Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Parky a rozmanité domy u nádraží. Tak by mohla vypadat nová čtvrť Brna

Parky, kavárny, bydlení v zeleni, okolo moderního nádraží nákupní střediska a podél břehu řeky Svratky cyklostezka a odpočinková zóna. Tak by mohlo vypadat brněnské Jižní centrum, pokud se pro tuto variantu umístění nádraží město a stát rozhodnou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P93e83t78r 65Š55i82n53d53e23l75á53ř 8159376245944

Parky, kavárny a bydlení v zeleni - a v tom všem v té kráse nesmírné se budou s krabičáky povalovat i nadále hezky česky naši staří známí smradlaví bezdomovci.

0/0
31.5.2016 8:04

P33a78v55e63l 71K78o83l83á76č18e41k 9414514982521

By mě zajímalo, jak toto chtějí vybudovat na starém náspu trati, navíc umístěném na zásypech hradeb. A kde je prosím to podzemní nádraží pod Petrovem, neb oficiální varianta Petrov počítá s podzemní VRT stanicí před Malou Amerikou (dnešní křižovatka).

0/0
12.5.2016 19:08

P75e55t27r 44V45o17p86i80č93k16a 5172737737356

nedavno tu byl clanek o lžích v líbivých nereálných vizualizacích. Toto je přesně ten případ. Je to krásné, ale úplná blbost.

0/0
12.5.2016 7:48

H93a53n51a 94P51r78o36c72h62á12z22k31o14v94á 9808773742213

Hlavně všude nacpat cyklostezky, pokud možno i do centra. Žiju teď v zemi, kde je toto hodně podporováno, pruhy pro cyklisty vytvořené na chodnících atd, takže pro chodce zůstal minimální prostor. Mnohdy navic "logicky" v poradi silnice, mini pruh pro chodce, kde neprojdou dva lidi vedle sebe, pruh pro kola - takže jít tam z kočárkem nebo s dítětem je o ústa. Nerada bych se toho dočkala i v mém rodném Brně.

+1/0
11.5.2016 21:56

M21a70r75t11i39n 81K95r60u86p70i68c81a 8773729755207

Z té vizošky mi přijde vyplývá, že nádr bude zase v zatáčce, nahňácanej do centra co to jde, nevím, nejsem odborník, ale nějak se mi to nezdá ...

+4/0
11.5.2016 11:19

M12i82r47o86s10l14a10v 95V29y53k81o42u94p64i75l 3980346393985

Já bych se toho nebál.

Je to jen vizualizace a bůh ví jak to všechno bude a hlavně kdy to bude !!

Zatím bych přivítal, kdyby alespoň občas město hadicí postříkalo to pomočené a poblinkané nádraží, kde se člověk štítí i přejít....Takže mně by stačil ten pověstný vrabec v hrsti....:-)

0/0
11.5.2016 11:40

T62o23m32a77s 49N65o69v82o74t84n91y 1421394536415

Má být (zase) nějaké zbytečné referendum ohledně nádraží, co si prosadili aktivisti, když asi na desátý pokud konečně byli schopni posbírat platné podpisy asi od 4% obyvatel Brna. Je lepší se referenda neúčastnit a sázet tak na to, že opět nebude platné pro malou účast (i když stejně bude Patočka a spol. řvát, že to platit má, když to vyjde jak oni chtějí) nebo hlasovat pro nádraží u řeky, ale riskovat, že přijde dost voličů a zmobilizovaných zfanatizovaných zastánců nesmyslné varianty Pod Petrovem (o které neznámo proč aktivisti pořád tvrdí, že to je zachování nádraží v centru v současné poloze)?

+3/−7
11.5.2016 10:43
Foto

B28r70o74n90i73s34l70a71v 10G42a61b51r78y53š 2742149161

Vy jste vážně jelito. Dostanu mínus za to, že se mi něco líbí... ;-D

Nádraží u řeky je nesmysl. Ale to Vy nemůžete vědět, když jezdíte autem.

