Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Číňané zaplatí miliardy, se svým nákladem chtějí plout na Moravu

Miliardu eur potřebují investoři na vybudování vodní cesty z Dunaje do Hodonína a na vytvoření velkého překladiště mezi Hodonínem a slovenskou Holíčí. Projekt, kterému se ještě před rokem mnozí vysmívali, získal reálné základy – své peníze do něj vloží Číňané.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P36e79t25r 70Š18i67m53e58k 2259817636168

Přírodu Máme chránit, zbytecne stavby bourat a ne stavět.

0/0
12.4.2016 6:45

Š18t18ě29p57á47n 34F96r73a96n56c64l 8144839114390

No, zdá se, že si zase někdo z Milošových přátel lízne... jako již po několikáté.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1572602-vystavba-obriho-pristavu-v-hodonine-znasobila-cenu-pozemku-exministra-fencla

0/0
11.4.2016 20:55

L17u64b96o18š 61U24l13r15i22c51h 5631150358424

Dúfam že tá trasa nepovedie slovenským štátnym územím, že hraničná rieka Morava sa rozšíri iba na západnej časti. Takisto celý prístav + otoč pre cca 200 metrové lode sa zaplaví na území ČR. Pre Slovensko projekt nemá žiadny zmysel.

0/0
11.4.2016 20:55

Š28t15ě77p25á51n 18F60r40a85n76c15l 8834729184790

No, on ho nemá ani pro ČR. Smysl má jen pro lidi, co mají u Hodonína nakoupené pozemky. "Shodou náhod" jsou to lidi z blízkého okolí Miloše Zemana, ale to je jen taková drobná zajímavost, že...

+1/0
11.4.2016 20:57

L25u20b86o17š 38U45l93r27i73c11h 5911140128174

:-/

0/0
11.4.2016 21:00

O16l82d28ř71i40c77h 50J85a87n42e91č77e76k 8789306123771

tak ta fotka bezdomovecké ubytovny kotvící na Vltavě je fakt vtipná - to fakt nemáte lepší foto? 8-o;-D

jinak proč ne - určitě lepší než vozit to přes celou Evropu kamiony. jen jsem docela zvědav, jak ty 190-metrové lodě dostanou po Moravě až do Hodonína?

+1/0
11.4.2016 15:59

F50r93a35n96t40a 76J96í95v95a 9348876147

mají v plánu rozšířit koryta.......a to je ten problém ......

0/0
11.4.2016 18:29

J23a58n 13N58o33v78á92k 7865214428407

a co když bude sucho jako letos?

0/0
11.4.2016 22:53

M38i38c31h54a24l 60S68l24a95v70í33č51e20k 1769198742169

Jen malá reminiscence. Ke konci C. K. monarchie měl přístav v Ústí nad Labem větší objem překládaného zboží než Terst (největší námořní přístav monarchie). Tento trend pokračoval i za prvé republiky (stavba střekovských Masarykových zdymadel). Ještě v roce 84, kdy jsme se do Ústí přistěhovali, byla plavba velice živá. Vidět dnes nákladní (ale i osobní) loď je málem kuriozita, plavba po Labi je u nás skoro mrtva.

O její oživení a nutné úpravy toku nemají zájem ani Němci. U nás je stále jen předmětem sporů. Prognózy pro vodní hospodaření jsou obecně nepříznivé, vody ubývá. Za této situace mi nepřijde nápad stavět monstrózní plavební koryta jako moudrý.

+1/0
11.4.2016 12:29

M30a74r43t52i62n 81Š73i82m88e28k 4520984378255

Tak kde jsou ti, co se Zemanovi smáli? Evidentně zájem o takovou stavbu je

+5/−3
11.4.2016 11:55

J66a18n 63P95a67ř19í32z82e45k 9376200907426

Myslím, že vybudování překladiště kousek od Dunaje na řece, která do něj ústí je v trochu jiném měřítku, než rozkopat kanály celou republiku, aby se propojily Labe, Odra a Morava

+1/0
11.4.2016 12:54

O89l17d92ř81i23c14h 85J66a45n97e86č75e56k 8579706353411

přesně tak, i když i tak jsem zvědav, jak ty 190-metrové lodě z Bratislavy do Hodonína dotáhnou

0/0
11.4.2016 16:00

J25a25n 68Č55e66k43a56l 7799515654834

To, že něco chce financovat podnik z totalitního státu, ještě neznamená, že to dává smysl... Nebo Vám přijde normální vrazit miliardu EUR na rozkopání vodní cesty k novému kontejnerovému překladišti, když je už jedno hotové hned vedle? Plus pořád nikdo neřekl jak chtějí obejít nesouhlas Rakušanů s kopáním do hraniční řeky...

