Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odsun brněnského nádraží je blíž, z jeho budov mají být památky

Do nekonečných debat o přesunu vlakového nádraží v Brně vstoupil další hráč - památkáři. Areál kolem hlavní nádražní budovy včetně známého prostoru Malá Amerika chtějí prohlásit za kulturní památku. V budoucnu by to mohlo upřednostnit variantu u řeky Svratky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P80e29t97r 79K93o73v21á79ř 6443981988902

Já su z Brna, vlakem jezdím sem tam do té velké levotočivé zatáčky mezi Brnem a Plzni , ale brněnské má drazí je opravdu hnus a je mi úplně jedno kde stojí. Uvítal bych když by se vedle něj dalo zaparkovat a jestli je o 800 metrů jindeurest je asi všem úplně fuk

+1/−1
5.5.2016 6:54

V47á24c33l42a80v 80S69v10o73b47o66d57a 5496348279

Kolik let už se o tom mluví?

+2/0
4.5.2016 23:19

V85á60c17l41a95v 45K75a29p47l66a43n 2291280251391

Přibližně 110

0/0
11.5.2016 11:44

V23á10c53l32a15v 28S19v39o23b69o21d48a 5986488379

;-D!

0/0
11.5.2016 13:49

P79a29v36e53l 31M94o74r80a14v36e39c 3822379962158

Takže o osudu poloze brněnského nádraží nebudou rozhodovat brňané, dojíždějící, dopravní odborníci, architekti, ale ministr kultury?

LOL.

(je to trochu nadnesené, ale pořád..8-o)

+4/0
4.5.2016 22:42
Foto

K60a32m42i39l 28A47l42b19r20e26c41h37t 2125225854157

Z nádraží udělat technické muzeum - konečně by se vrátilo zpět do centra a vrátila by se mu prestiž ... areál citlivě zrekonstruovat a vytvořit kvalitní veřejný prostor v centru města, a těleso využít pro šalinu k Spilberk Office centru a AZ.

+2/−2
4.5.2016 22:20

I61v59o 36P28e44r79n89i44c19a 8866553318370

Něco podobného je vlastně myšlenka celého přesunu nádraží, ale s tím že budova bude využita komerčně a bude to něco jako pasáž. Na místo tělesa bylo v plánu vybudovat park s cyklostezkou. Aby se vyhovělo zastáncům nádraží v centru bylo navrženo, že z jednoho ze současných nástupišť bude zavedena mostní rychlospojka velkokapacitní šalinou na nové nádraží (most by vedl nad novým bulvárem, po kterém má jezdit i klasická šalina). Potom se to zvrátilo tak, že se zachovají dvě koleje od Židenic a propojí se železničním mostem s novým nádražím, což ale úplně smetlo původní záměr otevření prostoru, a rozdělení kolejištěm by zůstalo, dokonce by ještě vzniklo další.

+1/0
5.5.2016 16:12

M39i47c14h13a83e85l 83M51e93n87s15i47k 8881176150882

Jestli té logice dobře rozumím,

tak v Národním divadle by se mělo přestat hrát a u svatého Víta sloužit mše :-/

+5/0
4.5.2016 21:58

I84v63o 63P71e97r36n70i50c90a 8526103958230

Já dojíždím denně (někdy jezdím i dvakrát tam a zpět) a celý koncept přesunu vlakového nádraží pro mě vychází časově stejně jako v současnosti, v některých případech i lépe, protože do některých částí Brna bude existovat rychlejší varianta vlakem a bude zajištěna lepší návaznost. A to že nebudu muset přestupovat jen na hlavním nádraží (což je pro mě v současnosti jediná možnost až na jednu výjimku) mě vyhovuje z hlediska komfortu. Už dneska přestupovat na přecpaným hlavasu do šaliny je otřes, radši chodím vždy o zastávku dál pěšky, kde teprve nastoupím. Nedovedu si představit, jak bude hlavas (šaliny) vypadat když tam bude třeba jen o čtvrtinu víc cestujících.

+6/−4
4.5.2016 16:23

R94o47b56e96r98t 33M70o20t10k71a 4746807129775

Hlavně lidi nebudou muset ze Zvonařky šlapat daleko na šalinu.

+3/−1
4.5.2016 16:54

P72a51v76e49l 91M84o96r29a78v49e42c 3512759822428

Tak toto se vyřeší přesunem šaliny na Plotní..

+3/0
4.5.2016 22:43

P14a56v25e43l 59S50t86a19v33j93a69n58í90k 6848395927611

Konečně někdo dostal rozum, protože co je zeleného na tom, že se v Brně zničí poslední železniční památky mi hlava nebere. Varianta pod Petrovem je podobná, jak kdybychom se rozhodli chovat ryby a přitom vypustili rybník.

+9/0
4.5.2016 14:19

P97a64v94e68l 87B74o37u53c46n55í55k 4712101793535

Předmětem památkové peče už dnes na brněnském nádraží je:

- výpravní budova žst. Brno hl.n.,

- nosná konstrukce peronních přístřešků na 1 – IV. nástupišti,

- litinové zábradlí na nástupiště II – IV. z odjezdového podchodu,

- mosty přes ulici Křenovou, Hybešovu,

- budova klempírny a knihaře,

- budova skladiště VI a VII Brno hl.n. (tzv. „Malá Amerika“)

- 14 oblouků původního viaduktu trati Vídeň – Brno,

- ostatní oblouky viaduktu původní trati Vídeň – Brno.

