Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Široké ulice, spousta zeleně. Nádraží u řeky se vyrovná tomu pod Petrovem

Bydlení v zeleni a přístupné nábřeží řeky Svratky pro rekreaci. Také druhá soutěž pořádaná brněnským magistrátem, takzvané paralelní zadání, ukázala, že se architektonická studia přiklánějí k tomu, aby v Jižním centru vyrostly bytové domy a administrativní budovy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38a82n 54S55k26u22l38a 4651673125702

vlakem jsem v ČR nejel přibližně 25 let, neb jsem na to chud, abych koupil rodině sadu jízdenek a pak měl na trati Hodonín-Brno 45 minut zpoždění. za dobu zpoždění a cenu jízdenek to dám autem a vím kdy přijedu... ;-D

+1/−1
25.5.2016 20:55

M58i44c63h82a89l 71K61i32e71s43e40l 7229868767486

Jak ti kempující lidé ale oklepou ta hovínka z piknikové deky? A neměl by tam být spíše narkoman s jehlou zabodlou v ruce, abychom lépe vystihli situaci okolo všech mi známých nádraží velkých měst?

+7/−1
25.5.2016 15:52

J62a12n 55S60k10u68l72a 4371113355932

všechno bude, hovínka, drogi(y)sta, opálený gang častých uživatelů parku, jen ta vizualizace by pak nelákala ale spíš děsila ;-)

+2/0
25.5.2016 20:49
Foto

J75a38n 80A45d76a32m95e20c 5145747428200

Brňané by si měli hlavně uvědomit, že příznivci osobního nádraží ve variantě Řeka i Petrov jsou v podstatě na stejné straně a to proti Patočkovi, který svým referendem ohrožuje přestavbu železničního uzlu - a to v obou variantách. Pokud bude referendum neplatné, tak v Brně se může začít stavět cca za 10 - 15 let. Pokud bude platné, posuneme se o sto let zpět na začátek tohoto sporu...

+5/−5
25.5.2016 15:23
Foto

M27a21r60t46i98n 92L97ö70w 8664785767582

Jaky vliv ma eferendum na termin vystavby?

+3/0
25.5.2016 15:46

T36o20m16a11s 12N85o17v61o56t95n94y 1331514356665

Tak ono aktivisti v Brně jsou kapitola sama pro sebe. Škodí vždy a všude.

+2/−4
25.5.2016 17:40

M17a26r75t71i73n 29N91o37v48o49t31n73ý 3446136641364

Štástka s Onderkou by nebyli rádi, že je označuješ jako aktivisty ...

+1/0
25.5.2016 19:47

P95a60v32e19l 65K26o93l18á28č67e80k 9624314262361

Bingo!

0/0
25.5.2016 21:21

P94e72t36r 89V53o90p16i13č38k44a 5822667617796

projekt s vizualizacemi bez jedineho kola nema šanci. Ale ty bazeny pro bezdomovce, to je prima napad R^

+4/0
25.5.2016 15:16

T22o72m58a91s 69N97o71v28o26t10n90y 1311664536155

Patočka už by se měl jít léčit. Takže pro to, co chce on a jeho kamarádi, se může vše, ale opačně je to zakázáno. To je takové, aktivistické. Buď to bude po našem nebo vůbec...Rv

+13/0
25.5.2016 14:21

M48i38r16o32s22l36a10v 17V22y21k45o89u56p92i74l 3820586423385

Já si myslím, že většina lidí podporujících přestavbu současného nádraží je humanitního vzdělání a zaměření, a tudíž nemá absolutně potuchy co by taková "přestavba z gruntu" obnášela pro všechny zúčastněné, tedy pro město (život ve městě), pro MHD, pro železnici a její cestující, kteří by tímto byli na mnoho let odkázání k nekonečným provizoriím v podobě přestupu na okraji Brna.

