Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sdílená auta, pohřby v lese. Nápady studentů bodují i v reálném životě

Až umřu, zasaďte na mně jabloň. Tak se jmenovala diplomová práce studentky Masarykovy univerzity Blanky Dobešové. Z její myšlenky časem vyklíčil skutečný projekt a k přírodě šetrné formy pohřebnictví pronikají do různých koutů republiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87i93ř51i63n89a 81B90r48a45d65á88č93o41v13á 2262430749529

Nápad s přírodním hřbitovem se mi líbí,člověk není svázán ponurou atmosférou hřbitovů a těžkými náhrobními kameny,může se projít,vzpomínat a les kolem něj mu dá víc než jakkoliv nazdobený hrob.

+1/0
20.5.2016 14:13

V97l86a74d51i17m37í72r 65N23o13v30á39k 3362884786791

No,na Slavkovském návrší je úrodná půda díky bitvě tří císařů.

0/0
20.5.2016 10:09

J55a74k89u38b 44K11a76m92e93n54i15c43k96ý 4149722787916

vazne, to nejaka skola vazne dokaze rozdat magistersky titul za vec - az umru zasadte na me strom?

+1/0
20.5.2016 9:25

B47o71h22u20s45l85a24v 89B34i67n87k27a 1159396108240

Četl jste tu práci? Nebo myslíte, že výzkum nesmí mít poetický název? Pokud ano proč? Hodnotím několik diplomek každý rok a zkušenost je, že práce nazvaná "Komparativní analýza abruptivních změn v postojích veřejnosti k migraci" bývá často velmi nudná a "prázdná" zatímco práce Až umřu zasaďte na mě strom bývá podložená velmi dobrým výzkumem a navíc je napsaná přístupně i čtivě. Chce to trochu přemýšlet, než člověk něco napíše.

+1/0
20.5.2016 11:06

P61e57t51r 52K46o18n95í20č81e56k 8624312395675

Zase to, milí kolegové v diskusi, neprecenujte. Carsharing je prostě půjčovna, stejně jako byl dvd-sharing porna, aby to chlapi kvůli 15 vterinam nemuseli kupovat celé.

+3/0
20.5.2016 7:48

J19i39ř51í 46T87e27p65r 4687200875755

Jinak casrsharing existuje už léta a pravidla jsou za tu dobu celkem vymakaná. Říká se tomu "autopůjčovna".

+5/−1
20.5.2016 6:37

R48o20b42e88r75t 87M24o14t28k44a 4566317369555

Ovšem termín sdílení zní lépe.

0/−1
20.5.2016 7:34

J39i74ř12í 38T87e33p91r 4607650585575

Co budou sluníčkáři sdílet dále? Domovy? Manželky? Děti?

Proč míst vlastní když si to nemůžu dovolit? Raději to znárodním sousedovi. nejdřív ho ale musím přesvědčit, že je to úžasnej nápad.

+6/0
20.5.2016 6:34

J74a68k50u82b 57K92a47m62e76n96i96c62k31ý 4159672477266

ano, ale zasadne cizi, protoze podle jejich nazoru to musi delat kazdej

0/0
20.5.2016 9:26

J20á33n 61K17o24t89ú58č 2516634408316

WTF? Čo má zdieľanie áut spoločné so znárodnením? Ide o to, že vlastniť auto (alebo aj 2-3 autá) sa nemusí každému vyplatiť. To je čisto ekonomická záležitosť.

0/0
23.5.2016 13:07
Foto

B63o82h87u54m83i40l 10P29r72o31c69h51á19z67k59a 9572419224800

My mame carsharing se zenou a castecne jejim bratrem. A az si koupim druhe auto, budeme mit dvojnasobny carsharing.

+7/−1
19.5.2016 23:32

M32a30r84t74i49n42a 95N50o60v77o91t40n93á 4627257988922

perfektní nápad. když vidím, kolik aut jen překáží před domem a zabírá parkovací místa lidem, kteří jezdí denně do práce.... každý, kdo auto použije jako předraženou nákupní tašku dvakrát do měsíce na nákup do kauflandu, musí sdílení aut ocenit.

