Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nádraží pod Petrovem, nebo u řeky? Hnutí ANO navrhlo novou variantu

Hnutí ANO v pondělí představilo nové řešení pro hlavní vlakové nádraží v Brně. Navrhuje umístit jej za řeku poblíž AZ Toweru, tedy zhruba kilometr od stávající polohy. Nyní chce návrh předložit investorovi stavby, Správě železniční dopravní cesty (SŽDC).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T69o69m14á34š 86H32a44v20e38t61t21a 5883134440631

Takže pokud někdo z Blanska přijede rychlíkem z Prahy do Brna, udělá si přejezd z rychlíkového na lokální nádraží (1 km) a tam nasedne na další vlak. To ti lidi fakt ocení.

A kolik bude stát vybudování dostatečné infrastruktury pro převoz cestujících mezi těmito nádraží??? Kolem stávajícího nádraží je plnohodnotný dopravní uzel (nezapomeňte na MHD autobusy u starého Prioru/Tesca) a Zvonařku v docházkové vzdálenosti.

Uvědomují si zastánci vzdáleného odsunu, kolik vozidel MHD je potřeba k odvozu cestujících z jednoho vlaku??? Tady vazba 1:1 fakt nefunguje.

0/0
1.6.2016 12:54

A42l46e81š 77L49i70s43o45v78s28k55ý 9609548672652

To přece nejde, proti čemu by pak mnozí protestovali? Nemůžete jim jen tak vzít chleba, co je živí!!!

+2/−1
31.5.2016 22:51

R51o50m11a96n 95J70e40s41c31h62k43e 9268155927365

Tam bych rád u Hornbachu a Bauhausu zastávku. Tento stát však nefunguje.

0/0
31.5.2016 16:00

K91a57r75e10l 20S18t30e97h45l12í35k 6334351163403

Ta nekonečná diskuze o poloze brněnského nádraží je už k pláči. Nádraží přece může být pouze tam, kde jej lze připojit k vysokorychlostnímu železničnímu koridoru, kde bude společně s autobusovým nádražím a další infrastrukturou. Mělo by se jednat o kompletní dopravní uzel odpovídající parametrů, 21. století. Takže jednoznačně odsunutá poloha.

+7/−2
31.5.2016 13:17

B70o88h52u71m20i70l 87M16i48c92h12a15l 3605244165541

Jakou rychlostí vjíždí do města vlaky vysokorychlostní železnice? A jakou do nádraží?

Pokud nějaký vlak Brnem projíždí, vůbec nemusí jet přes hlavní nádraží.

Takže nádraží v esíčku vysokorychlostním vlakům vůbec nevadí, protože stejně zastavují.

0/−5
31.5.2016 20:47

T38o51m51a36s 97N83o54v57o57t30n51y 1651934696465

Zkusil sis někdy v tom "esíčku" vystupovat / nastupovat třeba s dětmi a zavazadly z Railjetu nebo podobného vlaku?

0/0
1.6.2016 17:17

M14i35l90o91s54l73a42v 82S65e13d51l37á16č17e13k 6694834384571

.Když se podíváte z AZ Toweru , tak se to přímo nabízí. Kolikrát jsem si říkal že kdyby tam nebyli ty administrativní budovy a Hornbach tak tam mohlo být moderní velké nádraží odpovídající 21 století. Současné nádraží vzniklo v 19 století a absolutně už nevyhovuje dnešním potřebám

+4/0
31.5.2016 13:02

P96a80v82e78l 42B85o44u93c24n88í28k 4322211773565

Podle vizualizace a popisu to vypadá, že pro všechny rychlíky, a dále pro osobáky od Břeclavy, popř. od Vyškova (co jedou přes Slatinu a přes Černovice) a od Třebíče, bude sloužit nové nádraží na současném nákladním průtahu, postavené ale na pravém břehu řeky Svratky. Zatímco osobáky ve směru Blansko - Křenovice pojedou přes stávající nádraží a pak obloukem kolmo pod novým nádražím. Protože, když se dobře podíváte na vizaulizaci, koleje ze současného nádraží na jih, na Modřice nevedou.

