Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nádraží pod Petrovem, nebo u řeky? Hnutí ANO navrhlo novou variantu

Hnutí ANO v pondělí představilo nové řešení pro hlavní vlakové nádraží v Brně. Navrhuje umístit jej za řeku poblíž AZ Toweru, tedy zhruba kilometr od stávající polohy. Nyní chce návrh předložit investorovi stavby, Správě železniční dopravní cesty (SŽDC).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T21o63m75á71š 45H41a13v67e47t27t52a 5533394390561

Takže pokud někdo z Blanska přijede rychlíkem z Prahy do Brna, udělá si přejezd z rychlíkového na lokální nádraží (1 km) a tam nasedne na další vlak. To ti lidi fakt ocení.

A kolik bude stát vybudování dostatečné infrastruktury pro převoz cestujících mezi těmito nádraží??? Kolem stávajícího nádraží je plnohodnotný dopravní uzel (nezapomeňte na MHD autobusy u starého Prioru/Tesca) a Zvonařku v docházkové vzdálenosti.

Uvědomují si zastánci vzdáleného odsunu, kolik vozidel MHD je potřeba k odvozu cestujících z jednoho vlaku??? Tady vazba 1:1 fakt nefunguje.

0/0
1.6.2016 12:54

A35l75e61š 24L41i37s37o29v26s90k91ý 9409518142182

To přece nejde, proti čemu by pak mnozí protestovali? Nemůžete jim jen tak vzít chleba, co je živí!!!

+2/−1
31.5.2016 22:51

R93o43m73a40n 37J75e56s39c73h77k92e 9368225787215

Tam bych rád u Hornbachu a Bauhausu zastávku. Tento stát však nefunguje.

0/0
31.5.2016 16:00

K45a85r71e96l 27S25t82e56h11l73í82k 6434581793533

Ta nekonečná diskuze o poloze brněnského nádraží je už k pláči. Nádraží přece může být pouze tam, kde jej lze připojit k vysokorychlostnímu železničnímu koridoru, kde bude společně s autobusovým nádražím a další infrastrukturou. Mělo by se jednat o kompletní dopravní uzel odpovídající parametrů, 21. století. Takže jednoznačně odsunutá poloha.

+7/−2
31.5.2016 13:17

B11o60h62u38m32i19l 79M98i11c80h77a46l 3875454485101

Jakou rychlostí vjíždí do města vlaky vysokorychlostní železnice? A jakou do nádraží?

Pokud nějaký vlak Brnem projíždí, vůbec nemusí jet přes hlavní nádraží.

Takže nádraží v esíčku vysokorychlostním vlakům vůbec nevadí, protože stejně zastavují.

0/−5
31.5.2016 20:47

T25o50m15a55s 15N67o53v85o91t20n85y 1711654536425

Zkusil sis někdy v tom "esíčku" vystupovat / nastupovat třeba s dětmi a zavazadly z Railjetu nebo podobného vlaku?

0/0
1.6.2016 17:17

M96i58l30o76s42l73a83v 55S11e64d85l69á26č49e78k 6944204624731

.Když se podíváte z AZ Toweru , tak se to přímo nabízí. Kolikrát jsem si říkal že kdyby tam nebyli ty administrativní budovy a Hornbach tak tam mohlo být moderní velké nádraží odpovídající 21 století. Současné nádraží vzniklo v 19 století a absolutně už nevyhovuje dnešním potřebám

+4/0
31.5.2016 13:02

P67a91v53e34l 47B42o16u75c45n21í32k 4172431563485

Podle vizualizace a popisu to vypadá, že pro všechny rychlíky, a dále pro osobáky od Břeclavy, popř. od Vyškova (co jedou přes Slatinu a přes Černovice) a od Třebíče, bude sloužit nové nádraží na současném nákladním průtahu, postavené ale na pravém břehu řeky Svratky. Zatímco osobáky ve směru Blansko - Křenovice pojedou přes stávající nádraží a pak obloukem kolmo pod novým nádražím. Protože, když se dobře podíváte na vizaulizaci, koleje ze současného nádraží na jih, na Modřice nevedou.

