Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Parky a rozmanité domy u nádraží. Tak by mohla vypadat nová čtvrť Brna

Parky, kavárny, bydlení v zeleni, okolo moderního nádraží nákupní střediska a podél břehu řeky Svratky cyklostezka a odpočinková zóna. Tak by mohlo vypadat brněnské Jižní centrum, pokud se pro tuto variantu umístění nádraží město a stát rozhodnou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P15e36t43r 95Š44i28n97d91e26l40á47ř 8649656705864

Parky, kavárny a bydlení v zeleni - a v tom všem v té kráse nesmírné se budou s krabičáky povalovat i nadále hezky česky naši staří známí smradlaví bezdomovci.

0/0
31.5.2016 8:04

P57a50v45e53l 62K48o15l65á90č70e96k 9384414442891

By mě zajímalo, jak toto chtějí vybudovat na starém náspu trati, navíc umístěném na zásypech hradeb. A kde je prosím to podzemní nádraží pod Petrovem, neb oficiální varianta Petrov počítá s podzemní VRT stanicí před Malou Amerikou (dnešní křižovatka).

0/0
12.5.2016 19:08

P18e87t20r 59V71o77p61i42č16k90a 5782837437526

nedavno tu byl clanek o lžích v líbivých nereálných vizualizacích. Toto je přesně ten případ. Je to krásné, ale úplná blbost.

0/0
12.5.2016 7:48

H47a51n32a 68P44r69o72c94h29á50z98k69o52v34á 9478893662563

Hlavně všude nacpat cyklostezky, pokud možno i do centra. Žiju teď v zemi, kde je toto hodně podporováno, pruhy pro cyklisty vytvořené na chodnících atd, takže pro chodce zůstal minimální prostor. Mnohdy navic "logicky" v poradi silnice, mini pruh pro chodce, kde neprojdou dva lidi vedle sebe, pruh pro kola - takže jít tam z kočárkem nebo s dítětem je o ústa. Nerada bych se toho dočkala i v mém rodném Brně.

+1/0
11.5.2016 21:56

M36a60r38t76i55n 21K24r79u88p12i46c70a 8693319315487

Z té vizošky mi přijde vyplývá, že nádr bude zase v zatáčce, nahňácanej do centra co to jde, nevím, nejsem odborník, ale nějak se mi to nezdá ...

+4/0
11.5.2016 11:19

M32i54r15o71s98l29a17v 23V67y68k59o12u35p36i94l 3260346313565

Já bych se toho nebál.

Je to jen vizualizace a bůh ví jak to všechno bude a hlavně kdy to bude !!

Zatím bych přivítal, kdyby alespoň občas město hadicí postříkalo to pomočené a poblinkané nádraží, kde se člověk štítí i přejít....Takže mně by stačil ten pověstný vrabec v hrsti....:-)

0/0
11.5.2016 11:40

T82o23m70a94s 21N54o64v79o70t57n58y 1801774476145

Má být (zase) nějaké zbytečné referendum ohledně nádraží, co si prosadili aktivisti, když asi na desátý pokud konečně byli schopni posbírat platné podpisy asi od 4% obyvatel Brna. Je lepší se referenda neúčastnit a sázet tak na to, že opět nebude platné pro malou účast (i když stejně bude Patočka a spol. řvát, že to platit má, když to vyjde jak oni chtějí) nebo hlasovat pro nádraží u řeky, ale riskovat, že přijde dost voličů a zmobilizovaných zfanatizovaných zastánců nesmyslné varianty Pod Petrovem (o které neznámo proč aktivisti pořád tvrdí, že to je zachování nádraží v centru v současné poloze)?

+3/−7
11.5.2016 10:43
Foto

B12r91o83n94i57s17l53a25v 19G86a60b22r54y62š 2172299451

Vy jste vážně jelito. Dostanu mínus za to, že se mi něco líbí... ;-D

Nádraží u řeky je nesmysl. Ale to Vy nemůžete vědět, když jezdíte autem.

