Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na vlakovém spojení Znojmo - Brno volí ministerstvo nejpomalejší variantu

Přestože na trase mezi Znojmem a Brnem nejsou vlaky časově konkurenceschopné autobusům, ministerstvo dopravy zavrhlo přímé železniční spojení. Prosazuje spěšné vlaky s přestupem v Břeclavi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L13i98b53o29r 44S39k77ý63p32a66l72a 7408883802930

Znojmo je pro lidi, kteří mají pracovně a technologicky co nabídnout, mrtvé. Umocněno je to ještě tím, že neexistuje přímý vlakový spoj mezi těmito dvěma největšími městy JMK. Jsem bývalý Znojmák, nyní na Brňák. Jako student jsem jezdíval vlakem mezi těmito městy běžně - ale to bude už třicet let.

0/0
29.3.2016 1:37

K64a53r69e15l 82C62v34e96t49l10e48r 3642552652388

Poslední spěšné vlaky, co mezi Znojmem a Brnem jezdily, dokázaly při zastavování v M. Krumlově, Miroslavi, Hrušovanech a Hodonicích na neopravené štrece a se starými kraksnami vyjezdit cestovní dobu 95 - 100 minut! Optimalizace trati podle studie SUDOPu z roku 2010 realisticky zkracuje tuto jízdní dobu na 65 až 70 minut za předpokladu, že spěšné vlaky dostanou na jednokolejné trati prioritu před všemi osobními vlaky, to dá rozum. Nutností je autoblok, Siemens Desiro atd.

0/0
25.3.2016 9:44

H87o36n11z28a 76K16a36r50á37s13e21k 1985251402638

Autoblok na jednokolejce znamená přínos spíše pro nákladní dopravu, ne pro osobní. Přednost před osobními vlaky jistě Sp vlaky dostanou, ale budou se muset vykřižovat vzájemně - a to příliš dobře nevychází, v tom hodinovém taktu.

0/0
25.3.2016 11:54

H14o60n87z19a 42K10a19r72á28s56e78k 1125131282948

Nutno dodat, že i trať č. 244 je trasována dost nevhodně - míjí Ivančice; do M. Krumlova a Miroslavi je to z nádraží také několik kilometrů... A těch 52 minut cestovní doby autobusů (viz údaj v článku) je dost zavádějících, protože tento údaj platí jen pro bezzastávkové přímé spoje, kterých však jede jen několik za den. Obvyklá cestovní doba autobusů mezi Brnem a Znojmem je 1 h 15 min., viz http://idsjmk.cz/jrady/108.pdf?date=28.02.2016.

+3/0
24.3.2016 14:19
Foto

D74a31n96i93e77l 45P38a69w13l86i38k 6124412111713

Tak nevím kde jste sebral informaci o tom že trať mi ji ivancice. A z nádraží v Krumlove funguje navazna aut. Doprava

0/0
26.3.2016 9:53

H63o18n66z85a 95K87a75r46á33s37e77k 1635821712978

Samozřejmě byla myšlena hlavní trať míjející Ivančice.

Ovšem, M. Krumlov (a donedávna i Miroslav) mají zajištěnou návaznou autobusovou dopravu, která jakž takž řeší spojení DO Brna (případně z Brna dál). Neřeší však spojení z M. Krumlova/Miroslavi do Znojma (s přestupem z busu na vlak půjde o značnou zajížďku + navíc by bylo nutné mít autobusové přípoje z Krumlova/Miroslavi "dublované" - jak na vlak do Brna, tak i na vlak do Znojma) a úskalím je i dojížďka z blízkých obcí do těchto měst (těžko budou chtít lidé jezdit pár kilometrů vlakem s tím, že pak přestoupí na autobus, který je sveze pár dalších kilometrů do samotného města).

0/0
26.3.2016 14:20

K14a32r31e42l 38C88v12e31t61l28e74r 3892832312148

Ivančice jsou napojeny odbočnou drahou, takže do Brna mají komfortní spojení. Krumlov měl vždy obstojné autobusové spojení s nádražím a není problém zde vybudovat větší parkoviště pro P+R, u miroslavského nádraží zase JmK vybudoval přestupní terminál pro autobusy, parkoviště pro auta, takže zde také není problém...

0/0
26.3.2016 12:07

T96o77m70a55s 91N69o44v27o32t16n97y 1841724666985

Tak ono kdyby se konečně něco udělal se silnicí na Znojmo od Pohořelic, tak by ten bus mohl být ještě rychlejší a nemuselo by se vůbec řešit jestli vlak pojede přes Břeclav nebo Krumlov.

+2/−1
24.3.2016 13:54

R80o54m96a15n 82Š15e80s98t72á82k 5614869143673

Znojmu by nejvíc pomohlo dálniční spojení s Brnem a Jihlavou.

