Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Číňané zaplatí miliardy, se svým nákladem chtějí plout na Moravu

Miliardu eur potřebují investoři na vybudování vodní cesty z Dunaje do Hodonína a na vytvoření velkého překladiště mezi Hodonínem a slovenskou Holíčí. Projekt, kterému se ještě před rokem mnozí vysmívali, získal reálné základy – své peníze do něj vloží Číňané.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P72e69t92r 31Š56i31m14e67k 2339487626438

Přírodu Máme chránit, zbytecne stavby bourat a ne stavět.

0/0
12.4.2016 6:45

Š96t95ě91p27á89n 49F23r47a49n59c78l 8764859724730

No, zdá se, že si zase někdo z Milošových přátel lízne... jako již po několikáté.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1572602-vystavba-obriho-pristavu-v-hodonine-znasobila-cenu-pozemku-exministra-fencla

0/0
11.4.2016 20:55

L11u15b48o21š 75U59l66r18i23c55h 5811670778604

Dúfam že tá trasa nepovedie slovenským štátnym územím, že hraničná rieka Morava sa rozšíri iba na západnej časti. Takisto celý prístav + otoč pre cca 200 metrové lode sa zaplaví na území ČR. Pre Slovensko projekt nemá žiadny zmysel.

0/0
11.4.2016 20:55

Š72t14ě57p68á21n 52F80r12a12n58c14l 8694109914230

No, on ho nemá ani pro ČR. Smysl má jen pro lidi, co mají u Hodonína nakoupené pozemky. "Shodou náhod" jsou to lidi z blízkého okolí Miloše Zemana, ale to je jen taková drobná zajímavost, že...

+1/0
11.4.2016 20:57

L89u26b45o83š 56U12l61r84i37c85h 5831390878784

:-/

0/0
11.4.2016 21:00

O71l17d81ř45i86c76h 54J30a17n73e29č92e98k 8139886163151

tak ta fotka bezdomovecké ubytovny kotvící na Vltavě je fakt vtipná - to fakt nemáte lepší foto? 8-o;-D

jinak proč ne - určitě lepší než vozit to přes celou Evropu kamiony. jen jsem docela zvědav, jak ty 190-metrové lodě dostanou po Moravě až do Hodonína?

+1/0
11.4.2016 15:59

F58r74a94n32t38a 45J82í31v58a 9218296307

mají v plánu rozšířit koryta.......a to je ten problém ......

0/0
11.4.2016 18:29

J81a36n 22N92o33v39á50k 7325344238257

a co když bude sucho jako letos?

0/0
11.4.2016 22:53

M67i69c19h71a64l 62S12l57a94v30í79č35e64k 1929568422709

Jen malá reminiscence. Ke konci C. K. monarchie měl přístav v Ústí nad Labem větší objem překládaného zboží než Terst (největší námořní přístav monarchie). Tento trend pokračoval i za prvé republiky (stavba střekovských Masarykových zdymadel). Ještě v roce 84, kdy jsme se do Ústí přistěhovali, byla plavba velice živá. Vidět dnes nákladní (ale i osobní) loď je málem kuriozita, plavba po Labi je u nás skoro mrtva.

O její oživení a nutné úpravy toku nemají zájem ani Němci. U nás je stále jen předmětem sporů. Prognózy pro vodní hospodaření jsou obecně nepříznivé, vody ubývá. Za této situace mi nepřijde nápad stavět monstrózní plavební koryta jako moudrý.

+1/0
11.4.2016 12:29

M97a24r38t65i35n 10Š34i46m16e10k 4740724488835

Tak kde jsou ti, co se Zemanovi smáli? Evidentně zájem o takovou stavbu je

+5/−3
11.4.2016 11:55

J80a45n 58P36a61ř29í73z28e67k 9556630337106

Myslím, že vybudování překladiště kousek od Dunaje na řece, která do něj ústí je v trochu jiném měřítku, než rozkopat kanály celou republiku, aby se propojily Labe, Odra a Morava

+1/0
11.4.2016 12:54

O12l11d56ř10i76c96h 79J33a20n83e58č41e69k 8839346583621

přesně tak, i když i tak jsem zvědav, jak ty 190-metrové lodě z Bratislavy do Hodonína dotáhnou

0/0
11.4.2016 16:00

J37a83n 56Č46e98k89a16l 7659935224954

To, že něco chce financovat podnik z totalitního státu, ještě neznamená, že to dává smysl... Nebo Vám přijde normální vrazit miliardu EUR na rozkopání vodní cesty k novému kontejnerovému překladišti, když je už jedno hotové hned vedle? Plus pořád nikdo neřekl jak chtějí obejít nesouhlas Rakušanů s kopáním do hraniční řeky...

