Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na vlakovém spojení Znojmo - Brno volí ministerstvo nejpomalejší variantu

Přestože na trase mezi Znojmem a Brnem nejsou vlaky časově konkurenceschopné autobusům, ministerstvo dopravy zavrhlo přímé železniční spojení. Prosazuje spěšné vlaky s přestupem v Břeclavi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L91i30b90o69r 49S93k27ý20p91a63l57a 7708893922330

Znojmo je pro lidi, kteří mají pracovně a technologicky co nabídnout, mrtvé. Umocněno je to ještě tím, že neexistuje přímý vlakový spoj mezi těmito dvěma největšími městy JMK. Jsem bývalý Znojmák, nyní na Brňák. Jako student jsem jezdíval vlakem mezi těmito městy běžně - ale to bude už třicet let.

0/0
29.3.2016 1:37

K25a50r45e36l 75C61v28e28t37l19e21r 3722512672358

Poslední spěšné vlaky, co mezi Znojmem a Brnem jezdily, dokázaly při zastavování v M. Krumlově, Miroslavi, Hrušovanech a Hodonicích na neopravené štrece a se starými kraksnami vyjezdit cestovní dobu 95 - 100 minut! Optimalizace trati podle studie SUDOPu z roku 2010 realisticky zkracuje tuto jízdní dobu na 65 až 70 minut za předpokladu, že spěšné vlaky dostanou na jednokolejné trati prioritu před všemi osobními vlaky, to dá rozum. Nutností je autoblok, Siemens Desiro atd.

0/0
25.3.2016 9:44

H40o48n10z81a 89K69a74r14á94s93e25k 1795271222608

Autoblok na jednokolejce znamená přínos spíše pro nákladní dopravu, ne pro osobní. Přednost před osobními vlaky jistě Sp vlaky dostanou, ale budou se muset vykřižovat vzájemně - a to příliš dobře nevychází, v tom hodinovém taktu.

0/0
25.3.2016 11:54

H18o88n79z88a 51K32a73r29á35s44e80k 1575491112248

Nutno dodat, že i trať č. 244 je trasována dost nevhodně - míjí Ivančice; do M. Krumlova a Miroslavi je to z nádraží také několik kilometrů... A těch 52 minut cestovní doby autobusů (viz údaj v článku) je dost zavádějících, protože tento údaj platí jen pro bezzastávkové přímé spoje, kterých však jede jen několik za den. Obvyklá cestovní doba autobusů mezi Brnem a Znojmem je 1 h 15 min., viz http://idsjmk.cz/jrady/108.pdf?date=28.02.2016.

+3/0
24.3.2016 14:19
Foto

D62a77n20i20e72l 86P94a84w97l38i98k 6694282241243

Tak nevím kde jste sebral informaci o tom že trať mi ji ivancice. A z nádraží v Krumlove funguje navazna aut. Doprava

0/0
26.3.2016 9:53

H52o39n47z47a 67K87a98r31á41s90e58k 1905601792758

Samozřejmě byla myšlena hlavní trať míjející Ivančice.

Ovšem, M. Krumlov (a donedávna i Miroslav) mají zajištěnou návaznou autobusovou dopravu, která jakž takž řeší spojení DO Brna (případně z Brna dál). Neřeší však spojení z M. Krumlova/Miroslavi do Znojma (s přestupem z busu na vlak půjde o značnou zajížďku + navíc by bylo nutné mít autobusové přípoje z Krumlova/Miroslavi "dublované" - jak na vlak do Brna, tak i na vlak do Znojma) a úskalím je i dojížďka z blízkých obcí do těchto měst (těžko budou chtít lidé jezdit pár kilometrů vlakem s tím, že pak přestoupí na autobus, který je sveze pár dalších kilometrů do samotného města).

0/0
26.3.2016 14:20

K17a96r93e83l 30C37v83e41t24l31e18r 3282612732378

Ivančice jsou napojeny odbočnou drahou, takže do Brna mají komfortní spojení. Krumlov měl vždy obstojné autobusové spojení s nádražím a není problém zde vybudovat větší parkoviště pro P+R, u miroslavského nádraží zase JmK vybudoval přestupní terminál pro autobusy, parkoviště pro auta, takže zde také není problém...

0/0
26.3.2016 12:07

T78o43m80a87s 75N92o58v27o68t32n13y 1851584406965

Tak ono kdyby se konečně něco udělal se silnicí na Znojmo od Pohořelic, tak by ten bus mohl být ještě rychlejší a nemuselo by se vůbec řešit jestli vlak pojede přes Břeclav nebo Krumlov.

+2/−1
24.3.2016 13:54

R79o97m89a23n 17Š71e84s85t10á91k 5444209853723

Znojmu by nejvíc pomohlo dálniční spojení s Brnem a Jihlavou.