+5/−1
11.5.2016 10:53

T47o73m48a34s 61N58o92v26o43t48n45y 1641184866805

Samozřejmě že to nesmysl není, z mnoha důvodů. Nesmysl je "Pod Petrovem" což je paskvil mezi současným a plánovaným. Proč to Patočka a spol. tlačí se ptejte tam.

Povídejte, v čem je nádraží u řeky nesmysl. Neberu kecy typu "je to daleko" protože mantra aktivistů, že všichni jedou do centra je nesmysl. Naopak u řeky mnoha lidem cestování zrychlí. O porovnání hnusu v centru vs nově postavené nádraží se ani bavit nemusíme.

Jinak ano jezdím autem, no a co? Taky jezdím (a poměrně často) tím vlakem nebo autobusem. I na kole, ale ne po městě.

+1/−5
11.5.2016 11:53
Foto

B63r30o33n12i41s39l72a48v 38G97a60b18r60y41š 2202279621

Že jezdíte autem a párkrát se svezete veřejnou dopravou, neznamená, že se vyznáte v technologii a dokážete přesně vědět, kde má stát jaké nádraží nebo zastávka. Do hry vstupuje mnohem více faktorů, než si nezasvěcený laik jako Vy dokáže představit. Nechte si svoje rady na domácí debatu. To poslední, co nádraží potřebuje, je názor zaujatého autíčkáře.

Nemůžete čekat, že odsunutá poloha bude výhodnější než současná. Budete tahat lidi i dopravu do uměle vytvořeného centra místo toho, abyste se postaral o to dnešní. A to nemluvím o urbanistických překážkách. DPMB by se musel starat o více tratí, zbytečně by narostly provozní náklady, které jsou vykoupeny levnější variantou u řeky...

Problém toho současného nádraží je především s kapacitou. Zásah by nemusel být tak brutální, stačilo by přidat jedno nástupiště a dvě koleje do míst, kde jsou teď stánkaři. Problém je taky v zabezpečovacím zařízení, což by vyřešila jeho modernizace. To úzké hrdlo je jen kvůli němu, tam musí být mezera v řádu několika minut, protože rychlejší to s tím současným nebude.

0/−1
11.5.2016 13:34

M37a23r43t14i98n 78K49o43ž89í77n 1235686171600

Nádraží pod Petrovem je nesmysl už jen z důvodu frekventované křižovatky na Nových Sadech. V případě nádraží u řeky dojde k narovnání kolejí (zvýšení příjezdových rychlostí k nádraží), nástupiště nebudou do S, zmizí otřesný viadukt dělící centrum (který je současně tím úzkým hrdlem jak píšete). Bude to mnohem lepší poloha pro zamýšlené VRT - toto jsou hlavní problémy, které jedno nástupiště navíc nevyřeší.

Většina lidí v tom centru přesedne jen na tramvaj a jede dál. Nádraží v převážné míře využívají lidé dojíždějící ráno za prací a ti pokračují, v centru moc firem není.

Navíc tyhle studie nedělají odborníci na železniční dopravu, ale jsou to architektonické exhibice - viz ta nábřeží. Běžte se podívat do těch míst na Svratku v dnešní době. Vody po kotníky a koryto totálně zarostlé vodními rostlinami, vypadá to jak hnojiště a ne řeka.

Píšu to jako člověk, který nádraží minimálně dvakrát denné využívá.

+2/−1
11.5.2016 15:29
Foto

B11r98o78n58i33s38l14a86v 16G73a34b19r36y10š 2502429841

Máte pravdu, že jsem zapomněl na budoucí VRT. Abych se přiznal, hodila by se mi už teď. :-)

Tohle už jsem taky někde psal: kdyby se o dopravu starali odborníci na dopravní inženýrství a nikoliv zvrácené a sobecké zájmy politiků, už dávno máme dopravu na úrovni Švýcarska.

