- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Co je v Brne za OC krome Vankovky, ktera je diky tomu kolik je tam lidi od Zvonarky apod. pro me absolutne nepouzitelna, zbyva Olympie. Druhy nejvetsi mesto a ma dve OC, ja chci jednoznacne Aupark a tem "inteligentum" z Deti raje a dalsich nechytrych vzkazuji, jdete nekam kde slunce nesviti...
Takova Bratislava co je podobna Brnu tech OC ma dvakrat tolik a to tam jeste ted vystaveli Bory mall.
A kdyby nahodou nekdo chtel chytat za slova a navrhoval treba takovy Futurum, tak Tesco s par obchudkama pro me rozhodne neni OC, coz ostatne plati i pro Avion.
Přemýšlím, k čemu vám tahle OC jsou. Do Vaňkovky, když je občas třeba, se jít dá i mimo největší návaly, do Olympie nemusím (jako ve smyslu, že není, co tam nakupovat), jak je rok dlouhý. A pokud by tu bylo další místo, kam se budou lidé sjíždět autem po jednom, tak vám to v příjemném nakupování nepomůže, protože tam budou jezdit lidé z okolí Brna a bude tam narváno podobně jako ve Vaňkovce a Olympii. A budete akorát nadávat, že jsou v Brně ucpané silnice.
Tak si bezte nekde na Kravak posedet na lavicku a budte v klidu, nikdo vas tam nenuti.
Jen stavějte, chlapci, nové a nové krabice. Za pár let budou i ty na prodej.A jednou, nedejbože, to budou brownfieldy a babičky budou ukazovat vnoučkům zrezivělé plechové ohrady a rozpadávající se budouvy a budou říkat: Když nám bylo děti, jak vám, tak tady byly krásné obchody, kino a chodili jsme sem každou neděli! :-):_):_)
Radši bych viděl na tom opuštěném místě obchodní centrum, radši bych viděl místo kopřiv a bodláčí domy a živé město. Místo vyasfaltovaného prázdného parkoviště Aupark. Novou trasu šaliny. A také nové nádraží. Je třeba zahustit město, než stavět domy na zelené louce za městem a obchodní centra na zemědelské půdě u Modřic. Argumentem lobbistů z hnutí Nesehnutí proti novému nádraží U Řeky je, že je to v pustině, kde nikdo nežije, kde není žádné spojení. A když se někdo snaží toto plochu zastavět, jsou opět proti.
Pamatuji si, když se stavěla Vaňkovka, byly protesty proti velké nákupní galerii blízko centra, která odsaje lidi z malých obchlůdků a zatíží dopravu. Opak je pravdou. Do Vaňkovky lidi přichází pěšky a považují Vaňkovku za součást města a nemají pak problém vrátit se do historického centra. Je to živá součást města. Což u Olympie se říci nedá. Snaha a konzervaci stavu vede k vylidnění centra a expanzi "řídkého-města" do okolí se všemi dopravními a ekologickými problémy.
Aktivisti hlavně ve své demagogii "zapomínají" na jednu věc. Že sice (možná) máme velkou plochu nákupní plochy na jednoho obyvatele (když tedy přistoupím na jejich demagogii jak to počítají), ale to ještě nic nevypovídá o dostupnosti obchodů. Máme je sice větší, ale na počet máme třeba supermarketů s potravinami méně než jinde. Třeba v té aktivisty oblíbené Vídni jsou Billy, Lidly, Spary prakticky v každé ulici. Tady tak jeden - dva na celé sídliště. Takže i přes velkou plochu jsou tu míň dostupné pro velkou část lidí.
Ano, pochopil bych i námitku, že Aupark hned vedle Vaňkovky je možná trochu zbytečný a raději bych viděl takové OC v jiných částech města, ale na rozdíl od aktivistů nekecám investorovi do jeho záměru, který má jistě dobře spočítaný. Všechno je lepší než kopřivy a nepořádek jak píšete.