+3/0
24.3.2016 13:41

P39a19v64e49l 53B24o65u42c42n21í52k 4132201443535

Trať Znojmo - Hrušovany - Mikulov - Břeclav má zajisté velký potenciál. Samozřejmě po zryhlení a hlavně při lepším křížení vlaků. Dnešní hodinový, resp. 2hodinový takt o víkendu je vskutku tragédie. Za zvážení by stálo zdvojkolejnění v úseku Valtice - Břeclav a potom změna trasování tak, aby se železnice přiblížila k městu Hrušovany nad jevišovkou.

Jestli by v budoucnu byla poptávka i po trati Střelice - M. Krumlov - Znojmo, pak asi jen za předpokladu změny stopy v úseku Miroslav - Znojmo.

A ještě zajimavost: na Pařížské mírové konferenci argumentovala Československá delegace tratí Břeclav - Znojmo - Praha jako rychlíkovou tratí pro spojení Slovenska a Prahy. Proto město Valtice po 1.světové válce připadly Českolovensku, nikoliv Rakousku.

+2/0
24.3.2016 12:45

R33o57m85a50n 10J24e46s42c74h73k45e 9438335947245

Právě kvůli kolejím posunuli hranice. Valtice nejsou Morava ale Nieder O"sterreich - Dolní Rakousko. V prosinci 1918 tam poslali vojáky a jelikož jsme měli ostřejší lokty, tak nám to prošlo.

0/0
25.3.2016 21:50

K46a83r92e76l 24V18a46c53h26u28t 9533752879553

Vůči Znojmu a Znojmákům je to už celá desetiletí už skoro něco jako spiknutí... :-/

Nikdo jim neulehčuje v odloučenosti. Kdo ví, zda-li to může být k něčemu dobré...

+1/0
24.3.2016 12:44

I68v83o 24H98e45b10e77l97k77a 8205980932740

Jezdil jsem jako student autobusem nebo vlakem cestu Brno-Znojmo kolik let.

Vždycky to dopadlo tak, že pokud jsem si mohl do autobusu sednout, jel jsem autobusem. Pokud bylo plno a musel bych stát a nespěchal bych, šel jsem na vlak.

Při porovnatelné době jízdy, bych volil kvůli pohodlí vlak. Dnes když jezdím pracovně, prostě do vlaku nemůžu sednout, protože bych nic nestihl.

+5/0
24.3.2016 11:08
Foto

D41a54n39i77e81l 48P65a95w44l66i65k 6284342791803

Trat pře Krumlov má výhodu, že nikdy nebyla stavěna jako lokálka ale jako rychlíkové spojení Brna s Vídní. Tomu odpovídají oblouky, tunely mosty...Zcela logické je pro spojení mezi Brnem a Znojmem využít trat přes Moravsky Krumlov.:-) Jezdit vlakem z Brna do Znojma pře Břeclav je stejný jako jezdit z Prahy do Ostravy přes Jindřichův Hradec. Nesmysl!!!

+5/−1
24.3.2016 10:53

I96v94a41n 40H32o43l39a73s 5667457548847

> ale jako rychlíkové spojení Brna s Vídní

Ne tak docela. Primárně byla pro rychlíková dálkové spoje stavěna trať Vídeň-Hrušovany-Znojmo-Okříšky-Jhlava ... a to pro spojení s Prahou. Z Hrušovan do Znojma byla vedena pouze odbočka (jako konkurence pro vlaky na "Ferdinandce") a rozhodně ani v tom roce 1870 neměla úplně všude parametry rychlíkové trati. .

Vytvořit dnes na této trati konkurenceschopné spojení Znojma s Brnem znamená minimálně o jeden řád vyšší investice, než volit v první fázi kilometricky delší, ale zdaleka ne o tolik pomalejší (protože značnou část tvoří koridor s TR 160 km/hod.) trasu přes Břeclav.

+2/−1
24.3.2016 11:01

T24o51m18á61š 32T84a39t63í15č59e32k 5180192310368

Ale Ťok nemluví o žádné první fázi. On to spojení přes Krumlov tímto pohřbívá.

+2/0
24.3.2016 12:37

K43a13r42e11l 49C67v47e75t43l79e35r 3362382852698

Trať Vídeň - Hrušovany n.J. - M.Krumlov - Střelice - Brno byla opravdu dálková rychlíková trať pro Společnost státní dráhy (StEG), aby nemusela platit peáž konkureční Ferdinandce přes Břeclav. Celé její spodní těleso, hlavy mostů, tunely jsou stavěny na položení dvou kolejí vyjma mostu přes údolí Jihlavy (ten je taky dnes už jiný).

