Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sdílená auta, pohřby v lese. Nápady studentů bodují i v reálném životě

Až umřu, zasaďte na mně jabloň. Tak se jmenovala diplomová práce studentky Masarykovy univerzity Blanky Dobešové. Z její myšlenky časem vyklíčil skutečný projekt a k přírodě šetrné formy pohřebnictví pronikají do různých koutů republiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65i73ř85i59n19a 66B77r83a43d83á51č63o39v90á 2702260949959

Nápad s přírodním hřbitovem se mi líbí,člověk není svázán ponurou atmosférou hřbitovů a těžkými náhrobními kameny,může se projít,vzpomínat a les kolem něj mu dá víc než jakkoliv nazdobený hrob.

+1/0
20.5.2016 14:13

V34l48a57d46i46m81í46r 82N66o74v86á12k 3512744456561

No,na Slavkovském návrší je úrodná půda díky bitvě tří císařů.

0/0
20.5.2016 10:09

J88a80k51u39b 49K88a33m27e34n12i61c52k32ý 4719852447966

vazne, to nejaka skola vazne dokaze rozdat magistersky titul za vec - az umru zasadte na me strom?

+1/0
20.5.2016 9:25

B82o44h95u47s29l37a14v 23B35i98n12k96a 1409416768280

Četl jste tu práci? Nebo myslíte, že výzkum nesmí mít poetický název? Pokud ano proč? Hodnotím několik diplomek každý rok a zkušenost je, že práce nazvaná "Komparativní analýza abruptivních změn v postojích veřejnosti k migraci" bývá často velmi nudná a "prázdná" zatímco práce Až umřu zasaďte na mě strom bývá podložená velmi dobrým výzkumem a navíc je napsaná přístupně i čtivě. Chce to trochu přemýšlet, než člověk něco napíše.

+1/0
20.5.2016 11:06

P81e11t89r 74K65o55n45í25č39e22k 8434302935605

Zase to, milí kolegové v diskusi, neprecenujte. Carsharing je prostě půjčovna, stejně jako byl dvd-sharing porna, aby to chlapi kvůli 15 vterinam nemuseli kupovat celé.

+3/0
20.5.2016 7:48

J94i87ř51í 14T68e40p48r 4197690535475

Jinak casrsharing existuje už léta a pravidla jsou za tu dobu celkem vymakaná. Říká se tomu "autopůjčovna".

+5/−1
20.5.2016 6:37

R25o23b88e30r30t 92M70o84t33k50a 4696957699415

Ovšem termín sdílení zní lépe.

0/−1
20.5.2016 7:34

J36i97ř79í 17T16e92p83r 4297740145235

Co budou sluníčkáři sdílet dále? Domovy? Manželky? Děti?

Proč míst vlastní když si to nemůžu dovolit? Raději to znárodním sousedovi. nejdřív ho ale musím přesvědčit, že je to úžasnej nápad.

+6/0
20.5.2016 6:34

J54a36k72u46b 78K71a41m46e36n49i41c56k93ý 4199292727446

ano, ale zasadne cizi, protoze podle jejich nazoru to musi delat kazdej

0/0
20.5.2016 9:26

J69á19n 34K91o80t72ú42č 2416674128626

WTF? Čo má zdieľanie áut spoločné so znárodnením? Ide o to, že vlastniť auto (alebo aj 2-3 autá) sa nemusí každému vyplatiť. To je čisto ekonomická záležitosť.

0/0
23.5.2016 13:07
Foto

B59o63h95u48m83i16l 75P65r96o47c53h78á37z58k43a 9912939514850

My mame carsharing se zenou a castecne jejim bratrem. A az si koupim druhe auto, budeme mit dvojnasobny carsharing.

+7/−1
19.5.2016 23:32

M96a85r30t48i58n65a 78N31o72v63o40t14n21á 4687777868722

perfektní nápad. když vidím, kolik aut jen překáží před domem a zabírá parkovací místa lidem, kteří jezdí denně do práce.... každý, kdo auto použije jako předraženou nákupní tašku dvakrát do měsíce na nákup do kauflandu, musí sdílení aut ocenit.

