Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hlavní jsou světla, ne závory. Řidiči dál na přejezdech ignorují zákon

Strážnice, Moravský Písek, Rájec-Jestřebí, Skalice nad Svitavou. V těchto obcích se na jižní Moravě nejčastěji odehrávají dramata na železničních přejezdech. Řidiči na ně stále vjíždějí předčasně, ačkoli jim za to od letoška hrozí přísnější tresty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R54o82m46a80n 24J50e55s19c88h45k23e 9828895117915

Dodnes mne SŽDC neodpovědělo na dotaz, proč jsou trvale zhasnuté světla na přejezdu ve Skalici nad Svitavou.

V Rájci je možnost objet autem přes nadjezd.Horší to mají chodci, ti nemají jak se dostat k vlaku. Když jedou 3-4 vlaky za sebou a oni ještě posunují.

Dilema zda čekat na další vlak.

Zde je ostuda státu, že na hlavní trati Brno - Praha není podchod či nadchod. To se stavělo za předsedy vlády Klause v roce 1996. Zlatí komunisté otevřeli v roce 1953 trať Brno - Havlíčkův Brod a všude jsou na zastávkách a nádražích podchody či nadchody.

+2/−2
24.6.2016 10:24

L17i32b16o52r 91V94e14s75e86l28ý 2659186252192

Copak Vám ve Skalici nesvítí za světla? Veřejné osvětlení?

+1/−1
24.6.2016 11:55

R62o93m19a49n 29J24e80s54c69h76k74e 9128905667745

Chodil jste do základní školy a umíte číst ? Pomalu si přečtěte můj příspěvek a nepleťte si pojem s průjmem.

+1/−2
24.6.2016 12:04

L10i19b92o21r 12V91e42s28e91l81ý 2629586782702

Tak jaká světla, pochlubte se.

+1/−1
24.6.2016 12:09

J92á94n 83K47o92t79ú82č 2296734508806

Tiež nechápem čo sú to "trvale zhasnutá světla". Dlhodobo nefunguje zabezpečenie priecestia? To asi sotva. Alebo nebliká biele sveto keď je priecestie otvorené? To zas nie je také strašné. Netuším čo ste mysleli.

+2/0
24.6.2016 12:26

R76o36m76a45n 74J26e92s22c18h22k28e 9568255147165

Na většině prejezdech bliká bílé světlo. Ve Skalici nebliká žádné světlo. Pouze až jede vlak bliká červené. Je to hlavní trať Brno - Praha. Pro mne přejezd, kde nic nesvítí znamená výstrahu.

Dvakrát jsem zažil, když jsem vjel do nesvítících závor, tak spadly mechanické závory. Uvěznily auto.

Podle vyhlášky jsem nic neporušil.

Také jsem viděl na vlastní oči, když vjel vlak do otevřených závor. Pro fíry to byl šok.

+1/0
24.6.2016 13:04

J70á60n 89K56o47t61ú32č 2756974828786

Myslím, že pletiete moc vecí dokopy. Osobne neviem, prečo niekde bliká biele svetlo a niekde nie. A tie "mechanické závory", to myslíte ručne ovládané? Tam samozrejme nie je vylúčené nič. Ani to, že vlak preletí cez otvorené priecestie. S tým sa nedá nič moc robiť, len to nahradiť automatom. Pri automaticky ovládaných závorách dostáva aj fíra pozitívne potvrdenie toho, že priecestie je uzavreté (na to je návesť zvaná po česky "přejezdník"). Ak ho nedostane, tak MUSÍ prejsť s vlakom cez priecestie pomalou jazdou a stále húkať.

Ak ste videli, ako vlak preletel cez otvorené priecestie v plnej rýchlosti, mali ste to nahlásiť. Veľmi pravdepodobne to bolo hrubé porušenie predpisov zo strany fíru. Ale ak to boli ručne ovládané závory, tak za to fíra nemôže.

+4/0
24.6.2016 14:36

R27o52m73a94n 26J88e29s70c30h24k16e 9518565167455

Je to automat na hlavní trati 260 Brno - Česká Třebová.

0/0
24.6.2016 19:27

A65l65e61n80a 76R36i32s88o72v22á 4686820929435

Někteří to asi mají jako adrenalinový sport, protože se vcelku nedá pochopit, že se každý týden najde minimálně jeden ňouma, který skončí na přejezdu. A to se jistě nepíše o všech, jen o těch kam stihne přijet tv nebo pisálci.