Důležité je, že spěšný vlak Znojmo - Krumlov - Brno za 65 minut pobere cestující z Hrušovan, Miroslavi a Krumlova a zajistí i konkurenceschopné spojení těchto největších měst Znojemska mezi sebou!

0/0
25.3.2016 9:37

R24o35m72a85n 42J21e14s12c60h67k12e 9718705757675

Stejně se nakonec Šteg dělil s rychlíky, jezdilo se hlavně přes Břeclav. 4 rychlíky přes Břeclav a 2 přes Laa. Jízdní doba přes Břeclav do roku 1918 2,5 hodiny, přes Laa přes 3 hodiny. Směrově a výškově špatná trať.

0/0
25.3.2016 18:46

R96o36m88a41n 88J15e29s69c21h14k88e 9258795757625

V roce 1870 tam žádné rychlíky nejezdily. Kolik lidí pojede z Krumlova, Miroslavi a Hrušovan když na nádraží je to 4 km. Bohužel vítězí auto.

Já jezdil z Brno do Znojma před 30 lety stopem. A bylo to rychlejší než vlakem. Tehdy jezdila třetina aut co dnes.

0/0
25.3.2016 19:08
Foto

D69a14n89i28e27l 21P13a17w70l67i41k 6414702351813

Ce spicce jezdi z Krumlova kolem 100 lidi a nekdy i vice

0/0
26.3.2016 9:58

R70o20m86a11n 90J30e17s68c73h65k35e 9208925207795

Máte to popletené. Rakouská severozápadní O"NWB trať Wien - Retz-Šatov-Znojmo-Jihlava- Velký Osek-Děčín. Trať Štégu Wien-Hrušovany-Brno byla hlavně spojka mezi uherskou a předlitavskou částí. Nebyla směrově ani výškově dobrá - tudíž pomalá. Před rokem 1918 tam jezdily 2 rychlíky zatímco po Ferdinandce Wien-Břeclav-Brno jezdily 4 rychlíky. Tam byla jízdní doba asi 2,5 hodiny, přes Hrušovany-Šanov přes 3 hodiny.

Ač fanda vlaků, smysl má rychlá trať Břeclav- Znojmo.

0/0
25.3.2016 18:42

J51a10n 21Č42e50k90a67l 7639145984644

"Rychlíková" v tehdejších mezích, dnes je už jedno, jestli budete stavět přeložky kvůli oblouku o poloměru 150m nebo 200m...

0/0
24.3.2016 14:52

R94o27m16a17n 43Š18e82s19t23á68k 5174209113963

Brno – Znojmo, přímý autobus: 78 Kč.

Brno – Znojmo, vlakem přes Břeclav: 86 Kč.

Je to o dost delší, ale za to o něco dražší. ;-D

+1/0
24.3.2016 10:48

H44a93n96a 17U46l69r13y95c37h27o50v72á 9170303818168

Tedy mě IDOS našel jízdné s IN kartou 135,- a bez průkazu za 180,-. To je docela síla.

+2/0
24.3.2016 11:21

N25i68k93o82l85a97j 85M64a51l65í12k 5814193820161

Ceny, co napsal pán jsou ceny v rámci tarifu IDS Jmk (a ten se vyplatí snad pro všechny cesty po Jmk).

+2/0
24.3.2016 11:58

M16a23r34t14i30n 64I66r76e81i23n 5320192850352

Ministr zjevně z Brna do Znojma nikdy vlakem nejel

+7/0
24.3.2016 10:31

H37a92n23a 24U39l81r19y34c46h54o77v90á 9240973628628

Řekla bych, že ministr žádným vlakem nejel ;-) Jinak mi to přijde podobné, jako kdybych z HK jela do Brna přes Prahu.

+4/−1
24.3.2016 11:16

R96o81m13a23n 29J18e49s53c98h91k91e 9588185567585

Opticky trať je přes Hrušovany -Šanov kratší ale není. A trať přes Břeclav je o hodně rychlejší. Štégovácká trať Wien - Hrušovany - Brno je směrově i výškově hodně špatná. Je více kratších ale zároveň pomalejších tratí.

Také města na trati jsou daleko. Kounice, Moravský Krumlov, Miroslav a Hrušovany jsou lehce z ruky. Trať byla stavěna za účelem spojení uherské části Štégu s jeho Předlitavskou částí Brno - Praha- Podmokly. V roce 1870 byl kvůli tomu ve Vídni skandál, protože byla porušena císařská dohoda o výsadním spojení Brna s Vídní. Společnost dostala konceci na trať Wien- Střelice. Trať Brno - Boží Požehnání-dnes Zastávka u Brna koupil strýček

jako figurka - dnes bilý kůň jako dcery pana Babiše.

