten, kdo vymyslel sociální inkluzi, nepracoval nikdy ve školství a ubližuje hlavně duševně postiženým dětem.

Vaše věrná čtenářka Jaromíra Hostinská

+2/0
21.3.2016 23:19

L35u52d41m46i79l62a 18Š35i91n21d55e81l74á53ř15o21v56á 7732736142781

Mně přijde hlavně úsměvné, jak si všichni myslí, že máme kvalitní vzdělávání a že těch pár dětí s asistenty by jej úplně rozvrátilo. Já tedy vidím úplně jiné než kvalitní vzdělávání - vidím přeplněné třídy, biflování pro biflování bez pochopení souvislostí, demotivované a znuděné žáky, vyhořelé hysterické učitelky a absenci chlapů-učitelů, učení jazyků způsobem, že děti ani neumí mluvit ani nerozumí, jen umí vyplňovat nějaké nesmyslné testy a doplňovačky... Prostě současný systém školství stojí za h.... (až na výjimky, což je například zmíněná škola v Šaraticích, kde evidentně paní ředitelka dělá všechno možné i nemožné pro své žáky).

+2/−8
18.3.2016 13:28

J23a90r28o48s23l24a39v10a 49K33a43n52i91o34k62o58v21á 7342899692567

Všechny hadicapy jsou případ od případu rozdílné, takže možnost začlenění je vždycky nutno předem zvážit. Jestliže ředitelka první školy tušila, že v její škole nemá kvalitní podmínky pro učení nějak "postiženého", to může posoudit jen ona na té konkrétní škole. Známá má syna autistu, měla ho zpočátku dokonce na waldorfské škole, a byla hodně zklamaná. Podařilo se jí najít normální běžnou školu, kde byli někteří učitelé schopni a ochotní jejího syna přijmout, a respektovat jeho potřeby, určité výjimky.. A bylo to perfektní. Takže dnes už studuje, nevím přesně, ale snad by to měla být VŠ nějakého specifického oboru..

+2/0
18.3.2016 12:35

L46u79d33m18i87l93a 73Š88i75n88d64e67l94á60ř47o62v33á 7882436682211

Jenže kdyby ředitelka mohla posuzovat, zda má "podmínky", tak by většina z nich prostě řekla, že nemá a chlapec by měl smůlu. A pak by měl cestovat každý den kvůli neochotě ředitelky do školy, kde ho vezmou? Třeba desítky kilometrů? Ředitelka a učitelé jsou placeni z našich daní, proto není o jejich "ochotě", zda budou dělat svoji práci nebo ne. Je to jejich povinnost a mají zajistit takové podmínky, aby se mohl vzdělávat i žák s postižením. Pokud ne, tak mají být vyhozeni, mohou si založit soukromou školu a přijímat si koho chtějí.

+1/−6
18.3.2016 13:22

S77t80a55n42i51s19l62a29v 32K21o24z91d53e32r30k71a 8126437898315

Nevím, proč se z tohoto dělá zase příklad špatného chování jedné školy (ředitelky) a násldně se z přijetí na jinou školu odvozuje, že inkluze funguje a je prospěšná (absolutně a vždy).

Pokud se rozhoduje o přijetí nějakého specifického žáka tak předpokládám, že dotyčná rozhodující osoba zvažuje nejen schopnosti takového žáka se začlenit, ale přihlíží i ke schopnostem třídy, kam má být tento žák začleněn. Proto taky má taková osoba právo říci ne, pokud to není ku prospěchu oběma stranám.

A argument matky "„Proč má být někdo diskriminován, jen kvůli tomu, že se narodil nemocný?“ je totálně mimo. Když s eněkdo narodí bez nohou, tak bude taky diskriminován - budou ho odmítak v klubech atletiky mezi běžci, budou ho odmítat hokejové kluby atd. Prostě každý má nějaké dispozice a ač s eto některým nemusí líbit, vše má své hranice, dané nikoliv něčími sympatiemi či antipatiemi, ale prostým rozumem. Slepce do formule jedna na post pilota taky vezmou těžko...