Do toho všeho by se tam určitě dělaly archeologické průzkumy, které by to všechno zdržovaly...a v neposlední řadě by přestavba byla daleko dražší o nečekané vícepráce, které především u starých objektů (a toto je megaobjekt) vždy zákonitě nastoupí a posunou projekt rekonstrukce úplně jinam než jak byl technicky a ekonomicky zamýšlen. Kdo si zkusil opravu bytu/domu..atd. ví jak je najednou všechno jinak, než bylo "elegantně" na papíře (projektu) jasné, srozumitelné a za přijatelnou cenu. Takže tady ty rady technických laiků, kteří se mnohdy při každém "tom domácím" malování pokojů téměř rozvádí z důvodu přesunu skříní o metr od zdi na dva dny, opravdu nejsou tím, kdo by měli rozhodovat.

+8/−4
25.5.2016 14:18

T16o93m31a70s 61N27o64v75o55t35n98y 1311334626965

Pozor, ono nejde o přestavbu současného nádraží, tato varianta už v podstatě není ve hře. Jde o (menší) přesun pod Petrov a to NENÍ současné nádraží. Sami aktivisti se kvůli tomu rozhádali a někteří proto Petrov neprosazují i když jsou proti přesunu k řece.

+5/−1
25.5.2016 14:22

P88a15v75e43l 48S53t21a64v45j79a33n18í25k 6358515277411

Nádraží pod Petrovem už je snad mrtvé, protože takovou hovadinu nemůže nikdo myslet vážně. Tu studii dělal magor. Nehledě k tomu, že by měla padnout Malá Amerika, to je něco zcela mimo chápání.

+4/0
25.5.2016 21:17

M87i38l47o21s27l67a54v 15S57e59d54l81á23č88e22k 6364584144681

Současné nádraží nestačí už kapacitně. Byl se tam někdo podívat ve špičce. když odjíždí lidé domů z práce? Děs. Nával jak o vánocích. Toto nádraží bylo stavěno pro provoz před sto lety a dnešnímu provozu fakt nestačí.. Nebo ho teda zachovat jen pro mezinárodní a dálkové spoje. A místní dopravu převést na předměstská nádraží, jako Krpole , Židenice Černovice

+4/−1
25.5.2016 13:37

M16i24c93h83a93l 39H85u89s37e18k 9484503130184

Černovice??? Tam je jen jedna kolej, muselo by se to upravit. Jinak souhlas.

0/0
25.5.2016 16:49

R67a43d93o24s85l71a46v 31M38o90l92á65k 6828323904216

Tam bude přestupní uzel /Olomoucká) a 3 koleje směrem na Slatinu.

0/0
30.5.2016 16:43

M80i65c31h81a21l 26H93u54s52e80k 9414773260954

Pěkný plán no.

0/0
30.5.2016 17:07

M18i19c50h72a54l 55B28r22ň71á41k 6324834857138

- Zrušení hradby kolejí, která dusí rozvoj města přes 100 let

- Konečně využití řeky a její zapojení do veřejného prostoru

- Dle mého unikátní možnost pěšího a cyklistického "bulváru" po opraveném a odhaleném viaduktu

- Napojení izolovaného byznys parku v Heršpické na normální městskou uliční síť

- Žádné problémy s VRT v budoucnosti

- Prostor pro bytovou a administrativní výstavbu v centru, ne na periferiích města (zahušťování namísto expanze na úkor orné půdy v okolí)

- Impuls k rychlejšímu rozvoji MHD (není to snad ekologické?)

A oblíbení argumenty oponentů (které bohužel papouškují i zdejší novináři):

- "až kilometr" - 800 metrů od současné budovy, která TAK JAKO TAK NEBUDE DÁLE sloužit jako nádražní budova! Varianta Petrov počítá v některých návrzích s nástupišti na úrovni Malé Ameriky. Tedy cca 400 metrů od současných. Rozdíl kosmických proporcí tak činí mezi variantami Petrov a Řeka celých gigantických 400 metrů;-D

- "odstěhování do polí a pastvin za městem" - U Zvonařky jsou pole a pasou se tam snad stáda krav?