0/0
25.3.2016 22:04

H14o71n49z22a 82K91a56r71á38s38e24k 1975351502678

CIT ON "Například linky z Brna do Laa nebo Mikulova jsou brány jako páteřní a železnice se jim musí přizpůsobit. V praxi to vypadá tak, že se jízdní doba uměle prodlužuje. Vlak tak sice na zmodernizovaných úsecích čas uspoří, cestující jej pak ale pročekají v přestupních uzlech." CIT OFF

Není pravda. Koncept dopravy na trati č. 246 počítá s kombinací křižování v Hrušovanech nad Jevišovkou + v nové výhybně Sedlec u Mikulova. Takže žádné umělé prodloužování kvůli "pročekání v přestupních uzlech". A v případě Hrušovan nad Jevišovkou nejde ani tak o "páteřnost" autobusové linky č. 104, ale o to, že sjíždění vlaků a autobusů v jeden shodný čas (= křižování vlaků probíhající zde) je vhodné z hlediska obousměrného zajištění krátkých přípojů od vlaku do města Hrušovan (vzdáleného od nádraží několik kilometrů), popřípadě opačným směrem do Hevlína.

+4/0
24.3.2016 9:53

H67o84n72z68a 92K23a69r42á35s44e11k 1635161812338

Ta studie Sudopu Brno z roku 2010 je velmi tendenční a optimistická, mj. u těch jízdních dob nepočítá s reálnými provozními aspekty jako např. křižování vlaků v taktové dopravě na jednokolejné trati. Ve skutečnosti by i po optimalizaci tratě byla cestovní doba delší než proklamovaných 65 minut.

Na druhou stranu, tvrdit, že řešením spojení Brna se Znojmem je jízda šílenou oklikou přes Břeclav (mj. by mě zajímala tarifní opatření, protože z kilometrického i zónového hlediska by jízdné bylo dost drahé oproti autobusu) je alibismus.

0/−1
24.3.2016 9:49

M95a41r93e97k 66T35o34p33i81č 4825769717613

Brno - Znojmo přímo přes Pohořelice: 10 zón, cena 78 Kč

Brno - Břeclav - Znojmo: neomezený počet zón, cena 86 Kč

Cenový rozdíl je tedy zanedbatelný. Ovšem je otázka, zda ty přípojné vlaky na štrece 250 budou do IDS zaintegrovány. V opravdu rychlých vlacích kategorie EC/ railjet dnes IDS jízdenky neplatí.

+1/0
24.3.2016 18:00

L25u40k10a25s 43P84r12i95k95r41y72l 9141615948458

nejhorsi je, ze pokud budu chtet z brna s bajkem na jednodenni vylet do podyji (vytrazil bych hned), mam proste smulu. 2,5 hodiny se s kolem pres breclav nepotahnu :-/

+3/0
24.3.2016 9:45

M73a40r61e19k 11T53o62p12i44č 4215719597383

Můžete vyrazit hned zítra, kdy poprvé pojede přímý spěšňák VELO-PODYJÍ. Pravda, z Brna do Znojma to jede 2:12, ale v případě výletu zase není nezbytné hledět na každou minutu.

+1/0
24.3.2016 17:55

L88u65k51a76s 56P27r64i62k83r43y65l 9151845238348

Ocihnu, ale i tak je to peklo:)

0/0
24.3.2016 18:43

J77a80n 43Č13e77k49a84l 7509225924984

Chápu, že se to pánovi z M.Krumlova nelíbí, ale podíval se někdy na mapu, na délku trati, kterou bude nutné opravit? Při variantě přes Krumlov je to 63km oproti 43km do Břeclavi, a na trase je Mikulov, který je, při vší úctě k M.Krumlovu, známější...

+2/−5
24.3.2016 9:40

H14o68n49z86a 54K29a59r29á49s24e18k 1515771612788

Ze Střelic do Hrušovan n/J. je to jen 50 km. Těch zbylých 13 km se "opraví" (zmodernizuje) buď tak jako tak (Brno-Horní Heršpice - Zastávka a i kdyby ne, tak mezi Střelicemi a Horními Heršpicemi mohou vlaky jet 90 km/h, tzn. žádná tragédie), resp. zřejmě se "neopraví" (brněnský uzel), ale pokud náhodou ano, pak to bude zdaleka nejen kvůli vlakům od/do Znojma.

0/0
24.3.2016 14:21

P26a88v26e36l 41Ř30a19p59e34k 7932356309475

To je tak, když o veřejné dopravě rozhodují ti, kteří nevytáhnou zadek z auta a jediné, co v celé věci vidí, jsou peníze z veřejných zdrojů, které nakonec skončí v soukromých kapsách.

+8/−3
24.3.2016 9:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.