+5/0
18.3.2016 10:08

I22v54a58n 53H75o12l68a94s 5627607868367

> Když s eněkdo narodí bez nohou, tak bude taky diskriminován - budou ho odmítak v klubech atletiky mezi běžci, budou ho odmítat hokejové kluby atd

A dřív ho odmítali (na základě "prostého rozumu" ve stylu "sem se po schodech nedostane, ať se celá rodina přestěhuje třeba do Hrabyně, tam jsou na takové připraveni) i v základních a středních školách, dnes už ne.

A "o tom" do určité míry je i tento konkrétní případ. Je podstatný rozdíl mezi "nejde to" (beznohý v běžném atletickém klubu) a "nechce se" (beznohý bez bezbariérového přístupu).

+5/0
18.3.2016 10:17

J46a66r12o20s22l39a16v48a 41K47a65n36i45o44k83o46v54á 7192109672707

Mezi fyzickým a mentálním "postižením" je hodně velký rozdíl.. hlavně na schopnost vyučujících ty mentální zvláštnosti "zvládnout". Já bych to nezvládla nikdy, a to mám mentálně postiženou dceru. Stačily mi "návštěvy" v její třídě na zvláštní škole. Obdivuji každého profesionála, který se této profesi věnuje a zvládá ji dobře..

+1/0
18.3.2016 12:39

H66o76a86n58g 43A86n91h 64B85i26n62h 8265600412669

Protože multikulti, korektnost a mainstream.

+3/−2
18.3.2016 10:35

B95e83d14ř98i32c77h 90S15m16e27t16a20n74a 9337598788234

Nahodou v TV Onion byl i prvni skokan do vody v komatu a dokonce jeden basketbalista co trpel judaismem :-)

+2/−2
18.3.2016 10:44

J41a27r46o98s40l53a44v52a 57K14a53n54i10o50k28o81v66á 7852239512137

Co to je - trpel judaismem ? Asi ironie, ne ?

+2/0
18.3.2016 12:41

B83e65d66ř53i19c66h 38S80m74e57t75a51n38a 9667808278354

http://www.csfd.cz/film/189979-zpravy-tv-onion/prehled/

0/0
20.3.2016 21:05

R78o47b15b68e78r42t 48B57e11r72g60e19r 2345154769

Pokus potřebuje žák či student asistenta, tak se pro něj musí zpravidla upravit osnovy a pokud se musí upravit osnovy neměl by být na klasické škole.

+4/0
18.3.2016 8:32
Foto

L22u37c27i74e 42E24d73m85o89n42d89s75o72n 3799511743765

Není autista jako autista a inkuze jako inkluze- můj bratr (50% autista/50% mentální retardace) bez problému vychodil za socialismu zvláštní školu a učiliště, bohužel do běžného života už se nikdy nezařadil, mě (dyslektik , dysgrafik, dysortografik) - se čeští učitelé (od ZŠ po univerzitu) chodili naopak omlouvat, že mě musí učit mezi takovými "brzdami" - co pořád vyrušují, případně demolují školní inventář, že by si přáli mít více času jen na mě. Z těch brzd jsou mimochodem dnes úspěšní a šikovní zdrav. sestry, prodavačky, IT, svářeči, marketingoví specialisté, atd. . :-)

Co je skutečná inkluze/integrace jsem okusila až při vzdělávání v zahraničí, kde jsem měla třeba vozíčkáře, těžce koktavého a lehkého autistu v jedné třídě. Tahle zkušenost mě nejen naučila obrovské trpělivosti a pokoře, ale hlavně i poznání, že svět se netočí jen kolem mě, a že když se obě strany snaží, tak je možný kompromis.

+7/0
18.3.2016 7:35

H52o10a14n94g 26A34n46h 60B97i74n75h 8275800792129

Tím, že se obě strany snaží něco potlačit, udělat jinak než normálně omezují jedna druhou.

+4/−2
18.3.2016 9:33

I96v65a26n 33H88o68l89a17s 5137147898937

Jenže takhle to v životě funguje ve všem - vždy je potřeba se přizpůsobit, otázkou je pouze důvod a míra toho přizpůsobení.