Osobně si nemyslím, že je to dobrý nápad oddělovat vlaky z různých směrů do dvoj-úrovňového nádraží. I rychlíky dojíždějí do Brna davy lidí ze všech směrů. Rychlíky jsou regionálními vlaky. Návrh ANO sice řeší sice nutnost tunelů pod Brnem, které díky využití současného nákladního průtahu nejsou potřeba, ale zachovává spletitou železniční síť v Brně, dále ji rozšiřuje, navíc neřeší jižní odstavné nádraží, jižní část silničního městského okruhu, která má vést právě v místě navrhovaného nádraží.

Osobně bych řadši využil stávající násep a viadukt pro novou trasu šaliny od nového Židenického nádraží (odb. ze Stará Osady) - současné nádraží - AZ Tower (Heršpice), popř.odb. Jižní větev do komárova.

+2/−1
31.5.2016 8:50

P79a86t67r68i16k 36S41v93o13b89o28d96a 3379461236255

som za. Ako Brňákovi sa mi to bude páčiť.

+3/−3
30.5.2016 20:00

R75o18m91a85n 49L53i33p81s44k35ý 2969473449

;-D;-D;-D

+1/0
30.5.2016 20:55

R78o56m52a23n 77M68r90á37z 2512566461363

;-D;-D;-D

0/0
30.5.2016 21:04

P50e44t28r 44S78t39r32n95a56d 6986507709975

Nějak se nám ten hantec dokurvil či co..:-/

+7/0
31.5.2016 9:18

P36a63t84r33i79k 39S92v59o34b42o75d83a 3589771316865

a čo my s tým? Však hovorte ako vám zobák narástol....

+1/0
31.5.2016 10:07

P33a61v54e59l 52M13o88r62a98v56e67c 3252489312578

To je ta invaze uprchlíků!

Migranty v Brně nechceme, kujví nám hantec a na ten nám nikdo nesmí šahat! :-)

+2/0
31.5.2016 11:10

T11o52m79a42s 37C51e27n76e17k 6427464260113

Ono to nakonec nevypadá tak špatně. A dává to i smysl. A když uvážíme, že v Brně opravdu dvě takové nádraží nepotřebujeme, časem by se mohlo staré nádraží utlumit a většina vlaků opravdu zajíždět na to nové.

+2/−4
30.5.2016 19:24

M52i59r29o61s10l18a33v 46V94y21k55o33u73p32i34l 3330716773215

Základní myšlenka této varianty "velkého a malého bratra" mi nepřijde špatná.

Současná budova je historická a stejně by se opravovala, tudíž by mohla plnit roli lokálního nádraží pro bližší spoje s rychle navazující MHD.

Stejně tak historické dopravní stavby okolo nádraží, které nejsou škaredé.

Takže tohle bych považoval jako obyvatel Brna jako dobré řešení.

ALE hlavně už začít, zapojit odborníky a rozjet stavbu a přestavbu.

Takovéto stavby (investiční stavby) zaměstnají mraky lidí, což je dobře. Protože se bude jednat o velké toky peněz se vším všudy.

+3/−2
30.5.2016 19:19

V12á83c73l41a78v 44P93o45l15á84š47e26k 9156850861207

Doufám, že pokud budu žít, zůstane nádraží tam, kde je teď. Až umřu, tak si je přesuňte třeba do Tramtárie.

+7/−6
30.5.2016 18:26

T48o36m15a24s 39C97e21n15e41k 6337194620293

To máte před sebou, Václave, ještě dlouhý život.

+11/0
30.5.2016 19:14

P92a52t45r64i35k 23S27v77o28b49o26d16a 3729271616575

vela zdravia, Vávlav.....

