Diskuze
Parky a rozmanité domy u nádraží. Tak by mohla vypadat nová čtvrť Brna
Děkujeme za pochopení.
P24e10t41r 74Š26i72n18d86e53l97á44ř
Parky, kavárny a bydlení v zeleni - a v tom všem v té kráse nesmírné se budou s krabičáky povalovat i nadále hezky česky naši staří známí smradlaví bezdomovci.
P90a38v80e77l 60K32o49l77á13č83e77k
By mě zajímalo, jak toto chtějí vybudovat na starém náspu trati, navíc umístěném na zásypech hradeb. A kde je prosím to podzemní nádraží pod Petrovem, neb oficiální varianta Petrov počítá s podzemní VRT stanicí před Malou Amerikou (dnešní křižovatka).
P47e88t56r 49V16o57p14i69č10k36a
nedavno tu byl clanek o lžích v líbivých nereálných vizualizacích. Toto je přesně ten případ. Je to krásné, ale úplná blbost.
H79a94n18a 61P87r72o55c56h62á66z35k48o67v10á
Hlavně všude nacpat cyklostezky, pokud možno i do centra. Žiju teď v zemi, kde je toto hodně podporováno, pruhy pro cyklisty vytvořené na chodnících atd, takže pro chodce zůstal minimální prostor. Mnohdy navic "logicky" v poradi silnice, mini pruh pro chodce, kde neprojdou dva lidi vedle sebe, pruh pro kola - takže jít tam z kočárkem nebo s dítětem je o ústa. Nerada bych se toho dočkala i v mém rodném Brně.
M52a68r62t98i63n 46K62r52u28p75i66c59a
Z té vizošky mi přijde vyplývá, že nádr bude zase v zatáčce, nahňácanej do centra co to jde, nevím, nejsem odborník, ale nějak se mi to nezdá ...
M81i83r97o17s25l30a96v 19V80y37k40o25u25p21i32l
Já bych se toho nebál.
Je to jen vizualizace a bůh ví jak to všechno bude a hlavně kdy to bude !!
Zatím bych přivítal, kdyby alespoň občas město hadicí postříkalo to pomočené a poblinkané nádraží, kde se člověk štítí i přejít....Takže mně by stačil ten pověstný vrabec v hrsti....
T36o89m24a66s 88N14o26v40o73t75n53y
Má být (zase) nějaké zbytečné referendum ohledně nádraží, co si prosadili aktivisti, když asi na desátý pokud konečně byli schopni posbírat platné podpisy asi od 4% obyvatel Brna. Je lepší se referenda neúčastnit a sázet tak na to, že opět nebude platné pro malou účast (i když stejně bude Patočka a spol. řvát, že to platit má, když to vyjde jak oni chtějí) nebo hlasovat pro nádraží u řeky, ale riskovat, že přijde dost voličů a zmobilizovaných zfanatizovaných zastánců nesmyslné varianty Pod Petrovem (o které neznámo proč aktivisti pořád tvrdí, že to je zachování nádraží v centru v současné poloze)?
B46r14o36n75i42s94l37a89v 71G58a54b50r14y50š
Vy jste vážně jelito. Dostanu mínus za to, že se mi něco líbí...
Nádraží u řeky je nesmysl. Ale to Vy nemůžete vědět, když jezdíte autem.
P57a29v25e38l 46B83o51u24c72n26í38k
Včera jsem se vernisáže a vyhlašování výsledků zůčastnil. Doporučuji k návštěvě. Více než o architektonické řešení Jižního centra se ale autoři snažili vyřešit umístění nové odbavovací haly a kolejiště nového nádraží Pod Petrovem. Někdy hodně násilně.Návrhy vypadají vizualně krásně, bylo by hezké, kdyby toto v Brně bylo ale:
1) součásti nádraží v centru msí být i druhá podzemní stanice a navazující tunely pod centrem Brna a mostem přes Žabovřesky pro směr Jihlava, Praha. Problémem tunelů pod centrem je ale písčito-jílovité podloží a malá hloubka ražených tunelů. Například přes Nové Sady bude stanice hloubena z povrchu.Osobně si nedokáži představit, že by se tato varianta dokázala prosadit přes odpor majitelů domů v centru a v žabovřeskách.
2) Návrhy umisťují na jižní centrum park, vodní plochu, malou zástavbu. Problémem Jižního centra je nutnost odvést tranzitní automobilovou dopravu. Návrhy však počítají s křížením těchto silnic dalšími silnicemi, popřípadě tratí šaliny, čímž se pohyb aut ještě více zpomalí. Relaxovat či žít u takto frekventovaných silnic nebude asi příliš cool. Jižní část městského okruhu není řešena a kříží se současným vedením tratí.
3) návrhy zachovávají současné tratě křižující a rozdělující město Brno, všechny návrhy rozšiřují stávající kolejiště. Některé návrhy přidávají i další trať a to jižní napojení hlavního nádraží na trať přes Dolní nádraží.