+18/−6
25.5.2016 13:28

M89i38c55h62a97l 25B37r82ň29á30k 6954514487488

- "politici se napakují na pozemcích" - jakákoliv varianta počítá s tím, že se ty pozemky zastaví TÍM STEJNÝM! Vždyť to píší i tady: byty a kanceláře.

- "VRT pod Petrov je možná" - ano, je to možné. Ale musíte za těch 15-20 let, kdy se to stavět bude, postavit tunel od Kohoutovic až pod Petrov. Náklady pány Andery či Patočky nezajímají. Já si spíš myslím, že to sami ví a sami počítají s tím, že po nádraží budou mít další téma, na kterém se budou moci politicky a ekonomicky realizovat.

+11/−3
25.5.2016 13:34

P70a14v40e68l 14K42o81l83á24č19e76k 9454924682921

Varianta Petrov s těmi tunely prostě nemůže vyjít ekonomicky lépe, než ta u řeky. O složité geologii masivu Petrova (četné zvodně) a nutnosti přeložky bývalého svrateckého náhonu nemluvě.

+1/0
25.5.2016 21:59
Foto

M88a59r36t40i90n 63L24ö35w 8774785117682

Co se tyce rozvoje lokality za nadrazim zalezi jen na provedeni te ci one varianty - muze to dopadnout skvele i desne bez ohledu na to kde bude nadrazi.

Jedina moje vytka k variante u reky je jeji napojeni na stavajici MHD. Uzel MHD po Petrovem zustava, nadrazi se s nim spoji tramvajovou smyckou - zbytecny prestup navic. Plus samozrejme pesi vzdalenost od centra - v zahranici jsme vlakem cestoval a moct dojet vlakem primo do centra je mnohem lepsi nez vystoupit nekde kilometr daleko a zkoumat jak se tam dostat MHD.

Pro dojizdejici se zminuje neco o moznosti prestoupit uz v Zidenicich ci Kralove poli - ta moznost tu je pro obe varianty.

Proste nevidim zadny duvod proc nadrazi odsouvat krome toho ze "tvori barieru" kvuli ktere je uzemi za nim zanedbane. Coz si myslim neni vina nadrazi a jeho prestavba pruchod i prujezd jeste usnadni.

+2/−3
25.5.2016 14:29

M35i88c29h76a13l 16B78r51ň66á11k 6634784527308

Pro mě je prostě velkou otázkou to budoucí napojení na vysokorychlostní železnici. Protože ta bude, ČR se mimojiné zavázala, že do roku 2030 se začne budovat Praha-Brno. Což není tak za dlouho, když si vezmeme, že odsun je teď aktuální téma vlastně podobně dlouhou dobu. A mlžení Andera právě v tomhle případě, kdy pořád jen mele, že to je technicky možné, mi moc klidu nedává. VRT je pro budoucnost města naprosto klíčová věc, vedle tu dneska už byl článek o ekonomice města, sázce na IT a moderní technologie, že bychom se jako město měli pokusit specializovat i na letecký, kosmický průmysl atd. Ale ke všemu tomuto potřebujeme udržet a přivést vzdělané lidi a odborníky. Toto všechno vyžaduje kvalitní infrastrukturu. Nedělám si iluze, že letiště někdy nabídne možnost pohodového cestování všude po světě, ale minimálně by se kraj a město mělo snažit, aby bylo Brno rychle napojeno na Vídeň, odkud už se dostanete kamkoliv. VRT by měla být hlavní priorita. A pokud je to tak, jak jsem i viděl, že Petrov znamená podkopat půl města za šílené náklady finanční a pro mě dost dobře nepředstavitelného ovlivnění života desetitisícovek lidí, tak mi vedle toho fakt přijde nějakých 400 metrů sem či tam na nástupiště jako směšný problém.

