Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Kamioňáka probralo až houkání. Prorazil závoru a vlaku těsně ujel

Pouhé vteřiny scházely k tragédii na železničním přejezdu v Moravském Písku. Řidič kamionu na něm zůstal stát mezi závorami a k činnosti jej probralo až houkání přijíždějícího vlaku. Nakonec prorazil závoru a hrozícímu střetu těsně unikl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T24o52m17á55š 47K59r58a56i96n29a 7374590254588

Nedávno jsem byl v Polsku a trochu možná pochopil toho Poláka s kamionem ve Studénce. Jedu k přejezdu, který vypadá, že tudy už roky žádný vlak neprojel - všechno rezivé, vysoká tráva i mezi kolejemi, světla žádná, jen staré oprýskané šraňky. A najednou jdou závory dolů! Prvně šly dolů ty před přejezdem, pak, asi za minutu, ty za ním (+/- za minutu po spuštění těch prvních závor by už to Pendolino ve Studénce bylo na přejezdu) a pak... No, myslel jsem, že se ten vlak ještě vyrábí!!! Po 20 - 30 minutách čekání se konečně za dlouhého houkání objevil vlak...no vláček a rychlostí líné chůze projel přejezdem. Za přejezdem tak 30 lidí a pětikilometrová fronta aut...

0/0
24.6.2016 14:45

J87o40s31e75f 42T93r68n84k45a 9969912367689

To je tak když se auto rozjede na přejezd hned po zvednutí závor a nepočká, až přestane blikat červená....takových volů v ČR je, a nejsou to pouze řidiči kamiónů.

+5/0
28.4.2016 9:59

J82a91k73u62b 59P61r97o90k91e77š 6303828672233

Proč se vůbec něco takového děje? To tu logiku navrhoval někdo kdo v životě neviděl člověka? Je to naprosto pochopitelná chyba, ty závory jsou mnohem výraznější a signál, než blikající světlo. Je zcela pochopitelné, že na něj někdo zapomene.

Už nejsme ve století páry, proč přejezd nemůže být signalizovaný stejně, jako jakákoliv jiná křižovatka?

0/−5
30.4.2016 13:47

J45a82k81u59b 52P89r17o41k41e35š 6783708652703

Pro pana Šímu, technika tu má být pro lidi, ne lidé pro techniku. Taková věc má být jasná i člověku v polospánku.

0/−1
30.4.2016 17:23

B39ř16e20t63i21s89l75a63v 33Š66í77m96a 9264661952

Pane Prokeši:

1) Chcete-li mi neco sdelit, mel byste to udelat tak, abych si vás vzkaz mohl precíst, jako diskutér to snad znáte. Príspevku jsem si povsiml jen náhodou.

2) Kazdý clovek, který dostal ridicský prukaz, musí ovládat dopravní predpisy, ve kterých je uvedeno, ze závory jsou pouhé doplnkové zarízení a on musí respektovat cervené svetlo.... a pokud takovou základní vec neví, mel by mu být ridicák odebrán!Zajisté, ze je technika pro lidi, ale zatím lidstvo nedospelo tak daleko, aby technika ohlídala chování kazdého cloveka, i takové lemply, které vjízdejí na prejezd na cervenou.

Vase myslení mi pripomíná pacienty, kterí nechtejí pochopit, ze pri urcitých diagnózách musejí jizcelý zivot dodrzovat dietu, a vztekají se, ze je doktor musí vylécit ..... a zdravotnictví tu má být pro lidi, ne lidé pro zdravotnictví.

Taková věc má být jasná i člověku v polospánku.;-D

+2/0
3.5.2016 21:48

J62a10k92u74b 79P33r11o63k46e48š 6453618502603

Já ale nemluvím o tom co člověk ví, nebo by měl vědět, ale o tom, jak funguje lidský mozek. I vy můžete být třeba unavený, zastavíte vprostřed polí a půjdete pěšky? Asi ne, že? Když si vezmu, jaké množství informací, se zpracovává, na hloupé internetové stránky, aby jejich používání bylo co nejintuitivnější, zkoumá se, na jaké části uživatelé koukají jak dlouho, kde v tu dobu mají kurzor myši, na co se snaží/klikají. Jak pracuje marketing v obchodech, kde zpracovává umístění zboží, tak aby to motivovalo zákazníka nakoupit co nejvíce.

Doprava je v tomhle ohledu tak strašlivě pozadu, používá se několik profláklých triků, jako je zužování silnice, nebo optické zrychlování změnou vzdálenosti pruhů, ale třeba zabezpečení okolo železnice mi přijde jak z dob krále klacka. Proč existují tři druhy semaforů, proč proboha ten semafor zastavuje provoz 3 dny před tím, než se někdo rozmyslí, že ten vlak pojede? Proč ještě na polovině přejezdů trvá další století, než je spuštěn provoz, po tom co projel poslední vagon? Atd., atd.