0/0
31.5.2016 10:05

K93a50m46i86l 22D84o95l65e62z80e14l 6722686104552

nekdy si staci pocket na kolejisti na ten spravny vlak a muzem zacit stavet

0/0
31.5.2016 0:57

P35a40v25e22l 41K12o61l78á72č68e41k 9304854882181

Problém je, že celá problematika přestavby železničního uzlu se zpolitizovala a redukovala toliko pouze na vlastní nádraží a už se vůbec nepřipomíná, že smyslem bylo i zjednodušit a redukovat celou síť kolejišť, která celý prostor jižně od centra rozbíjejí a jsou dědictvím toho, že celý železniční uzel se vyvíjel živelně a byl v průběhu 19. století budován více soukromými společnostmi. Nikdy nedošlo k ucelenému řešení a toto je dnes výsledkem. Navíc celý jih dodnes funguje jako jeden obrovský brownfiled, coby dědictví zániku textilního průmyslu v Brně. Ta obrovská disproporce územního rozvoje jak kvantitativní, tak zejména kvalitativní, mezi územím města severně od historického jádra a územím jižně od něj, je do očí bijící. Toto už dlouhá desetiletí představuje a generuje prostorový konflikt se všemi negativními důsledky pro ucelený územní rozvoj města. Polarizuje město v severojižním gradientu i ve vztahu k harmonizaci dopravy ve městě. Brno se musí vyvíjet zejména jižním směrem a je to pochopitelně obtížné to koncepčně zvládnout.

+13/0
30.5.2016 18:10
Foto

A66n79t59o57n46í82n 71B74r16z17o56b78o12h54a19t54ý 9195283939895

Jediné dobré řešení. Cestující vlakem jsou dvojí _ dálkoví rychlíkoví a denní do práce. Toto řešení bere ohled na obě skupiny. U mě palec nahoru!

+7/−7
30.5.2016 17:33

R74o56m15a29n 54N42o70v72a27k 6809641192766

taky si myslim, ze jde o zajimavy a konecne realisticky napad...tzn, nema sanci projit:-/

+6/−6
30.5.2016 17:56
Foto

M53i23l34o23s20l62a71v 62Z64í18t14k84a 8320584347630

Ja si to nemyslím, nutit dálkové cestující prestupovat na jiny aby je dovezl do centra je paskvil. Nadrazi musí zustat v centru tak jak ho maji moderní Evropská města

+9/−3
30.5.2016 18:29

T24o31m11a90s 97N42o19v73o39t12n13y 1211984576355

Kde berete to přesvědčení ba přímo jistotu, jako většina zelených nepřesunovačů, že všichni jedou do těch pár ulic v centru?

+3/−3
30.5.2016 19:39

P52a46v12e57l 40M83o41r97a64v31e37c 3202479112448

Nikoliv. Oni jednou na základní uzel MHD odkud se dopraví rychle do celého města.

U obou variant odsunutého nádraží by bylo jen pár linek MHD, celková jízdní doba z domu až do domu by byla větší.

(čímž nechci říct, že tato varianta má jen zápory, pouze rozporuji váš černobílý neplatný argument)

+3/−1
30.5.2016 22:34

J32u82r46a19j 13R58i62č27á77n21y 4131598826187

Mozna by stalo za zvazeni a pruzkum, kampak se vlastne ti lide dojizdejici do Brna prepravuji pak ve meste.

Pokud vim, tak vetsina prumyslnych parku se nachazi zejmena na jihu. Tudiz nadrazi jizneji by nemuselo byt zrovna ta nejvetsi neprijemnost, naopak, mohla by zkratit dostupnost. Nicmene, zadnou studii, cisla jsem na toto nevidel, ale myslim, ze by to mohl byt zajimavy argument.

+2/0
31.5.2016 10:06

P58a60v63e17l 81M60o47r30a11v92e78c 3822329462698

Jo to souhlasím. DPMB by mohl mít přepravní data která by k tomuto mohla napomoct. (schválně se zeptám uvnitř DPMB, mám tam nějaký kontakt..)

Kromě prům parků nesmíte zapomínat na kanceláře, úřady, školy atd. - ty na jihu moc nejsou.