0/0
11.4.2016 13:00

T79o56m82a12s 12C10e32n45e58k 6107964750673

Vzpomeňte jak číňani stavěli polákům dálnice před MS ve fotbale. Slíbili všechno a po rozestavění přišli za vládou s tím, že to předem platit nebudou a ať to poláci zalepí. Po půl roce nestavění jim to vláda sebrala a dostavěl to někdo jiný za jiný prachy. Vidím to na stejný model.

+2/0
11.4.2016 11:46

M59a70r60t98i94n 91Š45i49m69e14k 4270784758625

To může být reálný strašák a měli by jsme se z toho poučit. Zde je však situace lehce jiná, jelikož Čínské firmy mají o dokončený a fungující překladiště zájem. Ale obezřetnost je na místě

+2/0
11.4.2016 11:58

O12l21d50ř44i82c84h 82J53a63n10e56č38e69k 8609886983621

on je poněkud rozdíl když něco staví firma ze státu X za peníze státu Y a ve prospěch státu Y - a když to staví nějaká zatím asi nevybraná firma odkudkoliv za peníze státu X ve prospěch firem ze státu X, byť ve státě Y

0/0
11.4.2016 16:03

J39i18ř87í 86S38m38e16t69a11n76a 7565199512648

Co si pamatuji, tak Zeman už stavěl s Izraelci dálnici Praha - Ostrava. A my to zase tvrdě zapaltíme. Rv!!!!

0/0
11.4.2016 11:31
Foto

P32ř36e46m30y34s17l 65Č24e90c84h 3156171603527

Ten projekt se nikdy nerealizoval.. Kdo ví, jak by dopadl, kdyby to ti Izraelci stavěli. Možná by ta dálnice byla dřív a nebyla tak zvlněná a s mosty na spadnutí..

+3/0
11.4.2016 11:35

A65n32n83a 59V69e51s87e70l86á 3759730811440

Prosím vás a kdo zaplatí zbývajících 399 miliard ? Česko ?

0/0
11.4.2016 11:21

J73i80ř17í 35P43e21r44n34i12c32a 6402640914964

Aničko, vy jste ale veselá kopa :-)

0/0
11.4.2016 13:48

M26a13r80e30k 77G62a13j78d91a 4953494986762

To budou v Budapešti, Bělehradě a Bratislavě rádi, že jim přes cestrum pojedou kontajnerové lodě. ;-D;-D;-D

0/0
11.4.2016 11:14

E60v48ž70e55n 51H71u90m42l 7829584705

Aha takže to současné kontejnerové překladiště v Blave patrně nepřekládá kontejnery a Budapest ty lodě objizdi patrně po tom stále nedobudovanym městským okruhu ��

+8/0
11.4.2016 11:31

J94a25n 27Č63e98k52a94l 7779545714534

Hlavně k čemu má být překladiště v Hodoníně, když už je v Blavě i Vídni?

+1/0
11.4.2016 13:01

J83a93r52o14s80l70a11v 24M38i93k21u67š 4722633

Přesně tohle by mě taky zajímalo. Proč když to má být tak výhodné již dávno nedochází k překládce na kamiony v Bratislavě, když cesta po dálnici by byla k hranicím ČR a tomu uvažovanému překladišti u Hodonína jen asi 60km a půl hodiny jízdy navíc (stačí se podívat na mapu).

0/0
11.4.2016 14:12

J61a83n 22Š30m15í81d43a 7535198359612

... řekl bych, že těch nebezpečných 40tunových kamiónů je (z různých lobby důvodů) na dálnicích již nyní neúměrně mnoho; pokud se nabízí využítí i jiných možnosti velkopřepravy zboží mimo silniční síť, tak proč toho nevyužít? Mělo by být v našem zájmu preferovat bezpečnou přepravu nákladů s co nejnižšími dopady na naše životní prostředí.

0/0
11.4.2016 16:47

Š45t49ě79p48á11n 70F54r15a17n63c75l 8134469894300

Ale tím neodpovídáte na původní otázku - když ty lodě nejezdí do Bratislavy, proč by měly najednou začít jezdit o 60 km dál do Hodonína?

0/0
11.4.2016 20:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.