Dnes máme podstatně lepší informace, o tom jak se lidé chovají v podvědomí, než jsme měli v 19. stol, když se ty železnice stavěli, proč v marketingu, ale i v designu automobilů to dokázali do svých produktů zapracovat, kdežto na železnici jsme s umělým zabezpečovačem, krok zpět od manuální obsluhy přejezdu?

0/−1
4.5.2016 16:11

J47a82n 88P95r37i61b84y67l 5660705767477

A ty naši pitomci jako Ťok tohodle využijí a zase budou plácat, jak je třeba zvednou pokuty na x-násobek, že jsou řidiči neponaučitelní.

Jistě že jsou neponaučitelní. A co jako čeká? Ťok chybně předpokládá, že exemplární tresty a likvidační pokuty něco změní, ale nezmění. Už teď mají na frekventovaných přejezdech kamery a řidiče co jezdí přes přejezdy na červenu pokutují, ale je jedno, zda takový řidič dostane pokutu 10.000, nebo 50.000.

Předpoklad, že čím vyšší represe dopadne na řidiče, kteří vjeli na přejezd na červenou, tím nižší bude počet dalších řidičů, kteří na něj vjedou v budoucnosti je mylná.

Jak tento případ krásně ukazuje, tak řidiče ze Srbska (tuším že to byl Srb) od jeho činu nijak neodradil fakt, že se tady udál tragický případ Polského řidiče s Pendolinem. A proč? Protože o tom pravděpodobně vůbec nevěděl. Srb prostě neví, co udělal jeden Polák kdesi v Čechách, stejně jako já nevím co spáchal například nějaký Ital ve Španělsku a tedy nemůže to na mě mít žádný výchovný účinek. Nezáleží, zda tady tomu Polákovi dáme pokutu 10.000, nebo ho za to popravíme. Srb to prostě NEVÍ a tedy to na jeho budoucí chování nebude mít vliv. On neví ani jaké tady za to máme tresty.

Ťok je v tomto jen populista. Prohlásit, že zvedne pokuty na x-násobek a případně to i udělat nic nestojí a část populace mu na to skočí. Příjemný vedlejší účinek pak bude vyšší zisk z pokut do rozpočtu. Na situaci to ovšem vůbec nic nezmění a stane se to znovu. Jediné co by fungovalo jsou konstrukční změny přejezdů. Nejspíš nadjezdy atd. Jenže to stojí peníze a práci a ani do jednoho se mu zjevně nechce.

+5/−3
28.4.2016 9:41

T80o59m24á81š 55K72l49í45m78a 4354847943843

jedinne co pomuze jsou ty retardery pevne prekazky uz jsem to prakrat videl padaji zavory zveda se retarder a pres nej se nikdo nedostane :D

a resit mosty ci podjezdy na prejezdech v mnozstvi prejezdu je to mimo nase $$$ moznosti

+1/−1
28.4.2016 10:00

J47o37s52e72f 25T75r38n34k13a 9859822877119

Takže náklaďák pak zůstane na koleji bez možnosti prorazit závoru? :-)

+1/−1
28.4.2016 10:04

J88a14n 20P94r43i31b97y41l 5510515497647

Taky mě napadly nějaké dvouúrovňové zábrany/signalizace. Např. druhá červená/závory o 50m dřív, které půjdou dolů o chvilku dřív. Aspoň pro ty nejfrekventovanější přejezdy, kde jede vlak chvilku po stažení závor. Mít ve věznicích pár desítek Poláků atd., zavřené až po tom co to udělali taky něco stojí a nic neřeší.

Nebo nějaké krátké a výstižné cedule ve více jazycích s nějakým textem ve smyslu "V případě uvíznutí máte 30s na proražení závor" atd. Účinnost by byla samozřejmě mnohem nižší, než nadjezd, ale taky za pakatel a třeba by to někdy pomohlo.

Zkrátka výše trestu pro někoho kdo už je "po činu" tomu činu nezabrání. Tady víc než kdekoliv jinde v našem represivním dopravním systému je vidět, že prevence přestupku je mnohem vhodnější, než represe pachatele po přestupku. Už i proto, že jde často o pachatele ze zahraničí, kteří nemají povědomí a represích, které dopadli na předchozí pachatele a taková represe na ně nemá účinek.