4) U většiny návrhů je nová odbavovací hala na Nových sadech – tedy co nejblíže současnému uzlu MHD. Druhá podzemní stanice je umístěna pod Malu Amerikou (1. a 2.místo v soutěži). Vzniká tak dvojice oddělených nádraží: horní a dolní. Jiné návrhy počítají jen s jednou halou umístěnou v místě Malé Ameriky (3.místo). Soutěžní návrhy nepočítají se zapojením současné odbavovací haly, které přestává sloužit svému účelu a ocitá se obklopena kolejištěm: z jedné strany prvními výhybkami nového nádraží v centru, z druhé strany přeplněného uzlu šalin.
P60a98v70e76l 66K67o43l48á75č60e15k
Trefně popsáno. A těch tunelů, kolik by se muselo vybudovat.
P53e60t97r29a 86N30o59v40á81k48o19v25á
No hlavně ať už jsou ta nástupiště rovná a ne do zatáčky.
T40o84m10a12s 36N91o12v32o41t20n47y
To ve variantě "Pod Petrovem" nehrozí.
P80e94t66r 23K14o89v20a12ř37í89k
Vůbec není jasné, jak je počítáno s auty. Na každém obrázku vidím cyklostezu, a nerozumím, proč je jimi protkané právě hlavní nádraží. To jako cyklista přijede na kole, hodí ho přes rameno a nastoupí do vlaku? A naopak se dá předpokládá, že spostu lidí přiveze/odveze někdo autem (protože šalinou se s kufrem dost obtížně cestuje), ale nevidím žádnou pořádnou silnici ani parkoviště, dokonce to u Tesca je zrušené! Hmm ...
T52o74m63a39s 26N95o30v63o41t44n89y
Nová móda - na kole se nejezdí, ale překáží v MHD.
R51o82b39e91r65t 65L16a55u73e38r
Trocha toho domácího snění určitě neuškodí....
Co takhle vzít si příklad z Curychu, který má velmi rozlehlé nádraží také v centru města? - Nádraží částečně dostat pod zem, vybudovat okolo něj nákupní zónu spojenou s nástupišti (viz. ShopVille), kromě rychlíků by na nádraží stavěly lokální vlaky, které by nejen po Brně, ale po celém celém kraji jezdily v krátkých časových odstupech a částečně plnily funkci tramvají - ve městě na některých úsecích zahloubené pod zem aby příliš nerušily - jakýsi hybrid vlaku,tramvaje,metra... Dokázaly by realizovat rychlé a pohodlné spojení mezi okrajovými částmi Brna a středem a také v rámci širšího okolí Brna, příp. celého kraje.
Pro toho, kdo se chce na chvilku zasnít, moc pěkné video jsem našel např. zde:
https://www.youtube.com/watch?v=Y7tiisEYeWI
I72v42o 23P26e34r29n17i54c49a
To by bylo ideální řešení. Zakopat koleje pod zem je ale dost nákladný a nevím kde by se na to vzali peníze, když ani na tunel pro okruhu nejsou peníze.
Nedávno odvolaný exekutor je po smrti, podle soudu zneužíval peníze dlužníků
Před necelými dvěma týdny Nejvyšší správní soud odvolal z funkce brněnského exekutora kvůli...
Zastřelil se nad propastí. V Macoše ukončil svůj život vězeňský dozorce
Jihomoravská propast Macocha má další oběť. Na začátku víkendu do ní spadl muž středního věku. S...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Plánovaný podzemní tunel na D43 v Brně má být zkrácený, starostové protestují
Chystaná podzemní trasa dlouho slibované silnice je v dokumentech zkrácená i přes původní sliby....
Novým majitelem Zbrojovky Brno se stal hokejový boss Libor Zábranský
Majitelem fotbalové Zbrojovky Brno se stal Libor Zábranský, šéf hokejové Komety. V tiskovém...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Žena, která skočila s dětmi do Macochy, nechala dopis. Policie případ odložila
Sebevražedný skok ženy se dvěma malými dětmi do propasti Macocha v Moravském krasu loni v létě...
Jasany kosí houba. A blíží se brouk rychlejší než ruská armáda, varují odborníci
Jedna z pěších tras u vranovského zámku na Znojemsku, takzvaný Felicitin okruh, je až do odvolání...
Problém Drnovic si uvědomujeme. Americký šéf o budoucnosti Vyškova
Premium Ještě před půl rokem o americké společnosti Blue Crow Sports Group nevěděli ani fanoušci...
Muž zaplatil nové parkovací oprávnění, i tak mu přišly pokuty. Zasáhl ombudsman
Brněnský senior dostal od města automaticky vygenerovaný mail s upozorněním, že mu končí platnost...
Kometa si vybrala náhradu za Furcha, čeká na Stezkův návrat ze zámoří
Náhradu za končícího Dominika Furcha, který má údajně namířeno do Mladé Boleslavi, si vedení...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...