Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hlavní jsou světla, ne závory. Řidiči dál na přejezdech ignorují zákon

Strážnice, Moravský Písek, Rájec-Jestřebí, Skalice nad Svitavou. V těchto obcích se na jižní Moravě nejčastěji odehrávají dramata na železničních přejezdech. Řidiči na ně stále vjíždějí předčasně, ačkoli jim za to od letoška hrozí přísnější tresty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R75o60m82a39n 11J14e22s79c63h47k95e 9418465257415

Dodnes mne SŽDC neodpovědělo na dotaz, proč jsou trvale zhasnuté světla na přejezdu ve Skalici nad Svitavou.

V Rájci je možnost objet autem přes nadjezd.Horší to mají chodci, ti nemají jak se dostat k vlaku. Když jedou 3-4 vlaky za sebou a oni ještě posunují.

Dilema zda čekat na další vlak.

Zde je ostuda státu, že na hlavní trati Brno - Praha není podchod či nadchod. To se stavělo za předsedy vlády Klause v roce 1996. Zlatí komunisté otevřeli v roce 1953 trať Brno - Havlíčkův Brod a všude jsou na zastávkách a nádražích podchody či nadchody.

+2/−2
24.6.2016 10:24

L18i94b64o81r 28V78e71s63e29l89ý 2779356872622

Copak Vám ve Skalici nesvítí za světla? Veřejné osvětlení?

+1/−1
24.6.2016 11:55

R51o15m30a17n 42J78e68s30c36h59k11e 9658205217935

Chodil jste do základní školy a umíte číst ? Pomalu si přečtěte můj příspěvek a nepleťte si pojem s průjmem.

+1/−2
24.6.2016 12:04

L11i52b40o30r 78V77e12s74e80l48ý 2439146962622

Tak jaká světla, pochlubte se.

+1/−1
24.6.2016 12:09

J48á32n 78K34o27t21ú42č 2756334138466

Tiež nechápem čo sú to "trvale zhasnutá světla". Dlhodobo nefunguje zabezpečenie priecestia? To asi sotva. Alebo nebliká biele sveto keď je priecestie otvorené? To zas nie je také strašné. Netuším čo ste mysleli.

+2/0
24.6.2016 12:26

R71o86m68a15n 80J62e67s60c68h27k47e 9478145197835

Na většině prejezdech bliká bílé světlo. Ve Skalici nebliká žádné světlo. Pouze až jede vlak bliká červené. Je to hlavní trať Brno - Praha. Pro mne přejezd, kde nic nesvítí znamená výstrahu.

Dvakrát jsem zažil, když jsem vjel do nesvítících závor, tak spadly mechanické závory. Uvěznily auto.

Podle vyhlášky jsem nic neporušil.

Také jsem viděl na vlastní oči, když vjel vlak do otevřených závor. Pro fíry to byl šok.

+1/0
24.6.2016 13:04

J48á39n 48K68o97t74ú71č 2676874368316

Myslím, že pletiete moc vecí dokopy. Osobne neviem, prečo niekde bliká biele svetlo a niekde nie. A tie "mechanické závory", to myslíte ručne ovládané? Tam samozrejme nie je vylúčené nič. Ani to, že vlak preletí cez otvorené priecestie. S tým sa nedá nič moc robiť, len to nahradiť automatom. Pri automaticky ovládaných závorách dostáva aj fíra pozitívne potvrdenie toho, že priecestie je uzavreté (na to je návesť zvaná po česky "přejezdník"). Ak ho nedostane, tak MUSÍ prejsť s vlakom cez priecestie pomalou jazdou a stále húkať.

Ak ste videli, ako vlak preletel cez otvorené priecestie v plnej rýchlosti, mali ste to nahlásiť. Veľmi pravdepodobne to bolo hrubé porušenie predpisov zo strany fíru. Ale ak to boli ručne ovládané závory, tak za to fíra nemôže.

+4/0
24.6.2016 14:36

R40o91m10a61n 35J28e36s83c16h90k43e 9698105847745

Je to automat na hlavní trati 260 Brno - Česká Třebová.

0/0
24.6.2016 19:27

A52l37e44n11a 84R74i25s42o71v12á 4366640149715

Někteří to asi mají jako adrenalinový sport, protože se vcelku nedá pochopit, že se každý týden najde minimálně jeden ňouma, který skončí na přejezdu. A to se jistě nepíše o všech, jen o těch kam stihne přijet tv nebo pisálci.