Osobně si nemyslím, že je to dobrý nápad oddělovat vlaky z různých směrů do dvoj-úrovňového nádraží. I rychlíky dojíždějí do Brna davy lidí ze všech směrů. Rychlíky jsou regionálními vlaky. Návrh ANO sice řeší sice nutnost tunelů pod Brnem, které díky využití současného nákladního průtahu nejsou potřeba, ale zachovává spletitou železniční síť v Brně, dále ji rozšiřuje, navíc neřeší jižní odstavné nádraží, jižní část silničního městského okruhu, která má vést právě v místě navrhovaného nádraží.

Osobně bych řadši využil stávající násep a viadukt pro novou trasu šaliny od nového Židenického nádraží (odb. ze Stará Osady) - současné nádraží - AZ Tower (Heršpice), popř.odb. Jižní větev do komárova.

+2/−1
31.5.2016 8:50

P96a79t68r32i61k 80S94v68o85b32o55d56a 3479491536595

som za. Ako Brňákovi sa mi to bude páčiť.

+3/−3
30.5.2016 20:00

R67o36m46a72n 64L31i55p57s15k19ý 2789283929

;-D;-D;-D

+1/0
30.5.2016 20:55

R46o80m40a58n 59M19r33á11z 2602766761113

;-D;-D;-D

0/0
30.5.2016 21:04

P22e96t56r 85S39t96r53n69a38d 6596947749155

Nějak se nám ten hantec dokurvil či co..:-/

+7/0
31.5.2016 9:18

P90a75t34r20i26k 51S11v75o74b48o50d25a 3969871406305

a čo my s tým? Však hovorte ako vám zobák narástol....

+1/0
31.5.2016 10:07

P58a16v58e69l 70M52o34r97a71v75e22c 3352589632868

To je ta invaze uprchlíků!

Migranty v Brně nechceme, kujví nám hantec a na ten nám nikdo nesmí šahat! :-)

+2/0
31.5.2016 11:10

T84o64m52a67s 43C98e89n44e34k 6747354460573

Ono to nakonec nevypadá tak špatně. A dává to i smysl. A když uvážíme, že v Brně opravdu dvě takové nádraží nepotřebujeme, časem by se mohlo staré nádraží utlumit a většina vlaků opravdu zajíždět na to nové.

+2/−4
30.5.2016 19:24

M16i70r42o18s23l48a79v 52V46y14k44o47u51p35i48l 3490396753275

Základní myšlenka této varianty "velkého a malého bratra" mi nepřijde špatná.

Současná budova je historická a stejně by se opravovala, tudíž by mohla plnit roli lokálního nádraží pro bližší spoje s rychle navazující MHD.

Stejně tak historické dopravní stavby okolo nádraží, které nejsou škaredé.

Takže tohle bych považoval jako obyvatel Brna jako dobré řešení.

ALE hlavně už začít, zapojit odborníky a rozjet stavbu a přestavbu.

Takovéto stavby (investiční stavby) zaměstnají mraky lidí, což je dobře. Protože se bude jednat o velké toky peněz se vším všudy.

+3/−2
30.5.2016 19:19

V20á61c64l59a53v 29P95o31l68á71š34e93k 9446160751917

Doufám, že pokud budu žít, zůstane nádraží tam, kde je teď. Až umřu, tak si je přesuňte třeba do Tramtárie.

+7/−6
30.5.2016 18:26

T10o43m13a21s 19C83e43n48e60k 6187294910723

To máte před sebou, Václave, ještě dlouhý život.

+11/0
30.5.2016 19:14

P50a93t94r98i17k 35S95v50o20b87o88d27a 3279211806225

vela zdravia, Vávlav.....