+5/−1
11.5.2016 10:53

T77o47m45a20s 49N68o24v19o59t48n40y 1231534676885

Samozřejmě že to nesmysl není, z mnoha důvodů. Nesmysl je "Pod Petrovem" což je paskvil mezi současným a plánovaným. Proč to Patočka a spol. tlačí se ptejte tam.

Povídejte, v čem je nádraží u řeky nesmysl. Neberu kecy typu "je to daleko" protože mantra aktivistů, že všichni jedou do centra je nesmysl. Naopak u řeky mnoha lidem cestování zrychlí. O porovnání hnusu v centru vs nově postavené nádraží se ani bavit nemusíme.

Jinak ano jezdím autem, no a co? Taky jezdím (a poměrně často) tím vlakem nebo autobusem. I na kole, ale ne po městě.

+1/−5
11.5.2016 11:53
Foto

B98r65o20n44i79s63l64a17v 87G88a60b16r49y32š 2172409951

Že jezdíte autem a párkrát se svezete veřejnou dopravou, neznamená, že se vyznáte v technologii a dokážete přesně vědět, kde má stát jaké nádraží nebo zastávka. Do hry vstupuje mnohem více faktorů, než si nezasvěcený laik jako Vy dokáže představit. Nechte si svoje rady na domácí debatu. To poslední, co nádraží potřebuje, je názor zaujatého autíčkáře.

Nemůžete čekat, že odsunutá poloha bude výhodnější než současná. Budete tahat lidi i dopravu do uměle vytvořeného centra místo toho, abyste se postaral o to dnešní. A to nemluvím o urbanistických překážkách. DPMB by se musel starat o více tratí, zbytečně by narostly provozní náklady, které jsou vykoupeny levnější variantou u řeky...

Problém toho současného nádraží je především s kapacitou. Zásah by nemusel být tak brutální, stačilo by přidat jedno nástupiště a dvě koleje do míst, kde jsou teď stánkaři. Problém je taky v zabezpečovacím zařízení, což by vyřešila jeho modernizace. To úzké hrdlo je jen kvůli němu, tam musí být mezera v řádu několika minut, protože rychlejší to s tím současným nebude.

0/−1
11.5.2016 13:34

M40a26r38t33i74n 93K82o59ž34í32n 1585256201320

Nádraží pod Petrovem je nesmysl už jen z důvodu frekventované křižovatky na Nových Sadech. V případě nádraží u řeky dojde k narovnání kolejí (zvýšení příjezdových rychlostí k nádraží), nástupiště nebudou do S, zmizí otřesný viadukt dělící centrum (který je současně tím úzkým hrdlem jak píšete). Bude to mnohem lepší poloha pro zamýšlené VRT - toto jsou hlavní problémy, které jedno nástupiště navíc nevyřeší.

Většina lidí v tom centru přesedne jen na tramvaj a jede dál. Nádraží v převážné míře využívají lidé dojíždějící ráno za prací a ti pokračují, v centru moc firem není.

Navíc tyhle studie nedělají odborníci na železniční dopravu, ale jsou to architektonické exhibice - viz ta nábřeží. Běžte se podívat do těch míst na Svratku v dnešní době. Vody po kotníky a koryto totálně zarostlé vodními rostlinami, vypadá to jak hnojiště a ne řeka.

Píšu to jako člověk, který nádraží minimálně dvakrát denné využívá.

+2/−1
11.5.2016 15:29
Foto

B69r29o17n82i88s53l19a92v 70G97a83b80r13y61š 2792629121

Máte pravdu, že jsem zapomněl na budoucí VRT. Abych se přiznal, hodila by se mi už teď. :-)

Tohle už jsem taky někde psal: kdyby se o dopravu starali odborníci na dopravní inženýrství a nikoliv zvrácené a sobecké zájmy politiků, už dávno máme dopravu na úrovni Švýcarska.

