- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč je na ilustrační fotce žabotlam?
Vždy, když chci více využívat o prázdninách vlaky, nastává výluka ...
Ať si říká co chce, kdo chce, odsun nádraží ke Zvonařce je jen lobby bývalých zastupitelů, kteří vlastní pozemky mezi stávajícím nádražím a odsunutým (nebo resp. ty pozemky vlastní jejich rodinní příslušníci) Odsun nádraží by byl odůvodněný ještě tak před 25 lety, kdy všechny autobusové spoje začínaly a končily na ÚAN Zvonařka. Při dnešní organizaci dopravy je to naprostý nesmysl přesouvat nádraží pryč z centra. Dle mého názoru je jediné (funkční a kompromisní) řešení v odsunu jižním směrem do lokality Nové Sady, kde se dají jak napřímit perony, tak i udělat přestupní terminál vlaky - dálkové autobusy - MHD - taxi... Návrhy (několik desítek) je vypracováno, stačí jen si vybrat a stavět.
http://www.rozhlas.cz/brno/zpravodajstvi/_zprava/foto-osm-podob-noveho-brnenskeho-nadrazi--1612382
Jak se to dá zvládnout organizačně, na to se můžeme podívat do nedaleké Vídně, kde se před nedávnem otevřelo nové nádraží Wien Hbf
Tak oprava viaduktu nad Křenovou (2013), kdy veškeré dálkové vlaky zastavovaly v brownfieldu na Zvonařce, popř. v polovybydleném nádraží v Židenicích (o zaříznutí všech osobáků ze severu nemluvě), popřípadě loňské souběžné nepřetržité výluky tratí do Tišnova a Slavkova byly podstatně větší maso. Tohle je celkem v pohodě. Ale chápu, že bombastický titulek naláká čtenáře. Taky jsem se chytil
Nebýt aktivistů mohlo už dávno stát moderní nove nádraží a nemuselo by se pořád dokola řešit že se něco rozpadá nebo nevyhovuje...
Prosím, co aktivisti zablokovali? Napadli alespoň územní plán, nějaké výběrové řízení nebo tak něco?
Za neschopností pohnout se stavbou nádraží nejvíc může bývalá politcká galerka ODS+ČSSD, co byla schopna za 20 let jen přijít s návrhem nádraží, ale nic víc..
Tak, tak, souhlasím s panem Boucníkem.
A přidávám si ..jak by se hodila dvě nádraží blízko sebe pro takový případ....různých výluk, které vždy budou....
Laikové a básnící si představují opravu nádraží jako Hurvínek válku.
Město by však při takové opravě bylo okolo nádraží jako za II. Světové války !!!
Kompletní přehled výluk včetně plánku najdete na http://www.kordis.cz/
A jestli si myslíte, že po opravě bude 2. a 3.nástupiště vyšší, aby se dalo nastupovat do nových nízkopodlažních vlaků bezbariérově, tak nástupiště vyšší nebudou. Protože máme nádraží v oblouku.
Jen bych zdůraznil, že se opravuje jen jedno a pak druhé nástupiště, a jeden most. Jak by, po několik roků, vypadala vlaková doprava přes Brno v případě, že se rozhodneme pro nové nádraží v centru / Pod Petrovem ve stávající trase, si radši ani nepředstavuji.