+9/0
25.5.2016 14:42
Foto

M15a23r45t84i62n 32L67ö88w 8394705697202

Neco jsem vygooglil ale stejne - hlavni nadrazi je klicovy dopravni uzel a soucasne diskuse o tom kde ma byt postradaji jasne klady a zapory ktere prinesou obe varianty z hlediska jeho funkce. Pro VRT je zrejme jizni varianta nejlevnejsi, ale zase je otazka jestli je lepsi vyjit vstric lidem co do Brna obcas prijedou VRT nebo lidem kteri denne dojizdeji do prace IDS. Nebo oddelit nadrazi VRT a nadrazi pro regionalni dopravu a spojit nejakou smyckou pouze VRT nastupiste - rychlovlaky asi nikdy nebudou prijizdet v mene nez 10min intervalech...

+3/0
25.5.2016 15:27

T57o83m55a78s 61N88o13v73o56t94n93y 1421734396235

Zajímavé je, že když Kordis ve velkém stěhoval autobusové linky pro ty denně dojíždějící na okraje Brna, tak aktivisti neřvali, že to bude daleko do centra a bude nutné přesedat. A u vlaků se můžou zbláznit, že by to bylo o 400m dál než slavný "Petrov". Pokrytectví, nic jiného.

+3/−1
25.5.2016 17:45
Foto

M26a35r87t95i56n 86L69ö57w 8114885917262

Dieselove autobusy ve meste nejsou nic moc. Vlaky nesmrdi.

+2/0
25.5.2016 20:12

P77a10v45e59l 58S16t91a57v93j94a87n48í73k 6748785727201

Jde o to, kolik lidí skutečně potřebuje dojet do středu města. Mám pocit, že jich tam většina zdaleka nepracuje a stejně se mačkají na přetíženém uzlu, aby se přesunuli jinam. Navíc ani všechny vlaky nejezdí z Hbf, protože se tam zkrátka nevejdou.

0/0
25.5.2016 21:27

P28a13v21e32l 18K51o63l51á73č22e33k 9874354542891

Pane Brňáku, perfektně jste to napsal, naprosto výstižné.

0/0
25.5.2016 21:47

P69a72v34e72l 21B45o45u35c80n80í28k 4312471493325

Včerejší veřejná autorská prezentace byla velmi zajímavá:

- Základem je vyřešení silniční dopravy, tj. jižní části městského okruhu

- Ve variantě nádraží U řeky dojde ke zrušení současného odstavného nádraží u Heršpické ulice (ve variantě Pod Petrovem dojde naopak k jeho rozšíření). Díky tomu se přes toto území může vést jižní část MO (s napojením na Heršpickou přes Hornbach, který je dočasnou stavbou) a celé území zastavět, resp. propojit administrativní části Holandská - Heršpická s plochou u řeky.

- Ve městě má být zástavba, ne nový velký "centrální" park (jak se objevuje v

mnohých návrzích varianty Pod Petrovem). Zeleň má být kolem řeky. Velký městský park může tvořit bariéru, zejména po setmění. Navíc, v našich klimatických podmínkách, je jeho celoroční využití problematické. Zelený pás má být kolem řeky.

- Mají vzniknout tři nová městská centra: a) Komárov (obnova a dostavba území, silnice, šalina), b) na území po zrušeném odstavném nádraží (ulice Pražákova, Štýřické nábřeží, Vodařská) + silnice MO, c) nová čtvrť kolem ulice Opuštěná

- Důraz na veřejnu dopravu: vzdálenost uzlu Česká - Nádražní je stejná jako vzdálenost Nádražní - nový uzel MHD U řeky.

- Železnice nesmí tvořit městskou hradbu / bariéru. Důraz na prostupnost nového nádraží na jihu jako nutný rozvoj zanedbaného území Komárova.