0/0
11.5.2016 15:50

I20v26o 32P81e57r36n72i70c42a 8456503968130

Jedno nástupiště bohužel dlouhodobě nic nevyřeší. Do pěti let nebude stačit ani to. A kam pak rozšířit nádraží? Pod zem - což už je dosti drahé. Ale nástupiště ještě nejsou největším problémem stávajícího nádraží, tím je propustnost tratě směrem na Židenice - při vyšším počtu spojů to dvě koleje nezvládnou. Mě by zajímalo, jak by se řešila stavba nádraží v centru za provozu - to je myslím to nejhorší na této variantě. Malý test uvidíme teď o prázdninách, když zavřou jedno nástupiště a podchod.

+3/0
11.5.2016 15:35

T39o83m39a73s 49N82o79v13o98t57n17y 1861174456615

Tak hlavně že šotoušek jako vy ví všechno líp R^

0/−1
11.5.2016 17:29
Foto

B76r19o11n56i72s52l94a22v 10G16a46b46r59y55š 2252829761

To jste si mě spletl, do šotouše mám hodně daleko. ;-D

0/0
11.5.2016 17:51

I57v30o 11P79e51r28n31i16c22a 8296403228320

Pro nádraží u řeky ani hlasovat nepude, protože ta možnost tam prostě není. V referendu jsou podivně formulovaný otázky, navíc se otázky vlastně vylučují. Mluví o poloze na ulici Nádražní, což ale může znamenat i 500 m, protože jedna ze zpracovaných variant je až úplně na konci Nádražní Problém je, že do formulace otázek nemůžou úředníci nijak zasáhnout a výsledek referenda bude jen nádraží zůstane v centru (ale kde to centrum je to nikde není).

+1/0
11.5.2016 12:56

P34a49v49e65l 34B79o67u40c94n56í65k 4412431603495

Včera jsem se vernisáže a vyhlašování výsledků zůčastnil. Doporučuji k návštěvě. Více než o architektonické řešení Jižního centra se ale autoři snažili vyřešit umístění nové odbavovací haly a kolejiště nového nádraží Pod Petrovem. Někdy hodně násilně.Návrhy vypadají vizualně krásně, bylo by hezké, kdyby toto v Brně bylo ale:

1) součásti nádraží v centru msí být i druhá podzemní stanice a navazující tunely pod centrem Brna a mostem přes Žabovřesky pro směr Jihlava, Praha. Problémem tunelů pod centrem je ale písčito-jílovité podloží a malá hloubka ražených tunelů. Například přes Nové Sady bude stanice hloubena z povrchu.Osobně si nedokáži představit, že by se tato varianta dokázala prosadit přes odpor majitelů domů v centru a v žabovřeskách.

2) Návrhy umisťují na jižní centrum park, vodní plochu, malou zástavbu. Problémem Jižního centra je nutnost odvést tranzitní automobilovou dopravu. Návrhy však počítají s křížením těchto silnic dalšími silnicemi, popřípadě tratí šaliny, čímž se pohyb aut ještě více zpomalí. Relaxovat či žít u takto frekventovaných silnic nebude asi příliš cool. Jižní část městského okruhu není řešena a kříží se současným vedením tratí.

3) návrhy zachovávají současné tratě křižující a rozdělující město Brno, všechny návrhy rozšiřují stávající kolejiště. Některé návrhy přidávají i další trať a to jižní napojení hlavního nádraží na trať přes Dolní nádraží.

4) U většiny návrhů je nová odbavovací hala na Nových sadech – tedy co nejblíže současnému uzlu MHD. Druhá podzemní stanice je umístěna pod Malu Amerikou (1. a 2.místo v soutěži). Vzniká tak dvojice oddělených nádraží: horní a dolní. Jiné návrhy počítají jen s jednou halou umístěnou v místě Malé Ameriky (3.místo). Soutěžní návrhy nepočítají se zapojením současné odbavovací haly, které přestává sloužit svému účelu a ocitá se obklopena kolejištěm: z jedné strany prvními výhybkami nového nádraží v centru, z druhé strany přeplněného uzlu šalin.