0/0
31.5.2016 10:05

K19a98m41i74l 43D47o16l35e63z17e36l 6282266984452

nekdy si staci pocket na kolejisti na ten spravny vlak a muzem zacit stavet

0/0
31.5.2016 0:57

P98a13v57e27l 76K38o94l36á80č79e50k 9894544242931

Problém je, že celá problematika přestavby železničního uzlu se zpolitizovala a redukovala toliko pouze na vlastní nádraží a už se vůbec nepřipomíná, že smyslem bylo i zjednodušit a redukovat celou síť kolejišť, která celý prostor jižně od centra rozbíjejí a jsou dědictvím toho, že celý železniční uzel se vyvíjel živelně a byl v průběhu 19. století budován více soukromými společnostmi. Nikdy nedošlo k ucelenému řešení a toto je dnes výsledkem. Navíc celý jih dodnes funguje jako jeden obrovský brownfiled, coby dědictví zániku textilního průmyslu v Brně. Ta obrovská disproporce územního rozvoje jak kvantitativní, tak zejména kvalitativní, mezi územím města severně od historického jádra a územím jižně od něj, je do očí bijící. Toto už dlouhá desetiletí představuje a generuje prostorový konflikt se všemi negativními důsledky pro ucelený územní rozvoj města. Polarizuje město v severojižním gradientu i ve vztahu k harmonizaci dopravy ve městě. Brno se musí vyvíjet zejména jižním směrem a je to pochopitelně obtížné to koncepčně zvládnout.

+13/0
30.5.2016 18:10
Foto

A90n72t61o36n50í18n 87B27r39z12o86b69o44h10a97t77ý 9335213529885

Jediné dobré řešení. Cestující vlakem jsou dvojí _ dálkoví rychlíkoví a denní do práce. Toto řešení bere ohled na obě skupiny. U mě palec nahoru!

+7/−7
30.5.2016 17:33

R23o69m92a13n 82N24o72v60a94k 6919571602216

taky si myslim, ze jde o zajimavy a konecne realisticky napad...tzn, nema sanci projit:-/

+6/−6
30.5.2016 17:56
Foto

M69i26l63o65s88l58a36v 21Z85í28t25k88a 8680604367810

Ja si to nemyslím, nutit dálkové cestující prestupovat na jiny aby je dovezl do centra je paskvil. Nadrazi musí zustat v centru tak jak ho maji moderní Evropská města

+9/−3
30.5.2016 18:29

T11o27m78a12s 34N80o31v79o57t52n35y 1451364316465

Kde berete to přesvědčení ba přímo jistotu, jako většina zelených nepřesunovačů, že všichni jedou do těch pár ulic v centru?

+3/−3
30.5.2016 19:39

P54a36v57e74l 82M44o21r44a62v25e76c 3362509772248

Nikoliv. Oni jednou na základní uzel MHD odkud se dopraví rychle do celého města.

U obou variant odsunutého nádraží by bylo jen pár linek MHD, celková jízdní doba z domu až do domu by byla větší.

(čímž nechci říct, že tato varianta má jen zápory, pouze rozporuji váš černobílý neplatný argument)

+3/−1
30.5.2016 22:34

J24u63r45a78j 92R74i78č58á85n88y 4931828176457

Mozna by stalo za zvazeni a pruzkum, kampak se vlastne ti lide dojizdejici do Brna prepravuji pak ve meste.

Pokud vim, tak vetsina prumyslnych parku se nachazi zejmena na jihu. Tudiz nadrazi jizneji by nemuselo byt zrovna ta nejvetsi neprijemnost, naopak, mohla by zkratit dostupnost. Nicmene, zadnou studii, cisla jsem na toto nevidel, ale myslim, ze by to mohl byt zajimavy argument.

+2/0
31.5.2016 10:06

P32a90v84e64l 80M69o62r20a85v52e46c 3892819262858

Jo to souhlasím. DPMB by mohl mít přepravní data která by k tomuto mohla napomoct. (schválně se zeptám uvnitř DPMB, mám tam nějaký kontakt..)

Kromě prům parků nesmíte zapomínat na kanceláře, úřady, školy atd. - ty na jihu moc nejsou.