Pamatuji když za Hornbachem (v místě dnešního Spilberk office centra) mělo dříve vyrůst zábavní centrum Plazza. Tehdy taky řvali z nesehnutí jak se tam zatíží doprava, jak tam nevede MHD. a bude problém s parkováním. Na otázku "Co by si teda na tom místě představovali" odpověděl jejich mluvčí, že Brno má málo koupališť. Ponechme stranou že koupaliště by stejně muselo mít dostupnou MHD, že parkovat by se tam muselo taky a že ta plocha byla pro koupaliště naprosto nevhodná. Teď tam totiž stojí kanceláře které taky potřebují MHD a parkovacích míst je daleko méně než měla mít tehdejší Plazza.. Nesehnutí a podobné rádoby organizace se tváří, že mají "patent na rozum" ale jejich chování je často velmi kontraproduktivní..
Přesně tak, navíc ten Aupark by ani tolik dopravy nenatáhl. Když někdo dneska jede do obchoďáku v centru, tak většinou stejně jede na tu Vaňkovku, tak by holt zatočil na druhou stranu do Auparku. A kdo jezdí "za město" do Olympie apod. bude tam jezdit dál, stejně dneska půlka Brna jede kolem Zvonařky i bez Auparku, protože holt i díky různým "nesehnutým" nemáme roky vyřešenou dopravu ani v takto kritickém místě jako je okolí Zvonařky. Půlka těch aut by jezdila jinudy, jenže není kudy, když aktivisti vše blokují a zdržují.
Je to obrovská a jedinečná výzva pro Brno
Tesko koupit a zbourat. Uvolní se tím místo pro rozšíření kolejiště stávajícího nádraží a na jeho místě může stát nová odbavovací budova s velice slušným parkovištěm. Bohužel, tato myšlenka asi nemá nárok projít přes odsunovače.
O této variantě se už několikrát mluvilo. Že by se sice rozšířilo nádraží, ale že ani to nestačí k vyřešení problémů, které nádraží v současné poloze má. Protože "úzká" místa jako viadukt zůstanou, napojení na VRT by bylo problematické, narovnat to ani tak úplně nepůjde atd. A ono spíš u toho prodeje jde o to, že Tesco i díky (ne)přesunu nádraží nemůže (nechce) do budovy investovat, když neví, zda tam nádraží (=zákazníci) zůstane a ani rozšířit ji tak, jak měli v plánu, tak to raději zkusí prodat s tím, že tam pak budou v pronájmu, což se jim vzhledem ke stavu toho baráku vyplatí víc, ostatně takto to dělá hodně marketů v obchodních centrech, že budovy patří jinému vlastníkovi (ovšem často v pozadí se stejným majitelem).
Líbí se mi ta demagogie nesehnutí a podobných parazitů. Když jde o nádraží, tak argumentují tím, že slouží půlce kraje a měli by se k tomu vyjádřit obyvatelé i mimo Brno... Když počítají obchodní plochu, tak to spočítají jen na počet obyvatel v Brně, ač spádová oblast center je daleko větší. A tak je to u aktivistů se vším - demagogie, mlžení, lži...
Mozna nejsem patricne nesehnuty, ani uz nejsem zrovna dite, tak mi nejak nedochazi ta dojemna starost techto organizaci o navratnost investic soukromych investoru. Chapal bych, kdyby vyzadovali krome obchodu i park nebo parkoviste pro kola, ale argumentace zvysenou dopravou, pokud ma nakupni centrum vyrust u dopravniho uzlu hromadne dopravy je trochu padle na hlavu. Brnu IMHO chybi dobre moznosti parkovani na hrane centra, parkovaci domy u MHD a na priferii P+R.
je tam v bezprostredni blizkosti nekolik obrich obchodaku, misto dalsiho by tam mohl byt konecne treba park. V te oblasti neni skoro zadna zelen, jen beton, nakupaky, a auta.
Pritom je to oblast temer v centru a je skoda, aby mesto hyzdila.
Navic ve mestech jsou zelene plochy z hlediska kvality zivota naprosto zasadni, at uz z hlediska cistoty ovzdusi, zachytavani srazek a v neposlednim pripade teploty. Oblasti betonu a ocele, nenarusene zadnou zeleni, se v lete roztapi jako pec a pres noc nestihaji vychladnout, coz je kriticke pri soucasnem stavu, kdy uz dve leta po sobe byly srazkove podprumerne a s teplotami pres tricet stupnu klidne 3 tydny v kuse.
Lidi maji kde nakupovat, ale nemaji moc kde zit - tech par parku a dve cyklostezky jsou denne narvane jak Vaclavak.