+5/0
11.5.2016 10:36

P76a42v65e49l 11K91o13l39á87č40e75k 9394594372501

Trefně popsáno. A těch tunelů, kolik by se muselo vybudovat.

0/0
12.5.2016 19:11

P45e81t91r69a 92N23o22v20á15k58o58v95á 7888896154338

No hlavně ať už jsou ta nástupiště rovná a ne do zatáčky.

0/0
11.5.2016 9:26

T84o85m87a54s 72N52o96v56o82t32n57y 1461354466495

To ve variantě "Pod Petrovem" nehrozí.

0/0
11.5.2016 10:29

P91e11t44r 29K25o95v60a67ř79í82k 1291533399957

Vůbec není jasné, jak je počítáno s auty. Na každém obrázku vidím cyklostezu, a nerozumím, proč je jimi protkané právě hlavní nádraží. To jako cyklista přijede na kole, hodí ho přes rameno a nastoupí do vlaku? A naopak se dá předpokládá, že spostu lidí přiveze/odveze někdo autem (protože šalinou se s kufrem dost obtížně cestuje), ale nevidím žádnou pořádnou silnici ani parkoviště, dokonce to u Tesca je zrušené! Hmm ...

+6/0
11.5.2016 9:04

T42o53m43a97s 50N69o15v74o50t62n90y 1191494716465

Nová móda - na kole se nejezdí, ale překáží v MHD.

0/0
11.5.2016 10:30
Foto

M40a88r61t67i33n 22L56ö96w 8884695147692

Take by me zajimalo i celkove napojeni vlaku a MHD ne jen poloha nadrazi. Predpokladam ze pokud nekdo vyvedeva z vlaku autem bude lepsi jine nadrazi nez halvni v centru mesta.

0/0
11.5.2016 12:57

P89e36t85r 92V68o77p12i53č35k24a 5912907477976

nove vedeni radnice jsou ekocykloteroristi, takze kolo je potreba propagovat vsude a za vsech okolnosti. Sam na kole jezdim rad, ale z tohodle pristupu radnice bych se poblinkal ...

0/0
12.5.2016 7:53

R31o94b69e77r62t 14L51a27u17e45r 5874630766370

Trocha toho domácího snění určitě neuškodí....

Co takhle vzít si příklad z Curychu, který má velmi rozlehlé nádraží také v centru města? - Nádraží částečně dostat pod zem, vybudovat okolo něj nákupní zónu spojenou s nástupišti (viz. ShopVille), kromě rychlíků by na nádraží stavěly lokální vlaky, které by nejen po Brně, ale po celém celém kraji jezdily v krátkých časových odstupech a částečně plnily funkci tramvají - ve městě na některých úsecích zahloubené pod zem aby příliš nerušily - jakýsi hybrid vlaku,tramvaje,metra... Dokázaly by realizovat rychlé a pohodlné spojení mezi okrajovými částmi Brna a středem a také v rámci širšího okolí Brna, příp. celého kraje.

Pro toho, kdo se chce na chvilku zasnít, moc pěkné video jsem našel např. zde:

https://www.youtube.com/watch?v=Y7tiisEYeWI

:-P:-P

+6/0
11.5.2016 9:02

I19v41o 86P10e60r98n11i15c59a 8356143258790

To by bylo ideální řešení. Zakopat koleje pod zem je ale dost nákladný a nevím kde by se na to vzali peníze, když ani na tunel pro okruhu nejsou peníze.

0/0
11.5.2016 13:01
Foto

B93r43o85n62i47s74l41a73v 57G75a92b10r35y17š 2842839671

Hezký návrh, za mě dobrý. Jsem rád, že zůstane využitá přednádražní tramvajová čtyřkolejka.

Ono je hlavně fakt štěstí, že hlavním nádražím neprojíždějí žádné nákladní vlaky. Jinak by se tam nevešlo vůbec nic. Ale nevím, jak je řešená IAD. Určitě by to chtělo někde poblíž záchytné parkoviště, ať už P+R nebo K+R, nejlépe obojí. Auta se nemusí courat před nádražím jako teď.