+1/0
24.6.2016 8:26

K25a14r11e47l 91B46a74r68t44á26č11e66k 9952429852565

prejezdy hrozne dlouhe na prejezd ridici jsou nedockavi...ja prijedu pred blikajici jiz cervenou signalizaci zastavim a vypnu motor a cekam...co je na tom nepochopitelneho pockat nekolik minut nez cekat na zpopelneni v marnici ci byt upoutan na invalidni vozik nebo platit odskodne do smrti nekomu...

+2/−1
24.6.2016 7:58

R53o48m10a41n 25J66e20s45c12h12k89e 9308835317145

Rájec - Jestřebí je špatné nádraží. Chcete čekat další hodinu na další vlak, když se nemůžete dostat k vlaku. Jedou třeba 3-4 vlaky za sebou a ještě se posunuje. Spěcháte do práce. Ano je to dilema. Auta mohou objet před nedaleký nadjezd ale chodci mají smůlu. Chybí tam podchod či nadchod.

0/0
24.6.2016 10:27

T30o45m77a86s 97N12o50v18o23t97n89y 1951274636745

Tak na druhou stranu, ty vlaky jezdí podle jízdního řádu prakticky každý den stejně. Takže pokud někde vzniká situace, že mi ujíždí vlak kvůli čekání u přejezdu ve stejný čas, tak si prostě musím vyjít o 10 minut dřív. Nákladních jezdí minimum přes špičku. Jinak samozřejmě souhlasím, že tam podchod chybí.

+2/0
24.6.2016 13:13

O69n36d55ř86e64j 24L44e91s11i98n47a 2895118891448

To by mě zajímalo, jak moc musim mít v hlavě nas**no, abych tohle udělal.....;-€

+4/0
24.6.2016 7:26

K83a48r59e93l 96V46a59c64h97u57t 9513962919273

Furt se o přísnosti JEN píše a mluví - ale skutek utek! ;-€ ... Podle množství ukrutně "spěchajících" je zřejmé, že jim to prochází až příliš často, že jsou na přestupování zákona vlastně ZVYKLÍ... :-/

+2/0
24.6.2016 5:58

M26i75c23h28a47e36l 30M93e38n44s48i16k 8101846840972

Dle mého skromného názoru je na vině bázeň zákonodárců nastavit skutečně účinné tresty, a zejména - prevenci.

Pokud byste při zkouškách v autoškole OPRAVDU NEVĚDĚLI, že na přejezd se dvěma červenými světly vjet nesmíte, řidičák nedostanete. Pokud totéž nebudete vědět o dvě nebo dvacet let později, je zcela logické, že Vám musí být odebrán.

Ne "až na půl roku". Doživotně. Tečka, nazdar.

(Že jste kamioňák z povolání a nic jiného neumíte? To jako, pane řidiči, myslíte vážně tvrzení, že řídit auto UMÍTE?;-D)

+7/−5
23.6.2016 23:12

P64e59t17r 33K63o15n57í66č68e77k 8334752905875

Když umí točit volantem, zvládne točit popelnicí a vozit se na stupátku... i když ukazování při couvání by taky mohl být problém. A ta poslední věta je neprůstřelný argument. R^

+4/−1
24.6.2016 0:01

D17a71v46i10d 82V82i70k76t82o51r17a 9634534315597

Já bych je všechny popravil do třetího kolena. Jako v KLDR.

+1/−2
24.6.2016 7:40

K57a39r59e78l 22B58a86r47t84á93č62e70k 9652609772585

to by tu nikdo nezustal...

+1/0
24.6.2016 7:59

V96á28c46l55a41v 43V62o84j11t25í92š82e33k 9806568517130

Přestupky na přejezdech jsou hlavně mediálně velmi zajímavé. Pokud ale nedojde ke srážce těžkého vozidla s rychlým vlakem, nejhůře si to odnese ten kdo to zavinil a Ti co se s ním odváží sednout do auta. Často dojde jen k relativně malé škodě na vlaku, bez zranění strojvůdce či cestujících.

Jestliže do protijedoucího vozidla vletí někdo při předjíždění (nebo narazí vysokou rychlostí do čehokoliv), bývají následky podstatně horší. Mrtví, těžce zranění, velké materiální škody a viník bohužel často dopadne lépe než ti ostatní. Osobákem zdemolovat a nebo srazit z cesty lze i kamion nebo autobus. Riskantní jízda vysokou rychlostí je tak asi ještě horší čin než nezastavit před přejezdem.