+3/−3
19.5.2016 23:09

P19e52t78r 89B15á47č74a 8945496805525

Sdileni aut je hrozna hloupost, to muze praktikovat fakt jen malo kdo.

Ja svyho mazlika nepucim ani nikomu z rodiny :-)

+9/−6
19.5.2016 20:48

M48a64r42t27i39n 81N17o10v77o18t48n22ý 8869894497514

Pro někoho je jeho auto "mazlík" a středobod vesmíru, pro většinu lidí je to prostě spotřební věc, prostředek jak se pohodlně dostat z bodu A do bodu B.

+2/0
20.5.2016 13:59

R80o89m75a88n 92J68e66s48c88h42k89e 9278815207795

Kolik máte v rodině aut ? Já Vám to nezavidím. Bohužel se všichni na naše silnice a parkoviště nevlezeme. Bral bych japonský model. auto si může koupit, kdo má svou garáž nebo své místo. Když vidím rodiny u nás v ulici 2-3 auta a přecpaná parkoviště, tak to není pokrok. Auta jezdí třeba 1 krát za týden, mnohdy ani ne. Ano budu stavět přístřešek pro dvě auta. Přesto budu mít pouze 1 auto + dřevo na topení. Já možná na podzim zruším auto - končí technická. Vlak mne jede ve špičce každou púlhodinu a jinak po hodině včetně nedělí a svátků.

V klidu vlaku si přečtu knížku. Silnice jsou hodně přecpané, naše R43 na Blanensku je hrůza. ZLATÝ VLAK

0/0
21.5.2016 7:07

P98a60v53e11l 95F45o73l11t21á55n 4250302834

"nahradíme až 400 aut, která se nemusela vyrobit"

A co dělníci v automobilkách – budou mít co žrát? :-)

+13/−1
19.5.2016 20:19

R70o40m90a10n 65J95e92s14c73h91k59e 9798965937385

Na silnice se všichni nevlezou. Dělnici v automobilkách mají nadprůměrné platy. Dělají přesčasy a soboty. Když se vyrobí méně aut, dostanou méně. Hladem určitě neumřou.

0/0
21.5.2016 6:57

R95o91m88a28n 67L38i48p60s43k88ý 2529163169

Trošku to připomíná hippies, trošku komunismus - nikdo nic nevlastní a všichni mají všechno, dále pak návrat k přírodě, pohrdání hmotnými statky a jejich odmítání atd. A většinou jsou tvůrci a šířítelé těchto ideí potomci úspěšných a bohatých rodičů. Takže děti si hrají a pokud nebudou chtít další světovou socialistickou revoluci ani nezlobí.

+17/−1
19.5.2016 19:56

P88a63v42e77l 48Ř81a76p57e50k 7882616849265

Individuální vlastnictví automobilu pro všechny je jeden z největších socialistických paskvilů. Ano, socialistických. Většina aut totiž překáží na veřejném pozemku. To se nikdy nemělo stát, ale je to dílo lobby automobilek. Kdyby se za odložení každého auta platila tržní cena, pak by carsharing už dávno přirozeně existoval a lidé by paradoxně byli svobodnější.

0/−16
19.5.2016 19:38

T74o34m67a93s 30N97o50v45o15t29n65y 1951614556315

Až budeš platit "tržní cenu" za všechno, co se dneska používá ve "veřejném" prostoru netržně, tak se můžeš jít rovnou zastřelit, pokud tedy nejsi Babiš nebo Kellner

+4/−1
20.5.2016 1:14

P78e57t21r 22B88ř86é25ť20a 59N80o40v24á26k 8790543126360

Ssakra není tu článek o psech tak hurá na automobily tam se taky dobře trolí co ...

0/0
20.5.2016 8:49

R42o50b62e24r92t 48M67á53s64l69o 1821431757807

Sdílená ekonomika by byla celkem fajn. Chtělo by to jen dvě důležité věci: 1. Zrušit zákon o diskriminaci. 2. Snížit daně a regulace.