+3/−3
19.5.2016 23:09

P52e92t71r 87B43á62č74a 8965266405965

Sdileni aut je hrozna hloupost, to muze praktikovat fakt jen malo kdo.

Ja svyho mazlika nepucim ani nikomu z rodiny :-)

+9/−6
19.5.2016 20:48

M43a47r79t47i89n 81N14o75v38o25t47n82ý 8149844137124

Pro někoho je jeho auto "mazlík" a středobod vesmíru, pro většinu lidí je to prostě spotřební věc, prostředek jak se pohodlně dostat z bodu A do bodu B.

+2/0
20.5.2016 13:59

R66o43m42a19n 58J71e69s49c10h78k96e 9638335547505

Kolik máte v rodině aut ? Já Vám to nezavidím. Bohužel se všichni na naše silnice a parkoviště nevlezeme. Bral bych japonský model. auto si může koupit, kdo má svou garáž nebo své místo. Když vidím rodiny u nás v ulici 2-3 auta a přecpaná parkoviště, tak to není pokrok. Auta jezdí třeba 1 krát za týden, mnohdy ani ne. Ano budu stavět přístřešek pro dvě auta. Přesto budu mít pouze 1 auto + dřevo na topení. Já možná na podzim zruším auto - končí technická. Vlak mne jede ve špičce každou púlhodinu a jinak po hodině včetně nedělí a svátků.

V klidu vlaku si přečtu knížku. Silnice jsou hodně přecpané, naše R43 na Blanensku je hrůza. ZLATÝ VLAK

0/0
21.5.2016 7:07

P42a34v81e86l 34F82o91l24t38á63n 4120572574

"nahradíme až 400 aut, která se nemusela vyrobit"

A co dělníci v automobilkách – budou mít co žrát? :-)

+13/−1
19.5.2016 20:19

R14o20m66a12n 40J60e17s63c82h31k47e 9708775407475

Na silnice se všichni nevlezou. Dělnici v automobilkách mají nadprůměrné platy. Dělají přesčasy a soboty. Když se vyrobí méně aut, dostanou méně. Hladem určitě neumřou.

0/0
21.5.2016 6:57

R21o83m50a52n 82L73i15p57s32k96ý 2779293749

Trošku to připomíná hippies, trošku komunismus - nikdo nic nevlastní a všichni mají všechno, dále pak návrat k přírodě, pohrdání hmotnými statky a jejich odmítání atd. A většinou jsou tvůrci a šířítelé těchto ideí potomci úspěšných a bohatých rodičů. Takže děti si hrají a pokud nebudou chtít další světovou socialistickou revoluci ani nezlobí.

+17/−1
19.5.2016 19:56

P28a14v54e56l 23Ř22a44p88e21k 7942336719475

Individuální vlastnictví automobilu pro všechny je jeden z největších socialistických paskvilů. Ano, socialistických. Většina aut totiž překáží na veřejném pozemku. To se nikdy nemělo stát, ale je to dílo lobby automobilek. Kdyby se za odložení každého auta platila tržní cena, pak by carsharing už dávno přirozeně existoval a lidé by paradoxně byli svobodnější.

0/−16
19.5.2016 19:38

T86o58m13a43s 25N56o51v53o12t53n23y 1581734836985

Až budeš platit "tržní cenu" za všechno, co se dneska používá ve "veřejném" prostoru netržně, tak se můžeš jít rovnou zastřelit, pokud tedy nejsi Babiš nebo Kellner

+4/−1
20.5.2016 1:14

P62e44t14r 61B41ř42é44ť78a 76N89o56v65á95k 8570103886270

Ssakra není tu článek o psech tak hurá na automobily tam se taky dobře trolí co ...

0/0
20.5.2016 8:49

R79o45b85e55r54t 87M80á31s76l31o 1251591407977

Sdílená ekonomika by byla celkem fajn. Chtělo by to jen dvě důležité věci: 1. Zrušit zákon o diskriminaci. 2. Snížit daně a regulace.