+3/0
24.3.2016 13:41

P30a97v90e24l 28B39o10u92c36n79í38k 4682141973355

Trať Znojmo - Hrušovany - Mikulov - Břeclav má zajisté velký potenciál. Samozřejmě po zryhlení a hlavně při lepším křížení vlaků. Dnešní hodinový, resp. 2hodinový takt o víkendu je vskutku tragédie. Za zvážení by stálo zdvojkolejnění v úseku Valtice - Břeclav a potom změna trasování tak, aby se železnice přiblížila k městu Hrušovany nad jevišovkou.

Jestli by v budoucnu byla poptávka i po trati Střelice - M. Krumlov - Znojmo, pak asi jen za předpokladu změny stopy v úseku Miroslav - Znojmo.

A ještě zajimavost: na Pařížské mírové konferenci argumentovala Československá delegace tratí Břeclav - Znojmo - Praha jako rychlíkovou tratí pro spojení Slovenska a Prahy. Proto město Valtice po 1.světové válce připadly Českolovensku, nikoliv Rakousku.

+2/0
24.3.2016 12:45

R40o13m38a63n 62J46e30s92c78h47k97e 9268775967725

Právě kvůli kolejím posunuli hranice. Valtice nejsou Morava ale Nieder O"sterreich - Dolní Rakousko. V prosinci 1918 tam poslali vojáky a jelikož jsme měli ostřejší lokty, tak nám to prošlo.

0/0
25.3.2016 21:50

K40a81r39e59l 12V18a16c70h54u36t 9973872289273

Vůči Znojmu a Znojmákům je to už celá desetiletí už skoro něco jako spiknutí... :-/

Nikdo jim neulehčuje v odloučenosti. Kdo ví, zda-li to může být k něčemu dobré...

+1/0
24.3.2016 12:44

I75v24o 11H81e73b42e78l33k33a 8515310982150

Jezdil jsem jako student autobusem nebo vlakem cestu Brno-Znojmo kolik let.

Vždycky to dopadlo tak, že pokud jsem si mohl do autobusu sednout, jel jsem autobusem. Pokud bylo plno a musel bych stát a nespěchal bych, šel jsem na vlak.

Při porovnatelné době jízdy, bych volil kvůli pohodlí vlak. Dnes když jezdím pracovně, prostě do vlaku nemůžu sednout, protože bych nic nestihl.

+5/0
24.3.2016 11:08
Foto

D22a75n29i23e32l 94P62a49w55l38i54k 6944262331423

Trat pře Krumlov má výhodu, že nikdy nebyla stavěna jako lokálka ale jako rychlíkové spojení Brna s Vídní. Tomu odpovídají oblouky, tunely mosty...Zcela logické je pro spojení mezi Brnem a Znojmem využít trat přes Moravsky Krumlov.:-) Jezdit vlakem z Brna do Znojma pře Břeclav je stejný jako jezdit z Prahy do Ostravy přes Jindřichův Hradec. Nesmysl!!!

+5/−1
24.3.2016 10:53

I82v36a63n 57H11o74l12a33s 5967437148647

> ale jako rychlíkové spojení Brna s Vídní

Ne tak docela. Primárně byla pro rychlíková dálkové spoje stavěna trať Vídeň-Hrušovany-Znojmo-Okříšky-Jhlava ... a to pro spojení s Prahou. Z Hrušovan do Znojma byla vedena pouze odbočka (jako konkurence pro vlaky na "Ferdinandce") a rozhodně ani v tom roce 1870 neměla úplně všude parametry rychlíkové trati. .

Vytvořit dnes na této trati konkurenceschopné spojení Znojma s Brnem znamená minimálně o jeden řád vyšší investice, než volit v první fázi kilometricky delší, ale zdaleka ne o tolik pomalejší (protože značnou část tvoří koridor s TR 160 km/hod.) trasu přes Břeclav.

+2/−1
24.3.2016 11:01

T92o16m58á87š 38T13a13t93í93č34e23k 5750912640778

Ale Ťok nemluví o žádné první fázi. On to spojení přes Krumlov tímto pohřbívá.

+2/0
24.3.2016 12:37

K30a84r55e86l 56C18v46e49t95l86e72r 3962392192528

Trať Vídeň - Hrušovany n.J. - M.Krumlov - Střelice - Brno byla opravdu dálková rychlíková trať pro Společnost státní dráhy (StEG), aby nemusela platit peáž konkureční Ferdinandce přes Břeclav. Celé její spodní těleso, hlavy mostů, tunely jsou stavěny na položení dvou kolejí vyjma mostu přes údolí Jihlavy (ten je taky dnes už jiný).