0/−3
28.4.2016 10:15

J92a71r21o14s80l22a97v 92M20a89c33h42a93i50n 6943470238762

Tak snad by asi stačilo aby nejdřív šla nájezdová závora a za minutu teprve odjezdová ne? Co je na tom k vymýšlení? Ať si jezdí na červenou která je ještě před závorami jak chtějí. Jediná daň za to pak bude, že všeci budou déle čekat. Pokud se bavíte o tom že pokuty za vjetí na červenou nic neřeší máte pravdu, eliminovat řidiče pokutou až po najetí na přejezd nic neřeší. Nicméně si myslím že jako hovádka jezdí stále ti stejní. Kdyby byli pořádné flastry na všechno, tak by takový řidič k tomu přejezdu ani nedojel. To je ovšem záležitost volebního práva, vzhledem k tomu že něco překračuje většina národa toto nikdy nemůže projít.

0/−3
28.4.2016 10:12

J72a40n 92P53r83i44b35y83l 5900635967527

Jenže například tyto případy zjevně spáchali cizinci. Nevíme kolikrát už v ČR byli. Jsou z jiného prostředí a ikdyž tady budeme mít likvidační represivní systém, tak může přijet někdo, kdo tu nikdy nebyl a neví o tom a bude se zase chovat takto. Nemůžeme tady pozavírat všechny špatné řidiče kamionů z celé Evropy. Jenom řešení, které bude na bázi prevence a bude ušité na vstupní podmínky, jaké jsou bude funkční. Represe, která by ráda změnila vstupní podmínky fungovat nebude. Je lepší si říct - řidiči jsou pitomci a nerespektují nám červenou a závory, tak vymyslíme řešení, které tu situaci eliminuje, než si říct řidiči jsou pitomci, nerespektují červenou a závory, tak jim za to budeme dávat likvidační flastry, zavírat je a oni se jednoho dne díky tomu změní.

Prevence situaci předchází.

Represe je jen pomsta za něco, co už se stalo.

+2/−3
28.4.2016 10:24

B94ř85e12t18i31s13l27a29v 31Š73í84m93a 9904981802

Jan Pribyl

Dobre se to poucuje od stolu, kdyz nemáte nejmensí predstavu, kolik by to stálo miliard udelat v nasí republice s tak hustou zeleznicí sítí vsude nadjezdy!Neco takového není v zádném státe Evropy.

Na to v nasí republice nikdy nebudou peníze, nemáme ani na porádné vozíky pro handicapované lidi, a meli bychom stavet neco jen kvuli nezodpovedným lemplum. A i kdybychom zili o chlebu a vode a vse cpali do tech nadjezdu, co by se melo dít do té doby, nez se vse postaví?Kde bychom brali miliony, které se nalejou do obetí nehod?

Nerespektovat cervenou na prejezdu muze jen jedinec - témer retardovaný, anebo clovek s poruchou osobnosti, který si myslí, ze on urcuje chod sveta.

+2/−1
28.4.2016 14:13

V76í10t 91B35r59z28o74b77o18h70a48t87ý 7750782963301

Možná by stačilo vystavět roky rokoucí plánovanou dálnici D55 (R55), která měla vést právě kolem inkriminovaného Moravského Písku.

0/0
28.4.2016 14:23

B43ř95e66t93i47s39l85a28v 91Š30í92m54a 9984541972

Ta by pomohla u Moravského Písku, jenze nezodpovední ridici jsou vsude, jízda pres prejezd na cervenou na oblíbenou zábavou psychopatu.

0/0
28.4.2016 14:38

V62í83t 63B57r82z98o37b46o34h30a17t93ý 7460822253511

Drtivá většina řidičů co jedou přes přejezd na červenou nejsou psychopati ... výše o tom i píšu, zkrátka jsou u nás silnice přetížené, navíc plné uzavírek a mnohdy zbytečných omezení, profesním řidičům to natolik komplikuje už tak komplikovaný život, že se pak častěji dopouštějí hrubých chyb, samozřejmě, pokud to nezvládají neměli by to dělat, nicméně toto pravidlo zrovna dvakrát nepomůže těm co jsou těmito nezodpovědnými řidiči ohroženi - jako například cestující v onom vlaku. Hustější síť tranzitních silnic může za jedno pomoct jak těmto chybám, tak se na jejím základě dá například v mnoha případech zabránit tranzitní dopravě vjezd do měst, což sice primárně nepomůže na přejezdech, ale zejména uleví občanům ve městech

0/0
28.4.2016 14:47

J50a34n 52P50r97i33b15y42l 5460235727437

1) Neřekl jsem všude nadjezdy. To lžete. Problém je na frekventovaných přejezdech, obvykle s koridory a těch moc není. Jde o to, že tyto přejezdy není možné uzavřít třeba už 2-3 minuty před vlakem, protože tudy těch vlaků jezdí tolik, že by byl přejezd uzavřený několik hodin denně, takže se závory stahují jen desítky vteřin před vlakem a když se tam pak vyskytne nějaký trouba co to tam zapíchne s náklaďákem, tak není čas na reakci. Jen u toho Pendolina byla škoda na vlaku za 150 milionu. Dale poškozeny přejezd, nádraží a ztráty na životech a léčebné výlohy. Za to by už možná nějaký nadjezd byl.