+1/0
24.6.2016 8:26

K10a28r79e77l 58B31a74r60t17á91č28e20k 9292129922155

prejezdy hrozne dlouhe na prejezd ridici jsou nedockavi...ja prijedu pred blikajici jiz cervenou signalizaci zastavim a vypnu motor a cekam...co je na tom nepochopitelneho pockat nekolik minut nez cekat na zpopelneni v marnici ci byt upoutan na invalidni vozik nebo platit odskodne do smrti nekomu...

+2/−1
24.6.2016 7:58

R69o48m82a32n 31J44e32s85c51h55k25e 9598375587985

Rájec - Jestřebí je špatné nádraží. Chcete čekat další hodinu na další vlak, když se nemůžete dostat k vlaku. Jedou třeba 3-4 vlaky za sebou a ještě se posunuje. Spěcháte do práce. Ano je to dilema. Auta mohou objet před nedaleký nadjezd ale chodci mají smůlu. Chybí tam podchod či nadchod.

0/0
24.6.2016 10:27

T62o32m22a16s 71N62o90v50o62t98n91y 1291524816735

Tak na druhou stranu, ty vlaky jezdí podle jízdního řádu prakticky každý den stejně. Takže pokud někde vzniká situace, že mi ujíždí vlak kvůli čekání u přejezdu ve stejný čas, tak si prostě musím vyjít o 10 minut dřív. Nákladních jezdí minimum přes špičku. Jinak samozřejmě souhlasím, že tam podchod chybí.

+2/0
24.6.2016 13:13

O55n22d48ř66e42j 86L81e80s49i64n94a 2935368131168

To by mě zajímalo, jak moc musim mít v hlavě nas**no, abych tohle udělal.....;-€

+4/0
24.6.2016 7:26

K25a32r58e91l 65V87a17c95h31u51t 9773972309323

Furt se o přísnosti JEN píše a mluví - ale skutek utek! ;-€ ... Podle množství ukrutně "spěchajících" je zřejmé, že jim to prochází až příliš často, že jsou na přestupování zákona vlastně ZVYKLÍ... :-/

+2/0
24.6.2016 5:58

M38i24c79h14a76e10l 12M21e70n26s21i80k 8501716500752

Dle mého skromného názoru je na vině bázeň zákonodárců nastavit skutečně účinné tresty, a zejména - prevenci.

Pokud byste při zkouškách v autoškole OPRAVDU NEVĚDĚLI, že na přejezd se dvěma červenými světly vjet nesmíte, řidičák nedostanete. Pokud totéž nebudete vědět o dvě nebo dvacet let později, je zcela logické, že Vám musí být odebrán.

Ne "až na půl roku". Doživotně. Tečka, nazdar.

(Že jste kamioňák z povolání a nic jiného neumíte? To jako, pane řidiči, myslíte vážně tvrzení, že řídit auto UMÍTE?;-D)

+7/−5
23.6.2016 23:12

P68e63t46r 55K83o69n70í59č26e85k 8474262275255

Když umí točit volantem, zvládne točit popelnicí a vozit se na stupátku... i když ukazování při couvání by taky mohl být problém. A ta poslední věta je neprůstřelný argument. R^

+4/−1
24.6.2016 0:01

D63a88v60i57d 20V50i25k88t59o12r13a 9144604415807

Já bych je všechny popravil do třetího kolena. Jako v KLDR.

+1/−2
24.6.2016 7:40

K84a47r45e54l 54B81a23r60t73á48č68e52k 9302879902615

to by tu nikdo nezustal...

+1/0
24.6.2016 7:59

V85á92c55l61a31v 29V91o60j10t60í78š14e44k 9526798197380

Přestupky na přejezdech jsou hlavně mediálně velmi zajímavé. Pokud ale nedojde ke srážce těžkého vozidla s rychlým vlakem, nejhůře si to odnese ten kdo to zavinil a Ti co se s ním odváží sednout do auta. Často dojde jen k relativně malé škodě na vlaku, bez zranění strojvůdce či cestujících.

Jestliže do protijedoucího vozidla vletí někdo při předjíždění (nebo narazí vysokou rychlostí do čehokoliv), bývají následky podstatně horší. Mrtví, těžce zranění, velké materiální škody a viník bohužel často dopadne lépe než ti ostatní. Osobákem zdemolovat a nebo srazit z cesty lze i kamion nebo autobus. Riskantní jízda vysokou rychlostí je tak asi ještě horší čin než nezastavit před přejezdem.

