Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Široké ulice, spousta zeleně. Nádraží u řeky se vyrovná tomu pod Petrovem

Bydlení v zeleni a přístupné nábřeží řeky Svratky pro rekreaci. Také druhá soutěž pořádaná brněnským magistrátem, takzvané paralelní zadání, ukázala, že se architektonická studia přiklánějí k tomu, aby v Jižním centru vyrostly bytové domy a administrativní budovy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a67n 47S55k36u82l24a 4441593375842

vlakem jsem v ČR nejel přibližně 25 let, neb jsem na to chud, abych koupil rodině sadu jízdenek a pak měl na trati Hodonín-Brno 45 minut zpoždění. za dobu zpoždění a cenu jízdenek to dám autem a vím kdy přijedu... ;-D

+1/−1
25.5.2016 20:55

M16i18c49h43a28l 10K85i90e95s44e43l 7769508347336

Jak ti kempující lidé ale oklepou ta hovínka z piknikové deky? A neměl by tam být spíše narkoman s jehlou zabodlou v ruce, abychom lépe vystihli situaci okolo všech mi známých nádraží velkých měst?

+7/−1
25.5.2016 15:52

J14a53n 85S38k46u60l15a 4751453555962

všechno bude, hovínka, drogi(y)sta, opálený gang častých uživatelů parku, jen ta vizualizace by pak nelákala ale spíš děsila ;-)

+2/0
25.5.2016 20:49
Foto

J33a31n 82A39d91a42m65e39c 5715477518310

Brňané by si měli hlavně uvědomit, že příznivci osobního nádraží ve variantě Řeka i Petrov jsou v podstatě na stejné straně a to proti Patočkovi, který svým referendem ohrožuje přestavbu železničního uzlu - a to v obou variantách. Pokud bude referendum neplatné, tak v Brně se může začít stavět cca za 10 - 15 let. Pokud bude platné, posuneme se o sto let zpět na začátek tohoto sporu...

+5/−5
25.5.2016 15:23
Foto

M50a72r95t45i70n 72L66ö90w 8964305127782

Jaky vliv ma eferendum na termin vystavby?

+3/0
25.5.2016 15:46

T70o58m30a90s 34N11o41v13o86t30n75y 1641174656515

Tak ono aktivisti v Brně jsou kapitola sama pro sebe. Škodí vždy a všude.

+2/−4
25.5.2016 17:40

M11a21r21t62i84n 61N31o44v64o49t24n43ý 3136786641104

Štástka s Onderkou by nebyli rádi, že je označuješ jako aktivisty ...

+1/0
25.5.2016 19:47

P13a28v14e68l 43K21o73l15á69č15e47k 9434304962411

Bingo!

0/0
25.5.2016 21:21

P38e14t30r 64V78o85p67i27č26k48a 5232657507196

projekt s vizualizacemi bez jedineho kola nema šanci. Ale ty bazeny pro bezdomovce, to je prima napad R^

+4/0
25.5.2016 15:16

T66o37m34a32s 30N72o45v13o96t18n89y 1461164926785

Patočka už by se měl jít léčit. Takže pro to, co chce on a jeho kamarádi, se může vše, ale opačně je to zakázáno. To je takové, aktivistické. Buď to bude po našem nebo vůbec...Rv

+13/0
25.5.2016 14:21

M24i87r24o67s18l85a38v 82V24y84k24o45u11p86i29l 3300556323945

Já si myslím, že většina lidí podporujících přestavbu současného nádraží je humanitního vzdělání a zaměření, a tudíž nemá absolutně potuchy co by taková "přestavba z gruntu" obnášela pro všechny zúčastněné, tedy pro město (život ve městě), pro MHD, pro železnici a její cestující, kteří by tímto byli na mnoho let odkázání k nekonečným provizoriím v podobě přestupu na okraji Brna.