+2/0
18.3.2016 9:47

H91o51a16n66g 34A98n80h 66B59i37n34h 8225320322589

Takže jsi mi dal za pravdu a k tomu minus )))) schíza? )) ........... jinak ano je to míře přizpůsobení a někdo chce více, někdo méně a to by se mělo nechat na každém a ne přikazovat někomu co správné je a co není a vynucovat to.

+2/−2
18.3.2016 9:58

I18v77a23n 87H25o65l71a94s 5917777548187

Zkus se zamyslet a snad to pochopíš, ty Schízo!! Zapravdu jsem ti dal pouze v tom, že se obě strany musí přizpůsobit, s čím ale zásadně nesouhlasím, je ten implicitní názor, že přizpůsobení je z principu špatné.

0/0
18.3.2016 10:20

H59o28a20n45g 14A19n31h 41B69i14n81h 8345210232549

Nic takového jsem nepsal, pouze jsem konstatoval jak to v realu je, at se to někomu líbí nebo ne.....

0/0
18.3.2016 10:34

I12v25a98n 66H94o63l56a66s 5837537958227

> Nic takového jsem nepsal,

Co asi znamená "implicitní"?

0/0
18.3.2016 10:40

H79o14a36n49g 94A39n16h 13B21i50n77h 8155110862289

Jak ti mám jinak vysvětlit, že to bylo suché konstatování? Ale vnucovači morálky přece vždy vědí lépe než ten dotyčný jak o myslel že?

0/0
18.3.2016 10:46

R49o86m45a53n 83D43o41m59u80r47a75d 5395185911333

Co to je? Pani Krajcovic? Snad Krajcovicova ne? Jak by bylo napsano primeni kdyby pani NEBYLA obcanko CR?

+2/0
18.3.2016 7:24

A55l88e46n34a 76N45o56s33k77o96v71á 7287253945229

ja mam z diskuze dojem, ze mnoho lidi si plete pojmy integrace a inkluze... inkluze je ted velice modni pojem, ale to, co chtela maminka tohoto kluka, je integrace... rozdil je jednoduchy, pri integraci se zak podrizuje rezimu skoly, pricemz muze mit individualni plan, zatimco inlkuzivni vzdelavani znamena, ze se skola prizpusobuje zakum....

+4/−1
18.3.2016 1:22

K87a26m27i58l 54S79c65h14w19a75g35e29r 3923186445576

Zajímavý je i 3.odstavec z "Mnoho odmítnutí" ze staršího článku tady http://www.denik.cz/jihomoravsky-kraj/neuspesna-integrace-pripad-autisty-jenika-lezi-u-soudu-ve-strasburku-20150420-ya21.html.

A pak že dospělí mají víc rozumu než děti.

+3/0
18.3.2016 1:04

O68l37g80a 41S84t81o54j97a80n24o19s98k95a 1598646439871

No nevím. Kamarádka ma také syna autistu a je moc ráda ze chodí do speciální školy pro tyto děti kde mají jiný přístup a pomůcky prostě vše potřebné vc. Skoleneho personalu a díky tomu dělá velké pokroky. o to v běžné třídě přichází tak co je lepší pro dite. O diskriminaci to rozhodne neni. Samozřejmě výjimky můžou potvrzovat pravidlo

+17/0
18.3.2016 0:15

R62o31l79a27n30d75o 15A96r43i66a67s 7718369807970

Naprostý souhlas, inkluze je vhodná pouze pro menší až malou část autistů, ty by ale bylo chybou nechat ve speciálce.

+7/0
18.3.2016 0:17

R57o14l62a82n67d35o 84A16r83i41a75s 7988819847880

A samozřejmě stejnou chybou by bylo rušení dobře fungujících speciálních škol.

+6/0
18.3.2016 0:46

F98r75a38n69t37i73š55e93k 47M56a63t21ě18j76č57e63k 7233552473721

Klaus ml. doporučuje inkluzi i na střední školy! Má to něco do sebe, proč neumožnit maturitu i dětem, které potřebují asistenta! jak to bude na VŠ, zatím počkám.