Je ovšem pravdou, že třeba i na všechny přejezdy se dají namontovat kamery a odchytávat ty, kteří nejsou schopni ani bezpečně přejet železniční přejezd. To ostatní co tito experti tropí se nedá tak snadno zachytit.

+2/−1
23.6.2016 23:05

P78e40t48r 12K71o71n42í49č38e86k 8194512965935

No nevím. Náklaďák versus regionova nebo vůz 810 je často průser. Vlak nemá kam uhnout s kabinou, ale řidič náklaďáku se stihne posunout a vlak narazí do korby, kontejneru, cisterny nebo prostě co má to NA za kabinou...

0/0
24.6.2016 0:03

K11a68r49e27l 20B14o79k 7581647541831

Ví někdo, proč se zvednou napřed závory a potom zhasnou světla. Neznám to, ale kdy by napřed zhaslo světlo a až potom se zvedly závory, tak by bylo po problému.

+4/−5
23.6.2016 21:08

J53i93ř12í 19P25r31ů67š59a 7245502565529

Protože světla jsou základní výstrahou, závora je jen a pouze doplňková.

+12/−1
23.6.2016 21:25

R59o23m31a23n 22J92e41s82c18h13k65e 9778455937345

Proč na některých přejezdech trvale nesvítí světla ? Například Skalice nad Svitavou.

+1/−4
24.6.2016 10:11

G69a14b58r29i75e92l 27H27o77r40t40e22n 9651509903824

Jde o fail-safe mechanismus. Zvednout závory chvíli trvá a pokud by v tom mezičase jel další vlak, nemuselo by se stihnout je zase dát dolů.

+6/−1
23.6.2016 22:02

J53á54n 25K89o13t87ú90č 2676654338716

Pretože je nutné, aby otvorenie a zatvorenie priecestia bol jeden konkrétny okamih. Keď počas otvárania závor systém zaregistruje ďalší vlak, tak ihneď spustí závory, pretože ešte stále neprestali blikať svetlá a teda tam NESMÚ byť žiadne autá. Ak len na malú chvíľu prestanú blikať, tak zase po zaregistrovaní vlaku nastúpi predzváňacia doba. Ja sa pýtam: prečo toto neučia v autoškolách???? Pustite si https://www.youtube.com/watch?v=OODT4fEVnqU a dozviete sa viac!

+2/0
24.6.2016 9:25

J74i50ř37í 34H72o31l95e97č54e64k 8310809587413

Ti, kteří ignorují světelná znamení na železn.přejezdech, nejsou Řidiči ! To je obyčejný řidičský PÓVL !!

+23/−3
23.6.2016 19:43

R95o53m81a80n 79J75e41s26c30h22k32e 9298145307805

Proč ve Skalici nad Svitavou nesvítí trvale světla ? Proč SŽDC neodpovědělo ?

Stát nefunguje.

0/−5
24.6.2016 10:33

P23e90t63e52r 30V51a76ň49u15š67a89n68i51k 4467276316732

nepamujte to vsude proboha8-o

+4/0
24.6.2016 14:39

R66o57m17a44n 18J85e84s56c40h57k29e 9248115527275

Vaší větě nerozumím ??

0/−2
24.6.2016 19:40

P75e27t41r 72S66c38h37ö89n 7283136762233

No, bez urážky, vy nerozumíte více věcem.

0/0
25.6.2016 20:44

J88a16n 88B79a12r89t58á62č55e23k 6455145140779

Článek na mě dělá maniuplativní dojem, kdy má vyvolat pocit, že se děje něco mimořádného a je třeba utáhnout šoruby. Dávám odkaz na výukové video z roku 1967, lidé jsou stále stejní -viz https://youtu.be/VAxD8NiGIsE?t=5m57s

+7/0
23.6.2016 19:38

J94i89ř92í 56K35o14c24u72r92e34k 6145534635458

Jeden neřidič z Polska, na bicykl řidičák netřeba.

Následující záběry nejsou vhodné pro slabší povahy, přestože tam neteče ktrev ani žádné jiné krvavé filmové efekty.

https://www.youtube.com/watch?v=3xW8z8xZ1RM

+4/−2
23.6.2016 19:07

P38e67t87r 41B41á72č94a 8495506765275

Proti temhle nepomuze vubec nic :-)

+1/0
23.6.2016 19:13

J34i52ř89í 71K61ü80h36r 2670886420466

Na to aby jste byl řidič nepotřebujete řidičák. Dle platné právní úpravy.