Do toho všeho by se tam určitě dělaly archeologické průzkumy, které by to všechno zdržovaly...a v neposlední řadě by přestavba byla daleko dražší o nečekané vícepráce, které především u starých objektů (a toto je megaobjekt) vždy zákonitě nastoupí a posunou projekt rekonstrukce úplně jinam než jak byl technicky a ekonomicky zamýšlen. Kdo si zkusil opravu bytu/domu..atd. ví jak je najednou všechno jinak, než bylo "elegantně" na papíře (projektu) jasné, srozumitelné a za přijatelnou cenu. Takže tady ty rady technických laiků, kteří se mnohdy při každém "tom domácím" malování pokojů téměř rozvádí z důvodu přesunu skříní o metr od zdi na dva dny, opravdu nejsou tím, kdo by měli rozhodovat.

+8/−4
25.5.2016 14:18

T12o77m23a20s 10N33o95v34o17t21n74y 1421794736475

Pozor, ono nejde o přestavbu současného nádraží, tato varianta už v podstatě není ve hře. Jde o (menší) přesun pod Petrov a to NENÍ současné nádraží. Sami aktivisti se kvůli tomu rozhádali a někteří proto Petrov neprosazují i když jsou proti přesunu k řece.

+5/−1
25.5.2016 14:22

P12a60v98e96l 42S32t38a54v20j47a16n37í43k 6258765867431

Nádraží pod Petrovem už je snad mrtvé, protože takovou hovadinu nemůže nikdo myslet vážně. Tu studii dělal magor. Nehledě k tomu, že by měla padnout Malá Amerika, to je něco zcela mimo chápání.

+4/0
25.5.2016 21:17

M23i20l89o11s10l76a24v 43S22e60d31l70á48č52e43k 6704634834681

Současné nádraží nestačí už kapacitně. Byl se tam někdo podívat ve špičce. když odjíždí lidé domů z práce? Děs. Nával jak o vánocích. Toto nádraží bylo stavěno pro provoz před sto lety a dnešnímu provozu fakt nestačí.. Nebo ho teda zachovat jen pro mezinárodní a dálkové spoje. A místní dopravu převést na předměstská nádraží, jako Krpole , Židenice Černovice

+4/−1
25.5.2016 13:37

M31i57c89h72a73l 32H13u72s92e95k 9614193400344

Černovice??? Tam je jen jedna kolej, muselo by se to upravit. Jinak souhlas.

0/0
25.5.2016 16:49

R40a28d68o82s45l11a83v 84M63o29l70á16k 6838703944716

Tam bude přestupní uzel /Olomoucká) a 3 koleje směrem na Slatinu.

0/0
30.5.2016 16:43

M65i78c40h18a65l 85H33u47s26e78k 9964143300464

Pěkný plán no.

0/0
30.5.2016 17:07

M59i51c89h46a17l 33B74r86ň27á81k 6844464937708

- Zrušení hradby kolejí, která dusí rozvoj města přes 100 let

- Konečně využití řeky a její zapojení do veřejného prostoru

- Dle mého unikátní možnost pěšího a cyklistického "bulváru" po opraveném a odhaleném viaduktu

- Napojení izolovaného byznys parku v Heršpické na normální městskou uliční síť

- Žádné problémy s VRT v budoucnosti

- Prostor pro bytovou a administrativní výstavbu v centru, ne na periferiích města (zahušťování namísto expanze na úkor orné půdy v okolí)

- Impuls k rychlejšímu rozvoji MHD (není to snad ekologické?)

A oblíbení argumenty oponentů (které bohužel papouškují i zdejší novináři):

- "až kilometr" - 800 metrů od současné budovy, která TAK JAKO TAK NEBUDE DÁLE sloužit jako nádražní budova! Varianta Petrov počítá v některých návrzích s nástupišti na úrovni Malé Ameriky. Tedy cca 400 metrů od současných. Rozdíl kosmických proporcí tak činí mezi variantami Petrov a Řeka celých gigantických 400 metrů;-D

- "odstěhování do polí a pastvin za městem" - U Zvonařky jsou pole a pasou se tam snad stáda krav?

