Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří škatulata s vlaky v Brně. Tři měsíce potrvá velká výluka

Lidé, kteří cestují osobními vlaky do Brna, můžou stávající jízdní řády hodit do koše. Od 11. června bude vše jinak. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) totiž začne opravovat druhé a třetí nástupiště na brněnském hlavním nádraží. Cestující se musí připravit na tříměsíční výluku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D26a58v77i63d 29S18t74l86o69u18k48a25l 4551560721932

Proč je na ilustrační fotce žabotlam?

0/0
7.6.2016 23:27

M24i89c44h46a15l 98K45i93e69s33e49l 7709448547456

Vždy, když chci více využívat o prázdninách vlaky, nastává výluka ... ;-D

0/0
7.6.2016 13:35
Foto

Z82d14e24n41ě66k 79W19o45l50f 6781729982253

Ať si říká co chce, kdo chce, odsun nádraží ke Zvonařce je jen lobby bývalých zastupitelů, kteří vlastní pozemky mezi stávajícím nádražím a odsunutým (nebo resp. ty pozemky vlastní jejich rodinní příslušníci)! Odsun nádraží by byl odůvodněný ještě tak před 25 lety, kdy všechny autobusové spoje začínaly a končily na ÚAN Zvonařka. Při dnešní organizaci dopravy je to naprostý nesmysl přesouvat nádraží pryč z centra. Dle mého názoru je jediné (funkční a kompromisní) řešení v odsunu jižním směrem do lokality Nové Sady, kde se dají jak napřímit perony, tak i udělat přestupní terminál vlaky - dálkové autobusy - MHD - taxi... Návrhy (několik desítek) je vypracováno, stačí jen si vybrat a stavět.

http://www.rozhlas.cz/brno/zpravodajstvi/_zprava/foto-osm-podob-noveho-brnenskeho-nadrazi--1612382

Jak se to dá zvládnout organizačně, na to se můžeme podívat do nedaleké Vídně, kde se před nedávnem otevřelo nové nádraží Wien Hbf :-)

0/−1
6.6.2016 14:34

J33a29n 64K74ö45r10n95e30r 9476861804270

Tak oprava viaduktu nad Křenovou (2013), kdy veškeré dálkové vlaky zastavovaly v brownfieldu na Zvonařce, popř. v polovybydleném nádraží v Židenicích (o zaříznutí všech osobáků ze severu nemluvě), popřípadě loňské souběžné nepřetržité výluky tratí do Tišnova a Slavkova byly podstatně větší maso. Tohle je celkem v pohodě. Ale chápu, že bombastický titulek naláká čtenáře. Taky jsem se chytil:-P

+5/0
3.6.2016 15:24

T22o83m93a95s 67N13o51v25o72t64n20y 1411254156235

Nebýt aktivistů mohlo už dávno stát moderní nove nádraží a nemuselo by se pořád dokola řešit že se něco rozpadá nebo nevyhovuje...

+2/−7
3.6.2016 14:22

P15a54v92e67l 41M98o29r69a49v68e73c 3352449572248

Prosím, co aktivisti zablokovali? Napadli alespoň územní plán, nějaké výběrové řízení nebo tak něco?

Za neschopností pohnout se stavbou nádraží nejvíc může bývalá politcká galerka ODS+ČSSD, co byla schopna za 20 let jen přijít s návrhem nádraží, ale nic víc..

+1/−4
3.6.2016 16:09

T45o26m42a23s 53N95o24v49o81t74n31y 1831514686185

Nádraží mohlo dávno stát, to prostě neokecáte

+2/−1
3.6.2016 18:33

P33a59v39e85l 89M75o53r29a48v28e92c 3232539362938

Ano, mohlo, ale aktivisti za to zdržení nemůžou.

To zase neokecáte vy.

+2/0
3.6.2016 19:39

R77o16m66a58n 28J93e97s11c60h27k90e 9148215917205

Máme přece fungující stát. Tvrdí to Sobotka.

0/0
5.6.2016 6:14

M24i77r10o40s44l24a94v 58V67y48k91o95u93p94i60l 3810706223875

Tak, tak, souhlasím s panem Boucníkem.

A přidávám si ..jak by se hodila dvě nádraží blízko sebe pro takový případ....různých výluk, které vždy budou....

Laikové a básnící si představují opravu nádraží jako Hurvínek válku.

Město by však při takové opravě bylo okolo nádraží jako za II. Světové války !!!

+2/−1
3.6.2016 14:18

P96a24v27e92l 50B24o34u58c77n68í98k 4702421373375

Kompletní přehled výluk včetně plánku najdete na http://www.kordis.cz/

A jestli si myslíte, že po opravě bude 2. a 3.nástupiště vyšší, aby se dalo nastupovat do nových nízkopodlažních vlaků bezbariérově, tak nástupiště vyšší nebudou. Protože máme nádraží v oblouku.

Jen bych zdůraznil, že se opravuje jen jedno a pak druhé nástupiště, a jeden most. Jak by, po několik roků, vypadala vlaková doprava přes Brno v případě, že se rozhodneme pro nové nádraží v centru / Pod Petrovem ve stávající trase, si radši ani nepředstavuji.

+8/0
3.6.2016 14:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.