Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odsun brněnského nádraží je blíž, z jeho budov mají být památky

Do nekonečných debat o přesunu vlakového nádraží v Brně vstoupil další hráč - památkáři. Areál kolem hlavní nádražní budovy včetně známého prostoru Malá Amerika chtějí prohlásit za kulturní památku. V budoucnu by to mohlo upřednostnit variantu u řeky Svratky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P53e13t23r 65K33o54v92á56ř 6603121328362

Já su z Brna, vlakem jezdím sem tam do té velké levotočivé zatáčky mezi Brnem a Plzni , ale brněnské má drazí je opravdu hnus a je mi úplně jedno kde stojí. Uvítal bych když by se vedle něj dalo zaparkovat a jestli je o 800 metrů jindeurest je asi všem úplně fuk

+1/−1
5.5.2016 6:54

V31á90c77l84a68v 59S43v27o36b60o74d88a 5506198859

Kolik let už se o tom mluví?

+2/0
4.5.2016 23:19

V90á17c89l33a69v 64K20a22p34l85a92n 2321560121331

Přibližně 110

0/0
11.5.2016 11:44

V26á43c62l25a39v 63S60v58o26b66o51d33a 5346368769

;-D!

0/0
11.5.2016 13:49

P62a89v44e13l 82M70o69r93a42v12e60c 3352669722448

Takže o osudu poloze brněnského nádraží nebudou rozhodovat brňané, dojíždějící, dopravní odborníci, architekti, ale ministr kultury?

LOL.

(je to trochu nadnesené, ale pořád..8-o)

+4/0
4.5.2016 22:42
Foto

K73a50m93i78l 58A51l71b17r55e69c60h53t 2385735534967

Z nádraží udělat technické muzeum - konečně by se vrátilo zpět do centra a vrátila by se mu prestiž ... areál citlivě zrekonstruovat a vytvořit kvalitní veřejný prostor v centru města, a těleso využít pro šalinu k Spilberk Office centru a AZ.

+2/−2
4.5.2016 22:20

I67v87o 98P59e26r69n66i66c30a 8426723928310

Něco podobného je vlastně myšlenka celého přesunu nádraží, ale s tím že budova bude využita komerčně a bude to něco jako pasáž. Na místo tělesa bylo v plánu vybudovat park s cyklostezkou. Aby se vyhovělo zastáncům nádraží v centru bylo navrženo, že z jednoho ze současných nástupišť bude zavedena mostní rychlospojka velkokapacitní šalinou na nové nádraží (most by vedl nad novým bulvárem, po kterém má jezdit i klasická šalina). Potom se to zvrátilo tak, že se zachovají dvě koleje od Židenic a propojí se železničním mostem s novým nádražím, což ale úplně smetlo původní záměr otevření prostoru, a rozdělení kolejištěm by zůstalo, dokonce by ještě vzniklo další.

+1/0
5.5.2016 16:12

M95i60c10h32a58e93l 17M59e83n41s96i13k 8481726940372

Jestli té logice dobře rozumím,

tak v Národním divadle by se mělo přestat hrát a u svatého Víta sloužit mše :-/

+5/0
4.5.2016 21:58

I10v18o 49P14e38r17n38i98c83a 8446243348330

Já dojíždím denně (někdy jezdím i dvakrát tam a zpět) a celý koncept přesunu vlakového nádraží pro mě vychází časově stejně jako v současnosti, v některých případech i lépe, protože do některých částí Brna bude existovat rychlejší varianta vlakem a bude zajištěna lepší návaznost. A to že nebudu muset přestupovat jen na hlavním nádraží (což je pro mě v současnosti jediná možnost až na jednu výjimku) mě vyhovuje z hlediska komfortu. Už dneska přestupovat na přecpaným hlavasu do šaliny je otřes, radši chodím vždy o zastávku dál pěšky, kde teprve nastoupím. Nedovedu si představit, jak bude hlavas (šaliny) vypadat když tam bude třeba jen o čtvrtinu víc cestujících.

+6/−4
4.5.2016 16:23

R22o90b31e38r43t 62M48o64t92k38a 4506937139595

Hlavně lidi nebudou muset ze Zvonařky šlapat daleko na šalinu.

+3/−1
4.5.2016 16:54

P38a25v27e28l 65M27o93r34a15v72e84c 3802919322918

Tak toto se vyřeší přesunem šaliny na Plotní..

+3/0
4.5.2016 22:43

P93a59v19e72l 45S58t17a83v22j27a43n61í74k 6608525567741

Konečně někdo dostal rozum, protože co je zeleného na tom, že se v Brně zničí poslední železniční památky mi hlava nebere. Varianta pod Petrovem je podobná, jak kdybychom se rozhodli chovat ryby a přitom vypustili rybník.

+9/0
4.5.2016 14:19

P86a22v34e48l 55B28o95u15c66n93í95k 4962331703765

Předmětem památkové peče už dnes na brněnském nádraží je:

- výpravní budova žst. Brno hl.n.,

- nosná konstrukce peronních přístřešků na 1 – IV. nástupišti,

- litinové zábradlí na nástupiště II – IV. z odjezdového podchodu,

- mosty přes ulici Křenovou, Hybešovu,

- budova klempírny a knihaře,

- budova skladiště VI a VII Brno hl.n. (tzv. „Malá Amerika“)

- 14 oblouků původního viaduktu trati Vídeň – Brno,

- ostatní oblouky viaduktu původní trati Vídeň – Brno.