Je ovšem pravdou, že třeba i na všechny přejezdy se dají namontovat kamery a odchytávat ty, kteří nejsou schopni ani bezpečně přejet železniční přejezd. To ostatní co tito experti tropí se nedá tak snadno zachytit.

+2/−1
23.6.2016 23:05

P45e19t29r 92K26o22n74í57č84e98k 8254882295105

No nevím. Náklaďák versus regionova nebo vůz 810 je často průser. Vlak nemá kam uhnout s kabinou, ale řidič náklaďáku se stihne posunout a vlak narazí do korby, kontejneru, cisterny nebo prostě co má to NA za kabinou...

0/0
24.6.2016 0:03

K20a31r73e57l 65B35o84k 7131267941951

Ví někdo, proč se zvednou napřed závory a potom zhasnou světla. Neznám to, ale kdy by napřed zhaslo světlo a až potom se zvedly závory, tak by bylo po problému.

+4/−5
23.6.2016 21:08

J93i20ř42í 92P64r60ů22š16a 7285622255689

Protože světla jsou základní výstrahou, závora je jen a pouze doplňková.

+12/−1
23.6.2016 21:25

R38o13m11a33n 79J82e57s63c68h22k94e 9928715127175

Proč na některých přejezdech trvale nesvítí světla ? Například Skalice nad Svitavou.

+1/−4
24.6.2016 10:11

G84a76b60r15i13e97l 29H28o64r24t91e44n 9641759233804

Jde o fail-safe mechanismus. Zvednout závory chvíli trvá a pokud by v tom mezičase jel další vlak, nemuselo by se stihnout je zase dát dolů.

+6/−1
23.6.2016 22:02

J57á16n 14K29o61t33ú60č 2336434468426

Pretože je nutné, aby otvorenie a zatvorenie priecestia bol jeden konkrétny okamih. Keď počas otvárania závor systém zaregistruje ďalší vlak, tak ihneď spustí závory, pretože ešte stále neprestali blikať svetlá a teda tam NESMÚ byť žiadne autá. Ak len na malú chvíľu prestanú blikať, tak zase po zaregistrovaní vlaku nastúpi predzváňacia doba. Ja sa pýtam: prečo toto neučia v autoškolách???? Pustite si https://www.youtube.com/watch?v=OODT4fEVnqU a dozviete sa viac!

+2/0
24.6.2016 9:25

J34i97ř47í 98H91o57l15e18č43e84k 8640639357153

Ti, kteří ignorují světelná znamení na železn.přejezdech, nejsou Řidiči ! To je obyčejný řidičský PÓVL !!

+23/−3
23.6.2016 19:43

R81o15m25a67n 65J28e14s46c81h22k24e 9958135777335

Proč ve Skalici nad Svitavou nesvítí trvale světla ? Proč SŽDC neodpovědělo ?

Stát nefunguje.

0/−5
24.6.2016 10:33

P53e98t81e69r 60V86a93ň65u76š92a52n16i69k 4157476716512

nepamujte to vsude proboha8-o

+4/0
24.6.2016 14:39

R49o92m55a51n 55J17e74s80c23h29k60e 9648865767615

Vaší větě nerozumím ??

0/−2
24.6.2016 19:40

P12e39t20r 41S64c81h64ö54n 7933216582893

No, bez urážky, vy nerozumíte více věcem.

0/0
25.6.2016 20:44

J72a75n 97B75a75r73t52á54č62e83k 6765115530739

Článek na mě dělá maniuplativní dojem, kdy má vyvolat pocit, že se děje něco mimořádného a je třeba utáhnout šoruby. Dávám odkaz na výukové video z roku 1967, lidé jsou stále stejní -viz https://youtu.be/VAxD8NiGIsE?t=5m57s

+7/0
23.6.2016 19:38

J93i79ř73í 74K15o21c15u74r53e67k 6755374395858

Jeden neřidič z Polska, na bicykl řidičák netřeba.

Následující záběry nejsou vhodné pro slabší povahy, přestože tam neteče ktrev ani žádné jiné krvavé filmové efekty.

https://www.youtube.com/watch?v=3xW8z8xZ1RM

+4/−2
23.6.2016 19:07

P67e37t11r 57B44á57č83a 8185466305845

Proti temhle nepomuze vubec nic :-)

+1/0
23.6.2016 19:13

J88i22ř34í 17K48ü54h42r 2400216170706

Na to aby jste byl řidič nepotřebujete řidičák. Dle platné právní úpravy.

