Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří škatulata s vlaky v Brně. Tři měsíce potrvá velká výluka

Lidé, kteří cestují osobními vlaky do Brna, můžou stávající jízdní řády hodit do koše. Od 11. června bude vše jinak. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) totiž začne opravovat druhé a třetí nástupiště na brněnském hlavním nádraží. Cestující se musí připravit na tříměsíční výluku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D83a87v70i97d 95S35t48l11o52u77k77a12l 4311160891862

Proč je na ilustrační fotce žabotlam?

0/0
7.6.2016 23:27

M37i80c18h44a75l 40K60i87e23s89e77l 7759598597186

Vždy, když chci více využívat o prázdninách vlaky, nastává výluka ... ;-D

0/0
7.6.2016 13:35
Foto

Z62d27e52n35ě58k 32W10o30l58f 6621719692783

Ať si říká co chce, kdo chce, odsun nádraží ke Zvonařce je jen lobby bývalých zastupitelů, kteří vlastní pozemky mezi stávajícím nádražím a odsunutým (nebo resp. ty pozemky vlastní jejich rodinní příslušníci)! Odsun nádraží by byl odůvodněný ještě tak před 25 lety, kdy všechny autobusové spoje začínaly a končily na ÚAN Zvonařka. Při dnešní organizaci dopravy je to naprostý nesmysl přesouvat nádraží pryč z centra. Dle mého názoru je jediné (funkční a kompromisní) řešení v odsunu jižním směrem do lokality Nové Sady, kde se dají jak napřímit perony, tak i udělat přestupní terminál vlaky - dálkové autobusy - MHD - taxi... Návrhy (několik desítek) je vypracováno, stačí jen si vybrat a stavět.

http://www.rozhlas.cz/brno/zpravodajstvi/_zprava/foto-osm-podob-noveho-brnenskeho-nadrazi--1612382

Jak se to dá zvládnout organizačně, na to se můžeme podívat do nedaleké Vídně, kde se před nedávnem otevřelo nové nádraží Wien Hbf :-)

0/−1
6.6.2016 14:34

J52a41n 17K91ö32r27n30e98r 9916671174170

Tak oprava viaduktu nad Křenovou (2013), kdy veškeré dálkové vlaky zastavovaly v brownfieldu na Zvonařce, popř. v polovybydleném nádraží v Židenicích (o zaříznutí všech osobáků ze severu nemluvě), popřípadě loňské souběžné nepřetržité výluky tratí do Tišnova a Slavkova byly podstatně větší maso. Tohle je celkem v pohodě. Ale chápu, že bombastický titulek naláká čtenáře. Taky jsem se chytil:-P

+5/0
3.6.2016 15:24

T38o21m89a43s 18N94o74v92o55t77n81y 1711524276275

Nebýt aktivistů mohlo už dávno stát moderní nove nádraží a nemuselo by se pořád dokola řešit že se něco rozpadá nebo nevyhovuje...

+2/−7
3.6.2016 14:22

P58a38v76e37l 83M18o43r67a24v96e19c 3682519312968

Prosím, co aktivisti zablokovali? Napadli alespoň územní plán, nějaké výběrové řízení nebo tak něco?

Za neschopností pohnout se stavbou nádraží nejvíc může bývalá politcká galerka ODS+ČSSD, co byla schopna za 20 let jen přijít s návrhem nádraží, ale nic víc..

+1/−4
3.6.2016 16:09

T71o83m44a39s 82N38o54v52o76t90n28y 1511604936135

Nádraží mohlo dávno stát, to prostě neokecáte

+2/−1
3.6.2016 18:33

P39a64v48e19l 86M40o77r70a97v48e85c 3892929702338

Ano, mohlo, ale aktivisti za to zdržení nemůžou.

To zase neokecáte vy.

+2/0
3.6.2016 19:39

R60o45m20a26n 32J38e94s61c97h74k96e 9448735967285

Máme přece fungující stát. Tvrdí to Sobotka.

0/0
5.6.2016 6:14

M68i33r80o83s29l48a70v 13V44y17k78o22u20p77i46l 3270376293475

Tak, tak, souhlasím s panem Boucníkem.

A přidávám si ..jak by se hodila dvě nádraží blízko sebe pro takový případ....různých výluk, které vždy budou....

Laikové a básnící si představují opravu nádraží jako Hurvínek válku.

Město by však při takové opravě bylo okolo nádraží jako za II. Světové války !!!

+2/−1
3.6.2016 14:18

P94a66v52e85l 95B68o65u67c29n49í62k 4592931503585

Kompletní přehled výluk včetně plánku najdete na http://www.kordis.cz/

A jestli si myslíte, že po opravě bude 2. a 3.nástupiště vyšší, aby se dalo nastupovat do nových nízkopodlažních vlaků bezbariérově, tak nástupiště vyšší nebudou. Protože máme nádraží v oblouku.

Jen bych zdůraznil, že se opravuje jen jedno a pak druhé nástupiště, a jeden most. Jak by, po několik roků, vypadala vlaková doprava přes Brno v případě, že se rozhodneme pro nové nádraží v centru / Pod Petrovem ve stávající trase, si radši ani nepředstavuji.

+8/0
3.6.2016 14:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.