Důležité je, že spěšný vlak Znojmo - Krumlov - Brno za 65 minut pobere cestující z Hrušovan, Miroslavi a Krumlova a zajistí i konkurenceschopné spojení těchto největších měst Znojemska mezi sebou!

0/0
25.3.2016 9:37

R32o78m28a40n 69J42e96s50c25h91k23e 9398485587235

Stejně se nakonec Šteg dělil s rychlíky, jezdilo se hlavně přes Břeclav. 4 rychlíky přes Břeclav a 2 přes Laa. Jízdní doba přes Břeclav do roku 1918 2,5 hodiny, přes Laa přes 3 hodiny. Směrově a výškově špatná trať.

0/0
25.3.2016 18:46

R87o65m46a96n 81J47e50s56c56h55k56e 9668625107655

V roce 1870 tam žádné rychlíky nejezdily. Kolik lidí pojede z Krumlova, Miroslavi a Hrušovan když na nádraží je to 4 km. Bohužel vítězí auto.

Já jezdil z Brno do Znojma před 30 lety stopem. A bylo to rychlejší než vlakem. Tehdy jezdila třetina aut co dnes.

0/0
25.3.2016 19:08
Foto

D15a73n83i51e12l 44P56a61w94l44i33k 6444402931433

Ce spicce jezdi z Krumlova kolem 100 lidi a nekdy i vice

0/0
26.3.2016 9:58

R78o97m90a81n 98J16e60s41c36h14k80e 9318705837225

Máte to popletené. Rakouská severozápadní O"NWB trať Wien - Retz-Šatov-Znojmo-Jihlava- Velký Osek-Děčín. Trať Štégu Wien-Hrušovany-Brno byla hlavně spojka mezi uherskou a předlitavskou částí. Nebyla směrově ani výškově dobrá - tudíž pomalá. Před rokem 1918 tam jezdily 2 rychlíky zatímco po Ferdinandce Wien-Břeclav-Brno jezdily 4 rychlíky. Tam byla jízdní doba asi 2,5 hodiny, přes Hrušovany-Šanov přes 3 hodiny.

Ač fanda vlaků, smysl má rychlá trať Břeclav- Znojmo.

0/0
25.3.2016 18:42

J74a43n 50Č59e86k48a54l 7969555784404

"Rychlíková" v tehdejších mezích, dnes je už jedno, jestli budete stavět přeložky kvůli oblouku o poloměru 150m nebo 200m...

0/0
24.3.2016 14:52

R14o51m61a58n 13Š20e61s23t75á58k 5754799113583

Brno – Znojmo, přímý autobus: 78 Kč.

Brno – Znojmo, vlakem přes Břeclav: 86 Kč.

Je to o dost delší, ale za to o něco dražší. ;-D

+1/0
24.3.2016 10:48

H53a41n57a 46U30l22r85y76c81h69o88v92á 9790173938348

Tedy mě IDOS našel jízdné s IN kartou 135,- a bez průkazu za 180,-. To je docela síla.

+2/0
24.3.2016 11:21

N11i44k13o67l11a18j 78M76a10l70í69k 5574173630981

Ceny, co napsal pán jsou ceny v rámci tarifu IDS Jmk (a ten se vyplatí snad pro všechny cesty po Jmk).

+2/0
24.3.2016 11:58

M62a48r10t42i17n 95I59r35e66i54n 5370682910692

Ministr zjevně z Brna do Znojma nikdy vlakem nejel

+7/0
24.3.2016 10:31

H19a40n54a 29U50l56r41y76c43h57o44v61á 9790453598518

Řekla bych, že ministr žádným vlakem nejel ;-) Jinak mi to přijde podobné, jako kdybych z HK jela do Brna přes Prahu.

+4/−1
24.3.2016 11:16

R38o68m28a70n 35J54e78s74c86h38k50e 9198465227735

Opticky trať je přes Hrušovany -Šanov kratší ale není. A trať přes Břeclav je o hodně rychlejší. Štégovácká trať Wien - Hrušovany - Brno je směrově i výškově hodně špatná. Je více kratších ale zároveň pomalejších tratí.

Také města na trati jsou daleko. Kounice, Moravský Krumlov, Miroslav a Hrušovany jsou lehce z ruky. Trať byla stavěna za účelem spojení uherské části Štégu s jeho Předlitavskou částí Brno - Praha- Podmokly. V roce 1870 byl kvůli tomu ve Vídni skandál, protože byla porušena císařská dohoda o výsadním spojení Brna s Vídní. Společnost dostala konceci na trať Wien- Střelice. Trať Brno - Boží Požehnání-dnes Zastávka u Brna koupil strýček

jako figurka - dnes bilý kůň jako dcery pana Babiše.