0/0
11.5.2016 15:50

I33v31o 82P36e94r53n76i64c51a 8836683518610

Jedno nástupiště bohužel dlouhodobě nic nevyřeší. Do pěti let nebude stačit ani to. A kam pak rozšířit nádraží? Pod zem - což už je dosti drahé. Ale nástupiště ještě nejsou největším problémem stávajícího nádraží, tím je propustnost tratě směrem na Židenice - při vyšším počtu spojů to dvě koleje nezvládnou. Mě by zajímalo, jak by se řešila stavba nádraží v centru za provozu - to je myslím to nejhorší na této variantě. Malý test uvidíme teď o prázdninách, když zavřou jedno nástupiště a podchod.

+3/0
11.5.2016 15:35

T58o79m31a47s 59N18o80v82o86t87n58y 1501164686785

Tak hlavně že šotoušek jako vy ví všechno líp R^

0/−1
11.5.2016 17:29
Foto

B88r52o48n91i56s92l89a46v 34G33a15b55r12y92š 2812549451

To jste si mě spletl, do šotouše mám hodně daleko. ;-D

0/0
11.5.2016 17:51

I45v54o 24P53e87r88n49i41c61a 8116463428330

Pro nádraží u řeky ani hlasovat nepude, protože ta možnost tam prostě není. V referendu jsou podivně formulovaný otázky, navíc se otázky vlastně vylučují. Mluví o poloze na ulici Nádražní, což ale může znamenat i 500 m, protože jedna ze zpracovaných variant je až úplně na konci Nádražní Problém je, že do formulace otázek nemůžou úředníci nijak zasáhnout a výsledek referenda bude jen nádraží zůstane v centru (ale kde to centrum je to nikde není).

+1/0
11.5.2016 12:56

P85a87v84e97l 75B97o44u75c93n67í68k 4432961233545

Včera jsem se vernisáže a vyhlašování výsledků zůčastnil. Doporučuji k návštěvě. Více než o architektonické řešení Jižního centra se ale autoři snažili vyřešit umístění nové odbavovací haly a kolejiště nového nádraží Pod Petrovem. Někdy hodně násilně.Návrhy vypadají vizualně krásně, bylo by hezké, kdyby toto v Brně bylo ale:

1) součásti nádraží v centru msí být i druhá podzemní stanice a navazující tunely pod centrem Brna a mostem přes Žabovřesky pro směr Jihlava, Praha. Problémem tunelů pod centrem je ale písčito-jílovité podloží a malá hloubka ražených tunelů. Například přes Nové Sady bude stanice hloubena z povrchu.Osobně si nedokáži představit, že by se tato varianta dokázala prosadit přes odpor majitelů domů v centru a v žabovřeskách.

2) Návrhy umisťují na jižní centrum park, vodní plochu, malou zástavbu. Problémem Jižního centra je nutnost odvést tranzitní automobilovou dopravu. Návrhy však počítají s křížením těchto silnic dalšími silnicemi, popřípadě tratí šaliny, čímž se pohyb aut ještě více zpomalí. Relaxovat či žít u takto frekventovaných silnic nebude asi příliš cool. Jižní část městského okruhu není řešena a kříží se současným vedením tratí.

3) návrhy zachovávají současné tratě křižující a rozdělující město Brno, všechny návrhy rozšiřují stávající kolejiště. Některé návrhy přidávají i další trať a to jižní napojení hlavního nádraží na trať přes Dolní nádraží.

4) U většiny návrhů je nová odbavovací hala na Nových sadech – tedy co nejblíže současnému uzlu MHD. Druhá podzemní stanice je umístěna pod Malu Amerikou (1. a 2.místo v soutěži). Vzniká tak dvojice oddělených nádraží: horní a dolní. Jiné návrhy počítají jen s jednou halou umístěnou v místě Malé Ameriky (3.místo). Soutěžní návrhy nepočítají se zapojením současné odbavovací haly, které přestává sloužit svému účelu a ocitá se obklopena kolejištěm: z jedné strany prvními výhybkami nového nádraží v centru, z druhé strany přeplněného uzlu šalin.