+18/−6
25.5.2016 13:28

M11i66c48h41a76l 31B40r82ň77á32k 6674544947318

- "politici se napakují na pozemcích" - jakákoliv varianta počítá s tím, že se ty pozemky zastaví TÍM STEJNÝM! Vždyť to píší i tady: byty a kanceláře.

- "VRT pod Petrov je možná" - ano, je to možné. Ale musíte za těch 15-20 let, kdy se to stavět bude, postavit tunel od Kohoutovic až pod Petrov. Náklady pány Andery či Patočky nezajímají. Já si spíš myslím, že to sami ví a sami počítají s tím, že po nádraží budou mít další téma, na kterém se budou moci politicky a ekonomicky realizovat.

+11/−3
25.5.2016 13:34

P66a66v14e78l 63K26o68l28á26č46e62k 9704954782601

Varianta Petrov s těmi tunely prostě nemůže vyjít ekonomicky lépe, než ta u řeky. O složité geologii masivu Petrova (četné zvodně) a nutnosti přeložky bývalého svrateckého náhonu nemluvě.

+1/0
25.5.2016 21:59
Foto

M57a33r29t90i62n 45L58ö39w 8654365977162

Co se tyce rozvoje lokality za nadrazim zalezi jen na provedeni te ci one varianty - muze to dopadnout skvele i desne bez ohledu na to kde bude nadrazi.

Jedina moje vytka k variante u reky je jeji napojeni na stavajici MHD. Uzel MHD po Petrovem zustava, nadrazi se s nim spoji tramvajovou smyckou - zbytecny prestup navic. Plus samozrejme pesi vzdalenost od centra - v zahranici jsme vlakem cestoval a moct dojet vlakem primo do centra je mnohem lepsi nez vystoupit nekde kilometr daleko a zkoumat jak se tam dostat MHD.

Pro dojizdejici se zminuje neco o moznosti prestoupit uz v Zidenicich ci Kralove poli - ta moznost tu je pro obe varianty.

Proste nevidim zadny duvod proc nadrazi odsouvat krome toho ze "tvori barieru" kvuli ktere je uzemi za nim zanedbane. Coz si myslim neni vina nadrazi a jeho prestavba pruchod i prujezd jeste usnadni.

+2/−3
25.5.2016 14:29

M76i73c67h77a62l 38B52r29ň60á77k 6154814777118

Pro mě je prostě velkou otázkou to budoucí napojení na vysokorychlostní železnici. Protože ta bude, ČR se mimojiné zavázala, že do roku 2030 se začne budovat Praha-Brno. Což není tak za dlouho, když si vezmeme, že odsun je teď aktuální téma vlastně podobně dlouhou dobu. A mlžení Andera právě v tomhle případě, kdy pořád jen mele, že to je technicky možné, mi moc klidu nedává. VRT je pro budoucnost města naprosto klíčová věc, vedle tu dneska už byl článek o ekonomice města, sázce na IT a moderní technologie, že bychom se jako město měli pokusit specializovat i na letecký, kosmický průmysl atd. Ale ke všemu tomuto potřebujeme udržet a přivést vzdělané lidi a odborníky. Toto všechno vyžaduje kvalitní infrastrukturu. Nedělám si iluze, že letiště někdy nabídne možnost pohodového cestování všude po světě, ale minimálně by se kraj a město mělo snažit, aby bylo Brno rychle napojeno na Vídeň, odkud už se dostanete kamkoliv. VRT by měla být hlavní priorita. A pokud je to tak, jak jsem i viděl, že Petrov znamená podkopat půl města za šílené náklady finanční a pro mě dost dobře nepředstavitelného ovlivnění života desetitisícovek lidí, tak mi vedle toho fakt přijde nějakých 400 metrů sem či tam na nástupiště jako směšný problém.