0/−5
23.6.2016 19:30
Foto

B74r29o46n53i78s66l11a54v 17G10a46b22r67y93š 2562749531

Tak to je fakt trouba... ;-D

+2/0
23.6.2016 19:37

O19l25d20ř70i36c53h 29Š32t92ě50p45á28n31e93k 7982746596664

Zlámal si tam alespoň vas?

0/0
23.6.2016 21:38

J35á37n 97K14o15t51ú45č 2746764888746

Podobné som videl na Kysuciach, tam jazdí tiež Pendolino Praha-Košice. Dedo na bicykli mi ešte nadával do sopliakov, keď som mu povedal že "taký starý a rozum nemá"... je to márne...

0/0
24.6.2016 12:24

P21a48v54e97l 67Ř85a11p90e60k 7132916919335

Je třeba za tohle začít okamžitěa doživotně sbírat řidičáky, udělat tomu pořádnou kampaň a pak se třeba automobilisté proberou ze své iluze, že s volantem v ruce můžou vjet všude a všechno před nimi musí uhnout.

+8/−9
23.6.2016 19:06

T55o72m59a18s 88N78o52v23o92t43n88y 1481264216215

Před chvílí byla v TV reportáž o chodcích a cyklistech co se chovají na přejezdech naprosto stejně. Plus přecházení kolejí kde nemají. Těm posbíráš co?

+6/−2
23.6.2016 19:08

A14n29t90o77n52í43n 27V39ý95b73o33r36n22ý 7728681163327

Chodec který vrazí do vlaku není tak nebezpečný jako auto...

+9/−5
23.6.2016 19:13

T44o15m79a59s 77N84o66v87o20t32n96y 1551204186285

Aha. Vysvětlujte to těm cestujícím co tam pak musí hodiny trčet v tom vlaku, že to byl "jen" chodec

+4/−4
23.6.2016 19:17

A69n89t78o55n82í11n 23V80ý22b54o30r21n24ý 7558251103297

Vy jste si začal tím, že jste se ptal, co se posbírá chodcům ;-)

Já nevím, proč prostě všichni vidíte problém v tom, že by se braly řidičáky lidem, co ohrožují ostatní na životě. Ať to jsou ti co jezdí na červenou nebo ti co sedají za volant totálně ožralí...

+8/−3
23.6.2016 19:24

T74o81m26a80s 15N41o54v51o16t21n64y 1331934416505

No tak jak postihnete ty bez řidičáku co se chovají stejně?

0/−2
23.6.2016 21:51

P63e24t17r 52K82o88v60a48ř42í91k 1981463329637

Kriminálem.

0/0
23.6.2016 22:43

H54o72n64z17a 96F35á44t36o11r 2889835474110

Pravděpodobně život.

+5/0
23.6.2016 19:25

M41i94c12h26a87e59l 88M69e59n40s17i57k 8461846310762

Ne TĚM.

TY posbíráš.

0/0
23.6.2016 22:55

P47a23v42e17l 28J51e65ř90á68b86e44k 7251282864167

Trenýrky a boty.

Včera jsem zůstal u jednoho přejezdu, kde se "zbláznila" jedna závor. A to na trati, kde vlaky jezdí okolo 80 km/hod.

Než to přišel pracovník dráhy opravit (cca 3 minuty), tak přes trať, kde blikala výstražná světla, přešla minimálně desítka lidí.

Tak řidiče budeme trestat, a chodce ne?

0/0
24.6.2016 1:11

P62e97t51e58r 17V47a89ň81u58š71a74n83i22k 4337986486872

pokud nezacnou jezdit neviditelne vlaky, pak nevidim problem aby chodec presel i kdyz blika vystrazna svetla...

0/0
24.6.2016 14:51

R59o14m34a50n 70J15e93s22c53h45k35e 9298725547545

Jak se dostat k vlaku na nádraží Rájec -Jestřebí, kde chybí podchod či lávka a jede 4 -5 vlaků za sebou a k tomu se ještě posunuje. Řekněte lidem, že mají čekat další hodinu na další vlak. Ano zákon nestanoví, kdy máte přijít k vlaku včas. Obecně platilo pravidlo 5 minut. Jenomže v Rájci to mnohdy nestačí.

Je to ostuda státu, že na hlavní trati chybí podchody a nadchody. Také na dálnici nemáte přechody pro chodce.

0/−1
24.6.2016 13:10

P41e52t11r 93B48á43č71a 8695106335595

Zadna pohadka o konci automobilismu a niceni vseho a vsech? Dneska jste se moc nesnazil ;-)

+3/0
23.6.2016 19:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.