+5/0
11.5.2016 10:36

P62a78v88e14l 43K22o14l61á53č34e10k 9624974592941

Trefně popsáno. A těch tunelů, kolik by se muselo vybudovat.

0/0
12.5.2016 19:11

P91e53t14r10a 47N27o70v13á27k82o19v69á 7518856554208

No hlavně ať už jsou ta nástupiště rovná a ne do zatáčky.

0/0
11.5.2016 9:26

T90o74m94a78s 82N21o41v98o21t81n35y 1401724746445

To ve variantě "Pod Petrovem" nehrozí.

0/0
11.5.2016 10:29

P45e25t98r 75K24o38v95a75ř36í90k 1741703319337

Vůbec není jasné, jak je počítáno s auty. Na každém obrázku vidím cyklostezu, a nerozumím, proč je jimi protkané právě hlavní nádraží. To jako cyklista přijede na kole, hodí ho přes rameno a nastoupí do vlaku? A naopak se dá předpokládá, že spostu lidí přiveze/odveze někdo autem (protože šalinou se s kufrem dost obtížně cestuje), ale nevidím žádnou pořádnou silnici ani parkoviště, dokonce to u Tesca je zrušené! Hmm ...

+6/0
11.5.2016 9:04

T52o62m75a96s 23N19o86v12o80t22n79y 1221144876655

Nová móda - na kole se nejezdí, ale překáží v MHD.

0/0
11.5.2016 10:30
Foto

M90a39r39t52i47n 72L53ö52w 8194415807932

Take by me zajimalo i celkove napojeni vlaku a MHD ne jen poloha nadrazi. Predpokladam ze pokud nekdo vyvedeva z vlaku autem bude lepsi jine nadrazi nez halvni v centru mesta.

0/0
11.5.2016 12:57

P98e68t86r 17V49o20p74i67č29k59a 5422597647566

nove vedeni radnice jsou ekocykloteroristi, takze kolo je potreba propagovat vsude a za vsech okolnosti. Sam na kole jezdim rad, ale z tohodle pristupu radnice bych se poblinkal ...

0/0
12.5.2016 7:53

R43o44b85e95r11t 34L17a20u44e61r 5444280826600

Trocha toho domácího snění určitě neuškodí....

Co takhle vzít si příklad z Curychu, který má velmi rozlehlé nádraží také v centru města? - Nádraží částečně dostat pod zem, vybudovat okolo něj nákupní zónu spojenou s nástupišti (viz. ShopVille), kromě rychlíků by na nádraží stavěly lokální vlaky, které by nejen po Brně, ale po celém celém kraji jezdily v krátkých časových odstupech a částečně plnily funkci tramvají - ve městě na některých úsecích zahloubené pod zem aby příliš nerušily - jakýsi hybrid vlaku,tramvaje,metra... Dokázaly by realizovat rychlé a pohodlné spojení mezi okrajovými částmi Brna a středem a také v rámci širšího okolí Brna, příp. celého kraje.

Pro toho, kdo se chce na chvilku zasnít, moc pěkné video jsem našel např. zde:

https://www.youtube.com/watch?v=Y7tiisEYeWI

:-P:-P

+6/0
11.5.2016 9:02

I98v19o 65P65e41r25n87i43c92a 8146403128380

To by bylo ideální řešení. Zakopat koleje pod zem je ale dost nákladný a nevím kde by se na to vzali peníze, když ani na tunel pro okruhu nejsou peníze.

0/0
11.5.2016 13:01
Foto

B30r46o41n95i79s87l90a39v 18G65a23b39r56y85š 2882339351

Hezký návrh, za mě dobrý. Jsem rád, že zůstane využitá přednádražní tramvajová čtyřkolejka.

Ono je hlavně fakt štěstí, že hlavním nádražím neprojíždějí žádné nákladní vlaky. Jinak by se tam nevešlo vůbec nic. Ale nevím, jak je řešená IAD. Určitě by to chtělo někde poblíž záchytné parkoviště, ať už P+R nebo K+R, nejlépe obojí. Auta se nemusí courat před nádražím jako teď.