K diskriminaci - určitě nechci sdílet auto s rómskou rodinou (bordel v autě) a ani s se skupinou muslimských teroristů (bomba v kufru). Pokud chci s někým něco sdílet tak prostě musím mít právo si zvolit členy této skupiny. Právo zvolit si tyto členy zcela podle mých subjektivních hledisek, nezávisle na nějakých státních blábolech.

K daním - taková spolujízda, kdy spolujezdec přispěje na benzín a existuje aplikace pro snadné vyhledání řidiče a spolujezdce vypadá dobře. Ale jen do okamžiku, kdy do prostřdí této aplikace, kvůli přeregulovanému prostředí a daňovým únikům přemigrují taxikáři.

+8/−2
19.5.2016 19:12

J86á36n 54B78a92d76i49o95v39s59k23ý 2189224896826

Lidem jako vy opravdu nedochází co je ZAKLAD teto civilizace a to je ROVNOST. jaky zakon o diskriminaci mate na mysli? Ústavní zakon? Listinu základních prav a svobod? A kam by to malo dojit? Institucionální apartheid? Něco jako v USA pred 150 lety? Budeme mit záchodky jen pro cikány? Fakt chcete v tomto žít?

+2/−11
19.5.2016 19:50

P33a65v60e26l 39F63o20l92t17á84n 4190532674

a co třeba heslo – kdo nepracuje, nepotřebuje záchodek

+8/0
19.5.2016 20:26

R34o26b41e76r82t 10M53á87s71l10o 1611341867467

Mám na mysli ten zákon antidiskriminační zákon podle kterého byla odsouzena realitní makléřka za to, že nenabídla prohlídku pronajímaného bytu rómské provokatérce (figurantce) viz: http://usti.idnes.cz/ceka-se-rozsudek-v-kauze-romske-figurantky-f2r-/usti-zpravy.aspx?c=A150814_085123_usti-zpravy_hrk

Pokud bude stát chtít regulovat s kým a jak sdílet (a z tohoto realitního případu je jasně vidět, že to chtít bude) tak já se žádného sdílení určitě účastnit nebudu a dle signálů z okolí určitě nebudu sám.

Rovnost práv to nijak neomezuje, nikde nevím o tom, že by v ústavě bylo zaručeno právo sdílet.

Ano pokud vlastníte záchodky tak máte právo si na ně pouštět jen koho chcete, což se třeba v případě feťáků co si tam chodí píchat drogy docela hodí.

+16/0
19.5.2016 20:29

R21u12d10o84l35f 76P70e40k14á32r26e46k 9272751429463

Základem této civilizace je to, že "silnější pes m..." Nemusí se vám to líbit, ale tak to prostě je. Pohleďte jen na vetřelce deroucí se do Evropy. Jejich víra a pocit nadřazenosti jim patrně umožní nás kompletně zničit...;-O

0/0
20.5.2016 12:12

T93o82m33a80s 71N22o28v46o35t22n46y 1931614646985

Pokud jezdíte jen občas, carsharing může být řešením. Jinak je úplně na houby a jediný kdo na něm vydělává je provozovatel

+11/0
19.5.2016 18:47

M91a52r26t98i89n 17N10o82v75o96t92n21ý 8199594457814

Samozřejmě, že na tom provozovatel vydělá, proč by to taky jinak dělal, že? Ale pokud někdo jezdí opravdu málo, vyjde ho levněji si auto půjčovat než koupit, protože fixní náklady jsou stejné, ať jezdím nebo ne, a čím méně jezdím, tím dráž mi vyjde cena za ujetý km. Takže i zákazník může vydělat.

+1/0
20.5.2016 14:04

J77á54n 34K16o77t11ú15č 2746974838626

Jasné, ale to je tak so všetkým. Keď potrebujem každý deň niečo vŕtať príklepovou vŕtačkou, tak si ju kúpim. Ak to potrebujem 3x za život, tak si to požičiam v nejakom hobby markete. Na tom nie je nič zlé.

0/0
23.5.2016 13:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.