2) Nějak jsem z vašeho příspěvku nepochopil, co tím chcete říct. Postěžoval jste si jak je všechno na h***, ale jaksi ani náznak toho, co by se podle vás mělo udělat. Je to jen takový prázdný výkřik bez obsahu.

0/−2
28.4.2016 14:29

B39ř35e29t78i63s71l85a13v 21Š30í24m31a 9164581422

1) Napsal jste ....."Ťok je v tomto jen populista. Prohlásit, že zvedne pokuty na x-násobek ...... Jediné co by fungovalo jsou konstrukční změny přejezdů. Nejspíš nadjezdy atd. Jenže to stojí peníze a práci a ani do jednoho se mu zjevně nechce" .......... Kde je z toho poznat, že se vám jedná pouze o koridory, abyste si mohl dovolit mne urázet?

A vase dalsí tvrzení, ze na koridorech není moc frekventovaných prejezdu, není pravdivé.

2) Nesnazte se o projekci svého chování do mého. Pouze jsem uvedl konkrétní, vseobecne známá fakta, proc jsou vase nápady nerealizovatelné. Pouziju-li vás slovník, tak lžete, protoze jsem si ..... "nepostěžoval jak je všechno na h*** " !

Tohle je bezná laická diskuze, nehodlám radit vsem, jako to delávají zneuznaní vynálezci.;-D Verím odborníkum, ze zabezpecení nasich prejezdu odpovídá evropským standardum. Dál je potreba dodrzovat dopravní predpisy.

0/0
29.4.2016 11:33

J73a40n 45P48r45i75b78y51l 5300555137107

Hezky jsem ti to tady sepsal včetně dohledaných dat ze správy železnic, kde je jasně uvedeno, že z 8000 přejezdů je jen pár desítek na koridoru, ale protože jsem ti tam napsal i jakej jsi blb**, idi** a trou**, tak to redakční systém zřejmě neschválil. Asi mají filtr na slova. Znova to psát nebudu, protože při tvém IQ to tady můžu nahučet do zdi a bude to stejné.

0/0
29.4.2016 12:00

J38a78n 30P21r68i35b92y17l 5980105377397

Už tu je ten předchozí...

0/0
29.4.2016 12:01

B74ř95e21t39i30s19l31a44v 48Š90í40m12a 9104741362

Ztratil se příspěvek, kterým jsem odpovídal na spoustu tvých nadávek.

Dodatečnými výklady nic nezměníš na tom, že lžeš ty, nikde jsi předtím nepsal, že se ti jedná pouze o situace, kde jsou na koridoru přejezdy silnic 1. třídy. Právě Moravského Písku by se to netýkalo.

Nezodpovědné chování v dopravním provozu vykazuje mnoho lidí s podprůměrnou inteligencí a lidí s psychopatickými rysy, všichni jsou plně zodpovědní za své činy. V něčem se projevují různě, ale mají společné to, že hledí především na sebe a vždy jsou schopni použít množství výmluv za jakékoliv své jednání, i za trestné činy.

Tvé úsilovné snahy o mlžení a převádění pozornosti k nadjezdům od nezodpovědných řidičů, směšné neumětelské návrhy na údajně lepší zabezpečení přejezdů, používání sprostých nadávek a urážek, o tobě něco významného signalizují.

0/0
30.4.2016 12:20

J67a59n 82P97r33i59b71y56l 5340895187547

Kazdej, kdo neni trouba by pochopil, ze nemluvim o budovani nadjezdu na polnich cestach a nefrekventovanych silnickach. Obzvlast, kdyz je to pod clankem o prejezdu ka koridoru.

Ty argumentujes, ze jsem vyslovne neuvedl, ze nemyslim na vsech silnicich a tudiz jsem logicky myslel vsechny.

Ty jako cekas, kdyz jde tvoje stara do kramu a ty ji reknes "kup piva", ze ti prinese vsech 3425 kusu lahvacu co tam zrovna maj? Asi ne. Tak se tu uz neztrapnuj a mlc, nebo se zesmesnis znovu.

0/−1
30.4.2016 16:17

B94ř23e51t43i72s12l15a73v 49Š63í48m31a 9204341682

Kazdej, kdo neni trouba, by pochopil, ze závazné nehody i prerazené závory nebyly na zeleznicních prejezdech se silnicemi 1. trídy.....

Zbytecne se predvádís, ty prisprostlé eko.... a mne se tvé kecy a predvádení nedotknou.;-D

0/0
3.5.2016 21:38

J60a47k47u28b 20P93r97o35k56e25š 6123148792123

A opravdu potřebujeme železnici do každých Kotěhůlek? Stojí to obrovské množství peněz na dotacích nevytížených vlaků, komplikuje to dopravu. Proč nenechat železnici jen na delší vzdálenosti a dopravu mezi vesnicemi vyřešit (mini)busy.