+9/0
25.5.2016 14:42
Foto

M81a50r11t77i16n 34L61ö31w 8294985477632

Neco jsem vygooglil ale stejne - hlavni nadrazi je klicovy dopravni uzel a soucasne diskuse o tom kde ma byt postradaji jasne klady a zapory ktere prinesou obe varianty z hlediska jeho funkce. Pro VRT je zrejme jizni varianta nejlevnejsi, ale zase je otazka jestli je lepsi vyjit vstric lidem co do Brna obcas prijedou VRT nebo lidem kteri denne dojizdeji do prace IDS. Nebo oddelit nadrazi VRT a nadrazi pro regionalni dopravu a spojit nejakou smyckou pouze VRT nastupiste - rychlovlaky asi nikdy nebudou prijizdet v mene nez 10min intervalech...

+3/0
25.5.2016 15:27

T41o84m17a36s 47N52o65v20o90t53n57y 1671104426525

Zajímavé je, že když Kordis ve velkém stěhoval autobusové linky pro ty denně dojíždějící na okraje Brna, tak aktivisti neřvali, že to bude daleko do centra a bude nutné přesedat. A u vlaků se můžou zbláznit, že by to bylo o 400m dál než slavný "Petrov". Pokrytectví, nic jiného.

+3/−1
25.5.2016 17:45
Foto

M58a10r79t27i47n 23L60ö63w 8184385877292

Dieselove autobusy ve meste nejsou nic moc. Vlaky nesmrdi.

+2/0
25.5.2016 20:12

P72a53v55e54l 68S40t97a95v67j22a33n40í61k 6258675197371

Jde o to, kolik lidí skutečně potřebuje dojet do středu města. Mám pocit, že jich tam většina zdaleka nepracuje a stejně se mačkají na přetíženém uzlu, aby se přesunuli jinam. Navíc ani všechny vlaky nejezdí z Hbf, protože se tam zkrátka nevejdou.

0/0
25.5.2016 21:27

P91a42v76e73l 81K13o30l49á80č10e50k 9804314972971

Pane Brňáku, perfektně jste to napsal, naprosto výstižné.

0/0
25.5.2016 21:47

P59a33v91e65l 45B98o88u37c11n45í84k 4452761493655

Včerejší veřejná autorská prezentace byla velmi zajímavá:

- Základem je vyřešení silniční dopravy, tj. jižní části městského okruhu

- Ve variantě nádraží U řeky dojde ke zrušení současného odstavného nádraží u Heršpické ulice (ve variantě Pod Petrovem dojde naopak k jeho rozšíření). Díky tomu se přes toto území může vést jižní část MO (s napojením na Heršpickou přes Hornbach, který je dočasnou stavbou) a celé území zastavět, resp. propojit administrativní části Holandská - Heršpická s plochou u řeky.

- Ve městě má být zástavba, ne nový velký "centrální" park (jak se objevuje v

mnohých návrzích varianty Pod Petrovem). Zeleň má být kolem řeky. Velký městský park může tvořit bariéru, zejména po setmění. Navíc, v našich klimatických podmínkách, je jeho celoroční využití problematické. Zelený pás má být kolem řeky.

- Mají vzniknout tři nová městská centra: a) Komárov (obnova a dostavba území, silnice, šalina), b) na území po zrušeném odstavném nádraží (ulice Pražákova, Štýřické nábřeží, Vodařská) + silnice MO, c) nová čtvrť kolem ulice Opuštěná

- Důraz na veřejnu dopravu: vzdálenost uzlu Česká - Nádražní je stejná jako vzdálenost Nádražní - nový uzel MHD U řeky.

- Železnice nesmí tvořit městskou hradbu / bariéru. Důraz na prostupnost nového nádraží na jihu jako nutný rozvoj zanedbaného území Komárova.

- Zklidnit současný uzel MHD u nádraží. Podobně jako dnes uzel Česká, byť i zde je "zásobovacích" aut až moc.

