Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žádní démoni, ale prostí vojáci. O hrobech Němců dlouho lidé nevěděli

Na paměť obětem I. a II. světové války. Tak zní epitaf na pomníku v odlehlé části hodonínského hřbitova. Podle historiků Jiřího Mráky a Petra Grubera je pod ním pohřbeno 130 mladých Němců. A to jen kousek od hrobů Rudoarmějců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P54e97t93r 82D83v24o22ř88á11k 4158856797983

Nevím co napsat, abych nebyl sprostý. Byli to Němci. Agresoři. Dobyvatelé. Začali největší válku v historii. Zničili mnoho miliónů životů. Kašlat na ně.

0/0
3.5.2016 14:23
Foto

J53a19n 49Č37e61r60m32á35k 4909738185167

za války se událo mnoho zvěrstvev na všech stranách... Ostatně diktatura krvavého režimu i ona atmosféra a jisté strádání člověka otupí a udržet si lidskost je pak velmi těžké... Tím spíš, že tam vše je řízeno rozkazy a poslušností v jejich plnění

Do jisté míry platí totéž bezprostředně po válce, ovšem horší je, že údajně domokratický a právní stát toleruje toto chování a to nejen k zajatým vojákům, nýbrž i k dětem... A ve finále udělí těmto samozvaným mstitelům- zločincům generální amnestii a naši současníci takového představitele ještě ověnčí titulem "zasloužil se o stát"!...

+1/0
1.5.2016 17:16

K10a63r73e48l 14D69r89d91a 6764282577

Dnes jsem Vám vynadal u těch plastových figurek stupidně znázorňující brutalitu a perverznost RG, kam jste připsal odsudek Beneše a stejně jako zde omlouváte Němce, kterým snad bylo vraždění Čechů totalitou nařízeno a je omluvitelné, zatímco Češi vraždili asi ze samé radosti, jak to vidí katolíci. Rv

Melete tady obstarožní propagandu Landsmanšaftu a kritizujete události, jak kdyby se odehrály včera a my je snad prosadili, spáchali, schválili a glorifikovali.

Beru Vás jako ukázku katolické demagogie a sprostoty s jakou Katolická církev přepisuje české dějiny ve prospěch českých Němců, šlechty a Katolické církve. Vždyť se svým Písmem v ruce neděláte nic jiného než, že pomlouváte a urážíte společnost jejíž jste snad i členem, a přitom vytahujete fakta, která jsou dnes maximálně předmětem historie, ale ne předmětem aktuálního chování české společnosti, jak prolhaně opakovaně tvrdíte. Rv

Beru to jako další nechutnou katolickou lež s cílem poškození Česka. Rv

(Nejspíš takto dospělo ke svému "svědomí" Brno v roce 2015. Ostatně brněnským Němcům se mj. luxusně omlouvali zastupitelé KDU-ČSL a TOP 09.)

http://usti.idnes.cz/kontroverzni-vystava-fotografa-houdka-v-usti-o-odsunu-nemcu-p57-/usti-zpravy.aspx?c=A160414_143201_usti-zpravy_vac2

0/−2
1.5.2016 18:01

K93a77r15e22l 17D26r74d39a 6174252807

Pro vysvětlení, to zasloužení o stát, je pomluva - odsudek - prezidenta Beneše, co tady pan Čermák šíří. Katolíci a jejich trvalá vlastizrada... Rv

Přitom druhá světová začínala katolickým masakrem ve Španělsku a Hitlera podpořily klerofašistické režimy Španělska, Portugalska, Itálie, Slovenska, Chorvatska... Na účelové vraždění samotných katolíků se u Čermáků při souzení Beneše rádo zapomíná. ;-)

0/0
1.5.2016 18:21
Foto

J17a96n 96Č10e62r33m84á75k 4819968425887

já tu o náboženstvích nehovořil, pane Drdo... Ale je od vás hezké, že na KC stále vzpomínáte... Nejspíš s ní vstáváte i jdete spát... V tom bych se asi od vás mohl učit, neboť já na ni často zapomínám (možná byste mohl i častěji myslet přímo na Krista) a snažím se brát věci jak jsou a přirozeně plynou... Opravdu se nesnažím za vším vidět nějaké spiknutí ani nevidím každý problém jen na jedné straně... Asi bude těžké být vaším přítelem či manželkou, když jediný vše víte a máte ve všem pravdu... 8-o;-D

+1/0
1.5.2016 18:43

K47a41r46e74l 38D62r27d71a 6184142477

Na Krista myslím v prvé řadě. Nechci být spojován s Vámi podobnými. Pro mě je Katolická církev, i díky Vám, klamavá, protičeská a tím nepřijatelná. Podle mě katolíci naprosto nechutným způsobem ukradli Čechům v Česku nejpřirozenější církev a brání jim praktikovat víru. Musel bych se nelidsky ponížit a zatratit své předky, abych se mohl stát katolíkem. Je hrůzné, že taková podlost může legálně existovat v 21. století. Rv

V tomto kontextu vnímám všechny Vaše výroky a urážky.