0/−5
23.6.2016 19:30
Foto

B95r71o77n72i98s26l23a64v 75G57a35b22r34y86š 2352149721

Tak to je fakt trouba... ;-D

+2/0
23.6.2016 19:37

O41l82d54ř49i25c39h 10Š60t33ě11p40á52n76e84k 7742126906714

Zlámal si tam alespoň vas?

0/0
23.6.2016 21:38

J26á63n 68K72o78t36ú85č 2116684978396

Podobné som videl na Kysuciach, tam jazdí tiež Pendolino Praha-Košice. Dedo na bicykli mi ešte nadával do sopliakov, keď som mu povedal že "taký starý a rozum nemá"... je to márne...

0/0
24.6.2016 12:24

P65a83v36e76l 63Ř36a16p87e96k 7792416769215

Je třeba za tohle začít okamžitěa doživotně sbírat řidičáky, udělat tomu pořádnou kampaň a pak se třeba automobilisté proberou ze své iluze, že s volantem v ruce můžou vjet všude a všechno před nimi musí uhnout.

+8/−9
23.6.2016 19:06

T74o25m81a21s 98N71o59v20o42t25n18y 1501144676135

Před chvílí byla v TV reportáž o chodcích a cyklistech co se chovají na přejezdech naprosto stejně. Plus přecházení kolejí kde nemají. Těm posbíráš co?

+6/−2
23.6.2016 19:08

A28n62t24o70n11í30n 67V27ý14b75o22r58n68ý 7248921903847

Chodec který vrazí do vlaku není tak nebezpečný jako auto...

+9/−5
23.6.2016 19:13

T85o56m97a63s 53N74o11v95o47t29n32y 1671274356595

Aha. Vysvětlujte to těm cestujícím co tam pak musí hodiny trčet v tom vlaku, že to byl "jen" chodec

+4/−4
23.6.2016 19:17

A67n12t68o43n65í69n 74V90ý17b96o76r44n85ý 7238901943487

Vy jste si začal tím, že jste se ptal, co se posbírá chodcům ;-)

Já nevím, proč prostě všichni vidíte problém v tom, že by se braly řidičáky lidem, co ohrožují ostatní na životě. Ať to jsou ti co jezdí na červenou nebo ti co sedají za volant totálně ožralí...

+8/−3
23.6.2016 19:24

T34o33m63a56s 69N49o73v87o22t73n63y 1101444586855

No tak jak postihnete ty bez řidičáku co se chovají stejně?

0/−2
23.6.2016 21:51

P49e62t90r 66K54o59v34a24ř21í65k 1891653759407

Kriminálem.

0/0
23.6.2016 22:43

H25o82n56z33a 83F42á93t71o13r 2979615944550

Pravděpodobně život.

+5/0
23.6.2016 19:25

M53i95c21h89a72e48l 90M93e33n31s33i50k 8881106190512

Ne TĚM.

TY posbíráš.

0/0
23.6.2016 22:55

P89a78v83e96l 57J95e90ř16á75b59e26k 7911772594927

Trenýrky a boty.

Včera jsem zůstal u jednoho přejezdu, kde se "zbláznila" jedna závor. A to na trati, kde vlaky jezdí okolo 80 km/hod.

Než to přišel pracovník dráhy opravit (cca 3 minuty), tak přes trať, kde blikala výstražná světla, přešla minimálně desítka lidí.

Tak řidiče budeme trestat, a chodce ne?

0/0
24.6.2016 1:11

P14e59t13e80r 28V10a74ň27u26š84a45n91i60k 4327826936422

pokud nezacnou jezdit neviditelne vlaky, pak nevidim problem aby chodec presel i kdyz blika vystrazna svetla...

0/0
24.6.2016 14:51

R83o30m22a28n 76J96e96s56c14h14k23e 9228325977265

Jak se dostat k vlaku na nádraží Rájec -Jestřebí, kde chybí podchod či lávka a jede 4 -5 vlaků za sebou a k tomu se ještě posunuje. Řekněte lidem, že mají čekat další hodinu na další vlak. Ano zákon nestanoví, kdy máte přijít k vlaku včas. Obecně platilo pravidlo 5 minut. Jenomže v Rájci to mnohdy nestačí.

Je to ostuda státu, že na hlavní trati chybí podchody a nadchody. Také na dálnici nemáte přechody pro chodce.

0/−1
24.6.2016 13:10

P72e38t28r 90B84á28č90a 8515246615665

Zadna pohadka o konci automobilismu a niceni vseho a vsech? Dneska jste se moc nesnazil ;-)

+3/0
23.6.2016 19:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.