Ve studii z roku 2014 porovnávající variantu nového nádraží je uvedeno, že výstavbou nového nádraží v centru / Pod Petrovem je "přímo dotčenou nemovitou kulturní památkou jednak výpravní budova hlavního nádraží, ale především objekt bývalého železničního skladiště Malá Amerika spolu částmi bývalého viaduktu původní vídeňské tratě, které se nachází přímo nad podzemní stanicí." a dále "Most přes ulici Hybešovu nelze zachovat."

Více se dozvíte ve studii "Dopracování variant žel. uzlu Brno" z roku 2014 porovnávající obě varinaty: U Řeky & Pod Petrovem. Studie (600 MB ZIP) ja dostupná na adrese: http://europointbrno.cz/ke-stazeni/

+4/0
4.5.2016 13:58

T30o77m57á95š 91M48a97c31e57j18k26a 6971152747737

100let se to řeší a furt se nic neděje. Hlavas je jedna velká ostuda. A příjezd tam je jak z postapokalyptického filmu. Jak směrem od Slatiny tak přez Židenice. A když si člověk myslí, že škaredých věcí viděl dost, tak pak vyleze na Hlavasu...

Tak čas plyne dál a za dalších 100 se třeba konrčně rozhodne, než rozhodnutí někdo napadne...

+8/0
4.5.2016 13:57

L35i19b90o50r 66U45r88b79a16n91i29e73c 5706753599

Ale nádraží má přece neopakovatelnou atmosféru, obrovskou výhodu, že je v centru, takže ti, kdo jdou na Masaryčku, to mají kousek (a ti, co jedou třeba do Spielberg centra, ať si trhnou nohou) a hlavně bylo vždycky tam, kde je. Samé naprosto neprůstřelné argumenty pro to, aby se nedělalo nic, jen se "citlivě opravovalo a modernizovalo".

+2/−4
4.5.2016 14:32

M64i85r47o23s85l90a15v 85V72y83k49o67u13p30i89l 3530786453305

Toto, téměř Shakespearovské téma, stejně jako slavná spisovatelova díla a jeho slavné: " Být či nebýt ? " nikdy nezestárne.

Ještě děti našich dětí budou řešit zásadní "životní" otázku : " Ponechat či odsunout?".

+3/0
4.5.2016 12:31

V56í50t 96G36a53b43r38i36e89l 5594123686907

Sice nejsem z Brna, ale na nádraží v Brně jsem párkrát byl, a podle mého názoru je úplně jedno, jestli ho přesunou nebo nechají, kde je, ale ať už s tím něco udělají. Vždyť je to humus. Toto má být vstupní brána do města? Vždyť to tam vypadá jak někde v Africe.

+12/−2
4.5.2016 12:26

Z39d37e44ň55k32a 54V19e86s87e94l15á 8589605597260

Je fakt, že je to nějaký vstup do města, takže by to mělo vypadat reprezentativně.

ALE: zeptejte se někoho, kdo dojíždí denně, jestli víc vyhovuje současná poloha s návazností na nějakých 10 linek MHD, nebo se mu víc líbí navrhovaná odsunutá poloha, kde je návaznost na MHD ještě poměrně dost nejasně "objasněná"...

+6/−1
4.5.2016 14:48

L94i65b33o26r 52M79o32h79o29u65t 3896727888642

Radši citlivě opravit a modernizovat než odsouvat kamkoliv.Odsunout lze lidi co stále myslí na zbytečné a zbytečně drahé varianty řešení.

+5/−7
4.5.2016 12:18

T61o51m43a56s 58N18o10v61o97t24n51y 1111744346945

Nejdražší bude ta "citlivá rekonstrukce a oprava" zvláště když to všechno bude "památka". I když s tou památkou souhlasím - věčná připomínka toho, jak aktivisti a zelení ničí celé město a zcela blokují další rozvoj. A ještě vymyslí třetí variantu "Pod Petrovem" což je už naprostý paskvil...

+6/−1
4.5.2016 12:40

M86a48r65t48i33n 77S39l10e85z72á35č15e20k 6909743108745

Ono vlastně z těch tří návrhů je reálný pouze ten "nultý". Protože odsun odmítnou lidi v referendu, pod Petrovem nepůjde kvůli památkám, takže nám zbyde jediné - nedělat vůbec nic. To je hezký výsledek po desítkách let plánování a handrkování ;-D;-D

+15/0
4.5.2016 11:44

M88a31r96t32i26n 93S98l18e81z47á16č24e25k 6909803178385

Pokud vše kolem bude památka, kterou nejde zbourat, tak nevím, kam to nové nádraží chtějí postavit. Snad už jedině pod zem.

+2/−1
4.5.2016 11:40

V28í89t 65G77a11b26r95i13e20l 5784293186237

Třeba jak v Praze?

+1/−1
4.5.2016 12:27

P87a72v18e40l 19H98o34u30s96k26a 3671255170838

Ale to je jednoduché, o pár set metrů se posune.

+2/0
4.5.2016 12:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.