+2/−4
18.3.2016 0:11

R25o61l17a38n34d78o 63A54r41i24a91s 7728319437840

Čekejte, pokud to bude prospěšné. Klaus ml. razí inkluzi tam kde je prospěšná pro dítě, nnavíc není asistent jako asistent, asi nemáte nic proti tomu , aby nevidomý,nebo pohybově postižený studoval a využíval pomoc asistenta. U autismu by se u středoškoláka muselo jednat o tzv. "vysoce funkčního autistu", takových je málo, ale jsou. Klaus nikdy netvrdil to co mu podsouváte - tj. plošnou inkluzi. Klaus razí právě opačný trend. BTW. prvky autismu, nebo dokonce i některé těžké projevy autismu trápily třeba lidi jako byl vynálzce a vizionář Howard Hughes, prvky autistického chování vykazoval i Albert Einstein. Prostě se dopouštíte plošného paušalizovaní, které je samozřejmě zavádějící.

+8/0
18.3.2016 0:23

R82o37b14e68r87t 76K88u36b72i87s38t51a 8720337989515

Mno, úplně kauzu nesleduji, ale věta "proč má být někdo diskriminován jen proto, že se narodil nemocný" je opravdu perla. Pokud totiž daná škola není náležitě vybavena, tak přijetím takového žáka jsou diskriminované všechny ostatní děti, protože kvalita výuky nebude valná při čekání na handicapovaného žáka.

Pokud tedy ten jeho handicap není jen na papíře, to je také otázka, jak na tom je. Moje známá má doma autistu a ten tedy do normální školy nemůže ani omylem. Tak nevím...

+11/−1
17.3.2016 23:52

K27a70m42i61l 13S23c17h30w44a31g25e82r 3113316955266

No já vám trochu poradím, abyste věděl. Autismus je jenom typ odlišnosti, ale vůbec nijak nevypovídá o míře nebo způsobu. Takž existují vysoce funkční autisté, na kterých byste jejich odchylku třeba ani nepoznal a je možné, že by ve spoustě věcí měli nad vámi "navrch". Pak jsou ale zas i opačné extrémy dětí, které mají záchvaty, není s nimi možné prakticky vůbec komunikovat... No a pak je ta většina, která je kdekoli mezi. Takže vaše známá je poněkud irelevantní.

K prvnímu odstavci: zas taková perla to nebude. Paní to sice označuje za nemoc i když se o nemoc nejedná. Nicméně zřejmě byla přesvědčená, že její syn je schopen docházky do běžné školy a ve výsledku se ukázalo, že má pravdu. No a navíc i soud potvrdil, že v té první škole chybovali.

+5/0
18.3.2016 0:07

R13o36l29a38n72d63o 44A21r92i28a61s 7458529907660

Souhlas, ale nejsem spokojený s výrokem soudu, který to posoudil jako "diskriminaci", pochopil bych, pokud by na základě znaleckého posudku rozhodl, tak jak rozhodl. Ale "Diskriminace" je všeobjímající pojem.

+4/−1
18.3.2016 0:10

K13a71m28i49l 31S91c67h22w49a75g10e55r 3803556535156

No je, ale zas těžko říct na základě čeho všeho soud rozhodoval, nějak si nedělám iluze o článcích zde.

+6/0
18.3.2016 0:12

R57o14l36a30n75d16o 95A24r96i42a69s 7968689117240

Předpokládal jsem , že článek popisuje realitu.. :-D

+1/0
18.3.2016 0:24

E12v82a 84S72e91h44n27a34l97o62v14á 2371701606248

Přecházel ze spec. školy /4.tř/ do běžné ZŠ, navíc dvojtřídky.Odmítnutí ve 14 školách! Žaluje ale vesnickou malotřídku - finance hl.role?!