0/−2
28.4.2016 17:32

B48ř85e48t21i64s35l31a96v 57Š67í10m94a 9104861132

A opravdu potrebujeme, aby se provoz na silnicích jeste rozsíril?

Do nekterých míst, napr. na Sumave, by se v zime autobusy nedostaly. Naopak by se cást dálkové prepravy mela presunout ze silnice zpet na zeleznici. Jako to mají treba ve Svýcarsku, protoze je to bezpecnejsí a ekologictejsí doprava. Mnohé trate byly zrekonstruovány a nove zabezpeceny, nyní by to prislo v nivec jen proto, ze nekterí ridici se chovají nezodpovedne.

Ale nechal bych to na konkrétních odbornících, na lidech, kterí v tech Kotěhůlkách bydlí a na politicích.

0/0
30.4.2016 10:05

J20a61k86u97b 89P20r19o86k71e97š 6593968862933

Je nesmysl aby pro pár lidí jezdil vlak s kapacitou stovky, takže pokud si budou provoz obyvatelé Kotěhůlek platit sami, tak s tím nemám problém. Jeden mikrobus ráno a jeden večer nám provoz nijak nezahustí. O proti tomu, investovat peníze které se utápí v nevyužitých lokálkách, k tomu, aby koridory byly bez přejezdů a fungovala dálková doprava. Když bude vlak z Prahy do Brna/Ostravy jezdit za +- hodinu, bude tam možnost dobít si notebook/telefon, vagony budou čisté, člověk nebude potřebovat speciální školu na to aby se vyznal v tarifech a jízdních řádech, nepotřebuje 2 slevové karty a permanentní lístek na milion kilometrů, aby dostal nějakou rozumnou cenu, ve vlaku bude maximálně tolik lidí, kolik je tam míst k sezení a ne, že v případě, kdy potřebujete na toaletu, tak nemáte šanci, protože ulička je narvaná lidmi, to jsou důvody proč lidé nejezdí vlakem.

Když potřebuju jet z Brna do Prahy, tak raději jedu autobusem, protože i mírně stísněné podmínky v autobuse jsou 10x pohodlnější než vlak, nemluvě o tom, že mám asi extra smůlu, protože ČD ohlašuje jaké na trať nasadila moderní vozy, ale já zatím žádný nepotkal, pořád to vypadá stejně jak před 25 lety. To i ty příměstské elefanty, které jezdí u Prahy a vypadají, jak z 80. let jsou proti tomu výkřikem pokroku.

Mám dojem, že železnice je v současnosti takový anachronismus, ustrnula někde v romatických parních lokomotivách a funguje spíš pro nadšence, než běžný provoz. Na to, že by to měla být primárně konkurence letecké dopravě, tak je to slabota. Fungování a samotná existence železničních přejezdů, minimálně na hlavních tratích celou parodii jen dokresluje, naprosto nerespektuje, že čas je to nejvzácnější co máme a proto ho chce na cestě každý strávit co nejméně, to platí jak pro cestující ve vlaku, tak pro řidiče, čekající 10 - 15 minut zbytečně na přejezdu.

0/−1
30.4.2016 13:40

B27ř69e96t35i70s11l77a10v 19Š55í97m47a 9624891792

Už jste asi dlouho rychlíkem nejel, na hlavních tazích jezdí řadu let vlaky ve stejný čas po hodině a na koridorech častěji, bez problémů koupím jízdenku s místenkou, přes internet je kromě Pendolína místenka zdarma. Nacpané chodbičky jsem viděl jen vyjímečně. Také se dá jezdit povinně místenkovými vlaky, tam návaly v chodbičkách být nemohou.

Na regionální tratě si samozřejmě přispívají kraje, pokud jste z Brna, nemusíte se zajímat o to, co a jak často jezdí ve Středočeském kraji.

Chcete-li jezdit autobusem, jezděte si, já tak někdy jedu z Prahy do Plzně - na krátkou trasu, na dlouhé trasy mi autobus nevyhovuje, z Prahy do Brna jezdím vždy jen rychlíkem, a do Ostravy většinou Pendolínem, objednám si jídlo v jídelním voze, lépe si natáhnu nohy. Vlaky jsou pro mne pohodlnější než autobus, i než letadlo do Vídně nebo Berlína.

Zkuste se podívat do Švýcarska, že železnice není anachronismus, naopak. Tam se běžně jezdí na dovolenou lůžkovým vlakem, který veze i vagony, kam si cestují dají svá auta.