0/0
25.3.2016 22:04

H49o85n17z89a 40K24a37r66á16s66e85k 1155521962548

CIT ON "Například linky z Brna do Laa nebo Mikulova jsou brány jako páteřní a železnice se jim musí přizpůsobit. V praxi to vypadá tak, že se jízdní doba uměle prodlužuje. Vlak tak sice na zmodernizovaných úsecích čas uspoří, cestující jej pak ale pročekají v přestupních uzlech." CIT OFF

Není pravda. Koncept dopravy na trati č. 246 počítá s kombinací křižování v Hrušovanech nad Jevišovkou + v nové výhybně Sedlec u Mikulova. Takže žádné umělé prodloužování kvůli "pročekání v přestupních uzlech". A v případě Hrušovan nad Jevišovkou nejde ani tak o "páteřnost" autobusové linky č. 104, ale o to, že sjíždění vlaků a autobusů v jeden shodný čas (= křižování vlaků probíhající zde) je vhodné z hlediska obousměrného zajištění krátkých přípojů od vlaku do města Hrušovan (vzdáleného od nádraží několik kilometrů), popřípadě opačným směrem do Hevlína.

+4/0
24.3.2016 9:53

H26o23n74z24a 26K67a50r31á43s64e60k 1795421222158

Ta studie Sudopu Brno z roku 2010 je velmi tendenční a optimistická, mj. u těch jízdních dob nepočítá s reálnými provozními aspekty jako např. křižování vlaků v taktové dopravě na jednokolejné trati. Ve skutečnosti by i po optimalizaci tratě byla cestovní doba delší než proklamovaných 65 minut.

Na druhou stranu, tvrdit, že řešením spojení Brna se Znojmem je jízda šílenou oklikou přes Břeclav (mj. by mě zajímala tarifní opatření, protože z kilometrického i zónového hlediska by jízdné bylo dost drahé oproti autobusu) je alibismus.

0/−1
24.3.2016 9:49

M32a39r30e82k 94T75o71p55i29č 4375109127213

Brno - Znojmo přímo přes Pohořelice: 10 zón, cena 78 Kč

Brno - Břeclav - Znojmo: neomezený počet zón, cena 86 Kč

Cenový rozdíl je tedy zanedbatelný. Ovšem je otázka, zda ty přípojné vlaky na štrece 250 budou do IDS zaintegrovány. V opravdu rychlých vlacích kategorie EC/ railjet dnes IDS jízdenky neplatí.

+1/0
24.3.2016 18:00

L13u48k48a35s 76P41r21i37k43r32y94l 9151975648738

nejhorsi je, ze pokud budu chtet z brna s bajkem na jednodenni vylet do podyji (vytrazil bych hned), mam proste smulu. 2,5 hodiny se s kolem pres breclav nepotahnu :-/

+3/0
24.3.2016 9:45

M35a78r44e94k 53T10o44p56i83č 4695119787533

Můžete vyrazit hned zítra, kdy poprvé pojede přímý spěšňák VELO-PODYJÍ. Pravda, z Brna do Znojma to jede 2:12, ale v případě výletu zase není nezbytné hledět na každou minutu.

+1/0
24.3.2016 17:55

L67u54k85a26s 65P39r28i93k25r34y12l 9101105778878

Ocihnu, ale i tak je to peklo:)

0/0
24.3.2016 18:43

J17a34n 76Č96e20k97a30l 7499915144574

Chápu, že se to pánovi z M.Krumlova nelíbí, ale podíval se někdy na mapu, na délku trati, kterou bude nutné opravit? Při variantě přes Krumlov je to 63km oproti 43km do Břeclavi, a na trase je Mikulov, který je, při vší úctě k M.Krumlovu, známější...

+2/−5
24.3.2016 9:40

H20o67n91z63a 65K75a62r67á69s88e45k 1785491682458

Ze Střelic do Hrušovan n/J. je to jen 50 km. Těch zbylých 13 km se "opraví" (zmodernizuje) buď tak jako tak (Brno-Horní Heršpice - Zastávka a i kdyby ne, tak mezi Střelicemi a Horními Heršpicemi mohou vlaky jet 90 km/h, tzn. žádná tragédie), resp. zřejmě se "neopraví" (brněnský uzel), ale pokud náhodou ano, pak to bude zdaleka nejen kvůli vlakům od/do Znojma.

0/0
24.3.2016 14:21

P78a19v54e42l 94Ř52a32p56e48k 7592916149675

To je tak, když o veřejné dopravě rozhodují ti, kteří nevytáhnou zadek z auta a jediné, co v celé věci vidí, jsou peníze z veřejných zdrojů, které nakonec skončí v soukromých kapsách.

+8/−3
24.3.2016 9:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.