+1/−1
11.5.2016 8:33

M84a33r88t48i76n 97K15o60ž14í46n 1465316931630

No nevím. Opět koleje na nástupištích do S, zachovaný viadukt, který nesmyslně půlí střed města.

+3/0
10.5.2016 23:55

M27i36c10h36a47l 23B11r12ň10á38k 6614774677398

Přičtěte k tomu několik let stavby za plného provozu v již teď zahlcené části centra, kde se motají desetitisíce lidí, auta, šaliny, autobusy Student Agency... jak by se to dotklo navíc komunikací na druhé straně? Jmenovitě Koliště, Úzká, Nové Sady? Řeší tohle někdo vůbec, nebo se zase jen řekne, že se v Brně sníží počet aut o 20%, neb si to páni ze zelených spolků napsali na nástěnku a nazvali to plánem mobility? Celá hysterie kolem odsunu je jen hraní na city a v horším případě účelové lhaní lidem ze strany odpůrců. Plus hraní na nejnižší pudy s tím, jak se kdo bůhví nenapakuje na pozemcích v Jižním centru, když se ten odsun uskuteční. Na těch stějných pozemcích, které i tato vizualizace ukazuje jako zastavené úplně tím stejným, co je v plánech v případě odsunu. ;-D

+7/−1
11.5.2016 0:28

T34o67m98a74s 97N73o50v45o39t56n14y 1941194646415

R^

0/0
11.5.2016 10:31
Foto

M24a37r36t20i54n 98L45ö18w 8794845577302

Verim ze 80% aut v centru tam vubec nemusi byt, je to jen pohodlnost. A dlouhodobe neudrzitelna pokud chceme zastavit utek lidi z centra na periferii za snesitelnym bydlenim ktery jen generuje dalsi zbytecnou dopravu. Odsunout nadrasi skoro o kilometr od dopravniho uzlu a propjit ho tramvajovou smyckou jak vypadal prvni navrh odsunuteho nadrazi je vysmech vsem kteri ho pouzivaji. Proto vznikla tahle "hysterie". Diky ni se veci zacaly delat tak jak by se delat mely - zpracovat studie obou variant v nekolika moznostech, predlozit verejnosti a dohodnout se na te nejlepsi variante, zapracovat pripominky...

+3/−1
11.5.2016 11:02

M71i31r86o47s47l45a37v 91V73y22k78o32u28p65i52l 3850636953895

Na ul. Masarykové byla také jakási "pěší zóna" jenže časem dostali všichni od MMB nějakou výjimku a nakonec to tam je spíše jak na Masarykově okruhu, tedy GP se vším všudy. Než dolížete zmrzlinu 3x Vás přejede auto a když se zvedáte otřesen ze země dorazí Vás šílený cyklista. Pěší zóna v Brně je velmi specifická a adrenalinová :-)

+3/0
11.5.2016 11:50
Foto

M18a16r92t45i96n 47L49ö41w 8294795677622

Resenim asi nebude tu pesi zonu zrusit.

+1/0
11.5.2016 12:01

T66o28m88a91s 24N67o35v27o56t70n29y 1131324626245

Ano, řešením bude zakázat lidem jezdit autem a nutit je k pomalejším a horším alternativám.

0/−1
11.5.2016 12:02

T40o32m80a79s 64N93o30v61o40t62n24y 1921124496975

Tak laskavě se starejte o svou dopravu a neplánujte život ostatním, kteří jezdí třeba autem. Většinu lidí nijak netěší jezdit autem, ale pořád je to nejvýhodnější možnost.

0/0
11.5.2016 11:55
Foto

M86a60r54t42i21n 68L61ö47w 8634925497382

Presne to delam. Staram se o sve zdravi. Pokud nekdo jezdi starym dieslem nebo i novym s vykuchanym DPF pres mesto protoze je to pro nej nejvyhodnejsi moznost planuje zivot on me, protoze mi smrdi pod nosem. Pak je otazka jestli mesto ma byt pro lidi nebo pro auta.