+1/0
30.4.2016 14:13

J28a25k92u21b 31P46r63o24k15e88š 6913398982763

Vlakem jsem jel naposledy asi v polovině února, právě pod dojmem toho, že je stále prezentováno, jak jsou nasazovány nové vozy, z Brna do Jihlavy, prozřetelnost mi napověděla a vzal jsem 1. třídu, ne že by to byla první třída, ale alespoň tam bylo ticho, protože jsem byl v celém vagonu sám.

Moderního tam nebylo zhola nic, klasická konstrukce, nevím jak se to jmenuje, zelený hnusný vagon s kupé, ušmudlané sedačky, stejná konstrukce, jak v klasickém koženkovém, jen tady to byl hadr. Pod oknem pidistoleček na tlačenku, žádná možnost po cestě pracovat, nebo dělat cokoliv produktivnějšího než spát nebo čučet z okna. Před tím, jsem jel asi před rokem a půl, Brno-Praha, místenka do tichého oddílu, dojem z vozu úplně stejný, jen popisky byly v maďarštině, navíc ještě hluk a průvodčí, který nedokázal usměrnit jednoho opilce a bandu puberťáků, aby mi alespoň nepřeřvávali sluchátka.

Před pár lety jsem byl v Belgii, kde jsem jezdil vlakem, dojem z cestování naprosto jiný byly to jen obyčejné velkokapacitní vozy, ale ke každému sedadlu byl stoleček, všechno čisté a nikdo nikde nestál v uličce.

Železnice u nás je anachronismus, možná jsem to tak nezdůraznil. Souprava vážící desítky tun, jede do každé dědiny aby tam vyzvedla jednu babičku. Místo toho, aby babička dojela do nějakého uzlu a tam přestoupila. Týká se to samozřejmě i autobusů, kdy autobus objede okolní vesnice a pravidelně v něm jezdí 3 lidé včetně řidiče. Při tom by bylo podstatně jednodušší, kdyby si místní Venca z kravína, místo vytuněné Octavky koupil třeba Ford Galaxy a ty babky k tomu doktorovi dovezl na ŽL. On by si přivydělal, po tom co ráno nakrmí, a vykydá, stejně nemá do čeho píchnout a do práce jde zase až na večer. Bylo by to levnější i ekologičtější.

Co se týče Švýcarů, ti mnohdy nemají jinou možnost, protože jiný než železniční tunel pod horami nevede. Švýcarskou veřejnou dopravu jsem zatím nepoužil, ale věřím, že bud na úrovni třeba té Belgické.

0/0
30.4.2016 15:44

R22o14b38e43r13t 40V96a12l69e39n85t35a 6206519417104

Další kamion na přejezdu....za srážku s Pendolinem mohl řidič z Polska, na stejném přejezdu pár dní poté zase další kamion s řidičem z Polska....není tento taky z Polska?

0/0
28.4.2016 9:19

P52e57t28r 17S53p82a65t84z64i57e62r55e90r 7454782705784

je to marný, je to marný, je to marný....k tomu už ani není co říct. Ale pak jsem viděl situaci, kdy řidič náklaďáku vjel na přejezd a nešlo mu přeřadit a zůstal na něm stát. Měl štěstí, že vlak je až za dlouho, takže se odsud dostal. Proto nevím jestli to je někde v předpisech nebo to je nepsané pravidlo..s náklaďákem, autobusem, traktorem...vždy řadit až když jsem celou délkou za přejezdem.

0/−1
28.4.2016 8:24

I32v95a50n 69H13o59l59a81s 5257557638357

V předpisech to samozřejmě zakázáno je. Právě proto, aby tam ta převodovka nevyplivla.

+1/0
29.4.2016 9:21

M95i35r22o82s15l46a43v 20V90y33k39o47u52p77i55l 3760516203345

Tyto pip neodradí ani trest smrti. On nemůže počkat. Okamžitě zavřít.

+4/0
28.4.2016 6:52

J59a24n 55J87e54m89e40l48k97a 1675340

A mohlo být zase o lokomotivu za 150 milionů míň.

+1/0
27.4.2016 23:34

P37e37t12r 59F67i31a49l71a 9853976443603

A hlavně šlo o životy lidí!

Strojvedoucí začal brzdit a pak měl jistě pořádné dilema, troubit stále na toho blba anebo utéct dozadu do lokomotivy.....

V televizi říkali, že ten kamioňák není ve vazbě. Jak mohli pustit podvodníka, který od těch přeražených závor ještě ujel.

+1/−2
28.4.2016 0:03

J86i98ř66í 13O26u35k13r81o40p14e31c 5140218503479

Pochopitelně, že není ve vazbě. Bylo by nesmyslné mu dávat vazbu. Není důvod.

+6/−2
28.4.2016 0:50

J67a92r74o96s45l51a66v 94D12u45n92d19a 1343372786340

A proč tedy šel do vazby Rumun (také cizinec), který to s kamiónem u Plzně namastil do auta plného jeho spoluobčanů?