Sudetoněmecký problém tady opakovaně komentujete jednoznačně jednostranně, přes odsudky Beneše a ve prospěch českých Němců. Klamete i v tom, jste naladěn jen na protičeský názor. Je to podle mě také oficiální postoj Katolické církve, či velké části jejích představitelů. Rv

Právě jsem našel zajímavou autorku, Evu Hahnovou. Píše v Německu a věnuje se česko-německým vztahům. Přesně jednostranné Vaše, katolické a sudetoněmecké názory podrobila kritice a přinesla dost komplexní a objektivní pohled na celou problematiku. Za to ji Sudeťáci vyhodili z Collegia Carolina v Mnichově. Rádi slyší jen ponížené omluvy Brna. Na to si potrpí. Najít v této demagogii trochu pravdy, ale nesnesou.

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Eva-Hahnova-Proc-se-v-ceskych-zemich-tolik-vrazdilo-380488

0/−1
1.5.2016 22:31
Foto

J37a56n 84Č61e10r89m36á87k 4709838815657

1) je dobře, že na Krista myslíte.

2) Pokud hovoříte o původním křesťanství v Česku, tak to bylo právě katolické.

3) Je dobře, že se o dějstvích spojených s 2. WW a událostmi po ní začalo konečně otevřeně diskutovat. Protiněmeckých jednostranných kampaní jsme si za posledních 50 let užili víc než dost...

A i já se snažím o objektivitu a smírný tón, což se promítá ve všech mých příspěvcích na toto téma... N icméně nikdo a nic mě nepřesvědčí o správnosti jednání prezidenta Beneše, který měl minimálně lupiče a násilníky s rudou páskou na rukávu klepnout přes prsty a nikoliv jim dávat generální milost...

A toto jsou mé názory nijak nesouvisející s KC. Mnoho katolíků včetně části mých příbuzných i mého otce smýšlí o těchto událostech jinak. Přesto si s nimi nebudu nadávat a vystupovat podobně jako vy!... Mohl byste už svou zapšklost a averzi odložit a zkusit se ponořit trochu do hloubky a objektivně se podívat na historii. Minimálně v národních a religiozně-národních dějinách...

To bych ovšem asi po vás chtěl příliš, že?... Nicméně, 30. letá válka skončila již před několika stoletími a církve již dlouho jdou po stezkách smíření... Škoda, že vám to dosud nedošlo...

Přeji hezký večer...

0/0
2.5.2016 22:07

K51a17r68e36l 67D91r52d74a 6264602887

Katolická církev hledá smíření až po velké krizi, kdy šlo o její zánik pro středověkou zaostalost, která se nesla v duchu vyhroceného antikomunismu a otevřené nenávisti k celému světu. Smíření přišlo s Janem Pavlem XXIII. Toliko sranda papežem, který byl zvolen omylem s cílem, že rychle umře. On, s vtipem sobě vlastním, ale reformoval zapšklé katolíky. Ukončil protikomunistickou rétoriku studené války a otočil Katolickou církev k evangelizaci a smířlivosti. A to přes odpor konzervativních katolíků, kteří existují stále. Je to velmi mladá historie. A katolíci jdou cestou smíření je "pár posledních let". Tolik fakta.

Podívejte se laskavě někdy sám na tu historii. A nechoďte až k roku 1620. Projděte si laskavě to Španělsko a druhou světovou, když tady tak zasvěceně soudíte a odsuzujete druhé.

Jinak registruji, že lžete, neustále a pořád, nejen ve faktech, ale i v sebereflexi. Žádný smířlivý tón neznáte.

Pokud jde o Beneše, projděte si tu Hahnovou. Tvrdí, že dík válečným událostem bylo Československo zemí v rozkladu, kde se státní správa obnovovala pomalu. Situace, která vede k lynčům a pogromům. Podle všeho s tím Beneš moc dělat nemohl.

Je to sudetoněmecká demagogie, jak organizovaní a dobře připravení Češi na ně pod velením Beneše vletěli v květnu 1945 a prováděli pogromy záměrně dle rozkazů z Prahy. Zní to jako blbost, a zdá se, že to blbost bude. Odpovídá to německé představě pořádku a organizace. Tak hlavně, že mají takové hlouposti své české stoupence, třeba Vás.