+1/0
31.5.2016 11:09

J70u32r71a71j 94R79i30č73á88n53y 4761888286337

Pravda, je tam toho víc no. Koncepce MHD kolem nového nádraží a přepravní kapacity a trendy jak současné, tak předpokládané budoucí budou rozhodující pro mne třeba.

Upřímně řečeno s tím, že většina Brnaku dle mého to nádraží používá mnohem méně než dojíždějící mimobrnensti. Takže bych spíš přihlížel na požadavky tam, kde je větší poptávka, než u nějakého sic místního co si jednou za týden/mesiv vyrazí vlakem na výlet

+1/0
31.5.2016 11:15

P46a36v34e57l 89M15o70r72a12v65e50c 3952119812528

Jj vlakové nádraží používají více přespolní než místní - ti spíše využívají tramvajový uzel než vlak.

Blbý je, že přespolních se na názor nikdo oficiálně neptá. Referendum je jen místní protože stavba je v Brně.:-/

+1/0
31.5.2016 12:15

J39u29r35a26j 57R17i87č41á86n87y 4371388856737

Prave :/ ja jsem sice "mistni", ale uprimne receno, jestli to nadrazi bude od 5 minut a prestup dal, je mi uplne suma fuk.

Navic, je pravdepodobne, ze se pri re-organizaci MHD stane, ze tam stejne bude zajizdet velka cast linek takze to zas tolik lidi neimpaktuje vic nez temi 5 minutami.

Ale jak rikam, bohuzel jsem zadna relevantni cisla v tomto smyslu nevidel :/

+2/0
31.5.2016 12:44

T62o15m70a28s 95N63o66v54o34t41n40y 1971964296165

Minimálně pro několik městských částí by byla doprava z odsunutého nádraží rychlejší než dnes a to neřeším automobilovou dopravu nebo dálkové autobusy, kterým to taky pomůže.

0/0
1.6.2016 17:20

P31a97v77e47l 31M59o34r50a72v70e25c 3572939462698

Ano, do několika. Do většiny by byla pomalejší.

0/0
1.6.2016 20:23

P61a76t83r98i48k 59S78v77o15b27o85d84a 3939921846585

boha jeho...

0/0
31.5.2016 10:04

P20a68v35e64l 88M59o89r64a24v38e63c 3972579792168

Takže když dojedu rychlíkem na velké vzdálené nádraží, musím přestoupit na lokálku na malé přisunuté nádraží, a pak teprve šalinou dál?

V tomto je tato varianta horší.

(ale jak jsem psal jinde, díky za každou další variantu)

0/−1
30.5.2016 22:32

J71a17k64u79b 63K24a97m79e55n52i30c71k30ý 4459732397566

uvedomite si, ze hodne lidi muze prestupovat z regionalni na rychliky a proc by kvuli tomu meli jeste prejizdet z jednoho nadrazi na druhe?

+2/−1
31.5.2016 7:05

T86o21m15a88s 67N80o79v12o85t28n83y 1201944806295

Babiš už pořídil stavební firmu? Nebo to je soukromá akce Vokřála s těmi Landovými firmičkami?

+13/−1
30.5.2016 16:45

M35i21c23h77a39l 23B31r44ň22á87k 6794224687868

To je milé. ;-D Tak U řeky to být nemůže, protože je to dle Anderů a Patočků a) 800 metrů od současného (hrozně úděsná záležitost) a b) Na pozemcích se napakují spekulanti (ač se na nich napakují tak jako tak). A teď jim jejich koaliční partner to nádraží odsune ještě o dalších 200 metrů dál a zvětší plochu, která může jít na rozvoj (fuj, to sprosté neaktivistické a neekologické slovo). No těm asi praskne žilka ;-D Jinak jen ať to posoudí a hlavně ať už se to konečně rozsekne a začne se stavět. Mně je opravdu jedno, jestli to bude kdekoliv v tom okruhu cca jednoho hloupého kilometru. Nicméně vzhledem k tomu, že si nedokážu dost dobře prakticky představit, jak by vypadal střed města a oblast Nádražní-Úzka-Koliště v případě, že by se tak gigantická stavba dělala za plného provozu, tak bych preferoval řeku. Ať už na pravém, či levém břehu.