Protože, jak zdůvodnila policie, se báli útěku. Tady, u flastru až za 8 let, se útěku nebojí?

+3/0
28.4.2016 7:24

V35í24t 62B68r87z86o86b23o23h93a85t92ý 7330152963481

Vidíte ten rozdíl, kdy někdo sice poruší předpis, ale zachová se duchaplně a prorazí závoru, aby zabránil střetu a mezi tím, kdy někdo narve do auta plného lidí? To je právě ten rozdíl mezi vazbou a uložením pokuty na svobodě.

+1/−3
28.4.2016 9:05

P27e83t81r 78F21i10a97l18a 9303136633663

Jistě, je to rozdíl, jen jiný než tvrdíte, to by chtělo znát skutečné okolnosti, než začnete vykládat své teorie.

Rumun to napálil do auta, protože to těžko mohl ubrzdit, když nějaký primitiv náhle zastavil na dálnici a začal couvat!

Ale kamioňák se choval jako naprosto nezodpovědný blb a podvodník!

+2/0
28.4.2016 9:27

V33í25t 78B54r60z79o94b88o57h80a58t79ý 7150602833501

Jenomže zákon nerozlišuje míru idiocismu různých řidičů, ale skutečné skutky. Případ na dálnici neznám, nedokážu to posuzovat lépe, než co jsem se dočetl z příspěvku na který reaguju. Nicméně nezodpovědného řidiče, který ujel po poškození drážního zabezpeční skutečně není třeba zavírat, chtít po něm (po jeho pojišťovně) úhradu škod, potrestat jej pokutou na horní hranici klidně, ale i když se neustále snažíte podsouvat, za co všechno může, tak díky souhře událostí (byť zapříčiněných ostatními zůčastněnými) k nehodě zkrátka nedošlo.

+1/−3
28.4.2016 9:35

P65e72t71r 95F47i53a91l49a 9553106223343

K nehodě došlo, to je i to přeražení závor, a ohrožení bezpečnosti je také trestný čin!

I pokus o krádež, vraždu apod. je trestný čin, nemůže se říkat, že se nic nestalo.

A dokud primitivové, jako je ten řidič kamionu, nebudou trestáni nejvyšší možnou sazbou a nepůjdou na tvrdo sedět, k nápravě nedojde!

+2/0
28.4.2016 9:44

J25o53s47e84f 33T29r88n97k25a 9419422527209

Nedojde k nápravě...jedná se o zkratovité jednání...zvedne se závora, tak jedu...a na červenou už se nedívají....tohle nějaká represe nezastaví....tohle se musí řešit už v autoškolách a u přezkoušení.

0/0
28.4.2016 10:01

B18ř89e45t34i11s72l59a26v 57Š52í57m41a 9674291792

Josef Trnka

Nerespektování cervené na prejezdu není zkratkovité jednání, je to nezodpovednost a flákarina!

Tak se chovají lidé se znacne podprumernou inteligencí anebo lidé s poruchou osobnosti. Bohuzel u lidí s prumernou inteligencí jsou v klidovém stavu psychopatické sklony tezko odhalitelné. Ale znacne podprumerné IQ se zjistí lehce, a takoví lidé by nemeli být profesionálními ridici. Strojvedoucí má maturitu a jeste musí slozit psychotechnické zkousky (napr. Gross je nemel), ale papíry na silnici dostane kdejaký .....Rv

Portugalský ridic byl ve vazbe a tento ne!

+1/0
28.4.2016 14:10

V32í38t 97B60r66z69o72b13o43h73a56t84ý 7710852353341

předně pletete si přestupek a trestný čin ... pokus o přestupek jaksi neexistuje, proražení závor je prokazatelně čin který zabránil nehodě .... navíc jsem nikde neřekl, že se nic nestalo - stalo, ale k nehodě nedošlo. K nápravě nedojde i kdyby jim za to sekali hlavy, ve středověku za krádež sekali ruce a taky se vesele kradlo dál. Jde spíš o to, že policisté tak nějak u přejezdů řidiče nepokutují, takže i kdyby byl zaveden mnou zmíněný trest hrdelní tak drtivá většina přestupců tomu stejně unikne.

+1/−2
28.4.2016 11:31

B39ř28e85t38i63s55l24a53v 36Š62í18m67a 9114891522

Vít Brzobohatý

To si pak plete ..."přestupek a trestný čin" ... mnoho lidí, média, policie atd., a jak by za ..."přestupek" ... mohlo ridici hrozit az osm let vezení?

Kdyby za prímé ohrození bezpecnosti a lidských zivotu byl pouhý prestupek, je to v nasem státe se soudnictvím hodne spatné!