0/0
3.5.2016 6:10

J66o80s69e50f 46K76r89o53u72p12a 1589682526778

Leží tam naši bratři Němci

0/0
1.5.2016 17:04

S71t84a85n54i19s71l14a64v 74R94o67s68e35c58k78ý 9655389311759

Rudoarmějců s velkým R? To se nepsalo ani před rokem 1989!

0/0
1.5.2016 10:33

K67a27r79e39l 48D89r20d79a 6404192637

Sudetoněmeckou problematikou se zabývám roky. To co se děje v Brně mě vytáčí. Německé zapšklé město, trvale otravující ostatní hantecem... a najednou objevuje s očima navrch hlavy nějaké odsuny Němců a spouští ponížené omluvy. Mám to chápat jako společnost, co je o 20-40 let opožděná oproti ostatní české společnosti? (A jaké hlouposti kolem Němců k tomu umí stvořit katolíci... Že by i to hrálo roli v Brně?)

Jinak jsem si neuvědomil, je zde květen a opět začíná hloupá proněmecká kampaň bulváru iDNES. Uměle vytvořené plky "juniorských nedostudovaných redaktorů z Brna" bez hlavy a paty, které mají české čtenáře hlavně urážet. Kampaň, co jede vždy v květnu a nově se tvrdí, že je třeba otočit o 180 stupňů. Že ruských hrdinů už bylo dost, teď je třeba připomínat v květnu hlavně Němce. Rv

Pomník stojí na hřbitově v Hodoníně snad 20 let. Počty padlých Němců jsou roky známé. Tento text je tady jen proto, že nějaké takovéto tlachání muselo v květnu vyjít. Rv

V Hodoníně padlo 130 německých vojáků, dohromady i v okolí asi 200-250. Rudoarmějců tady padlo 1200 a Rumunů 600.

http://www.vets.cz/vpm/mista/obec/963/?do=vp-showPage

https://cs.wikipedia.org/wiki/Boje_o_Hodon%C3%ADn_a_okol%C3%AD_v_roce_1945

https://cs.wikipedia.org/wiki/Leteck%C3%A1_v%C3%A1lka_nad_Hodon%C3%ADnskem

http://www.hodonin.ic.cz/Start-Mapa-Valka.html

0/−5
1.5.2016 10:04

V91l48a26d58i95m17í65r 29H16o88l83ý 8124151746827

Přeci i vojáci Wermachtu nosili "psí známky", nebo ne?

+1/0
30.4.2016 21:56

M76i50l41a73n 16V73o37s91t83r59ý 6909546464644

Otázka je jestli je s nimi pohřbili...

+2/0
30.4.2016 22:18

K97a90r72e54l 21D12r28d52a 6764622717

No tomu říkám usmiřovačka. Aby se z té statečnosti pánové "hysterici" nepontentovali.

Jestli čtu dobře, prosadil se zde pomníček "obětem I. a II. sv. války". A pod ním leží 130 vojáků Wehrmachtu, co se tady utkal s Rudou armádou. Statečný počin. ;-D

A aby toho velkolepého usmiřování nebylo dosti, musí článek zmínit brutalitu nějakého poválečného koncentráku, která s událostí a mrtvými nemá žádnou souvislost. ;-D

Viděl jsem ostatky německých vojáků, který se podařilo přiřadit jména. Proč je to problém zde? Do novin bych tuto zprávu poslal, až by tady byl německý vojenský hřbitov se 130 kříži. A stejný postup bych bral i na české a ruské straně. ;-)

+1/−10
30.4.2016 16:37

K98a18r24e86l 83D25r74d63a 6654222697

Okomentujte ty minusy.

0/0
1.5.2016 10:05

M48i66l12a89n 64V55o41s97t14r61ý 6289646184974

To chcete moc... ;-)

0/0
1.5.2016 10:30

A20n56t93o71n63i34n 73K77a11d16l64c22e15k 9102449261896

FU

0/0
1.5.2016 19:38

K80a51r38e51l 16D51r31d47a 6714212777

Čtu to dobře? Posíláte mě do Brna? Rv

0/0
1.5.2016 22:39

M57a20g80d53a 15K87a72t68z79o90v11á 9876941699648

Možná i do brusele.

0/0
2.5.2016 6:41

R95o34m51a50n 40J63e87s70c47h22k79e 9568145147725

Přečtěte si zákon o ženevských konvencích . Povinnost státu se o ně starat.

0/0
1.5.2016 14:25

R34o91m22a94n 30J90e35s20c17h27k37e 9748455977785

Mohli tam být dohromady vojáci i civilisté. Tak pohřbili 30 civilistů na vojenském hřbitově v Boskovicích. Taky se mohlo manipulovat s hroby, exhumace, nové hroby apod.

0/0
1.5.2016 14:30

R62o42m80a50n 55J95e94s31c79h23k69e 9488435407355

Ono také spousta známek po 70 letech je nečitelná. Co Vám Brno udělalo ? Vy jste určitě bojoval v Praze na barikádách.