+12/−2
30.5.2016 16:41

T69o29m49a97s 17N20o46v73o26t13n35y 1831764766945

;-DR^R^

+2/−1
30.5.2016 16:45

T23o69m59a71s 10C46e18n31e95k 6107424650753

Já bych pro jistotu vybudoval umělý ostrov a na něm to postavil. Nádraží na řece, to zní poeticky.

0/−1
30.5.2016 19:13

P92a11t87r68i20k 24S25v98o44b21o87d69a 3819601936195

alebo metro pri Punkve.....

0/−1
31.5.2016 10:08

J51o54s46e53f 48O97m27á29č49k67a 5507601972525

Kilometr rozdíl ve vzdálenosti, to dělá pro cestující rozdíl 2km každý den, což pokud si třeba v Brně nakoupíte není úplně zanedbatelné. To může napsat jen člověk, co vlakem nejezdí, nebo jezdí minimálně.

+1/−2
31.5.2016 12:03

J96o73s53e69f 80O25m25á65č73k61a 5617951782575

Nehledě na to, že kilometr jde průměrný člověk cca 15 minut, a to už máte sakra rozdíl..

+1/−2
31.5.2016 12:05
Foto

J70a11n 27A84d24a21m53e55c 5955217378930

Tak teď trumfli toho blázna Patočku :D

+6/0
30.5.2016 16:28

R82a67d28o51s73l64a10v 90M23o24l25á21k 6788773934846

Já bych ho chtěl o kilometr na západ, třeba u výstaviště. Ne, na východ, u Olomoucké. /irony off Je milé, že je zde nové řešení. Oproti variantě "U řeky" nic nového. Spíš větší technické obtíže.

0/−1
30.5.2016 16:19

P79a83v91e51l 29M69o57r48a50v64e45c 3852979512768

No nevím.. Varianta vypadá na první pohled kompromisně mezi odsunutým a podPetrovským nádražím - ale jen dokud se nepodívám do mapy a nezjistím, že nádraží by bylo ještě dále od centra než to v odsunuté poloze. Navíc, směr Přerov by ústil kolmo na nádraží, nevím jak by tam chtěli dovést šaliny, kde udělat parkoviště atd. - na to tam moc není místo..

Ale nechci odsuzovat nápad jako takový, každá další možná varianta je fajn (aspoň do doby než se ukáže jako zejvně nevýhodná).

+4/−1
30.5.2016 16:18
Foto

T42o42m86a42s 56C47a31b86a96k 8945865434569

Pod Petrovem, nebo u reky ? To mi pripomina slavne rozhodovani... "se sipkovou ? Nebo se zelim ?" V mnoha ohledech je to hodne podobne :)

+13/−2
30.5.2016 16:12
Foto

M84a15r16t46i27n 68L74ö22w 8294845737222

Je to obrovsky zasah do mesta a obrovsky drahy. Cim dele se v tom budem vrtat a hledat nove varianty tim vetsi sance ze to dopadne nejlepe jak muze. Me osobne pripada nejlepsi mit nadrazi co nejlepe napojene na MHD - ted je uzel v centru. Zajimalo by me celkove nepojeni tech variant na MHD aby si kazdy kdo bydli v Bohunicich, Lisni ci Kralove poli mohl zjistit co proo nej jednotlive varianty znamenaji pokud treba bude chtit jet VRT do Prahy. A co znamenaji pro lidi treba ve Slavkove nebo i dalkteri denne dojizdi do prace treba do Krpole... O integraci technologii na obzoru (autonomni elektromobilni taxi predevsim - odvoz i se zavazadly od domu az na VRT, prestup na vlak, dalsi odvoz az na misto urceni) nemluve - to by treba v centru byl docela problem.

+3/−1
31.5.2016 8:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.