+1/0
31.5.2016 11:09

J57u53r79a11j 43R38i71č98á57n37y 4711758766717

Pravda, je tam toho víc no. Koncepce MHD kolem nového nádraží a přepravní kapacity a trendy jak současné, tak předpokládané budoucí budou rozhodující pro mne třeba.

Upřímně řečeno s tím, že většina Brnaku dle mého to nádraží používá mnohem méně než dojíždějící mimobrnensti. Takže bych spíš přihlížel na požadavky tam, kde je větší poptávka, než u nějakého sic místního co si jednou za týden/mesiv vyrazí vlakem na výlet

+1/0
31.5.2016 11:15

P84a88v60e13l 97M39o33r91a71v69e17c 3602149772918

Jj vlakové nádraží používají více přespolní než místní - ti spíše využívají tramvajový uzel než vlak.

Blbý je, že přespolních se na názor nikdo oficiálně neptá. Referendum je jen místní protože stavba je v Brně.:-/

+1/0
31.5.2016 12:15

J41u13r91a61j 71R38i45č23á81n73y 4171598916367

Prave :/ ja jsem sice "mistni", ale uprimne receno, jestli to nadrazi bude od 5 minut a prestup dal, je mi uplne suma fuk.

Navic, je pravdepodobne, ze se pri re-organizaci MHD stane, ze tam stejne bude zajizdet velka cast linek takze to zas tolik lidi neimpaktuje vic nez temi 5 minutami.

Ale jak rikam, bohuzel jsem zadna relevantni cisla v tomto smyslu nevidel :/

+2/0
31.5.2016 12:44

T36o18m93a84s 47N10o63v84o85t83n85y 1621654806205

Minimálně pro několik městských částí by byla doprava z odsunutého nádraží rychlejší než dnes a to neřeším automobilovou dopravu nebo dálkové autobusy, kterým to taky pomůže.

0/0
1.6.2016 17:20

P93a81v33e93l 17M25o33r79a23v14e43c 3492749782398

Ano, do několika. Do většiny by byla pomalejší.

0/0
1.6.2016 20:23

P89a79t41r64i45k 60S22v74o65b76o37d55a 3279171756195

boha jeho...

0/0
31.5.2016 10:04

P72a63v13e86l 90M82o64r83a20v12e38c 3802809142598

Takže když dojedu rychlíkem na velké vzdálené nádraží, musím přestoupit na lokálku na malé přisunuté nádraží, a pak teprve šalinou dál?

V tomto je tato varianta horší.

(ale jak jsem psal jinde, díky za každou další variantu)

0/−1
30.5.2016 22:32

J88a16k56u93b 16K30a10m45e59n80i17c67k26ý 4789692167716

uvedomite si, ze hodne lidi muze prestupovat z regionalni na rychliky a proc by kvuli tomu meli jeste prejizdet z jednoho nadrazi na druhe?

+2/−1
31.5.2016 7:05

T46o94m70a85s 71N91o47v16o24t57n53y 1421314416935

Babiš už pořídil stavební firmu? Nebo to je soukromá akce Vokřála s těmi Landovými firmičkami?

+13/−1
30.5.2016 16:45

M60i27c48h49a69l 23B69r88ň71á28k 6524154837258

To je milé. ;-D Tak U řeky to být nemůže, protože je to dle Anderů a Patočků a) 800 metrů od současného (hrozně úděsná záležitost) a b) Na pozemcích se napakují spekulanti (ač se na nich napakují tak jako tak). A teď jim jejich koaliční partner to nádraží odsune ještě o dalších 200 metrů dál a zvětší plochu, která může jít na rozvoj (fuj, to sprosté neaktivistické a neekologické slovo). No těm asi praskne žilka ;-D Jinak jen ať to posoudí a hlavně ať už se to konečně rozsekne a začne se stavět. Mně je opravdu jedno, jestli to bude kdekoliv v tom okruhu cca jednoho hloupého kilometru. Nicméně vzhledem k tomu, že si nedokážu dost dobře prakticky představit, jak by vypadal střed města a oblast Nádražní-Úzka-Koliště v případě, že by se tak gigantická stavba dělala za plného provozu, tak bych preferoval řeku. Ať už na pravém, či levém břehu.