+1/−1
11.5.2016 8:33

M71a31r36t24i68n 19K92o76ž27í49n 1685986511810

No nevím. Opět koleje na nástupištích do S, zachovaný viadukt, který nesmyslně půlí střed města.

+3/0
10.5.2016 23:55

M64i98c95h86a73l 12B64r64ň40á91k 6304894537518

Přičtěte k tomu několik let stavby za plného provozu v již teď zahlcené části centra, kde se motají desetitisíce lidí, auta, šaliny, autobusy Student Agency... jak by se to dotklo navíc komunikací na druhé straně? Jmenovitě Koliště, Úzká, Nové Sady? Řeší tohle někdo vůbec, nebo se zase jen řekne, že se v Brně sníží počet aut o 20%, neb si to páni ze zelených spolků napsali na nástěnku a nazvali to plánem mobility? Celá hysterie kolem odsunu je jen hraní na city a v horším případě účelové lhaní lidem ze strany odpůrců. Plus hraní na nejnižší pudy s tím, jak se kdo bůhví nenapakuje na pozemcích v Jižním centru, když se ten odsun uskuteční. Na těch stějných pozemcích, které i tato vizualizace ukazuje jako zastavené úplně tím stejným, co je v plánech v případě odsunu. ;-D

+7/−1
11.5.2016 0:28

T36o84m39a97s 19N66o41v19o74t23n60y 1361474296615

R^

0/0
11.5.2016 10:31
Foto

M48a31r39t66i82n 57L39ö60w 8974255317702

Verim ze 80% aut v centru tam vubec nemusi byt, je to jen pohodlnost. A dlouhodobe neudrzitelna pokud chceme zastavit utek lidi z centra na periferii za snesitelnym bydlenim ktery jen generuje dalsi zbytecnou dopravu. Odsunout nadrasi skoro o kilometr od dopravniho uzlu a propjit ho tramvajovou smyckou jak vypadal prvni navrh odsunuteho nadrazi je vysmech vsem kteri ho pouzivaji. Proto vznikla tahle "hysterie". Diky ni se veci zacaly delat tak jak by se delat mely - zpracovat studie obou variant v nekolika moznostech, predlozit verejnosti a dohodnout se na te nejlepsi variante, zapracovat pripominky...

+3/−1
11.5.2016 11:02

M17i90r44o93s78l64a50v 50V41y19k69o89u83p49i55l 3340816363465

Na ul. Masarykové byla také jakási "pěší zóna" jenže časem dostali všichni od MMB nějakou výjimku a nakonec to tam je spíše jak na Masarykově okruhu, tedy GP se vším všudy. Než dolížete zmrzlinu 3x Vás přejede auto a když se zvedáte otřesen ze země dorazí Vás šílený cyklista. Pěší zóna v Brně je velmi specifická a adrenalinová :-)

+3/0
11.5.2016 11:50
Foto

M64a44r12t90i69n 90L32ö69w 8934955347402

Resenim asi nebude tu pesi zonu zrusit.

+1/0
11.5.2016 12:01

T82o87m95a34s 27N39o29v80o71t95n78y 1301384606495

Ano, řešením bude zakázat lidem jezdit autem a nutit je k pomalejším a horším alternativám.

0/−1
11.5.2016 12:02

T82o43m11a15s 77N70o78v66o35t14n98y 1731124566945

Tak laskavě se starejte o svou dopravu a neplánujte život ostatním, kteří jezdí třeba autem. Většinu lidí nijak netěší jezdit autem, ale pořád je to nejvýhodnější možnost.

0/0
11.5.2016 11:55
Foto

M56a53r17t78i86n 11L86ö25w 8374935617552

Presne to delam. Staram se o sve zdravi. Pokud nekdo jezdi starym dieslem nebo i novym s vykuchanym DPF pres mesto protoze je to pro nej nejvyhodnejsi moznost planuje zivot on me, protoze mi smrdi pod nosem. Pak je otazka jestli mesto ma byt pro lidi nebo pro auta.