Ve studii z roku 2014 porovnávající variantu nového nádraží je uvedeno, že výstavbou nového nádraží v centru / Pod Petrovem je "přímo dotčenou nemovitou kulturní památkou jednak výpravní budova hlavního nádraží, ale především objekt bývalého železničního skladiště Malá Amerika spolu částmi bývalého viaduktu původní vídeňské tratě, které se nachází přímo nad podzemní stanicí." a dále "Most přes ulici Hybešovu nelze zachovat."

Více se dozvíte ve studii "Dopracování variant žel. uzlu Brno" z roku 2014 porovnávající obě varinaty: U Řeky & Pod Petrovem. Studie (600 MB ZIP) ja dostupná na adrese: http://europointbrno.cz/ke-stazeni/

+4/0
4.5.2016 13:58

T67o72m70á45š 55M44a92c86e92j66k19a 6441532107607

100let se to řeší a furt se nic neděje. Hlavas je jedna velká ostuda. A příjezd tam je jak z postapokalyptického filmu. Jak směrem od Slatiny tak přez Židenice. A když si člověk myslí, že škaredých věcí viděl dost, tak pak vyleze na Hlavasu...

Tak čas plyne dál a za dalších 100 se třeba konrčně rozhodne, než rozhodnutí někdo napadne...

+8/0
4.5.2016 13:57

L71i40b22o41r 34U26r44b78a69n21i63e54c 5486533509

Ale nádraží má přece neopakovatelnou atmosféru, obrovskou výhodu, že je v centru, takže ti, kdo jdou na Masaryčku, to mají kousek (a ti, co jedou třeba do Spielberg centra, ať si trhnou nohou) a hlavně bylo vždycky tam, kde je. Samé naprosto neprůstřelné argumenty pro to, aby se nedělalo nic, jen se "citlivě opravovalo a modernizovalo".

+2/−4
4.5.2016 14:32

M88i26r30o19s89l96a92v 79V85y39k40o77u41p60i62l 3600866703235

Toto, téměř Shakespearovské téma, stejně jako slavná spisovatelova díla a jeho slavné: " Být či nebýt ? " nikdy nezestárne.

Ještě děti našich dětí budou řešit zásadní "životní" otázku : " Ponechat či odsunout?".

+3/0
4.5.2016 12:31

V93í45t 34G92a58b45r43i56e35l 5654853336397

Sice nejsem z Brna, ale na nádraží v Brně jsem párkrát byl, a podle mého názoru je úplně jedno, jestli ho přesunou nebo nechají, kde je, ale ať už s tím něco udělají. Vždyť je to humus. Toto má být vstupní brána do města? Vždyť to tam vypadá jak někde v Africe.

+12/−2
4.5.2016 12:26

Z42d53e23ň68k54a 36V79e50s80e42l28á 8619475857140

Je fakt, že je to nějaký vstup do města, takže by to mělo vypadat reprezentativně.

ALE: zeptejte se někoho, kdo dojíždí denně, jestli víc vyhovuje současná poloha s návazností na nějakých 10 linek MHD, nebo se mu víc líbí navrhovaná odsunutá poloha, kde je návaznost na MHD ještě poměrně dost nejasně "objasněná"...

+6/−1
4.5.2016 14:48

L11i37b59o10r 92M61o82h36o94u80t 3946267418612

Radši citlivě opravit a modernizovat než odsouvat kamkoliv.Odsunout lze lidi co stále myslí na zbytečné a zbytečně drahé varianty řešení.

+5/−7
4.5.2016 12:18

T59o33m59a72s 53N53o12v28o18t47n27y 1251854246935

Nejdražší bude ta "citlivá rekonstrukce a oprava" zvláště když to všechno bude "památka". I když s tou památkou souhlasím - věčná připomínka toho, jak aktivisti a zelení ničí celé město a zcela blokují další rozvoj. A ještě vymyslí třetí variantu "Pod Petrovem" což je už naprostý paskvil...

+6/−1
4.5.2016 12:40

M52a59r39t83i94n 69S31l64e57z73á38č49e91k 6409423598555

Ono vlastně z těch tří návrhů je reálný pouze ten "nultý". Protože odsun odmítnou lidi v referendu, pod Petrovem nepůjde kvůli památkám, takže nám zbyde jediné - nedělat vůbec nic. To je hezký výsledek po desítkách let plánování a handrkování ;-D;-D

+15/0
4.5.2016 11:44

M83a34r49t80i68n 38S86l23e59z56á35č40e91k 6549433668505

Pokud vše kolem bude památka, kterou nejde zbourat, tak nevím, kam to nové nádraží chtějí postavit. Snad už jedině pod zem.

+2/−1
4.5.2016 11:40

V80í85t 52G65a12b77r63i62e38l 5184953796727

Třeba jak v Praze?

+1/−1
4.5.2016 12:27

P78a26v17e84l 64H39o39u68s13k77a 3691545170558

Ale to je jednoduché, o pár set metrů se posune.

+2/0
4.5.2016 12:46







Najdete na iDNES.cz