Úroveň ZŠ, kam nyní dochází /podle samých kladů s hvězdičkou/,má asi nedostatek žáků. Má ale pedagogy s aprobací speciální pedagogiky./reklama/;-)

0/0
18.3.2016 11:56

R68o21l47a47n15d90o 46A43r61i76a51s 7518439357760

Souhlas, inkluze musí být přínosná a je vhodná hlavně pro děti s tělesným postižením, a jen velice limitovaně pro děti s mentálním postižením. Rozhodnutí soudu je čistě "lidskoprávní". A to je chyba. Ve finále je inkluze vhodná pro malou část autistických dětí a ideálně jen pro ty s lehkým, nebo žádným postižením intelektu. Problém je ale v tom, že se an autismus kašlalo a speciálních škol pro autisty příliš není, no a tak místo abychom podpořili speciální školy pro autisty a velice individuální inkluzi tam, kde je to vhodné poručíme ála "lidský práva" inkluzi kdykoli a kdekoli. Každý extrém je špatný.

+4/0
18.3.2016 0:08

K69a78m79i77l 41S53c65h53w70a30g84e21r 3903126515176

To ano. Mě jenom z článku (bez ohledu na realitu) vyplynulo, že nějakého specialistu na vzdělávání autistů v tomto případě nahradil hlas lidu (rodičů), což mě docela irituje. A lehce mi to připomíná moje jednání na zastupitelstvu jedné nejmenované obce, kde jsem řešil pro ně neznámou technologii a najednou jsem před sebou měl 10 expertů, kde většina z nich zastávala i názor (i když poněkud zkratovitý).

Ale osobně bych v tomto případě bych si dovolil tipnout, že hlavním problémem byla komunikace s maminkou. A neochota cokoli řešit. Protože s většinou lidí se dá rozumně domluvit, pokud jsou jim nabídnuta adekvátní možnosti a jsou dostatečně zainteresováni do situace. Z článku vyplývá, že paní dostala rozhodnutí dopisem. To sice nevylučuje osobní jednání a možná je to jen dramatizace článku. Ale pokud by to byla hlavní komunikace, tak mi to přijde jako nedostatečné.

+3/0
18.3.2016 0:33

R42o20l69a71n19d81o 98A89r76i63a77s 7928359587820

Cítím to podobně jako Vy

0/0
18.3.2016 0:44

K50a81m55i29l 78S59c10h80w44a89g79e92r 3803606305266

A ještě kdyby vás to zajímalo, tak docela zajímavé mi přišlo tohle https://youtu.be/M65yE3oRg7I

Samozřejmě člověk vidí, že se chovají "jinak", ale to podle mě není důvod k nějaké separaci, nakonec autismus není infekční. Samozřejmě to není vhodné pro každého, ale to si myslím, že každý pochopí, když na to mrkne.

+1/0
18.3.2016 0:11

D58a49n84a 49B10o35č92k66o10v17á 7709941416627

Jj, Dušek a jeho dva, tři oblíbení besední savanti, z nichž dva patrně ani autisti nejsou a nebyli. :-D Hezky se na to kouká, ale doporučuji vám udělat si spíš exkurzi do reálného světa do centra pro autisty nebo na dětskou psychiatrii, asi budete zklamán. ČT kdysi dávala moc hezký pořad o autismu ve spolupráci s APLA sdružením pro autisty http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10315080042-tep-24/211411058130007/

+3/0
18.3.2016 0:23

R88o89l91a36n58d62o 18A61r68i61a23s 7408199707370

Tentokrát s Vámi Dano souhlasím z 90%.

0/0
18.3.2016 0:31

R47o18l20a82n81d26o 71A19r10i42a64s 7428559927850

Nicméně na dětských psychiatriích je autistů jako šafránu..Nepočítáme li specializované centrum v Motole při oddělení dětské psychiatrie

+1/0
18.3.2016 0:54

K91a10m73i72l 93S47c39h91w70a37g88e98r 3863766875406

No myslím, že nebudu. Je jasné, že většina by v běžné škole byla naprosto zbytečně a bylo by to trápení pro všechny strany. Ale jde o to, aby to slovo nesloužilo místo diagnózy nebo speciálního posudku. Nezáleží přece kolik jich je. I kdyby jich jenom 0,1% bylo schopno navštěvovat běžné školy, tak mi přijde škoda je házet do jednoho pytle s 99,9% ostatních.