+2/0
28.4.2016 14:26

V64í10t 19B74r86z42o80b85o49h45a85t12ý 7600542863861

obecné ohrožení je trestný čin, projetí na červenou stejně jako vjetí na přejezd, když bliká červená je přestupek, já reagoval na to, že pán to vše míchal dohromady, přičemž oboje vychází uplně z jiného zákona

0/−1
28.4.2016 14:51

F39i31l28i27p 23S81i89r25o76t23e54k 9332139602141

A co takhle obecné ohrožení z nedbalosti?

+3/0
28.4.2016 10:11

V52í30t 90B84r62z20o48b90o57h41a45t92ý 7760532633981

Moc právu nerozumíte, viďte? Soud v takovýchto případech, zkoumá, jak vinník případné ohrožení způsobil (ono je taky docela možné, že ony závory šli nahoru, a hned padly dolů, což mohlo řidiče uvést v omyl - nedávno se podobný případ stal na stejné trati ve Spytihněvy) a potom taky, zda se snažil vinník zmírnit následky svého činnu, což prokazatelně udělal proražením závory. Samozřejmě přitěžující bude to ujetí. Každopádně se ale nedá na právo dívat jediným paragrafem, který Vás napadne. Lidé dělají chyby téměř pořád a ruku na srdce, Vy určitě taky, nikdo není neomylný - bohužel zákon o silničním provozu toto nereflektuje a chová se k lidem jako k neomylným počítačům, kteří jsou pak natolik vystresováni, že dělají chyb ještě více a například vjíždějí pod vlak. Pokud by došlo k zavírání řidičů za každé ohrožení silničního provozu, tak by jaksi za chvíli neměl kdo jezdit......tak to prostě je - tomuto řidiči patří vysoký trest, ale odnětí svobody do doby řádného odsouzení je trest přemrštěný, už jen proto, že narozdíl od onoho Poláka ze studénky nevyskočil z kabiny a nesnažil se utéct.

0/−3
28.4.2016 11:46

B49ř74e78t45i82s72l39a82v 20Š92í96m72a 9874571812

Vít Brzobohatý

Patríte mezi podobné ridice, ze toho cizince tolik bráníte?;-D

Kde berete drzost vycítat tady diskutérovi ....... "i když se neustále snažíte podsouvat, za co všechno může",..... cemu ríkáte podsouvání, kdyz nikdo jiný vinu nemá, on ten ridic nemuze za své provinení?

Mel by líbat ruce strojvedoucímu vlaku, do srázky chybely asi 4 sec!

Ve vazbe byl i portugalský ridic, který se nakonec sám zachoval duchaprítomne a závoru prerazil, nepotreboval k tomu zádné houkání, ale tohoto nezodpovedného flákace propustili.Rv

+1/0
28.4.2016 13:57

V87í40t 83B58r39z62o12b34o28h82a36t68ý 7800452953481

Já jsem člověk pragmatický a rozhodně se na problematiku nedívám očima davu, který chce někoho lynčovat. Nesnižuji jeho vinu - několikrát jsem tu psal, že řidiči patří trest třeba i na horní hranici, jeho zavinění musí nicméně posoudit někdo k tomu určený, třeba soud, nebo správní orgán. Vazba je tak nějak krajní prostředek a měl by se užívat s mírou, v dnešní době se však tak nějak používá účelově a mnohdy bezdůvodně.

Mimochodem kde Vy berete tu drzost mne stavět na úroveň tohoto řidiče?

0/0
28.4.2016 14:21

B33ř59e54t82i37s81l67a29v 79Š90í18m73a 9684231742

Vase reci o lyncování jsou trapné. Lidé mají delat svou práci porádne, a práve dav se casto snazí provinilce a zlocince omlouvat.

Z vaseho príspevku: ".... (ono je taky docela možné,že ony závory šli nahoru, a hned padly dolů, což mohlo řidiče uvést v omyl - nedávno se podobný případ stal na stejné trati ve Spytihněvy) a potom taky, zda se snažil vinník zmírnit následky svého činnu, což prokazatelně udělal proražením závory....... narozdíl od onoho Polákaze studénky nevyskočil z kabiny a nesnažil se utéct." ..............

Pokud ridice muze privést v omyl, ze jdou závory nahoru a pak hned spadnou dolu, znamená to, ze nezná dopravní predpisy a nemá na silnici co delat, protoze ohrozuje bezpecnost!

Polák ve Studénce neutekl z kabíny, a tento ridic zustal stál na prejezdu jako on, a sám by nic nenapravil, probralo ho az houkání vlaku. Je to jasne uvedeno jiz v nadpisu clánku.

Mimochodem, v diskuzi je dobrým zvykem hovorit s diskutéry jejich recí a vzhledem k tomu, jakým stylem písete príspevky, mohl jsem vám dát takový dotaz. Nehlede k tomu, ze oproti vasemu napadání a výmyslum - jsem pouze polozil otázku.:-)

+1/0
29.4.2016 11:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.