- Zklidnit současný uzel MHD u nádraží. Podobně jako dnes uzel Česká, byť i zde je "zásobovacích" aut až moc.

Návrhy jsou vystaveny v Domě umění na Maliňáku. Doporučuji k návštěvě. Od vchodu vpravo návrhy pro Nové nádraží U řeky, vlevo pak Pod Petrovem.

Text (v závorkách) jsou mým doplněním.

+10/−1
25.5.2016 12:56
Foto

M80a18r95t47i81n 85L80ö92w 8694585817172

S tim parkem bych uplne nesouhlasil. Vyuzit se da celorocne. Luzanecky park je pozehnanim pro siroke okoli.

To ze na nadrazi to bude od dopravniho uzlu Nadrazni stejne daleko jako na Ceskou bych rozhodne jako duraz na HD neprezentoval... spis naopak. Ale tady bych rad videl nejakou komplexnejsi studii - co se tyce samotneho nadrazi pod Petrovem vs u Reky prohrava reka na plne care (tramvajova smycka k uzlu pod petrovem - zbytecny prestup navic).

Nadrazi je v centrech spousty mest a barieru netvori, pokud je dobre postavene. Atraktivitu uzemi za nadrazim snizuje zanedbany a zchatrale industrialni raz toho uzemi, vhodna bytova zastavba s velkym parkem ji promeni k prvotridni adresu bez ohledu na to z ktere strany bude mit nadrazi.

+2/−2
25.5.2016 14:21

T84o93m68a69s 67N49o97v78o11t49n15y 1611744826765

Lužánecký park je požehnáním tak pro čoklaře a okolní "přizpůsobivé". Plus se tam prohání cyklisti i když tam nemají co dělat. Ale chápu, že zeleným fanatikům je to jedno, ti si stejně dělají co chtějí a na to, aby se ty Lužánky dali využít i jinak než psí wc kašlou.

+1/−10
25.5.2016 14:25

M40i51c88h29a25e11l 51C40h25a90r87v72á13t 9879788643242

A jak by jste je využil jinak? Jako další obchoďák, nebo jako parkoviště?8-o

+4/−2
25.5.2016 14:51

T38o37m59a41s 22N21o60v80o49t70n30y 1401124446715

Asi moc nechápete psaný text, co? Mně by stačilo, kdyby to byl park pro lidi a ne že to je psí wc a na chodnících aby člověk pořád uskakoval před pumpičkami.

+3/−3
25.5.2016 17:42
Foto

M97a18r50t51i79n 38L65ö16w 8424635537782

Kdy jste byl naposled v Luzankach? Ja o vikendu. Asi zijete v jinem svete...

+5/−2
25.5.2016 15:28

T79o76m93a89s 31N84o89v32o47t32n45y 1281394386485

Bydlím naproti. Poslední dobou si říkám, že bohužel.

+1/−3
25.5.2016 17:43

M75a40r30t98i22n 55N25o73v94o47t37n84ý 3856726301264

Nebydlíš, jinak bys takovou blbost nenapsal.

+2/−1
25.5.2016 19:51

L76i67b42o79r 14Z54a79v97ř55e21l 8219346751722

A ty ano?? Jinak bys takovou blbost nenapsal! Je to jen jeden z nejhorších parků v Brně kde je strach jí po setmění. Verbež a lůza se tam schází dennodenně!!

0/0
28.5.2016 13:58

M32i21c50h89a88e74l 22C63h40a32r63v12á98t 9519938983142

Má to jen jednu malinkatou chybičku. Působí takovým, jak to říci... nakresleným dojmem?8-o

0/0
25.5.2016 12:49

M59i26r15o67s59l96a57v 43V30y59k31o52u10p44i90l 3970316253255

Navíc tam chodí jen samí mladí a pěkní lidé a holky s krásnýma nohama. Takže.... kde jsou důchodci ??