0/−1
11.5.2016 11:59

T63o90m58a32s 25N92o24v86o26t87n57y 1861814126335

Aha, město pro lidi ne pro auta ;-D;-D;-D Ona ta auta si jezdí sama jak chtějí, nikoho a nic nevozí. Jak píšu, zbytečná debata.

+2/0
11.5.2016 12:01
Foto

M68a39r83t14i20n 33L54ö30w 8304265707182

Cloveka a auto lze oddelit. To nevite?

0/0
11.5.2016 12:03

T81o29m62a29s 42N11o10v80o33t75n70y 1651704856565

Souvislost s oblíbenou větou zelených fanatiků "město pro lidi ne pro auta" je jaká? Že lidem ve městě zakážeme jezdit autem? Povídejte, mě zajímá ta vize, jak se budou dopravovat ti lidi, co dneska jezdí autem. Přecpanou MHD, která je dražší než v Praze?

+2/0
11.5.2016 12:08

I82v10o 43P65e83r33n86i58c23a 8936623648330

Návrh okolí vypadá dobře, ale nějak na vlakovým nádraží chybí odbavovací hala, leda by to celý bylo v podzemí, když už tam bude polovina kolejí. Taky nemůžu nikde najít, kam dali autobusový nádraží o parkovišti nemluvě. Nová trasa šaliny se mi zamlouvá, ta smyčka kolem nádraží by mohla být velkým přínosem. Zavést dopravu pod zem pro město výhodou, ale nevím kde se na to vezmou peníze.

+1/0
10.5.2016 23:44

M52i66c13h11a93l 76B52r78ň44á68k 6934674497108

Hlavně všude narvěte cyklostezky. Představa, že po Nádražní nebudou jezdit auta, je velice komická. Představa, že za plného provozu postavíme nové nádraží, navíc v současné dopravní situaci v Brně, kterou ještě Ander a jeho kamarádi z Žít Brno dále komplikují, je... tragická. A že zase kamarádi z novin pomáhají účelově mást veřejnost, to již není vůbec nic, čemu by se člověk divil. Odsunuté nádraží má být cca 750 metrů jinde, než současné. I toto pod Petrovem je vlastně nějakých 250 metrů jinde. Tady se dělá deset let téma z toho, jestli bude ve městě, které má 25x20 km rozlohu něco o pár set metrů posunuto. A notoričtí lháři jako Patočka z toho mají dobré živobytí. A nejkomičtější na tom je, že pokud si Ander a spol prosadí tuto variantu, tak se za deset, patnáct let bude muset podtunelovat za desítky miliard půl města, včetně Svoboďáku, až se začne konečně řešit vysokorychlostní spojení Praha-Brno. To jsem zvědav, kdo to zaplatí a jak budou spokojeny desítky tisíc lidí, kterých se to dotkne.

+12/−1
10.5.2016 23:32

I33v87o 16P18e42r54n62i67c73a 8476253378510

Nevíte jestli ty varianty, které hodnotí kam dát nádraží, jsou jen dvě (u ÚAN a Malé Ameriky) nebo všechny tři (i ta hned vedle pošty)? Varianta u Malé Ameriky mě přijde jako nejhorší. Vzdálenostně se blíží tomu u ÚAN a náklady budou mnohem větší. A co víc, zůstane bariéra kolejiště.

+2/0
11.5.2016 0:20

M96i95c75h69a28l 16B46r25ň10á32k 6144614697908

Pokud vím, tak technicky vůbec možné jsou jen varianta řeka (tzn dnešní dolní nádraží u Zvonařky) a varianta Petrov, což je vlastně přesun nádraží do oblastí dnešních "kusých" kolejí plus případně z kapacitních důvodů dál právě k té Malé Americe. Třetí flek v téhle soutěži vyhrála právě varianta, kdy nástupiště byly protaženy až někam do úrovně, kde je dnes komplex Titanium. Což už máte nějakých 400-500 metrů od současné hlavní budovy. Varianta řeka má být max nějakých 750-800 metrů. Přijde mi směšné, že ve městě o 400 tisících obyvatelích řešíme takovéto vzdálenosti namísto toho, aby se debata vedla o tom, co bude pro město nejen teď, ale i v dalších třeba 100 letech to nejlepší.