Návrhy jsou vystaveny v Domě umění na Maliňáku. Doporučuji k návštěvě. Od vchodu vpravo návrhy pro Nové nádraží U řeky, vlevo pak Pod Petrovem.

Text (v závorkách) jsou mým doplněním.

+10/−1
25.5.2016 12:56
Foto

M31a54r51t35i26n 94L20ö55w 8904505347152

S tim parkem bych uplne nesouhlasil. Vyuzit se da celorocne. Luzanecky park je pozehnanim pro siroke okoli.

To ze na nadrazi to bude od dopravniho uzlu Nadrazni stejne daleko jako na Ceskou bych rozhodne jako duraz na HD neprezentoval... spis naopak. Ale tady bych rad videl nejakou komplexnejsi studii - co se tyce samotneho nadrazi pod Petrovem vs u Reky prohrava reka na plne care (tramvajova smycka k uzlu pod petrovem - zbytecny prestup navic).

Nadrazi je v centrech spousty mest a barieru netvori, pokud je dobre postavene. Atraktivitu uzemi za nadrazim snizuje zanedbany a zchatrale industrialni raz toho uzemi, vhodna bytova zastavba s velkym parkem ji promeni k prvotridni adresu bez ohledu na to z ktere strany bude mit nadrazi.

+2/−2
25.5.2016 14:21

T86o40m57a25s 46N23o34v79o38t32n11y 1731384126155

Lužánecký park je požehnáním tak pro čoklaře a okolní "přizpůsobivé". Plus se tam prohání cyklisti i když tam nemají co dělat. Ale chápu, že zeleným fanatikům je to jedno, ti si stejně dělají co chtějí a na to, aby se ty Lužánky dali využít i jinak než psí wc kašlou.

+1/−10
25.5.2016 14:25

M74i37c95h66a53e10l 24C77h94a39r94v81á13t 9499768113242

A jak by jste je využil jinak? Jako další obchoďák, nebo jako parkoviště?8-o

+4/−2
25.5.2016 14:51

T20o93m11a96s 52N30o47v32o51t68n37y 1971534776965

Asi moc nechápete psaný text, co? Mně by stačilo, kdyby to byl park pro lidi a ne že to je psí wc a na chodnících aby člověk pořád uskakoval před pumpičkami.

+3/−3
25.5.2016 17:42
Foto

M23a89r44t27i93n 83L80ö14w 8714615627852

Kdy jste byl naposled v Luzankach? Ja o vikendu. Asi zijete v jinem svete...

+5/−2
25.5.2016 15:28

T50o40m31a40s 60N31o85v62o43t11n17y 1311174586435

Bydlím naproti. Poslední dobou si říkám, že bohužel.

+1/−3
25.5.2016 17:43

M12a40r86t78i51n 61N97o67v23o14t58n16ý 3406386881384

Nebydlíš, jinak bys takovou blbost nenapsal.

+2/−1
25.5.2016 19:51

L44i89b44o95r 90Z30a38v75ř76e66l 8249626221812

A ty ano?? Jinak bys takovou blbost nenapsal! Je to jen jeden z nejhorších parků v Brně kde je strach jí po setmění. Verbež a lůza se tam schází dennodenně!!

0/0
28.5.2016 13:58

M22i20c45h49a78e73l 84C82h21a33r52v72á18t 9359128243552

Má to jen jednu malinkatou chybičku. Působí takovým, jak to říci... nakresleným dojmem?8-o

0/0
25.5.2016 12:49

M33i54r71o71s41l72a61v 52V80y12k21o11u83p46i45l 3550406903485

Navíc tam chodí jen samí mladí a pěkní lidé a holky s krásnýma nohama. Takže.... kde jsou důchodci ??