0/0
25.5.2016 13:52

M43i95c82h54a14l 22B37r19ň26á11k 6554384147568

Vy jste ještě nikdy neviděli vizualizace čehokoliv, co se na této planetě staví? Nebo proč se zrovna tomuto tak divíte?

+2/−3
25.5.2016 14:15

M17i61c17h69a14e71l 23C91h55a68r25v89á21t 9399878723142

Asi pro Vás bude problém pochopit pojem ironie. Už jste se s něčím podobným ve svém životě setkal?

P.s. za dobu, kdy se odsun nádraží plánuje, vzniklo tolik projektů, že cena za ně vynaložená by bohatě zaplatila celý přesun včetně vybudování celé infrastruktury. A možná by vyšlo i na nereálné sny architektů.

+1/0
25.5.2016 14:36

M76i36r77o64s18l75a70v 11V54y32k87o41u41p74i31l 3270946923815

..byl to pokus o vtip, spíše jsem chtěl napsat, že mi tam chybí celá ta klasická sestava od "role" tedy bezdomáči se psama, smažky....atd.:-), (kdyby se tam nějaký válel na lavičce, nebo na trávě...hned bychom poznali, co má to místo představovat, prostě nebyl by to takový šok jak z vizualizace 22. století., takže by to vypadalo jako vizualizace tak z roku 2053, kdy očekávám realizaci nějakého nápadu po 157. referendu.............teda pokud v té době bude už jasno, co Brno chce. Toť otázka...

0/0
25.5.2016 18:41

M82a37r27t52i12n 51H49o24c39h24m11a96n 7303527964783

Přímo tady http://brno.idnes.cz/rozhovor-predseda-ceske-komory-architektu-plicka-fvq-/brno-zpravy.aspx?c=A160516_2246541_brno-zpravy_krut je jasně a srozumitelně popsáno proč ne. Myslím, že zdůvodnění ve výše uvedeném článku je dostatečně srozumitelné. Postavit nádraží mimo centrum a pak okolo něho něco možná jednou v budoucnu postavit je pěkná kravina....

+6/−6
25.5.2016 11:56

M12i36l90a97n 84H46o68š59e49k 3353599245925

Chybí tam, že tento architekt kope zase za druhou skupinu, takže ta objektivita docela schází.

+3/0
25.5.2016 13:15

T93o72m25a45s 16N89o75v58o82t75n23y 1671614416855

Pan architekt je zcela mimo. 400m pod Petrov je pro něj nic a pohoda, 800m k řece je cesta přes louky a pole. Ve Vídni je hlavní nádraží několik km od samotného centra a nikomu to nevadí.

+3/−4
25.5.2016 14:26

M53a34r66t88i44n 94N28o89v14o93t95n45ý 3686666131754

Alespoň hloupě nelži a podívej se na mapu. Je to tak 1,5 km, což je vzhledem k velikosti Vídně prakticky uprostřed. A hlavně - nikdo ve Vídni není tak pitomý, aby si nádraží odstěhoval z centra do polí za město.

+2/0
25.5.2016 19:58

M90a35r30t44i50n 84N60o24v62o30t29n28ý 3606776401334

Přesně tak.

+1/0
25.5.2016 19:52

M15a81r16e24k 68F70l79e96k74a81č 1216505194538

stěhování nádraží? Ne děkuji, nehodlám žít dalších 20 let na staveništi. A stejně to nic nevyřeší, pouze se ta hranice posune dál na jih! Udělejte odpočinkovou zonu u řeky i bez přesunu... Prostor mezi zvonařkou a železničním mostem se k tomu přímo nabízí

+7/−2
25.5.2016 11:49

M17i91c79h98a32l 42B41r95ň44á67k 6734514357238

Pane, proboha! Varianta u řeky má tu velkou výhodu, že právě na staveništi žít nebudeme. Pokud se bude provádět varianta Petrov, tak mimo šílených dopravních komplikací budeme právě mít přímo v centru města roky a roky staveniště.

+12/−2
25.5.2016 13:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.