+7/0
11.5.2016 0:37

I78v39o 31P97e96r88n65i47c58a 8896163568560

Děkuji :-). Plně souhlasím. Já právě někde viděl ty koleje až k Titatniu. No jestli by to bylo v podstatě "dlouhý nástupiště", tak to by byla výhra, šlapat z odbavovací haly až k Titaniu ;-D. Já si dokonce počítal, jak by mě vYšla časově cesta do různejch částí Brna podle konceptu u řeky. Všechno mě vyšlo cca nastejno - někde víc, někde míň. Třeba z Židenic na Soboďák vyjde šalinou úplně stejně jako když jedu vlakem z Židenic až na hlavas. A od Petrova by to bylo dál.

+2/0
11.5.2016 1:24
Foto

B89r97o14n45i37s56l60a25v 36G47a72b28r97y30š 2932859711

Dlouhá nástupiště jsou i v Praze. Když to vyjde, nastoupím na tramvaj na Nových Sadech, jinak na Hlavním nádraží. Jaký je problém v dlouhých nástupištích? Ty vlaky se přece musí někde odbavit.

0/0
11.5.2016 8:37

M16i84c38h92a92l 75B93r17ň93á38k 6544174397378

Na Hlavním nádraží nenastoupíte. Buď Nové Sady nebo Soukenická. Úplně přesně na stejném místě to prostě být technicky nemůže. Kapacitně se to tam jednoduše nevleze.

+1/0
11.5.2016 10:07
Foto

B20r38o98n89i68s19l34a98v 26G41a44b28r24y93š 2592349701

To jste špatně pochopil. Já jsem nekomentoval situaci budoucí, nýbrž současnou. Proto píšu, že když teď vystoupím z vlaku, mám to někdy blíž na Nové Sady nebo na Hlavní nádraží.

+1/0
11.5.2016 10:51

I66v27o 63P14e44r50n71i61c14a 8216683428480

Sám využívám možnosti vstupu z Nových sadů, pro přestup na šalinu v ranní špičce je to mnohem pohodlnější než Hlavas. Nevidím problém v dlouhým nástupišti obecně, ale konkrétně zde. Hala bude na okraji u nových sadů, ale když vlak zastaví v druhé části u Titania, tak z haly je to pěkná štreka na to jít pěšky. Samozřejmě asi půjde využít zastávku Soukenická, ale do té haly stejně spousta lidí musí. Když je dlouhý nástupiště, musí být hala uprostřed nebo musí být alespoň dvě, což tady s tím nikdo nepočítá. Jde o to, že když jde člověk na nádraží a neví odkud to jede, tak de prostě naslepo, a buď to vyjde a nemusí šlapat a nebo se projde, protože vystoupil o zastávku jinde.

+1/0
11.5.2016 13:34
Foto

B65r85o80n40i42s89l86a90v 93G94a12b95r59y38š 2762609411

Já Vám rozumím. Podobný problém mám v Praze, když vylezu z metra a na tabuli zjistím, že mi vlak do Strančic jede ze 6. nástupiště. Když se v chůzi neflákám, zabere mi to 4 minuty od tabule až do vlaku.

Praha má sice kapacitní nádraží, ale to je taky náročné na prostor i jeho překonání.

0/0
11.5.2016 14:26

I75v92o 98P78e30r46n72i20c55a 8346643498960

Kdyby 100 let. Ale ono i za takovejch 30 let bude doprava úplně někde jinde. Jen za 10 let na naší trase jezdí 4x víc spojů. O hustotě dopravy na silnicích ani mluvit netřeba. Ale to se asi vůbec neřeší, protože kdo by jezdil na nádraží autem, že?

+4/0
11.5.2016 1:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.