0/−1
11.5.2016 11:59

T74o67m65a81s 62N19o50v48o36t91n90y 1551694136315

Aha, město pro lidi ne pro auta ;-D;-D;-D Ona ta auta si jezdí sama jak chtějí, nikoho a nic nevozí. Jak píšu, zbytečná debata.

+2/0
11.5.2016 12:01
Foto

M69a29r28t65i26n 34L75ö48w 8344225597722

Cloveka a auto lze oddelit. To nevite?

0/0
11.5.2016 12:03

T47o94m27a72s 20N25o25v14o97t69n32y 1451644606175

Souvislost s oblíbenou větou zelených fanatiků "město pro lidi ne pro auta" je jaká? Že lidem ve městě zakážeme jezdit autem? Povídejte, mě zajímá ta vize, jak se budou dopravovat ti lidi, co dneska jezdí autem. Přecpanou MHD, která je dražší než v Praze?

+2/0
11.5.2016 12:08

I67v64o 62P60e18r82n79i27c94a 8196383458310

Návrh okolí vypadá dobře, ale nějak na vlakovým nádraží chybí odbavovací hala, leda by to celý bylo v podzemí, když už tam bude polovina kolejí. Taky nemůžu nikde najít, kam dali autobusový nádraží o parkovišti nemluvě. Nová trasa šaliny se mi zamlouvá, ta smyčka kolem nádraží by mohla být velkým přínosem. Zavést dopravu pod zem pro město výhodou, ale nevím kde se na to vezmou peníze.

+1/0
10.5.2016 23:44

M97i28c40h68a13l 45B13r52ň18á28k 6794404537988

Hlavně všude narvěte cyklostezky. Představa, že po Nádražní nebudou jezdit auta, je velice komická. Představa, že za plného provozu postavíme nové nádraží, navíc v současné dopravní situaci v Brně, kterou ještě Ander a jeho kamarádi z Žít Brno dále komplikují, je... tragická. A že zase kamarádi z novin pomáhají účelově mást veřejnost, to již není vůbec nic, čemu by se člověk divil. Odsunuté nádraží má být cca 750 metrů jinde, než současné. I toto pod Petrovem je vlastně nějakých 250 metrů jinde. Tady se dělá deset let téma z toho, jestli bude ve městě, které má 25x20 km rozlohu něco o pár set metrů posunuto. A notoričtí lháři jako Patočka z toho mají dobré živobytí. A nejkomičtější na tom je, že pokud si Ander a spol prosadí tuto variantu, tak se za deset, patnáct let bude muset podtunelovat za desítky miliard půl města, včetně Svoboďáku, až se začne konečně řešit vysokorychlostní spojení Praha-Brno. To jsem zvědav, kdo to zaplatí a jak budou spokojeny desítky tisíc lidí, kterých se to dotkne.

+12/−1
10.5.2016 23:32

I32v98o 96P81e10r64n26i18c83a 8706613508880

Nevíte jestli ty varianty, které hodnotí kam dát nádraží, jsou jen dvě (u ÚAN a Malé Ameriky) nebo všechny tři (i ta hned vedle pošty)? Varianta u Malé Ameriky mě přijde jako nejhorší. Vzdálenostně se blíží tomu u ÚAN a náklady budou mnohem větší. A co víc, zůstane bariéra kolejiště.

+2/0
11.5.2016 0:20

M66i77c32h63a81l 79B93r15ň79á39k 6624424297578

Pokud vím, tak technicky vůbec možné jsou jen varianta řeka (tzn dnešní dolní nádraží u Zvonařky) a varianta Petrov, což je vlastně přesun nádraží do oblastí dnešních "kusých" kolejí plus případně z kapacitních důvodů dál právě k té Malé Americe. Třetí flek v téhle soutěži vyhrála právě varianta, kdy nástupiště byly protaženy až někam do úrovně, kde je dnes komplex Titanium. Což už máte nějakých 400-500 metrů od současné hlavní budovy. Varianta řeka má být max nějakých 750-800 metrů. Přijde mi směšné, že ve městě o 400 tisících obyvatelích řešíme takovéto vzdálenosti namísto toho, aby se debata vedla o tom, co bude pro město nejen teď, ale i v dalších třeba 100 letech to nejlepší.