K diskriminaci - určitě nechci sdílet auto s rómskou rodinou (bordel v autě) a ani s se skupinou muslimských teroristů (bomba v kufru). Pokud chci s někým něco sdílet tak prostě musím mít právo si zvolit členy této skupiny. Právo zvolit si tyto členy zcela podle mých subjektivních hledisek, nezávisle na nějakých státních blábolech.

K daním - taková spolujízda, kdy spolujezdec přispěje na benzín a existuje aplikace pro snadné vyhledání řidiče a spolujezdce vypadá dobře. Ale jen do okamžiku, kdy do prostřdí této aplikace, kvůli přeregulovanému prostředí a daňovým únikům přemigrují taxikáři.

+8/−2
19.5.2016 19:12

J49á37n 45B36a75d89i70o40v15s52k78ý 2359534686906

Lidem jako vy opravdu nedochází co je ZAKLAD teto civilizace a to je ROVNOST. jaky zakon o diskriminaci mate na mysli? Ústavní zakon? Listinu základních prav a svobod? A kam by to malo dojit? Institucionální apartheid? Něco jako v USA pred 150 lety? Budeme mit záchodky jen pro cikány? Fakt chcete v tomto žít?

+2/−11
19.5.2016 19:50

P55a95v12e63l 95F77o38l96t52á17n 4550322404

a co třeba heslo – kdo nepracuje, nepotřebuje záchodek

+8/0
19.5.2016 20:26

R63o20b28e29r45t 91M17á37s60l30o 1331981557487

Mám na mysli ten zákon antidiskriminační zákon podle kterého byla odsouzena realitní makléřka za to, že nenabídla prohlídku pronajímaného bytu rómské provokatérce (figurantce) viz: http://usti.idnes.cz/ceka-se-rozsudek-v-kauze-romske-figurantky-f2r-/usti-zpravy.aspx?c=A150814_085123_usti-zpravy_hrk

Pokud bude stát chtít regulovat s kým a jak sdílet (a z tohoto realitního případu je jasně vidět, že to chtít bude) tak já se žádného sdílení určitě účastnit nebudu a dle signálů z okolí určitě nebudu sám.

Rovnost práv to nijak neomezuje, nikde nevím o tom, že by v ústavě bylo zaručeno právo sdílet.

Ano pokud vlastníte záchodky tak máte právo si na ně pouštět jen koho chcete, což se třeba v případě feťáků co si tam chodí píchat drogy docela hodí.

+16/0
19.5.2016 20:29

R40u42d75o28l44f 22P40e31k34á23r94e44k 9292211399913

Základem této civilizace je to, že "silnější pes m..." Nemusí se vám to líbit, ale tak to prostě je. Pohleďte jen na vetřelce deroucí se do Evropy. Jejich víra a pocit nadřazenosti jim patrně umožní nás kompletně zničit...;-O

0/0
20.5.2016 12:12

T29o30m66a40s 76N93o34v59o89t60n60y 1621944746785

Pokud jezdíte jen občas, carsharing může být řešením. Jinak je úplně na houby a jediný kdo na něm vydělává je provozovatel

+11/0
19.5.2016 18:47

M64a49r38t96i64n 75N88o20v20o98t42n85ý 8159334117714

Samozřejmě, že na tom provozovatel vydělá, proč by to taky jinak dělal, že? Ale pokud někdo jezdí opravdu málo, vyjde ho levněji si auto půjčovat než koupit, protože fixní náklady jsou stejné, ať jezdím nebo ne, a čím méně jezdím, tím dráž mi vyjde cena za ujetý km. Takže i zákazník může vydělat.

+1/0
20.5.2016 14:04

J95á96n 67K11o12t41ú25č 2716464188266

Jasné, ale to je tak so všetkým. Keď potrebujem každý deň niečo vŕtať príklepovou vŕtačkou, tak si ju kúpim. Ak to potrebujem 3x za život, tak si to požičiam v nejakom hobby markete. Na tom nie je nič zlé.

0/0
23.5.2016 13:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.