+4/0
18.3.2016 0:47

R73o79l35a89n45d42o 57A32r52i15a17s 7758639487610

Skvěle napsáno!

+1/0
18.3.2016 0:52

K75a95m35i15l 29S54c26h70w63a73g23e72r 3533896555436

:-) ehm,dík

0/0
18.3.2016 1:09

R30o10l54a86n54d24o 29A15r65i19a37s 7408469247860

Já myslím, že i zde platí "Noli nocere" - nikdy neškodˇ , u těžších a těžkých autistů je ideální speciálka, je jich podstatně méně ve třídě, mají své "únikové prostory", personál s nimi "umí" ale co je hlavní, je jim lépe, než ve škole , která toto vše postrádá. I speciálky mají málo personálu, vzhledem k počtu dětí, ideální je jeden pedagog na jedno -dvě děti, běžné jsou počty okolo 6 dětí. Osobně jsem přítelem (u autistů) integrace jen těch vysoce funkčních a těch, kteří mají intelekt tangovaný pouze málo, nebo vůbec. Jinak primárně trápíte hlavně je.

+4/0
18.3.2016 0:29

K86a62m61i35l 60S35c10h90w14a67g59e80r 3733746785826

No já se mezi nimi nijak moc nepohybuji (i když v každé větší IT firmě se nějaké to "autistické spektrum" občas objeví :D), ale i ti, kteří v těchto besedách (myslím, že natočili 3 nebo 4) vystupovali by mohli mát v běžné škole problém.

+2/0
18.3.2016 0:41

R19o79l61a27n29d29o 28A61r31i18a79s 7898109487590

Naprostý souhlas, většinou se jedná o aspergy. za bolševika často končili ve zvláštních školách a často u lopaty, třebaže byli často i intelektově nadprůměrní. je fajn, pokud se třeba této skupině postižených pomůže, jednak to co je limitovalo v dětství je už tolik nelimituje v dospělosti a mohou se živit hlavou, třebaže někteří z nich nikdy nemají (například) stejně vyvinutý sociální intelekt. Ale dokáží se adaptovat na konkrétní situace. Bohužel těchto autistů není mezi těmito lidmi většina.

+4/0
18.3.2016 0:51

V61l35a43d75a57n 66Č12e91r81n93í49č29e86k 8632196603550

Někteří mají sociální chování tak naučené, že, díky intelektu, dokáží, v nějaké situaci, reagovat sociálněji než běžné dítě.

+2/0
18.3.2016 1:09

Z84b45y62n60ě63k 15H16o35l45í41k 1157427725780

dokud budou "odborníci" definovat autistické poruchy, ADHD syndromy a podobné záležitosti takhle široce a vágně, tak prostě pedagogové budou mít problém rozlišit, co je ještě v pohodě, a co už omezuje nebo nedejbože ohrožuje většinu ve třídě. a v takových situacích vynášet plošné rozsudky je prostě prasárna soudu.

+4/−1
17.3.2016 23:07

R81o33l77a59n41d23o 22A53r48i42a32s 7948249377470

Nesouhlas, nesouhlas, nesouhlas, souhlas. Poruchy nejsou definované vágně o problematice netušíte ani zbla. Jinak souhlas že soud rozhodl jen podle pravidel politické korektnosti ála "diškriminácia", soud by mělo zajímat nikoli blábolení lidskoprávních aktivistů, ale fakt, zda škola pochybila, či nepochybila odmítnutím dítěte , vzhledem k jeho možnostem. BTW: Novinářům se moc věřit nedá, ale pokud by byla informace o tom, že se jiné škole dítě zapojilo bez problémů, pak jeho odmítnutí mohlo být chybou. Zvláště pokud by bylo jen na základě toho "ostaní si to nepřejí", dalo by se ale pochopit, pokud by na to škola, která odmítla prostě nebyla vybavená a dítě by například nemělo asistenta

+1/−1
17.3.2016 23:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.