0/0
25.5.2016 13:52

M70i90c59h25a53l 61B77r20ň53á28k 6214124737618

Vy jste ještě nikdy neviděli vizualizace čehokoliv, co se na této planetě staví? Nebo proč se zrovna tomuto tak divíte?

+2/−3
25.5.2016 14:15

M20i89c17h50a20e80l 47C83h95a96r70v73á80t 9369868163272

Asi pro Vás bude problém pochopit pojem ironie. Už jste se s něčím podobným ve svém životě setkal?

P.s. za dobu, kdy se odsun nádraží plánuje, vzniklo tolik projektů, že cena za ně vynaložená by bohatě zaplatila celý přesun včetně vybudování celé infrastruktury. A možná by vyšlo i na nereálné sny architektů.

+1/0
25.5.2016 14:36

M77i44r62o53s63l73a39v 27V20y62k61o17u34p69i10l 3460486723555

..byl to pokus o vtip, spíše jsem chtěl napsat, že mi tam chybí celá ta klasická sestava od "role" tedy bezdomáči se psama, smažky....atd.:-), (kdyby se tam nějaký válel na lavičce, nebo na trávě...hned bychom poznali, co má to místo představovat, prostě nebyl by to takový šok jak z vizualizace 22. století., takže by to vypadalo jako vizualizace tak z roku 2053, kdy očekávám realizaci nějakého nápadu po 157. referendu.............teda pokud v té době bude už jasno, co Brno chce. Toť otázka...

0/0
25.5.2016 18:41

M37a14r30t20i11n 85H93o61c53h79m79a51n 7333467114433

Přímo tady http://brno.idnes.cz/rozhovor-predseda-ceske-komory-architektu-plicka-fvq-/brno-zpravy.aspx?c=A160516_2246541_brno-zpravy_krut je jasně a srozumitelně popsáno proč ne. Myslím, že zdůvodnění ve výše uvedeném článku je dostatečně srozumitelné. Postavit nádraží mimo centrum a pak okolo něho něco možná jednou v budoucnu postavit je pěkná kravina....

+6/−6
25.5.2016 11:56

M66i20l18a56n 26H77o32š98e27k 3843769715375

Chybí tam, že tento architekt kope zase za druhou skupinu, takže ta objektivita docela schází.

+3/0
25.5.2016 13:15

T70o36m41a62s 40N78o22v56o33t61n66y 1691214846475

Pan architekt je zcela mimo. 400m pod Petrov je pro něj nic a pohoda, 800m k řece je cesta přes louky a pole. Ve Vídni je hlavní nádraží několik km od samotného centra a nikomu to nevadí.

+3/−4
25.5.2016 14:26

M39a21r38t69i32n 35N42o36v40o26t39n59ý 3816306921264

Alespoň hloupě nelži a podívej se na mapu. Je to tak 1,5 km, což je vzhledem k velikosti Vídně prakticky uprostřed. A hlavně - nikdo ve Vídni není tak pitomý, aby si nádraží odstěhoval z centra do polí za město.

+2/0
25.5.2016 19:58

M19a32r34t81i53n 48N87o91v67o87t85n43ý 3576516861144

Přesně tak.

+1/0
25.5.2016 19:52

M91a83r68e16k 55F16l48e11k38a98č 1116455104298

stěhování nádraží? Ne děkuji, nehodlám žít dalších 20 let na staveništi. A stejně to nic nevyřeší, pouze se ta hranice posune dál na jih! Udělejte odpočinkovou zonu u řeky i bez přesunu... Prostor mezi zvonařkou a železničním mostem se k tomu přímo nabízí

+7/−2
25.5.2016 11:49

M40i36c40h45a56l 46B86r13ň93á90k 6324454117448

Pane, proboha! Varianta u řeky má tu velkou výhodu, že právě na staveništi žít nebudeme. Pokud se bude provádět varianta Petrov, tak mimo šílených dopravních komplikací budeme právě mít přímo v centru města roky a roky staveniště.

+12/−2
25.5.2016 13:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.