U nás v obci leží zapomenutý německý voják, kterého zastřelil ruský důstojník 10.května 1945 zraněného , který řekl Vrača nět. Lékaře ne.

Spousta rodin se nedozvěděla o osudech svých blízkých. Vojáci nebyli členy strany, a tím nebyli fašisté. Politická činnost byla v armádě zakázaná.

0/0
1.5.2016 14:40

K41a67r63e17l 66D19r74d98a 6494732697

Brno a jeho omluva 2015? Kdy se aktivistům a katolíkům z Brna povedlo posunout "Brněnský pochod smrti" blíže k pojmu "německá genocida v Československu 1945"? Brno, co opět podrazilo zájmy Čechů a Česka? Takové upřímné město... co nám všem asi mohlo udělat? ;-)

A nejhezčí je, že motorem pochodu a brutalit byla kolaborace Brňanů. A řešením má být opět novodobá kolaborace a podrážení druhých. ;-D

0/−1
1.5.2016 17:39

M24i44l33a13n 87V51o72s67t58r46ý 6749636574764

Nic ve zlém, ale dvě části článku si tak trochu odporují... a to: 1) "Jedna otázka už ale asi navždy zůstane nezodpovězená – přesná totožnost padlých mužů." a 2) "„Nebyli to žádní démoni, ale prostí vojáci, kteří nosili německou uniformu,“ má jasno Gruber."

Takže totožnost padlých sice neznáme, ale už jistě víme, že to nebyly žádní démoni (a teď neberu doslovný význam slova démon), ale prostí vojáci, kteří nosili německou uniformu? Jakou má pan Gruber jistotu (když neví kdo tam přesně je pohřbený), že nešlo o válečné zločince?

Jakou má jistotu, že to jsou skutečně jen prostí vojáci, kteří se nepodíleli na zrůdných činnech nacistického režimu? Co když šlo o muže co figurují v seznamech válečných zločinců? Pokud není jejich totožnost známa tak přeci nelze ani jednu variantu vyloučit... tedy to, že šlo o válečné zločince a ani to, že to byly prostí vojáci co jen plnili příkazy a o zločinech nacismu neměli ani tušení...

0/−4
30.4.2016 16:33

K39a70r42e81l 59D52r90d79a 6804842687

Jste detailista. Určil bych jména, jednotky, hodnosti. A tohle zvažování je pak na hystericích po dlouhých zimních večerech. ;-)

Já taky juchal v československé armádě a o její zločinnosti jsem neměl ani tušení. A jak jsme hodnotili nálet britských bombardérů na naši protivzdušnou obranu u Kaddáfího odplatou za semtex v Pan Am. Naše zbraně zcela selhaly. Chodil jsem pak i na přednášky veteránů z Libye. ;-D

Vůbec mě nenapadlo, že je tady snad něco špatně. Kde se mohu hlásit mezi válečné zločince? ;-D

+4/0
30.4.2016 16:51

M21i38l41a68n 87V42o40s76t85r81ý 6609966764344

Jo jsem detailista, ale mě část rodiny nacisté vyvraždili takže jsem na řeči o prostých vojácích co za nic nemůžou trošku alergický...

Pokud pan Gruber nemůže svá slova o prostých vojácích dokázat (tedy znalost toho kdo tam vlastně je pohřbený) tak má volit neutrání komentář a ne hned konstatovat, že to jsou jen prostí vojáci a ne démoni... ;-)

Už znalost jednotky by mohla dost odhalit...

+2/0
30.4.2016 22:17

M27i74l74a81n 87V65o14s16t39r36ý 6489426274884

PS: Je rozdíl v tom být na přednášce s veterány z Libye a aktivně se účastnit třeba na popravě válečných zajatců, nebo vraždění civilistů... a i to vojáci wehrmachtu dělali...

0/0
30.4.2016 22:20

K30a77r43e62l 47D43r76d23a 6404982707

Souhlas, mě popis v článku přijde hloupý. Proto bych byl pro adresné uvedení všech mrtvých. I válečný zločinec může mít hrob a ten bude sloužit jako připomínka jeho zločinu.

Takto je to jenom k zlosti. Takové to novodobé házení viny na českou či spojeneckou stranu. Přitom fakta si nelze pro anonymitu ověřit.

Na konci války byly běžné hromadné popravy německých vojáků, zvlášť v ruské zóně. Chybí tady informace, zda jde o padlé z boje či o popravené. I to bych považoval za důležitou informaci.

+3/0
1.5.2016 7:49

M14i43l86a71n 94V78o72s64t56r42ý 6769266974924

Naprostý souhlas...

0/0
1.5.2016 10:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.