+12/−2
30.5.2016 16:41

T48o14m50a94s 66N43o84v43o73t26n23y 1181864906725

;-DR^R^

+2/−1
30.5.2016 16:45

T56o13m38a49s 22C17e98n40e29k 6457574760153

Já bych pro jistotu vybudoval umělý ostrov a na něm to postavil. Nádraží na řece, to zní poeticky.

0/−1
30.5.2016 19:13

P97a66t28r85i63k 90S75v52o12b46o63d96a 3189261536315

alebo metro pri Punkve.....

0/−1
31.5.2016 10:08

J35o61s36e77f 26O25m25á24č65k70a 5177481732315

Kilometr rozdíl ve vzdálenosti, to dělá pro cestující rozdíl 2km každý den, což pokud si třeba v Brně nakoupíte není úplně zanedbatelné. To může napsat jen člověk, co vlakem nejezdí, nebo jezdí minimálně.

+1/−2
31.5.2016 12:03

J58o18s65e78f 45O16m96á37č54k94a 5257291532655

Nehledě na to, že kilometr jde průměrný člověk cca 15 minut, a to už máte sakra rozdíl..

+1/−2
31.5.2016 12:05
Foto

J73a51n 13A89d55a18m92e83c 5315987888820

Tak teď trumfli toho blázna Patočku :D

+6/0
30.5.2016 16:28

R51a14d30o91s82l36a77v 80M86o55l40á38k 6808463344976

Já bych ho chtěl o kilometr na západ, třeba u výstaviště. Ne, na východ, u Olomoucké. /irony off Je milé, že je zde nové řešení. Oproti variantě "U řeky" nic nového. Spíš větší technické obtíže.

0/−1
30.5.2016 16:19

P17a41v61e95l 70M58o50r23a66v27e92c 3652389742868

No nevím.. Varianta vypadá na první pohled kompromisně mezi odsunutým a podPetrovským nádražím - ale jen dokud se nepodívám do mapy a nezjistím, že nádraží by bylo ještě dále od centra než to v odsunuté poloze. Navíc, směr Přerov by ústil kolmo na nádraží, nevím jak by tam chtěli dovést šaliny, kde udělat parkoviště atd. - na to tam moc není místo..

Ale nechci odsuzovat nápad jako takový, každá další možná varianta je fajn (aspoň do doby než se ukáže jako zejvně nevýhodná).

+4/−1
30.5.2016 16:18
Foto

T66o89m61a63s 92C16a61b21a88k 8515725784289

Pod Petrovem, nebo u reky ? To mi pripomina slavne rozhodovani... "se sipkovou ? Nebo se zelim ?" V mnoha ohledech je to hodne podobne :)

+13/−2
30.5.2016 16:12
Foto

M20a73r19t18i82n 93L76ö88w 8464925227922

Je to obrovsky zasah do mesta a obrovsky drahy. Cim dele se v tom budem vrtat a hledat nove varianty tim vetsi sance ze to dopadne nejlepe jak muze. Me osobne pripada nejlepsi mit nadrazi co nejlepe napojene na MHD - ted je uzel v centru. Zajimalo by me celkove nepojeni tech variant na MHD aby si kazdy kdo bydli v Bohunicich, Lisni ci Kralove poli mohl zjistit co proo nej jednotlive varianty znamenaji pokud treba bude chtit jet VRT do Prahy. A co znamenaji pro lidi treba ve Slavkove nebo i dalkteri denne dojizdi do prace treba do Krpole... O integraci technologii na obzoru (autonomni elektromobilni taxi predevsim - odvoz i se zavazadly od domu az na VRT, prestup na vlak, dalsi odvoz az na misto urceni) nemluve - to by treba v centru byl docela problem.

+3/−1
31.5.2016 8:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.