+7/0
11.5.2016 0:37

I64v59o 45P82e30r63n83i57c27a 8966363388790

Děkuji :-). Plně souhlasím. Já právě někde viděl ty koleje až k Titatniu. No jestli by to bylo v podstatě "dlouhý nástupiště", tak to by byla výhra, šlapat z odbavovací haly až k Titaniu ;-D. Já si dokonce počítal, jak by mě vYšla časově cesta do různejch částí Brna podle konceptu u řeky. Všechno mě vyšlo cca nastejno - někde víc, někde míň. Třeba z Židenic na Soboďák vyjde šalinou úplně stejně jako když jedu vlakem z Židenic až na hlavas. A od Petrova by to bylo dál.

+2/0
11.5.2016 1:24
Foto

B14r89o43n68i17s61l55a45v 74G84a64b97r59y59š 2922529691

Dlouhá nástupiště jsou i v Praze. Když to vyjde, nastoupím na tramvaj na Nových Sadech, jinak na Hlavním nádraží. Jaký je problém v dlouhých nástupištích? Ty vlaky se přece musí někde odbavit.

0/0
11.5.2016 8:37

M44i49c79h17a61l 57B47r87ň40á85k 6154194597358

Na Hlavním nádraží nenastoupíte. Buď Nové Sady nebo Soukenická. Úplně přesně na stejném místě to prostě být technicky nemůže. Kapacitně se to tam jednoduše nevleze.

+1/0
11.5.2016 10:07
Foto

B36r53o10n88i25s45l69a54v 79G73a21b88r73y80š 2832699141

To jste špatně pochopil. Já jsem nekomentoval situaci budoucí, nýbrž současnou. Proto píšu, že když teď vystoupím z vlaku, mám to někdy blíž na Nové Sady nebo na Hlavní nádraží.

+1/0
11.5.2016 10:51

I89v15o 57P61e86r57n71i52c41a 8956793768750

Sám využívám možnosti vstupu z Nových sadů, pro přestup na šalinu v ranní špičce je to mnohem pohodlnější než Hlavas. Nevidím problém v dlouhým nástupišti obecně, ale konkrétně zde. Hala bude na okraji u nových sadů, ale když vlak zastaví v druhé části u Titania, tak z haly je to pěkná štreka na to jít pěšky. Samozřejmě asi půjde využít zastávku Soukenická, ale do té haly stejně spousta lidí musí. Když je dlouhý nástupiště, musí být hala uprostřed nebo musí být alespoň dvě, což tady s tím nikdo nepočítá. Jde o to, že když jde člověk na nádraží a neví odkud to jede, tak de prostě naslepo, a buď to vyjde a nemusí šlapat a nebo se projde, protože vystoupil o zastávku jinde.

+1/0
11.5.2016 13:34
Foto

B49r36o24n59i37s54l59a70v 77G16a98b89r68y16š 2952719831

Já Vám rozumím. Podobný problém mám v Praze, když vylezu z metra a na tabuli zjistím, že mi vlak do Strančic jede ze 6. nástupiště. Když se v chůzi neflákám, zabere mi to 4 minuty od tabule až do vlaku.

Praha má sice kapacitní nádraží, ale to je taky náročné na prostor i jeho překonání.

0/0
11.5.2016 14:26

I66v13o 70P81e24r14n12i72c49a 8946373468830

Kdyby 100 let. Ale ono i za takovejch 30 let bude doprava úplně někde jinde. Jen za 10 let na naší trase jezdí 4x víc spojů. O hustotě dopravy na silnicích ani mluvit netřeba. Ale to se asi vůbec neřeší, protože kdo by jezdil na nádraží autem, že?

+4/0
11.5.2016 1:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.