- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Výborný! Takže teď budou všichni využívat k parkování parkoviště v širším centru Brna, u bytových domů. Fajn... Prodám auto, nemá cenu ho vlastnit, když nebudu mít kde parkovat...
Baví se dva pražáci a jeden povídá:
“Tak jsem ti byl v Brně, a jel jsem tou jejich šalinou.”
Druhý: “No, a jaký to bylo?”
“No hele, je to jako naše tramvaj, akorát to jezdí po vesnici.”...
V centru jsem už autem nebyl hodně dlouho. Co tam?
Auta nemají/pokud nejde o sanitky,obsluhu,hasiče a postižené/ v jakémkoli centru co dělat.Řidiči jsou v ČR neurvalí,jezdí auty i na záchod a chodec je v defenzívě.Cyklisté v soušasnosti si s plechárnami nezadají.Kvete bezohlednost.
Je zajímavé, že na "západě" to tak běžně funguje, dokonce často i pro místní rezidenty, a nikomu to nepřijde špatné, naopak to berou jako samozřejmost - bydlím v historickém centru, tak mám holt něco za něco. Pěší zona je prostě pro pěší. Zrušil bych i tu šalinu, ta do tak malého centra jako je v Brně určitě nepatři. Neargumentujme důchodci, ti auta nemají a chodí stejně všude pěšky (a kolik jich v centru bydlí??). Navíc je často slyšet, když někdo z ČR náhovou vyjede za hranice, jak je to fajn, že tam to jde a tady ne. A když to má být i tady, tak je to zase problém. Lidé neví, co chtějí. Nebo vědí, ale ti zde příspěvky nedavají, že? :)
Argumentace "na západě kde to běžně funguje" ignoruje realitu: v pár městech to skutečně je, ve většině ale nic podobného není, jen se v zájmu snahy protlačit zóny mluví jen o těch, kde zóny jsou a ignorují všechna ta, kde zóny nejsou.
Někde to dává smysl - historická centra měst, kde se podařilo zakonzervovat stav z minulosti a kde jsou celá náměstí skutečně obrazem toho jak vypadaly před stovkami let, a lidi tam jezdí právě za tou historií. V Praze 1, možná Praze 2 zóny dávají smysl protože tam se ještě jakžtakž zadařilo tu historii nechat. Ve středu Brna se stačí postavit na Svoboďák, a je jasné že o historii si můžete jen zdát. A to nemluvím jen o té Onderkově soše, ale i o zhruba každém čtvrtém domě který je evidentně nový.
Každá regulace dopadne v konečném důsledku na ty, které měla zvýhodňovat. Představa o bezproblémovém parkování je fajn, jenže firmy než aby platily desítky tisíc za svá vozidla prostě střed města opustí. To sice vypadá na první pohled dobře, jenže to znamená současně pokles poptávka po těch místech, pokles nájemného atd. To samé platí o bytech. Ve výsledku těch pár lidí co chodilo nakupovat do středu se začne přesouvat do obchodních centrech na periferii, a střed města zdechne. Nebo potenciálně díky poklesu nájemného se tam začne stěhovat osazenstvo bronxu.
To si nemyslim. Naopak do centra se stahuji mladi lide kteri o auto nestoji protoze tam neni potreba. Vsude jste za chvilku pesky, na kole ci mhd.
Neni to tak davno co se opravovala Pekarska. Zmizel komplet povrch - silnice i koleje. Tech par mesicu byla naprosta parada. Skoda ze to tak nezustalo. Auta bych z mesta vypraskal s vyjimkou zasobovani, zdraotne postizenych a rezidentu - tem bych nechal v centru jen zastaveni. Pokud se nekdo neobejde bez auta asi by mel zvazit zda chce zit v miste ktere bylo staveno pro pesi a par konskych povozu. Nebyt pachnoucich a hlucnych strudlu aut po celem meste nemeli by lide duvod z nej utikat na periferie.
Jen pro upresneni bydlim na te pekarske a auto pouzivam. Parkuji v garazi 10 minut od domu a pred domem jen zastavim na nalozeni zavazadel a rodiny. Zadny problem. A nesvadi to jezdi t autem misto kola.mhd jako kdyz vam auto stoji pred domem...
Rezident ráno vstane, posnídá a ze svého parkovacího místa odjede. Na "jeho" místě zaparkuje někdo jiný, po dobu zaměstnání tam postojí a pak zase odjede domů, čímž znovu uvolní místo rezidentovi. - Kde je tedy problém?
Ha, už vím - problémem jsou jen a jen ti NEJEZDÍCÍ rezidenti ... .. kteří auto skoro nepoužívají a jen tím krámem zabírají drahocené parkovací místo.
Jak může člověk vnímat Masarykovu ulici jako pěší zónu, když tam jezdí šaliny.
Mimo tramvajový pás ji lze považovat jako dvě oddělené pěší zóny.
Tedy než se tam objeví první auto. A durhé, a třetí,..