0/0
11.4.2016 13:00

T47o39m16a42s 70C48e83n75e95k 6467394930503

Vzpomeňte jak číňani stavěli polákům dálnice před MS ve fotbale. Slíbili všechno a po rozestavění přišli za vládou s tím, že to předem platit nebudou a ať to poláci zalepí. Po půl roce nestavění jim to vláda sebrala a dostavěl to někdo jiný za jiný prachy. Vidím to na stejný model.

+2/0
11.4.2016 11:46

M58a30r19t75i29n 20Š60i60m56e13k 4210944328855

To může být reálný strašák a měli by jsme se z toho poučit. Zde je však situace lehce jiná, jelikož Čínské firmy mají o dokončený a fungující překladiště zájem. Ale obezřetnost je na místě

+2/0
11.4.2016 11:58

O33l72d46ř11i71c48h 12J28a16n91e54č14e17k 8739946393941

on je poněkud rozdíl když něco staví firma ze státu X za peníze státu Y a ve prospěch státu Y - a když to staví nějaká zatím asi nevybraná firma odkudkoliv za peníze státu X ve prospěch firem ze státu X, byť ve státě Y

0/0
11.4.2016 16:03

J85i30ř27í 96S46m34e79t59a40n14a 7325899352938

Co si pamatuji, tak Zeman už stavěl s Izraelci dálnici Praha - Ostrava. A my to zase tvrdě zapaltíme. Rv!!!!

0/0
11.4.2016 11:31
Foto

P46ř48e62m59y12s58l 44Č67e55c48h 3396231263317

Ten projekt se nikdy nerealizoval.. Kdo ví, jak by dopadl, kdyby to ti Izraelci stavěli. Možná by ta dálnice byla dřív a nebyla tak zvlněná a s mosty na spadnutí..

+3/0
11.4.2016 11:35

A25n12n86a 65V26e18s34e73l14á 3879860481650

Prosím vás a kdo zaplatí zbývajících 399 miliard ? Česko ?

0/0
11.4.2016 11:21

J51i40ř44í 78P37e79r96n17i65c54a 6232920794594

Aničko, vy jste ale veselá kopa :-)

0/0
11.4.2016 13:48

M28a74r78e67k 32G17a58j44d37a 4263664726272

To budou v Budapešti, Bělehradě a Bratislavě rádi, že jim přes cestrum pojedou kontajnerové lodě. ;-D;-D;-D

0/0
11.4.2016 11:14

E68v71ž44e73n 72H62u92m92l 7369204685

Aha takže to současné kontejnerové překladiště v Blave patrně nepřekládá kontejnery a Budapest ty lodě objizdi patrně po tom stále nedobudovanym městským okruhu ��

+8/0
11.4.2016 11:31

J11a43n 28Č23e59k57a73l 7719465584164

Hlavně k čemu má být překladiště v Hodoníně, když už je v Blavě i Vídni?

+1/0
11.4.2016 13:01

J98a34r30o64s41l16a16v 12M27i22k63u62š 4382443

Přesně tohle by mě taky zajímalo. Proč když to má být tak výhodné již dávno nedochází k překládce na kamiony v Bratislavě, když cesta po dálnici by byla k hranicím ČR a tomu uvažovanému překladišti u Hodonína jen asi 60km a půl hodiny jízdy navíc (stačí se podívat na mapu).

0/0
11.4.2016 14:12

J30a79n 50Š39m86í66d90a 7635208669872

... řekl bych, že těch nebezpečných 40tunových kamiónů je (z různých lobby důvodů) na dálnicích již nyní neúměrně mnoho; pokud se nabízí využítí i jiných možnosti velkopřepravy zboží mimo silniční síť, tak proč toho nevyužít? Mělo by být v našem zájmu preferovat bezpečnou přepravu nákladů s co nejnižšími dopady na naše životní prostředí.

0/0
11.4.2016 16:47

Š87t45ě84p79á52n 93F36r68a62n72c19l 8534179314850

Ale tím neodpovídáte na původní otázku - když ty lodě nejezdí do Bratislavy, proč by měly najednou začít jezdit o 60 km dál do Hodonína?

0/0
11.4.2016 20:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.